אם בהתנדבות הבאה
נלך במרחק מכם ברחובות ירושלים,
ונפתח מעגל חדש של בנות-
אל תעלבו או משהו... טוב?
שבוע טוב!
אם בהתנדבות הבאה
נלך במרחק מכם ברחובות ירושלים,
ונפתח מעגל חדש של בנות-
אל תעלבו או משהו... טוב?
שבוע טוב!
לפתוח מעגל לבד, כי נראה שלא כפינו אתכם לשבת במעגל, אלא זה פשוט קרה לבד...
אני לא מאשימה! הי! חס וחלילה!
אני זרמתי שם בערך יותר מכל חד אחר... אלה רק תובנות להבא בשבילי גם...
ולא מצאתי נוסח לכתוב את זה, אז זה יצא בתור הודעה...
לא התכוונתי לפגוע, סליחה...
מעגל?? בנים בנות?? מה הלך שם בדיוק?? אני רוצה הסבר מפורט.
חבר'ה, חשבתי על זה הרבה בימים האחרונים.
לי אישית היה חבל, כי היתה התנדבות מדהימה! מדהימה!
והסוף לדעתי דיי הרס את הרמה והאווירה..
זאת נקודה למחשבה לדעתי, בתור פורום דתי, שהאדיאל שלו זה לא סחבקייה בין הבנים לבנות
מה הלך שם ביום חמישי? עד איפה הגבול? ומה אנחנו רוצים שיהיה להבא, ואיך עושים את זה?
וזה ממש לא אנשים ספציפים, וזה לא משנה, כי זה כבר היה. לדעתי זאת נקודה לכולנו..
זאת דעתי האישית, ואולי אני היחידה שזה הפריע לה.
מעלה לדיון, למחשבה ולפינת ביטוי עצמי..
הייתה התנדבות מדהימה! מדהימה ב"ה!!
והסוף לדעתי היה סבה לגמרי.
בתור פורים דתי שלא נראלי שיש לו אידיאל של הפרדה הרמטית יש מקום לדיבורים בקטנה כזה. במיוחד כשהבסיס למפגש הוא בסיס התנדבותי חיובי.
כמו שכבר כתבתי- גם בתורה אנחנו רואים ביסוס ל2 הגישות. יצחק ורבקה- שידוך נטו. בלי הכרות ובלי דיבורים. ויעקב ורחל- שנפגשו התאהבו וכו' וכו'..
מפגש בין בנים ובנו שנוצר על בסיס של עשייה חיובית עדיף בהרבה על מפגש שעומד על ריק.
מי שיצור קשר- יצור אותו כמעט בכל מצב. ועדיף שזה יהיה על בסיס חיובי.
מי שלא מתאים לו- שידאג לעצמו... [לא בקטע הרע ח"ו.. אבל המינימום היה להבהיר שזה לא נראלם! לי אישית לא היה מושג שיש כאלה שלא מרגישים בנח!]
[מישי' - אני מקדים תרופה למכה. לא אישית אלייך, ואין לי שום דבר נגד בנות, ואין לי שום דבר נגדך,
ואין לי שום כלום, ולא להבין מדבריי שום דבר שלא כתבתי.]
עדיף = אסור חד משמעית,
אבל אני מתיר כי "מוטב יאכלו שחוטות ואל יאכלו נבלות"...
את זה אומרים על אלה שיאכלו נבלות בטוח,
אבל מי שלא יאכל נבלות - גם אם זה יעלה לו במחיר שלא יאכל -
אז לא! שום דבר לא עדיף, שלא יאכל...!
[או במילים אחרות: עדיף שלא תהיה התנדבות אם זה גורם תקלות הלכתיות חמורות..]
הנה, לכן התנגדתי כ"כ ל - "עדיף" ההוא בשרשור.
(http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t420396#5004661)
עדיף, עדיף, עדיף...
מה עדיף?! מי דיבר על עדיף?!
אנחנו שואפים לשאוף או שואפים להשאר ב - 'דיעבדים'...?!
הכי עדיף - זה לשמור על ההלכה.
אלא מה?! מהעדיף הזה, הפכו את ה'עדיף' לאידיאל,
וזה כ"כ חבל.
====
חבר'ס,
ההלכה היא בידי גדולי הדור,
ולא בידיים שלנו. וטוב שכך.
הנה לנו - מ - 'נוער דתי מקפיד',
הפכנו לנוער שוליים שמחפשים להם 'עדיף'..
עדיף שיפגשו בנות ככה,
מה, אתה רוצה שהם יסתובבו ברחוב?!...
לא עדיף כלום - כי אפשר לשמור על ההלכה במדויק.
קשה קצת? לא בא לנו? כיף יותר בנים ובנות? משעמם לבד?
סורי, רק שנרשום את הדברים ברורים.
מי שלא מרגיש בנוח עם ההלכה,
שיגיד בפה מלא: "אני נופל בהלכה",
אבל מכאן ועד להפוך את ה'עדיף', את הבדיעבד של הדיעבד לאידי' ----
לא ראיתי את זה מוזר בשום פוסק. וכ"ש שפורום כמו זה,
עם חבר'ה כאלה - אין שום בדיעבד,
ואפשר לעשות לכתחילה לכתחילה.
גם אם לא תהיה התנדבות, לא על כל 'פיפס' מתירים 'דיעבד',
וזה רק עם התייעצות עם רבנים ענקיים גדולי התורה שלנו.
מצטער, אבל זה היה חייב לבוא.
פנו אלי לדעת אחרי השרשור ההוא - 'מה אתה חושב על ההתנדבות',
אמרתי את דעתי בכללי ע"פ השרשור ההוא.
אבל אם מישהי באה וכותבת שהיה 'סחבקייה' בין בנים לבנות -
והיא מצטערת על זה, והיא צודקת -
אז אני איתה! מחזק את ידיה!
כל הכבוד! נשאף, להתנדבות, ל - "עשות חסד",
אבל מיד בהמשך "והצנע לכת עם אלוקיך".
~~~~~
טיפ קטן למארגנים היקרים!
תדעו - איפה ששמים בנים ובנות בגילאים האלה ביחד -
טיפש מי שחושב שלא יתפתח כלום בניהם. מבט אחד על המהממת ההיא -
לא, לא ביופי, אלא באופי - או אפילו ד"ת פצצה של איזה בחור,
המצב סוחב אחריו התאהבויות או מחשבות זרות בראש.
אם לא לבנות - אז לבנים. אין מה לעשות, כך נוצרו.
לכן, אני הקטן מציע - אפשר לעשות את ההתנדבות נפרדת כמה שיותר.
אחראי לבנים, אחראית לבנות, וככה גם יבואו יותר חבר'ה שמשתדלים
להקפיד על ההלכה לפי הפוסקים שלהם - וגם (!) יתרון ענק,
הבנים יעשו שמח בטירוף ולא 'יקפצו' עם מבט הצידה, לראות איך ההיא מסתכלת עליי...
חוץ מזה - שכוייח ענק על הרצון.
שנזכה, ל - "עשות חסד, והצנע לכת עם אלוקיך".
חסד וצניעות ביחד = אנחנו עם ה'.
אין אחד מהם, זו לא עבודת ה',
זה במקרה הטוב סיפוק אישי של האדם...
==========
זה לא שייך בכלל דווקא להתנדבות הזו, (ובבקשה לא לדון עליה בדווקא)
אלא זו השקפה שאנחנו חייבים להחדיר לראש שלנו.
כי זו הדרך של גדולי רבותינו לאורך כל הדורות.
ולפני הויכוח הבא שאני מעדיף שלא יהיה -
כדאי ללמוד הרבה גמרא, הרבה הלכה, הרבה מחשבה,
והרבה עוד יותר את המציאות והנפילות של לחבר'ה, בעיקר לבנים.
לא אני המצאתי את הגישה של "חברה צנועה מעורבת" [עם דגש ענק על הצנועה] ואם הייתי זוכרת הייתי מביאה שם..
"אין אפוטרופוס.." ואי אפשר להגיד ככה נכון וככה לא. כל מצב מביא איתו את נקודות התורפה הבעיתייות.
{עריכה- לעניות דעתי [ולא דעתי בלבד..] (תודה על ההארה)} הדגש הוא יותר על מי האנשים ומה רוח הפגישה וקצת [קצת!] פחות על אם זה בן או בת.
מפגש ברוח התנדבות הוא מפגש חיובי.
אבל אם את הולכת לפי המתירים את ה'חברה צנועה לכתחילה' ----
שאגב, על כל רב אחד כזה - יש 2000 לא כאלה, אם לא יותר -
ואגב יותר ענק, שאני בכלל לא בטוח שכל החבר'ה שסוברים כמוך
פוסקים כמו הרב שרלו בהלכות שבת וכו' וכו',
משום מה, רק בהלכות צניעות 'תופסים' את הרב שרלו וכדו' (שאני חלילה לא מזלזל בו) -
מה גם שאמרת שאת לא זוכרת איפה זה מופיע, אז איך את הולכת כמוהם...?!
אבל נגיד, נגיד, נגיד, הנה התשובה לשאלתך:
(מועתק מאתר 'חברים מקשיבים')
אני מניח שאתה שואל את השאלה הידועה במחזותינו בשם: חברה מעורבת בדיעבד או לכתחילה.
בראשית דברי, אני חייב לציין שלצערי רוב האנשים שמשתמשים במונחים אלו לא מבינים אותם עד תומם. גם מי שמחזיק בדעה של חברה מעורבת לכתחילה (או במינוח אותו מבקשים בעלי דיעה זו להטמיע, חברה צנועה מעורבת) כותב בפירוש שישנם מספר דברים עליהם יש להקפיד בכל מקרה:
א. אין בה כל מגע פיזי בין בנים לבנות.
ב. הבנים והבנות מקפידים בלבוש צנוע, לא רק מבחינת אורכו, אלא סגנונו הכללי.
ג. אין ייחוד בין בנים לבנות.
ד. האווירה היא אווירה של גבולות בלתי נראים אולם מוצקים וחדים, בתחום קלות הראש, אינטימיות וכדו .
הדברים הנ"ל נלקחו מתוך התשובה הבאה של הרב יובל שרלו -http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=22642
כאשר 2 הקטגוריות האחרונות יוצרות מרחק רב תפיסתי וממשי בין בנים לבנות. למשל, אם קלות ראש אסורה, זה אומר שכ-90% מהשיחות בין בנים לבנות כולל ישיבות מדריכים (כמו שאני חוויתי אותם בתור מדריך שרובם בוזבזו עלל בדיחות והערות מצד מדריך/ה זה או אחר/ת, ואני מקווה שישנם סניפים שהדברים מנוהלים בהם אחרת) לא מנוהלות בצורה נכונה וחייבות להשתנות. הרבה אנשים נתלים ברבנים המצדדים בחברה המעורבת הצנועה ומתירים לעצמם דיבור בין בנים לבנות, יחסי חברות בין בנים לבנות ועוד, למרות שרבנים אלו חוזרים השכם והערב בהרבה מאוד תשובות הניתנות באתרי האינטרנט ובע"פ על כך שמבחינתם הדבר הוא אסור. ועל כן ראשית כל לפני שמתמודדים עם טענות שאתה אינך מצדד בהם יש לברר בדיוק מה הצד השני טוען, והאם האנשים שמחזיקים בשיטת החברה הצנועה מעורבת באמת מתאימים לשיטת הרבנים המחזיקים בדיעה זו.
אני לא מתכוון כאן לנתח כאן את שני הצדדים, אבל חשוב שתדע שישנם דברים שעליהם כולם מסכימים מצד אחד ויש גם דברים שעליהם חולקים. למשל, גם הרבנים המחזיקים בדיעה של חברה נפרדת "מתירים" לדבר עם אישה שעובדת כקופאית בחנות, כפקידה בבנק, כרופאה בקופת חולים וכו . וגם המחזיקים בדיעה של חברה מעורבת צנועה אוסרים יחסי חברות ושיחות בהם יש קלות ראש. כל המחלוקת היא בשאלה כיצד יש להתמודד עם היחסים שבין המקרים הללו. אם תרצה להרחיב וללמוד את הנושא תוכל ללמוד את דברי המצדדים בדיעה של חברה מעורבת צנועה מחיפוש מילים אלו בשאלות שנענו ע"י הרב יובל שרלו באתר מורשת, ואת דיעת החולקים עליו בתשובות שנענו ע"י הרב שמואל אליהו ועוד.
עד כאן.
=====
ו - אני, הדגשתי, שדברתי על ה --- "סחבקי",
שאין לזה שום היתר. [וכמובן שלא 'עדיף', כי אנחנו לא נוער שוליים וכו' וכו'.]
וגם לחברה מעורבת לכתחילה -
אין שום היתר, חוץ מכמה רבנים בודדים שמתרים,
שכך כותב הרב אבינר:
הרב אבינר מגיב לרב שרלו: אין שום היתר לחברה מעורבת - חדשות סרוגים12 יוני 2011 ... לאחרונה יצאה חוברת חדשה של הרב שרלו ורן חורי בה הם מצדדים בחברה מעורבת לכתחילה.
בראיון ל'סרוגים' מגיב הרב שלמה אבינר לחוברת ואומר במקום המאמצים ...
www.srugim.co.il/19895-הרב-אבינר-מגיב-לרב-שרלו-אין-שום-היתר-לח - 79k - עותק שמור - דפים דומים
===
ומי באמת הולך לפי כל הפסקים שלהם?! מי קבל אותם לרבנים עליו בהכל...?
מי שואל אותם על כל בעיה הלכתית? מי באמת מכיר אותם אישית בכלל?!...
משום מה, נראה לומר,
שאנחנו צריכים קצת לעשות חושבים עם עצמינו,
ועם הדרך שלנו. לחשוב מחדש ולא לפחד לבדוק.
ולשים לב על מה דברתי.
על ה - "עדיף", כמעט בלבד.
נעצור כאן. אין לי עניין להמשיך להתווכח,
במיוחד לא אחרי השרשור הקודם שפתחתי.
את שלי אמרתי, את את שלך אמרת,
ובעז"ה נשתדל להתקרב לריבונו של עולם,
ע"פ מורי דרכינו, הצמודים אליהם והענקים בתורה.
ערב מבורך לכל עם ישראל! 
הבהרה נוספת- אין לי עניין להצדיק את מה שהיה ביום חמישי או כל מצב דומה. אומנם אני חונכתי וגדלתי למצב שבו אני לא רואה את הבעיתיות בנוראה, אבל אין מקומי לחלוק או להביע פסיקה הלכתית.
רק להביע דעה בנושא להשתדל להביא אותה לידי ביטויי כמו שדעות אחרות באו לידי ביטויי על גבי תגובות פה.
המשך יום נפלא! שנזכה להיכנס לעומק דיונים בסוגיות רציניות בכבוד והערכה הדדית!
אז אנחנו יכולים ללכת להתנדבות לא מעורבת ולא צכ'ים את זה בכלל
נ.ב - הרב נריה התיר בני עקיבא מעורב רק לנערים שבלי זה הם היו ברחוב שהוא כמובן הרבה יותר גרוע שלא ידרדרו, ולפי דבריך "אנחנו לא נוער שוליים" אז אין שום היתר לזה
זה בדיוק מה שאח.. אמר.
ההיתר שהתיר הרב נריה היה בדיוק בשביל "נוער שוליים"
היו פה תגובות שכבר לא פה! לא הגבתי לעצמי סתם!!
רק שתבינו את מהלך הדברים.
אני לא מתערב בהתנדבות - נפרדת או מעורבת,
זה לא העיקר.
העיקר היה דבר פשוט.
אין מושג כזה של "עדיף"...
במקרה הספציפי הזה.
אנחנו לא נקבע מתי אומרים עדיף.
רוצים מעורב? תעשו מעורב - לדעתי זה חבל
וזו בעיה הלכתית -
אבל בהשקפה? להציג את זה כהשקפת תורה ורבותינו?
מישי' - מחילה מכבודך. אותי למדו אחרת.
עדיף לא לעשות התנדבות עם בעיות הלכתיות ו'סחבקייה' בין בנים לבנות -
מאשר לשמח ולא משנה את מה. והכי עדיף, למצוא פתרון ע"פ ההלכה.
לא בא לשנות את דעתך, ושה' יצליח דרכנו, דרכו של כל אחד ואחת -
אבל רק אם זה כתוב שבאת לא לשלוף מהשרוול אלא להגיד את השקפת
ההלכה - אז אני רק חולק, ושיהיה כתוב. כותב את עניות דעתי, או יותר מדוייק - גדלות דעת רבותיי.
מסתבר שגם את חושבת ככה בגלל שראית מישהו שכתב ככה,
ואף אחד או אחת לא הגיבו לו - אז את חושבת שהכלל הזה 'עדיף',
תקף גם בבמה הזו. לכן, בשביל שלא יראו אחרים ויחשבו שזו דעת ההלכה -
אני אומר את דעת ההלכה שלימדוני רבותי הגדולים, וממה שלמדתי מהגמרות ומהפוסקים.
(אגב, לפני שמישהו חולק - שוב, שלא יגיד מה הוא [!] חושב,
אלא מה דעת הרבנים ו - "כל קולא צריכה בדיקה", כדברי המסילת ישרים.
אני לא מביא מקורות - גם כי הבאתי לעיל בכל הדיון בשרשור שהיה, וגם כי הדברים פשוטים
וכל שו"ת של גדול דור שנפתח היום או בדורות שעברו יוכיח ככה - וזה פשוט. ו - "המוציא מחברו עליו הראיה"..)
לא התכוונתי כ"כ ברצינות...
לי לא כ"כ מפריע שיהיה מעורב. אם זה מפריע להרבה אנשים אז שיהיה נפרד..
זה כולנו ביחד, בעיקר אני...
אז שאף אחד לא ירגיש כאן אשם חלילה!
סתם עשיתי חושבים וזאת התוצאה...
בימים אלו נערך תחקיר במערכת נוג"ה בהם נבדקים בין היתר: לקחי מלחמת לבנון השניה, לקחי ההתנדבות ביום חמישי, לקחי עופרת יצוקה, עופרת נוזלית ושאר ירקות.
אתם יכולים לשבת רגועים בביתכם בידיעה שיש מי שקורא את כל הדברים ובודק אותם אחד לאחד.
תזכו למצוות ופסח מקסים!
אם הייתם יודעים כמה חכמים החמירו בנושא הזה וודאי לא הייתם מעלים את זה לדיון..
וחוצמיזה..מישי...אם את חושבת שזה מקום אידיאלי למפגש רומנטי את טועה..
כי יש גם ילדם בקושי בני 13!!את חושבת שזה אידיאלי שבגיל הזה הם יתחילו לצאת?את רוצה תארגני התנדבות של שביעית ומעלה!
וחוצמיזה כתבת שמי שרוצה ימצא בכל מקום...אז למה שלא נפריד?הרי זה לא מונע מאפחד כלום!!
אז בואו נהיה כנים אין לאפחד התנגדות שיהיה נפרד..
התנדות היר מצד היצר הרע!!הרי אין שום הפסד בנפרד!!
דיברתי על הכרות שטחית. לא הרבה יותר ממה שהולך במפגשים אחרי הסיבו"ש..
אני פשוט אומרת שכמו שבסיבו"ש לא חסרים ח'ברה מהפורום שנמצאים ולא באים להגיד שלום. מי שלא רוצה את זה יודע יפה מאוד לא להתקרב.
לצאת??! ואם באלי להכיר את בעלי 6 שנים לפני החתונה ולהתחתן בגיל 18?
(ז"T שנהייה חברים מגיל 12..) <צ>
אבל יאללה באמת אי אפשר לבוא למשו טוב (התנדבות)
בלי שיהיה משו לא טוב (ערבוב..)
כאילו- בהתחלה היה ממש סבבה! למה זה לא יכל להמשיך ככה??
אני היחידה שעד שקראתי ת'שרשור הזה (והמסר"ש וכו') לא חשבה שהיתה איזושהי בעיה?
טוב. אני באמת לא חושבת שזה היה מוגזם.
לא הפריע לי כ"כ. גם בתכנון של ההתנדבות היה כתוב שאחרי יהיה מפגש פורום- למי שרוצה להישאר. אז תכל'ס, זה דיי היה בחירה של כל אחד אם להישאר או לא.
אני לא אומרת שאנלא מבינה את מי שאומר שזה לא היה לו כיפ. אני יודעת שגם אני לפני נגיד שנה-שנתיים לא הייתי מרגישה נעים במצב כזה.
אבל עכשיו אנלא רואה בזה בעיה. זה לא שהתנהגנו בצורה 'זולה', לא עשינו יותר מידי שטויות (כן, צחקנו, בקטנה.. זה הגיוני..) ודווקא היו לנו הרבה דיונים תורניים..
(בנות מקבלות שכר על זה שהן לומדות תורה?) אני לא רואה דבר רע במפגש כזה. כמות גדולה של בנים, כמות גדולה של בנות. לא אחד על אחד (שזה יכול להיות קצת יותר בעייתי- אבל עדיין במסגרת ההלכה זה יכול להיות גם בסדר)
אני לא חושבת שאנחנו נוער שוליים. ממש לא. אני חושבת שזה דווקא מדהים שזו המסגרת שבה אנחנו נפגשים- אחרי התנדבות. זה מראה משהו על הבסיס שלנו.
אני חושבת שזה טבעי בגיאלים שלנו ולא צריך להלחם בטבע. צריך רק לעזור לו להיות במסגרת מה שנכון לנו. לא לעשות דברים שברור לחלוטין שאסור בתכלית האיסור. אבל דברים בגבולות ההלכה- צריך לתת להם מקום.
אני יודעת שיש המון דיעות בזה (מה זו בכלל מסגרת ההלכה? ) אבל יש הרבה ביסוסים הלכתיים לכך שזה בסדר.
דעתי (שכן, נסמכת על דעות של רבנים שגדולים ממני בהרבה מאוד, כולל הרב של היישוב שלי.. שהוא המרא דאתרא שלי. וגם של הרב של האולפנה שלי ועוד..) היא שמלכתחילה אולי היה עדיף שלא, אבל אם נוצר מצב שכן, כל עוד לא נסחפים לדברים בעייתיים (כמו שאח.. כתב> לבוש צנוע, אין מגע פיזי, אין ייחוד.. וגם לא נסחפים ברמת ה'צחוקים'.. כאילו מותר, וזה בסדר. אבל עד רמה מסויימת..) אז זה בסדר גמור, ומותר. (לא כותבת שאין שום בעיה. כי כמו שנראה פע- מסתבר שלהרבה אנשים כן יש עם זה בעיה גדולה..)
לא באה נגד אף אחד. אבל אני לא חושבת שהאידיאל של חברה נפרדת לחלוטין הוא סותר את האופציה שלפעמים קצת פחות להיות מסוגרים.
[ואיי. התלבטתי מלא זמן אם להגיב פה בכלל או לא. מכל מיני סיבות. בעיקר כי הרבה מאוד אנשים ממש לא מכירים את הדעה שלי בנושא (שעדיין בגיבושון..) אבל אחרי שכתבתי מסתבר שהיה לי הרבה מאוד מה לומר...]
א) גם 'לצחוק קצת' (או כמו שהיה שם 'סחבקייה') - זו קלות ראש - וזה איסור מפורש בשו"ע,
ואין מצב שרב יתיר כזה דבר.
ב) אמרת 'אני' הרבה פעמים, ויכול להיות שאת כן למדת -
אבל בכללי אני אומר: באמת, צריך ללמוד את ההלכה מבפנים.
ואני לא מזלזל או צוחק - אבל מי שלא למד גמרא [!] ופוסקים [!],
אני לא יודע עד כמה הוא יכול להגיד את דעת ההלכה בנושא,
כי צריך להסביר גם איך הגמ' בב"ב נז: מסתדרת עם כל דיבור שלנו בנושא..
ו - "חכמים, הזהרו בדבריכם".
שלא יצא שאנחנו אומרים את מה שאנחנו חושבים,
ואנשים יחשבו שזו דעת ההלכה ודאי.
ואם אפשר - לעצור כאן את הדיון.
שאר הדברים כבר כתובים לעיל.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...