היי שובע טוב! אתם חושבים שיש כיום רבנים גדולי הדור?הכול לטובה!

כמו הבן איש חי? השילה קודש? הרב שמואל מסלנט ?הרב אליהו? , רב' אברום ?, הרב קוק..

סתם עולים לי שומות של רבנים  (והיו עוד הרבה  רבנים),

אבל בכללי יש היום רבנים חושבים?

כי לא יודעת למה אני מרגישה שאין לי אימון ברבנים ואני לא יודעת אם זה בסדר ואני מרגישה גאוותנית...

ואני מרגישה שפעם היו רבנים שעושו נסים , והיום?

ואני באמת מרגישה שאין שום דמות רוחנית שהיא ואווו!

אני מוזרה?

וואי ברור שיש גדולי הדור פהחתול עם רישיון

ההר"ג קנייבסקי שליט"א 
ההר"ג זלמן מלמד שליט"א
מרן ההר"ג יצחק יוסף שליט"א
ההר"ג דרוקמן שליט"א
ההר"ג דב ליאור שליט"א 
ועוד רבים

לא יודע. מוזר לי שאת מרגישה ככה

וואלה? לא יודעתהכול לטובה!

זה הגדרה של גידולי הדור?

לפי הנקודת מבט שליחתול עם רישיון


מה יש כול כך הרבה גידולי הדור?הכול לטובה!

זה גודלי הדור משומעת המילה משהו שתים מוביל הדור , כך זה נשמע לי...

ויש כול כך הרבה זה מבלבל... מי באמת צודק...

ומי באמת רב גודל!?

או שהוא תלמיד חכם מאוד גדול ועוצם אבל לאו דווקא גדול הדור?

לא יודעת מרגיש שפעם כולם ידעו שרב מרדכי אליהו גדול,

והיום מרגיש שמרוב שיש כול כך הרבה , זה כול כך מבלבל

גדול דור לפי דוראודך☺
ישנה ירידת הדורות... קחי בחשבון..
לא יודע אם יש, כמה ומי.צ'יקטנה...
אבל יכול להיות שלנו קשה כבר לשים לב לזה, בין השאר בגלל ש'הגדויילים' עוסקים כבר לא רק בתורה ולפעמים הם מצטיירים בעינינו כחצי פוליטיקאים או משו כזה..

גם החלוקה לציבורים קצת מפריעה לדעתי.
זתומרת- יש רבנים ליטאים, למשל, שהם ממש עצומים!
אבל מה הסיכוי ששמעת עליהם? וגם אם שמעת עליהם- מה הסיכוי ששמעת על כל הגדולה שלהם?...

אגב, בציבור שלנו הרבנים ממש יורדים אל העם. ככה שאולי גם זה מקשה לשים לב (כשראש ישיבה בן מעל שבעים מסתובב בבית מדרש ומחלק צ'פחות לחבר'ה בני 18.. יכול להיות שזה מטשטש.. זאת דוגמה מתוך הישיבה אבל זה בכללי עם הציבור.)

(נ.ב. בכלל- תסכימי איתי שאנחנו דור שפחות מקבל דברים בתמימות ופחות מעריך דברים שצריך להעריך..)

ובקיצער: לא יודע אם יש, אבל יש הרבה סיבות למה שייראה לנו שאי גם אם באמת יש.. לפחות לי זה מרגיש שזה מערבב טיפה..
והערה נוספת:צ'יקטנה...
גם כן, שוב, אין לי גדולומטר, אבל אני יודע לספר שהרב קנייבסקי מסיים כל שנה ש"ס משניות, בבלי, ירושלמי, רמב"ם, טור, שולחן ערוך, תנ"ך, ואולי עוד דברים ששכחתי...
יפתח בדורו כשמואל בדורו.הָיוֹ הָיָה

ברור שאף אחד מהגדולים שאנחנו מכירים היום לא מתקרב לרמתם של הגדולים הקודמים

שום רב שחי היום הוא לא בסדר גודל של ר' אברום, הרב ישראלי, הרב אליהו, הרב אלישיב, ר' שלמה זלמן, הרב ואוזנר, הרב עובדיה......

אבל צריך לזכור, שגם לפני כמה שנים - שכל אלו היו בחיים איתנו - גם הם לא הגיעו לרמתם של הקודמים להם - אף אחד מהרשימה הנזכרת לא היה בסדר גודל של מרן הרב, ר' צבי פסח פראנק, החזו"א, הרב מבריסק, ר' איסר זלמן, ר' יעקב משה חרל"פ...

 

יש אכן ירידה, לא הרי הרב ליאור כהרי ר' אברום, לא ר' אברום כהרי ר' צבי פסח, לא ר' צבי פסח כר' שמואל סלנט, לא ר' שמואל סלנט כר' חיים מוואלוז'ין, לא ר' חיים כהגר"א, ולא הגר"א כהראשונים, וכו' וכו'.

 

ככה שאם נמדוד בדרך הזו - את אותה הרגשה שיש לך היום, היתה לסבא שלך לפני חמישים שנה.

אבל צריך לדעת - דור דור ודורשיו. ובכל דור יש את המופלגים והגדולים שבו.

 

אם את שואלת מי בימינו - אז אפשר למצוא לדוגמא (בציבור שלנו) את הרב ליאור והרב אריאל (הרב יעקב) שהם בפירוש גדולי הדור ממש. הם ענקים בתורה בסדר גודל שקשה לתאר בכלל. ורוחב כתפיהם בהלכה הוא עצום.

 

לפעמים, בנוסף לירידה האמיתית - ישנה תוספת ברגש שלנו - שתמיד קשה לדמיין את אלו שאיתנו כאילו הם ה"גדולים" האלו שאנחנו רוצים לדמיין... הם מרגישים לנו קרובים מידי, ארציים מידי..

אבל זה טבע, שצריך להתגבר עליו, ולהבין שזו המציאות, גדול דור הוא לא שרף נשגב שאין שום שיח ושיג איתו. ומעולם לא היה כך המצב. ההרגשה שלנו כלפי הגדולים החיים איתנו היא ההרגשה שהיתה תמיד לכל דור כלפי הגדולים שאיתו. וכל דור ודור, כולל אנחנו - התפקיד שלו זה להתעלות מעל הרגש הדמיוני הזה, ולהפנים ולהכיר במעלת גדוליו, ולהערכים כדרגשתם ולקבל מתורתם.

 

ולסיום - כשאני מדבר על "תמיד זה ככה" - איך אפשר בלי הגמרא המפורסמת "זקנים שבאותו הדור אמרו: פני משה כפני חמה,  פני יהושע כפני לבנה, אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה.."

 

טוב אתה קצת מערבבקלוג

הרב פראנק כן היה גדול מר' שמואל סלנט בהלכה אבל במוסר היה קטן ממנו. חוץ מזה הגר"א כן כראשונים, ר' חיים מוולוז'ין אמר על אחיו ר' שלמה זלמן מוולוז'ין שהוא אף בימי האמוראים היה ת"ח, ואמר שהגר"א היה גדול מר' שלמה זלמן בכך שר' שלמה זלמן ידע את כל התורה כולה כמו שיודע כל יהודי ב"אשרי" אך הגר"א ידע הכל ישר והפוך... ועוד הרב מימון אומר עליו שמהרמב"ם עד הגר"א לא קם כגר"א, ועוד מישהו (לא זוכר מי) אמר שהגר"א היה כמעט כמו הרשב"א, אז הגר"א כראשונים... ושוב צריך לשים לב מי עיקר עינינו בגמרא והלכה ומי בהשקפה ואמונה, לדוגמא הרב טאו ודאי גדול הדור בהשקפה ואמונה אבל בגמרא תמצא טובים ממנו, או בדור הקודם ר' אברום היה גדול הדור בגמרא והלכה ללא עוררין כלל אך באמונה והשקפה היו טובים ממנו, וכן הלאה.

אל תתקטנן, בגדול כל אחד לפי הדור שלומתנחל בראבק


לא. אני לא.הָיוֹ הָיָה

א. הגרצ"פ היה גדול מר' שמואל בהלכה? חזור שוב?

ב. הגר"א בהחלט היה ת"ח בימי האמוראים, אבל איך הגעת ל"גדול דור"? אתה יודע כמה ת"ח יש בדור?

ג. הגר"א אינו כהרשב"א. ממש לא. ר' חיים מוואלוז'ין כותב שאם היה הגר"א חי אלפיים שנה - אולי היה מגיע לדרגת הרמב"ן.

לטעון שהגר"א עצמו אכן היה במעלת הראשונים זה ממש שיבוש. 

ד. אין מושג כזה "גדול הדור בהשקפה ואמונה" זה המצאה של הרהמורניקים שחיפשו טיקט להדביק על הרב'ה שלהם. אבל זה שהם אומרים ככה ממש לא הופך את זה למציאות, ואין שום נקודת אמת במשפט "הרב טאו ודאי גדול הדור בהשקפה ואמונה"

גדול הדור זה בכל התורה כולה, לכל צדדיה ומרבדיה. ומי שלא בקיא בגמרא והלכה הוא פשוט לא גדול דור. ושלא יבלבלו ת'שכל על "גדול דור באמונה" או "גדול דור בXYZ".

האמירה "ושוב צריך לשים לב מי עיקר עינינו" וכו', שכאילו יש גדול דור בכל דבר לעצמו, היא שיבוש נוראי שהורס מיסודו את המושג "גדול הדור".

ור' אברום היה גדול אף באמונה גם יותר מהרב טאו עצמו, סו.. בכל מקרה זה קשקוש.

 

תשמע, אתה סתם חופר בשכל יש כזה דברקלוג

כמובן שצריך להיות בקי גם בשאר הדברים והרב טאו גם גאון בהלכה ופלפול אבל הוא עיקר עינינו בזה והוא עיקר עינינו בזה, 3 סיפורים: שמעתי מת"ח שהלך לרב מרדכי אליהו לשאול בהשקפה אמר לו לך שאל את הרב טאו והפוך הרב טאו שלח לרב אליהו שאלות בהלכה, וכן הרצי"ה היה שולח לרב פראנק שאלות בהלכה, וכן שאלו את הרב כלאב שאלה בהלכה שהיה מחלוקת בין הרב טאו לרב נבנצל והרב כלאב אמר שאמנם הרב טאו גדול הדור אך לא בהלכה. חוץ מזה אם הוא ת"ח אצל האמוראים כנראה גדול הדור אצל הראשונים ולא ענית על  המימרא של הרב מימון. 

מי המציא את הדבר הזה? הרב טאו? ר' מוטי?הָיוֹ הָיָה

מה המקור של זה?

 

הרב טאו גאון בפלפול כמו שאני יודע אווירונאוטיקה. יש מישהו ששמע ממנו פעם שיעור עיוני?

 

הקל וחומרים שלך (אם הוא.. אז הוא..) מגוחכים. 

 

והסיפורים שלך לא מוכיחים כלום לנושא. 

לא קראתי הכל אז סליחה אם אני חוזר על מישהו ברור שיש למשלסודי ביותר

הרב דרוקמן תראה איזה גודל ואיך הציונות הדתית לא המפלגה מקשיבים לו 

הרב קיינבסקי אותו דבר אצל החרדים 

והדברים האלה קוראים מרוב שבם צדיקים 

ברשותך...צ'יקטנה...
המפלגה מקשיבה לו יותר מהציבור...

(ואם אתה מתכוון לציבור הקרוי חרד"לי- כל אחד מקשיב לרבותיו. מרכזניקים לר' יעקב, בית אלניקים לרב זלמן, וכו'...)
את מרגישה כך וכך גם הרגישו בני דורות אותם הרבנים שהזכרתמתנחל בראבק

אין את הרב דרוקמןם שליטא? אין את הרב דוב ליאור? הרב יעקב אריאל, הרב קנייבסקי, הרב שרלו, הרב סתיו, הרב אליקים לבנון, הרב ישראל מאיר לאו, הרב עמר, הרב יוסף, הרב אדלשטיין ועוד רבים רבים

טוב , תודה לכולכם!!הכול לטובה!

אבל אני מרגישה שגם אם יש היום גדול הדור , 

זה לא כמו בגדלותו של גידלו הדור של שנים שעברו , וכן אני צריכה להסתכל עליהם בהערכה 

קיצר שאני ככה באמת להרגיש ולהיערך את הרבנים כיום!

כמו שנשמה כללית 

אמר קיצר שנזכה!

 

אני לא מצליחה לתייג...

דבר ראשוןיהודי חסידי

ההגדרה של ''גדול דור'' זה צדיק אמת שנוהרים אחריו (לאו דווקא בהלכה אפילו להפך פוסק הדור זה הגדול בהלכה אך גדול הדור זה בהשקפה ובדרך) הרבה מעם ישראל אחד הגדולים של הדורות הקדומים הם הבעש''ט, בעל התניא, ר' נחמן ועוד צדיקים שעד ימינו אנו רבבות יהודים הולכים אחרים  

 

עוד נקודה:

אין לנו ''גדולומטר'', כך שכל מי שהתווכח עכשיו מי יותר גדול ממי, אפעס, מוזר לי הויכוח הזה למה מי אתם שתתווכחו מי יותר גדול??

וכמו שאמרו כבר לגבי מה שאמרת שאת לא מצליחה להעריך גדול דור של היום כמו האלה של פעם זה כי הם בתוכנו עכשיו ועדיין לא הספיקו להכיר אותם, תמיד אחרי ה''מאה ועשרים'' של גדולי דור בוכים למה לא ניצלנו מספיק, למה לא שאלנו מספיק, למה לא הקלטנו, וכו' וכו' וכמו שאמרו חז''ל גדולים צדיקים במיתתם יותר מאשר בחייהם ולכן אחרי שנפטרו מצליחים יותר לראות את גדולתם, ואחרי ה''מאה ועשרים'' יוצאים ספרים ולכן אנחנו מצליחים להכיר בגדולתם אחרי שנפטרו כי אז גם יש תלמידים שגדלים להיות רבנים וכו' וכו'

טוב, לא כל מי שמנית הוא גדול דור.. לא ממש...הָיוֹ הָיָה

אני מאמין שיש איזה הבדל פיצפון בין הרב ליאור לרב שרלו ובין הרב קנייבסקי לרב סתיו, לדוגמה.. (באמת רק דוגמה, לא אכנס לכל שם ושם)

איזה יופי לזלזל ברבנים האלה (אני לא מחזיק מהם) הם ת"ח עצומיםמתנחל בראבק

בקיאים גדולים בתורה שבכתב ושבע"פ ציבור האנשים שמקשיב להם גדול יותר מציבור האנשים שמקשיב לרב ליאור אני לא פוסק לפיהם אבל בקרב הסרוגים הם מאוד מקובלים על חלקו הגדול של הציבור המיינסטרים גבעת שמואל הם מקילים יותר מידי לטעמי אבל בוא ניקח למשל תורה שבכתב עם כל הכבוד לרב קנייבסקי שהרבה יותר גדול מהם בתורה שבכתב (תנ"ך) הם בקיאים ממנו בהרבה

גדול דור לא נמדד לפי כמה לייטים הולכים לפיו.הָיוֹ הָיָה

הרב שרלו לא גדול דור, לא היה גדול דור, ולא יהיה גדול דור. אלא אם כן פתאום ה' יערה עליו רוח ממרום...

וזה שמלא-מלא אנשים בורחים ללכת לפיו לא הופך אותו לגדול הדור.

גדול דור לא נמדד בכמה חרדים הולכים לפיומתנחל בראבק

הרב סתיו והרב שרלו כתבו ספרים מאוד טובים מנומקים בקיאים בהלכה בהשתלשלותה מדור לדור אני מניח שפשוט לא טרחת לפתוח אותם וללמוד מהם הבאתי כמה רבנים מכל גווני הקשת ותרצה או לא בקצה השני נכנסים גם הרב שרלו והרב סתיו

נכון מאוד.הָיוֹ הָיָה


אז איך החלטת שהגר"ח הוא גדול דור?מתנחל בראבק


איך אתה החלטת על רשימת הרבנים שהבאת?הָיוֹ הָיָה


שוב, הבאתי רבנים שהרבה אנשים מחזיקים מהם מכל הגווניםמתנחל בראבק


ואתה סבור שזה המדד לגדול דור?הָיוֹ הָיָה


מה אתה סבור המדד?מתנחל בראבק


מורכב.הָיוֹ הָיָה

אבל איך שלא יהיה - המדד נועד למדוד גדלות של האדם ולא הערכה של ההמון.

...נופת צוף

מה המדד? לא יודע

למה החלטת שהם לא והם כן? כי פשוט הם לא והם כן, זה ברור לי/זה מורכב🤦‍♀️


קיצר אין מדד
'אני וההגיון שלי יכולים לקבוע' 'לפי מה שאני מרגיש'


 

..הָיוֹ הָיָה

המדד הוא גדלות אמיתית בתורה.

 

למה החלטתי? כמו שאני יודע שהרב ליאור יותר גדול ממך, לדוגמה. איך אני יודע?

את ההבדלנופת צוף

ביני לבינו אתה יכול לדעת

אבל איך אתה מבדיל בין כאלה שגדולים ממך?


אתה באמת מרגיש מספיק גדול כדי לרדת לסוף גדולתם?

..ניק כמעט בלי ראש

אי אפשר להשוות את הרב דרוקמן לרב שרלו, את הרב ליאור לרב סתיו.

 

עריכה: ראיתי את התגובה של נשמה כללית אחרי ששלחתי...

מה? למה ניסים זה פרמטר?קלוג

ברור שהרבנים היום פחות גדולים לדוגמא הרב קוק צפה למרחק של 500 שנה ויותר והרב טאו היום צופה 70 שנה בערך...

הרב טאו צופה שבעים שנה?הָיוֹ הָיָה

שימכור לי את המשקפת המשוכללת שלו, 

מאיפה היא? מאי ביי?

הי!!! מה זה הזלזול הזה??דמעה נוצצת

אני בהלם!!!!!

לא משנה על איזה רבנים מדברים, ואם אתם מסכימים איתם או לא, לא מזלזלים ברבנים!!!!!!!

כל עוד לא מדובר בלשון הרע אפשר לדבר על הרבה נושאים למינהם, אבל בבקשה, בכבוד!

הזלזול במשקפת?הָיוֹ הָיָה

מה הבעיה?

הרב קוק לא צופה 500 שנה כי עדיין לא עבר 500 ומעולם לא שמעתימתנחל בראבק

את הרב טאו חוזה אפילו לא שנה

^^הָיוֹ הָיָה

יותר מידי סיסמאות וקלישאות של פולחן אישיות - לא עושים טוב לאף אחד.

וואי. אתם ממש גדולי הדור שיודעים להחליט מי רב גדול ומי לאדמעה נוצצת

ואני צינית!

 

יאא, אז הנה גדולי דור!הָיוֹ הָיָה

@הכול לטובה!, ביקשת - קיבלת. הרי לפנייך שני גדולי הדור, הרב אני שליט"א, והרב @מתנחל בראבק שליט"א

אני גדולת הדור באכילת בורקסים! שפרינצא בוזגלו
בהצלחה לעורקים שלך!דמעה נוצצת

בהתמודדות עם כל השומן רווי והשומן טראנס שהבורקסים מכילים בכמויות

זה התוצאות של המושג המונפץ "גדול הדור באמונה"הָיוֹ הָיָה

פעם הרב שטיינמן היה במונית ואמרו משהו מהסוג הזה, אז הוא הגיב "אה, ואני החפץ חיים של המונית"...

 

בקיצר, הבלים.

דרך אגב אם הזכרת את הרב שטיינמןקלוג

אז הוא העריך מאוד את הרב טאו ואמר עליו "יותר חרדי מכל החרדים ויותר ציוני מכל הציונים".

בזה מסתכמת ההערכה?הָיוֹ הָיָה

הוא אכן יותר חרדי מכל החרדים ויותר ציוני מכל הציונים

שום קשר לגדלות בתורה או לדרכו של מרן הרב זצ"ל

ממש לא! הרב טאו רב גדול! אבל לא שמעתי אותו מעולם צופהמתנחל בראבק


הוא ראה את הנזקים שהקרן החדשה עושהא-מ-ת

15 שנה לפני שזה נכנס לתודעה הציבורית והיום כולם יודעים לומר שהם מזיקים, אבל כשהוא אמר את זה, זה היה נראה הזוי...

 

ולכן למרות שגם לי זה נשמע הזוי חלק ממה שהוא אומר היום, אני אומר לעצמי-חכה, בא נראה. אל תמהר לומר שהוא הזוי כי אולי עוד 15 שנה תראה כמה הוא חכם..

 

נ.ב. הרב טאו לא רק "גדול באמונה", אלא שזה מה שהוא מלמד (כמו הרצי"ה), פעם הוא היה מעביר שיעורי גמרא ואומרים שהם היו כל כך ארוכים וקשים שבקושי שרדו בהם התלמידים.  אבל זה היה לזמן קצר והוא הפסיק.

הוא ראה כפי שכל חבריו ראו.הָיוֹ הָיָה

היום זה נכנס לתודעה הציבורית אצל ההמון ופעם לא, בגלל חינוך. זה ממש לא אומר שהוא "חזה קדימה" כדי לראות את זה.

לא היה אף ת"ח מביהמ"ד המקובלים שאמר לפני 20 שנה שלדבר על הקרן החדשה זה הזיה, מה שאין כן לגבי דבריו היום...

 

 

 

המעשיה על השיעורי גמרא היא חסרת ביסוס, אין שום בנאדם שמספר שהוא היה בשיעורים האלו, ויש יותר מידי בוגרי מרכז מהזמן המדובר.

 

מה הוא אומר היום שאומרים שזה הזיה? אל תחפורקלוג


תתפלא אבי מורי היה אשאל אותו נראה אם זה נכוןקלוג


אני שמעתי מת"ח את המספרים (כנראה שהוא צפה עוד 400 שנה כדיקלוג

לבדוקחיוך). בכל מקרה ברור שהרב טאו צופה למרחק ואל לך לזלזל לדוגמא- דיבר על דת ומדינה לפני 30 שנה כשכולם עדיין היו במאבק על יו"ש היום כולם מבינים מה הנושא העיקרי, דיבר על ביקורת המקרא לפני 50 שנה ועל תנ"ך בגובה העיניים לפני 40 שנה רק עכשיו נכנסו שאר תלמידי הרצי"ה לעסק. היום כולם מדברים על אחדות והוא מדבר על טשטוש זהויות נראה מה יקרה... בכל אופן אני הולך ע"פ הרב טאו תלכו ע"פ איזה רב שתרצו. (אני הולך על פיו רק בהשקפה אבל גם באמונה וגם בהלכה לא, וגם בשיטת הלימוד אני לא הולך ע"פ הר המור הר"מ שלי תלמיד של ר' אברום).

על סמך מה הוא אמר אותם?הָיוֹ הָיָה

אף אחד בנתיים לא יודע מה יהיה ב400 שנה הקרובות מלבד נביא אמת.

 

הרב טאו מעולם לא דיבר על דברים אחרים ממה שדיברו כל תלמידי הרצי"ה סביבו, למרות התדמית האלוקיסטית שמנסים להדביק לו חסידיו.

שנאתך אליו ידועהא-מ-ת

ואיננו מנסים להדביק לו תדמית אלוקים, אלא רק לרומם מעט את כבודו שנרמס תחת לשונם של עזי פנים..

פולחן האישיות אצלכם ידוע יותר...הָיוֹ הָיָה

"לרומם מעט את כבודו"

סיפורי אגדות על לחזות שבעים שנה קדימה ועל "גדול הדור באמונה" ועל שיעורים שאף אחד לא הבין. ת'שו טובה.....

 

אפילו הסיפורי חסידים ההזויים על המופתים של אדמו"רי פולין - כבר יכולים להתבייש ליד סיפורי ההערצה ששורצים עליו מפי כל דרדקון שמסתובב שם

אנחנו לא מדברים מופתים, חוץ מזה איך שאתה מדבר על ר' אברום...קלוג


ממש לא, רק על לצפות שבעים שנה קדימה.. הָיוֹ הָיָה

וההזיה שאף אחד לא הצליח להבין את שיעוריו הנוראים והעצומים...

 

 

ר' אברום באמת היה גדול הדור, וכל מה שאני מספר זה ממקורות ברורים ולא מאגדות של חצר"מים בישיבות תיכוניות.

ולא, לא סיפרתי על ר' אברום שהוא חזה X שנים, ולא סיפרתי שאף אחד לא הצליח להבין אותו.. ולא סיפרתי שום שטות מהסוג הזה.

לצפות זה מופת?! מי אמר שלא הבינו את שיעוריו?קלוג


לא, זה כנראה דבר רגיל ממש, בטח גם אתה צופה...הָיוֹ הָיָה

א-מ-ת אמר, והרבה חבר'ה מאצלכם מספרים את זה...

לצפות זה להבין את רוח התקופה ולהבין לאןקלוג

היא הולכת אני לא מדבר על רו ח הקודש אלא על גאונות רוחנית.

טובטוב.. הבדל ענק ממש.הָיוֹ הָיָה

עיקר העניין: סיפורי הזיה שחורגים מדרך הטבע, ושלא אוששו על ידי אף אחד חוץ מחסידי האדמו"ר

מה חורג מהטבע?! נראה שאין מה לדבר איתך.קלוג

הוא מבין את רוח התקופה הוא הבין שהאויב העיקרי זה הפוסט מודרנה ועכשיו תראה מה הולך זה בגלל שהוא זיהה רוחות זרות שנכנסות, כמו שהרב קוק דיבר על פלורליזם לפני שהיתה לו כמעט משמעות בעולם, זה מופת? לא זה הבנת התקופה. 

"הבנת התקופה" שמשום מה רק הוא מבין..הָיוֹ הָיָה

חצי אלוהים, כבר אמרנו

לא רק הוא מבין אבל אתה רואה בפועל מה קורהקלוג

כמו הרב בזמנו וכמו הרצי"ה בזמנו

בפועל אני רואה שהוא יוצר רק נזק. זה מה שאני רואה "בפועל"הָיוֹ הָיָה


הוא מבין את הרוח התקופה?הכול לטובה!
אתה רציני?
למה מה חשבת?א-מ-ת

שלהבין את רוח התקופה זה לשמוע סטטיק ובן אל?  יותר בכיוון של עקרונות מחשבתיים ורוחניים..

תאמת שלא חשבתי בכיון הזההכול לטובה!
אני מתכוונת שמרגיש שהוא מתמקד בדברים שהם חושבים ,אבל יש דברעים פי מליון!!!!חושבים מאקידמיה כמה היא נוראית ,לא אומרת שהיא לא נוראית... פושט הוא מתמקד בדברים שהם לא מרכזים בחיים
ועכשיו תגיד שמי שאת שתיגידי מה חושב ומה לא אבל וואלה אתה קולט כמה וכמה פעמים שהוא סותר עצמו אתה פושט מבין...
שמעת אותו פעם?א-מ-ת

למדת קצת? הקשבת קצת? בחנת אותו בידע ובמידות שאתה מדבר עליו ככה?  אני יכול לומר שמבחינתי הכל אגדות על הרב ליאור כי מעולם לא למדתי ממנו, אבל אין לי סיבה לחשוב כך ולכן אני מעריץ אותו ומכבד אותו ואם מישהו יפגע בשמו אני אזדעק, אלא שאותך כנראה פיטמו בשנאה מגיל 0 ולכן על כל דבר תגיד "מי אמר"..

קראתיהָיוֹ הָיָה

תגיד מה שאתה רוצה על הרב ליאור, הרב ליאור הוכיח את עצמו, ורבותיו העידו עליו. ושני דברים אלו לא נתקיימו באדמו"ר שלכם.

 

לא פיטמו בשום שנאה ואני לא אומר "מי אמר", אבל פשוט התרגלתי להתייחס לזה בדיוק כמו לסיפורי המופתים על כל אדמו"ר שני.... אתם עושים בדיוק את אותוד בר: כת שסובבת סביב אדם שבעבורה הוא חצי א-ל, ומספרת עליו סיפורי אגדות מהודו ועד כוש

שוב-מעולם לא שמעתי עדויות על הרב ליאורא-מ-ת

ולא ראיתי אותו "מוכיח את עצמו".

 

אני לא יודע איך מדברי יצא שהוא חצי א-ל,  נראה לי שצירפת לדברי מדברים שאחרים אמרו. לצפות 15 שנה זה לא לנבא אלא לומר שיש עכשיו תהליך שיראו את תוצאותיו עוד 15 שנה.  למשל לומר שהרב קוק צופה קדימה הכוונה שהעקרונות שאמר במאמר הדור רלוונטים גם היום ועוזרים לנו להבין איך להתנהל..  אני אכן מתנגד להאדרת יתר ופולחן אישיות.

בסדר, אז תגיד שהוא לא גדול הדור.. שיערב לך.הָיוֹ הָיָה

אני לא יודע למה אתה מתנגד ולמה לא, אבל אלו הסיפורים שמסתובבים אצלכם בחצר...

 

(כן, כולל ההמצאה המגוחכת של "צפה קדימה" ושל "היחיד שהבין את הרצי"ה" ושאר תופינים)

תצחק תצחקא-מ-ת

גם אני מגחך לשמע כל מיני סיפורים, אבל זה לא גורם לי לשנוא אותו. 

 

באמת (בא-מ-ת!) מעניין אותי מה גורם לך לשנאה הזאת, כי רואים שזה קיצוני, זה לא סתם "העמדת דברים על דיוקם" אלא זלזול מכוון ומופגן, ולמיטב ידיעתי אתה לא היית בפילוג או משהו, וקשה להעביר רגש כזה (שיש להרבה מתלמידי ר' אברום שנפגעו אישית) רק מסיפורים לכן אמרתי ש"פיטמו אותך בשנאה מגיל 0"...     אפילו אין לך נסיון ללמד זכות או משהו, למצוא גרעין של אמת בשיטה, ואחר כך אני שומע שההרהמורניקים שונאים ומחרימים..  דבר קל הוא בעיניך שהרב עמי והרב מרדכי שטרנברג מעריצים אותו? הם סתם עיוורים וטיפשים? 

אני לא שונא, ולא בגלל סיפורים.הָיוֹ הָיָה

אני מתייחס בדיוק כפי שהאמת מורה.

 

 

אם בעיני ר' מוטי ור' עמי היה קל לומר שר' אברום הוא עובד עבודה זרה, למרותש אנשים "קצת" יותר גדולים מהם העריצו אותו. למה שלא יהיה לי קל להתייחס ככה גם למי שהם מעריצים?

מה גם שאת אותה ביקורת עליו יש גם עליהם - כולם היו שותפים לפשע המרידה.

 

שקרן הם לא אמרו את זה! רשע!קלוג


הם כתבו את זה, אתה לא מכיר את החוברת "לדרוך על הקודש"?הָיוֹ הָיָה

המכונה משום מה "דרך הקודש"?

 

שם האדמו"ר שלך וחסידיו כתבו זאת על ר' אברום, עפרא לפומייהו.

למה יש לי תחושהא-מ-ת

שלא כתובות שם המילים "ר' אברום עובד עבודה זרה"?  גם הרב אלישיב אומר שהרב שלמה זלמן אוירבך חייב סקילה לא שמעת?

כי אתה חסיד שלהם שמעוות את ההגיון בגלל זההָיוֹ הָיָה

כתוב שם מפורש שר' אברום עובד עבודה זרה. 

 

 

אוי נוא-מ-ת

מאיפה הבאת את זה עכשיו? מעניין שאתה מאמין למי שסיפר לך את זה ולא מבטל בנפנוף יד את ההוצאת שם רע הזו על ת"ח עצומים

מאיפה הבאתי?! הם כתבו את זה.הָיוֹ הָיָה

אני לא מאמין לאף אחד שסיפר, אני ראיתי את זה כתוב.

הם כתבו וחתמו על זה, והפיצו את זה בישיבה כאחרוני הנטורי קרתא...

 

הם כתבו את זה, אתה לא מכיר את החוברת "לדרוך על הקודש"? - נוער וגיל ההתבגרות

קודם כל אל תגיד אדמו"ר. דבר שני אתה יודע מה הרצי"ה אמרקלוג

על הרב טאו? כדאי שתשמע "לא נתקיימו באדמו"ר שלכם"? . אגדות? כת? חצי אל? אתה מכיר הרמורניקים? אתה מגחיך את עצמך וחבל. תפנים הרב טאו הוא בדיוק הצד השני של אדמו"ר, ברגע שמישהו קצת איכשהו מנסה ללהדבק בו הוא זורק אותו, אז חבל לדבר סתם.

...קלוג
 
זה לא יעזור לך צדיקא-מ-ת

הוא פשוט לא יחזיק מהדובר אם הוא משוייך להר המור (כאילו שלדובר מ"מרכז" אין נטיה)  גם אם הוא גדול הדור, כי כולם שם שקרנים ומספרי מעשיות...

ניסיתי.קלוג

אתה יודע, חשבתי שלפחות לת"ח עצום כמו הרב יוסף קלנר שגר אצל הרצי"ה בסוף ימיו הוא יאמין, אבל אתה צודק נראה שזה מיותר.

אה, זה הוא?הָיוֹ הָיָה

 

הבנאדם שקרא לרב הנזיר "היפסטר תמהוני שאף אחד לא הבין מה הוא רוצה"

ושביזה את ר' אברום כאילו הוא חבר שלו

ושחושב באמת ובתמים שהרב"ה הוא הסגן של הרב טאו

 

זה עדות?

הצחקת

זהו . בושה! אתה מבזה ת"ח! אומר לשון הרע עליהםקלוג

אתה לא שווה ויכוח חצוף! עד עכשיו בזבזתי את זמני סתם! פשוט תשתוק! מישהו יודע איך מבקשים לנעול את השרשור?

להגיד על הנזיר "היפסטר תמוהני" זה בסדר, אה?הָיוֹ הָיָה

להגיד על ר' אברום עובד עבודה זרה זה בסדר, אה?

 

 

רק כבודו של האדמו"ר שלכם וחסידיו אכפת לכם, לא מכבוד ת"ח.

לא יודע מה זה אומר אם זה רע הוא לא אמר ואתה שקרן אני הולךקלוג

מפה ברגע זה. רשע מרושע!

מן הסתם הוא התכוון לתדמית שהיתה לנזירא-מ-ת

והוא מעריץ אותו ואם תשאל מן הסתם יאמר לך שהוא עפר תחת כפות רגליו..

אל תגיד "מן הסתם". זה לא מה שהוא אמר.הָיוֹ הָיָה

הוא לא יגיד את מה שאתה אומר, כי הוא מזלזל ברב הנזיר, מה לעשות.

 

בעיניו, כל מי ששמו הפרטי אינו צבי ושם משפחתו אינו טאו - שווה לפח.

לא הבנתי מה מתוך דבריך הדמגוגיםא-מ-ת

שוללים את אמינות דבריו, אד הומינם קלאסי.. (תבדוק בויקיפדיה מה זה אומר)

 

 

 

 

לא למדת קצת נזיקין?הָיוֹ הָיָה

"הוחזק שקרן"

 

 

אם אדם אומר על הרב הנזיר שהוא היפסטר תמהוני, ועל הרב טאו שהוא קודש הקדשים.. אז כנראה שהאמת הפוכה....

מצחיק מאוד, מישהו מחסידיו?הָיוֹ הָיָה

אני יודע, וכבר כתבתי, שחסידיו חושבים שהוא הסגן של הקב"ה.

בדיוק זו הבעיה.

עליהם נאמר:יהודי חסידי

טאו(אתה הוא) אלוקינו, טאו (אתה הוא) אדוננו וכו' וכו'

למה לא להגיד אדמו"ר? זה בדיוק מה שהוא.הָיוֹ הָיָה

מה הרצי"ה אמר ויש עדויות שהוא אמר ?

(ולא, לא עדות של מישהו מהבפנוכו שלכם..)

 

הצד השני של אדמו"ר?

אז מה זו בדיוק הכת הזו?

איזה כת?! מה אתה חופר במוח?! אמרתי לך כל ריח של הדבקות בוקלוג

הוא מעיף. למה לא מישהו מהביפנוכו הרב קלנר לא אמין?

כת הר המורהָיוֹ הָיָה

זה ש"אמרת" לא ממש משנה.

 

ולא, אם יש אדם שאני הכי הכי הכי לא מאמין לו בכל הסיפור הזה, זה הוא.

אה, זה הוא? - נוער וגיל ההתבגרות

 

 

ואם כב רלחפש מישהו שחי עם הרצי"ה - מי לנו מכיר את הרצי"ה יותר מהרב בדיחי שליט"א...

כן אמרתי ויש לי עדות מהרב לוינשטיין אבל לפני שתבזה גם אותוקלוג

כדאי לנעול את השרשור. איך נועלים?

ברוך שאמר..הָיוֹ הָיָה


חח רק מאיך שאתה כותבהכול לטובה!
מבינים עד כמה שזה נכון אתה עיור למיצאות מיד מתכחש שזה לא נכון ...
" ברוך ה' שיש לנו את הרב צבי טאו, גאון וצדיק, ובעל שכל רחב..אדם כל שהוא

 וישר, ומסור לישיבה, ומסור לקונייטרה, ואל הכל"

(מתוך התורה הגואלת, חלק ב' ,ע"מ קס"ו, הציטוט מוכר לי מהספר, אבל העתקתי אותו עכשיו מהאינטרנט ולא בדקתי בספר).

לא הבנתי אתה ככה חושב?הכול לטובה!
הוא ביקש ציטוט של הרצי"ה עם מקור, אז הבאתי.אדם כל שהוא

אין לי עניין לכתוב כאן חוות דעת משלי.

זה שהוא צפה 400 זה היה בדיחהקלוג

אני לא יודע מאיפה הביא את המספרים, בכל מקרה אני מדבר עובדות והבאתי דוגמאות אותה סתם מקשקש. בהתחלה גם זיזלת ברב טאו אם עוד פעם תזלזל בת"ח אני עוזב את הויכוח זה לא איום רק אם אתה רוצה להתווכח דבר בכבוד.

הא, זה היה נשמע רציני מידי..הָיוֹ הָיָה

איזה עובדות? שהוא ידע את זה? כולם ידעו את זה.

זו עבודה כשם שזו עובדה, לא רק דבריך הם "עובדות".

עובדות כן, על זה שהוא דיבר על להט"בים כבר אז? תשאלקלוג

כל תלמיד במרכז בתקופה הזאת, תגיד לי מה גילית...

יש לי קצת חשש שאני מכיר יותר תלמידי מרכז מאז מאשר אתה...הָיוֹ הָיָה

ובכן, אתה טועה בדמיונותיך.

לא שאלת לגבי זה, נכון? אז תשאל ותדבר איתי כי זה לא משנה כמהקלוג

תלמידי מרכז אתה מכיר מאותה תקופה (אם כי אני מעריך שאתה טועה)

למה אתה חושב שלא? כנראה שדווקא כןהָיוֹ הָיָה

תתפלא, אבל יש כמה אנשים נידחים בקצוות הגלובוס שחושבים ומספרים אחרת ממה שמפטמים בה"ה

ובכן כדאי שתשאל...קלוג


מה קורה פה בזמן האחרון?חצילושאחרונה
מפאת כשל בתרבות הדיון וזלזול בתלמידי חכמים, אני נאלצת לנעול
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך