בעיה עם עזרה לחברkehati
תגידו איך הייתם מנסים לשכנע את חבר שלכם שלא ילך לבריכה מעורבת????
 
מה קורה צדיק?אח..
תקשיב, בא נפעל בכמה מישורים.
 
אבל לפני שמתחילים במישורים, זה מתחיל בהסתכלות שלך עליו. שתמיד מה שתגיד לו יהיה מאהבת ישראל אליו ולא משנה איפה הוא יהיה. חוץ מזה, תדע שעליך לא המלאכה שהוא לא ילך אלא עליך המלאכה להשתדל לעשות מה שאתה יכול בעניין. עשית? מצוין. הוא עדיין ילך? אין מה לעשות, הבחירה החופשית בידו ואת השתדלת את מה שאתה יכול.
 
מישור א' - הסברה.
ת'כלס, בריכה מעורבת זה אחד הדברים המגעילים שיש בעולם. נו עזוב, אני לא אביע עכשיו הרגשה אישית שלי, אבל פשוט תסביר לו בדיוק מה העניין לשמור על העיינים. תהיה לו אשה לעתיד, ואם הוא רוצה להתרגש ממנה - כדאי שישמור את עצמו. בדיוק כמו שעויר לא מתרגש מהשמש כי אין לו 'סף רגש', ככה אם הוא רוצה להתרגש מאישתו אפילו משיחה קצרה - שישמור על עצמו. אבל אם הוא רוצה להתגרש מאישתו לעתיד - זה ה-מתכון לגירושים.
פה אחי יש על סף הרגש, ותרחיב את זה בעניין המדובר.
 
מישור ב' - הלכה.
אסור באמאמא של האיסורים ללכת לכזה מקום. תביא לו פסקים של רבנים 'לא מחמירים' שיראה את זה. עכשיו את זה, אחרי (!) ההסברה למעלה, בלי לחפור הרבה.
 
ת'כלס, תתמקד בהסברה.
זה פשוט הרס ללכת לחוף מעורב.
 
שיא לו ת'דברים דוגרי על השולחן בלי שום סיבונים.
מה העניין ללכת לחוף מעורב?
בשביל לראות נשים שיותר בלי בגדים מאשר עם בגדים.
קיצור, תגידי לו דוגרי במילים הכי פשוטות ת'משפט שאמרתי עכשיו למעלה.
דוגרי - זה מה שאתה רוצה.
לראות בנות כאלה
זה אחי, זה הנשמה שלך לא תסבול.
זה יהרוס לך ת'כיף (!!!) בחיים. עוד כמה שנים ואתה עם אשה.
איך לעזאזל תצליח להתרגש מדיבור איתה אחרי שיש לך בראש כבר את כל התמונות של כל הנשים - ולא סתם תמונות... - איך תצליח לעזאזל להתרגש ממנה?!
יתחילו ההשוואות, הדיכאון, וכל שאר הזבלים שהתרבות בחילונים הכניסה לנו לעולם.
 
 
תראה אחי, בנינו - ללכת לחוף מעורב זה שיא הכיף, לכאורה.
מה? סבבה אחי, יש משהו יותר מפתה מלהיות שם?!...
יש, אבל גם שם זה שיא המפתה והמרגש. הלב דופק בחזקה ורואה עוד בחורה...
 
אבל תסביר לו שכמה שזה כיף - זה הורס.
וה' וואלה לא רוצה להרוס לו את חיי הזוגיות, לכן הוא אומר שזה אסור.
מול זה, יש חום נפרד.
בדיוק אותם מים. אותה שמש, רק...
בלי בחורות...
 
הבחורות האלה שהוא יראה אותן - ההסטוריה של הראש לא נמחקת כמו ההסטוריה של האינטרנט. זה ידפוק לו ת'ראש ות'חיים לכל הזמן. ולהוציא את זה, אחי, זה כמו להוציא צמר גפן שתקוע בתוך כדור קוצים...
 
 
 
 
מקוה שקצת עזרתי. אחי, אם אתה צריך עזרה או הרחבה בת'כלס מה לעשות, אתה מוזמן בשמחה לדבר איתי בש"א.
שבוע מבורך ובעז"ה שנזכה כולנו לראות את המתוק שבתורה!...
 
אתה אומר שאין חילונייםאנונימי (פותח)
שראו נשים בבריכה ולא "מתרגשים" מהנשים שלהם יותר?
זתומרת, כל מי שראה בחורות אחרות לא מתרגש מאשתו?
אוקייייי...אולי זה גורם לו להעריך את אשתו,
חשבת על זה?!
 
 
[מומלץ להכנס, קצת מסביר על המצב...]אח..
מסביר גם לכל מי שיש חברה/ידיד/חבר/ידידה וכדו'.
 
כל העולם הזה החילוני (לא דברתי על האנשים שם, אלא על העולם)
זה פשוט עולם שגורם ל - הרס המשפחה.
 
תקשיבי טוב טוב -
 
ברור שהם מתרגשים, השאלה ממה.
בשבילם אישה 'סתם כך', זה כלום! יש הרבה ברחוב!
אלה מה כן משהו?...
אז מכאן מתחיל - אשה עם חולצה קצרה זה מושך, זה יפה!
טוב, יופי. עכשיו שכולן לובשות קצר -
זה כלום! יש הרבה כאלה ברחוב!
אז מה כן משהו?...
אשה עם חצאית מיני זה מושך, זה יפה!
טוב, יופי. עכשיו שהרחוב מלא במיני -
זה כלום! יש הרבה כאלה ברחוב!
אז מה כן משהו?...
...
 
וואלה, ממש לא בא לי להמשיך, כי את יודעת בדיוק לאן נגיע.
הבנת איך זה עובד?
דעה אחרת - זה פשוט שקר. שוב, שקר.
שאף אחד לא יבלבל ת'מוח. תשימי לב לזה טוב טוב.
 
אחרי שבחור רואה מישהי בבריכה -
אז בשבילו, זה נהפך להיות רגיל. ואז, שהוא יתלהב מלשבת עם אשתו?!
בחיים לא, גם אם משעמם לו זה 'לא בכיף'...
עזבי לשבת, אני מדבר גם על דברים יותר 'נחמדים'.
למה נראה לך יש את כל הבגדיות האלה? [גם אצל הדתיים יש, אבל זה גם -כי הם אמנם לא חילונים בלבוש, אבל כן רוצים להיות בעולם ההוא = לא מקפידים על ההלכה באמת...]
 
משעמם. ההיא שהתחתנתי איתה - מכוערת עכשיו מול הפצצה הזו -
אז למה שאני אמשיך לסבול?! הרי יש נשים יותר יפות...
תסבירי לי לעזאזל למה שאני אשאר איתה?! למה?!
הרי הוא יגיד לך - ראיתי כמה נשים יפות יש, אז אשתי?! די! לא נהנה איתה!
למה?! למה?! למה?! למה?! למה שאני אשאר איתה?!...
 
מה חשבת, שמישהו רואה דוגמנית - אחת עאלק, 200 כל שנה.
בעיתונים, ברחוב, בטלויזיה, אינטרנט וכדו'..
אח"כ הוא יבוא הביתה והוא רואה את אשתו - מסכנה אחרי 2 לידות שהתקמתה מאז שהייתה פצצה לגבות...
מה נראה לך? הוא יכול להתרגש מלראות אותה?
זה יגרום לו להעריך אותה יותר?! אה?!...
 
 
עזבי אותך, אני ממש לא רוצה להגיד לך ממה הם צריכים להתרגש.
יודעת מה, בואי נעשה חישוב פשוט.
לא, בעצם לא. אשאיר לך ת'דמיון והשכל שירחפו ויסביר לך בדיוק מדוע זה הורס ת'משפחה.
 
 
תקשיבי עכשיו משפט חשוב - כל מי שיגיד לך שזה טוב, או שהוא שקרן, או שהוא משוגע, או שהוא רוצה שתוף תאוות עד אפס מקום לאמת...
 
 
טוב, אם תרצי שאחדד נקודות או ארחיב, בשמחה.
אבל באמת, בואו נבין אחת ולתמיד ש -
חוף מעורב, טלויזיה, אינטרנט פתוח, מסיבה עם החברות והחברים, חבר או חברה, ידיד או ידידה, דוגמנית או דוגמן, חתיכה או הורסת -----
כל אלה ועוד, הורסים אותנו.
עזבו רגע ת'הלכה, אני מדבר שכלית, פשוט.
 
 
זה יגרום לנו אח"כ הרס.
 
 
 
מי שיבוא ויגיד שאני שקרן או אפילו שהגזמתי במשהו אחד - מוזמן איתי ראש בראש. בואו נפתח ת'דברים דוגרי. אגב, זה שזה 'כיף ומהנה' לראות דוגמניות - לדוגמא - זה לא אומר שזה טוב וממש לא הופך את ההלכה ל - 'סתם דבר ישן'...
בואו נודה, ההלכה אמת. אנחנו נופלים? אז בעז"ה נשתדל לקום.
אבל לפחות לא נשקר על עצמינו.
 
 
שבת שלום ומבורכת וחודש מלא שמחה וכל טוב!
 
 
 
להביא שוב את הדוגמה של רב אחא?אלישע בן אבויה
בס"ד

או של רב גידל? יש אנשים שיודעים לשלוט בעצמם..
לדעתי אתה בא בגישה לא נכונה!ד"ר אריק
בס"ד
אתה כל הזמן בא לתקן את חבר שלך!מה איתך?אתה צדיק?מאה אחוז זן טהור?
תפסיקו לתקן אחרים ותתקנו קודם את עצמכם!
לא לא נכון!kehati
אז תגידי לרב אף פעם לא לתקן כי הוא הרי לא מאה אחוז מושלם?! אני יודע אני לא רב אבל את לא היית רוצה לעזור לחברה טובה מאוד שלך?! הוא אומנם לא חבר מי יועד מה טוב שלי אבל למה לא לנסות אם אפשר?...
חח..אריאל..זן טהור שיראל.
ואתה ברמה שלהם? המ, נייס.הסנה-בוער
אלישע,דוסית גאה!
יש מדרש שאומר שאברהם אבינו בכלל לא הסתכל על אשתו(שרה),
מה אתה אומר?
תוכל לעמוד בזה???
אני לא אתחיל להעביר פה שיעור על היחס הראוי למדרשיםאלישע בן אבויה
לא. אני באמת לא מסתכל על נשים ערומותאלישע בן אבויה
בס"ד

ולא מרכיב נשים על הכתפיים. העניין הוא שזה כן אפשרי שזה לא ישפיע עלי. אם אני יושב ליד מישהי אני יכול להנות מזה, אבל אני יכול לבחור שלא להנות מזה.
די די, מספיק לדבר שטויות.דוסית גאה!
יאחי, תקשיב טוב -אח..
הדוגמאות מהגמרא - שנגיע כולנו לרמה שלהם, נתנהג אחרת...
או אם תרצה, 'אין למדים ממעשה רב'...
 
בקיצור, אתה יודע טוב טוב שמה שאמרתי קשור דוגרי למציאות של היום.
ו - אם אתה לא יודע, אז אני באמת לא יודע איפה אתה חי...
בכל החברות שיש בארץ - ובכולם (!) - שמע אחי שוב - בכולם זה נמצא.
 
 
לא הבנתי בכלל מה הקשר לדוגמאות שאתה רוצה להביא.
ואז מה תגיד מהם? אתה רוצה להתיר כאן למישהו משהו?
מה? יש איזה מסר שאתה רוצה להעביר מהם ת'כלס למעשה?
אם כן, דבר אחי פתוח. אם לא, אז באמת שלא הבנתי מה רצית לומר בתגובה שלך. האא ואגב - אתה מוזמן להביא ת'דוגמאות האלה.
 
 
יאחי, שבוע מבורך וחודש שמח לכולנו!
 
אני הייתי אומר שבא לי ללכת לבריכה מעורבת ואז מתחילדבש הכל דבש...
להיתלבט וזה בסוף להגיע למסכנה שלי לא כדאי לא להגיד כלום ישירות לו
ריטב"א קידושין פ"ב.אלישע בן אבויה
בס"ד

'הכל לפי דעת שמים. וכן הלכתא דהכל כפי מה שאדם מכיר בעצמו, אם ראוי לו לעשות הרחקה ליצרו עושה ואפילו להסתכל בבגדי צבעונין של אשה אסור כדאיתא במסכת עבודה זרה (כ' ב'), ואם מכיר בעצמו שיצרו נכנע וכפוף לו ואין מעלה טינא כלל מותר לו להסתכל ולדבר עם הערוה ולשאול בשלום אשת איש, והיינו ההיא דרבי יוחנן (ב"מ פ"ד א') דיתיב אשערי טבילה ולא חייש איצר הרע, ורבי אמי דנפקי ליה אמהתא דבי קיסר (כתובות י"ז א'), וכמה מרבנן דמשתעי בהדי הנהו מטרונייתא (לעיל מ' א'), ורב אדא בר אהבה שאמרו בכתובות (שם) דנקיט כלה אכתפיה ורקיד בה ולא חייש להרהורא מטעמא דאמרן, אלא שאין ראוי להקל בזה אלא לחסיד גדול שמכיר ביצרו...'
כאמור, אין ראוי להקל בזה, לכן כל הוויכוח הוא להלכה ולא למעשה. העניין הוא שהעובדה שאנשים (או רוב האנשים) לא יכולים לשלוט ברגשות שלהם, לא אומרת שאי אפשר לשלוט ברגשות. כשאני הולך ברחוב ורואה בחורות הולכות (עם בגדים שילד בן שלוש היה מרגיש ערום איתם) זה לא עושה לי משהו מיוחד. זה אפילו לא שאני צריך 'לאטום' את עצמי או משהו, זה סתם לא מעניין. כשאני נמצא עם זאת שאני יוצא איתה (הידועה יותר בכינויה 'מה-שמה') לפעמים אני עוצם עיניים בשביל לא להנות מהסתכלות 'באצבע קטנה' שלה. אבל אפילו בזה אני מצליח לשלוט בעצמי רוב הזמן. הקשר הנפשי מוביל להנאה הגופנית. כיון שאין לי יותר מדי קשר עם בחורות שמסתובבות ברחוב כאילו הן נולדו לפני שניה, זה לא עושה לי כלום.

למי שלא היה לו כח לקרוא, יש כאן שתי טענות:
א - הרגשות יכולים להיות משועבדים לי.
ב - אם אין קשר נפשי עם מישהו - גם ההנאה הגופנית לא קיימת, או כמעט שלא קיימת. (לפחות ככה זה אצלי)
אם כדבריך- אז אתה משהו מאוד נדיר. כיף לך!זית שמן ודבש
אבל אנחנו לא כאלה. אולי תחכים אותנו איך מגיעים למדרגה שלך?
שום 'כיף'.אלישע בן אבויה
בס"ד

יש ניסיונות שלא קשורים לנושא הזה.
בכל מקרה, הרמח"ל ענה על שאלת ההתגברות על היצר הרע ב'מסילת ישרים', פרק ה:

'על כן נצטוינו לקבוע עתים לתורה, וכבר זכרנו שהיא המצטרכת יותר לאדם לשיגיע אל הזהירות, וכמאמר רבי פינחס: תורה מביאה לידי זהירות, וזולתה לא יגיע אליו כלל, והוא מה שאמרו ז"ל: ולא עם הארץ חסיד. וזה, כי הבורא יתברך שמו שברא היצר הרע באדם, הוא שברא התורה תבלין לו, וכמו שאמרו ז"ל: בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין. 
והנה פשוט הוא, שאם הבורא לא ברא למכה זו אלא רפואה זו, אי אפשר בשום פנים שירפא האדם מזאת המכה בלתי זאת הרפואה, ומי שיחשבו להנצל זולתה, אינו אלא טועה, ויראה טעותו לבסוף כשימות בחטאו. כי הנה היצר הרע באמת חזק הוא באדם מאד, ומבלי ידיעתו של האדם הולך הוא ומתגבר בו ושולט עליו. ואם יעשה כל התחבולות שבעולם ולא יקח הרפואה שנבראה לו שהיא התורה, כמו שכתבתי, לא ידע ולא ירגיש בתגבורת חליו אלא כשימות בחטאו ותאבד נשמתו. הא, למה זה דומה: לחולה שדרש ברופאים והכירו חליו ואמרו לו שיקח סם זה. והוא, מבלתי שתקדם לו ידיעה במלאכת הרפואה, יניח הסם ההוא ויקח מה שיעלה במחשבתו מן הסמים, הלא ימות החולה ההוא ודאי, כן הדבר הזה. כי אין מי שמכיר בחלי היצר הרע ובכחו המוטבע בו אלא בוראו שבראו, והוא הזהירנו שהרפואה לו היא התורה. מי איפוא יניחה ויקח מה שיקח זולתה ויחיה, ודאי שחושך החומריות ילך ויגבר עליו מדרגה אחר מדרגה והוא לא יבין עד שימצא שקוע ברעה ורחוק מן האמת הרחק גדול שאפילו הרהורי דברים לא יעלו על לבו לבקש האמת. אך אם הוא עוסק בתורה בראותו דרכיה, ציוויה ואזהרותיה, הנה סוף סוף מאליו יתחדש בו התעוררות שיביאהו אל הדרך הטוב. והוא מה שאמרו ז"ל: הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו, שהמאור שבה מחזירו למוטב.'
אלישע - קודם כל, תודה רבה על ---אח..
זה שהבאת לכאן אלינו ת'ריטב"א ות'רמח"ל, וואלה, כיף לשמוע שהם כאן איתנו בסוגייה...
 
 
דבר שני - ולעניין ת'כלס.
בא נחלק את זה לכמה מישורים:
 
א) מי אני שידבר על הריטב"א. אבל אני דן איתך אחי. הבאת ת'ריטב"א? סבבה, עכשיו בוא נפרש אותו - את הפשט שבו.
ודוקא כאן נראה לי שצריך לעזוב ת'ריטב"א ההוא. כי הוא אשכרה לא מתקשר למה שאמרנו כאן. 'חסיד גדול', זה בודאי לא אני - ויש מצב שאתה, אבל אנחנו לא מדברים על הפרט. ואתה יודע בדיוק שרוב של רוב של האמאמא של רוב העולם, ההדרכה הזו ל-א בשבילם. אז ת'אמת שלא הבנתי בכלל למה הבנת את  זה בשרשור הזה. רוצה לדון על הריטב"א ההוא? בא, תפתח אותו בפורום 'ראש יהודי' או אפילו סתם בש"א, תאמין לי, אשמח מאוד אם תשתף אותי. אבל פה?! סליחה, אבל נראה לי שהוא ממש לא מתקשר.
נראה לי? נראה לריטב"א עצמו - 'לא שאין ראוי להקל בזה אלא לחסיד גדול שמכיר ביצרו'...
 
אגב, סתם בשביל הקטע, תפתח ריטב"א על האמרות האחרות שנוגדות את זה בסגנון (שוב, בסגנון, לאו דוקא זו שמוזכרת בעיקר בתפילה) של "ואל תביאנו לידי נסיון". סתם בכללי, זה מאוד מעניין...
 
 
ב)
"כשאני הולך ברחוב ורואה בחורות הולכות (עם בגדים שילד בן שלוש היה מרגיש ערום איתם) זה לא עושה לי משהו מיוחד. זה אפילו לא שאני צריך 'לאטום' את עצמי או משהו, זה סתם לא מעניין"
 
סתם שתדע שאסור לראות מישהי שהולכת בלבוש ש - 'תינוק היה מתבייש ללכת ככה ברחוב' - אסור לראות אותה גם אם זה לא עושה כלום...
קיצור, 'מקומות מכוסים', אסור לראות. גם אם אין הרהור וכדו'.
כמדומני שלא הכוונה להסתכל, אלא אפילו לראות (!) בכוונה - אסור.
 
ג)
אם אין קשר נפשי עם מישהו - גם ההנאה הגופנית לא קיימת, או כמעט שלא קיימת. (לפחות ככה זה אצלי)
 
טוב שהוספת ת'סוגריים. ו - סתם אחי אספר לך, שהמצב של רוב העולם הוא מ-ז-ה שונה. לכן שאתה מדבר עם רוב העולם, שיא לב לדבר הזה...
 
ד)
 
לגבי מה שהבאת - הרמח"ל >>
לפעמים מדברים 'יידישקיט' אבל בשפה אחרת...
זה גם תורה, 100% תורה.
אגב, בעז"ה בפרשת 'קורח', אשמח אם תראה שם ת'ד"ת שבעז"ה יהיה. ובמקרה אני חושב עליו
כבר כמה זמן, כי זה נושא מאוד מעניין, איך בדיוק לדבר אל ועל יצר הרע...
 
 
 
 
יאחי, הכל כאן ברוח טובה של תורה. ו - תודה רבה על ההארות!
אם יש צורך להרחיב, בשמחה.
שבוע מבורך וחודש מלא שמחה לכל עם ישראל!
 
אתה צודק שאפשר לשלוט על הרגשות, (זה האידיאל..)אחת מהשומרון
בס"ד
אבל בשביל הסיכוי של נפילה אחת- זה לא שווה לנסות.
וכבר אמרו גדולים וחכמים מאתנו ש"אין אפוטרופוס לעריות".
איך "אח" נוהג לומר: מאש מתרחקים!זית שמן ודבש
מבט קטן מהצד של הבנות במעורב..דניאלה .ד.
אז אולי אוכל לשתף אתכם בזה שאני הייתי בעבר בבריכה מעורבת (בואו נאמר בדגש שממש הייתי צנועה במעורב- בגדים ממש מכסים ושמירת נגיעה והכל)
 אבל עדיין זה לא ממש היה "זה"...
 
היו ימים שחזרתי מהבריכה עצובה פשוט כך!
התבודדיות רבות עם בורא עולם, ואולי (בטוח) זה מה שעזר לי להתגבר וגם הגיל.
ואני אומרת שוב לא שהכרתי אישית בנים, לא שלא שמרתי על עצמי.. אז אני ששמרתי על עצמי והרגשתי ככה, מה אני יאמר על אחרים?!
 
וכן אני מציינת שזה מלהיב, שכולם נמצאים וצחוקים ונחמד.
אבל תמיד אמרו לי והסתכלו עלי בצורה של "מה את עושה פה את לא קשורה וזה לא מתאים לך"- כיום אותם שכנים שרואים שלשם אני לא באה יותר הם הרבה יותר מכבדים רואים את זה.. (לא שמישו העז לפצות עלי את פיו ולהוריד לי ת'כבוד)לא צריך הרבה דיבורים.
 
הגיע החופש הגדול לאחר שנתיים שהייתי בחופש הגדול הולכת למעורב, הפלא ופלא מאסתי בזה!!
פשוט מאסתי- שנאתי את זה, לא רציתי להיות שם.
מאז אני זוכרת שלא הלכתי למעורב לשחות אלא אם כן זה הלכתי לים ולא נכנסתי פנימה.
 
חבר יקר... דברים הבאים מהלב נכנסים אל הלב! תסביר לחבר את הנאמר כאן ותוסיף את מה שאני אמרתי מקווה שזה יעזור..
שום דבר לא = את הקדושה, ככל שאתה מתרחק מזה אתה מרגיש באיזה תחתית היית...
שיהיה המון ב"הצלחה!
 
 
 
אלישע-שיראל.
א.זה לא קשור לשליטה בעצמך ובייצרך,זה העניין של החיספוס (גם קשור ליצר,אבל לא בהקשר הזה).
ב.יש גדרי הלכה.
ג.אולי הם יכלו להתיר לעצמם לעבור על ההלכות האלו-ואין לי מושג למה-אבל אנחנו ממש לא,וזה בגלל הנק' הבאה.
ד.אנחנו לא במדרגה של הרבנים האלו,ואפילו לא מתקרבים אליה.
^ מסכימה עם שיראל.הסנה-בוער
בס"ד
יש בחור שלראות ברך של אשה לא עושה לו כלום, ויש בחור שלראות אצבע קטנה מפיל אותו. יש הבדל בין אנשים, אבל חז"ל קבעו לנו הלכה משותפת לכולם. אם כל אחד יקום היום ויאמר "וואלה, התגברתי על היצר בנושא X, אני כבר לא צריך לקיים את המצווה Y", איפה תיראה היהדות עוד כמה דורות?
פשוט מאד!מתו"ש
בס"ד
 
תגיד לו שים מעורב זה יותר כיף!!
מתו"ש אני בטוחה שזה התשובה שהוא רצה לקרוא....גולי =]
מה להגיד לו...אנערף אין לי מושג אבל אחרי שאתה מדבר איתו יש מצב שאתה שולח לי מה שאמרת לו? אני צריכה גם לשכנע מישהי דיי דחוף!!!
לדעתי, ואני חוזרת, לדעתי האישית בלבד!ד"ר אריק
בס"ד
אתה בא בגישה לא נכונה!!!!
הוא חבר שלך!אתה לא אבא ולא אמא שלו, ולא רב שלו!אתה חבר שלו!ואתה צריך לבוא מהמקום של חבר! לא להטיף! לעזור!!!!!!!!!!!!!!ל-ע-ז-ו-ר!!לעזור לו להבין שמה שהוא עושה זה לא נכון...יש מבין?!
אז נכון, הוא הולך לבריכה מעורבת...אז מה?הוא נופל בזה, זה אז מה!!!
אני יגיד לך משהו אישי, בני דודים שלי הולכים למעורבת, ואכפת לי מהם!!!לפחות מחלק מהם!ואני אסתום את הפה ולא יגיד להם כלום, למה?כי הם בני דודים שלי!!!זאת הסיבה, אם אני יגיד להם משהו בקשר לזה, הם לא ירדו עלי "יש לי בת דודה דוסית" הם יעלבו!ובגלל זה אני שותקת, לא מתערבת להם בשום דבר...הם כבר גדולים!!!
ולא ניראה לי שאם תגיד לו "חבוב, זה אסור" הוא ישים עליך, אני צודקת?
זה כמו "ילד קטן" שאומרים לו להתרחק מגפרורים, והוא בכל זאת יתקרב, (אש, מדורה, חשמל וכדומה...)
מה ניראה לך כל חוזרים בשאלה, החרדים לשעבר? בד"כ (לא אצל כולם, אבל הרבה מאוד מקרים כאלה) ההורים מזהירים ת'ילדים שלהם "אם תכבה\תדליק ת'אור אתה תשרף בגיהונים"ושאר שטויות כאלה!סתם מפחידים את הילדים כדי שלא יעשו עבירה, בפועל?לא קורה עכשיו!!!שום דבר...וזה מה שקורה, הילד מדליק/מכבה את האור ורואה שלא קורה לו שום דבר...אז זהו!הם לא מאמינים יותר "בקישקוש" הזה...
אז תעשה את השיכולים שלך.אני מאחלת המון ב"הצלחה...ושוב,זאת דעתי האישית, כך שגם אותה תיקחו בפופרציות!
הסנה הבוער..דניאלה .ד.
הבחור שהברך של האישה לא מזיזה לו כי הוא התרגל לההסתכל על זה וזה כבר רגיל בעיניו, וההוא שנופל מאצבע כנראה זה בועז שבטעות ראה שאצבע של רות סאאתם (מושפעת משבועות)
אבל כוונתי היא שזה רוב הפעמים לא "סוגי אנשים" זה כוח ההרגל....
תגדלי קצת ותראי שהדעות שלך ישתנואנונימי (פותח)אחרונה
יש את הענייןן של חובה להוכיח את החבר ונכון שכמו שיש מצווה להגיד דברים שנשמעים כך יש מצווה לא לומר דברים שלא נשמעים אבל בכל זאת צריך לנסות להשפיע על הלב של החבר
 
מה?? לא הבנתי מה את מנסה להגידkehati
אני מתכוון למתוקה שכאזתkehati
9790205-מצטערת אם לקחת אותו רצינימתו"ש
בס"ד
 
אמרתי בצחוק...שמתי ת'דגש של השאלה על הדבר הלא נכון....אתה כאילו רוצה לשכנע אותו שלא ילך לבריכה, אז אמרתי שתשכנע אותו ללכת לים, זה בצחוק, כי הבעיה <לדעתך> היא לא הבריכה אלא המעורב.....(הבנת..?)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך