טיוב שמעו יש לי ווידוי ואם משהו יוכל לעוזר , תודה!הכול לטובה!

אז ככה היה תוקפה שהייתי רואה סדרות הרבה! חייה מסדרה לסדרה!

חשבתי עם עצמי ועם חברות... וואלה לא טוב לי...קיצר יצא ברוך ה' שכבר חצי שנה! לא ריאתי שום דבר שאולי לא טוב!! בכלל!!

ואז לפני איזה שבועיים התחלתי לחפף כי אמרתי שאני יודעת מה עומד מולי , וואלה באמת ידעתי לעשות לעצמי גבולות בגלל החצי שנה הזאת 

ואז השבוע פושט יצא שאיכשהו ריאתי!! ואני החלטתי שאני רק מסיימת אותה וזהו!!

אבל פתאום חשבתי אולי עדיף להפסיק עכשיו?

אבל קשה לי מאוד!!! 

ומרגישה פתאום שהכול חזר ואני לא יצלח בחיים להפסק ואני לא יודעת מה לעשות...

 

( ואל תגידו כולם שסדרות זה הורס את הנפש וזה , אני יודעת!! סתם תענו מה שאתם רוצים)קורץ

לפי הצער- ככה השכר.נפש חיה.
האמתאפרת????
שאני בדיוקק אבל בדיוקק הייתי במצב שלך שהפסקתי עם הסדרות לכמה חודשים והתחלתי פעם אחת סדרה שהיה לי קשה להפסיק אותה, אז פשוט החלטתי לסיים אותה ולחזור. אז סיימתי וחזרתי. זה קשה בהתחלה מאוד אבל לאט לאט מתרגלת... ומעסיקה את עצמי בדברים אחרים.... וזה כבר לא כזה קשה....
אם מאוד קשה לך להפסיק אותה באמצע פשוט תחליטי שאת מסיימת אותה ואז ומפסיקה. ותעמדי בזה. זה קושי עצום אבל גם סיפוק עצום.
כנסיישראלית2❤🇮🇱
ואיי קודם כל, כל הכבודד🥰
באמת, מאמינה שזה באמת ממש קשה ובאמת שאפו!!
ממ ואיי מצד אחד הייתי אומרת לך להפסיק עכשיו שלא תגררי..מצד שני כדי שלא יציק לך וינקר לך בשכל אולי עדיף לגמור אותה? לדעתי כדאי לך להפסיק עכשיו כי זה ממש קשה אח"כ לא לראות משו חדש..(אחרון ודיי;)
ממ זה לא ההצעה הכי ואו אבל אולי תתחילי סדרה אחרת שהיא בסדר/יותר טובה במקום אותה סדרה?
בהצלחהה❤
אני שמעתי עצהקורא ממעמקים

שהכי טוב להפסיק באמצע פרקבוכה/צוחק

כי תמיד בסוף הפרקים מוסיפים עוד קונפליקט ואי אפשר להפסיק לצפות, אבל באמצע הפרק יש שלבים שממש לא מותחים

לחחחח רעיוןישראלית2❤🇮🇱
זה באמת כזה ביג דיל?קורא ממעמקים

גם אני בתקופת סדרות עכשיו, נראה לי שעד שלא ממלאים את הזמן עם דברים יותר טובים זה לא כזה רע

כלומר זה ממש רע רק אם זה מונע מלעשות משהו יותר טוב

תלוי איזה סדרה..ישראלית2❤🇮🇱
תראי אנימציהבנות יאלה לריב
ייאו שמעי גם לי היה בידיוק כמווך..019284

רק (בסרטים מצוירים) קיבלתי על עצמי לא לראת יותר כי זה לא עושה לי טוב וגם כי החלטתתי שאני רוצה להתקרב לה' וזה ממש מפריע לי לכוון בתפילה( לא שהיום אין לי מחשבות אחרות אבל את יודעת...)קיצר בהתחלה זה היה ממש קשה ליראות את אח שלך רואה סרט ופשוט לצאת מהחדר שלו אבל מיצד  שני כל סרט שיצאתי מהחדר רק היתחזקתי ובימקום לראת סרט עשיתי דברים יותר חשובים וגם הרגשתי שאני מתחזקת יותר ויותר גם היום קצת קשה אבל פחות!

 

 

ובאוי אני יגלה לך סוד קטן אני לא תמיד מצליחה לישמור על הרצף של לא ליראות סרטים שאני לא צריכה ליראות וכל פעם שאני נתקלת במשהו אני לא ההיתי רוצה ליראת אני רק מתבאסת עוד יותר ואומרת שאני לא יראה שוב בעיקרון זה קורה אבל את יודעת איך זה שמדי פעם זה מתפספס 😣

אשרייך...!!תות"ח!

קודם כל, לכתוב את זה פה דורש אומץ, כל הכבוד...!!

ולא שאת לא מתביישת, אלא שאת יודעת שזה לא טוב ולמרות זאת את מפרסמת, זה דורש אומץ ואשרייך קודם כל על זה...!!

דבר שני, השלב הראשון בלפתור את הבעיה זה לדעת שיש בעיה ואת השלב הזה את עברת בהצלחה.

דבר שני, להפסיק.

משהו שהתמכרנו אליו קשה לנו להפסיק אותו.

קודם כל, אשרייך על הרהור התשובה, זה כבר משהו, ב"ה.

אבל ממליץ לך להפסיק עכשיו.

ולא קונה את הטענה שתמשיכי ולא ינקר לך במוח, זה לא נכון, לפי דעתי...

מסופר על הרב צבי יהודה, שלפני שידעו שסגריות זה לא בריא, ואמרו שזה דווקא בריא, הוא היה מעשן. ואז, כשגילו שזה מזיק ואמרו לו, הוא היה באמצע סיגריה ופשוט זרק אותה והפסיק בבת אחת לעשן. למה...? כי הרבה פעמים העצה של יצר הרע היא להגיד לך: "רק היום, מחר תחזור בתשובה", "רק השבוע, שבוע הבא" וכו'...וכשמפסיקים פשוט בלי לשאול אותו, זה הכי טוב. עכשיו, זה תלוי במצב של ההתמכרות. אם האדם מכור יחסית קל, והוא יודע שזה לא טוב וזה לא הותר לו, כמו במצב שלך, שאת הפסקת כבר לראות ורק עכשיו חזרת לזמן קצר, אפשר פשוט לחתוך והכל יהיה טוב.

אם האדם מכור קשה-שאלה אחרת, אין לי כוח וזמן/אולי לא בטוח מספיק ידע, כדי לענות על השאלה הזאת, אולי בהמשך.

תודה!!הכול לטובה!
באמת הפסקתי
אבל מה שבאמת קשה הידיעה שיוכל להיות שאיי פעם יוכל להיות שתוחזר לכך...
וזה מקשה עליך ,תודה!!!
נכון לי מאוד קשה כי אני אומרת מצד אחד זה נחמד אבל019284

להחליט כזאת החלטה שאת מרגישה שאי אפשר לעבור עותה זה קצת קשה .(לפחות לי)

וואו, כל הכבוד...!!תות"ח!

ואגב, ההתנהלות שלנו לגבי מה שהזכרת צריכה להיות ככה...

מצד אחד לדעת שאפשר לעבור את זה, זאת אומרת, אפשר להיות במצב יותר נעלה ובמצב שלא כל היום נחשוב על כך וזה יפריע לנו אלא נהיה במצב שזה לא יהיה אכפת לנו כ"כ שאנחנו לא רואים סדרות...(אמנם זה קשה יותר אחרי שמתחילים, אבל עדיין...). להיות במצב שבו נקודת הבחירה שלנו במצב יותר גבוה וזה כבר מאחורינו...והכל תלוי ברצון...זאת אומרת, לעבוד על עצמנו שנפסיק לרצות, שזה לא יעניין אותנו...כן, זה אפשרי, אך דורש המון עבודה...בגדול, זה שני תהליכים: א. לסור מרע. להפסיק לעשות את מה שעשינו ולהתרחק ממנו ולהבין כמה הוא לא טוב לנפש שלנו וכמה הוא מזיק לנו. ב. להתמקד במה שכן טוב, בחינת "ועשה טוב". לעשות מצוות, לעשות דברים טובים, למלא את החלל והזמן הפנוי בדברים, אף פעם לא להיות משועממים (שעמום מביא לידי חטא, כידוע...). לא לתת ללב שלנו להיות פנוי מן החוכמה, תמיד ללמוד ולרכוש עוד ידע אם יש לנו זמן...אם סיימת לעשות את מה שאתה צריך, זה לא אומר שכל שאר הזמן תמלא במותרות או בלא יודע מה. תיקח איזה ספר, תשמע באוזניות איזה שיעור או אפילו, שירים, תכתוב לעצמך דברים וכו'...תיקח על עצמך פרוייקטים, תיזום דברים ותבצע אותם...תרשום לעצמך רשימת חלומות שאתה רוצה לעשות ותתחיל לעשות אותם...(לדוגמא, רוצה ללמוד שפה חדשה או לנגן על איזה כלי, תתחיל לעשות את זה דרך האינטרנט, ואחרי זה, כשאתה רוצה ללכת שלב אחד קדימה אז תרכוש כלי/תקנה קורס וכו'...). כמובן, אין בעיה גם קצת 'להשתחרר', אך שזה יהיה בגדר שחרור, שלא סתם תשתחרר למרות שאתה לא צריך, תנסה קצת לנצל את הזמן לדברים חשובים, אם יש לך ראש גם לפתוח איזה ספר קודש, גמרא, תנ"ך, ספרי מוסר, ספרי אמונה וכו'...ותלמד.

ואם אתה רוצה להשתחרר, עדיף שתצא לכדורגל/כדורסל עם חברים מאשר סתם לשבת בטל בבית, או לאיזו ריצה, זה יותר טוב ויותר מועיל מזה...

כמובן, לכל אחד והתחביבים שלו...יש אחד שאוהב לנגן, יש אחד שאוהב לשיר, יש אחד שאוהב לכתוב שירים, יש אחד שאוהב לשחק שחמט, יש אחד שאוהב לפצח חידות/תשחצים, יש אחד שאוהב לעצב דברים במחשב וכו'....

 

 

מצד שני, לדעת שאנחנו בני אדם. אף פעם לא נוכל לדעת בוודאות שאנחנו מוגנים לגמרי, גם אם אנחנו מרגישים כך. כתוב בגמרא: "אמר רבי יצחק: יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, שנאמר: 'רק רע כל היום'. אמר רבי שמעון בן לקיש: יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש להמיתו, שנאמר: 'צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו'. ואלמלא הקב"ה שעוזר לו - אינו יכול לו, שנאמר: 'ה' לא יעזבנו בידו' ". (סוכה נב ע"א-ע"ב)"

יש מצד אחד את ההשתדלות שלנו ואת עבודת המידות שלנו שאנו עושים הכל כדי להצליח להתעלות ולהיות יותר קרובים לקודשא בריך הוא, אך יש את הצד של סייעתא דשמיא, שבלעדיה אין לנו סיכוי, לא משנה מה אנחנו עושים, ולכן צריך לדעת שיכול להיות שנחטא במשהו שלכאורה עברנו אותו. זה חשוב לדעת את זה כי אחרי שלאדם קרה את הסיטואציה הזאת, הוא יכול להתנחם בכך שזה יכול לקרות וזה לא אומר שמשהו בעבודת השם שלו פגום ושאין סיכוי להצליח וכל עבודת המידות שלו לא שווה כלום חלילה, זה פשוט אומר שהוא לא מספיק התפלל על זה חזק או שהוא לא מספיק מילא את ליבו בחוכמה או שהוא לא מספיק "ביטח" את עצמו (דהיינו לא מנע דברים מראש ואז במצבי חולשה זה כבר היה מאוחר מדי וזה לא היה קרב הוגן, אך הוא יכל למנוע אותו מראש...).

 

אז לסיכום, מצד אחד אנחנו צריכים לעבוד על המידות ולנסות להתעלות לדרגה יותר עליונה, ומצד שני לדעת שזה תלוי בסייעתא דשמיא ולהתפלל על זה חזק שנצליח.

בהצלחה רבה לכולם, כל אחד בנקודת הבחירה שלו...!!

נכון!!!הכול לטובה!
אללה אנחנו צריכים לזכור שתמיד ה' איתנו ולעושת רצונו!!!
בהצלחה לנו!
את צודקתטונה(לא דג)

ושמעתי פעם שמישהו שאל רב:

הוא יודע שהוא יקנה סמארטפון, זה רק עניין של זמן. האם יש עניין להמשיך לדחות את זה?

והרב ענה שכל דקה שאתה מתאפק זה שכר.

אני מאמינה שכאן זה אותו דבר.

כל זמן שאת מתאפקת לא לראות, זה ענק!!!

אם נפלת- תקומי.

לא הפסדת את התקופה שקדמה לנפילה.

 

 

כל הכבוד לך!!!

הלוואי הייתי במצב שלך...

איזה יפה מה שעשית כל הכבוד לך על ההתגברות.אני יודעת כמה זהסנובול

קשה..

מעריכה ממש

 

מכתב של הרב הוטנר זצ"ל:הָיוֹ הָיָה

מתוך "אגרות וכתבים - פחד יצחק", מכתב לתלמיד ששלח מכתב ובו הוא מתאר נפילות וקשיים שעוברים עליו

 

 

"אהובי וחביבי, שלום וברכה!

מכתבך הגיע לידי, ודבריך הגיעו ללבי.

דע לך חביבי כי עצם מכתבך מתנגד הוא לכל התיאורים הנמצאים בו. והנני בזה להסביר לך תוכן משפט זה.

רעה חולה היא אצלנו שכאשר מתעסקים אנו בצדדי השלמות של גדולינו, הננו מטפלים בסיכום האחרון של מעלתם. מספרים אנו על דרכי השלמות שלהם, בשעה שאנחנו מדלגים על המאבק הפנימי שהתחולל בנפשם.

הרושם שלך על גדולי ישראל מתקבל כאילו יצאו מתחת יד היוצר בקומתם ובצביונם. הכל משוחחים, מתפעלים ומרימים על נס את טהרת הלשון של בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל, אבל מי יודע מן כל המלחמות, המאבקים, המכשולים, הנפילות והנסיגות לאחור שמצא החפץ חיים בדרך המלחמה שלו עם יצרו הרע - משל אחד מני אלף. ודי לנבון שכמותך לדון מן הפרט אל הכלל.

התוצאה מזה היא כשנער בעל רוח, בעל שאיפה, בעל תסיסה מוצא בעצמו מכשולים, נפילות, ירידות, הרי הוא דומה בעיניו כבלתי "שתול בבית השם". שלפי הדמיונות של נער זה, להיות שתול בבית השם, פירושו הוא לשבת בשלוות נפש על נאות דשא של מי מנוחות וליהנות מיצרו הטוב, כדרך שצדיקים נהנים מזיו השכינה שעטרותיהם בראשיהם במסיבת גן עדן, ולאידך גיסא, לא להיות מרוגז מסערת היצר על דרך הכתוב של "במתים חופשי" [תהילים פח, ו].

אבל דע לך, חביבי, ששורש נשמתך הוא לא השלווה של היצר הטוב, אלא דווקא מלחמתו של היצר הטוב. ומכתבך היקר והנלבב מעיד כמאה עדים כי אכן לוחם נאמן אתה בצבאותיו של היצר הטוב.

באנגלית אומרים - Lose a battle and win the war - דהיינו, הפסד קרב, ותנצח במלחמה. בודאי שהנך נכשל ועומד להיות נכשל (אין בזה משום פתיחת פה לשטן), ובכמה מערכות תיפול שדוד. אבל אני מבטיח לך שלאחר הפסד כל מערכות תצא מן המלחמה כשזר על ראשך, והטרף החד מפרפר בין שינך.

החכם מכל אדם אומר "שבע יפול צדיק וקם", והטיפשים חושבים כי כוונתו בדרך רבותא: אף על פי ששבע יפול צדיק, מכל מקום הוא קם. אבל החכמים יודעים היטיב שהכוונה היא שמהות הקימה של הצדיק היא ה"שבע הנפילות" שלו. וירא את כל אשר עשה והנה טוב מאוד. טוב זה יצר טוב, מאוד זה יצר הרע.

אהובי, הנני לוחץ אותך אל לבבי, ולוחש באוזנך, כי אילו היה מכתבך מספר לי אודות המצוות והמעשים הטובים שלך, הייתי אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב. עכשיו שמכתבך מספר על דבר ירידות ונפילות ומכשולים, הנני אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב מאוד. רוחך סוערת לקראת השאיפה להיות גדול. בבקשה ממך, אל תצייר בנפשך גדלותם של גדולי עולם שהם ויצרם הטוב בבחינת חד הוא. לעומת זאת צייר גדלותם של גדולי עולם באותיות של מלחמה נוראה עם כל הנטיות השפלות והנמוכות. ובזמן שהנך מרגיש בקרבך סערת היצר, דע לך שבזה אתה מתדמה אל הגדולים הרבה יותר מאשר בשעה שאתה נמצא במנוחה השלמה שאתה רוצה בה. דווקא באותם המקומות שהנך מוצא בעצמך הירידות הכי מרובות, דווקא באותם המקומות עומד הנך להיות כלי להצטיינות של כבוד שמיים.

אינך רוצה לגנוב את דעתי, שאחשוב עליך שהנך בקו הטוב בעוד שבאמת הנך כך וכך, ועוד כך ושבע פעמים כך. ואני מה לי לכל השבע פעמים הללו. בשבילי עבודת היסוד היא שבמשך החורף העבר רכשת לך ידיעה הגונה בהלכות נזקי ממון. חזרת כמה פעמים על המסכת שלמדת. לא תכחיש את זה, זו היא העובדה המכריעה. בעובדה זו גנוז סוד הניצחון במאבק היצרים שלך.

הנך כותב: "לעולם לא אשכח הרצון שהיה בי להצליח ולעלות מחיל אל חיל. אבל חבל, כבר אבדה תקוותי". אינני יודע כיצד אתה מעיז פנים להכחיש מציאות חיה, האם אתה לא עלית מחיל אל חיל מאותו זמן שנכנסת לבית המדרש?!

מכיר אני אותך שאינך בעל העזה כזה, שלא שהם הם הדברים: אם מוצא אתה בעצמך שיצרך הרע מתגבר עליך, הנך חושב בטיפשות ובתמימות שכבר אבדה תקוותך. דבריך פשוט מביאים לידי גיחוך. משתתף אני בסבלך הרע, אבל הסבל הזה הוא, הוא הרחם של הגדלות. ראיתי את פניך בשעת עיון בהלכה. ראיתי את פניך בשעת הקשבה לשיעורים. ראיתי את פניך בליל שביעי של פסח. האותיות החרותות על פניך בשעות הנ"ל הן אותיות של "סוף הכבוד לבוא". אין שביל הכבוד מתפתל דרך מישור: שביל הכבוד עובר מסתובב כנחש עלי דרך וכשפיפון עלי אורח. ארסו של נחש בקרבך? - הוא ישופך עקב ואתה תשופנו ראש.

מצאתי לנכון להציע לך דברים הללו במכתב. הכוונה היא לתת לך יכולת להזדקק להם מדי פעם בפעם. מובן מאליו שמפאת זה לא היתה לי הכוונה אלא לקו הכללי. בנוגע לנקודות פרטיות, בזה יפה כוחו של הדיבור החי פנים אל פנים.

אתה הוא השתול בבית השם!

בהשתתפות בסבלך, בביטחון בניצחונך, בתפילה להצלחתך

יצחק הוטנר.

נ.ב. עכשיו הנך מבין את המשפט הראשון של המכתב, כי עצם מכתבך מנוגד הוא לכל התיאורים הנמצאים בו."

 

 

 

מה שגרם לי להיזכר בזה ולהביא את זה, היה מה שכתבת כאן: תודה!! - נוער וגיל ההתבגרות שהידיעה שאת עלולה "ליפול" שוב - מקשה.

אבל שימי לב: ככה בדיוק דרכו של עולם! בדיוק ככה גדלים! מנפילה וקימה ונפילה וקימה...

ומכח שבע הנפילות וקימתם - נוצר צדיק!
 

בהצלחה לך!

וואו, חזק ביותר...!!תות"ח!

לגזור ולשמור...

אם כבר פותחים ווידויים אז גם לי יש019284
וואי מבינה אותךאמונתי????

זה לא קל, אם את יודעת למה אז פשוט תכתבי על דף או משו ותקראי או תנסי פשוט בכל דרך שהיא להכניס את התשובות השכליות האלה ללב...

זה הכלחיוך

בהצלחה

תודהההההההההה019284


צריך גם גבולות וגם משהו חלופי שימלא אותך וישמח אותךהיום הוא היום
את כותבת שאת דיסלקטית אז חשוב יותר לחפש את הדברים החווייתיים. מאד כדאי גם התנדבות כלשהי.

. אם את צריכה ללמוד הרבה תראי מה אפשר להקל ולרווח.

אם ביום יום יש לך דברים מבאסים תראי איך לטפל בהם. כי הרבה פעמים הסדרות זה בריחה מהקשיים. ברגע שהחיים יחסית טובים ואין סיבה לברוח, הרבה יותר קל להתמודד עם זה.

בהצלחה
תודה לך!!!הכול לטובה!

יש לך רעיון אולי למשהו חילופי?

הפסקתי תאמת אבל מידי פעם כזה רואה פרק אחד... וזה גם בעייני ביעיתי...

בעיקר שאני לא מרגישה ממש טוב אז זה קשה...

ותודה!!

 

מפגשים חברתיים ומשפחתייםהיום הוא היוםאחרונה
התנדבויות לפי מה שמעניין אותך (זה גם יכול לעזור לך בתעסוקה בעתיד), לימוד תורה כזה או אחר.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך