הטיעון הטוב ביותר לקיומו של בורא?outrigger

נניח שאנו מוצאים שעון מחוגים מתרבה עם DNA. האם עלינו להסיק שאותו שעון התפתח בתהליך טבעי כיון שיש לו מאפיינים של יצור חי (כיון שאין הבדל בינו לבין יצור חי), או שנסיק כי מישהו תכנן אותו כי בתכלס הוא עדיין שעון וידוע לנו ששעונים הם תוצר של תכנון גם אם מסוגלים להתרבות? ואם שעון שכזה מחייב תכנון אז כמובן שגם יצור חי המורכב לא פחות ובעל אותם מאפיינים (כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, המציגה את מנוע השוטון הבקטריאלי, שהוא למעשה מנוע אורגני מסתובב (התמונה נלקחה מהאתר idea).

 

למה להתחיל מנקודה כזאת מסובכת...הפילוסופית

אם תשפוך דיו על נייר בחיים לא יצא לך אפילו מילה.... אם תשפוך חלים של פאזל או לא יורכב מעצמו... ככל שהדבר יותר מורכב ככה צריך להשקיע בו יותר תכנון והשקעה וקל וחומר על גוף האדם ועל העולם כולו שמישהו היה חייב ליצור אותו.

כמובןoutrigger

הבעיה היא ששוללי הבריאה למיניהם יגידו לך שהאנלוגיה לא טובה כיון שיצוירם חיים מתרבים, בעוד דיו ונייר לא ממש. אולם ניתן להשיב בחזרה שגם לו דיו ונייר היו משתכפלים עם מוטציות מדי פעם, לא היינו מקבלים יצירה מורכבת כשעון או דף כתוב.

צודק לא חשבתי על זההפילוסופית


ראי כאן, הבאתי ראיות לתכנון ונגד האבולוציה:outrigger
ממ זה ממש ארוךך אבל בסך הכל זה מסביר ממש טוב...הפילוסופית


בכיף.outrigger


לא הבנתי מה הבעיההיום יהיה שמח
תיאורטית אולי זה באמת אפשרי שיתפתחו שעונים כאלה בתהליך אבולוציוני.....
חוץ מזההיום יהיה שמח
הדוגמא בעייתית מכיוון שכל השעונים שאנחנו מכירים נוצרו בידי אדם ככה שסביר להניח שגם השעון הנ"ל כזה. אבל לעומת זאת אנחנו לא יודעים איך נוצר אף בעל חי ככה שאין בעיה לומר שזה היה תהליך טבעי.
גם כל גלגלי השיניים והמנועים שאנו מכירים נוצרו ע'י בני אדםoutrigger

ובכל זאת אנו מוצאים מנועים וגלגלי שיניים בטבע (כפי שניתן לראות בקישור שהבאתי). כך שלפי הקריטריון הזה גם מה שבטבע תוכנן.

 

 

 

 

הם בהחלט שונים אחד מהשניהיום יהיה שמח
אם לא מבחינת המנגנון אז מבחינת החומר...
מה שאני רוצה לומרהיום יהיה שמח
זה שאם היית נולד לעולם מלא בשעונים מברזל עם שמות מוזרים שנמצאים בטבע - לא היית שואל את עצמך מי יצר אותם יותר מאשר על כל דבר אחר...
גם שעון עץ עשוי מחומר שונהoutrigger

ובכל זאת אני מניח שאתה מסיק תכנון כשאתה רואה שעון עץ. ולגבי טענתך השניה, לא בטוח שהבנתי. האם אתה טוען שאם לא היית יודע כי שעונים הם תוצר של תכנון- לא היית מסיק תכנון?

בעיה אחת היא שאין צעדים הדרגתיים בהווצרות שעוןoutrigger

לכן, גם לו הייתה בידינו מולקולה משתכפלת היא לעולם לא תוכל להפוך לשעון בהדרגה פונקציונלית. הרי שעון מינימלי דורש לפחות מס' חלקים לתפקודו. לא ניתן למשל להעלות על הדעת שעון מחוגים המורכב מחלק אחד בלבד.

מה השאלה?outrigger


לא הבנתי איך זה קשור לתמונה הראשונה שיש למעלה קיצר019284

התמונה הזאת קצת סיבכה אותימטורלל

התמונה מציגה את השוטון הבקטריאליoutrigger

השוטון הבקטריאלי הוא למעשה מנוע ביולוגי מסתובב, שבאמצעותו נעה הבקטריה ממקום למקום ע'י סיבוב המנוע (לבקטריה הרי אין רגלייםקורץ). ממש כמו סירת מנוע מיניאטורית המורכבת מ30 חלקים לערך. מדענים אפילו הצליחו לצלם אותו בזמן אמת. הנה כמה תמונות מרשימות שלו:

 

https://www.quia.com/files/quia/users/lmcgee/Bacteria/9AP_ch27/bacterial_flagellum_structure.gif

 

https://www.researchgate.net/publication/334817814/figure/fig1/AS:797090632437760@1567052624475/Subunit-organization-in-the-flagellar-motor-A-Bacterial-flagella-Electron-micrograph.jpg

 

(מקור התמונות: Quia - 9AP Chapter 27 - Bacteria and Archaea (detailed)

 

Fig. 1. Subunit organization in the flagellar motor. (A) Bacterial...

 

וכמובן שמנוע מסתובב מהווה הוכחה לתכנון. לבטח כזה בעל מנגנון שכפול.

מגניבבב019284


אכן מגניבoutrigger

ואם זה לא מספיק אז הנה עוד כמה מנגנונים מעניינים הקיימים בטבע:

 

https://i.ytimg.com/vi/Q8fyUOxD2EA/sddefault.jpg#404_is_fine

 


(image from https://gifer.com/en/fy6Q)


(image from The smallest rotory motor in Biology-ATP synthase - GIF on Imgur)

 

 

"טיעונים לקיומו של בורא" הם מיותריםחושבת בקופסא

מי שמאמין, מאמין, מי שלא, לא.

מי שמברר יחפש דברים משמעותיים יותר מדימויים מפוקפקים מבחינה לוגית.

 

אין ב"טיעונים" האלה הרבה משמעות, מי שנופל למלכודת לוגית כזאת לא הולך לשנות את עולם הערכים שלו.

הדיון צריך להיות על ערכים, לא על "שעון חי" או "אבן שאלוקים לא יכול להרים" או תסבוכת דומה.

לא מסכימהאני ועצמי:)
צריך ''עוגנים'' להשען עליהם כשיש בלבול באמונה
זה בהחלט עוגן ודבר שיכול לעזור..
אז את אומרת בעצםעצמי החביבה

שאדם לא דתי ולא מאמין לעולם לא ישתכנע להאמין?

מסכימה !019284


האם את יכולה להסביר למה הדימוי מפוקפק?outrigger

מה לא בסדר בטיעון השעון המשתכפל לצורך העניין? תודה.

יצור חי בצורת שעון לא יוכל למלא את הגדרת החייםחושבת בקופסא

הוא לא יכול לבצע חילוף חומרים ולהתרבות כי אין לו את המערכות האלו, לא לגדול ולהתפתח, וגם כנראה לא להגיב לסביבה כי לא אמרת אם יש לו איברי חישה.

 

אם כבר תתחיל מהנחה יותר פשוטה- מה גרם לקבוצת מולקולות להתארגן באופן שיוצר אברונים שממלאים תפקידים שונים בעיבוד חמצן וגלוקוז ומייצרים עוד צבירי מולקולות שכאלה?

קיום החיים עצמם הוא הוכחה לקיום הבורא, אפשר לחשוב שמפגש אקראי של מולקולות יצור גלקסיות וכוכבים, אבל לא משהו מורכב ומדויק כמו החיים.

ומי שזה לא משכנע אותו, גם שעון חי לא ישכנע וסתם חבל על המאמץ.

אבל לכן דיברתי על שעון מתרבה המכיל DNAoutrigger

לשעון שכזה מן הסתם כן יהיו תכונות של יצור חי, כמו היכולת לבצע חילוף חומרים, לגדול וכו'. לכן האנלוגיה במקרה זה מושלמת, כי היא מדגימה שגם אובייקט משתכפל הנתון לכאורה לברירה טבעית למעשה מחייב תכנון, וזה מפריך לחלוטין את ההתנגדות של שוללי הבריאה בטענתם שלא ניתן להשוות בין אובייקט דומם ליצור חי.

 

 

--" אם כבר תתחיל מהנחה יותר פשוטה- מה גרם לקבוצת מולקולות להתארגן באופן שיוצר אברונים שממלאים תפקידים שונים בעיבוד חמצן וגלוקוז ומייצרים עוד צבירי מולקולות שכאלה? "--

 

 

נכון מאוד. אפילו לגן בודד מרחב האפשרויות עומד על כ1000^4 (מס' סוגי הנוקלאוטידים בחזקת אורכו של גן סטנדרטי). כך שגם אם מניחים כי מס' הרצפים הפונקציונליים הוא גבוה ממס' גרגרי החול על פני כדור הארץ, הסיכוי למצוא גן פונקציונלי ע''י מוטציות אקראיות לכאורה נראה נמוך מדי. ויש לקחת בחשבון כי רוב המערכות הביולוגיות דורשות לפחות מס' גנים לתפקודן המינימלי. כך שלא ניתן גם להתחיל מהתחלה פשוטה יותר, כפי שדורשים תומכי האבולוציה למשל.

זה יפה להוכיח את קיומו של הבורא בהוכחות מדעיותאודך☺
אבל זה לא נכון, צריך להאמין בבורא בלי כל הקישקושים השכליים והמדעיים האלה למה ברגע אחד מישו מביא הוכחה מדעית הפוכה וכל האמונה הזאת שלך הלכה...
התשובה הזאת לא מתאימה למי שמברר את האמונה שלוחושבת בקופסא

נקודת ההנחה היא שהעיקר שתהיה אמונה, והמדע יכול לבלבל אותה. אבל מי שלא בטוח באמונה שלו רק יטעה לחשוב שזה אומר שלאמונה אין תשובות למדע ושיש סתירה ואמונה מסתירה ממך את המדע האמיתי.

 

חוץ מזה שאמונה ומדע לגמרי מתאימים אחד לשני, אין דבר כזה קשקוש מדעי כמו שאין דבר כזה קשקוש אמוני.

האמונה מתאימה לשכל וגם לרגש ואם היא לא הייתה- את אומרת שאת מאמינה בדבר לא הגיוני ולא שכלי וסותר את המדע וחסר כל הוכחה?

חשוב להסביר את הסתירות לכאורה (גיל העולם, המפץ הגדול, אבולוציה וכו') כמה זמן את יכולה להאמין בתקיעת אצבעות באוזניים?

 

 

 

 

(כדי לא להיראות שאני סותרת את התגובה התגובה הקודמת שלי אני רוצה להדגיש שזה לא סותר שלדעתי הוכחות ובירורים צריכים להיות ברמה עקרונית יותר משעון חי או כל מיני טריקים לוגים אלא יותר שאלות עקרונות כמו מה הוא אדם? ודברים דומים.

הטריקים לא מתאימים לדעתי, אבל זה לא אומר שלא צריך לחפש הוכחות עקרוניות יותר.)

אוקיי אחותי,אודך☺
קטונתי ממך, אין ביכולתי תמיד להבין את ההגיון במעשים של השם, ברחמים שלו, ולכן כן, אני מאמינה בדבר שוואלה הוא לא תמיד הגיוני לי כי השכל שלי קטן ולא מבין הכל בחיים..
אם את מסתדרת במחשבה הזאת זה מעולהחושבת בקופסא

אבל מי שמברר את האמונה שלו האמירה "אל תחקור המדע יבלבל אותך" במקום לענות על השאלות שלו רק תרחיק אותו מאמונה, ותגרום לו לחשוב שאין תשובה לשאלות ומנסים להסתיר ממנו דברים ויאבד את האמונה שלו לגמרי.

נכוןoutrigger

במיוחד מי שהוא מתחזק. לכן גם קיימים ארגונים כמו "ערכים" ו-"הידברות". אגב, אני עדיין ממתין לתשובתך בדיון למעלה. האם את מסכימה כעת ששעון מתרבה דווקא כן מהווה ראיה לתכנון לאור מה שאמרתי?

אבל מי אמר לך שהוא בכלל קיים? ושההגיון שלך כ"כ קטן משלו?הָיוֹ הָיָה

את צריכה לברר לעצמך למה את מאמינה בזה!

יאפoutriggerאחרונה


אז מה עדיף?היום יהיה שמח
להאמין כי ככה מרגיש לך? הרגש לא כל כך מתואם עם המציאות ככה שזה לא חכם...
אגב, בתנ'ך עצמו כתוב: "וידעת היום והשיבות אל לבבך"outrigger


טיעון מצויין.שושיאדית
אבל במשך שנותי המועטות, הבנתי שאם אדם רוצה להאמין- הוא מחפש, מוצא ומאמין.

לא משנה במה.

אדם שלא רוצה, אי אפשר להכריח אותו, ולא משנה איזה טיעון הכי טוב שיש תביא לו, הוא יסתום את האזניים והעיניים ורק יפתח את הפה כדי לא לשמוע ח"ו, שהביטחון המעורער שלו בדבר אחר, לא יתמוטט.

נשאר לנו פשוט להתפלל שכל עמ"י ירצו להאמין באמת!
נכון019284


נראה לי שיש כאלה שהם על הגדרoutrigger

כלומר לא בטוחים. ועבורם, טיעון שכזה בהחלט עשוי לשכנע.

יישר כח!שושיאדית
הכול זה רק עיניין של חינוך קצת קשה לחנך אדם ולהסביר לו ..019284

את האמת זה אולי אפשרי אבל זה ממש ממש קשה 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך