דיון: מה יותר טוב הארי פוטר או שר הטבעותמנ-דוס

מה אתם חושבים יותר טוב הארי פוטר או שר הטבעות

אלה מפורום הארי פוטר אתם מוזמנים להצטרף לדיון 

שכל אחד יביא טענה של דעתו

אני חושבThe Lion

שאין בכלל מה להשוות, הכל שונה לגמרי:

עלילה בכדוה"א למול עלילה בארץ התיכונה

בני אדם למול גמדים, עלפים בנ"א וקוסמים

העלילה שונה לגמרי

רק 3 ספרים + נספחים למול 7 ספרים

שפה גבוהה מאוד למול שפה רגילה

מלא שירים וכבוד למול קצת שירים וטכניות

יש עוד מלאאא לדוגמה הבדל שממש משקף את ההבדל בין שה"ט לה"פ זה ההבדל בין מרי ופיפין לפרד וג'ורג'.

 

קיצר - לדעתי אין מה להשוות, זה כמו להגיד מי יותר טוב - חלוץ או בלם? אין דרך לדעת.

זו דעתי בעניין.

..מנ-דוס

זה לא מה שהתכוונתי 

שהר"ט זה כל כתבי טולקין שקשורים לארץ התיכונה חוץ מהט"ב

וה"פ זה כל כתבי רולינג שקשורים לעולם הקוסמים חוץ מהילד המקולל

וההבדל הוא ברמת כמה העולם מורכב וקסום

עדיין ההבדלים מרקיעי שחקיםThe Lion


צודק. ולכן צריך לדבר בעובדות והארי פוטר נמצא במקוםטיפוס משונה

ראשון ברשימה של הסדרות הרווחיות ביותר (ברוטו) שר הטבעות במקום השמיני (שיאי גינס 2017)

כי זה הסרט125690
אבל יש משהו אחר שבו שר הטבעות נמצא במקום הראשון.
לא זוכר125690
בסדר. ואם הווכוח על הספר אז ברור שגם שם הארי פוטר לפני שה''טטיפוס משונה

מבחינה רווחית (ולדעתי גם ברמה של הספר הוא יותר טוב מהספר של שה''ט)

--125690

א. איך אתה יודע שהוא הרוויח יותר משר הטבעות

ב. גם הוא הרוויח יותר, זה הגיוני, בשר הטבעות יש פחות ספרים

הארי פוטר נמכר יותר, עובדהאנונימי (2)


א. איך אתה יודע את זה?125690

ב. זה נכון, אבל הארי פוטר יצא לפני פחות זמן ויש אנשים שלא היו יכולים לקרוא אותו אם הוא היה יוצא בתקופה של שר הטבעות. חוץ מזה, שר הטבעות פחות נמכר כרגע לשאר העולם כי הוא ישן ואנשים מעדיפים לקרוא שפה שנשמעת כמו זאת שהם מדברים בה.

ג. זאת לא הוכחה טובה, תביא לי סיבות מהספרים שהארי פוטר יותר טוב (לדוגמה: קטע א' אצל טולקין לא טוב כי...) אם נתחיל להתווכח על עובדות אנחנו ניאלץ להיכנס לתאוריות ואז אני אצטרך לכתוב תגובות ארוכות

ד. קראת את שר הטבעות? 

אני אכתוב למה אני יותר התחברתי להארי פוטר אף אחד לאטיפוס משונה

 חייב להסכים איתי אבל לדעתי יש משהוא יותר מתוכנן בהארי פוטר יותר מחשבה הוקדשה לסיפור ,למשל ההורקסים , והמטרה שלשמה סנייפ רצח את דמבלדור .ולעומת זאת בשר הטבעות זה פשות מלחמות, וכל רגע הסיפור יכול לקבל תפנית למקום אחר. העלילה הרבה יותר נמרחת ואני אישית אהבתי גם בהוביט וגם בשה''ט רק את הסרט השלישי כיון שכל השאר זה מסע משעמם ובילתי נגמר לאיזה חור נידח במטרה להשמיד טבעת

קראת את הספר (של שה"ט)?125690

אני מסכים שהסרט הורס את העלילה אבל אני אומר אותו דבר גם על הארי פוטר

הספר השביעי נמכר ב11 מיליון עותקים ביום אחדטיפוס משונה

 סכה''כ בשאר הסדרה נמכרו 450 מיליון עותקים אני די בטוחhttps://www.themarker.com/wallstreet/1.4197655 ששה''ט לא הגיע לכמות הזו...

שר הטבעות יצא ככרך אחד של סופר כמעט אלמוני125690
הספר השביעי נמכר ב11 מיליון עותקים להמון אנשים שרוצים לקרוא את הספר החדש של סופרת מפורסמת.
אי אפשר להביא הוכחה ממקרים כאלה
(שמתי לב שאתה מתייחס רק לשר הטבעות, אל תשכח שיש עוד כמה ספרים של טולקין)
הדיון מדבר על שה"טVSה"פמתנחל בראבק


איך זה קשור למה שכתבתי?125690

על איזו תגובה כתבת את זה?

על זה שאמרת שיש את שאר כתבי טולקיןמתנחל בראבק


אז זה לא יהה הוגן, להארי פוטר יש הרבה יותר ספרים125690
יותר ארוכים
כל הספרים של טולקין הם מסע אחד ארוך ההבדל היחיד הוא מטרתוטיפוס משונה

של המסע...

לא בדיוק125690
שני הצריחים לא מדבר רק על מסע וזאת לא המטרה שלו, אם כל העולם היה בכמה מטרים מרובעים זה היה שונה אבל מה לעשות שבשה"ט אין התעתקות
אים שר הטבעות היה נכתב בזמן שלדורין השמיניאחרונה

הארי פוטר הוא היה לוקח בקל כי זה היה לפני האינטרנט אבל כשהיה  תערוכה פירסומית טובה

גם שלושת הספרים הכי פחות נמכרים בהארי פוטרטיפוס משונה

רווחים יותר  משלושת הספרים של שה''ט

איפה ראית כמה טולקין הרוויח מכל שר הטבעות?125690
אני לא מצאתי את זה
הארי פוטר לא רואה את שרה''טמגנוס קלרסן


אבל שר הטבעות זהדורין השמיני

אבי ספרות הפנטזיה אז אם לא היה שר הטבעות לא היה הארי פוטר

ברור ששר הטבעות. ליגה אחרת.אניוהוא
זה כמו לשאול מה יותר טעים סטייק אנטריקוט או נקניקיה...
יש בזה משהומנ-דוס


נונו אתם שלחתם את זה בפפורום שר הטבעות, לכו תשלחו אתזהסוורוס סנייפ

בה"פ,

אני מסכים עם @The Lion

אין איך להשוות כ"כמתנחל בראבק
עבר עריכה על ידי מתנחל בראבק בתאריך כ"ב בסיון תשפ"א 22:08

אין דרך כל כך להשוות, כל אחד זה ז'אנר שונה לגמרי, אני אישית יותר התחברתי לסגנון של הארי פוטר, בגלל שהארי פוטר זה כאילו מתרחש לנו מתחת האף ויכול לקרות, וגם הקריאה של ה"פ זורמת יותר ואתה מבין מי נגד מי והכול, הרבה יותר קשה לקלוט מה הולך בשה"ט כי הוא עמוס בפרטים וקשה יותר לעיכול. באופן כללי גם יותר התחברתי לזה שלכולם יש כוחות קסם, ולא שזה סתם יצורים ויש אחד שהוא קוסם, וכני האדם לא נוכחים כמעט בשה"ט.
עריכה, שה"ט גם מאוד נמרח ואתה מרגיש כאילו הכל זוחל בחלק מהספר.

קל שהארי פוטר😉

גם זה כתוב הרבה יותר טוב וגם זה לא נמרח

שר הטבעות לא נמרח125690
והארי פוטר לא כתוב יותר טוב ממנו, זה עניין של סגנון, הכתיבה שונה
הארי פוטר מחובר לעם ושר הטבעות אליטיסטיאצאצ

זה כמו ההבדל בין מרים פרץ לבוז'י הרצוג

עם כל הכבוד, אל תשווה את בוז'י לשה"ט!The Lion

עם כל הכבוד, אל תשווה את מרים פרץ להארי פוטר!דרור אל
לא קראתי את שר הטבעותמנרווה מקגונגל

אני לא יכולה להשוות

הארי פוטר!איך בכלל זה עלה לדיון ?טיפוס משונה

הארי פוטר ספר הרבה יותר מתוכנן כל הרעיון של באיזה צד סנייפ הדמות של דמבלדור כ''כ גאונית ה''פ פשוט ליגה אחרת

אכן טיפוס משונה.אניוהוא
נו טובטיפוס משונה

 חיוך גדולזה השם הכי טוב שהצלחתי לבחור לעצמי...

נכון.The Lion

ליגה אחרת. האם זו ליגה יותר טובה? כנראה שלא. האם שה"ט יותר טוב? כנראה שגם לא.

אין מה להשוות, כמו שפירטתי באני חושב - שר הטבעות

למעשה הארי פוטר נראה הרבה פחות מתוכנן125690

בשר הטבעות הכל מסתדר בסוף, בהארי פוטר לא

דמבלדור גם מוריד מהספר בזה שהוא אומר להארי חצי ממה שהוא צריך לדעת ולא אומר לו את כל השאר

 

מסכים, אבל זה שהספר מתכנן לא מוסיף ולא מוריד.אנונימי (2)


ההפךסוורוס סנייפ

הארי םוטר זה המתוכנן שהכל מסתדר בסוף, בשר הטבעות זה כזה איך נגיד?

בהארי פוטר לא הכל מסתדר, אתה יודע מה קרה רק לדמויות הראשיות125690
יכול להיות שווד מת מסרטן אחרי חצי שנה
בשר הטבעות כתוב מה קורה למעט כל דמות והכל משתלב, בסוף גם יש חיבור בין הגיבורים לאלפים
זה מכיון שבשר הטבעות אין עלילה אמיתית אין סימני שאלהאנונימי (3)

ואין שום תעלומה בספר ולכן ברור שהכל יסתדר בסוף כי שום דבר לא התחיל                                                                        הינה תראה:היה צורך להשמיד טבעת מקוללת שהזיקה ללכל מי שענד אותה ,ונחש מה.... היא הושמדה  בסוף! אין הפתעות ואין   שום דבר שיכול להפתיע את הקורא ולכן ממילא בסוף לא עלול להיות נושא בילתי פתור                                                            ולעומת זאת בה''פ יש דמויות מגוונות בכל ספר ,שבחלק מהספרים צריך לדעת איזה מהדמויות בצד וולדמורט ואיזה דווקא בצד של דמבלדור יש צורך לחפש את ההורקסים וכל אוצרות המוות בנוסף להרבה תעלומות שיש בכל ספר שבסופו של אותו ספר כולן באות על פיתרונן

למה אין עלילה אמיתית?125690
יש תעלומות
שום דבר לא התחיל? מתי בפעם האחרונה קראת את הסדרה?
אתה חשבת שגולום ישמיד את הטבעת?
שפרמיר יעזור להם?
גם בה"פ היה ברור שהארי יהרוג את וולדמורט ושם זה אפילו יותר גרוע כי זה חוזר על עצמו, זה לא קטע מעניין במיוחד כי הוא כבר קרה, טולקין לא חוזר על עצמו.
אתה אומר שסאורון הוא הוביט שיצא להשמיד את
אדון האופל?
דמויות מגוונות הן לא דמויות מסתוריות
אם אין בשה"ט דמויות שלא ברור באיזה צד הן, באיזה צד טום בומבדיל?
גם בשה"ט יש תעלומות שייחודיות לספר הזה, זה פחות מודגש רק בגלל שיש פחות ספרים
בסדר ברור שהארי פוטר ישמיד את וולדמורט בדיוק כמו שברורטיפוס משונה

שהטבעת תושמד אבל יש בהארי פוטר יותר דמויות ואוטומטית גם יותר שאלות לגביהן והינה תראה                                       לדוגמא בספר הראשון הארי פוטר ואבן החכמים                                                                                                        יש שאלות לגבי: באיזה צד קווירל, ובאיזה צד סנייפ , ומה הועבר לגרינגוס ,ואח''כ היכן אבן החכמים, מי מתחבא ביער, מי רצח את החד קרן ביער ,ומה חזו הקונטאורים בשמיים בתחילת הספר גם היה שאלה למי שייך פלאפי ועל מה הוא שומר,בנוסף לדמות המיסתורית שהארי ראה רצה לעבר היער. וכל זה רק בספר אחד אם היה לי זמן הייתי כותב לך גם לגבי שאר הספרים אבל מה שאני מנסה לומר לך שברור שבסוף בהארי פוטר לא יסתדר מאה אחוז

--125690
אין יותר דמויות, אף אחד לא שואל באיזה צד קווירל, פשוט טועים.
החלק של הדבר שהאגריד לקח מגרינגוטס לא כל כך מוזכר בספר ולא ממש תוהים עליו עד שמגלים מה זה
ברור מאוד מי מתחבא ביער,אף אחד לא מקשיב לקנטאורים,פלאפי שייך להוגוורטס (לפחות על פי מה שחושבים), אחרי שרואים אותו הם ישר מבינים על מה הוא שומר
על האחרון כבר כתבת.
כל אלה מעוררים קצת שאלות אבל לא ברמה רצינית ולא להרבה זמן
שאלות בשר הטבעות125690
מי זה טום בומבדיל?
מתי כולום יבגוד בהם ואיך הוא יעשה את זה?
איך פרודו וסם יצליחו להגיע למרכז מורדור בלי שישימו לב אליהם, מה השמיד את הצבא של האורקים במצודת הלם?
מה קרה לגנדלף?
למה טיפוס משונה כותב לפעמים באנונימי?
יש עוד אבל אני לא מתכנן להיזכר בכולם
טוב זה וויכוח שלא יגמרטיפוס משונה


אבל ניצחתם שרה''ט יותר טובטיפוס משונה


לא אתה פשוט משוחד ולאלה מהארי פוטר אין כוח להתווכח😉


בסדר גם לי אין כוח להתווכח עכשיוטיפוס משונה

ובתכל'ס הוויכוח הזה באמת לא יגמר 

תגיד לי ,בסוףמגנוס קלרסן

הספר התברר מיהו טום בומבדיל? טום בומבדיל הוא דמות חידה שלא מקדמת את העלילה כך שאין טעם לנפנף בה (אגב מהסיבה הזאת הוא לא ניכנס לסרט) 

ואם אתה מתחרה בכמות השאלות בהארי פוטר בוא תקרא כמה:

1)מי הכניס את שם הארי פוטר לגביע האש

2)באיזו צורה ההורקסים של וולדמורט היכן הם מוסתרים ואיך הארי פוטר ימצא אותם

3)איך הארי פוטר יגנוב את הקמע ממשרד הקסמים

4)איך הארי פוטר יביס את שרביט הבכור

5)איך יעבור הארי את הדרקון בטרוניר הקסמים המשולש ואיך יצליח לעבור את המשימה השניה באגם 

6)מיהו הגנב שאותו ראה הארי בחלום ושאותו מחפס וולדמורט

7)מהו משמעות הסימן שלבש קונפיליוס לבגוד והיה בספר של הרמיוני

8)למה דמבלדור לא הסביר מה משמעות החפצים שאותם העביר לרון הארי והרמיוני בצוואה עוד כשהיה בחיים

9)האם החרב נמצאת אצל בתחולדה

10)מי שלח את דובי בספר השני למנוע מהארי להגיע להגוורטס 

11)מי שלח את דובי בספר השביעי להציל את הארי

12)איך בתחילת הספר השביעי נמצאו בידי אוכלי מוות הארי פוטר הרמיני ורון במסעדה

13)מיהו רא''ב

14)מיהו הנסיך חצוי הדם

15)מדוע מתעלם דמבלדור מהארי פוטר בספר החמישי

16)מי שלח את הסוהרסנים על הארי ודאדלי בספר החמישי

17)מדוע נעלם האגריד בספר החמישי

18)מי הכניס את הטרול להגוורטס

19)מה דמבלדור רואה כשהוא מביט בראי של ינפתא(שאלה שנשאלה בספר הראשון ונפתרה בספר השביעי)

20)איך ישמידו הארי רון והרמיוני את הקמע כשאין להם כלי שניתן לעשות איתו את זה

21)מי הרג את התרנגולים בספר השני ומדוע

30)מי גורם לתלמידים להתאבן (ספר שני) 

31)מהם הרעשים שהארי שומע בלחששנית בצינורות בית הספר (ספר שני)

32)מדוע האגריד הועף מהוגוורטס

33)מדוע הדבר שמימנו לופין הכי מפחד זה הירח המלא 

34) מדוע סיריוס לא רצח את רון בלילה שבו פרץ למעונות ומדוע לא רצח את הארי 

35)את מי רואה הארי במראה שקיבל מסיריוס בספר השביעי

36)מדוע הברון המגואל נושא עליו שרשראות (התשובה בספר השביעי)

39)מי שלח להארי את הפטרונוס ביער בעיקבות החרב

40)מה מסתירה ביצת הזהב בספר הרביעי

41) מה הכוונה של המשפט על הסניץ אני ניפתח לקראת הסוף

 

חלק מהתעלומות כאן קטונות חלקם גדולות חלקם פרטים שהקוא רק תוהה לגבם  ואחר כך מופתע מהסיבות שלהם 

 

שים לב כמה דמויות בספר הם בסימן שאלה  הפכו את עורם היו טובים והיתגלה שהם רעים היו מתים והיתברר שהם חיים או שסתם לא ידענו מיהם ובסוף התברר(דובי לא היה ברור באיזה צד הוא ,פיטר פטיגרו היינו בטוחים שהוא טוב שמת והיתברר שהוא רע  שחי  סנייפ שתמיד הצד שלו היה  בספק  סיריוס שהיינו בטוחים שהוא רוצח עין הזעם שהיתברר שהוא בעצם אדון קראוץ' בתחפושת הנסיך חצוי הדם שהיה גם שאלה מיהו בכלל ) 

 

  כל זה מוסיף הרבה לסיפור ועניין לקורא

 

זה לא משנה אם יש תשובה או לא125690
1) לא מדגישים את זה בספר, שמים לב לזה רק בהתחלה
2) יודעים על רובם, נכון. זה הדבר שיוצר את העלילה. זאת לא ממש תעלומה
3) זה נכנס בסעיף הקודם. בכל מקרה זאת לא תעלומה. הם מגלים שהוא במשרד הקסמים בסוף הפרק ובתחילת הפרק הבא הם פורצים לשם
4)
5) זה מתח, לא תעלומה
6)
7) זה לא מוזכר החשוב במיוחד, העולם לא יושמד בגלל שהארי לא יודע מה הפירוש של הסמל הזה
8) הוא היה אדם מסתורי (וגם אין לזה תשובה בספר
9) זאת לא תעלומה, הם מגדירים את זה כעובדה ואז פשוט מגלים שזה לא נכון
10) גם זה לא ממש מוזכר כמשהו חשוב במיוחד
אין לי מספיק זמן כדי לענות על השאר, הרוב זה תעלומות לעמוד או שניים, תעלומות קטנות שמוזכרות במשפט אחד כשהן יוצאות ובעוד משפט כשמגלים את הפתרון, סתם שאלות או דברים קטנים שלא משנים כלום. יש כמה תעלומות אבל לא הרבה.

יש רק שני דמויות כאלה (שלוש אם אתה מחשיב את סיריוס) עין הזעם הוא לא תעלומה, הוא טוב מאוד עד הסוף שבו מגלים מי הוא, הוא גם לא משנה צד.
זה מוסיף לסיפור אבל אני לא מחשיב את זה כתעלומות
בשר הטבעות יש תעלומות, היה פעם שרשור עם רשימה כמו שלך ועוד רשימה כזאת לשה"ט
אתה ממש מגוחך אתה יודע?מגנוס קלרסן

על שאלה חמש כתבת לי שזה מתח לא תעלומה

וזה לא מנע ממך לכתוב שיש תעלומה בשר הטבעות איך פדרו וסם יכנסו למרכז העיר מורדור, למה זה כן תעלומה ולא מתח?

 

בנוגע למה שכתבת על שאלה 7 זה גם לא נכון כי אני לא חושב שתעלומה צריכה להיות בסדר גודל של השמדת העולם

 

התשובה שלך לשאלה 1 שגויה כי כן מדגישים את זה בספר הארי פוטר שאל את סיריוס מי הכניס את שמו ומתוסכל מכך שרון  מסתכסך איתו בגלל שהוא חושב שהארי הכניס את שמו למעשה זה בסיס לספר הרביעי 

 

התשובה שלך לשאלה השנייה גם שגויה כי כל הספר השביעי מתבסס על השאלה הזאת ובוודאי שלא''עמוד או שניים''

 

ותשובה 8 ממש מושלמת ''הוא היה אדם מיסתורי'' ואני אומר לך שבספר השביעי דווקא כן מוסבר מדוע למה דמבלדור  פחד לומר להארי מפורש על אוצרות המוות

  

 תשובה 10 היתה כן חשובה במיוחד בהתחשב בזה שדובי כמעט הרג את הארי בנסיונות שלו לגרום לו לחזור לדרסלים

 

כן125690
מה שכתבתי של זה שאלות, לא תעלומות, אני מגדיר את זה כדברים שונים
זאת הייתה הגזמה, הרעיון היה שזאת שאלה לא חשובה שלא משאירה את הקורא (או לפחות את חלקם) במתח.
צודק
זה בכל הספר אבל זאת עלילה, לא תעלומה, זה לא שהם מנסים למצוא את ההורוקרוקסים (ברוב העמודים) ברוב המקרים הם לא יודעים איפה ההורוקרוקס שהם מחפשים רק כמה עמודים.
והירושה של רון? זה לא מוזכר כמשהו מיוחד (התשובה, לא השאלה) יש בזה תעלומה אחרת, אנחנו לא יודעים למה דמבלדור נתן להם את זה
אבל השאלה שיש פה היא לא מי שלח אותו אלא למה הוא לא רוצה שהארי ישאר בהוגוורטס


תיקרא שוב מה שכתבתימגנוס קלרסן

כי גם אני כתבתי בכותרת שאלות 

כתבתי בסוף שחלק מההתעלומות גדולות וחלקם קטנות וחלק רק שאלות שהקורא תוהה לגבם 

חשבתי שתבין

גם כשכתבתי פרטים הכוונהמגנוס קלרסן

היתה לפי הקריאה בצורה שלך לא תעולומות

זה גם כמו שכתבתי125690
זה קטן מדי, בפעם הראשונה לא שמים לב לחלק מהם
ואני כתבתי בסוף מה שאני כתבתי125690
משהו על זה שחלק מהשאלות קטנות, הכוונה שלי הייתה שאני לא מגדיר את זה כ'שאלה' או 'תעלומה'
עדיין לא הבנתימגנוס קלרסן

למה בשר הטבעות איך סם ופדרו יכנסו לעיר זאת שאלה

ובהארי פוטר איך הארי יעבור את הדרקון זאת לא שאלה (שנינו מסכימים ששניהם לא תעלומות)

לאיזה עירמנ-דוס


זאת ארץ125690
תגידמנ-דוס

קראת בכלל את הספר

אבל התחלתימגנוס קלרסן

אני לא מצליח לסיים אני לא מתחבר לסגנון הכתיבה העתיק

 

באיזה פרק אתהמנ-דוס


לא יודע הספר לאמגנוס קלרסן

אצלי

וקראתי ממש את ההתחלה שלו מזמן 

אז מאיפה אתה יודע כל כך הרבהמנ-דוס

על שר הטבעות

אני לא יודע הרבה על שר הטבעותמגנוס קלרסן

עובדה שהיתבלבלתי האם מורדור היא עיר או ארץ 

אני מכיר את בסיס העלילה  וקצת את סגנון הכתיבה מהקצת שקראתי ולא אהבתי

אז איך אתה יודעעל זה כל כך טובמנ-דוס

כדי לפסוק שה״פ יותר טוב

אם בעינימגנוס קלרסן

שר הטבעות היה יותר טוב לא הייתי משתעמם שאני קורא אותו 

אתה מכיר את הספרים האלה שתה קורא ואף מילה לא משאירה לך משמעות בראש 

ככה אני מרגיש שאני קורא את שר הטבעות 

ואני מבטיח לך שגם אם אני אענה את עצמי ואגמור את הסידרה זה לא יגרום לי להנות יותר מהספר ובוודאי לא כמו שנהנתי מהארי פוטר שאת הסידרה שלו קראתי בערך8 פעמים.

ואת קווי העלילה הבסיסים אני כן מכיר צפיתי בסרטים (ואני יודע שעליהם לא הדיון ואני גם יודע שבסרטים חסר הרבה ממה שכתוב בספרים)ולא אהבתי את קווי העלילה ואת כל היקום הזה 

ההמשך הרבה יותר טוב מההתחלה125690
אבל אתה לא היחיד.
בכל מקרה, אני לא מבין איך אתה טוען שבה"פ יש יותר הפתעות אם לא קראת את שה"ט (או איך אתה יודע שלא מסבירים כלום על טום בומבדיל)
,,מגנוס קלרסן

צפיתי בסרטים 

ואת סגנון הכתיבה אני מכיר מהספרים

טום בומבדיל אינו מוזכר בסרט ובכול זאת אני מכיר אותו ממה שקצת ריפרפתי בספר 

ומלבד רמזים  של גנדרלף לא מוסבר עליו הרבה.

רוב ההסברים הם לא של גנדלף125690
העלילה בסרטים שונה
תמיד הסרטים האלה מעפנים, כמו בה"פאנונימי (2)


נכון אבל גםאנונימי (5)

הסרט שר הטבעות די איכזב את הקוראים

כי שם כל הספר הם מנסים להבין את זה125690
הם מעלים רעיונות, פוסלים אותם ומנסים אותם. בה"פ הוא תוהה איך לעשות את זה ואז מודי אומר לו
הארי פוטרמגנוס קלרסן

שאל את סיריוס איך הוא יעשה את זה הוא ניסה בסיפרייה ורק אחרי מס' ימים עין הזעם רמז לו 

מס' ימים אבל גם מס' עמודים125690
זה לא קטע כל כך ארוך
למה בשר הטבעות זה מס' פרקים?מגנוס קלרסן


גם בשר הטבעות התהיות איך לחדור למורדור היו מס' עמודיםמגנוס קלרסן


ובכול זאת בשר הטבעות זה מוגדר אצלך שאלהמגנוס קלרסן

ובהארי פוטר זה מתח

לא נכון, הם שאלו את זה גם בריוונדל125690
כן אבל טכנית זה מספר עמודיםמגנוס קלרסן

 

 

 

ובתכל'סמגנוס קלרסן

כמות העמודים לא תקבע האם זה שאלה או מתח

אבל זה יקבע אם זה לאורך כל הספר או לאורך קטע קצר125690

זה כמו שלא מחשיבים את האם דובי ימות מהפיגיון של בלטריקס כתעלומה

למה? זה מופיע בהתחלה ונפתר אחרי ספר וחצי125690


נכון אבל גםמגנוס קלרסן

לא מחשבים אם דובי ימות מהסכין כמתח

נכון, אני לא מדבר פה על מתח125690

מחשיבים את זה כחלק מהעלילה, אין פה מתח כי זה קורה בעמוד אחד. 

אין לי כרגע את הספר הארי פוטרמגנוס קלרסן

4  אבל אתה מוזמן לבדוק כמה עמודים יש מאז שגילה הארי שיש לו דרקון במשימה 

עד שענה לו עין הזעם איך לעבור אותו ,אני בטוח שזה הרבהההה יותר מעמוד אחד ואצל כל קורא נורמאל  זה גם עורר שאלה (בשונה מהפיגיון של בלטריקס ששם לא התעוררה מחשבה)

אבל אחר כך בסוף הספר הכל כן מסתדר😉


באיזה ספר?125690
ראשון😉


בשה"ט או בה"פ?125690
הכל מסתדר חןץ מהחלק החשוב125690
וולדי בורח, איך זה בסדר?
וגםמתנחל בראבק

בסוף הארי לא עזר בכלום

הארי פוטר😉


בהארי פוטר והשיטה הרציונלית יש לוולדמורט יותר ממאהאנונימי (4)

הורקרוקסים והארי כובל אותו לגוף שלו

מה זה משנה מה הרצוינלית אומרת?מתנחל בראבק


השוואה מעליבהekselion

כמו להשוות בין צדיק לרשע

אין פשוט מה להשוות

 

הם לא באותו סקאלה

חוץ מזה רק הסרט הראשון ואולי קצת השני של הארי פוטר היה נחמד

השאר גועל נפש

 

מדבאים על הספר, לא על הסרט125690
למי אכפת מהספר הסרט הוא הקובעekselion


ברור שמדברים על הספר😉


קראת?ekselion


זה שאתה מפחד מהסרט זה לא אומר שהוא לא טוב סוורוס סנייפ


מפחד? מרגיש כמו סתם סרטekselion

של איך נערים חווים את גיל ההתבגרות בעולם פנטזי

ראיתי כל סרט פעם אחת והספיק לי היה על הפנים 

 

 

בשר הטבעות אין את השטויות האלה בכלל

כי הסרט באמת ממש דפוק😉

בטח יחסית לספר

של הארי פוטר כן?ekselion

אני אהבתי רק את הראשון ואולי קצת את השני באחרים נרדמתי 

 

שה"ט אהבת חיי (הסרט)

ותכלס הסרט הוא מה שקובע

ישתקע הדבר ולא ייאמרארץ השוקולד
איך אפשר להעלות על דל השפתיים אפשרות טענה שהארי פוטר ברמה של שר הטבעות?
השר עדיף בהרבה.

נחרד מדברי הכפירה בפורום זה...
חי בסרטטטטטטטמנרווה מקגונגל


נערך125690
לחלוטין... כופרים ביסודות הטולקניותekselion


אם הודעה זו הייתה נשלחת בפורום ה"פ היא הייתה נמחקת.אנונימי (2)

אגב, קראת בכלל הארי פוטר?

היא לא125690
יש לנו רוב בקסמהדרין
(אני, the lion וסוורוס סנייפ אולי גם מתנחל בראבק אבל הוא פחות מגיב פה)
ההודעה125690


הודעה כמו שלי?ארץ השוקולד
קראתי חלק והתייאשתי, אין מה לעשות, הרמה של הארי פוטר סבירה וזהו.
לעומת השר שהרמה שלו עילאית
כמו שאמרתיאצאצ

שר הטבעות אליטיסטי מדי.

לפי בדיקה קצרה בניק שלך (בלי לפגוע) סגנון הכתיבה שלך די אליטיסטי, כך ששר הטבעות מתאים לך

יש מצב שאתה צודק באבחנה של הספרארץ השוקולד
ולא בקטע רע, אשמח להבין את כוונתך באישי אם תוכל בבקשה להסביר
אין מה להשוות בכללekselion

כמו להשוות בין קוראסון פרווה

לבין פחזנית חלבית

 

כמו להשוות בין ג'ובניק לקרבי

 

כמו להשוות בין עוף לסטייק

אני חושב שאי אפשראנונימי (3)

באמת להשוות בינהם ולכן ניתן לומר עובדות (מה נמכר ביותר עותקים ואם הדיון על הסרט אז איזה סרט יותר רווחי) אבל כל אחד מתחבר למשהוא שונה אני אישית יותר התחברתי להארי פוטר, אבל יש הרבה שדווקא יעדיפו שה''ט . בכל אופן מענין אותי מה יהיו התגובות אם תעלו את השאלה הזאת בפורום הארי פוטר...חצי חיוך כמו שכבר אמרו פה אני מאמין שההודעה תימחק...

תאכלסמושיקו7

 שניהם בליגה אחרת מעל כולם אבל אי אפשר באמת להגיד מי יותר טוב (מזכיר את מסי ורונאלדו)   אגב שר הטבעות יותר נמכר מהארי פוטר (שר הטבעות vs הארי פוטר,מי נמכר יותר? - שר הטבעות)

הארי פותר נמכר ב500 מליון עותקים..מנרווה מקגונגל


כל הסדרה ביחד125690
השביעי נמכר ב44 מיליון, שר הטבעות ביותר מ150 מיליון
זה לא הגיונימגנוס קלרסן

תעשה חשבון ממוצע של כל ספר בסדרה של הארי פוטר יהיה 71 מליון עותקים (500 לחלק ל7)                                              ובשר הטבעות רק 50 מיליון (150 לחלק ל3)

שר הטבעות זה ספר אחד125690

פיצלו אותו בגלל שהיה מחסור בנייר

אם הם היו מתייחסים לספר ספציפי הם היו כותבים, כמו בהארי פוטר

מ הקשר זה אותו מספר עמודים ואפילו יותר!! מזה משנה כמה ספריםמנרווה מקגונגל

גם הארי פוטר אפשר להפוך לשלוש ספרים 

זה לא, הארי פוטר זה הרבה יותר125690
שה"ט עם נספחים והקדמות ואחרי דבר זה 1180 בערך עמודים, זה פחות מהארי פוטר חמש ושש ביחד, ואלה רק שני ספרים
בהארי פוטר זה לא 71 מיליון עותקים לכל ספר125690

הראשון נמכר ב120 מיליון עותקים

זה יוצא 63 ושליש לכל ספר

התכוונתי ממוצעמגנוס קלרסן

ועדיין זה יותר משר הטבעות                                                                                                                                      דרך אגב אני לא חושב שכמות העמודים רלוונטית, וגם אם כן זה רק מוכיח שלא ניתן להשוות בינהם...

נכון, אי אפשר להשוות ביניהם125690
שר הטבעות זה 150, הארי פוטר 1 זה 120 (כתבתי פה את 1 כי הוא היחיד שעליו כתוב וכנראה גם הכי נמכר)
אתה טועהאנונימי (5)

מכיון שהיה מחסור בנייר ולא יצא רק ספר אחד בשר הטבעות  כל מי שרצה לקרוא את שרה''ט היה צריך לקנות שלוש כרכים ,כך שאם היה שר הטבעות בספר אחד היה נמכרים רק שליש מהכמות שנמכרה: שזה אומר 50 מיליון ולא 150 מיליון  ומכיון שנמכר בשלוש ספרים לא ניתן להחשיבו כספר אחד ולהגיד שספר אחד נמכר ב150                  

 

 וגם אם הארי פוטר היה נמכר בספר אחד היה נמכר בשביעית  מהכמות עותקים שנמכר כשבע כרכים

ושביעית מ500 זה 71(שזה יותר משר הטבעות)

 

ולכן אם נכתב שרה''ט כספר אחד או כשלוש זה לא משנה (וגם לא אכפת לאף אחד) ומה שמשנה זה בכמה כרכים הוא יצא

ואתה מחשב את כל סדרת הספרים כולה של שרהט כנגד ספר אחד בהארי פוטר  ברור שיצא ששר הטבעות יותר

אבל אם תחשב ממוצע של כל ספר הארי פוטר יעקוף 

 

 

אז כנראה שכשהם ספרו את זה הם חילקו את זה בשלוש125690
אחרת הם היו כותבים
אי אפשר להשוות את המכירות של שבעה ספרים למכירות של שלושה125690
הארי פוטר חמש והארי פוטר שבע (או שש) שווים בערך לשר הטבעות, כמה בממוצע הם הרוויחו?
אני לא משווה 3 ל7אנונימי (5)

אני פשוט עושה ממוצע של כל הספרים בסידרה כמה כל אחד הרוויח בממוצע

כלומר את הרווח של שבעת הספרים ביחד אני מחלק ל7

ואת הרווח של שלושת הספרים ביחד אני מחלק ב3 

ואז אתה מוכיח שאבן החכמים הרוויח יותר מאחות הטבעת?125690
אם אתה לוקח את כל שר הטבעות ואת הרווחים של ה"פ חמש לשבע שה"ט מנצח (גם אם אתה לוקח שני ספרים של שה"ט ואחד מהספרים האחרונים של ה"פ (כדי שזה יהיה בערך באותו האורך) שה"ט מנצח, אי אפשר לעשות את זה ככה
קודם כל אני לא יודע כמהאנונימי (5)

הספרים האחרונים של הארי פוטר הרוויחו ואם אתה יודע אתה מוזמן לציין

 

אבל אתה צריך להבין שלא ניתן לבחור לאיזה 3 ספרים מהארי פוטר ניתן להשוות אל שלושת ספרי שר הטבעות כי אתה פשוט תבחר את שלושת הספרים עם הכי פחות עותקים בהארי פוטר ותשווה לשרה''ט(שאולי במיקרה הם גם עם הכי הרבה עמודים/עם הכי קצת עמודים) 

ואם ישאלו אותי אני אבחר דווקא להשוות לשלושת הספרים עם הכי הרבה עותקים בהארי פוטר אל שר הטבעות

 

ולכן עושים ממוצע של שני סדרות הספרים ובודקים כמה עותקים לספר ממוצע אחרת לעולם לא תצליח להשוות בינהם {זה לא טכניקה שאני המצאתי עושים את זה בכל השוואה כזאת} 

--125690
קודם כל, כמו שאני אבחר את הספרים שיתמכו לי התאוריה אתה תבחר את השיטה שתתמוך לך בתאוריה.
שה"ט זה ספר אחד, למרות שהותירו אותה גם כשלושה ספרים נפרדים. באותה מידה הייתי יכול לחלק את ה"פ 5 לשני חלקים כי הוא ארוך מדי (רק שאת זה ההוצאה לאור עשתה)
הסברתי לפני רגע למה לא ניתן לעשות את זהאנונימי (5)


את מה?125690
איפה הסברת את זה?
להחשיב את שר הטבעות כספר אחדאנונימי (3)

הסברתי את זה למעלה מתחת הכותרת ,,אתה טועה,,

אם כן יוצא שהוויכוח הוא טכניאנונימי (3)

האם הכוונה שם ל3 הספרים או לכל ספר בפני עצמו

והינה תראה הוכחה שאתה טועה שובקריאת כיוון: מה הם 13 הספרים הנמכרים בהיסטוריה?

 

אומנם הכותרת עשויה לבלבלאנונימי (3)

שהסדרה של הארי פוטר אינה הרוויחה 500 מליון עותקים אבל מכיון שבזה שנינו מסכימים 

אין טעם להעלות את הנושא 

שים לב  ששר הטבעות הרוויח 150 מליון כסדרת ספרים ולא כספר אחד

 

להפך, כתוב שם שזה ספר אחד אבל הוא יצא השלושה ספרים125690
יפהאנונימי (3)

אז הרווח של שלושת הספרים לא כל אחד בניפרד 150 מיליון עותקים

אלא ממוצע של 50 מליון עותקים שזה פחות מהארי פוטר

אבל זה ספר אחד125690
וכל החלקים שלו הרוויחו ביחד יותר מאשר הטבעות
זה מוגדר כספר שנכתב אחד אבל לאאנונימי (3)

ניתן לומר שהוא אחד מכיון שהוא יצא כשלושה אז לא ניתן לומר שספר אחד הרוויח 150 מליון 

 

בדיוק באותה מידה אני יכול לומר שסידרת הארי פוטר נכתבה כספר אחד אבל מכיון שהוא ארוך הוא נחלק ל7 חלקים ולכן כל הארי פוטר נחשב כספר אחד שהרוויח 500 מליון

אתה יכול להסביר לי מה ההבדל?

אפשר לומר את זה כי הוא יצא גם כספר אחד125690
ההבדל הוא ששר הטבעות נועד להיות ספר אחד והוא גם הודפס ככזה (בין השאר), הארי פוטר נכתב ונדפס בהפרשים של כמה שנים וכספרים נפרדים
מתי שהוא יצא כספראנונימי (3)

אחד הוא לא מכר 150 מליון עותקים אלא מתי שהוא היה מופרד לחלקים

וכך גם בהארי פוטר אם לא יוציאו אותו בהפרשי זמן שונים זה לא יהפוך אותו לספר אחד 

 

מכיון שהיה מחסור בנייר ולא יצא רק ספר אחד בשר הטבעות  כל מי שרצה לקרוא את שרה''ט היה צריך לקנות שלוש כרכים ,

כך שאם היה שר הטבעות בספר אחד היה נמכרים רק שליש מהכמות שנמכרה מכיון שאין צורך לקנות 3 ספרים אלא רק ספר אחד מלכתחילה 

 

אז לא ניתן לומר ששרה''ט נמכר בספר אחד יותר מ150 מליון עותקים מכיון שאם הוא היה ספר אחד לא היו נמכרים כ''כ הרבה עותקים.

אבל אם זה היה ככה הם היו כותבים את זה אחרת125690

מזה שהם כתבו את זה ככה אני מבין שהם לקחו את מס' העותקים שנמכרו וחילקו אותו בשלוש. אחרת הם היו צריכים להחשיב גם סדרות ויש סדרות שהרוויחו יותר כסף

טוב עם זה אני לא יכולאנונימי (3)

להתווכח

אבל לי משתמע שדווקא הכוונה שכל שלושת הספרים יחד מכרו 150 מליון עותקים 

אבל אם הוויכוח שלנו ירד לפסים טכניים אין טעם להמשיך בו

הכותרת לא מבלבלת, הכתבה הזאת היא מ2011125690
נכון125690
כתבתי את זה על הכותרת
אף אחד מאיתנו לא יזכה בוויכוח הזה
השאלה הזאת לא מתאימה לדיוןטיפוס משונה

זאת שאלה טכנית אין מה להתווכח בנוגע אליה

אופס סליחה התכוונתי לכתוב את התגובה הזאת בדיוןטיפוס משונה

שר הטבעות או הארי פוטר מה יותר נמכר

נראה לי שזה הדיון הזה125690


למה כוונתך?טיפוס משונה


הדיון הזה הוא מה יותר טוב.טיפוס משונה


העברנו אותו לנושא אחר125690


יש בהארי פוטר משהוא שאין בשר הטבעותמגנוס קלרסן

הסיכוי לגבור על הרוע, והטיפשות הכללית של חוסר אונים רופס. אם מתעלמים לרגע מהאלמנטים של הפנטזיה, זהו סיפור על מעטים שנאבקים בפשיזם אכזרי ומלא עוצמה,

סיפור של הקרבה, סיפור של מאבק מתמשך בלי להיכנע לייאוש, ומעל הכל סיפור על בחירה חופשית.

כבר בספר השני המנהל דמבלדור מסביר להארי שהבחירות שלנו הן אלו שהופכות אותנו למה שאנחנו.

רולינג הלכה על חבל דק במסר הזה: ספרי פנטזיה, מטבעם, נוטים לנימה דיכוטומית.

היקום שלהם מתחלק בין שחור ולבן, רע וטוב, צודק וטועה (כמו בשר הטבעות). בעולם של הארי פוטר יש יותר גווני אפור ממה שהז'אנר מאפשר בדרך כלל.

במיוחד בספר האחרון, היא מצליחה להדגיש את האפשרות לחזור בך, לבחור בטוב גם אם מקודם בחרת ברע.

 

דמבלדור, סנייפ, פרסי וויזלי, אפילו רון עצמו, הרע הנאמן של הארי שנטש אותו אך חזר להציל את חייו, הם כולם דוגמאות לתפיסה הזו.

 וכשרון שואל את הרמיונ אם הנשמה שלך מושחתת על ידי רצח מה יכול להחזיר אותה לתיקונה? והרמיוני עונה לו "חרטה."

את התפיסה הזאת אין בשר הטבעות ולא בשום פנטזיה אחרת...

את הקטע הראשון כתבת על ה"פ או על שה"ט? הוא מתאים לשניהם125690

גם ההמשך מתאים לשה"ט.

בקשר לפסקה האחרונה, גנדלף רומז על זה לפרודו, אני די בטוח שיש עוד ספרים שבהם חרטה יכולה לכפר על חטא (למרות שזה לא נכון)

למה אתה מתכוון שאתה אומר למרות שזה לא נכון?טיפוס משונה


לזה שאם מישהו ירצח מישהו אחר ואז יתחרט על זה הכל יהיה בסדר125690


לא צריך להקצין לרצחטיפוס משונה

וכן

רק חרטה אינה מספיקה אבל לא ניתן לכפר על מעשה בלעדיה

אז מה וולדי עשה? המתת חסד?125690

אבל משם מובן שהיא מספיקה לבד

למה אתה קורא לו וולדי?טיפוס משונה

 חרטה מוכיחה שלא היית שלם עם המעשה שעשית ואם אתה לא היית שלם איתו הוא אוטומטית הופך לפחות חמור 

 

 

  

 

 

 

מצד שני - הארי פוטר הכל רציונל והגיוני - ואין מקום להשגחהאניוהוא
ובשר הטבעות - הכל כאילו מקרי והכל כ'כ מסתדר מדהים....
זה נכוןאנונימי (3)

שרה''ט יותר מיקרי 

והארי פוטר יותר מתוכנן

זה ענין של סיגנון כל אחד מתחבר למשהוא אחר.

--125690

הארי פוטר מתוכנן, הוא יותר מדי מתוכנן.אין הרבה הפתעות בסדרה ואלה שיש חוזרות על עצמן לפעמים. שר הטבעות לא כל כך מקרי, הוא יותר מפתיע.

צודק

להפך125690

בה"פ איכשהו, במשך שבעה ספרים, הארי הוא היחיד שיכול לעשות משהו או שיודע שצריך לעשות משהו. איכשהו, הוא תמיד מצליח אבל קורה לו משהו נוראי. בשה"ט אין עקביות, אין סדר (ברוב המוחלט של המקרים), אם מישהו חושב שמשהו יקרה הוא טועה (גנדלף, פרודו, כל מי שהוא לא עצן וכו')

זה בדיוק מה שהתכוונתי. בה'פ אין מקום להשגחה עליונהאניוהוא
הכל שבלוני וכמעט ברור מה יקרה

בשר הטבעות - אף אחד לא יודע מה יקרה כי יש מקום להשגחה אלוקית כביכול
בסדראנונימי (3)

אבל זה כיף לקרוא עלילה שלא יכולה בכל רגע לתפוס תפנית למקום  אחר

אבל אתה יודע מה יקרה125690
אני אפסיק כאן, אין סיבה להמשיך כשאנחנו מתווכחים על מה יותר כיף לקרוא
יש הרבה שאלות תראהאנונימי (3)
שאלות יש גם בשה"ט, אנחנו מדברים על שינויים בעלילה125690
ה"פ די חוזר על עצמו
הארי מגיע להוגוורטס בדרך משונה כלשהי אחרי משהו שקורה לפני הלימודים, אוכלי מוות/תומכי וולדמורט עושים משהו, זה קשור איכשהו להארי, הם מצליחים לעשות את זה, הארי מונע מהם לגרום נזק גדול. זה ככה בכל הספרים חוץ מהשלישי
נכון רקע העלילהאנונימי (3)

בהארי פוטר יותר חוזר על עצמו  אבל העלילה עצמה מענינת ומעוררת הרבה יותר שאלות  מאשר שר הטבעות שיש הרגשה שהספר הראשון לא ממש קשור לשלישי  וכאילו כל רגע העלילה תופסת תפנית למקום אחר

אבל בהארי פוטר הספר השביעי קשור לראשון וכל העלילה מורגשת כסיפור אחד שתוכנן מראש

 

אני יודע שזה לא נכון אבל מרגישים כאילו טולקין לא חשב על סוף הסיפור כשהוא כתב את ההתחלה וכל פעם מרח אותו למקום אחר עד להשמדת הטבעת

העלילה פחות כבולה באמת אבל היא גם יותר מדי משוחררת  ומורגש כאילו היא חסרת איזה חוט שידרה שיחבר בין כל הסיפור מההתחלה עד הסוף

אני לא חושב שהעלילה יותר מעניינת אבל על זה אי אפשר להתווכח125690
גם על ההרגשה לא אבל לדעתי אם זה יהיה יותר קשור לא יהיה צריך את הספר השני
איך השביעי קשור לראשון? (אני לא אומר שהוא לא קשור אבל הוא לא יותר קשור משר הטבעות) בהארי פוטר, הראשון לא קשור לשלישי, בשה"ט כן, הם מתחילים משהו בראשון וגומרים אותו בשלישי.
ככה אתה חושב, אני חושב אחרת. גם פה אין על מה להתווכח
גם בהארי פוטראנונימי (3)

מתחיל משהוא בראשון  שניגמר בשביעי שזה השמדת וולדמורט

אבל הקשר בין הספרים בהארי פוטר יותר חזק מכיון שלכולם יש רקע זהה של הוגוורסט והחזרה לדרסלים זה כאילו הכל יותר מסודר ואוטומטית יש קשר חזק בין כל הספרים 

 

בה"פ הקשר חלש, הוא מתחיל לנסות להרוג את וולדמורט רק בששי125690
זה לא גורם לקשר ביניהם, יש עוד ספרים במבנה הזה שלא קשורים לה"פ
בהארי פוטר וולדמורט קםאנונימי (3)

לתחייה רק רק בסוף הספר הרביעי ובספר החמישי וולדמורט התחבא והארי היה צריך להתמודד עם משרד הקסמים שלא האמין לו

כך שרק בששי הוא התחיל לנסות להרוג את וולדמורט

 

אבל לא התכוונתי לזה אני אומר שבהארי פוטר רקע הספרים זהה בכל הסידרה (למעט הספר השביעי)   הנה תראה:

שלב 1)הארי אצל הדרסלים

שלב 2)הארי עובר להגוורסט

שלב 3){השלב שתופס הכי הרבה עמודים}מהלך השנה (התעלומה היחודית שיש בכל ספר) כולל קווידיץ' חגים ושיעורים  

שלב 4)הארי מתעמת עם הרע שבספר בדרך כלל זה וולדמורט (בספר השלישי זה היה פיטר פטייגרו)

שלב 5)התעלומות שבספר ניפתרות ונהיה סדר מי הרע ומי הטוב (עין הזעם,סיריוס,פיטר פטייגרו,טום רידל,קווירל)

שלב 5)הארי בורח או ניצל ברגע האחרון(למעט הספר השלישי ששם פיטר ברח)

שלב 6) הארי חוזר לדרסלים 

וחוזר ככה עד לספר הבא וזה רק הרקע לא העלילה

זה מה שחוזר בהארי פוטר כל הסידרה ותמיד העלילה לבושה על השלבים

  השלבים האלה אינם ניקשים יותר מידי אבל הם גורמים לעלילה לא להיות יותר מידי משוחררת ועם תפניות חדות כל רגע

ולכן הקשר בין הספרים יותר חזקאנונימי (3)


אתה מדבר על קשר במבנה של הסיפור, גם אני אומר שזה קיים125690
אני דיברתי על קשר בתוך העלילה.
מקודם כתבתי רשימה כזאת, עם המבנה של ה"פ, המבנה לדעתי לא עוזר לתפניות חדות. לדעתי הוא מונע הפתעות גדולות. אתה אוהב את זה ואני לא, פה כבר אין ממש על מה להתווכח
אתה בעצם אומר שזה צפוי וחוזר על עצמו?125690

כן, יש מסגרת, עד לספר השישי לא מתה אף דמות חשובה (קווירל היה רע, דיגורי לא הוזכר עד לרביעי וסיריוס לא עשה שום דבר חשוב באופן ישיר) ובגדול, בששת הספרים הראשונים העלילה זהה - וולדמורט מנסה לעשות משהו רע, הארי מגלה על זה במהלך השנה ואז עוצר אותו (עד השישי). רק בספר השביעי העלילה מתפתחת באופן משמעותי.

העלילה של שרה"ט מותחת בהרבה בעיניי.

~עריכה~ מסתבר שכבר הגבתי על זה, אבל אי לא אמחק עכשיו את כל מה שכתבתי

ברור שהארי פוטראנונימי (6)

שר הטבעות מאוד נמרח וכל רגע יש שיר וכל הזמן הם נילחמים או הולכים. לאומת זאת הארי פוטר כתוב בשפה שמתאימהלילדים יש בהארי פוטר הרבה הומור ומח וגם דברים עצובים וזה פשוט כתוב מטורף!!!!!!

בקיצר שר הטבעות זה אחלה אבל זה לא משתווה להארי פוטר

בדיוק כמו שאמרתסוורוס סנייפ

שר הטבעות הוא לא ספר לילדים בני עשר לעומת הארי פוטר. 

בגדול מה שאמרת שאתה אהבת את הספר מצויין אבל אתה כותב פה על דברים סובייקטיבים ("זה כתוב מטורף ויש בו הרבה הומור ומתח {לעומת שר הטבעות}") ואי אפשר להתווכח על זה.

זה מה שכולם אמרו, הדיון במה יותר טוב הוא חסר ערך כי על טעם וריח וכו'

 

 

צודקאנונימי (6)
א. אתה מניח שלשני הפורומים אין מכנה משותף125690

ב. הארי פוטר הרבה פחות רציני, מבחינות מסויימות זה יתרון, מאחרות זה חיסרון. ברור שמי שמבין בזה יעדיף את שרה"ט.

ג. קרה משהו מעניין כשלא הייתי?

הארי פוטרבינייש פתוח
כניסה עמוקה לנעלי הדמות, עולם עשיר מאוד, התבגרות יחד עם הדמויות הראשיות.
אפרופו זה, נזכרתי במערכון ישן:אוראלססס

אחד המערכונים הטובים שנעשו אי פעם בעניין...

 

ואגב, דעתי היא שה"פ יותר טוב, א"כ אני לא דן את עצמי, כי על ה"פ די גדלתי, ובשר הטבעות בקושי ראיתי את הסרט...

כמו להשוות בין הרמב"ם לפניני הלכה/ פרויד מול יאלוםנייסדוס

טולקיין יצר עולם, מציאות, שפות. הוא התשתית ליקום הפנטזיה.

ה"פ זו יצירה של "אחרוני האחרונים" המתייחסת לתפר בין האנושות (מוגלים) לקדם. העלילה הנפלאה של הארי היא בעצם משל שנעזר ברעיונות מתוך הפנטזיה.

מי נמכר יותר? למי אכפת..

מה קריא יותר? בוודאי שיאלום ופניני הלכה והארי פוטר.

מה יזכרו בעוד אלף שנה? את הרמב"ם, פרויד ושר הטבעות..


לחיים לחיים

חד משמעית הארי פוטראנונימי (7)
איך הארי פוטר?גנדלף הורוד

כמובן, אין שום איסור לטעות

לפי הסרטים...Gandalf66
שר הטבעות בוודאות 
די עם הסרטיםםגנדלף הורוד

ורגע

הציטוט שיש בחתימה שלך
גבעת ווטרשיפ?

כן גבעת ווטרשיפGandalf66

זה די ברור

האם יש דמויות נוצריות בסילמריליון?גנדלף הורוד
כל המסר של העידן הראשון הוא נוצרי:קעלעברימבאר

אין אפשרות לבני האדם (והעלפים) להלחם ברע בעצמם, כל מלחמה נדונה לכשלון, וסופה של האנושות זה להתדרדר לרע, תרצה או לא. רק אם כוחות שמימים יעזרו להם  (ובחסד, לא בזכות) זה יצליח.

כנ"ל טורין - כל מה שהוא יעשה השטן ישלוט במעשיו, והוא יתדרדר מחטא לחטא, מעבירה שתגרור עוד עבירה, אין לו סיכוי להצליח לחזור בתשובה לבדו, רק חסד שמיימי יוכל להציל אותו מהחטא.

כנ"ל אלדריון ואנדיס - מה שהתחיל נפלא, נגמר מרושע, ללא יכולת להתעלות.

כנ"ל גולום ונומנור וגונדולין. ההתדרדרות והחטא בטוחים, הדבר היחיד שיש לעשות זה להציל את מתי המעט שלא חטאו.

כנ"ל בני פאנור - כולם יתדרדו אל החטא אחד אחרי השני והקללה תמצא אותם.

כנ"ל הכוח של הטבעת. אי אפשר להתעלות ממי שנגע בה, חוץ מבילבו שקיבל חסד מגנדלף. כל באיה לא ישובון.

 

רק ברן ולותיין זה איזה חסד שמיימי נוצרי בתוך עולם השטן, וגם אצלם הסילמריל שהביאו גרם רק לחטא והתדרדרות של דוריאת.

השאלה דמות דמויית ישוע, כמו אראגורן נניחגנדלף הורוד
מתי ישו נלחם במלחמה אי פעם בחייו?קעלעברימבאר
מלחמת ארמגדוןגנדלף הורוד

חזון יוחנן מפורש

פרק י"ט אאלט

צד אורקים בחרב?קעלעברימבאר
יותר את האנטיכריסט?גנדלף הורוד

בכל מקרה

מקובל בכל מקרה בין חוקרי טולקין

פרודו מייצג את ישוע המטיף

גנדלף מייצג את ישוע עושה המופתים

אראגורן מייצג את ישוע מלך המשיח


פרודו ממש מרגישים את סבל המשיח בחלק שישי של שרהט

הטבעת מזכירה את הצלוב שישוע נשא מבית משפטו של הנציב אל גבעת הגלגלתא

יש הרבה נקודות דימיון


לא בולט כמו נרניה

ובכל זאת 

השם העברי של האליל הנוצרי זה ישו אגב, לא ישועקעלעברימבאר

האדם ישוע בן יוסף ימ"ש האמיתי שאתה מדבר עליו היה שורף את הברית החדשה ואת הצלב, אם היה פוגש אותם

בודאיגנדלף הורוד

למה יימח שמו?

 

 

מן הסתם צלב היה עושה לו התקף פוסטראומטי

אין הרבה קשר בינו לבין האליל הכנסייתי

 

והשם שלו זה יסוס (בלטינית ויוונית)

שזה פשוט הגייה הלנית/רומית לשם ישוע

לא ראשי תיבות יימח שמו,קעלעברימבאר

פשוט לאדם היהודי קראו ישוע. אבל לאליל הנוצרי קוראים יסוס ביוונית, אז זה ישו בעברית, כי ה ס נופלת בעברית, ו ה ס חוזרת להיות ש.  כמו ההבדל בין מרים (הנביאה) למריה. גם אצל הנוצרים מרים הנביאה זה miriam ומרים אמא של ישו זה maria .

 

בלי קשר הרשע  ישוע בן יוסף הוא יימח שמו, כי היה רשע שכל תורתו היתה לעג לתלמידי חכמים. כמבואר בגמרא על כך שהוא נידון לעונש כי הלעיג על חז"ל. , וכמובא באוון גיליון :

 

אז דבר ישוע אל המון העם ואל תלמידיו. 2 אמר להם: "הסופרים והפרושים יושבים על כסא משה. 3 לכן כל אשר יאמרו לכם עשו ושמרו, אך כמעשיהם אל תעשו, כי אומרים הם ואינם עושים. 4 הם קושרים משאות כבדים ומעמיסים אותם על שכמי האנשים, אך אינם רוצים להניע אותם אף באצבעם; 5 ועושים את כל מעשיהם כדי להראות לבני אדם, בהרחיבם את תפליהם ובהאריכם את ציציותיהם. 6 אוהבים הם את מושב הראש בסעודות ואת המושבים הראשונים בבתי הכנסת 7 וברכות שלום בשוקים ולהקרא 'רבי' על-ידי אנשים. 8 אך אתם אל יקרא לכם 'רבי', כי אחד הוא רבכם ואתם אחים כלכם. 9 ואל תקראו 'אב' לאיש מכם בארץ, כי אחד הוא אביכם שבשמים. 10 גם אל תקראו 'מורי תורה', כי אחד הוא המורה שלכם - המשיח. 11 הגדול בכם יהיה משרתכם. 12 המרומם את עצמו ישפל והמשפיל את עצמו ירומם.

13 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי סוגרים אתם את מלכות השמים בפני בני אדם; הן אתם אינכם נכנסים לתוכה וגם לבאים אינכם מניחים להכנס.

15 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי סובבים אתם בים וביבשה כדי לגיר איש אחד, וכאשר יתגיר אתם עושים אותו לבן גיהנום כפלים מכם.

16 אוי לכם מורי דרך עורים האומרים: 'הנשבע בהיכל אין בכך כלום, אבל הנשבע בזהב ההיכל חיב'. 17 כסילים ועורים! מה גדול יותר, הזהב או ההיכל המקדש את הזהב? 18 וכן גם אומרים אתם, 'הנשבע במזבח אין בכך כלום, אבל הנשבע בקרבן שעליו - חיב.' 19 עורים! מה גדול יותר, הקרבן או המזבח המקדש את הקרבן? 20 לכן הנשבע במזבח נשבע בו ובכל אשר עליו, 21 והנשבע בהיכל נשבע בו ובשוכן בו, 22 והנשבע בשמים נשבע בכסא אלהים וביושב עליו.

23 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי נותנים אתם מעשרות ממנתה ושבת וכמון, ומזניחים את הדברים החשובים יותר שבתורה - את המשפט, את החסד ואת האמונה. צריך היה לעשות את אלה האחרונים ואין לעזב את הדברים האחרים. 24 מורי דרך עורים העוצרים את היתוש במסננת ובולעים את הגמל.

25 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי מטהרים אתם את הכוס ואת הקערה מבחוץ ותוכן מלא גזל ותאותנות. 26 פרוש עור, טהר תחלה את תוך הכוס כדי שתהיה טהורה גם מבחוץ.

27 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי דומים אתם לקברים מסידים הנראים יפים מבחוץ ואלו תוכם מלא עצמות מתים וכל טמאה. 28 כך גם אתם: מבחוץ אתם נראים צדיקים לעיני הבריות, אבל בפנים מלאי צביעות ועול.

29 אוי לכם סופרים ופרושים צבועים, כי בונים אתם את קברי הנביאים ומיפים את מצבות הצדיקים. 30 אומרים אתם: 'אלו חיינו בימי אבותינו לא היינו שתפים עמהם לשפך את דם הנביאים.' 31 כך אתם מעידים על עצמכם שבנים אתם לרוצחי הנביאים. 32 אף אתם מלאו את סאת אבותיכם! 33 נחשים בני צפעונים, איך תמלטו מדין גיהנום? 34 לכן הנני שולח לכם נביאים וחכמים וסופרים ומהם תהרגו ותצלבו ומהם תלקו בבתי הכנסת שלכם ותרדפום מעיר לעיר, 35 למען יבוא עליכם כל דם נקי שנשפך על הארץ מדם הבל הצדיק עד דם זכריה בן ברכיה אשר רצחתם אותו בין ההיכל למזבח. 36 אמן אומר אני לכם, בוא יבוא כל זה על הדור הזה."

לא פשוט בכלל שישו מהגמרא הוא האדם שנצלב ע"י פילטוסגנדלף הורוד

ואכן, היתה מלא שחיתות
הגמרא מזכירה לא הרבה חכמים שפעלו באותו דור

הגיוני בהחלט שהיו הרבה פרושים מושחתים

לא ישו של יהושע בן פרחיה,קעלעברימבאר

אלא ישו שמוזכר שהעלה באוב של אונקלוס את טיטוס בלעם וישו. שם זה בהכרח ישו.

 

וגם יש את ישו בגמרא שמוזכר שהיו לו 5 תלמידים ששמותיהם כמו שמות שתלמידי ישו.

 

ונראה לי שגם בסיפור על רבן גמליאל, אחותו והשופט הנוצריף מוזכר ישו הנוצרי, אל לא בטוח.

 

וגם לפי התוספות הוא "בן סטדא" ו"בן פנדירא" שכתוב עליו שהדיח את ישראל, הבן של מרים מגדלא נשיא. התוספות אומרים שזה ישו הנוצרי.

 

ב. הוא לא דיבר על הפרושים, אלא על חכמי הפרושים הרבנים. הם לא היו מושחתים. הם פשוט ידעו מוסר יהודי שצריך להפעיל כוח בשביל לעשות צדק בעולם, כמו שרבן גמליאל נידה את רבי אליעזר, ורשבג את רבי מאיר ורבי נתן, לא לטובת עצמם אלא לטובת ה'. וגם ישו לא הבין את החשיבות של שמירת דקדוקי הלכות (כמובא בדבריו שהבאתי. או כלשון החפיפניקים היום - העיקר זה הלב, לא חשוב אם שומרים הלכה או לא), ואכן הוא טעה- מהתורה החפיפניקית שלו יצאה הדת ששפכה הכי הרבה דם בעולם. וכן אומר הרב קוק - שבכל מקו םשאנו מוצאים בעם ישראל זרם שמקדש את המעטת החשיבו תשל שמירת דקדוקי המצוות המעשיות, תדע שיש שם רוח נוצרית שחדרה לשם. וגם כיום אנו רואים זאת - מי שבעד קידוש של חיפוף הלכתי (תורת ישו), גם בעד הפרדת דת ממדינה והפרדת דת מלאום (תורת פאולוס).

 

היו הרבה מושחתים, אבל לא חכמי ישראל. אלא הכהנים והשליטים ובעלי הכסף והשררה, והצדוקים. 

 

 

 

 

..גנדלף הורוד

ישו שאונקלוס העלה באוב - למה שזה יהיה ישו של הנצרות

חמשת התלמידים - שמותם לא כתלמידי ישו, רק אחד מהם, מתי


שאמרתי הפרושים התכוונתי לחכמי הפרושים

ומדוע אתה בטוח שלא היו כאלה מושחתים?

אז הסמכה הייתה הרבה יותר חופשית

כל רב סמוך יכול לסמוך את תלמידו

היו הרבה מאוד סמוכים, סביר מאוד שהיו הרבה מושחתים

גם רבן גמליאל הגן על תלמידי ישו

תורת ישו ותורת פאולוס הם הפכים גמורים

ישו החמיר גם בהלכות מסויימות 

כי אונקלוס העלה 3 אויבים אוניברסלים של ישראל:קעלעברימבאר

בלעם, טיטוס וישו. אז אין סיבה שזה לא ישו של הנצרות.

 

תלמידי ישו בגמרא כולל תודה, שזה תדאי תדאוס. לא זוכר את השאר. אז כבר יש שניים מתי ותדאוס.

 

ב. אולי היו מעטים, אבל ישו דיבר על הסנהדרין שהם מושחתים "היושבים על כסא משה". בסנהדרין ישבו החכמים הצדיקים, ורב לא היה סומך תלמיד שלא ראוי, למעט יוצאי דופן.

 

פשוט ישו חשב שהוא חכם יותר מכולם וזלזל בכל החכמים, כמו לייבוביץ בימינו, אהרון ברק, יאיא פינק, גלעד קריב, שולמית אלוני ועוד כמה שחושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם וכולם מושחתים חוץ מהם שהם כליל השלימות והם היהדות האמיתית וכל הרבנים רשעים.

 

תראה בהמשך דברי ישו שהוא לא רק סבר שהחכמים רשעים, אלא ממש זלזל בפסיקותיהם כי חשב שהוא מבין הלכה יותר טוב מהם , תראה את "הנשבע בזהב ההיכל" וההמשך של דבריו.

 

ג. רבן גמליאל לא הגן על תלמידי ישו. אלא פאולוס כתב בברית החדשה שרבן גמליאל הגן עליהם. אי אפשר להאמין לו. אין שום מקום בחזל שמוזכר שחזל הגנו על תלמידי ישו.

 

ד. ישו אמנם החמיר בהלכות מסויימות, אבל חיפף באחרות. וגם להחמיר אסור שלא מדעת חכמים במקומות שאין צורך להחמיר. למשל ההמצאה של ישו שאסור לשאת גרושה, זה ממש רפורמי. מה גם שחומרותיו נבעו מזלזול בחכמים שמקלים.

 

ה. תורת ישו ופאולוס הפכים. אבל נובעות מאותו שורש. ישו מיעט בחשיבות שמירת דקדוקי המצוות המעשיות וטען שרק הלב זה העיקר (יש בזה נקודת אמת שהבעל שם טוב הדגיש, אלא שהבעשט לא זלזל בחשיבות שמירת דקדוקי הלכות ולא זלזל בחכמים), פאולוס לקח את זה הלאה וביטל לגמרי את כל המצוות המעשיות, את הצד הפוליטי של המשיח, ואת סגולת בחירת עם ישראל

 

אבל אנחנו מעט סוטים מנושא הפורום..גנדלף הורוד
טוב, אםקעלעברימבאר

מנסים לבחון את טולקין, הוא יותר ישו מאשר פאולוס.

 

כי הפן האלוהי-גשמי כן משמעותי אצל טולקין. אבל זה נראה יותר ערבוב מיתולוגיה פגאנית ותנך.

 

חוץ מהקטע של האדם (וכל ילדי ארו אצל טולקין) כחוטא מיסודו, שבזה הוא פאולוס, עם פרשנות קתולית-אוגוסטינוס חזקה.

היכן בטולקין יש את האדם כחוטא מיסוד?גנדלף הורוד
אבל סופו של שר הטבעות הוא טובגנדלף הורוד

אדם הביא תשועה - אראגורן בן ארתורן

מולך בחסד אלוהי, גנדלף

בלי יותר מדי מידע על העידן הרביעי אפשר לטעון שהמצב האנושי השתפר, גם רוחנית 

גםקעלעברימבאר

הנצרות טוענת שבסוף יהיה טוב, אבל לא האדם יביא את הטוב, אלא הוא יזכה לזה בחסד אלוהי רק בעזרת התערבות מחוץ לעולם, כי האדם חוטא מיסודו. בעוד שלפי עם ישראל ה' נתן כוח לאדם להביא את העולם למקום טוב.

 

חוץ מזה שסוף שר הטבעות לא טוב. גם הרע וגם הטוב נאבד מהעולם בעידן הרביעי, כל סוף שר הטבעות משדר פסימיות קצץ, העלפים חייבים לעזוב את הארץ התיכונה, וכל הקסם בעולם פג. הרי שר הטבעות זה קצת הסבר איך הגענו למצבינו בעידן הנוכחי ללא המימד הקסום של העלפים וכדומה. כך שסוף שר הטבעות לא טוב, אלא הרע במיעוטו.

 

 ורק במלחמת אחריצת הימים של טורין מול מורגות יהיה טוב רק בחסד שמיימי.

טורין הוא בן אדם ויהרוג את מורגותגנדלף הורוד
זה יהיה רק בעזרתקעלעברימבאראחרונה

הוולאר שייסיעו לו ורק באחרית הימים.

 

כמו מלחמת אחרית הימים בנצרות.

 

בעוד שלפי עם ישראל האדם מעלה את העולם בעצמו.

 

לא כל זה נוצרי אצל טלקין, אבל זה המגמה (רק בעקרון הזה, של האדם והמציאות שוקעות בחטא תמיד ללא יכולת לצאת ממנו ללא חסד שמיימי)

אולי את האנרכיסטקעלעברימבאר
(מהגבעות)

בסוף אראגורן מסתובב בגבעות, עושה תג מחיר לאורקים, יש לו זקן, ובגדים בלויים, ושאיפה למשיח

ככ נכוןןןןגנדלף הורוד
את מי הזוטון פוגש בתמונה?קעלעברימבאר

לוציוס מאלפוי?סוורוס סנייפ

🤣🤣🤣

גרינדלווד כשהיה צעירקעלעברימבאר

דבר אחר יבלות זהיר

ככה הגיםפיטי יצרקעלעברימבאר

אחר כך תיקנתי לשיער שחור. זה באמת היה מחריד

חחחחחח גדולקעלעברימבאראחרונה
הייתי חייב לשים את זה גם פהקעלעברימבאר

וואוגנדלף הורוד
מדהים 
חזקארץ השוקולדאחרונה
מסתמן: אחרי כיבוש בופור, יתקדמוקעלעברימבאר
לכיבוש ביפור ובומבור
יפציצו בבומב(ור) beforeקעלעברימבאראחרונה
פרודו מגיע לבית חב"ד בבריקעלעברימבאר

ההוביטים נכנסו לברי, מעליהם התנשא מבנה שעליו נכתב "בית חב"ד בברי בהנהלת הרב בטרבר"


הם נכנסו לבית חב"ד וראו את הרב ושני בניו שניבּובּ וזלמנובּ.


"שלום הוביטים צדיקים" אמר הרב "תרצו לבוא אלינו להתוועדות? יש משקה וזמירות"


ההביטים נכנסו, אך פרודו ראה אדם מזוקן בזווית החדר מביט בו.


"מי זה?" שאל פרודו את הרב?


"אה, זה הרבי מלך גונדור שליט"א. מסופר שבחסידות חב"ד-גונדור מלכו שושלת של אדמורים. אך הרבי האחרון היה ללא ילדים וכך נקטעה השושלת והתערבב דמם של החבדניקים הגבוהים שבאו מארץ מערב ים היא אמריקע,  בדם של פרענקים נחותים לא עלינו.

מאז שהרבי האחרון הלך ולא שב,עברה השושלת לבית שושלת המשפיעים הנאמנים שהשכילו להנהיג את החסידות בשם הרבי ללא נוכחותו.


אך לא רבים יודעים שלרבי נולד בן, ומכנים אותו פה בשם "הפסען" מאחר שהוא מסתובב בכל העולם ללא פסיעה גסה  ומניח תפילין ליהודים שטעו באמונתם. אומרים שיום אחד הוא ישוב בתור "שיבת הרבי" והוא יוכתר להיות הרבי מלך המשיח שליט"א.

"לחב"ד אין רבי, ואין לה צורך ברבי" אמר המשפיע.קעלעברימבאר
"וכי היה נדמה לי שמשפיע נאמן הוא המחזיר לרבי את אדמורותו" אמר הרב גנדלף החלבן
"החבדניקים הגבוהים"גנדלף הורוד
בית חב"ד האחרון ממערב להרים, בשביל תרמילאיםקעלעברימבאראחרונה

שעושים טרקים בהרי האובך.

 

בעל הבית היה חכם כליטאי, צדיק כאדמור, כלל ישראלי כמזרוחניק, ורב חסד כ(רב) סתיו

האם לדעתכם שפאנור שורף את הספינותגנדלף הורוד

טולקין התבסס על המאורע ההיסטורי בו שרף יוליאנוס הכופר את הספינות שלו?

נראה על סה שבן גביר שרף את ספינות המשטקעלעברימבאר
סרן גביר שרף את הסירותקעלעברימבאראחרונה
גנדלף זימן את בילבו לשיחת הבהרה,חתול זמני

"למה הרבצת לפעילים בכזאת אכזריות?"

לא מעודכן בחדשות. על מה זה?קעלעברימבאר
אה בן גבירקעלעברימבאר
אבל לא הבנתי את ההקשרקעלעברימבאר
משטרת בילבאו (ספרד) הרביצה לפעילים שנחתו שםחתול זמני

בשדה התעופה

אה חחחחחחקעלעברימבאר
חחחחחחח פוצצו אותם לגמריחתול זמני

עימותים בספרד: פעילי משט הוכו בנמל התעופה, בישראל עקצו

 

והכי מצחיק זה שגדעון סער הזמין את השגריר הספרדי לשיחת נזיפה בעקבות אלימות המשטרה הספרדית נשברתי

עוזב הם לפלפים לעומתקעלעברימבאר

מנווה, אני בוחר רק במנווה, הוא יעשה פה סדר עם כל הנומנורים המסתננים שרוצים להגר לאמאן. יוריד עליהם הרים מתמוטטים.

 

בעצם אני בוחר במפלגה של ארו, יקרע את קרקעית הים

בישראל עקצוקעלעברימבאר

עם עוקץ

וזה שנה אחרי הפצצת כור פרודוקעלעברימבאר

מעשה אבות סימן לרבנים

הפציצו את הכור הגרעיני בפרודוחתול זמני

כי ידעו שהוא הולך לברוח עם הטבעת, זה היה רגע לפני נקודת האל־חזור

בינתיים פוגעים ביכולות הבסיג' כדי להפיל את משטר סאורונאי

הטרילוגיה:קעלעברימבאר

-עם כלביא

-שאגת הארי

-שיבת הסימבה

יותר דומהקעלעברימבאר
למנווה שהרביץ לאר פרזון שנחת עם הספינות בולינור, לשבור את המצור על אמאן
גרטה טונברגקעלעברימבאר
זה כמו אארנדיל
מה לדעתכם ההשפעה יותר נכרת על שרהטגנדלף הורוד

השפעה נוצרית או פגאנית?

תלוי:קעלעברימבאר

בתחום של כמה העולם והאדם שרוי בחטא ונופל אליו בקלות וללא סיוע שמיימי לא יכול לצאת מזה בעצמו, אז הוא נוצרי. (חטא הנולדור והתדרדרותם המוסרית והמדינית עד שקיבלו סיוע בסוף העידן הראשון, חטא נומנור, ההשפעה המוחלטת המחטיאה של הטבעת ללא יכולת לשלוט בנפש ולצאת מהרשע, גולום שלא הצליח לחזור בתשובה גם כשניסה, ההתדרדרות המוסרית של אלדריון וארנדיס, וכדומה)

 

בשאר הדברים הוא פגאני עם השפעות חלקיות מהתנ"ך

 

 

נוצריתאנונימי (2)

החלטתו של בילבו  לחוס על גולום, ולאחר מכן החלטתו של פרודו לעשות אותו דבר, היא מה שבסופו של דבר מאפשר את השמדת הטבעת. זה רעיון נוצרי קלאסי: רחמים חשובים יותר מצדק נוקשה

חוץ מזה טולקין אמר בעצמו ששרהט היא יצירה קתולית

אבל זה לא רוב הסיפור. בטח לא של הסילמריליוןקעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך