חרדים ודתיים- מה ההבדלים?אפרת????
בתכלס כולם שומרים ומקיימים את אותה תורה ואת אותן מצוות.... אז מה הדבר שמגדיר אחד חרדי ואחד דתי?
עניין של עקרונות? הנהגות? דעות?
תגידו מה דעתכם בעניין.... כל המפרט הרי זה משובח🤗
פחות או יותר: לבוש, ציוניות, רבנים שלך.מתנחל בראבק


מעבר ללבוש..אפרת????
אתה חושב שהציוניות זה הדבר המרכזי שמבדיל בניהם?
ברורסוורוס סנייפ

יש כל מיני דעות, הרי חלק מהחרדים עוד אומרים שהם בגלות..

למה כי במה אנחנו אם לא בגלות?😂אפרת????
בגאולה.ניק כמעט בלי ראש

בהקדמה לספר "נצח ישראל" של המהר"ל.

אין לי מושג לגבי הספראפרת????
אבל איך אנחנו בגאולה אם המשיח עוד לא הגיע? אם יש עוד מלחמות? אם אנחנו עוד נלחמים על הזכות שלנו כעם לחיות בארץ ישראל? אם החילוניות וההתבוללות עוד קיימות בשיא העוצמה?
אולי אנחנו בשעה של חבלי משיח, אבל למה בעיניך זה נקרא גאולה?
באמת שואלת ממקום של רצון להבין.....
אני לא מחליט מה נקרא גאולה..ניק כמעט בלי ראש

אבל המהר"ל כן.

והוא כותב בפרק א' בספר נצח ישראל (ולא בהקדמה, כמו שכתבתי קודם) שאם מתקיימים שלושת התנאים הבאים, אפשר לדעת שאנחנו בגאולה.

1. עם ישראל נמצא במקום אחד. 2. עם ישראל נמצא בארץ ישראל. 3. תחת שלטון עצמם ולא תחת שלטון אחרים.

וזה כיום המצב..

אם עם ישראל מפוזר בהרבה ארצות ותחת שלטון עמים אחרים- יש גלות..

 

אלמא- אנחנו בגאולה.

 

 

ובקשר לחילוניות ולהתבוללת- לפני מאה שנה תנועת ההתבוללות היתה בשיא גודלה, והיא כל הזמן גדלה עוד. כיום רוב היהודים מתחתנים עם יהודים, חלק גדול מהיהודים דתי או מסורתי, והחלק הזה כל הזמן גדל (בין השאר בזכות המדינה, שמממנת ישיבות ובתי ספר ולא גוזרת גזרות שמד..). הגאולה באה קמעא קמעא. עכשיו אנחנו עדיין באתחלתא דגאולה, ובע"ה בסוף התהליך ייבנה ביהמ"ק.

קודם כל לא כל עם ישראלאפרת????
נמצא בארץ ישראל... דבר שני אומנם יהודים הם בממשלה, אבל זו ממשלה חילונית, שהולכת בהרבה דברים נגד התורה... ברור שזה יותר טוב משלטון גויים, אבל הגאולה שאלוקים הבטיח הרבה הרבה הרבה יותר גדולה מזה
..ניק כמעט בלי ראש

אוי. ערכתי את התגובה שלי ושלחתי קצת אחרי שאת שלחת.

תקראי את העריכה שלי..

 

רוב עם ישראל נמצא בארץ ישראל, וזה מספיק. לא היתה אף תקופה בהיסטוריה שכל עם ישראל היה בארץ ישראל, ובכל זאת הגאולה השנייה (של ביהמ"ק השני) נקראת גאולה.

תקראי שוב את מה שכתבתי על דברי המהר"ל. הוא לא כותב שצריך שייבנה ביהמ"ק או שיבוא אליהו הנביא, אלא שרוב עמ"י יהיה מרוכז בא"י. הוא גם לא כותב שצריך שהסנהדרין תתחדש ושתהיה מדינת הלכה. גם מדינה שהולכת במצבים מסוימים נגד התורה היא גאולה, למרות שיש בה הרבה דברים שצריך לשפר.

עדיין אין רוב רק 47%מתנחל בראבק


..ניק כמעט בלי ראש

לפני כמה שבועות פורסם בעולם קטן מאמר של הרב אליהו שהיה כתוב בו שיש בא"י 53% מכל היהודים בעולם.

לא שמעתי אבדוקמתנחל בראבק


ויקיפדיה טוענת אחרת משנינומתנחל בראבק
..ניק כמעט בלי ראש

1. בחו"ל מגדירים כיהודי כל מי שטוען שהוא יהודי, וחלקם לא באמת יהודים.

2. חלק מהנתונים מעודכנים לשנת 2018.

אוֹקֵי תּוֹדָהמתנחל בראבק


איפה כתובה ה"גאולה שאלוקים הבטיח??"מאן דאמר

ומי אמר שהיא לא תגיע ככה?

 

טוב אענה לךהכול לטובה!

אנחנו בגואלה מהסיבה הפשוטה שאנחנו בארץ ישראל !!!

תחשבי שמאז חרבון בית שני עד בערך לפני 100 שנה לא היו כמעט יהודים בארץ... כן יש צרות והגאולה לא באה בקולת  אבל כן אנחנו בגואלה  בצעדים אנחנו כמעט רוב יהודי בארץ  אין שום סכנה להיות יהודי אנחנו בתהילך ממש של גואלה!!!

2000 שנה לא היה כולם... ועכשיו !!התקדמות היא בכול כך הרבה דברים! הלימוד תורה! יותר גדול בגידולו של אנשים שלומדים מאשר מתוקפת הגמרא , אין איסורי שמד!

כן יש צרות אבל אנחנו בתהליך! וזה בוטח!!

מסכימה איתך שאנחנו בתהליך לגאולהאפרת????
אבל לא הייתי קוראת לזה גאולה, כשעדיין יש פיגועים, והערבים חיים לנו בתוך הארץ, מאיימים עלינו... ואנשים נרצחים. ובית המקדש לא קיים. והאמת לא התגלתה באופן ברור לכל העולם. לא ככה צריכה להראות גאולה
מה את מגדירה גואלהישתבח שמו!!

איש תחת גפנו ותחת תאנתו ישבו?

 

בדיוק מה הגדרה של גאולה שהכול טוב? ואין צרות בכלל?הכול לטובה!


יש לך את הספר סליחה על השאלה של הרב יוני לביא הוא עונה שם עלישתבח שמו!!

מה הגדרה של גאולה אני לא זוכר בעל פה

 

אכן..ניק כמעט בלי ראש

ספר מצוין..

כתבתי כאן את ההגדרות לגאולה שהוא כתב שם: אני לא מחליט מה נקרא גאולה.. - נוער וגיל ההתבגרות

 

אין ליאפרת????
אולי אני אנסה להשיג... מעניין לקרוא
וכן... גאולה שלימה זה שאין צרות בכלל!אפרת????
התגלות האמת בעולם באופן מוחלט!אפרת????
את חולקת על המהר"ל?ניק כמעט בלי ראש


חס ושלום... זו עוד הגדרה לגאולהאפרת????
אבל ממה שאני יודעת, גאולה שלימה זה ביאת המשיח....
נכון.ניק כמעט בלי ראש

אף אחד לא טוען שאנחנו בגאולה השלמה ושמדינת ישראל היא מושלמת.

המהר"ל כתב הגדרות לגאולה, וההגדרות האלה מתאימות לימינו. אלמא- אנחנו בגאולה. נקודה.

אנחנו בגאולה, אבל עדיין באתחלתא דגאולה, ולא בגאולה השלמה, שתגיע עם בנית ביהמ"ק בב"א.

תקראי את מה שכתבתי פה: .. - נוער וגיל ההתבגרות

נכון זה גואלה שלמה!!הכול לטובה!

אבחל אנחנו בתהליך ואנחנו לא רחוקים כמו מלפני 500 שנה..

כןאפרת????
זה נכון...
נכון את צודקת אז מה אנחנו בגולת?הכול לטובה!

במצב כול כך רע... ? לא!!! אנחנו במצב הרבה יותר טוב!!! מכול התוקפות אז אנחנו בתהליך גואלה זה נוקדה!!!

להיגד שאנחנו בגולת זה להתכחש למייצאות לחיים...

תחשבי סבתא שלך הייתה מאמינה שככה יהיה , שתי דורות מאוחרנו לא היו מאימנים היה שואה ובום אנחנו פו יש מלא לימודי תורה!!

 

ברור שאנחנו לא במצב כל כך רעאפרת????
ופיזית אנחנו כבר לא בגלות כי אנחנו פה בארץ ישראל.... כנראה באמת יש לנו הגדרות שונות לגאולה
תלוי לאיזו גאולה את מתכוונת...ניק כמעט בלי ראש

אם לכל תהליך הגאולה (שהוא ארוך- "קמעא קמעא"), או לגאולה השלמה..

 

ואני מניח שאף אחד פה לא חושב שאנחנו בגאולה השלמה..

המהר"ל הגדיר באופן מדויק את הגאולה, וההגדרות האלה מתקיימות כיום, ואין אף אחד שיכול לחלוק עליו. אלמא- אנחנו בגאולה.

"אבינו אבינו שבשמים צור ישראל וגואלו ברך את מדינת ישראלמתנחל בראבק

ראשית צמיחת גאולתנו" והרב אליקים לבנון מתקן ואומר יסוד גאולתנו וגם אם איננו בגאולה שלמה אנו נמצאים בגאולה באמצע התהליך 
(וגם בהנחה שלא בכל מקרה איננו בגלות כי גלות זה שאיננו יושבים על אדמתנו)

אני רק מילה:הָיוֹ הָיָה

כתבת "אם יש עוד מלחמות"

 

ובכן, גמרא ערוכה במסכת מגילה: "מלחמות נמי (=גם) אתחלתא דגאולה".

 

מה שמראה כמה חשוב לא להסתמך על רגשות, אלא לבדוק מה אומרת התורה.

 

 

 

 

ומזה מסתעף גם התשובה לכל הויכוח של כאן איתם. את חוזרת ומדברת על "גאולה השלמה" של "משיח" ו"ביהמ"ק" ו"התגלות האמת" וכו' וכו' וכו'. ואת צודקת שכל זה יהיה בגאולה השלימה. אבל כעת אנו באתחלתא.

ומכל מקום - אתחלתא דגאולה היא חלק מהגאולה. לא חלק מהגלות. מה לעשות.

ואת ההגדרות מגדירה התורה, לא רגשות וסברות כרס. וכפי שהיטיב להסביר ידידי החשוב @ניק כמעט בלי ראש

מי אמר שגאולה זה משהו שקורה בבת אחת?מאן דאמר

גאולה זה תהליך.

והגאולה השלישית היא אמורה להיות עם ניסים נסתרים

כלומר אנחנו מביאים אותה וה כביכול לא עושה כלום אלא "רק" מושך בחוטים(ניסים נסתרים)

אגב מי שלא שם לב עד היום אנחנו(המדינה) קיימים על ניסים נסתרים.

אתחלתא דגאולה!!מאן דאמר


ממש לא! גם הדרך בעבודת השם שונהאודך☺
נכון! נקודה חשובה ששכחתי להוסיף!מתנחל בראבק


ההנהגהLove the world
ההבדל העיקרי זה ההנהגה השונה מאוד מההנהגה הדתית
ואחר כך גם סדר ערכים שונה
דעות שונות
ןכו
במה זה מתבטא? ההנהגה?אפרת????
משמעות שונה לפירוש המילים "ועשית ככל אשר יורוךסוורוס סנייפ


היחידי.שושיאדית
שממנו מסתעפות שני דרכים שונות של עבודת השם.
אה...שושיאדית
אז זו זוית מבט אחרת על עבודת השם...
וממנה נובעת ההסתכלות על הציונות.
בדיוק כך, מסכים עם ידידי נשמה כללית, בגלל הע"ה השונהמתנחל בראבק

אנו תומכים בציונות

דרך מבורכתשושיאדית

שאני ממש מתחברת אליה.

לדעתי..אודך☺
הדרך של הדתי לאומי שזאת בעצם הדרך של הרב קוק היא שבעבודת השם זה צריך להגיע מתוך בחירה ואהבה..
וגם כמובן שילוב של קודש וחול, התורה לא מנותקת מהחיים הגשמיים..
וגם אולי אפשר להוסיף את ההבדל שדתיים תומכים במדינה ומאמינים שהיא דרך לגאולה השלימה בעזרת השם וחרדים לא..
מקווה שדייקתי..
יפה, תודה!אפרת????
זה כבר יותר הגיוני
הדרך של ה"דתי לאומי"קלוג

רחוקה כרחוק מזרח ממערב מדרכו של הרב, יש עוד הרבה לאן להתקדם.

בין חרדים לבין איזה דתיים?צ'יקטנה...
בין חרדי לאברך בהר המור יש בערך הבדל אחד, שזה היחס למדינה. (והלבוש, שזה לא משהו מהותי).
בין חרדי לדתי מפתח תקווה יש טיפה יותר...
ובין חרדי לדתי מכפר עציון יש כבר ערמות..
אז השאלהה על מי את שואלת.

(סליחה על ההכללות.. מדבר ברמת העיקרון)
וואלה לא מבינה בסוגים חחאפרת????
באופן כללי יותר אני מתכוונתאפרת????
החרדים הולכים עד הסוף ולא משנה מה הם לא יתפשרוישתבח שמו!!


וואלה ?הכול לטובה!

יש גם דתיים שהולכים עד הסוף!!!וגם חרדים שלא הולכים עד בסוף...

כל אחד ילך עד הסוף, תלוי עד כמה הוא חזק עם העקרונות שלואפרת????
בלי קשר למגזר
אבל נראלי שאצל החרדים זה בדרך יותר תקיפה ויותר שמרנית ואצל דתיים זה בדרך יותר רכה... כל השיטת חינוך.. ובאופן כללי
ואוו אני שונאת שאומרים את זה!!! באמת!!הכול לטובה!

זה הכללה נקודה!!!

וואלה יש כול כך הרבה סוגים של דתיים ושל חרדים , אז נגדיר שכולם ככה וכלם ככה?

וואלה יש רוב זה נכון אבל להיגד שדתייהם פשרנים מהתחלה ופוחת מקיפדים זה מעצבן אותי!!!

אני מכירה מספיק חרדים שפוחת... ודתיים שיותר!

סליחה שאני תקיפה זה פושט באמת מתסיס אותי!

 

 

סורי, לא התכוונתי להכלילאפרת????
אני מדברת מאוד מאוד מלמעלה, ברור לי שזה לא נכון לגבי כל אחד וכל מגזר בפרטנות.... אבל באופן כללי מתכוונת שחרדים הולכים יותר תקיף עם השמרנות... והדתיים מביאים אותה בדרך יותר רכה...
חשוב לי להדגיש כדי שהרכה לא יישמע שחו לא אכפת להםאודך☺
שהדרך של הדתי לאומי היא מתוך בחירה ואהבה
מה הקשר?שפרינצא בוזגלו

כל בנאדם הוא בנאדם, ומי שרוצה להתפשר יתפשר.
כן, אצל חרדי להחזיק אינטרנט מסונן זו התפשרות- נכון שקנה המידה של ההתפשרות שונה, אבל ההתפשרות קיימת בהחלט.

למה דתיים כן ייתפשרו?!?אודך☺
משום מה אתה חושב שלהיות דתי לאומי זה להיות פשרן ומדוד בעבודת השם, זה לא קשור בכלל, וזה שרב המגזר ככה זה ממש לא אומר שזאת הדרך של המגזר להיות פושרים בקיום תורה ומצוות
ממש לא רוב המגזר ככהמתנחל בראבק


אז...צ'יקטנה...
ההבדל שעם כולם:
יחס למדינה ולציונות וכו'- מה שמוביל להבדל בעניין גיוס, הלל ביום עצמאות וכל הסיפור הזה.
ההבדל הפחות מהותי של לבוש..

הבדל שעם חלק מהמקומות הדת"לים פחות קיים (הר המור למשל, כמו שכתבתי):
יש שם יותר הקשבה לדעת תורה, כלומר יותר משקל. כשההבדל הוא גם מצד הרבנים- הם לא 'מציעים', 'מייעצים' או מביעים את דעתם, כמו רוב הרבנים אצלנו- אלא הדברים יותר באים כהוראות..

פחות פתיחות לעולם החיצון מאשר פתיחותו של רוב הציבור הדתי לאומי. הסתגרות שמתבטאת בניתוק מטכנוגוליה (יש מי שבאופן מוחלט ויש מי שפחות.. אבל שוב- באופן כללי), מגורים בשכונות וערים חרדיות, וכו'..

עולם ערכים וסדר עדיפויות שונה.
(דמות המופת של ילד דתי לאומי תנוע בין סמוטריץ (מיעוט) לבין זמר חילוני או שחקן כדורגל גוי (רוב). דמות המופת של ילד חרדי נעה בין הרב קנייבסקי (רוב) לבין גפני (מיעוט))

ומחלק מהציבור הדת"ל- הם (וחלק אחר בציבור הדת"ל...) שונים גם מבחינת ההקפדה על מצוות, היחס לתורה, רמת ההתגמשות ועיגול הפינות וכו'....
בעניין דמות המופת..צ'יקטנה...
אני מדבר על ילד דתי ממוצע וילד חרדי ממוצע.
ברור שיש גם ילד דתי שמעריץ את הרב זצל וילד חרדי שמעריץ את ביבי...
ואווו זה ממש מעצבן אותי מה שכתבת!!הכול לטובה!

זה ממש ממש!! סליחה שאני אגרסיבית!!!

אבל וואלה יש דתיים שהם חזקים!!! ולא מעניין אותם שחקנים!! ולא מעניין אותם זמרים וכול השטוית!! מענין אותם באמת ארץ ישראל ותורת ישראל!!! 

ריאתי אחרי מה שכתבת 

וסליחה אבל מאיפה לך לדעת את הממוצע הזה?

לדעתי זה לא נכון נוקדה! כו יש כאלה אבל זה הרוב

ו

טוב:צ'יקטנה...
א. לכן כתבתי שיש כאלו שזה לא נכון לגביהם.
לגבי זה שככה נראה הילד הדת"ל המצוי- ברור שזה נכון, מוזמנת לבדוק. אולי אם את גרה בחרשה, יצהר, או נווה פחות יוצא לך לפגוש את זה... אבל זה נכון.

ב. מלכתחילה הפרדתי!
כתבתי הבדל שקיים בינם לבין כולנו, אחר כך כאלה שעם רוב הציבור, וכתבתי שזה כאלה שעם רוב הציבור, ואחר כך דרגה נוספת.
לא רק הקיצונימתנחל בראבק

מה חושב ילד ממוצע באלון מורה? בנריה? רבבות? ובעוד הרבה מקומות שיותר חרד"ליים

רבבות? ניק כמעט בלי ראש

יכול להיות שהכוונה לרבבה?

כן זה בכוונה נכתב כךמתנחל בראבק


הרשימה שליצ'יקטנה...
הייתה לציון המקומות שבהם כמעט בכללל אי אפשר לפגוש ילד מהסוג הזה, וזה היה רק בניסיון להבין את נקודת המבט של 'הכול לטובה'..

מסכים לגבי הרשימה שהזכרת שגם בה ייתכן מאוד שהרוב הוא כזה, נפלא!.
אבל אם נעשה שכלול של הציבור- התוצאה בסופו של דבר משקפת מצב קצת רחוק מחרשה וקצת רחוק גם מאלון מורה ונריה.
אמרתי הציבור החרד"לי, שבו הנוער שבתלם הולך לישיבהמתנחל בראבק

בד"כ .(ישיבה, לא לגוש. סתם לא באמת אבל בכל אופן אלה שהולכים לישיבות שמזוהות עם מרכז והקו שפחות קרוב לחרדי)  

אה, סבבה.צ'יקטנה...
אמרתי- על זה שחלק גדול ואולי רוב הילדים בישובים כאלה, מתעסקים יותר ברבנים מאשר בזמרים חילונים- אני מסכים.
אתה צריך להפרידאודך☺
אפילו אם הרוב בעיניך ככה זה לא אומר שזאת הדרךךך
אפילו אם הרוב בעיני מה?צ'יקטנה...
ומה לא הדרך?
סורי, לא אחזתי...
"לא אחזתי" או ביינישים או חרדים!מתנחל בראבק


אמממ... די הגיוני שאני אחת מהאופציות האלה, נכון...צ'יקטנה...
בייניש, נכון?מתנחל בראבק


די הגיוני שאני האופציה הזאת...צ'יקטנה...
מה בעצם ההתלהבות?..🤔 סליחה...
אגב...צ'יקטנה...
אני מאלה שאת מדברת עליהם. הכל בסדר.
הכרתי את ר' אברום לפני שהכרתי את הארי פוטר, והראש ישיבה שלי יותר מעניין אותי מעומר אדם.

אבל עם כל הרצון שלנו להסתכל על הציבור שלנו במשקפיים ורודות... מה לעשות שגם במשקפיים כאלה יש שריטות פה ושם..
אני לא אומרת שהציבור שלנו מושלם!הכול לטובה!

ויש בטח מלא בעיות! כמו כול ציבור 

אבל וואלה אני לא גרה במוקמות האילו...  ולא רואה את זה ככה

 כן יש יותר מודעת וראיה של מפורסמים אבל אין הערצה 

אולי בחלק ...

יש הכרה 

אני רואה בכללי בשכנים שלי הקטנים שגם זה כזה חצי קלאץ... אבל באמת שזה תלוי אוזר זה נכון 

אין הכי נמי...צ'יקטנה...
את מי הם מכירים, מה מעסיק אותם...
בסיידר, בעז"ה עוד נתקדם. ובסך הכל יש לנו אחלה ציבור..
סיכמת את זה יפהאפרת????
תודה רבה😊צ'יקטנה...
(אם זה היה מיועד לי.. כבר לא קולט פה את סדר השרשור😜)
כן היה מיועד לךמתנחל בראבק


גם לאברך מהר המור יש הבדל עצום.קלוג

זה גם למדינה (שממנה מסתעפים עוד דברים) גם לחול גם ללימודי אמונה גם לתשובה מאהבה/יראת העונש גם למידת ההסתגרות ועוד ועוד...

בכפייהישתבח שמו!!

חרדים אם מישהו אחר לא עושה כמהו סוקלים אותו מנסיון אני גר בבית שמש ובשבת כולם צועקים שבעס על כל מכונית ואפילו אמהות אומרות לילדים שלהם לעשות ככה מתי ראיתם דתי עושה את זה

 

ובנוסף הם מאוד מתרחקים מטכנולוגיה מחשבים טולפונים...

 

טעות בידךאודך☺
להיות דתי לאומי זה לא אומר להתפשר ולהשתמש בטלפונים ומחשבים, זה שזה מה שלצערנו רווח במגזר ממש לא אומר שזה גם הדרך של המגזר
אני לא מדבר על לשחק אלה על להשתמשישתבח שמו!!

בימנו חרדים יעדיפו לא להביא מחשב הביתה על פני פרנסה

אז בוא אני אגיד לך שיש גם משפחות חרדליותאודך☺
שעשו את העדפה הזאת..
המגזר הדת"ל לא רואה בעיה בטכנולוגיה אלא להפךמתנחל בראבק


באמת??אפרת????
כאילו אין בעיה בפלאפונים ומחשב וכו?
כן, הטכנולוגיה היא כלי מצוין פשוט צריך להשתמש בו לטובהמתנחל בראבק

כמו גם הלשון שלנו או המקלדת שיכולה להיות הדבר הכי הרסני ואם מנתבים אותה בצורה נכונה אז היא ממש טובה. או למשל אהבת איש לאישה שיכולה להגיע למקום של פגיעות הטרדות וכד' או ליצירת קשר ובניית בית והמשך עמ"י. או למשל יצרים של אדם שנאמר ואהבת את השם בכל לבבך ובכל נפשך: אמרו חז"ל במסכת נידה "בכל לבבך: בשני יצריך ביצר טוב וביצר הרע.
או למשל קינאה שמסוגלת לחרב בתים ולהרוס עולמות אבל כבר נאמר: "קנאת סופרים תרבה חוכמה"

זה ממש לא נכון, הכלי הזה לא מצוין יש בו הרבה דברים לא טוביםקלוג

גם אם תשתדל להשתמש בו לטובה ויש הרבה שיגידו לא להשתמש.

אז אולי לא נשתמש בלשון כי עלולים להגיע דרכה לאיסורים?מתנחל בראבק


תלוי.הָיוֹ הָיָה

תלוי בגיל, בנסיבות, במה בדיוק מדובר.

אבל כן - אין בדת"ל את התפיסה של "הכל הכל הכל זבל ומסוכן ואסור וארור"

אל תכליל אחינואודך☺
צודקת, לא מכלילמתנחל בראבק


זה החסידים של רמה ב'אפרת????
הם חבורה של קיצונים שגם החרדים שונאים אותם..
אבל זה נכון שחרדים באמת יותר מתרחקים מהטכנולוגיה
גם של הקרייהישתבח שמו!!


חח בקרייה נראלי הילדים סתם מחפשים אקשןאפרת????
טוב זה נכון ב100 אחוזישתבח שמו!!


אה, כן. השאלה גם...צ'יקטנה...
על איזה חרדים מדברים.
אם כי פה יש פחות מנעד, ולכן לא שאלתי מלכתחילה. כי שם בסוף כולם די דומים.. סך הכל...

(בסוף אני כן כותב את זה, כי רק צריך לדעת ש.. ה'כולם' האלה זה לא מי שישתבח שמו מספר עליהם... מחילה, ישתבח😐)
נגיד הציבור הספרדיאפרת????
שיחסית כן מעורב בעולם.... יותר מאשר ליטאים וחסידים שיותר סגורים בינם לבין עצמם
תקישיבי אף אחד לא קובע קו אלה זה בעיקר מה האלה מסביב עושיםישתבח שמו!!


מה הכוונה?אפרת????
בבני ברק להיות חרדי זה קשה אבל בתל אביב אתה רק קצת מקפידישתבח שמו!!

ואתה חרדי למהדרין אבל כמובן שהמראה החיצוני הוא גם מה שגורם לאנשים לקרוא לך חרדי

 

צודק ואפרת????
ברור גם שמראה חיצוני זה הרבה, כלפי חוץ... כי גם יכול להיות מישהו שחילוני מבנים אבל הולך עם כובע וחליפה והוא נקרא חרדי... אבל אני שואלת על אלה שכן אמיתיים, מה מגדיר אותם כחרדיים.... מעבר ללבוש
הם עצמםישתבח שמו!!


אף אחד לא מגדיר אותםישתבח שמו!!


לדוגמה יש את אלהישתבח שמו!!
דייייי זה אמיתי????😱😱אפרת????
חחחחחחחחחח דייייייייאפרת????
מה זהההה הדבר הזה?????😱
לא מסוגל להאמיןמתנחל בראבק


פייק. פוטושופ של כל ילד.הָיוֹ הָיָה


אם זה אמיתי אני סנדלסוורוס סנייפ


כדאי לך להכריז שאתה קרמבו, יותר טעים...שפרינצא בוזגלו


אממ לקחתי סיכון🤦‍♂️סוורוס סנייפ


טעותLove the world
אני גרה בבית שמש והכול אחלה
אתה בטח גר באזור רמה ב’ או הקריה/ חפציבה נכון?
ליד הקריהישתבח שמו!!אחרונה


ציונות, כן או לא.שפרינצא בוזגלו


לא רק גם היחס לטכנולוגיה למשל.מתנחל בראבק

הישמעות לרבנים, השתלת אברים אחרי מוות מוחי נשימתי שבאה בעיקבות היתפסות כולם למאמר שפורסם בשמו של רב אחד שעד היום לא מצאו מקום שבו פסק זאת ולמרות זאת כולם נצמדים לזה

שמרנות הייתי קוראת לזה, וזה מצב לא בריא.שפרינצא בוזגלו

יש לי תיאוריה:

אחרי השואה החליטו הרבנים החרדים שצריך לעשות מעשה בכדי להגדיל ולשמר כמות של יהודים שומרי תורה ומצוות,
ולכן הכניסו את כולם לכוננות חירום, כל אחד תרם את מה שהוא יכל, נשים הביאו הרבה ילדים וגברים ישבו ללמוד תורה כל היום,
הציבור הזה התבסס על חוקים קהילתיים נוקשים שנכונים ל20 שנים הבאות- אך יותר מכך כאשר רוח התקופה השתנתה לגמרי השיטה כבר לא הייתה לרלוונטית, אך הפה שאסר הוא הפה שיתיר- הרבנים הללו נפטרו כבר, ואין מי שגדול מספיק בכדי ללחוץ על הכפתור ולהוריד כוננות, לשנות שיטות ולהתייעל, אותה סמכות כבר איננה, והציבור הגדול שנשאר אח"כ גדל לתרבות מאויימת שמפחדת מכל דבר חדש שונה ולא מוכר- זה לא המצב הטבעי, זה מצב של חיות נכחדות בטבע!

זה באמת קרה בקום המדינהמתנחל בראבק

היה צריך הרבה אנשים שילמדו תורה כדי לבנות חזרה את עולם התורה שנבנה ובדיוק כמו שאמרת קרה.

לא מגיב דווקא לך.. אלא באופן כללי..קולמוס הנפש.

טכנית, התגובה שלך היא בתחתית השרשור.

השרשור קצת מצחיק..

אתם יודעים כמה סוגים של ''דתיים'' יש?

אתם יודעים עוד הרבה יותר מכך כמה סוגים של ''חרדיים'' יש?

לא אתייחס לתגובות מסויימות.. לא יפה,

אבל היה פה כל כך הרבה שטויות שנאמרו... כל כך הרבה..

ליטאים, כמה סוגים יש..

חסידים, ווא ווא... 

הקשר שבין ברסלב, חב''ד , סאטמר, גור, סלונים, וכד'..

איזה קשר יכול לחבר בין כולם שיכול לענות על השאלה שפתחה את השרשור..

תהיו הגיוניים, באמת..

אם אתם לא מכירים, אל תענו על השאלה.. אבל אל תעשו מעצמכם צחוק עם התשובות שכתבתם פה בשרשור (לא כולם.. אבל הרבה)

עברתי על התשובות, ובאמת שאם הבורות הזאת לא הייתה עצובה, היא הייתה אוסף של בדיחות השנה..

הבורות שבהכללה של כל מי שהזכרתי בשם ''חרדים'' והמחשבה שאפשר לאפיין את כולם בתשובה קצרה. (של חלק מהעונים, לא של מי שפתח את השרשור.)

 

והתשובות שנאמרו על החרדים, תגידו, (רובכם) דיברתם פעם עם חרדי? כי השרשור הזה פשוט מצחיק..

 

 

אני ממשפחה חרדית.שפרינצא בוזגלו

ולומדת בסמינר- מספיק בכדי לדבר?
והתיאוריה שנתתי- נכונה לכל תתי המגזרים ברמה כזו או אחרת.

דיברת על תכנון המשפחה?קולמוס הנפש.

דבר שאסור על פי ההלכה, בלי יקשר לרבנים כאלה או אחרים?

ב: בשביל תאוריה כזו הזויה.. לא, זה לא מספיק.

אולי מרירות גרמה לכתיבת התגובה הזו..

אבל לא בסיס, או משהו שבא מהיותך חרדית..

מה הקשר תכנון המשפחה? אמרתי שאני חרדיה מבית.שפרינצא בוזגלו

והתאוריה- אין הכוונה שישבו מועצה של ת"חים בקום המדינה ואמרו הבה נעשה את הנ"ל, אלא שככה הנהגת הציבור דאז נראית בעיני. 

את כתבת את זה, נכון?קולמוס הנפש.

''אחרי השואה החליטו הרבנים החרדים שצריך לעשות מעשה בכדי להגדיל ולשמר כמות של יהודים שומרי תורה ומצוות,
ולכן הכניסו את כולם לכוננות חירום, כל אחד תרם את מה שהוא יכל, נשים הביאו הרבה ילדים''.

למה התכוונת במילים המודגשות?

לא כתבתי על תכנון המשפחה.שפרינצא בוזגלו

דיברתי על העידוד להביא הרבה ילדים גם כשאין כסף.

זה בדיוק מה שנקרא ''תכנון המשפחה''קולמוס הנפש.

לפי ההלכה, אסור לתכנן כמה ילדים יהיו למשפחה. ואסור להשתמש באמצעים כל שהם כדי להגביל את מספר הילדים שיוולדו, ולא משנה מה הסיבה.. אי כח לגדל ילדים, או כספית..

למה שכתבת, קוראים ''תכנון המשפחה''...

אתה לא צודק.הָיוֹ הָיָה

אל תדבר כל כך נחרץ אם לא בדקת באמת את הסוגיה. 

הדרישה שדרשת מכל האחרים בשרשור.

אני כן צודק..קולמוס הנפש.

אבל שוב, זה תלוי למה אני התכוונתי ולמה היא.

יש בכך (כפי שכבר כתבתי בכמה תגובות) כל מיני נושאים, שאם היא התכוונה לאחד מהם, אז היא צודקת במאה אחוז, ואם היא התכוונה לשני, אז אני צודק במאה אחוז..

אבל כיוון שאלה נושאים שאינם מתאימים להעלאה פה, לא נפרט כאן, נכון?

זהו.. 

לא. יש פוסקים חשובים שסוברים אחרת ממך.הָיוֹ הָיָה

סליחה שאני חריף, אבל כבוד תורתך לא יכול לבטל פוסקים חשובים ומופלגים, רק בגלל שבחוג שלך מקובל אחרת. במלא הכבוד הראוי.

 

זה לא "כל מיני נושאים, אלא כמה צורות לעשות זאת. חלקם אסורות בוודאי, וחלקם לא.

והיות שיש אופציות שאינן אסורות בודאי - ממילא כל תחילת הצעקה שהרמת על האיזכור של זה - לא מוצדקת כלל.

..קולמוס הנפש.

''אלא כמה צורות לעשות זאת. חלקם אסורות בוודאי, וחלקם לא.''.

אני מסכים.

על הצורות האלה, לא מתאים לדבר כאן.

אנחנו לא מתווכחים.. רק הניסוח שלנו טיפה שונה, ואולי גרם לבלבול..

אז אשנה את הניסוח.

אם מדברים על צורה אחת, אז היא צודקת.

אם מדברים על צורה אחרת, אז היא טועה. 

ואני הבנתי שהיא דיברה על צורה מסויימת אחרת, ולכן הרמתי קול זעקה..

 

תאוריה הזויה אולי אבל מציאות. אחרי השואה עולם התורה נחרבמתנחל בראבק

והיה צורך להחיות אותו אז כולם למדו ונוצר מצב שציבור שלם ניהיה כך וגם כאלה שיצאו לעבוד לא למדו ועשו בגרויות כך שעובדים במשהו קצת פחות מכניס כמובן בלי להכליל חסידים שחלקם יוצאים לעבודה וכו' וכו'

לא דיברתי על זה..קולמוס הנפש.

דיברתי על החלק שמודגש בתגובה שלפניך.

טוב זה כבר כן קצת לא בדיוק מה שאמרומתנחל בראבק


אז איך אתה רואה את הענייןשפרינצא בוזגלו

שנשות אברכים שאינן מחזיקות בתעודת תואר ולכן אינן יכולות להרוויח כמו עמיתותיהן החילוניות, מגדלות הרבה ילדים שלא תמיד יש להן כסף לפרנס אותם (בעיני נתקלתי בכמה וכמה מקרים עצובים להחריד)?

זה לא משנה איךקולמוס הנפש.

אני\את\הם רואים את העניין.

זה משנה איך התורה רואה את העניין הזה.

ולפי התורה עניין של תכנון המשפחה לפי הנסיבות, אסור. נקודה.

יש דברים שההלכה תומכת או לפחות מתירה אותם.שפרינצא בוזגלו

לא כל אי הבאת ילדים נחשבת לתכנון המשפחה.

לא ממש נושא לנוג''הקולמוס הנפש.

בטח לא דיון יותר מפורט. 

יש לי תשובה ארוכה בנושא..

אבל לא כ''כ מתאימה לדיון פה.

אז בואו נוותר על העניין.

אוקי, אז המצב הסטטי הוא- אני צודקת עד שתוכיח שטעיתי.שפרינצא בוזגלו

אתה לא יכול להכריז על טעותי כשאין לך יכולת להוכיח במה טעיתי.

יש לי יכולת, טכנית, הדיון לאקולמוס הנפש.

מתאים לנוג''ה.. ואני לא מדבר עם בנות באישי.. 

אבל אם כיף לך להרגיש את ה'נצחון', בכיף..

 

אתה יכול לשלוח מסר או לעשות דיון משותף בקבוצהמתנחל בראבק


מבחינתיקולמוס הנפש.

הנושא לא מתאים לדיון

לא מתאים שאני אכתוב. באופן כללי, לא מתאים פשוט.

לא עכשיו, לא בגיל יותר מבוגר, ואולי אולי אחרי נישואים של כל המשתתפים בדיון, וגם אז כשהויכוח מתנהל בצורה נפרדת..

התורה לא מעודדת להביא ילדיםאפרת????
כשאין להורים שום אמצעים לגדל אותם נורמלי והם בעצם גוזרים עליהם חיי עוני וקושי ומחסור
אז שובקולמוס הנפש.

בואו, לפני שאנחנו כותבים תגובות.. נבדוק את העובדות..

כי טכנית, התורה לא אומרת מה שלנו נראה.

אלא מה שלקב''ה נראה..

אז אם לך לא נראה שזה מה שהתורה אומרת..

זה לא אומר שבאמת התורה לא אומרת את זה..

אז למה לבוא בקביעה כזו דרמטית?

אני כותבת כיאפרת????
אני מכירה באופן אישי כמה זוגות שהלכו לרבנים ואמרו להם שהבעל אברך, האשה עובדת אבל המשכורת בקושי מספיקה להוצאות השוטפות ולילדים שבבית, והרב אמר להם לא להביא כל עוד הם לא מסוגלים.... זו פסיקה באמת של כל מקרה לגופו וכל אחד צריך להתייעץ עם הרב שלו. אבל באופן כללי זו הפסיקה...
מי הרבנים??קולמוס הנפש.

ושוב.. יש אמנם אופן שבו מותר לתכנן את זה, אבל זה נוגעע להרבה דברים שממש לא מתאימים לכתיבה, פה או בפורום אחר. אז סורי..

 

והשאלה על איזה אופן, אני מדבר, ועל איזה אופן אתם מדברים, ועזבו.. לא מתאים, לא כדאי, לא מומלץ, אפשר להעביר נושא?

בסוף גם השרשור הזה יאלץ להחסם.. 

כל יום שרשור פה נחסם..

התפקיד של ההורים לא נגמר בלידת הילדאודך☺
הם אחראים על החינוך שלו, על הצרכים הגשמיים שלו כגון בגדים אוכל מקום לגור ולא רק זה אלא גם צריכים לתת לילד אהבה והתייחסות.
יש כאלה שיכולים גם בילד ה15 לספק את כל זה ויש כאלה שכבר בילד ה4 הם לא יכולים זה ממש כל מקרה לגופו ואני בטוחה שבשני המגזרים ההורים מתייעצים עם רב מוסמך לפני שמחליטים החלטות..

ושוב צריך להפריד, יש חרדים ויש חסידים ויש דתי לאומי ויש חרדי לאומי, ובעוד במגזרים החרדיים והדתי לאומי מס הילדים נע בן 4 ל7 (פחות או יותר) בציבור החרדי לאומי והחסידי מס הילדים במשפחה נע בן 8 ל16..
(פחות או יותר)

וכולם הולכים לפי הפוסקים והרבנים ואף אחד לא ייעשה דבר נוראי שיכול להיקרא גם רצח בלי דעת תורה..
ו.. אל תשפוט אדם וכו.. אתה לא יכול לדעת באיזה מצב נפשי או כלכלי הבנאדם נמצא.
במגזר החסידי בין 8- 16 חחחחחשפרינצא בוזגלו

תגידי, איזו אישה סטנדרטית מספיקה ללדת כ"כ הרבה ילדים?
ואם יש נדירות שכן- ברור שזה לא הופך לסטנדרט או לממוצע...

בציבור החרדי הסטנדרט הוא בערך בין 7 ל10 ילדים.

ממוצע 6.8קלוג


סליחה - 7.1קלוג


מהיכן הנתונים?שפרינצא בוזגלו


מהלמ"סקלוג


אני מכירה או שמעתי על מאות משפחות שהם מעל לעשר ילדיםאודך☺
וזה לרב היה בציבור החרדי לאומי והחסידי
את מדברת קצת מחוסר ידיעה! סליחה על הבוטות.מתנחל בראבק


מבחינת המספרים?אודך☺
יכול להיות שזה לא מדוייק אבל העיקרון הוא שלא רק במשפחות חסידיות יש הרבה ילדים ולא רק במשפחות דתיות יש קצת ילדים (הכל ביחס ל)
מאוד!!! לא מדויק, גם אם העיקרון נכון כשמביאים נתונים לדייק!מתנחל בראבק


אני רשמתי פחות או יותראודך☺
זה נכון אולי אחד שניים ילדים פחות או יותר
בעיקר פחות, אבל לדייק בנתונים הנתונים קיימים.מתנחל בראבק


טובב אז בן 8 ל14 יותר טוב?!אודך☺
אבל 16?שפרינצא בוזגלו

צריך להתחתן בגיל 18 וללדת לפחות 2 זוגות תאומים בשביל להגיע למספר האסטרונומי הזה!

אני פשוט בשוקקקאודך☺
בחיים לא נתקלת במשפחות שהם מעל ל15 ילדים?!?!
נתקלתי אבל הן מעטות מאודמתנחל בראבק


קודם כל התכוונתי לשפרינצאאודך☺
בקשר למה שהיא אמרה, דבר שני, זה שאתה נתקלת במעט משפחות כאלה זה לא אומר שהם קצת..
רב הנשים לא כ"כ מסוגלות פיזית, נפשית וכלכלית לדבר הזה.מתנחל בראבק


טוב, אז כנראה שאת מדברת על תקופת יציאת מצרים.שפרינצא בוזגלו

אין כיום הרבה משפחות כאלו, נקודה.
באלך להמציא- מוזמנת.

אני ממש לא ממציאה, נקודה.אודך☺
בתקופת יציאת מצריים ילדו שש בכרס אחת לא שש-עשרה.מתנחל בראבק


לי זכור המספר שש מוזמן לפתוח מקורותמתנחל בראבק

הדרשה היא: "פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאוד מאוד" שש מילים כנגד שש בכרס אחת

אתה צודקקורא ממעמקים

ויש נסיון לדרוש ש"ותימלא הארץ אותם" מרמז על תשעה, אבל למסקנה באמת מדובר בשישה

תודה תודה, חידשת לימתנחל בראבק


יכול להיות?שפרינצא בוזגלו

מאיפה את מביאה את המספרים ההזויים האלו?

אז מחילה אבל את לא מכירה משפחות...אודך☺
אחותי, אני למדתי ביסודי חסידי.שפרינצא בוזגלו

את אחרי הכל לא חרדית קלוחומרבנבנושלקלוחומר שאת לא מכירה את הקהילה החסידית האוטנטית

מאיפה לך?!אודך☺
כי הן רואות בזה ערך גדול יותרמתנחל בראבק


ומי החדיר להן שזהו ערך נעלה?שפרינצא בוזגלו

הרבנים- ולא אמרתי שזה שלילי, רק הוכחתי את השורה הנ"ל.

זה לא עניין של ה''ראייה שלהם''קולמוס הנפש.

זה עניין הלכתי, 

זה בדיוק כמו שתאמר שאנחנו שומרים שבת, לעומת אחרים שלא שומרים שבת ''כי  אנחנו רואים בזה ערך גדול יותר''

אם אנחנו מדברים פה בתור אנשים דתיים, וה''דתיים'' וה''חרדים'' בהגדרות של הויכוח הזה, שניהם שומרים על מצוות התורה, אז לפי ההלכה, דבר כזה של תכנון המשפחה, בגלל כסף, הוא דבר אסור.

זהו, סוף פסוק.. וזה לא נוגע איך ''אתה'' \''אני'' רואים את זה..

אתם לא שמים לבקולמוס הנפש.

שהתגובות מהצד ה''דתי''

נכתבות בחוסר ידע ובבורות מוחלטת (ברובם)

ומהצד החרדי, נכתבות תגובות מכיוון של ''מרידה'' ו''נמאס לי''

ובקיצור שום צד לא מביא תגובות ריאליות והגיוניות?

אתה החלטת שזה מגיע מכיוון מרידה, אני מנתחת את מה שאני רואה.שפרינצא בוזגלו


אז בוא תכתוב אתה תגובה "הולמת"אפרת????
אם אתה מבין בכל הצדדים...
לא מבין (יחסית.)קולמוס הנפש.

בצד הדתי, ולכן לא כותב..

בניגוד לרוב אלו שכתבו בשרשור הזה, מתוך חוסר ידע בסיסי..

אני מודע למה שאני לא יודע (למרות שיש לי היכרות עם הציבורים האחרים, [מתוך כך שנולדתי לבית חב''ד שנמצאים בו אנשים מכל גווני הקשת. ודיברתי איתם רבות..] עדיין, לא מכיר מספיק)

ולא כותב כרגע את דעתי.. אולי בהמשך..

וזה שאני לא כותב את דעתי.. לא משנה (או אפילו להיפך) את זה שמי שלא מכיר באמת, את הצדדים, ומסתמך רק על ניחושים ושמועות, עדיף שלא יכתוב אותם פה כמידע מוצק... וישים את עצמו ללעג ולקלס..

(איזה מילים ננה-בננה

נערך לבקשת הכותבתאודך☺
עבר עריכה על ידי חצילוש בתאריך כ"ג בניסן תשפ"א 21:29
שמת לב על מה בכלל כתבתי את זה?קולמוס הנפש.

או שאת באת, ראית את התגובה, לא בדקת על מה היא נאמרה.. וישר התקפת?

אז אתקן, בשביל אנשים שלא נוטים לטרוח ולבדוק על מה נכתבה התגובה שהם מתקיפים עליה..

אכתוב שוב את אותם מילים, בתוספת חשובה, בשבילך...

 

אתם לא שמים לב?

שהתגובות מהצד ה''דתי''

נכתבות בחוסר ידע ובבורות מוחלטת על הציבור החרדי (ברובם)

ומהצד החרדי, נכתבות תגובות מכיוון של ''מרידה'' ו''נמאס לי''

ובקיצור שום צד לא מביא תגובות ריאליות והגיוניות?

 

כעת הבנת?

יופי, מומלץ פעם הבאה להסתכל על מה מגיבים, לפני שמתקיפים.

ערב טוב.

אתה קצת לא ברוראודך☺
אם אתה מדבר על הידע של הדתי לאומי על חרדים כמו שאתה מסביר בחצי הראשון אני מתנצלת על התקיפה, אבל לפי החצי השני של התגובה שלך זה נראה שאתה מדבר על החינוך אז פשוט פעם הבאה תהיה יותר ברור
הוא התכוון שהתגובות מהצד החרדי פה בשרשור-שפרינצא בוזגלו

נראות לו תגובות שמגיעות ממרידה ח"ו.

הבנתי, התגובה שלו לא הייתה מספיק ברורהאודך☺
אני אערוך את שלי ואז אגיב..
..קולמוס הנפש.

דיברתי על הידע.

לא על החינוך, גם בחצי השני של התגובה.

מה שרציתי לאמר, זה ששני הצדדים לא משקפים את המציאות, אלא כל צד כותב מסיבה אחרת, דברים לא כל כך מעוגנים בקרקע בדווקא..

סליחה סליחה סליחה, מאיפה ה"הלכה" הזו בדיוק?הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ד בניסן תשפ"א 09:12

היא מוסכמת?

היא בכל האופנים?

היא על כל סיבה?

 

תשובה לכל הנ"ל: לא.

הגבתי לך כבר למעלה.. ראה שם.קולמוס הנפש.


ברור שהתגובות פה נלקחות בעירבון מוגבלאפרת????
ומדברות באופן מאוד מאוד כללי, לא מכליל...
נהדר מה שהיה בקום המדינה, אך נשתנו הטבעים.שפרינצא בוזגלו

זה לא הגיוני להנהיג ציבור שלם לפי מה שהיה לפני 70 שנה, תמיד צריך להתקדם.
כשלא מתקדמים ולא לומדים להתמודד עם בעיות הזמן אלא רק מדחיקים- הצעירים יותר רוצים לדעת מה הסתירו מהם.
כך שבניין מפואר זה עלול להתמוטט, כאשר לא מתחזקים ציבור לפי הזמן- עלולות להיות זליגות למגזרים אחרים.

באופן עקרוני אני חושבת שהרעיון הוא כן יפה וחשוב כיאפרת????
אחרי הכל היום הוא נועד לשמר את המגזר מהתרבות הרעה של הרחוב, מהפריצות ומהזוהמה... אבל כן חושבת שהדרך שלוקחים אותה היום היא קיצונית יותר מידי. מתכוונת בעיקר לדרך החינוך... להרגשה שנותנים שאת ממש פרוצה כשבסך הכל את עם חצאית כמה סנטימטרים מעל המקובל, כי ממש קשה לך... או שאת צריכה לברוח מהמנהלת כי היא מאה אחוז תמצא על מה להעיר לך...
ותגידיאפרת????
@שפרינצא בוזגלו מסכימה איתי?
לא מסכימה איתך, אכתוב מאוחר יותר למה.שפרינצא בוזגלו

(תוכלי להזכיר לי באישי?)

אשתדלאפרת????
אז ככה, אני לא מסכימה על הדרך.שפרינצא בוזגלו

העקרון המנחה הוא חשוב מאד, וכל ציבור מנסה לשמר ולגדול.
אבל ישנה הדרך- שהיא ממש שגויה.
כשמטאטאים מתחת לשטיח סוגיות רבות רק בגלל שלא מתאים לדבר עליהן למשל- זו בעיה גדולה.
כשיש משקל גדול כ"כ ל'מה יגידו עלי בשידוכים'- זהו כשל, אדם צריך לחיות את הרגע.
כשמתעלמים מכך שבת סמינר סטנדרטית שאין לה בגרות ותואר צריכה לפרנס אברך והרבה ילדים- היא יכולה להתמוטט.
התורה היא תורת חיים, ולא ברור לי איך נותנים יד להעלמת מידע מועיל (אין שיח על מוגנות למשל) שיכול להציל,
לא מובן לי איך תרבות שלמה חיה בשביל העתיד ונותנת משקל רב כ"כ לדעות של השכנים, לא ברור לי איך תורת חיים מסכימה שאשה תקרוס מרוב לחץ נפשי פיזי ופיננסי.

 

נו זה מה שאמרתיאפרת????
שהרעיון של השימור ביסודו הוא טוב.. והדרך שמבצעים אותו קיצונית ופחות טובה בעיניי... מסכימה איתך בכל מה שאמרת... גם אני באה מחינוך חרדי וכל הדברים שהזכרת ממש ממש מפריעים לי... במיוחד הדרישה ללכת ללמוד בסמינרים להיות מורה או גננת או כל מקצוע אחר בסגנון וממשכורת כזו לכלכל בית שלם כשהבעל אברך ויש מלא ילדים.... לא יכולה לחיות ככה!
..קולמוס הנפש.

כדי שלא תחשבו שאני רק חולק על דבריכם.. אז-

 

העקרון המנחה הוא חשוב מאד, וכל ציבור מנסה לשמר ולגדול.-מסכים
אבל ישנה הדרך- שהיא ממש שגויה.-בהרבה מקרים מסכים. 
כשמטאטאים מתחת לשטיח סוגיות רבות רק בגלל שלא מתאים לדבר עליהן למשל- זו בעיה גדולה.-מסכים, צריך למצוא את הדרך, זה קשה, אבל צריך. (מה שעולה לי בראש, לא יודע למה התכוונת.)
כשיש משקל גדול כ"כ ל'מה יגידו עלי בשידוכים'- זהו כשל, אדם צריך לחיות את הרגע.-לא מסכים. (מסכים לדפקט שיש בציבור החרדי של ''שידוכים'' והפסילה הקלה שבהם, לא מסכים עם המשפט של ''צריך לחיות את הרגע,'' לפחות לא איך שאני הבנתי אותו)
כשמתעלמים מכך שבת סמינר סטנדרטית שאין לה בגרות ותואר צריכה לפרנס אברך והרבה ילדים- היא יכולה להתמוטט.- לא יודע.
התורה היא תורת חיים, ולא ברור לי איך נותנים יד להעלמת מידע מועיל (אין שיח על מוגנות למשל) שיכול להציל,- מסכים, אם הבנתי למה התכוונת.
לא מובן לי איך תרבות שלמה חיה בשביל העתיד ונותנת משקל רב כ"כ לדעות של השכנים,- מסכים.

לא ברור לי איך תורת חיים מסכימה שאשה תקרוס מרוב לחץ נפשי פיזי ופיננסי.-לא יודע

 

ברוך ה' שזכיתי לחיות במקום שרוב\כל הבעיות שהוזכרו אינם קיימות..

 

(דווקא בגלל שיש לי משפחה קרובה מהציבור הדתי, ומ4 רבדים נוספים ולא קשורים כ''כ בציבור החרדי.. אז יש לי טיפטיפה ידע.. שעדיין לא מספיק כדי לכתוב.. אבל כן כדי להעיר הערות מסויימות..)

האמת שחב"ד זה לא בדיוק חרדי, זה ז'אנר נוסף.שפרינצא בוזגלו

ולחיות את הרגע הכוונה- שכשבנאדם תמיד חושב מה יהיה בעתיד שלו הוא לא חווה את מה שקורה עכשיו, ומה שקורה עכשיו הוא העתיד של אתמול, כך שיוצא שמי שחי כך חי תמיד את מה שהוא לא ישיג.

 

צריך לדעת מה השילוב הנכוןמתנחל בראבק

או כמו שהרמב"ם אומר ללכת על דרך האמצע ואתה אמור לדעת את @קולמוס הנפש. נראלי מופיע במורה נבוכים

לא הבנתי כ''כ מה התכוונת לאמר.קולמוס הנפש.


שמצד אחד אי אפשר לחיות את הרגע בלי לחשוב על העתיד,מתנחל בראבק

ומצד שני אי אפשר לחיות את העתיד בלי לחשוב על הרגע, וצריך למצוא את האיזון בין השניים.

וואו, מפולסףקולמוס הנפש.

אני מקווה שהכותרת היא בכיוון החיובי.. ולא בשלילי..

ניטרלי- זו מציאות שפרינצא בוזגלו

כן, אבל לא הבנתי אם הבנת ואם אתה מסכים.

הרבה חרדיםקלוג

עדיין בגישה של חינוך ליראת העונש לעומת הציונים שזה בעיקר אהבה

והיחס למדינהקלוג

ולארץ ולעם. 20210405194116.doc

ציונות.שושיאדית
התואר המבדיל את הציבור הדתי, היא הלאומיות שלהם. הציונות.
חרדים לא בעד ציונות.

זה ההבדל הבסיסי שמשם מתפתחות שתי תפיסות עולם שונות...
ושני זרמים מאד גדולים בישראל...
לא ממש.. תקראי מה שכתבנו..אודך☺
יש הבדל גם בעבודת השם וכו..
ברורשושיאדית
אמרתי שזה הבסיס.
והרגע כתבתי למעלה על דרך עבודת השם.
איפה? לא הבנתי...אודך☺
את הולכת לפי הרב קוק? אם לא אז סביר להניח שאת לא תכירי את ההבדל מבחינת הגישה לתורה ומצוות...
אז זה לא נכון, זה לא הדבר היחיד שמבדיל וממנו יוצאיםאודך☺
זה הפוך.הָיוֹ הָיָה

לא היחס לציונות גורר את השאר. אלא תפיסת היהדות ("כל השאר") היא זו שמשליכה על היחס לציונות.

מן הסתםשושיאדית
אכן כך הדבר..
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך