תגידו, למה אנחנו חיים?סוסת פרא
בשביל מה בעצם נברא העולם? מה אנחנו אמורים לעשות בחיים? הא?
סליחה על ההתפרצות, אבל בזמן האחרון יש לי תחושה של ריקנות שאני מנסה למלא אותה
בכל מיני עיסוקים ותשובות אבל זה נותן מענה ריגעי והתחושה מתעוררת שוב.
נראה לי שאם יהיו לי תשובות אז יהיה לי הרבה יותר קל...
מה אתם אומרים, יש לכם תשובות בשבילי? אני מתחרפנת....
תשאלי רב, אל תסתבכי פה עם אנשים בדיוק כמוךמיטל
אא"מ יקרה!דניאלה .ד.
נבראנו!
אנחנו חיים!
למה?!
"לטוב לך" לכן אנחנו חיים זו התשובה!! שיהיה לנו טוב.
רגע אחד, אז אם נבראנו בשביל שיהיה לנו טוב אז למה אנחנו סובלים?
למה עליות ירידות?
למה ריקנות? למה???????? - הלמה הזה של כאב! זה למה של חיפוש אחרי הניצוץ שלנו! אחרי המהות שלנו!
נשמה יקרה!
יש לנו תקפיד חשוב בחיים שאלה ולכן נבראנו.. לכל אדם יש משימה פה בעולם המשימה היא לתקן!
את מצה שהכי קשה לנו, וזה כרוך בהמון קשיים ואני רואה עלייך שאת ממש מחפשת את האור ואת רוצה להיות קרובה...!
זה ממש בצד שמאל שלך מתחת לסנטר- בלב!
התיקון שלנו הוא ע"י כך שנתמודד עם זה.. שנעבור קושי ונרגיש ש"עשינו" משו בעולם הזה, ולא "טוב תיקנו יאללה עפים מפה"
אז לפעמים הקשיים האלה מעיקים נורא אבל הם עוברים ואלו הניסיונות כדי לבנות אותנו שנצליח לתקן את נפשינו.. ולבניית הבית שלנו בעתיד לבוא בע"ה!
אבא יקר שבשמיים לא רוצה לרעתנו הוא אוהב אותי אותך ואת כולם מעמ"י.
אין אחד שלא.
לכל אדם יש מסלול אישי ומיוחד שנבחר מאת הבורא רק בשבילו.. כי כך הוא יוכל לבוא לידי התיקון שלו עצמו!
ולא לשכוח לראות את הטוב שברע זתומרת לראות את ה "חצי הכוס המלאה"
אח"כ עוד תצחקי על התקופות האלה!
ב"הצלחה תמיד!
 
אבל....סוסת פרא
אבל בשביל מה צריך את המסלול הזה? ה' יכול לשים אותנו מראש לידו, קרוב אליו בתור נשמות וזהו!
זה קצת אבסורדי- בהתחלה היה עולם טוב, גן-עדן, והאדם סולק ממנו, ובעצם כבר יותר מ-5000 שנה אנחנו מנסי להחזיר את העולם לקדמותו, זה לא אבסורד?
יוווווו, תראו איזה שאלה יפה... אח..
את מפציצה היום באמת, וואחד שאלות טובות.
את שואלת, רגע, אמרת שה' רוצה להטיב עמינו, שיהיה לנו טוב...
אז - הלו, ה' - שלח את כולנו ישר לעולם הבא! מה צריך לעבור את העולם הזה?!
הרי אתה אוהב אותנו, תן לנו ישר - הכל טוב. עולם הבא. לכולם...
למה כל הדרך הארוכה, הקשה והמייגעת הזו?!
 
תגידי, היית פעם אצל דודה שלך שבוע? את מקבלת הכל. בחינם. בצורה הכי טובה, אבל - ביום הראשון - אחלה. את שמחה. כיף. ביום השני - סבבה. איזה יופי שזה בחינם. לא צריך לעבוד.
ביום השלישי - את כבר מרגישה לא נוח. את מתחילה לשאול את דודה -
"יש משו לעשות? לנקות?" - ו...היא כמובן אומרת לך - "לא חמודה, שבי. תנוחי."
ביום הרביעי את כזה - "דודה, אני אקח את המטאטא, אנקה את הריצפה..." - "מתוקה, הכל כבר נקי. שבי. אל תטרחי בכלל...". ו - את, מרגישה כבר לא נוח...
ביום החמישי - וואלה, את לוקחת את המטאטא, ו - אפילו שהכל נקי ואפילו שדודה שלך "תריב" איתך מכות עוד שנייה שתשבי - את תקחי את המטאטא - ו...פשוט תנקי.  
את מה תנקי לעזאזל, את מה?!
אין כלום. הריצפה נקייה - מצוחצחת - את תנקי.
לא רק זה, בצהרים את תשאלי אם היא צריכה שתלכי למכולת. ו - בערב , תעזרי לה לשטוף כלים...
 
אבל, הלו?
היא ל-א צריכה עזרה. היא ל-א רוצה עזרה. למה את מרגישה לא בנוח? מה קרה?
למה? אני אגלה לך סוד. כי...הכל בחינם. הכל בלי כלום. בלי שום עבודה. בא חינם.
מעניין, שבאולפנא, את יכולה לשרוץ כמה שנים ו...לאכול, לישון, להנות -
ו - את לא מרגישה לא בנוח. למה? כי זה לא בחינם. את משלמת כל חודש...
כך טבע האדם עובד. כמה שאומרים שהאדם אוהב "חינם" -
לא. יש גבול ש - האדם מרגיש לא בנוח אם הוא מקבל דברים בחינם.
זאת ועוד, ש...חינם, בא מהר - יוצא מהר.
למה שאת הולכת לעבוד ואז הכסף בידיים שלך, בחנות בגדים - את מסכלת על הכסף ב"כאב" -
"כספי הטוב, כ"כ כואב לי לשחרר אותך..." - אבל שאמא תתן לך 200 ש"ח לחולצה,
וואלה, פתאום כבר לא כ"כ קשה לשחרר ת'כסף...
ראית פעם כמה "הערכה" אדם נותן לבצל שהוא גידל באדמה?
נחשוב - ראבק, בן אדם - כולה בצל! מה אתה "מתלהב"?! שקל לקילו. תרגע...
לא. הוא מעריך את הדברים שהוא עבד עליהם. בשבילו - זה שווה המון. כאילו הבצל הזה זה איזה 'פורש'...
למה? כי הוא עמל על זה. הוא לא קבל את זה בחינם. הוא השקיע על זה במו ידיו.
 
ה' עשה איתנו חסד כפול. לא רק זה שהוא נותן לנו שכר, אלא, הוא לא נותן לנו אותו בחינם. כי - שכר בחינם - לא כיף לאדם. האדם מרגיש לא בנוח.
בשפת הגמרא זה נקרא - "נהמא דכיסופא" = לחם של בושה. העני מקבל כסף , אבל...
מתבייש. אדם אחר שיאכל בדיוק כמו העני מהחיטה שהוא עצמו זרע, לא יתבייש.
למה? כי הוא עמל על זה. עבד. הזיע. יגע. ו - אח"כ, שנקבל את המתנה מה', אנחנו נעריך אותה יותר. אנחנו נהנה ממנה יותר.
יוצא, שה' היה יכול לתת לנו את זה ב"מתנה". את כל הטוב. בקלות.
אבל אז, אנחנו לא היינו מרגישים כמו שבעז"ה שנגיע למעלה ונוכל לומר בכיף -
"זה מגיע לי. עמלתי על זה. כיף לקבל את זה" - זה עדיף מאשר שנגיע למעלה והשכר יהיה בחינם, ואז בעצם נרגיש לא נעים. לא נרגיש את ההנאה הענקית שהייתה יכולה להיות לנו מהדבר ע"י העמל...
 
 
 
ועכשיו, עכשיו את מוזמנת לשיר ביחד,
אוהואוהואו, איזה טוב ה', איזה טוב ה'...אני כל כך נרגש. נולדתי מחדש...
 
 
 
מקוה שקצת עזרתי. אם יש לך עוד שאלות נפלאות כאלה, בשמחה.
שיהיה הרבה מאוד בהצלחה!
 
בשביל להתחרפן?אח..
אהלן...
 
לא, אז קודם כל, אל תתחרפני. לא בריא, סתם עושה כאבים בראש...
וכן, טוב שאת שואלת, כי השאלה היא היא חצי מהפתרון האמיתי.
 
אז ככה, שאלת:
- למה אנחנו חיים?
בשביל לעבוד את ה'.
- מה לעשות בחיים?
לעבוד את ה'.
- הא?
כן.
 
למה ה' צריך את זה?
 
 
בשקט בשקט, אני אגלה לך סוד. עד לא לפני הרבה זמן, שאמרו לי שהמטרה שלי להיות עבד, אמרתי בלב -
בואנה, סבתא שלכם עבד! אני לא אהיה עבד, ובטח ובטח שזו לא המטרה שלי בחיים!
אני אעשה מה שאני רוצה בחופשי בלי שאף אחד יכפה עלי, הבנתם?!
 
היום, לא הרבה מאוד זמן אחרי, אני שמח שאני עבד.
שמעת?
שמח שאני עבד. שמח שאני משועבד.
למה?
אז זה משהו כזה:
'עבד ה' הוא לבדו חופשי'.
 
אומר ריה"ל. ותמיד היה לי עמוק בלב:
למי אתם מנסים למכור את זה?! שומר תורה ומצוות נקרא חופשי?!  עא-לק. באמת, איך אתם אומרים כזה דבר...?!
עד ששמעתי את ההסבר הבא. אגב, אולי זה לא יכנס תוך שנייה, אבל תחשבו על זה...
 
הנשמה היא חלק מהעליונים. נשמע מפוצץ? הנשמה היא רוחנית, נקרא לזה ככה. 'צלם אלוקים'.
ידוע לכולנו שאנחנו - אני אתה ואת - זה הנשמה שלנו ולא הגוף. (הוכחה קטנה: תצבוט אדם מת, הוא ירגיש משהו?!)
קיצור: אם הנשמה היא מלמעלה, אז היא בעצם רוחנית. היא 'אוכלת' אוכל רוחני = תורה מהשמיים, תורה ומצוות.
יוצא לנו כזה דבר --> שבאמת הנשמה שבתוכינו, היא רוצה ר-ק להתקרב לה' ולעשות את רצונו, וזה, ההתקרבות הזו לה', זה הרצון האמיתי של הנשמה. יוצא, שהנשמה = אנחנו, בתוך תוכינו, האמת הפנימית הנקייה ביותר שלנו רוצה לעשות את רצון ה' כלומר: להיות עבד לה'.
מכאן מוכח ש: עבד ה' = הוא לבדו חופשי. באמת.
מ.ש.ל  
 
 
קיצור, מכאן גם נבין עניין נוסף. אמרת שאת מרגישה ריקנית.
שאלת את עצמך מה היה קורה אם היו נותנים לך לאכול כל יום...פרוסה אחת בלבד?
נו, היית 'מתה' מרעב. אחרי יומיים, משתגעת. מקפיצה את כולם! אני רעבה! מאוד! מאוד!
כך, גם הנשמה שלך.
רעבה.
מאוד.
לאכול שהיא אוכלת.
 
ויודעת, היא משהו כמו 'צמחונית'. לא אוכלת בשר, אלא המזון שלה הוא רוחני.
המזון שלה הוא תפילות, תורה, תהילים, עזרה וחסד, אהבת ה', הליכה אחרי המטרה בחיים. עכשיו גם תביני למה זה קשור לזה שאת שואלת: למה אנחנו חיים?
השאלה הזו קשורה לרעב שאמרת שאת מרגישה, לריקנות.
אם את לא מכניסה לה ת'אוכל המתאים לה = ת'הליכה אחרי המטרה בחיים, היא לא תהיה שבעה. אז כל שכן שאם את לא יודעת בכלל שצריך לאכול, ברור שהיא תהיה רעבה...
 
 
 
אז אחותינו, הגיע הזמן. אני יוצא למסע של חיים. לחפש אותה.
ת'נשמה ההיא שבתוך תוכינו, למצוא אותה, להאכיל אותה - ולתת לה להפריח בנו ת'שממה. הגיע הזמן אחות, תאכילי אותה ת'מזון שהיא אוהבת, ת'מזון הרוחני.
ת'עוד תפילה, עוד אהבה, עוד תהילים, עוד חסד, עוד כף זכות, עוד אמונה...
פססט, זה היה ממש על קצה המזלג. אם יש צורך להאריך, בשמחה.
אחות, אנחנו איתך. שיהיה בעז"ה הרבה מאוד בהצלחה!
 
אל תדאגי,יש תשובות לכל השאלות.נועמיק
אבל לפני התשובות:למה השאלות האלה כל כך מפריעות לך?
מה יקרה לך אם לא תדעי את התשובות?
נועמיק.. אם לא היינו יודעים למהדניאלה .ד.
אז למה אנחנו חיים בכלל?? מה אין לנו מה לעשות בחיים? סתם נולדנו?צריך מהות.
ואא"מ תקשיבי
היום חשבתי ונזכרתי שלא רשמתי עוד נק' שדיברת עליה.. הטוב הזה שבישבילו אנחנו חיים זה טוב שזוכים בו בזכות המצוות והעמידה של ניסיונות מקבלים שכר גם בעולם הזה (לא תמיד רואים ולא יודעים מה הוא השכר) ולא רק שכר בעולם הזה אלא גם שכר בעולם הבא וזהו השכר הכי עצום בעולם -קשה לתאר כי זה דבר רוחני.
אז תראי כמה מגיבים לך שימי לב כמה מנסים לעזור לך..
אז תביני שאת לא לבד ותצליחי!!
אמן!
לא קראתי את כל התשובות אז אולי כתבו כבר לפני...קשקושה קטנה
בס"ד
 
הזמן שבנאדם נולד זהו הזמן שהקב"ה החליט שא"א בלעדיו כי הוא צריך לעשות את הדבר שבשבילו  הוא נולד. אחנו לא כאן סתם כדי להנות אלא יש לנו מטרה בחיים.
 
סורי, הוא קיפצץ לי פתע פתאום... דתייה מוחלטת
וואי, מה אני אגיד לך, שאלות קשות....
גמלי אין תשובות!!
אבל אני גם מאמינה שלכל אחד יש התשובות שלו...
וגם לי זה ממש קשה, לפעמים אני פשוט מתעלמת...
אני לא יודעת, באמת.. 
ואני ממש מקווה שתמצאי תשובות, כי זה מצב כ"כ קשה...
פעם לא חשבתי שאני אוכל להתעלם מזה, אני מגלה שאפשר..
אבל זה לא הכי נכון, לויודעת..


שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן...מרב14
ואף אחד כאן לא הצליח לענות לי (כולל אח...)
 
כאילו, אמרו כאן שהקב"ה ברא להטיב, אבל לא חכם לברוא יצורים לא מושלמים, ואז לעזור להם להגיע לשלמות. לזה לא הייתי קוראת הטבה, אפשר פשוט לברוא יצורים מושלמים או לא לברוא בכלל.
 
עד כאן בסדר, אבל כל פעם שאני מברכת או מתפללת אני לא מבינה למה צריך להודות כ"כ לקב"ה, זה נראה כאילו הוא ברא אותנו בשביל עצמו! איזה עוד סיבה יכולה להיות?! וזה מזה מוריד את האמונה!!!
נכנסו כאן כבר לעניין אמונה + תפילה. בפנים.אח..אחרונה
אז קודם כל, שלום לך!
 
אמרת, ואני מצטט:
אפשר פשוט לברוא יצורים מושלמים או לא לברוא בכלל.
ואז מה בעצם? ואז את אומרת, ההטבה שה' רוצה? שיעשה שנהיה ישר מושלמים...
 
אז לשאלה הזו, כנסי לקצת למעלה, בשרשור -
תקראי שם ת'שאלה שההיא שאלה לפני, ותתגובה. אם יש צורך לחדד ת'שאלה או ת'תשובה, תגידי, ובאמת בשמחה...
 
 
זה דבר ראשון. דבר שני - שאלת -
אבל כל פעם שאני מברכת או מתפללת אני לא מבינה למה צריך להודות כ"כ לקב"ה, זה נראה כאילו הוא ברא אותנו בשביל עצמו! איזה עוד סיבה יכולה להיות?! וזה מזה מוריד את האמונה!!!
 
לא הייתי אומר 'בשביל עצמו' אלא יותר - 'כי הוא רצה'...
ואם תשאלי, למה ה' בורא ת'עולם הזה בכלל? מה הוא צריך אותו?
 
 
אבל בואי נשאר בשאלה שלנו. למה להודות לה'.
למה? קודם כל - על זה שהביא אותנו לפה. כי אם לא היינו באים לפה, ממילא גם לא הייתה לנו ת'אפשרות להגיע בגן עדן לדרגות גבוהות...
 
עוד משהו, על זה שאנחנו נושמים ולא סובלים. תגידי - סליחה! הוא הביא אותי לפה שהוא ידאג לי! אז רגע, למבוגרים שהשקיעו בך - ולא משנה מי - את לא מרגישה רגשות להחזיר להם למרות שהם הביאו אותך לפה...?
הם לא חייבים לך כלום. ת'כלס, אם בא למי שאחראי עלייך, הוא יכול להוציא אותך לרחוב - ועל זה, את אומרת לו תודה.
כך גם לה', במובן מסוים - ה' לא חייב לך כלום. הוא שם אותך פה ואמר לך לעבוד. כל מה שאנחנו מקבלים - מול מה שאנחנו עובדים, זה לא מתאים את מה שאנחנו מקבלים...
אנחנו עושים עבירות וכדו' = עוברים על החוקים, ובכל זאת ה' נותן לנו עוד זמן לנשום, עוד זמן לנסות לתקן, זה לא חסד?!
עוד משהו, תחשבי רגע על תפילת שמונה עשרה, מהברכה הרביעית והלאה תעברי ברכה ברכה. ועכשיו תגידי, בלי מה שהוא היה נותן לך - היית חייה שנייה עוד שנייה אחת?!
 
 
ויודעת מה? משהו הרבה יותר חשוב כאן, זה שתביני בדיוק מה זו התפילה ואיך היא עובדת. ואם תרצי להרחיב על זה - למטה יש חומר על התפילה.
אם אחרי זה יהיה לך שאלות, תמקדי אותם, ובאמת בשמחה, תשאלי את כל השאלות בעולם שבא לך לשאול. זה מה שיפה ביהדות, שמותר ומצוה לשאול...
שבת שלום ומבורכת ומלאה בשמחה וכל טוב!
--
 
מומלץ להכנס לקישור...

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t132065#1256556

 
----
 

למה שה' ישנה את דעתו בגלל שאני - שאני רק בנאדם ובעצם לא מבינה כלום -
מבקשת ממנו...למה שהוא יעשה את זה?

 

ר' יוסף אלבו בספרו כותב: [זה לא ציטוט , זה בגדול...]
זה שהאדם לא מתפלל לה' זה משלוש סיבות :
הסיבה השלישית זה ש...הוא מאמין בה' ובהשגחה שלו , אלא ,
הוא אומר "מה אני חשוב , שה' ישנה את החלטתו"
זו שאלה ששאל גם איוב ועוד...
בדיוק את השאלה שאת שואלת.
יעני , אם הכל לטובה , למה שאני אתפלל , למה שאני אשנה את החלטתו של ה'?
וחוץ מזה - מי אני שאני אשנה את החלטתו של ה'?
התשובה?
כך!! > אומנם אומרים שהאדם לא צריך להחזיק עצמו בחזקת צדיק!!
אבל - שימי לב , את מבקשת מה' , לא בגלל הזכויות שלך! לא בגלל זה שאת
ראויה לזה אלא ב ח-ס-ד!! "גומל חסדים טובים" ככה את אומרת כל יום!
חסד זה בחינם! אני לא אמור לקבל את המתנה הזו , אבל כי ה' אבא שלי ,
כי הוא גומל חסדים - הוא יתן לי אותה!! - "כי לא על צידקותינו אנו...על רחמיך הרבים"!!
אומנם את רק אדם. אבל > את מבקשת שיעשה איתך חסד חינם!!
ראוי וחייב לבקש ולהתפלל אליו שיעשה איתך חסד ורחמים אפילו שלא מגיע לך!!
זה על העינין של "שאני רק בנאדם"!

לעינין השני - למה שה' ישנה את החלטתו בגללי. הרי הכל לטובה. הכל כבר נקבע!
נכון , תחשבי רגע , אדם חייב לבנק 10 אלף שקל. אין לו את הכסף. אז...
הבנק בא אליו הביתה ולוקח לו חפצים. למה? בשביל שלא יצטבר לו חוב יותר גדול.
בשביל שאח"כ הוא לא יצטרך לבכות ולהתעסק עם השוק השחור - להלוות מהם בשביל להחזיר כספים. בשביל שאח"כ לא יאבד את החיים שלו לגמרי. הם לוקחים לו את החפצים
עוד שהחוב שלו יחסית קטן. אבל >> תראי לך. מגיע אליו בעל הבנק ואומר לו "תקשיב , אם אתה מתחייב לי , שלא תעשה טעויות , תשתדל להשתפר ולא תכנס לחובות כאלו כמו
שנכנסת - אני מעביר אותך שם. הוי אומר שמעכשיו לא קוראים לך "משה כהן" אלא "יעקב לוי" ו...על יעקב לוי - אין שום חובות!! ולא רק זה , אני אכניס לך בחשבון זכות" - אם היית במצב של משה - היית לוקחת את העיסקה? ברור.
כך הקב"ה. הקב"ה גזר גזרה. אבל >>> הוא גזר עוד גזרה. מה היא?
אם את תתפללי - הגזרה ההיא לא תבוא עליך!!
הגזרה נגזרה על "משה" בדרגת X רוחניות...אבל אם הוא מבקש , משתפר -
הוא כבר "משה" בדרגת X + Y רוחניות , ועליו לא נגזרה הגזרה...
למה הדבר דומה? לאדם שזרקו עליו חץ - ובשניה האחרונה הוא זז הצידה. ניצל.
החץ נזרק עליו. הוא ניצל מהחץ.
כך הקב"ה. ע"י התפילה שלו אנחנו יכולים לשבור רקיעים. לזוז מהגזרה!! להנצל!
[תעיני בתנ"ך שאפילו מנשה הרשע הקב"ה הציל אותו כי הוא התפלל לה' - "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו ב-א-מ-ת" - אם מנשה ניצל - כל שכן אנחנו , יהודים שמאמינים בעז"ה שנתפלל הכל יהיה לטובתינו ממש - ונעשה את המקסימום...]
וכן , גם החץ שה' זרק עלינו - זה לטובה , כי יש לנו חטאים וכדו'....ובשביל להגיע למעלה נקיים ושמחים אנחנו צריכים לעבור כביסה. ש...לפעמים היא קצת כואבת.
אבל > אנחנו מבקשים מהקב"ה ביום כיפור "מחול ברחמיך הרבים - אבל לא ע"י יסורים".
כן , אנחנו יודעים שהיסורים זה בשבילנו - זה יכפר לנו!
אבל בכל זאת , הקב"ה , אתה רחמן , סלחן , גומל חסדים - את אבא שלנו - בבקשה , תמחוק את החטאים שלנו לא ע"י יסורים. בגלל שאתה רחמן..."כרחם אב על בנים".
באמת לא מגיע לנו...אבל אתה "גומל חסדים טובים" - ממש ח-ס-ד.

--

 

אז בעצם אני לא צריכה כ"כ להלחץ לפני יוה"כ כי אני יודעת שאם אח"כ אני אתפלל כ"כ-אז הקב"ה כנראה יקשיב לי...לא?!
 
מכירה ת'שיר 'המלך בשדה בשדה בשדה'....
אז, לפי יום כיפור - המלך בשדה. ומה זה אומר? זה אומר שהוא יותר קרוב אלינו.
במילים אחרות זה אומר: שבשביל לקבל יותר שפע או דבר, אפשר לקבל זאת 'יותר בקלות'. כי אבאל'ה נמצא בשדה ואם רק נצא השדה ונפגש איתו בזמן שהוא בשדה - לידנו, אז זה יהיה הרבה יותר עוצמתי. הרבה יותר 'קל' לקבל.
כלומר: שאלת אז אני אתפלל אחרי יו"כ, מה הביג-דיל? תמיד הרי הוא שומע אותי...
אז סיבה ראשונה: יש הבדל אם את מדברת עם מלך שקרוב אלייך, בזמן שקרוב אלייך - לבין אם את מנסה לבקש ממנו שאת רחוקה...
סיבה שנייה: כמדומני שפעם למדתי שיש דברים, שנחתמים - ביו"כ מסתבר - ב'דם' אצל הקב"ה. אותם א"א לשנות. לעומת זאת, יש דברים שנחתמים ב'טיט', שע"י תפילה ותשובה, אפשר לשנותם לפעמים. אז...אם הוא חותם משהו בדם ביו"כ, הוא לא יקשיב לך - ברור שכן, אבל לא בעניין שהוא חתם ומה שאת רוצה - וישנה את זה, כנראה אפילו ע"י תפילות. לעומת זאת, אם תתפללי לפני יו"כ ותשברי ת'רקיעים, יש מצב שזה לא יחתם בדם...
סיבה שלישית: .....
לא. אני ממש לא הולך לכתוב סיבה שלישית, כי יש כאן משהו עקרוני שאנחנו מפספסים אם אני אמשיך לתת סיבות למה כדאי לבקש מה' לפני יו"כ שאז יש מצב שיקשיב לנו...
אבל - מה? הקב"ה הוא כספומט?! התפילה שלנו זה מכונת פחיות?! מכניסים תפילה ו - בום! יוצא פחית, וואחד עם טעם החיים...ככה זה עובד?! אם אנחנו חושבים שכן - אז פספסו את כל עיקר מטרת התפילה.
אמר פעם מישהו חכם ש: 'תפילה, יותר מאשר זה אמצעי, זה המטרה'. במילים פשוטות? עם תפילה אפשר להנצל - לקחת את התפילה לאמצעי שאיתו ננצל...
אבל זה, הקטע הקטן שבתפילה. הקטן הגדול הוא, זה עיקר התפילה - להתפלל. להתפלל, זה לא אמצעי, זו המטרה! מטרה להתקרב לה'. עם התפילה מתקרבים לה'. תפילה = דבקות. תפילה זה לא מכונת פחיות.
התפילה - זו המטרה! אנחנו חושבים ש - אם יש לנו צרות, אז אפשר להשתמש בתפילה. אבל יש עומק הרבה יותר עמוק. הצרות למה באות? כי אנחנו 'משתמשים' בתפילה, כי אנחנו לא מתפללים. הצרות לא סתם באות ואז 'אהה, יש צרות - אז צריך תפילה', אלא - ה' אומר: 'הם לא מתפללים טוב?! אז אני אתן להם צרות, שיתפללו טוב'. כלומר: גם אם הכל סבבה לנו בעולם בדוגרי, אנחנו מתפללים - כי זו המטרה. להתפלל = לדבוק בה'. תזכרי טוב: התפילה זה מטרה יותר מאשר אמצעי! תפילה זה ממש לא 'מכונת פחיות'. ת'אמת, שאם מסתכלים על התפילה ככה, כמו שבאמת צריך לראות אותה - דבר ראשון: שלא מתקבלת הבקשה שלנו בתפילה, אנחנו מורידים את ה' ואומרים לה' - כטוב בעיניך עשה. לעומת זאת אם התפילה היא מכונה - והבקשה שבקשנו בתפילה לא מתקבלת - ווא ווא כמה שאנחנו פותחים את הפה על ה', כי...מזאת אומרת?! אני הכנסתי 5 שקלים - איפה לעזאזל הפחית שלי?! או בנמשל: הכנסתי תפילה, איפה הבקשה שלי?! ואז מגיעים למסכנה שגויה ש...המכונה (התפילה) לא עובדת...
אבל יודעת מה עוד מרויחים אם מסתכלים על התפילה כאל מטרה? את התשובה לשאלה שלך. שאלת - אז אני מקסי' אתפלל אחרי יו"כ...! אז חוץ מהסיבות שאמרנו למעלה שגם הן נראות נכונות - אם תביני שהתפילה זו מטרה, אז את לא יכולה להגיד: 'אז אני מקסי' אדבק בה' אחרי יו"כ...!' כי - מה עם הדבקות עכשיו?! את מפספסת פה תפילה! זה לא עניין של להלחץ או לא כמו שכתבת, אלא זה עניין של לפספס דבקות שה' - מטרה ענקית או לא?
עכשיו, תעני לעצמך את התשובה...
 
 
 
מקוה שהובנתי. אם יש משהו שצריך להרחיב או שאלות אחרות, בשמחה.
שנזכה בעז"ה לדבוק בה'. שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
כי אין לך ברירה, אכלת אותהמתו"ש
בס"ד
 
הבה נפתח קבוצה ריאלית מדופלמת שמבינה שאנחנו חיים כי אין לנו ברירה!
חיים כדיי לעבוד את הקב"האנאל
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך