הרהור מהפרשהפ"שטיד"ת...

ויביאה יצחק האהלה...ותהי לו לאשה ויאהבה

 

נראה שאחרי "ויביאה, ויקחה, ותהי לו לאשה, אז ויאהבה 

 

שבת שלום

כן, זה ידוע..רוני60

הפרשנים במקום מסבירים שהתורה כתבה את זה מכיוון שזו לא דרך העולם!

אשמח לציור מקורותינשול_הררי

זה בהחלט נשמע כמו כיוון מעניין

תודה מראש!

אני זוכר שראיתי כמה..רוני60

הראשון שעולה לי לראש כרגע זה העמק דבר.

תודה רבה! אעיין בכך בלנ"דינשול_הררי
סביר להניח שכל רשימת הפעלים האלהתפוח יונתן

קרו תוך יום-יומיים,

זה לא הרבה זמן,

נראה לי הגיוני שרגש יתפתח אחרי פגישה-שניים.

מה שאני חשבתי מקריאת הפרשה.די"מ

זה על הקשר החי שהיה עם יהוה שהיום הוא חסר.

 

מיד אחרי שהוא שם את הצמידים "וישתחו ליהוה" אחרי שהוא סוגר את העניין עם ההורים "וישתחו ליהוה"

 

מאוד צורם שכתבת את שם ה' במפורש, יש דרכים אחרות...ה' אחד!

צורם??? אולי מחריד. ח''ו לא צורם לי שם ה'טנגענס
צורם לו כתיבת שם ה', לא השם עצמו. וגם לי.תילה
אני רואה שאתה מחובר היטב לפרשה המצב חסה

ועכשיו ברצינות- אין שום איסור בזה.

כבר הערתי לו על זהשום וחניכה

והמנהלים הנכבדים החליטו למחוק את התגובה של...

שלי כמובן.

 

ראו הוזהרתם.

צודק!רוני60

אני באמת לא הבנתי איך דווקא ההודעה שלך נמחקה,

אני מחזק את ידיך!

משהו מאד לא טוב קורה כאןרוני60

א. אתה כותב כאן את שם ה' המפורש, זה דבר שצריך לכתוב אותו בחרדת קודש.

    וזה נראה לי ממש קלות-ראש שאתה כותב את זה ככה כאן..

 

ב. אני גם ראיתי שמרוב רצון שלך להתקרב ולהשתחוות לקב"ה אתה עובר בשביל זה איסורי דאוריתא מפורשים.

    אסור להשתחוות על אבן בלי חציצה בין הפנים (פרצוף) לאבן (חוץ מהר-הבית) - "ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחוות עליה".

מתי ראית אותי עובר על האיסור הזה?די"מ

אני דווקא ממש מקפיד עליו.

 

(מי אתה?אתה בכלל מכיר אותי?)

ראיתי אותך בערך לפני חודש..רוני60

לפחות בדרך שראיתי אותך עושה את זה - אתה וודאי עובר על האיסור!

 

חוץ מזה שאני חושב שלהשתחוות כל הזמן באופן הזה זה מביע יוהרה.

אבל לפחות תשים איזה טישו/מגבת או כל דבר חוצץ אחר בין הפנים לרצפה, שלפחות לא תעבור איסור דאוריתא..

 

וכמו שאתה רואה, מכיוון שאני יודע שאתה עושה את זה, כנראה שאני יודע לפחות איך אתה נראה..

כנראה שלא...די"מ
פעם הייתי משתמש בכיפה עד שהרב שלי אמר לי שעדיף שלא אבל כשאין ברירה אני אכן משתמש בכיפה אז יכול להיות שזה מה שראית (כי לא רואים את הכיפה אבל זה בסדר כי האיסור הוא להדביק פניו בקרקע) או שאתה מתבלבל בין כריעה להשתחויה. לא זכור לי מעולם שהשתחויתי על אבן חוץ מפעם אחת לפני שנים בהר הבית כשלא ידעתי שהאיסור הוא גם בהר הבית מחוץ לחיל.אפילו כשהייתי שיכור לא השתחויתי על אבן משכית. אז או שאתה לא יודע מי אני או שאתה לא הבנת מה ראית
טוב,רוני60

מכיוון שהדיון שלנו פה כנראה לא יגרום לך לשנות ממנהגך,

אני רק מציע לך ללמוד טוב טוב את הסוגיה.

 

אני מעריך מאד את הרצון שלך להתקרב לקב"ה,

וזה גם טוב מאד שאתה לא "תקוע" בגלותיות שלא מעט רבנים עדיין "תקועים" בה,

אבל הקב"ה התווה לנו את הדרך ואת הגבולות שבהן אפשר להתקרב אליו, ואסור לסטות מהן.

אני לגמרי מסכים איתך.די"מ
רק שלא סטיתי מהם.
סתם הערהמופים

מדאורייתא אסור רק השתחוויה ורק על אבן

מדרבנן אסור השתחוויה גם בלי אבן

ואסור על אבן גם כריעה

ומובר רק כריעה לא על אבן - מה שעושים כל עם ישראל ביום כיפור

אני מניח שדי"מ עושה כריעה, לא השתחוויה, כך שגם על אבן זה רק איסור דרבנן

 

(ואני אתפלא אם הוא טועה בזה, כי זה הלכה ידועה)

בכריעה האיסור זה רק להדביק מצחו בקרקעדי"מאחרונה
אני אף פעם לא מדביק את המצח לקרקע.
ואם אני לא טועה איסור השחוויה לא על אבן זה רק לפי הרמ"א,לא?
"עז פנים.........."נועם ה
האופן שבו אנשים רגילים להביע כבוד לבוראלשם שבו ואחלמה
הוא על ידי הימנעות מכתיבת שמו.
אני בטוח שגם אתה מכבד אותו בדרכים שלך
אבל כבוד אמיתי לבורא זה גם לכבד
את יראיו, וזה שאתה עושה משהו בנוכחותם
שבעניהם הוא זילזול בבורא,
אתה בעצם מזלזל בהם, וממילא בבורא.
מקווה שהבנת.
אבל לא כתבתי את שמו.די"מ
אין הבדל אין מה שעשיתי לבין להיכנס למכון ממרא או לכל דבר אחר שגורם לשם השם להופיע על גבי המסך.
גרמת שהוא יופיע בהודעהלשם שבו ואחלמה
וגם אם זה מותר למהדרין
זה פוגע באנשים
כי בעיניהם זה זילזול
זה לא שמו זה כינוי בסך הכלהמצב חסה

שמו המלא הוא בן 72 אותיות והוא באמת לא נכתב.

 

 

^^^רוני60

כתוב במפורש בתחילת פרשת "וארא" שזה אחד משמותיו של הקב"ה.

 

נכון שהשם הכי מקודש הוא עם 72 אותיות אבל זה לא השם היחיד של הקב"ה.

נכון.המצב חסה

טעיתי בכתיב (משום מה הייתי רגיל לקרוא לזה כינוי משום שכך כתוב בבן איש חי.)

 

עדין אין בעיה לכתוב אותו

 

עי ' בר"ה (יח: ) ואוקי באתרין (תרתי משמע..).שום וחניכה
אתה באמת לא מבין?matan

אני מסכים איתך שהלכתית לא עשית כלום(והרוצים לעיין בסוגיית כתיבת שם ה' במחשב יעיינו כאוות נפשם),

אבל- וזה אבל גדול,

אע"פ שלא כתבת שם ה', כי זה סך הכל נתונים ופיקסלים וכו', אתה פוגע ברגשות האנשים בפורום,

וזו לא החלטה שלך או בחירה שלך מה אנשים חושבים, או איך הם יגיבו, וגם אם תצעק עד מחר 

והטענה ההלכתית שלך נכונה, זה לא משנה את העובדה שהנורמה והמוסכמה היא שלא כותבים 

שמות מפורשים, בטח לא שם הויה, גם בפורום, ולרוב האנשים זה מפריע שכותבים ככה,

אז גם אם לא עברת על כתיבת שם לשווא, אתה יכול להתחשב באחרים.

 

הצעת פשרה: "יי" מכאן ואילך? בסדר?אלעזר300
אז מה אתה רוצה להגיד בעצםמשיח בן דוד

שאין אהבה לפני חתונה?..

אז אני אגיד לך על יעקב שכתוב שהוא אהב את רחל לפני

 

דרך הטבע שקודם אוהבים ואז מתחתנים

אבל עצוב שהיום לא משנה אהבה ואנשים מסתפקים רק בחיבה

כיוונת...יום בחצריך

מה נלמד מנשואי יצחק לכלל הנישואין היהודיים?

אף זו תכונה אשר ברוך ה' לא ניטשטשה בזרע אברהם ושרה יצחק ורבקה. ככל שהוסיפה להיות אשתו כן גדלה אהבתו. כדוגמת נישואין אלה של הבן היהודי הראשון, כן נוסדים הנישואין. רוב הנישואין בישראל לא על יסוד התשוקה אלא על פי שיקול התבונה. הורים וקרובים נמלכים בעצמם, אם הצעירים מתאימים זה לזו. משום כך גוברת האהבה , ככל שהם מרבים להתוודע זה לזו. אך רוב הנשואין בעולם הלא יהודי נגמרים (=מוחלטים י.ב) על פי מה שהם קוראים "אהבה" ואין לו לאדם אלא להציץ בתאורי הנובילות הלקוחים מהחיים כדי להווכח מיד, מה רבה שם התהום בין האהבה שלפני הנישואין לבין זו שלאחריהם. איך הכל טפל וחסר טעם. מה שונה הכל מתיאור הדמיון. אהבה זו היתה עיוורת ועל כל שעל בעתיד – אכזבה. לא כן הנישואין בישראל שעליהם הוא אומר "ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה"! שם החתונה איננה שיא הפריחה אלא השורש לאהבה.

ועתה עוד ארבע מילים אשר אין כמותן ליופי ושגב. מאז הביא ה' את חוה לעולם ועד אחרית הימים! "וינחם יצחק אחרי אמו" – גבר בן ארבעים שאיננו מוצא ניחומים על מות אמו הישישה, הנה הוא מתנחם באשתו! זו עמדת האשה בישראל!היאך לא בקשו להעמיס חושניות מזרחית ועסקי הרמון גם על חיי הנישואין בישראל, היאך מתגלה כל זה כפטפוט עלוב! עם פטירת שרה רחקה מהבית הרוח והנפש הנשית. יצחק חזר ומצא את האם באשתו, הרי זה הקילוס הנעלה ביותר שנכתב אי פעם על כבוד האשה ואצילותה – הנה הוא כתוב במעשה האבות על ספר התורה לישראל.

רש"ר הירש 

יצא לי פעם לחשוב על זהינשול_הררי

שלושת האבות כל אחד מסמל מודל אחר להנהגת ה' בעולם וזה מתבטא גם בקשר הזוגי שלהם.

 

אברהם לא מופיע סיפור נישואיו - שרה פשוט צצה לה שם בפסוקים כדבר טבעי ביותר.
היא פשוט תמיד הייתה שם! (ברמה כזאת שיום אחד אברהם "פתאום" שם לב "היי! יש לי אישה יפה! וואו. אדיר. איזה קטע אנחנו נשואים קרוב למאה שנה והיא לא סיפרה לי.. מצחיקולה שכמותה" - הקטע הנ"ל נכתב בהומור נא לא לאכול אותי)

 

יצחק הוא כל כולו סביל - בכלל לא מוזכר אפילו הרצון שלו להינשא! פשוט יום אחד הוא חוזר מהשדה והופ יש לו אישה.

 

יעקב לעומת זאת ירק דם על כל אחת ואחת מנשותיו. הכמיהה של יעקב מוזכרת באופן מורגש בכתובים.

 

לדעתי יש פה כמה דרכים של הנהגת ה' בסידור הזיווג לאדם וכל אחת צריכה לימוד מעמיק מאוד.

הדרך הטבעית - שהאישה גדלה לצידך והנישואים אליה זה הדבר הכי מתבקש וברור מאליו עד שאפילו כמעט לא ראוי לציון.

 

הדרך הניסית - האדם מתפלל מאמין בהשגחה וה' מקמבן לו את הכל מאחורי הקלעים. כמה חברים טובים שלי התחתנו ככה, הם פשוט הושיטו ידיים ובחורה נפלה לתוכן מהשמיים (לא כפשוטו כמובן ;) ) בלי שום השקעה מצידם כמעט

 

הדרך של המאמץ - אדם מתאמץ בורר בודק ומשקיע על מנת למצוא את המיועדת. זה שורט ושוחק אבל יעקב הצליח לשמור על תמימותו המלאה גם בתוך בית לבן הרשע (שנזכה. באמת שנצליח לזכות לכך)

 

אלו הם קצת מהרהורי ליבי בנושא

רעיון ממש יפה.תילה

הדרך של המאמץ מביאה פירות טובים בסופה (עמ"י)

 

עידוד לרובנו שבדרך הזאת..

 

 

וואו יפה. תודה.מרב.
(ויש אולי גם עניין של מעשה אבות סימן לבנים- שבכל נישואים יש את שלושת הדברים.. גם הטבעיות שבדבר- הרי כ"כ ברור שה האדם שהייתי צריכה להתחתן איתו, גם הניסיות שבדבר- איך שהקב" מגלגל את הדסרים בצורה שמדוייקת לכל אדם בנפרד וגם המאמץ- שאין קשר, בעיקר נישואין, שלא דורשים מאמץ, יריק דם וחריקת שיניים...)

תודה!
כיוונת לדעת גדולים טנגענס
ועיין טללי חיים בראשית
בשיחת הוא בא אצל זיווגו וזיווגו בא אצלו
קראתי את זה מזמן. אבל זכור לי שיש שם דברים כגון זה
לא נכון!!!פלצור

 

הדרשנים מאוד אוהבים לדרוש את הדרשה הזו,

 

אבל אצל יעקב זה היה ממש הפוך!!

הוא עבד 7 שנים בשביל רחל! ואחר כך, שרימו אותו, 

לא נשבר, ועבד עוד 7 שנים כדי להתחתן איתה!!!

 

אז מתי בדיוק הוא אהב אותה???

מה לא נכון? הוא לא דיבר על יעקב בכלללשם שבו ואחלמה
בכל מקרה, לעצם העניין, מי אם הוא עבד למענה 7 שנים כנראה שמאוד אהב אותה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך