תכל'סגדול וקטן

אבל תכל'ס.

איך מסתדרים כלכלית?

כלומר-

 

שכ"ד ארנונה וכד'

אוכל

בגדים

חשמל מים

"יציאות" (במידה, כמובן).

נסיעות

עוד דברים שלא חשבתי עליהם.

 

ההנחות הם כאלה:

א. סטודנטים\בייני"ש\כד'

ב. בלי עזרה מההורים.

ג. (נניח שריהוט וחתונה ודברים ראשוניים כן על ההורים).

ד. רובנו - כולל אותי - אנשים מאמינים מאוד. אי לכך, תשובות כגון "בעז"ה", "סמוך על", "קצת אמונה", לא יתקבלו.

ה. לגור על גבעה מול גרופית במאה שקל לחודשיים זה מפתה, אבל בואו נדבר על ירושלים (או עיר מרכזית דומה) + רדיוס נורמלי.

ו. תשובה לגיטימית היא להתחיל לחפש בשלב שהוא אחרי מה שכתוב סעיף א'.

 

רעיונות?

 

אה, נ.ב. אני אסף, ואני מדי פעם מסתובב פה.

 

בעזרת ה'טל ים

 

שכ"ד ארנונה - גרים בקראוון על גבעה 950 שכ"ד + 200 ארנונה

אוכל - 400 

בגדים - לא קשור לשוטף

חשמל - 150

מים - 90

יציאות - 60 

נסיעות - טרמפים

עוד דברים שלא חשבת עליהם - 200

סה"כ: 2050

לא בשמים..

אפשרי בהחלט!

חחח ענק!!!דניאל55

חשבתם על ה׳ יו נואוו...

ושמעתם על ברכה בכסף ובזמן?!?

אם ה׳ רוצה שנתחתן, הוא שם בשבילינו...!!

 

ואההם, הכותבת לא חיה מהאוויר, אל דאגה...!!

על הברכה לא סומכים לכתחילה,עוגי פלצת

היא מגיעה כשהתוכניות משתבשות,

ולמרות זאת העסק מסתדר בכל זאת בדיעבד

לא בריא להגיד "יהיה בסדר"הנקודה העיקרית

צריך שיהיה מקור הכנסה כזה או אחר, שיהיה ממה לחיות, אם שניהם לומדים, ואין להם זמן לעבוד, אז זה בעיה רצינית, ובדר"כ האנשים שאומרים ש"יהיה בסדר" מסיימים בחובות ובלאגנים שלא כדאי להיכנס אליהם!!! תאמיני לי, אני מכיר יותר מידי סיפורים...

יציאות 60??? לצאת מהסרט בבקשה...רסיסי לילה..
אוכל לחודש ב400? בטוחה שאת גרה בארץ??

מה שבטוח, שאם עושים השתדלות לפרנס- ה׳, הטוב והמיטיב עוזר. בכל מיני דרכים.
מה? מה קרה לבגדים?SO WHAT

לפי זה שכתבת שבגדים לא קשור לשוטף, אני מנחשבת שאתה בן?

נראה לי שרוב הבנות יסכימו איתי שאין חודש שבו הן לא קונות בגדים- אפילו משהו קטן!! איזה שרוולון להתאים לאיזו שמלה.. גרביונים בצבע מסוים, חולצת בסיס במקום זאת שנהרסה בכביסה, וזה בלי לדבר על בגדים לחגים או סתם חולצות וחצאיות שצריך לקנות! בקיצור לא נראלי שיוצא פחות מ-50-100 שח בחודש על בגדים.

ויציאות- 60 שח, זה כנראה בהנחה שאתם יוצאים פעם אחת בחודש, ובפעם הזאת שותים אייס קפה וזהו פחות או יותר...

ומה עם הוצאות כמו טל' ו/או פלא', אינטרנט, טיפולי שיניים ותרופות/כדורים למיניהם, נסיעות למקומות שא"א להגיע אליהם בטרמפים, מתנות לחתונות של חברים.. 200 שח בחודש?!

בקיצור 2050 לחודש נראה לי מחיר נמוך בצורה לא הגיונית!

 

אני מצטרפת לשאלה של "גדול וקטן".. מעולם לא הבנתי איך זוגות צעירים עושים את זה, במיוחד כשגם נולדים ילדים..

אני הגעתי למסקנה הבלתי נמנעת שהם נעזרים מלא בהורים..

 

בגדיםטל ים

הרעיון היה להראות בהכללה שזה אפשרי ושהרבה זוגות צעירים מסתדרים...

 

בקשר לבגדים, לזוג צעיר שאין הממון שורה בידו, ראוי שיחיה בצמצום, אי לכך, לא כל חודש צריך לקנות בגד חדש,

לחגים - פסח, שבועות וראש השנה - מן הראוי.

על כן לא הוכנס סעיף זה לשוטף.

 

בקשר למסקנה שאליה הגעת - ישנם זוגות שאכן נעזרים בהוריהם..

סבבהSO WHAT

אבל זה נראה לי הגזמה שאף זוג לא באמת יכול לחיות ככה.

(וגם אם כן- אז מסכנים!)

מסכימה עם טל ים, ואפילו בפחות!ת.
קונים במבצעים,
אוכלים הרבה אוכל מבושל, יוצא הרבה יותר זול! וגם יותר טעים ובריא!
גרים בגבעה, לא הבנתי מה הבעיה? זוג צעיר לא צריך לגור בירושלים! יש מגוון רחב של ישובים קרובים לערים ברבע מחיר שכ״ד.
בגדים- סוף עונה, חגים ושצריך..
עובדים ב2 עבודות.
מחפשים מלגות ללימודים!
שומרים 200₪ בצד כל חודש לבלת״ם אחרי כמה חודשים מצטבר סכום יפה.
חיים בהתאם להכנסות. לא בשמיים!
זה לא כזה פשוט.רסיסי לילה..
לא כולם רוצים לגור בגבעה על איזה חור. במיוחד לא כשנכנסים להיריון וזה ס י ו ט לחכות שעות ובמיוחד לנסוע בטרמפים. ולסיוע שבת להורים נהיה פרויקט עד שמעדיפים לוותר! ובאיזה יישובים יש רבע מחיר??? אני ממש אשמח לדעת.. המציאות הזה כבר לא קיימת ביישובים. הרבה מהמחירים עלו!
וגם הבעל לומד, נניח שהוא עובד. איך גם האישה אמורה לעבוד לדעתך?? ועוד בשתי עבודות? כשהיא לומדת בעצמה ויש לה מטלות בבית, וילדים לטפל בהם. המציאות הרבה יותר קשה מהמילים היפות שרושמים כאן.
אני חיה כך.. וזה לא רק מילים יפות...ת.
נכון זה קשה.. אבל זה מספק ומשמח.
ואנחנו יודעים שזה רק זמני.. עד סוף התואר.
ושלא היה שווה לנו לחכות או להפסיד אחד את השניה בכלל שיקול כלכלי.
יש עוד המון דרכים לחסוך. ויש עבודות שמתאימות לסטודנטים..
ואנחנו חיים טוב, מארחים הרבה בשבתות ולא חסר לנו כלום.
אגב, יש מלא דרכים לחסוך. (בילויים- מעיין יפה לא עולה כסף, ואם ״יוצאים״ יש קופונים חימום - מתלבשים טוב יותר ושמים ועוד ועוד..)
גם אני חיה ככה.רחלקה

בעזהי"ת.

 

זה בהחלט אפשרי.

אמנם אנחנו גם נעזרים בהורים, אבל זה בשביל הלוקסוסים, את החיים השוטפים אנחנו חיים ממלגות (שלי כסטודנטית ושלו כאברך). החישוב של טל ים ראוי להדגשה!!! הוא ממש קרוב למציאות פחות או יותר.

ברור שלא צריך להפסיד אחד את השני.רסיסי לילה..
אבל זה בהחלט לא פשוט. אני זוכרת ימים שהיינו תקועים בטרמפיאדה ופשוט היה בא לי לבכות מרוב שנמאס לי! אבל מה? השכר דירה אצלנו ממש זול! אם זה לא היה ככה מזמן כבר לא היינו שם. זו לא מציאות קלה בכלל. להיות תלויים בחסדי הטרמפים.
לגור באיזה חור זה מאוד נחמד ברעיון.. אבל המרחק הגדול הרבה פעמים מהווה חסרון. אני נפלתי על הבטן על איזו בטונאדה ענקית בשלב מאןד מתקדם בהיריון ונסעתי לבית חולים בטרמפים. יש יותר הזוי מזה? מצטערת, לא לכל אחד זה מתאים! ולהחזיק אוטו זה הרבה הרבה הוצאות.. אז באמת אני מעריכה את כל הזוגות שחיים את האידאל שלהם, לגור על איזו גבעה בפשטות.. רק מכאן מבינים כמה זה מוערך..
יש אמבולנס למקרי חירום וגם שכנים טובים.אלירז
אז נכון טרמפיאדות זה לא תמיד קל.
וגם אני לפעמיפ מוצאת את עצמי מגשדרת באמצע הלילה באיזה חור
ומתה כבר להגיע הביתה.
אבל לא צריך לעשות מזה סיפור גדול.

(ולעניין הבטן והבטונאדה, גם אני נסעתי בטרמפים עם חתך של 7 תפרים. אם היינו באמת לחוצים היינו מוציאים אמבולנס)
קצת קשה לחשוב כשאת בלחץ מטורףרסיסי לילה..
ובעלך שכח את הפלאפון בדיוק באותו יום.. מרפי הארור!
וזה היה בבוקר כולם כבר עובדים.. לא שאני מכירה את השכנים שלי כלכך טוב אבל מילא.
בחסדי ה׳ היה לי טרמפ ישר לבני ברק. באמת ה׳ עוזר. זו לא רק קלישאה. פשוט לא חשבתי שיהיה כזה קשה. אולי זאת רק אני.. לא יודעת. תמיד חלמתי לגור ביישוב. ופתאום הכל מתנפץ


ובאמת, בלילה באיזה חור מחכה לטרמפ? לא קצת מסוכן? גם אני הייתי עושה את זה פעם.. עכשיו אני ממש מפחדת. אני לא חושבת שאישה צריכה להסתובב בלילה לחפש טרמפים. לנסוע באוטו בדרך ליישוב נהיה מפחיד.. אז להסתובב לבד?..
זה קשה, אבל אפשרי.רחלקה

בעזהי"ת.

 

וכל אחד והנפש שהוא קיבל מהקב"ה. יש כאלה שיכולים לחיות ככה במשך שנים ארוכות, ויש כאלה שתוך כמה חודשים יתחילו לחתור לת"ש...

לחתור לת״ש??? את אמיתית? תגובה ממש לא נעימה..רסיסי לילה..
צריך לעבוד על אמונהאאאאג

בשבילנו יש הבדל בין שקל למילארד אבל בשביל אלוקים זה הכל אותו דבר  פשוט צריך להאמין שהוא כל יכול והכל קטן עליו  ושאנחנו בניו האהובים  ולהשתדל לדבר איתו כאיש אל רעהו שזה נקרא התבודדות יש גם הבטחה שמי שעושה שש שעות התבודדות על משהו מסויים בקשתו מתקבלת כיוון שהוא ממתיק דינים זה במקרה שהדבר דחוף ואדם צריך ישועה.

ובלי קשר לדת צריך לזרום בחיים לא לקחת דברים קשה

הי, לא התכוונתי לפגוע בכלל!רחלקהאחרונה

בעזהי"ת.

 

השתמשתי בביטוי "לחתור לת"ש" בהשאלה, כאילו לדאוג שיהיו לך חיים טובים וקלים יותר (כמובן שיש לכל דבר ייתרון וחיסרון..). וכמובן שלא על חשבון אחרים!

שכ"ד הוא לא 200, גם בקראוון שכוח אל.אלירז
אוכל אולי רק לשבת ויום ראשון של שבוע 1 זה 400
יציאות ונסיעות מכפילים את ה60 בכמה וכמה..

אבל- שאלת תכל'ס?
בתכל'ס - קשה לפעמים מאוד!
וגם בתכל'ס - אין סיכוי שתצליח.
וגם בתכל'ס. - להתחתן זה סתם זדעאראס! (כאב ראש בערבית)
וגם בתכל'ס - לא אפשרי שהעם היהודי שרד עד היום.
ועוד יותר תכל'ס - הזוי שהקמנו מדינה..

אבל מה?
יהודים לא חיים בתכלס!!!
הם חיים במציאות עליונה ונשגבת.
זהו כוחה של האמונה.

השתדלות? -כבר פתחו פה שרשור אחר בנושא.
ולענ"ד "קצת אחרת" כתבה שם מקסים
ונכון להשתדלות בכל תחום.


אם זה מרגיע-
בעלי אברך ללא מילגה
ואני עבדתי עד לא מזמן במזדמנות לא מכניסות מי יודע מה
ומסתדרים! ישתבח שמו! אפילו ברווח.
(ולא, לא דרך ההורים)
פרנסה משמיים.
תתפלל על זה - מעכשיו!
אלירז - זה שווה הרבה כסףשורש וגרביים

את יכולה למכור את הנוסחה ותעשי מזה רווח ענק

 

הצלחת למצוא את המתכון לחיות מאוויר

 

<צ> כמובן

שורש, אנחנו אוהבים ללכת מכות אה? אלירז
השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך..
לא ברמה המטומטמת שתשב רגל על רגל ותחכה לכסף שיפול מהשמים
כי התחתנת ועשית את רצון ה'!

אלא במובן שאין עניין לדאוג יותר מדי
עשה מה שביכולתך.
ובלי להתפנק.
(יש לנו דור שמעולה בהתפנקויות)

אז אנחנו התחתנו ברוך ה'!
קפצנו למים.
ולי היה מאוד מאוד חשוב שבעלי ילמד תורה
במיוחד כי אנחנו צעירים ולא תהיה הזדמנות כזו שוב.

אז נכון, זה דורש ממני לעבוד קשה.
קשה מאוד לפעמים.
ויש גם לילות של בכי ולחץ מהטלפון שעלול להגיע מהבנק.

אבל יש אנשים שגילגלו מליונים בעבר
וכרגע נמצאים באותו מצב שלנו.

אז אנחנו שמחים לעשות את המסירות נפש הזו!
למען התורה ולמען בית נוסף בישראל.

ובאמת באמת - אנחנו ממש ניזונים מידיו של הקב"ה!
לפעמים לא ברור לי איך סגרנו את החודש ועוד נשאר משהו ביד.
ניסיתי כמה פעמים לחשב איך וכמה נכנס ויצא הכסף-
כל פעם מחדש יוצא חישוב לא הגיוני.
(ולא דוחפים לי כסף לחשבון או לארנק, אני עוקבת אחרי כל תנועה)
אמרתי לבעלי כבר מזמן-
זה ניסים גלויים!!

רק תפסיק לחשוב כל הזמן רציונאל.
תתחיל להאמין!
סמוך עליי- תראה ניסים גלויים!
^^^נקודה למחשבה
מניסיון שלי כסטודנטית...

לקב"ה יש את הדרך שלו לדאוג לנו!!
קשה!נפשי תערוג

יציבות כלכלית היא תנאי בסיסי לחתונה

בלי זה החיים האחרי הנישואין יכולים להראות מאוד קשים ומפרכים

 

זה מתכון למתח, ויכוחים, דאגות וכו'

אתה באמת רוצה להכנס לזה?

 

צריך לשבת ולעשות חושבים

לראות איך מסתדרים גם מבחינה כלכלית

אומנם הכסף זה לא הכל בחיים

אבל בלעדיו החיים קשים מאוד

 

ואם אין אפשרות כלכלית בסיסית

פשוט לא מתחתנים

 

כן, זה נשמע הזוי

אבל מי שמוצא לי פתרון איך אפשר לחיות בלי כסף

(לא קצת, אלא בלי! נגיד... ששניהם סטודנטים, מעוניינים להמשיך להיות כאלה, אבל העבודות שהם עובדים בקושי מצליחות לממן להם את השכ"ל )

אשריו ואשרי חלקו.

 

 

בפועל,

לרובנו יש את האפשרות הכלכלית 

אם זה מעבודה, חסכונות, הורים, מלגות או כל מקור הכנסה אחר

אבל צריך להיות עם ראש על הכתפיים

ולדעת לאן נכנסים

ולעשות את זה מתוך ידיעה ברורה שאנחנו סומכים על הקב"ה

אבל אנחנו עושים גם את ההשתדלות בכדי שהוא יוכל לשלוח דרכה את הברכה.

 

בהצלחה

יפה!לילי4
השתדלות ברור, אבל יציבות כלכלית - תלוי למה הכוונה.מחפש את האור..

 

אם אתה מתכוון שאדם שרוצה להתחתן, או זוג שרוצה להתארס כבר, צריך לדעת שכבר עכשיו יש לו ביד עבודה מסודרת וכו' וכו' - אני קצת חולק עליך. אני חושב, ויש לי מקרים ברורים להסתמך עליהם - שהכל תלוי בנכונות שלך להיות רציני ואחראי, לעשות כל מה שצריך כדי לפרנס את משפחתך, ולדעת שגם להסתפק במועט אפשר בהתחלה, ולאט לאט גדלים - אז, במקרה כזה, אני מאמין שאפשר להתחתן גם אם אתה לא יודע בוודאות במה תעבוד בשבוע שלאחר השבע ברכות. ה' יסייע בעדך, אתה תחרוש ותבדוק ותמצא, אל תדאג. (אספר מקרה על חבר שלי נשוי עם 2, אברך, שלפני החתונה בא לרב ושאל אותו האם חובה להגיע עם יציבות נפשית ועם יציבות כלכלית לחתונה. הרב ענה לו שעם יציבות נפשית כמובן שצריך להגיע, אך עם יציבות כלכלית לא חובה - ה', ככה הרב אמר - יש לו בשמיים תוכנית מיוחדת של סיעתא דישמייא לאברכים צעירים, והוא כבר ידאג לך שגם אם כעת אין לך עבודה, אחרי החתונה תצליח למצוא דרך להשיג כסף, בעבודות וכו'. ואכן, כמות מכובדת למדי של אברכים העידה בפניי שאחרי החתונה היו כ"כ הרבה סיעתא דישמייא שפשוט אי אפשר להגדיר את זה אחרת מאשר השגחה פרטית לממי שהולך ללמוד תורה... אבל כל זה, כמובן,מדובר על אברכים).

הרעיון הכי יעיל לדעתיעוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגי פפושדו בתאריך י"ח בניסן תשע"ג 03:05

ללכת ישירות לאנשים שעשו ועלתה בידם,

ו...פשוט לשאול אותם איך, ישירות

 

 

לא סתם נאמר: >>> "אין חכם כבעל נסיון"!!! <<<

 

 

נ"ב -

אסף נעים מאוד, אני עוגי

בוא נהיה ישיריםמקשיב_בסבלנות

בהלכות דעות פרק ה הלכה יא כתב הרמב"ם:

דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה,

ואחר כך יקנה בית דירה,

ואחר כך ישא אישה,

שנאמר (דברים כ, ה-ז): "מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו",

"מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו",

"מי האיש אשר ארש אישה ולא לקחה".

אבל הטיפשים מתחילין לישא אישה,

ואחר כך אם תמצא ידו יקנה בית,

ואחר כך בסוף ימיו יחזר לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה.

וכן הוא אומר בקללות (דברים כח, ": "אישה תארש... בית תבנה... כרם תטע",

כלומר, יהיו מעשיך הפוכין, כדי שלא תצליח דרכיך.

ובברכה מה הוא אומר? (שמואל א, יח, יד) "ויהי דוד לכל דרכו משכיל וה' עמו".

 

ולענייננו:

במקום לחשוב "איך להסתדר עם מעט" חשוב אחרת: "איך יהיה לי הרבה או לפחות מספיק".

התחל ללמוד מקצוע. עדיף כזה שהכנסתו רבה (בדוק בטבלאות שכר). כך אתה מתחיל לפתח את הקריירה לזמן הארוך.

בנתיים עבוד בעבודות זמניות.

מגורים: שים לעצמך רף עליון של שכירות. בעיר זה כנראה לא יתאפשר. חפש בסביבה.

תחבורה: חשוב על רשיון לקטנוע. למי שיש 3 שנים רשיון רגיל זה שיעור אחד או שניים ומבחן שליטה. זהו. קטנוע הוא אחד מכלי הרכב הכי חסכוניים, לא יקר, תחזוקה זולה וזמינות גבוהה. גם הסיכון גבוה אמנם והוא גם מאוד גניב, אבל אלו היתרונות מול החסרונות. 

אוכל: קונים מצרכים בסיסיים ומכינים לבד. לא אוכלים בחוץ. 

 

אגב, סדנה של "פעמונים" יכולה מאוד לעזור גם לפני ששוקעים בבוץ. 

והכי חשוב: לא לקחת הלוואות לצורך צריכה! צורכים רק ממה שיש. קודם חוסכים ואז מוציאים. אחרת המסלול להידרדרות פיננסית סלול בפניך.

יחד עם זאת, הלוואה למטרת לימוד מקצוע מכניס, בהחלט באה בחשבון. זוהי השקעה, לא הלוואה לצורך צריכה ממה שאין לך.

 

בהצלחה!

 

כן..אבל בל נשכח שאז זה היה עניין של זמן ולא של כסףסטיב

ז''א.. פעם היית צריך לזרוק כמה גפנים על איזה קרקע וסדר כמה אבנים לחושה ויש לך גם בית וגם

כרם לתפארת..ואם אתה רוצה אתה יכול לזרוק גם איזה זית על הקרקע..זה גם נחשב כרם..

אז כמה זמן צריך בשביל זה?

בימינו עד שתקנה בית יקח לפחות 10 שנים עם משכנתא לעוד 15 שנה לפחות(בערך ע''פ שכר מינימום..)

ועוד כרם זה לקנות כמה דונמים להשקיע בהשקייה וכו..קיצור תתחתן בגיל חמישים בלי ללמוד אפילו מסכת אחת..

הזמנים השתנו..מה שגם פעם האישה לא היתה עובדת.

מה שאומר שבימינו מספיקה אפילו איזו משרה מצ'וקמקת(אם אתה רוצה רמת חיים כמו של טל ים..)

עדייןמקשיב_בסבלנות

בתוך שלוש שנים אתה יכול לרכוש תואר ומקצוע. עדיף להתחיל כך את החיים מאשר כדלפון העובד בשמירות ואז לא מצליח לממן לימודים תוך כדי גידול ילדים ותוך כדי מגורים בקראוון דולף.

שאלה טובהאלעד
אני שמח לדעת שרווקים בכלל חושבים על האחריות והעול הכלכלי שבאים עם החתונה, עול שלא נפל עלינו בעודינו סמוכים על שלחן ההורים..

בנוסף לתשובות שקבלת כאן הייתי ממליץ להעתיק את השאלה גם לפורום נשואים טריים, לקבלת מענה יותר מתוכל'ס

מועדים לשמחה ושבת שלום!
זה מסוג הדברים...לילי4

שגורמים לי לשמוח שלא מרחתי את הזמן, ואני מסיימת את הלימודים עוד מעט בע"ה

להסתפק במועט קודם כלים...
עבר עריכה על ידי אודליקה בתאריך י"ח בניסן תשע"ג 15:07
עבר עריכה על ידי אודליקה בתאריך י"ח בניסן תשע"ג 15:06

ולגור בגבעה זה פתרון מעולה בנוסף חשוב, לא צריך להירתע מהנסיעות

גם אפשר לקנות אוטו ישן, שזה די זול (לצמצם קצת הרבה בהוצאות על החתונה לטובת החיים אחר כך) ואפשר למצוא במצב יחסית טוב שאז זה רק ביטוח ודלק וטסט

לשלב עבודה כמה שעות ביום

הסטודנטים יכולים לבקש מלגה, אפשר לפצל את הלימודים ל 4 שנים ואז יותר קל לשלב עבודה לפי שעות/ משמרות וכו, או לקחת שנה הפסקה

 

 

רק ביטוח ודלק??? אוטו ישן?רסיסי לילה..
מה עם בעיות ותיקונים במוסך?? אתה קונה יד חמישית וחושב שזה מרצדס...
לתחזק רכב עולה ה מ ו ן!
בגלל זה כתבתי במצב יחסית טובים...

ואפשר בהחלט למצוא מציאות- ויש לא מעט שהצליחו כולל אותי ב"ה

כיף לך! בקרוב אצלנורסיסי לילה..
אבלים...

בלי הכנסה קבועה לא הייתי ממליצה לקנות אוטו, תמיד יכולות להיות הוצאות לא צפויות

 

רק רציתי להראות שיש הרבה אפשרויות רק זה דורש מוכנות לעבודה קשה

 

וכל זוג יעשה את ההחלטות שנכונות לו לפי הנתונים שלהם

רכב זה מותרות. נקודה.אלירז
את לא יכולה לקבוע את זה בכ"כ וודאות!רחלקה

בעזהי"ת.

 

יש מצבים ומקרים שרכב מאוד לא מותרות. אי אפשר לומר דבר כזה בכזאת נחרצות!

רכב זה לא מותרות כשהוא נחוץ לעבודהמשה
רכב זה לא מותרות מהרבה סיבות, לא רק עבודה.שמשי

כמובן, הוא יכול להיות "מותרות" ו"פינוק" ויכול להיות לצרכים חשובים ביותר.

כל זוג ושיקוליו הוא.

 

אגב, מקרה שיכול להיחשב כמותרות בשבילך, יכול להיחשב כקריטי למישהו אחר...

יש לי חברה סטודנטית ובעל אברךמתפללת..

שחיים על ההורים לגמרי. משכר דירה ועד אוכל...

ממש לא הייתי רוצה להיות במקומה! צריך לדעת להסתדר כמודים אנחנו לך
כמובן שמותר להורים קצת לעזור אבל מא׳-ת׳ לדעתי זה גרוע, יהיה להם לפי דעתי קשה להסתגל אחרי שהבת תסיים את התואר להתחיל לשלם על הכל אבל כל אחד והשיקולים שלו..
עבדתי ועדיין עובדת בתור סטודנטיתארוון

 

ולדעתי- כשעובדים אפשר להסתדר..בטח אם חוסכים לפני...

 

ויש גם את המתנות של החתונהטל 123
אותם מאוד מאוד כדאי לחסוך.רחלקה

בעזהי"ת.

 

סכום כסף כ"כ גדול ממש לא בא ברגל, וחבל להוציא אותו על שוטף...

או לתת להורים, לכסות את הבור שנוצר אצלם.אלירז
גם הם בני אדם.
במיוחד אם יסייעו לזוג בהמשך,
לי אישית נראה שזו חובתם של החתן והכלה.
לפעמים ההורים יכולים ורוצים לתת את זה מתנה לזוג.רחלקה

בעזהי"ת.

 

זה לגיטימי ומותר לקבל מתנות מההורים!

עובדיםכיפהאדומה
ועובדים קשה.
הגעתי למסקנה שזה לא נכון לחכות.
בהתחלה קשה מאוד ולאט לאט קמים בכוחות עצמך אני אשתדל מאוד לחיות בגפי ולהעזר בהורים כמה שפחות.
אה ולפעמים יש רווח מהחתונה שזה גם אמור לעזור.
התשובה פשוטה מאוד.ב.ש.

הרב אבינר תמיד אומר שיש נוסחת קסם לא להיות במינוס.

לא להוציא יותר ממה שמכניסים.

כ"כ פשוט. כ"כ לא מתוחכם. כ"כ אמיתי.

נראה לי שזו התשובה הכי מדויקת למה שאת מחפשת.

לא ברור לי מה מקור חלק מהנחות היסוד בשאלה...אדם כל שהוא

(בעיקר הנחות ב. ה.)

כלומר, אם אתה מדבר על מי שלא רוצה/לא יכול להעזר בהורים, או לגור במקום מרוחק (בין אם אתה עצמך כזה, או באופן תיאורטי) אז זה מובן לי. 

אבל אם יש כאן אמירה עקרונית, שהפתרונות האלה לא לגיטימיים, (בניגוד לאפשרות ו), אני לא מסכים.

 

(כמובן, גם מי שמקבל כסף מההורים, צריך להשתמש בו בתבונה, ולא לחשוב שאם זה על חשבון ההורים אפשר לחיות בלי חשבון...)

אתה צודק, מבחוץ זה נראה בלתי אפשרי. אבל-on

מצטרפת לאלירז- זה מדהים כמה דרכים יש לקב"ה לשלוח כספים...

יש לי מלא דוג' ככה לתת לך בשלוף...

למרות זאת, זה באמת מלחיץ ודורש אחריות לדאוג (בעצמך) לפרנסה ולא להסתמך על ניסים!!!

 

 

לדעתי מילת מפתח היא "חריצות"...

 

אני רוצה להוסיף שיש גם כל מיני תכניות לזוגות צעירים (ברחבי הארץ) שמאפשרות לימוד תורה+לימודי תואר תמורת מלגה/כל מיני הטבות שמאד עוזרות לפחות בכמה שנים ראשונות עד שמצליחים לעמוד על הרגליים. מן קרש קפיצה.

 

[רק לרקע- אנו זוג סטודנטים וגרנו בירושלים]

זה ממש משתנה מזוג לזוג.שמשי

מה לומדים, איזה שנה, איפה גרים(לפעמים יש אילוצים). וכמובן שיש דברים שתלויים בהשתדלות של הזוג לא להוציא יותר מדי. כלומר כן, להחזיק רכב זה אחלה אבל מאוד יקר, אז עד כמה אפשר להתפשר ולסוע בטרמפים/תחבורה ציבורית? כמה מוציאים על דברים מיותרים? עד כמה יש זמן לעבוד...

אנחנו אברכים ואני עובדת במשרה חלקית אז ב"ה מצליחים לחסוך די יפה, גם בתקופה שבה השכרנו דירה בהרבה יותר כסף מעכשיו...

אין תשובה חד משמעית. זה משתנה מאוד.

עם זאת, צריך לדעת שזה לא פשוט אבל בד"כ לא בלתי אפשרי (אלא אם כן 2 בני הזוג סטודנטים שלומדים 5 פעמים בשבוע מקצועות תובעניים, ואז מה לעשות- הם יצטרכו בד"כ לחיות על חשבון ההורים...)

ומה אתה יכול לעשות עכשיו בשביל זה?מאמע צאדיקה

כשתתחתן- תהיה חכם יותר ומנוסה יותר כדי לנעות לשאלה שלך

 

אבל עכשיו- יש המון מה שאתה יכול לעשות!

אתה יכול ללמוד מקצוע- ולקדם את ההכשרה המקצועית שלך כמה שיותר כדי שלכש.. בעז"ה יהיה לך כמה שיותר קרוב למקצוע מכניס ויציב

אתה יכול לעבוד במזדמנות- ולצבור כסף , שיתן לך התחלה טובה בחיים

אתה יכול לא לבזבז את הכסף שיש לך- מעבודה, אלא להשקיע אותו בחכמה!

להשקיע כסף- אתה יכול להשקיע את הכסף בצורה שבנוסף לרווח הסופי- יש כל רבעון כסף שמגיע לך -זה משמעותי לחשבון עו"ש בחיים

 

 

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פאחרונה

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך