מיסי גולגולת למתיישבים ביו"ש - אפשרות לשינוי'

שלום לכולם,

אני לא יודע אם זה המקום המתאים, אם לא - אז תגידו לאיפה להעביר...

 

כידוע בהרבה ישובים ביו"ש נגבים מיסים מעבר למה שנהוג בכל מקום אחר בישראל.

ניסיתי להבין למה, וכל שהצלחתי להבין זה שהדבר נעשה לפי חוק בדר"כ (לא בכל המקומות הגביה חוקית, אבל זה נושא אחר).

 

אתן דוגמא ללא פרטים מזהים:

ישוב X שייך למועצה אזורית שומרון.

בישוב X נגבים המיסים הבאים:

ארנונה - שהולכת למועצה אזורית שומרון.

מיסי וועד מקומי - שהולכים לוועד המקומי.

מיסי יישוב

היטל בטחון

 

עכשיו, בדקתי את עלויות הארנונה לפי מטר ביחס לישובים אחרים מעבר לקו הירוק (מהעבר השני, היינו תל אביב, גבעתיים וכו'), והסתבר שעלות הארנונה למטר בישוב X היא גבוהה גם ביחס לערים שהזכרתי מעבר לקו. אם כך (וגם אם לא!), עבור מה צריך לשלם עוד כספים?

 

לדעתי, כספי הארנונה בתוספת ההקצבות הממשלתיות (למועצות האזוריות) אמורים להספיק למתן שירותים לאזרח כגון, ביוב, תאורת רחוב ושאר דברים.

בנוסף, יש ישובים שגובים אלפי דולרים עבור כל משפחה שנקלטת ליישוב!!! אולי זו הסיבה שתמיד יש בתים ריקים בישובים אלו?

תחשבו, בישוב Y עלות שכר דירה לבית ממוצע של 80 מטר הוא 1000 ש"ח, ועלות דמי קליטה למשפחה שנקלטה היא 3000$ (אמיתי לגמרי). לא פלא שיש כ"כ הרבה בתים ריקים בישוב!

האם יתכן, שתושבי יו"ש התרגלו להיות פראיירים, ואפילו לא חושבים שמשהו פה לא בסדר? האם התרגלנו לשלם בלי לחשוב? האם אנו עדר?

 

יש דבר אחד שניתן להבין אותו חלקית - גבייה עבור בטחון. בהרבה ישובים יש הוצאות בטחון כגון רכב סיור, שומרים בשכר וכו'.

ולכן מקובל חלקית שיש היטל בטחון. אבל למה חלקית? כי אם היישוב צריך את זה מבחינה בטחונית, אז המדינה צריכה לתקצב יותר את סעיף הבטחון באותו ישוב. אם המדינה מכירה בישוב מסויים, והוא חוקי (לפי חוקי המדינה) אז למה התושבים שם כמו סוג ב' שצריכים לשלם יותר על מנת לחיות בבטחון כמו כולם? המדינה חייבת את זה לאזרחיה!

 

אפילו מצאתי (אם הבנתי נכון) שאסור לגבות מיסי וועד מקומי שעולים על מקסימום עלות הארנונה בחוק (ההשלמה של המיסים עד לתקרת מקסימום ארנונה):

http://www.mekler.co.il/doc.aspx?id=k2004061

סעיף 4 שם.

ברור שכספי המיסים לא הולכים לכיס פרטי של אף אחד, אבל למה מקובלת התנהלות כזו של גביית מיסים? 

אשמח לדעת מה דעתכם בעניין, ואם תרצו - שתפו איך זה אצלכם בישוב (האם יש מיסים, כמה, והאם מוצדק). 

לא בטוח שההשוואה לערים נכונה...אדם כל שהוא

המקומות שציינת בתוך הקו הירוק הם ערים, ומסתבר שבעיר ההוצאות מתחלקות בין יותר אנשים. (חשוב למשל על היחס בין אורך הכבישים למספר התושבים, כמה מטר כביש עבור כל תושב בישוב בשומרון, וכמה בת"א).

 

דווקא חשבתי על זה'

וזה לא מדוייק,

כשהייתי ילד לא גרתי בעיר ועדיין, לא היו מיסים מעבר למה שכל אזרח משלם.

בוא נחשוב בהיגיון, האם יש הגיון שאזרח אחד ישלם יותר מאזרח אחר עבור שירותים שהמדינה אמורה לספק דרך רשות מוניציפלית?

 

אמנם יש הגיון במחירים שונים של ארנונה למטר מרובע, ולכן יש קצת חופש לכל מועצה לבחור מה המחיר למטר רבוע. אבל גם לזה המדינה מגדירה מקסימום גביה.

הבעיה היא שבשומרון, כנראה מסיבות הסטוריות, אנשים התרגלו לשלם יותר.

ובינינו - מקבלים הרבה פחות.

קראתי את הכתבה, להלן התייחסותי'

אכן, החוקים מעבר לקו הירוק שונים מאשר עברו השני של הקו.

רק מה? בואו ניזכר...

זוכרים שלפני כמה שנים החליטו על מכסות מים לפי מספר הדיירים בבית?

תקנות אלו נקבעו וחלו על אזרחי ישראל, ולא חלו על אזרחי ישראל שמעבר לקו...

אך נראה לכם שהמדינה פראיירית? ותפסיד סכומים אדירים של כסף מממאות אלפי האזרחים שמעבר לקו? מה פתאום!

תוך 3 חודשים תקנות אלו חלו גם על תושבי יו"ש.

פשוט מאוד, כשהמדינה רוצה היא מחלה חוקים גם ביו"ש.

 

למה שתושבי יו"ש יקבלו את זה שהם משלמים עלויות כה גבוהות, הרבה מעבר לכל אזרח ישראל?

למה לכ"כ הרבה תושבים ביו"ש לא מפריע לשלם יותר ולקבל פחות?

אם המדינה ממנת אבטחת אישים לשרים חכ"ים ועכשיו גם לראשי ערים, אז למה שהמדינה לא תאבטח כיאות את הישובים ביו"ש? או לחליפין, למה שהמדינה לא תשנה את המציאות הבטחונית ביו"ש כך שלא יהיו זקוקים שם לאבטחה מוגברת?

האם לדעתכם כדאי לפתוח עצומה לגבי נושא זה?

חשבתי על עצומה שהתוכן שלה הוא: ליישובי יו"ש מגיע תקצוב המתאים ליישוב כך שאזרחי יו"ש לא יצטרכו לשלם יותר מאזרחים אחרים.

אני מדבר על יישובים שמאושרים ותקינים מבחינם המדינה, כמו שיש חובות לאזרח גם מגיעים לו זכויות.

דברו עם ההורים שלכם (אם הם גרים ביו"ש) ושאלו גם אותם.

 

בכל מקרה, כצעד ראשון להתנגדות למצב קייםאלעד

אתה חייב לוותר על האנונימיות, וודאי שלא להסתפק בכנוי "י" בלבד.

זו התנהלות פחדנית ומתגוננת שלא תוביל לשום מקום.

אני יודע לגבי בית אל שהארנונה פה גבוהה בטירוףמשה

(ארנונה + דמי שמירה, שגם הם למעשה ארנונה)

 

גבוהה הרבה יותר מהרבה מקומות, כולל פתח תקווה וחלקים נכבדים בתל אביב.

על היישוב שלך נאמר המדרש:אלעד
 
אמר רבי יוסי בן קסמא, 
פעם אחת הייתי מהלך בדרך ופגע בי אדם אחד, ונתן לי שלום, והחזרתי לו שלום. 
אמר לי: רבי מאיזה מקום אתה 
אמרתי לו: מעיר גדולה של חכמים ושל סופרים אני 
אמר לי: רבי רצונך שתדור עמנו במקומנו 
ואני אתן לך אלף אלפים דנרי זהב ואבנים טובות ומרגליות. 
אמרתי לו: אם אתה נותן לי כל כסף וזהב ואבנים טובות ומרגליות שבעולם, 
איני דר אלא במקום תורה. 
וכן כתוב בספר תהלים על ידי דוד מלך ישראל: "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף". 
ולא עוד, אלא שבשעת פטירתו של אדם אין מלווין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד. 
שנאמר: 
בהתהלכך תנחה אותך בשכבך תשמור עליך והקיצות היא תשיחך. 
בהתהלכך תנחה אתך, בעולם הזה; 
בשכבך תשמור עליך, בקבר; 
והקיצות היא תשיחך, לעולם הבא; 
ואומר: לי הכסף ולי הזהב נאם ה' צבאות
.
 
מסכת אבות פרק ו משנה י
נכון מאוד!'

האם בבית אל יש גם תשלום נוסף מעבר לארנונה + אגרת שמירה (מיסי ישוב / מיסי אמנה / מיסי גרעין וכו')?

האם המיסים כיום עוברים את תקרת המקסימום הקבועה בחוק?

 

 

לא יתכן שהמדינה מצד אחד אשרה ישובים כמו בית אל, ומצד שני, כדי לגור בישובים אלה צריך לשלם יותר מאזרחים רגילים.

אני שם לב שהאוכלוסיה הבוגרת השלימה לצערי עם העניין מתוך הרגל. כי אולי בהתחלה זה היה מוצדק (רוב הישובים החלו להבנות לפי שקבלו את כל האישורים, ולכן היה צריך תקצוב נוסף), אבל כעת שיישוב מסויים מאושר, למה שתושביו ישלמו יותר???

 

אם יש צורכי בטחון יחותר מישוב אחר, אזי המנהל האזרחי / צה"ל / משרד הבטחון (שהם אמונים על השלטון והבטחון ביו"ש) צריכים לממן זאת.

 

האם יש סיכוי לשינוי?

לבית אל יש צו ארנונה משלומשה

יקר משמעותית מזה של בנימין, כולל נסיון לבצע שוד של ממש בחברות התקשורת רק כי הם יכולים.

 

http://www.bet-el.muni.il/adm/uplaod/document/צו%20ארנונה%202013.pdf

הוא לא יקר משמעותיתאלעד

ודאי לא בנוגע אלינו, בבתי מגורים.

הארנונה ביו"ש גבוהה מאוד, אבל רציתי להציף משהו אחר'

רציתי לדבר דווקא על תשלומים מעבר לארנונה.

לעניין הארנונה, יש מקומות יקרים יותר ויש יקרים פחות. יו"ש ידועה כאזור יקר משום מה.

 

אבל מה שיותר מפריע לי זה שתושבי יו"ש בהרבה ישובים משלמים מיסים נוספים:

מיסי אמנה

מיסי גרעין

מיסי וועד

מיסי יישוב

מיסי בטחון

מס קליטה (כן כן, יש מקומות שאם עברת וועדת קליטה ואתה רוצה לגור שם - אתה צריך לשלם, הרבה כסף, ובלי קשר לעלות הבית שאתה קונה או שוכר)

כל מקום קורא להן בשם אחר (ויש ישובים בהם משלמים יותר ממס אחד מרשימה זו).

השאלה היא - למה? למה לשלם משהו נוסף לארנונה כדי לקבל מה שכל אזרח מקבל תמורת ארנונה בלבד?

האמת שאזרחי יו"ש משלמים יותר, אבל מקבלים פחות:

מדרכות צרות

כבישים מסוכנים

כבישים צרים מאוד

יש מקומות ללא ביוב, אלא סתם בור ספיגה שחור

תאורת רחוב מיושנת

מעט גני שעשועים וללא צליות (כמו רשת או משהו שיגן על הילדים מפני השמש החזקה)

מרפאות שרוב היום לא עובדות או שעובדות בשעות לא סבירות או שלא מספיק שעות (כל ישוב והבעיה שלו)

גני ילדים צפופים

טיפת חלב אם יש בכלל, עובדת מעט מאוד שעות, ודווקא הילודה ביו"ש גבוהה מאוד

סניפי דואר מרוחקים מאוד ובהרבה מקומות חסרות תיבות

וכו' וכו'... אמנם אני יודע על כמה ישובים שזה לא המצב אצלם, אבל מה שתיארתי זו תופעה. לא מקרה בודד.

 

זה בסדר מבחינתכם? רק אני חושב שמשהו לא בסדר מערכתית???

 

 

מסכימה לגמרי עם המציאות המתוארת.+mp8

לא רק אתה חושב שמשהו מעוות פה....

 

 

שמחתי לקרא את תגובתך'

כנראה שאת צעירה יחסית, כי המבוגרים כבר התרגלו לשלם ואפילו לא חושבים שמשהו לא בסדר.

זה כמו הסיפור על הפיל שכשהיה קטן מוסמר לקרקע וכשנהיה כבר גדול, כבר לא חשב שהוא מסוגל להשתחרר מאחיזת המסמר.

 

אשמח לדעת על עלויות המיסים ביישוב שלך, ואם את לא מעוניינת להזדהות - את יכולה לשלוח לי הודעה פרטית אודות המיסים אצלכם.

האמת כנראה כלכליתמשה

בנו על זה שאנשים בנו דירות/וילות בזול, וניסו לנצל את זה מכיוון אחר.

לעומת שכירות או דירה במרכז זה דווקא השתלם.

 

 

אבל היום כבר לא.

אתה יכול לראותאת זה כךאלעד

או אחרת, תלוי אילו משקפיים אתה חובש.

 

לגבי הארנונה- היא לא גבוהה ביחס לרשויות אחרות, ואתה מוזמן לבדוק את זה.

למעשה, בערים הארנונה גבוהה הרבה הרבה יותר.

 

לגבי שאר החיובים, שאצלינו ביישוב מכונים "מיסים"-

הרי שהם נועדו לצורך קהילתי. לדוגמא: מיסי וועד, בטחון, בית כנסת וכד'-

כולם נוסדו בהסכמה ובהכרעה קהילתית, לטובת הקהילה ככלל וכפרט. אני סבור שכל עירעור

צריך להיות ממוקד ספיציפית ליישוב בו אתה גר, ולא כטענה כללית.

 

ואני חייב להודות שאינני רואה היכן אתה מוצא את ההבדל הגדול במצב הכביכול בלתי שייויוני

אותו אתה מתאר, ולמה בדיוק אתה משווה אותו. המצב בערים יותר טוב? התנאים מפנקים יותר? לא.

ביישובי הנגב המצב טוב יותר? ממש לא. ביישובי הגליל והגולן ביקרת? המצב שם גרוע הרבה הרבה יותר.

הארנונה בבית אל יקרה משל פתח תקווה!משה
מה פתאוםאלעד

מצ"ב חיוב מבני מגורים של פ"ת, ע"פ צו הארנונה 2012

ממצוע החיוב גבוה בהרבה מ41.9 ש"ח אותם אתה משלם..

אני משלם גם 90 שקל בחודש דמי שמירהמשה

לדירה קטנה, זה כבר הופך את זה ליקר יותר....

בדיוק זו הבעיה!'

אנשים התרגלו שהם צריכים לשלם כסף כדי לחיות בבטחון!!!

תושבים ביו"ש משלמים דמי שמירה! 

המדינה אחראית לבטחון אזרחיה! זו הוצאה שהמדינה צריכה לממן!

כנראה שיש פה כאלו שהתרגלו לשלם בלי לחשוב.

נו מה חשבת??אלעד

שתגור מתוך בחירה בין כפרים ערביים ולא תשלם עבור בטחון?

זה דווקא אחת הדוגמאות לתשלום מוצדק בהחלט, לדעתי.

 

אם כבר, אז "מיסי אמנה" לא היו מובנים לי מעולם..

אשמח אם יאירו את עיניי בקשר לזה.

 

 

___

ועד עכשיו, בכל הדיון ה"קוטרי" הזה,

אף אחד לא הביא נתונים אמיתיים, של כמות עובדי נקיון לנפש בעיר ויישובים בקו הירוק בייחס ליו"ש,

מועדי פינוי אשפה, זמינות לתקלות וכד'

אני מעוניין להבהיר משהו בסיסי'

המדינה לא עושה לנו טובה שהיא מאפשרת לנו לגור ביו"ש.

המדינה החליטה אסטרטגית ליישב את יו"ש ולכן גם נתנה מענקים והטבות שונות בשנים עברו לשם כך.

אמנם גם אנו רוצים לגור ביו"ש אבל הרצון שלנו הוא לא מתנגד לרצון של המדינה אלא הולך יחד איתה, גם אם קשה לראות את זה כיום כשביבי חוזר ומדבר על 2 מדינות וכו' וכו'.

 

ולכן, זה לא שהלכתי לגור בין כפרים ערביים ולכן אני צריך לממן את הבטחון.

אני הלכתי לגור ביישוב שאושר רשמית ע"י המדינה, אין ויכוח בנושא בכלל. אפילו שלום עכשיו לא הצליחו למצא ערבי שיגיד שהאדמות הללו של סבא שלו.

ולכן, אני לא תושב סוג ב'. לא הלכתי לאיזה גבעה ואספתי כסף מחברי הגבעה כדי להביא שומרים.

בעצם, אולי אני כן תושב סוג ב'? עובדה שאני משלם יותר ומקבל פחות!

 

שמח שהעלית את מיסי אמנה, אין לי הרבה ידע בנושא, אשמח לקבל מידע מהחברים פה על מה משלמים את המיסים הללו ומאיפה נובעת / נבעה הלגיטימציה שלהם.

 

נראה שהבעייה עמוקה יותר-משה ר-

יכול להיות שזה חלק מתהליך ניתוק של המדינה מההתיישבות כתקדים להסדר עתידי..

וכנראה שהוצאת צה"ל מהיישובים הכרחית למהלך כדי לא ליצור אובר חיבור בין הצבא למתיישבים כמו שקרא בגוש קטיף, לא משנה שזה לא ממש עזר אבל עדיין..

אדמין דיבר על דמי שמירהאלעד

ליישוב בו הוא מתגורר צמודות 3 אוגדות,

ומסביב ליישוב 14 עמדות שמירה של חיילי צה"ל.

 

אך לגופו של עניין-

הנוהג מאז קום ההתחלויות היה שמירה של תושבי הישוב במסגרת של סבב תורנויות+כמה חיילים לסיוע+חלוקת נשקים לתושבים מסויימים+מימון רכב בטחוני ורבש"ץ,

כיום ברוב היישובים כל תושב משלם סכום לא גדול כתחליף לשמירה. זה מאוד מקובל בעיניי, ולא קשור בכלל לפוליטיקה! גם ביישובים מחוץ לקו הירוק הסמוכים לגבול או לכפרים ערביים קיים הסדר כזה.

 

אתה מתאר נכון תקופה מסויימת'

הרבה מהיישובים ביו"ש קמו כך.

אבל ברגע שיישוב מסויים נהיה חוקי על כל המשתמע מכך - המדינה מחוייבת לבטחונו.

ולכן, לא מוצדק להמשיך את ההרגל לשלם עבור בטחון בישובים שאושרו.

 

 

הנה קצת פירוט על מיסי אמנה המסתוריים:אלעד

http://www.binyamin.org.il/?CategoryID=34&Page=&ArticleID=2768&Show=&Show=

 

ובכלל, אם אתה מעוניין שהמחאה שלך תעלה לפסים מעשיים-

הגיע הזמן שתצא קצת מהאנונימיות, תבדוק נתונים אמיתיים ותתחיל לברר עם אנשי מקצוע מה חוקי ומה לא.

 

בנתיים הכל באוויר.

 

בהצלחה רבה!

תודה, קראתי ולהלן התייחסותי'אחרונה

1. יש הרבה ארגונים שעושים מעשים טובים למען עם ישראל וזה לא סיבה לחייב תושבים לשלם להם

מי שרוצה, שיתרום כמה שרוצה.

2. אמנה היא חברה כלכלית לגמרי.

3. גם מעשים שאמנה עושה ואין לה רווח מידי על זה, אמנה בונה על רווח עתידי, כאשר יהיו אישורי בניה.

 

ולכן, ראוי להפסיק את מיסי אמנה.

 

אלעד היקר'

בא לא נתמם...

השירות לתושב, המוסדות הציבוריים, תאורת הרחוב, הנקיון, השילוט, הרימזור, איכות הכבישים והמדרכות, זמינות השירות הציבורי וכו' וכו'.. שיש בפ"ת באיזורים א' וב' גבוהים ביחס למה שתושבי בית אל מקבלים.

 

האם בבית אל משלמים משהו נוסף מעבר לארנונה?

 

דמי שמירה, ואף רוצים לייקר אותםמשה
הצעה שלי - במקום לייקר'

לתת אתרעה למשרד הבטחון / המנהל האזרחי וכל הגורמים הרלוונטים שעוד 3 חודשים לא יגבו יותר מיסי בטחון.

ועל המדינה לתקצב ולשאת בהוצאות.

בית אל הוא מקום מאושר ע"י כל הגורמים בישראל. אין סיבה שתשלמו עבור בטחון.

התעוררו!

 

אני יודע שיהיה קשה להוביל מהלך כזה, כי יש הרבה שהתרגלו (בהתחלה זה היה מוצדק) לשלם, ולא יכולים לחשוב על אפשרות ללא תשלום. אבל עדיף עכשיו מאשר להתעורר עוד 10 שנים, ואז בטח דמי השמירה יהיו 300 ש"ח.

 

האם גם אצלכם משלמים ליישוב לחוד ולמועצה לחוד??+mp8

גרתי קודם בעיר נקיה ומטופחת, עם כל השירותים לציבור ברמה טובה מאוד,

שילמתי פחות מחצי ממה שאני משלמת במגורים ביישוב (ליישוב+מועצה אזורית, כל אחד מהם סכום נכבד בפני עצמו)

 

והשירותים הניתנים הם למטה מכל ביקורת.

בכל התחומים.

מזדהה מאוד עם מה שכתבת!'

יש הרבה מקומות כאלו שמשלמים גם למועצה האזורית ארנונה לא זולה בכלל, וגם למזכירות היישוב שבתוך אותה מועצה איזורית. 

אל תתלפאי אם מחר יבואו נציגי הישוב שלך ויגידו שמכיון שהשירותים הם מתחת לכל ביקורת הוחלט שכל בית אב ישלם עוד 100 ש"ח לחודש ע"מ לשפר זאת...

לפי מיטב הבנתי, החוק קובע ששני המיסים יחד - אסור להם להיות מעבר לתקרת הארנונה הקבועה בחוק (כל רשות קובעת, אבל יש מינימום ומקסימום שאסור להם לחרוג).

ז"א, אם לדוגמא, מקסימום ארנונה על מבנה מגורים הוא 100 ש"ח למ"ר לשנה, אזי ארנונה מועצה איזורית + ארנונה מזכירות מקומית צריכה להיות קטנה או שווה ל - 100 ש"ח למ"ר לשנה.

 

חשוב שכל אחד שאכפת לו - ידבר עם חבריו ויפנה אותם לשרשור הזה. אולי יחד נוביל שינוי אמיתי לטובת כולם.

 

האם מישהו יכול לאשר או לסתור את מה שכתבתי?

בהחלט ניתן לראות את זה כמו שאתה מציע'

שיש מקומות שהמצב שם יותר גרוע כמו שאומרים: צרת רבים חצי נחמה.

אבל, יש האומרים: צרת רבים נחמת שוטים.

זה שבמקומות אחרים יותר גרוע, לא אומר שלא צריך לשאוף שאצלנו יהיה יותר טוב, ולשאוף למקומות הטובים יותר.

 

לגבי הארנונה, ספציפית למספר ישובים שגרתי בהם (בשומרון ליתר דיוק), הארנונה שם גבוהה ואפילו עוקפת ערים בגוש דן.

כל מיני צרכים שנכנסים תחת איצטלת הקהילתיות צריכים להבטל מהעולם כל עוד הם לא בהתנדבות.

ממה נפשך?

אם מדובר במיסים לצרכים בטחוניים חיוניים, הרי שהמדינה (משרד הבטחון / המנהל האזרחי וכו') צריכה לממן כדי לספק בטחון לתושביה, בדיוק כמו שבלוד ובערים אחרות מוכות פשיעה החלו להפעיל ניידות משטרה במהלך היום והלילה בתוך אותם ערים.

אם מדובר במס עבור גינון ושיפור פני העיר - מיותר לחלוטין, הרי אגף שפ"ע במועצה / בעירייה אמורים לספק זאת.

אם מדובר במס עבור בית כנסת שרוצים לבנות, ויש עלויות מעבר לתקציב שכבר הושג מתרומות, מיותר לגבות מכלל התושבים.

אם מדובר במס עבור אירועים עבור הקהילה - כנ"ל, מי שמעוניין להשתתף באירוע שישלם, ומי שלא - לא. ואם תאמר שבמידה וזכות הבחירה לשלם תהיה אצל התושב ורק הוא יחליט אם להשתתף ולשלם או לא, אזי רק מעט ישתתפו?

התשובה: אם זה כך, אז כנראה שאכן, רק מעט רוצים את זה, אז או שתבטלו או שאלו שרוצים יממנו.

 

הכלל שהיה נפוץ בקהילות היהודיות הוא: איש אשר ידבנו ליבו. אי אפשר להכריל אנשים לתרום.

אפשר לשאול מי מסכים / מוכן לתרום ותהיה עליהם הברכה.

אתה רוצה בית כנסת? שום בעיה, אבל אל תכריח אנשים לתרום.

אתה רוצה גינון מעבר למה שהמועצה מספקת? שום בעיה, או שתממן את הגינון הנוסף בעצמך או שתקבל שותפות בנושא מעוד תושבים.

להכריח את כל התושבים לשלם כסף עבור משהו  - מאוד לא לגיטימי, היהדות היא לא קומוניזם.

הבעיה בכל היוזמות הללו, זה שלמדינה לא יהיה אינטרס להשקיע באותם מקומות מהסיבות הבאות:

1. המדינה רואה שהמקומות מסתדרים יפה מאוד ללא הקצבות מעבר לקיים.

2. אין מוטיבציה להנהגת היישוב ללחוץ על המדינה לקבל תקציבים נוספים (הרי התושבים עצמם מממנים מה שצריך ובלעו את הגולולה הזו, התרגלו שצריך לשלם כדי לקבל מה שבכול מקום מקבלים רק תמורת ארנונה).

 

 

לדעתי עדיף...'

להתפלל בבית פשוט וצנוע מאשר להכריח תושבים לשלם כדי שיהיה בית כנסת יפה.

אנשים צריכים לזכור שהחשיבות של בית הכנסת הוא שמתפללים בו מעומקא דליבא, שומרים עליו, ולא מדברים בו.

בית כנסת כזה גם אם הוא הכי פשוט - קדושה שורה בו.

בית כנסת מפואר שלא מכבדים אותו, מתפללים ולא מחזירים סידורים למקום, הופכים אותו למועדון, ומדברים בו דברים בטלים לא עלינו, כמה שיראה טוב הקדושה לא תשרה שם.

הייתי בבתי כנסת שיש שיגידו עלובים במראם, אבל איך שנכנסים לשם, יש אוירה של קודשה, ואתה מרגיש ממש לא נוח לדבר שם, רק להתפלל. וזו הקדושה שעם ישראל יכול להכניס למבנה הכי צנוע ופשוט בעולם.

הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

גם היהודים באימפריה של שלמהקעלעברימבאר

הם מיעוט לשיטתך. כי בכל עבר הנהר מתפסח עד עזה תחום שלטונו של שלמה, הרוב היו גויים.


 

יש 1.5 מיליון ערבים בישראל.


 

עוד 3 מיליון מרוכזים מעבר לגדר ההפרדה וכמעט כולם לא יכולים לעבור אותה . עוד 2 מיליון בעזה.

אם עזה נקראת בעיניך "ארץ ישראל" אז גם לבנון באותה מידה הארץ.


 

בתחומי החוק של מדינת ישראל הערבים הם מיעוט, וגם ביו"ש הם לא אזרחים ורובם לא גרים בשטחי c .

 

בכל מקרה כשנספח את יו"ש, כנראה צריך להגביל את הערבים מיו"ש (שכמובן לא יקבלו אזרחות) מלעבור את גדר ההפרדה, כדי שלא תווצר מדינה דו לאומית דה פקטו.

 

בקיצור - כיום הערבים בשעבוד מלכויות, לא אנחנו. פעם הערבים שלטו עלינו, כיום אנחנו שולטים עליהם. ברוך ה'.

 

אם אתה וכל יהודי העולם יעלו לארץ, אז אחוז הערבים בין הירדן לים (כולל הפלסטינים) יהיה רק רבע מהאכלוסיה

הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות

הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".

מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו

אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
אבל גם כשהיה נמוך הרבה יותר, היה צריך אחריות והיו כאלו שלא עברו.
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה

כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.

מקווהארץ השוקולד
אחרת, זה סימן רע עלינו לדעתי
עובדתיתשלג דאשתקד

אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.

ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...

למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד

לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."

זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)

בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.

מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויק
ביבי שוב ינצח, למרבה הצערshaulreznik

למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.

מי היית רוצה במקומו?זיויק
החל מעמית הלויshaulreznik
דרך אמיר אוחנה וכלה בטלי גוטליב.
באמת חושב שנכון שיהיה למדינת ישראל ראש ממשלה הומו?זיויקאחרונה
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
שמוכיח באריכות מדיוק הפסוקים, שישמעאל נשאר עבד ולא מיוחס כבן אברהם אלא כ"בן האמה", בעוד השבטים הם "בני יעקב".


השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.

עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל

ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.

ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.

אור החיים מתמודד עם זההסטורי
לא כתבתי שום דבר מעצמי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1
מן הסתם התכוון לפי הסוד, לא בפשטקעלעברימבאר
טוב אנחנו לא חולקים. בסוףקעלעברימבאר

הלכתית הישמעאלים לא עבדים שלנו. כי זה היה לפני מתן תורה, כי הפקעת מלך הפקעה, וכו וכו).

 

אין לנו צורך בתקציבים של הערבים, אלא אם כן הם עשירים יותר מאיתנו ויכולים לסייע כלכלית לעם הקטן שלנו. אבל נראה לי שארהב וסין יוכלו להיות מניקות יעילות יותר לתינוק ששמו עם ישראל. אבל אם סעודיה תרצה לתקצב אותנו, למה לא?

 

הכוונה שישמעאל הוא עבד ליצחק, כמו שאליעזר עבד לאברהם. כלומר דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים. כפוף אליו מבחינה רוחנית.


 

ישמעאל צריכים להכיר שעם ישראל הוא עם האלוקים, והתפקיד שלהם הוא להפיץ את המונותאיזם של עם ישראל בעולם, ולא ליצור לעצמם מרכז רוחני אלטרנטיבי. ומתוך "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה" רק כך יתקיים בהם " הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרוב"


 

@סיעתא דשמייא1 זה בערך מה שאמר הרב שרקי

חזל חולקים על אור החיים, כי אומריםקעלעברימבאר
שאברהם הוא "אב המון גוים" לעמים רבים. ולא רק לישראל. גם עדיין לא היה מתן תורה, ובן שפחה כנענית לאדון הוא עדיין בנו.


וגם גביהא בן פסיסא מעולם לא טען בויכוח אצל אלכסנדר מוקדון שישמעאל אינו בן אברהם.


אור החיים בטח מתכוון מבחינת הסוד, שרק יצחק ממשיך את אברהם בברית של הקב"ה, וישמעאל לא נחשב ב"לזרעך אתן את הארץ הזאת"

הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
ולמה הוא עשה את זה? דבר אחד ברור. לא לשם שמיםירחמיאל
הרמבם אומרקעלעברימבאר
שגוי שעשה אחד ממצות בני נוח מפני הכרע דעתו ולא מפני שכך צווה בידי משה, נחשב מחכמי אומות העולם, גם אם לא מחסידיהם (לפי הגרסא הנכונה שם ברמבם)
וזה לא אומר שהוא עשה את זה לשם שמיםירחמיאל
אז הוא מחכמי האומות, לא מחסידיהםקעלעברימבאר
למדת סטטיסטיקה?shaulreznikאחרונה

זהו מדע ההכללות האולטימטיבי שעובד לא רע. מה לעשות שאחמד אל אחמד הוא מקרה יוצא דופן בקרב מוסלמים בני זמננו.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
לא הבנתי
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולד

סתם תוהה,

תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.

נראה לי אתה מפליג בחשדות שווא🙂קעלעברימבאר
אגב מי ישלם בשביל פורום ש50 איש משתמשים בו? אם כבר משלמים זה לרשתות החברתיות. לא שווה להשקיע פה
הסגנון מאוד שונההסטורי
כל פעם שהאוסטרלי פתח פצל"ש, הוא הצליח להחזיק מקסימום 3 הודעות בלי שיזהו. בהודעה הרביעית הוא נחשף, תמיד. הסגנון זועק.
אתה כנראה צודקארץ השוקולד
אין שני ניקים מתנבאים בסגנון אחד🙂קעלעברימבאראחרונה
מטרת הפוסטרועישםטוב
עבר עריכה על ידי רועישםטוב בתאריך א' בטבת תשפ"ו 7:31

מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות

של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,

עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.

ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.

ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו

מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.

 

 

ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן 

 

כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!

הכל בגלל ביבי הרשע!!!

כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים'.


לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.


ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.

המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב

לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר

חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד

האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,

ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.

- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד

די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.

האם הם עקביים?

לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.

זה לא כזה פשוטהסטוריאחרונה
יש חוק נגד העלבת עובד ציבור. הביטוי הזה כמו שהוא - הוא בהחלט העלבת עובד ציבור. כל עצור בתקופת הגירוש, קיבל בסעיפי המעצר בנוסף למה שהוא אולי עשה (חסימת כביש וכד') גם סעיף כזה, כי השוטר הרגיש שפגע בו...


כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
וזה בדיוק הבעיה, ה' מסתתר ומזה יש את היצר הרע (שגםירחמיאל

ה' מתחרט שברא אותו)

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אולי יעניין אותך