עניין של עקרונות? הנהגות? דעות?
תגידו מה דעתכם בעניין.... כל המפרט הרי זה משובח🤗
יש כל מיני דעות, הרי חלק מהחרדים עוד אומרים שהם בגלות..
בהקדמה לספר "נצח ישראל" של המהר"ל.
אבל המהר"ל כן.
והוא כותב בפרק א' בספר נצח ישראל (ולא בהקדמה, כמו שכתבתי קודם) שאם מתקיימים שלושת התנאים הבאים, אפשר לדעת שאנחנו בגאולה.
1. עם ישראל נמצא במקום אחד. 2. עם ישראל נמצא בארץ ישראל. 3. תחת שלטון עצמם ולא תחת שלטון אחרים.
וזה כיום המצב..
אם עם ישראל מפוזר בהרבה ארצות ותחת שלטון עמים אחרים- יש גלות..
אלמא- אנחנו בגאולה.
ובקשר לחילוניות ולהתבוללת- לפני מאה שנה תנועת ההתבוללות היתה בשיא גודלה, והיא כל הזמן גדלה עוד. כיום רוב היהודים מתחתנים עם יהודים, חלק גדול מהיהודים דתי או מסורתי, והחלק הזה כל הזמן גדל (בין השאר בזכות המדינה, שמממנת ישיבות ובתי ספר ולא גוזרת גזרות שמד..). הגאולה באה קמעא קמעא. עכשיו אנחנו עדיין באתחלתא דגאולה, ובע"ה בסוף התהליך ייבנה ביהמ"ק.
אוי. ערכתי את התגובה שלי ושלחתי קצת אחרי שאת שלחת.
תקראי את העריכה שלי..
רוב עם ישראל נמצא בארץ ישראל, וזה מספיק. לא היתה אף תקופה בהיסטוריה שכל עם ישראל היה בארץ ישראל, ובכל זאת הגאולה השנייה (של ביהמ"ק השני) נקראת גאולה.
תקראי שוב את מה שכתבתי על דברי המהר"ל. הוא לא כותב שצריך שייבנה ביהמ"ק או שיבוא אליהו הנביא, אלא שרוב עמ"י יהיה מרוכז בא"י. הוא גם לא כותב שצריך שהסנהדרין תתחדש ושתהיה מדינת הלכה. גם מדינה שהולכת במצבים מסוימים נגד התורה היא גאולה, למרות שיש בה הרבה דברים שצריך לשפר.
לפני כמה שבועות פורסם בעולם קטן מאמר של הרב אליהו שהיה כתוב בו שיש בא"י 53% מכל היהודים בעולם.


1. בחו"ל מגדירים כיהודי כל מי שטוען שהוא יהודי, וחלקם לא באמת יהודים.
2. חלק מהנתונים מעודכנים לשנת 2018.
ומי אמר שהיא לא תגיע ככה?
אנחנו בגואלה מהסיבה הפשוטה שאנחנו בארץ ישראל !!!
תחשבי שמאז חרבון בית שני עד בערך לפני 100 שנה לא היו כמעט יהודים בארץ... כן יש צרות והגאולה לא באה בקולת אבל כן אנחנו בגואלה בצעדים אנחנו כמעט רוב יהודי בארץ אין שום סכנה להיות יהודי אנחנו בתהילך ממש של גואלה!!!
2000 שנה לא היה כולם... ועכשיו !!התקדמות היא בכול כך הרבה דברים! הלימוד תורה! יותר גדול בגידולו של אנשים שלומדים מאשר מתוקפת הגמרא , אין איסורי שמד!
כן יש צרות אבל אנחנו בתהליך! וזה בוטח!!
איש תחת גפנו ותחת תאנתו ישבו?
מה הגדרה של גאולה אני לא זוכר בעל פה
ספר מצוין..
כתבתי כאן את ההגדרות לגאולה שהוא כתב שם: אני לא מחליט מה נקרא גאולה.. - נוער וגיל ההתבגרות
אף אחד לא טוען שאנחנו בגאולה השלמה ושמדינת ישראל היא מושלמת.
המהר"ל כתב הגדרות לגאולה, וההגדרות האלה מתאימות לימינו. אלמא- אנחנו בגאולה. נקודה.
אנחנו בגאולה, אבל עדיין באתחלתא דגאולה, ולא בגאולה השלמה, שתגיע עם בנית ביהמ"ק בב"א.
תקראי את מה שכתבתי פה: .. - נוער וגיל ההתבגרות
אבחל אנחנו בתהליך ואנחנו לא רחוקים כמו מלפני 500 שנה..
במצב כול כך רע... ? לא!!! אנחנו במצב הרבה יותר טוב!!! מכול התוקפות אז אנחנו בתהליך גואלה זה נוקדה!!!
להיגד שאנחנו בגולת זה להתכחש למייצאות לחיים...
תחשבי סבתא שלך הייתה מאמינה שככה יהיה , שתי דורות מאוחרנו לא היו מאימנים היה שואה ובום אנחנו פו יש מלא לימודי תורה!!
אם לכל תהליך הגאולה (שהוא ארוך- "קמעא קמעא"), או לגאולה השלמה..
ואני מניח שאף אחד פה לא חושב שאנחנו בגאולה השלמה..
המהר"ל הגדיר באופן מדויק את הגאולה, וההגדרות האלה מתקיימות כיום, ואין אף אחד שיכול לחלוק עליו. אלמא- אנחנו בגאולה.
ראשית צמיחת גאולתנו" והרב אליקים לבנון מתקן ואומר יסוד גאולתנו וגם אם איננו בגאולה שלמה אנו נמצאים בגאולה באמצע התהליך
(וגם בהנחה שלא בכל מקרה איננו בגלות כי גלות זה שאיננו יושבים על אדמתנו)
כתבת "אם יש עוד מלחמות"
ובכן, גמרא ערוכה במסכת מגילה: "מלחמות נמי (=גם) אתחלתא דגאולה".
מה שמראה כמה חשוב לא להסתמך על רגשות, אלא לבדוק מה אומרת התורה.
ומזה מסתעף גם התשובה לכל הויכוח של כאן איתם. את חוזרת ומדברת על "גאולה השלמה" של "משיח" ו"ביהמ"ק" ו"התגלות האמת" וכו' וכו' וכו'. ואת צודקת שכל זה יהיה בגאולה השלימה. אבל כעת אנו באתחלתא.
ומכל מקום - אתחלתא דגאולה היא חלק מהגאולה. לא חלק מהגלות. מה לעשות.
ואת ההגדרות מגדירה התורה, לא רגשות וסברות כרס. וכפי שהיטיב להסביר ידידי החשוב @ניק כמעט בלי ראש
גאולה זה תהליך.
והגאולה השלישית היא אמורה להיות עם ניסים נסתרים
כלומר אנחנו מביאים אותה וה כביכול לא עושה כלום אלא "רק" מושך בחוטים(ניסים נסתרים)
אגב מי שלא שם לב עד היום אנחנו(המדינה) קיימים על ניסים נסתרים.
אנו תומכים בציונות
שאני ממש מתחברת אליה.
רחוקה כרחוק מזרח ממערב מדרכו של הרב, יש עוד הרבה לאן להתקדם.
יש גם דתיים שהולכים עד הסוף!!!וגם חרדים שלא הולכים עד בסוף...
זה הכללה נקודה!!!
וואלה יש כול כך הרבה סוגים של דתיים ושל חרדים , אז נגדיר שכולם ככה וכלם ככה?
וואלה יש רוב זה נכון אבל להיגד שדתייהם פשרנים מהתחלה ופוחת מקיפדים זה מעצבן אותי!!!
אני מכירה מספיק חרדים שפוחת... ודתיים שיותר!
סליחה שאני תקיפה זה פושט באמת מתסיס אותי!
כל בנאדם הוא בנאדם, ומי שרוצה להתפשר יתפשר.
כן, אצל חרדי להחזיק אינטרנט מסונן זו התפשרות- נכון שקנה המידה של ההתפשרות שונה, אבל ההתפשרות קיימת בהחלט.
זה ממש ממש!! סליחה שאני אגרסיבית!!!
אבל וואלה יש דתיים שהם חזקים!!! ולא מעניין אותם שחקנים!! ולא מעניין אותם זמרים וכול השטוית!! מענין אותם באמת ארץ ישראל ותורת ישראל!!!
ריאתי אחרי מה שכתבת
וסליחה אבל מאיפה לך לדעת את הממוצע הזה?
לדעתי זה לא נכון נוקדה! כו יש כאלה אבל זה הרוב
ו
מה חושב ילד ממוצע באלון מורה? בנריה? רבבות? ובעוד הרבה מקומות שיותר חרד"ליים
ניק כמעט בלי ראשיכול להיות שהכוונה לרבבה?
בד"כ .(ישיבה, לא לגוש. סתם לא באמת אבל בכל אופן אלה שהולכים לישיבות שמזוהות עם מרכז והקו שפחות קרוב לחרדי)
ויש בטח מלא בעיות! כמו כול ציבור
אבל וואלה אני לא גרה במוקמות האילו... ולא רואה את זה ככה
כן יש יותר מודעת וראיה של מפורסמים אבל אין הערצה
אולי בחלק ...
יש הכרה
אני רואה בכללי בשכנים שלי הקטנים שגם זה כזה חצי קלאץ... אבל באמת שזה תלוי אוזר זה נכון
זה גם למדינה (שממנה מסתעפים עוד דברים) גם לחול גם ללימודי אמונה גם לתשובה מאהבה/יראת העונש גם למידת ההסתגרות ועוד ועוד...
חרדים אם מישהו אחר לא עושה כמהו סוקלים אותו מנסיון אני גר בבית שמש ובשבת כולם צועקים שבעס על כל מכונית ואפילו אמהות אומרות לילדים שלהם לעשות ככה מתי ראיתם דתי עושה את זה
ובנוסף הם מאוד מתרחקים מטכנולוגיה מחשבים טולפונים...
בימנו חרדים יעדיפו לא להביא מחשב הביתה על פני פרנסה
כמו גם הלשון שלנו או המקלדת שיכולה להיות הדבר הכי הרסני ואם מנתבים אותה בצורה נכונה אז היא ממש טובה. או למשל אהבת איש לאישה שיכולה להגיע למקום של פגיעות הטרדות וכד' או ליצירת קשר ובניית בית והמשך עמ"י. או למשל יצרים של אדם שנאמר ואהבת את השם בכל לבבך ובכל נפשך: אמרו חז"ל במסכת נידה "בכל לבבך: בשני יצריך ביצר טוב וביצר הרע.
או למשל קינאה שמסוגלת לחרב בתים ולהרוס עולמות אבל כבר נאמר: "קנאת סופרים תרבה חוכמה"
גם אם תשתדל להשתמש בו לטובה ויש הרבה שיגידו לא להשתמש.
תלוי בגיל, בנסיבות, במה בדיוק מדובר.
אבל כן - אין בדת"ל את התפיסה של "הכל הכל הכל זבל ומסוכן ואסור וארור"
ואתה חרדי למהדרין אבל כמובן שהמראה החיצוני הוא גם מה שגורם לאנשים לקרוא לך חרדי

הישמעות לרבנים, השתלת אברים אחרי מוות מוחי נשימתי שבאה בעיקבות היתפסות כולם למאמר שפורסם בשמו של רב אחד שעד היום לא מצאו מקום שבו פסק זאת ולמרות זאת כולם נצמדים לזה
יש לי תיאוריה:
אחרי השואה החליטו הרבנים החרדים שצריך לעשות מעשה בכדי להגדיל ולשמר כמות של יהודים שומרי תורה ומצוות,
ולכן הכניסו את כולם לכוננות חירום, כל אחד תרם את מה שהוא יכל, נשים הביאו הרבה ילדים וגברים ישבו ללמוד תורה כל היום,
הציבור הזה התבסס על חוקים קהילתיים נוקשים שנכונים ל20 שנים הבאות- אך יותר מכך כאשר רוח התקופה השתנתה לגמרי השיטה כבר לא הייתה לרלוונטית, אך הפה שאסר הוא הפה שיתיר- הרבנים הללו נפטרו כבר, ואין מי שגדול מספיק בכדי ללחוץ על הכפתור ולהוריד כוננות, לשנות שיטות ולהתייעל, אותה סמכות כבר איננה, והציבור הגדול שנשאר אח"כ גדל לתרבות מאויימת שמפחדת מכל דבר חדש שונה ולא מוכר- זה לא המצב הטבעי, זה מצב של חיות נכחדות בטבע!
היה צריך הרבה אנשים שילמדו תורה כדי לבנות חזרה את עולם התורה שנבנה ובדיוק כמו שאמרת קרה.
טכנית, התגובה שלך היא בתחתית השרשור.
השרשור קצת מצחיק..
אתם יודעים כמה סוגים של ''דתיים'' יש?
אתם יודעים עוד הרבה יותר מכך כמה סוגים של ''חרדיים'' יש?
לא אתייחס לתגובות מסויימות.. לא יפה,
אבל היה פה כל כך הרבה שטויות שנאמרו... כל כך הרבה..
ליטאים, כמה סוגים יש..
חסידים, ווא ווא...
הקשר שבין ברסלב, חב''ד , סאטמר, גור, סלונים, וכד'..
איזה קשר יכול לחבר בין כולם שיכול לענות על השאלה שפתחה את השרשור..
תהיו הגיוניים, באמת..
אם אתם לא מכירים, אל תענו על השאלה.. אבל אל תעשו מעצמכם צחוק עם התשובות שכתבתם פה בשרשור (לא כולם.. אבל הרבה)
עברתי על התשובות, ובאמת שאם הבורות הזאת לא הייתה עצובה, היא הייתה אוסף של בדיחות השנה..
הבורות שבהכללה של כל מי שהזכרתי בשם ''חרדים'' והמחשבה שאפשר לאפיין את כולם בתשובה קצרה. (של חלק מהעונים, לא של מי שפתח את השרשור.)
והתשובות שנאמרו על החרדים, תגידו, (רובכם) דיברתם פעם עם חרדי? כי השרשור הזה פשוט מצחיק..
ולומדת בסמינר- מספיק בכדי לדבר?
והתיאוריה שנתתי- נכונה לכל תתי המגזרים ברמה כזו או אחרת.
דבר שאסור על פי ההלכה, בלי יקשר לרבנים כאלה או אחרים?
ב: בשביל תאוריה כזו הזויה.. לא, זה לא מספיק.
אולי מרירות גרמה לכתיבת התגובה הזו..
אבל לא בסיס, או משהו שבא מהיותך חרדית..
והתאוריה- אין הכוונה שישבו מועצה של ת"חים בקום המדינה ואמרו הבה נעשה את הנ"ל, אלא שככה הנהגת הציבור דאז נראית בעיני.
''אחרי השואה החליטו הרבנים החרדים שצריך לעשות מעשה בכדי להגדיל ולשמר כמות של יהודים שומרי תורה ומצוות,
ולכן הכניסו את כולם לכוננות חירום, כל אחד תרם את מה שהוא יכל, נשים הביאו הרבה ילדים''.
למה התכוונת במילים המודגשות?
דיברתי על העידוד להביא הרבה ילדים גם כשאין כסף.
לפי ההלכה, אסור לתכנן כמה ילדים יהיו למשפחה. ואסור להשתמש באמצעים כל שהם כדי להגביל את מספר הילדים שיוולדו, ולא משנה מה הסיבה.. אי כח לגדל ילדים, או כספית..
למה שכתבת, קוראים ''תכנון המשפחה''...
אל תדבר כל כך נחרץ אם לא בדקת באמת את הסוגיה.
הדרישה שדרשת מכל האחרים בשרשור.
אבל שוב, זה תלוי למה אני התכוונתי ולמה היא.
יש בכך (כפי שכבר כתבתי בכמה תגובות) כל מיני נושאים, שאם היא התכוונה לאחד מהם, אז היא צודקת במאה אחוז, ואם היא התכוונה לשני, אז אני צודק במאה אחוז..
אבל כיוון שאלה נושאים שאינם מתאימים להעלאה פה, לא נפרט כאן, נכון?
זהו..
סליחה שאני חריף, אבל כבוד תורתך לא יכול לבטל פוסקים חשובים ומופלגים, רק בגלל שבחוג שלך מקובל אחרת. במלא הכבוד הראוי.
זה לא "כל מיני נושאים, אלא כמה צורות לעשות זאת. חלקם אסורות בוודאי, וחלקם לא.
והיות שיש אופציות שאינן אסורות בודאי - ממילא כל תחילת הצעקה שהרמת על האיזכור של זה - לא מוצדקת כלל.
''אלא כמה צורות לעשות זאת. חלקם אסורות בוודאי, וחלקם לא.''.
אני מסכים.
על הצורות האלה, לא מתאים לדבר כאן.
אנחנו לא מתווכחים.. רק הניסוח שלנו טיפה שונה, ואולי גרם לבלבול..
אז אשנה את הניסוח.
אם מדברים על צורה אחת, אז היא צודקת.
אם מדברים על צורה אחרת, אז היא טועה.
ואני הבנתי שהיא דיברה על צורה מסויימת אחרת, ולכן הרמתי קול זעקה..
והיה צורך להחיות אותו אז כולם למדו ונוצר מצב שציבור שלם ניהיה כך וגם כאלה שיצאו לעבוד לא למדו ועשו בגרויות כך שעובדים במשהו קצת פחות מכניס כמובן בלי להכליל חסידים שחלקם יוצאים לעבודה וכו' וכו'
דיברתי על החלק שמודגש בתגובה שלפניך.
שנשות אברכים שאינן מחזיקות בתעודת תואר ולכן אינן יכולות להרוויח כמו עמיתותיהן החילוניות, מגדלות הרבה ילדים שלא תמיד יש להן כסף לפרנס אותם (בעיני נתקלתי בכמה וכמה מקרים עצובים להחריד)?
אני\את\הם רואים את העניין.
זה משנה איך התורה רואה את העניין הזה.
ולפי התורה עניין של תכנון המשפחה לפי הנסיבות, אסור. נקודה.
לא כל אי הבאת ילדים נחשבת לתכנון המשפחה.
בטח לא דיון יותר מפורט.
יש לי תשובה ארוכה בנושא..
אבל לא כ''כ מתאימה לדיון פה.
אז בואו נוותר על העניין.
אתה לא יכול להכריז על טעותי כשאין לך יכולת להוכיח במה טעיתי.
מתאים לנוג''ה.. ואני לא מדבר עם בנות באישי..
אבל אם כיף לך להרגיש את ה'נצחון', בכיף..
הנושא לא מתאים לדיון
לא מתאים שאני אכתוב. באופן כללי, לא מתאים פשוט.
לא עכשיו, לא בגיל יותר מבוגר, ואולי אולי אחרי נישואים של כל המשתתפים בדיון, וגם אז כשהויכוח מתנהל בצורה נפרדת..
בואו, לפני שאנחנו כותבים תגובות.. נבדוק את העובדות..
כי טכנית, התורה לא אומרת מה שלנו נראה.
אלא מה שלקב''ה נראה..
אז אם לך לא נראה שזה מה שהתורה אומרת..
זה לא אומר שבאמת התורה לא אומרת את זה..
אז למה לבוא בקביעה כזו דרמטית?
ושוב.. יש אמנם אופן שבו מותר לתכנן את זה, אבל זה נוגעע להרבה דברים שממש לא מתאימים לכתיבה, פה או בפורום אחר. אז סורי..
והשאלה על איזה אופן, אני מדבר, ועל איזה אופן אתם מדברים, ועזבו.. לא מתאים, לא כדאי, לא מומלץ, אפשר להעביר נושא?
בסוף גם השרשור הזה יאלץ להחסם..
כל יום שרשור פה נחסם..
תגידי, איזו אישה סטנדרטית מספיקה ללדת כ"כ הרבה ילדים?
ואם יש נדירות שכן- ברור שזה לא הופך לסטנדרט או לממוצע...
בציבור החרדי הסטנדרט הוא בערך בין 7 ל10 ילדים.
צריך להתחתן בגיל 18 וללדת לפחות 2 זוגות תאומים בשביל להגיע למספר האסטרונומי הזה!
אין כיום הרבה משפחות כאלו, נקודה.
באלך להמציא- מוזמנת.
הדרשה היא: "פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאוד מאוד" שש מילים כנגד שש בכרס אחת
ויש נסיון לדרוש ש"ותימלא הארץ אותם" מרמז על תשעה, אבל למסקנה באמת מדובר בשישה
מאיפה את מביאה את המספרים ההזויים האלו?
את אחרי הכל לא חרדית קלוחומרבנבנושלקלוחומר שאת לא מכירה את הקהילה החסידית האוטנטית
הרבנים- ולא אמרתי שזה שלילי, רק הוכחתי את השורה הנ"ל.
זה עניין הלכתי,
זה בדיוק כמו שתאמר שאנחנו שומרים שבת, לעומת אחרים שלא שומרים שבת ''כי אנחנו רואים בזה ערך גדול יותר''
אם אנחנו מדברים פה בתור אנשים דתיים, וה''דתיים'' וה''חרדים'' בהגדרות של הויכוח הזה, שניהם שומרים על מצוות התורה, אז לפי ההלכה, דבר כזה של תכנון המשפחה, בגלל כסף, הוא דבר אסור.
זהו, סוף פסוק.. וזה לא נוגע איך ''אתה'' \''אני'' רואים את זה..
שהתגובות מהצד ה''דתי''
נכתבות בחוסר ידע ובבורות מוחלטת (ברובם)
ומהצד החרדי, נכתבות תגובות מכיוון של ''מרידה'' ו''נמאס לי''
ובקיצור שום צד לא מביא תגובות ריאליות והגיוניות?
בצד הדתי, ולכן לא כותב..
בניגוד לרוב אלו שכתבו בשרשור הזה, מתוך חוסר ידע בסיסי..
אני מודע למה שאני לא יודע (למרות שיש לי היכרות עם הציבורים האחרים, [מתוך כך שנולדתי לבית חב''ד שנמצאים בו אנשים מכל גווני הקשת. ודיברתי איתם רבות..] עדיין, לא מכיר מספיק)
ולא כותב כרגע את דעתי.. אולי בהמשך..
וזה שאני לא כותב את דעתי.. לא משנה (או אפילו להיפך) את זה שמי שלא מכיר באמת, את הצדדים, ומסתמך רק על ניחושים ושמועות, עדיף שלא יכתוב אותם פה כמידע מוצק... וישים את עצמו ללעג ולקלס..
(איזה מילים ![]()
או שאת באת, ראית את התגובה, לא בדקת על מה היא נאמרה.. וישר התקפת?
אז אתקן, בשביל אנשים שלא נוטים לטרוח ולבדוק על מה נכתבה התגובה שהם מתקיפים עליה..
אכתוב שוב את אותם מילים, בתוספת חשובה, בשבילך...
אתם לא שמים לב?
שהתגובות מהצד ה''דתי''
נכתבות בחוסר ידע ובבורות מוחלטת על הציבור החרדי (ברובם)
ומהצד החרדי, נכתבות תגובות מכיוון של ''מרידה'' ו''נמאס לי''
ובקיצור שום צד לא מביא תגובות ריאליות והגיוניות?
כעת הבנת?
יופי, מומלץ פעם הבאה להסתכל על מה מגיבים, לפני שמתקיפים.
ערב טוב.
נראות לו תגובות שמגיעות ממרידה ח"ו.
דיברתי על הידע.
לא על החינוך, גם בחצי השני של התגובה.
מה שרציתי לאמר, זה ששני הצדדים לא משקפים את המציאות, אלא כל צד כותב מסיבה אחרת, דברים לא כל כך מעוגנים בקרקע בדווקא..
היא מוסכמת?
היא בכל האופנים?
היא על כל סיבה?
תשובה לכל הנ"ל: לא.
זה לא הגיוני להנהיג ציבור שלם לפי מה שהיה לפני 70 שנה, תמיד צריך להתקדם.
כשלא מתקדמים ולא לומדים להתמודד עם בעיות הזמן אלא רק מדחיקים- הצעירים יותר רוצים לדעת מה הסתירו מהם.
כך שבניין מפואר זה עלול להתמוטט, כאשר לא מתחזקים ציבור לפי הזמן- עלולות להיות זליגות למגזרים אחרים.
(תוכלי להזכיר לי באישי?)
העקרון המנחה הוא חשוב מאד, וכל ציבור מנסה לשמר ולגדול.
אבל ישנה הדרך- שהיא ממש שגויה.
כשמטאטאים מתחת לשטיח סוגיות רבות רק בגלל שלא מתאים לדבר עליהן למשל- זו בעיה גדולה.
כשיש משקל גדול כ"כ ל'מה יגידו עלי בשידוכים'- זהו כשל, אדם צריך לחיות את הרגע.
כשמתעלמים מכך שבת סמינר סטנדרטית שאין לה בגרות ותואר צריכה לפרנס אברך והרבה ילדים- היא יכולה להתמוטט.
התורה היא תורת חיים, ולא ברור לי איך נותנים יד להעלמת מידע מועיל (אין שיח על מוגנות למשל) שיכול להציל,
לא מובן לי איך תרבות שלמה חיה בשביל העתיד ונותנת משקל רב כ"כ לדעות של השכנים, לא ברור לי איך תורת חיים מסכימה שאשה תקרוס מרוב לחץ נפשי פיזי ופיננסי.
כדי שלא תחשבו שאני רק חולק על דבריכם.. אז-
העקרון המנחה הוא חשוב מאד, וכל ציבור מנסה לשמר ולגדול.-מסכים
אבל ישנה הדרך- שהיא ממש שגויה.-בהרבה מקרים מסכים.
כשמטאטאים מתחת לשטיח סוגיות רבות רק בגלל שלא מתאים לדבר עליהן למשל- זו בעיה גדולה.-מסכים, צריך למצוא את הדרך, זה קשה, אבל צריך. (מה שעולה לי בראש, לא יודע למה התכוונת.)
כשיש משקל גדול כ"כ ל'מה יגידו עלי בשידוכים'- זהו כשל, אדם צריך לחיות את הרגע.-לא מסכים. (מסכים לדפקט שיש בציבור החרדי של ''שידוכים'' והפסילה הקלה שבהם, לא מסכים עם המשפט של ''צריך לחיות את הרגע,'' לפחות לא איך שאני הבנתי אותו)
כשמתעלמים מכך שבת סמינר סטנדרטית שאין לה בגרות ותואר צריכה לפרנס אברך והרבה ילדים- היא יכולה להתמוטט.- לא יודע.
התורה היא תורת חיים, ולא ברור לי איך נותנים יד להעלמת מידע מועיל (אין שיח על מוגנות למשל) שיכול להציל,- מסכים, אם הבנתי למה התכוונת.
לא מובן לי איך תרבות שלמה חיה בשביל העתיד ונותנת משקל רב כ"כ לדעות של השכנים,- מסכים.
לא ברור לי איך תורת חיים מסכימה שאשה תקרוס מרוב לחץ נפשי פיזי ופיננסי.-לא יודע
ברוך ה' שזכיתי לחיות במקום שרוב\כל הבעיות שהוזכרו אינם קיימות..
(דווקא בגלל שיש לי משפחה קרובה מהציבור הדתי, ומ4 רבדים נוספים ולא קשורים כ''כ בציבור החרדי.. אז יש לי טיפטיפה ידע.. שעדיין לא מספיק כדי לכתוב.. אבל כן כדי להעיר הערות מסויימות..)
ולחיות את הרגע הכוונה- שכשבנאדם תמיד חושב מה יהיה בעתיד שלו הוא לא חווה את מה שקורה עכשיו, ומה שקורה עכשיו הוא העתיד של אתמול, כך שיוצא שמי שחי כך חי תמיד את מה שהוא לא ישיג.
או כמו שהרמב"ם אומר ללכת על דרך האמצע ואתה אמור לדעת את @קולמוס הנפש. נראלי מופיע במורה נבוכים
ומצד שני אי אפשר לחיות את העתיד בלי לחשוב על הרגע, וצריך למצוא את האיזון בין השניים.
אני מקווה שהכותרת היא בכיוון החיובי.. ולא בשלילי..

שפרינצא בוזגלוכן, אבל לא הבנתי אם הבנת ואם אתה מסכים.
עדיין בגישה של חינוך ליראת העונש לעומת הציונים שזה בעיקר אהבה
ולארץ ולעם. 20210405194116.doc
לא היחס לציונות גורר את השאר. אלא תפיסת היהדות ("כל השאר") היא זו שמשליכה על היחס לציונות.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...