עלילות ערוץ 7 וההתגייסות לבית היהודי - פרק 753יזהר

והפעם נדבר על טיימינג. תזמון, בלשון הקודש.

 

אתמול פורסם סקר שבו יחד לא עוברת את אחוז החסימה. מאז פורסמו סקרים נוספים, אבל בערוץ 7 מתמהמהים מלעדכן את הפיצ'ר של הסקרים. כי אם אפשר למשוך עוד קצת את הסקר ה"נפלא" הזה - אז למה לא?

 

מקומות נוספים שבהם העניין בא לידי ביטוי: שינוי כותרות. כמה פעמים ערוץ 7 כתבו כותרת מסויימת, חטפו ביקורת נוקבת - ושינו. כך הם הרוויחו מכל העולמות. מרבית הצפיות הן בשעה הראשונה. אחרי זה הגרף יורד דרסטית. אבל בתיעוד שנשאר לעד - אי אפשר לתפוס אותם על המילה.

ודוגמא אחרונה: פירסום טוקבקים. לחסום אפשרות לטוקבקים לכל הכתבות נגד יחד ובעד הבית היהודי - אי אפשר, שאז זה יהיה בוטה מדי. אז בחלק חוסמים, ובאחרים - מתמהמהים בפרסום התגובות, כיוון שכאמור, עיקר הצפיות הן בהתחלה.

 

היו עמנו, גם בפרק הבא של עלילות ערוץ 7 וההתגייסות לבית היהודי!

ביקורות על ערוץ שבע מקומן בפורום הקו הישיר, לא בפורום או"ח.ותן טל


נכנסת אליו לאחרונה?יזהר

חוץ מזה, דבריי מכוונים לקוראים. הנהלת הערוץ יודעת מה היא עושה, היא לא צריכה שאני אספר לה.

נו באמת..השפיץ!
זה הפורום שלי.
אל תשלח אנשים שיפריעו לי :p


סתם..
אבל ברצינות הפורום הזה לא יעיל אם יחדשו אותו זה באמת יהיה טוב
אתה יודע שהוא לא פעילאלעד
אז זה אומר שמותר לי גם לכתוב כאן בנושא צרכנות והשקעה?ותן טל
עבר עריכה על ידי ותן טל בתאריך כ' באדר תשע"ה 00:32

כי פורום צרכנות והשקעה לא פעיל? (סתם זרקתי דוגמא, אפילו לא יודע אם יש פורום כזה).

 

נו, אלעד, ביקורות של אחרים עלי אני עוד מסוגל להבין, אותך אבל אני דווקא מאוד מעריך כאדם שקול והגיוני... - בסך הכל הערתי לו שלא כאן המקום להערות על תפקודו של ערוץ שבע.

 

האם כל ביקורת על ערוץ שבע מקומה בפורום זה? סבורני אישית שלא.

 

אך באמת זהו תפקידם של המנהלים להחליט. אני רק הערתי כמו שבדרך כלל אנשים שפותחים שרשור בפורום לא נכון מישהו בפורום מעיר להם ואומר להם שיש פורום אחר מתאים לשרשור שלהם.

 

(אגב, טענת אי פעילותו של פורום לעניות דעתי לא נכונה ולא טובה -אם לא פעיל, צריך לדאוג שיהיה פעיל, אבל זה שהוא לא פעיל לא אומר שצריך לכתוב את זה בפורום אחר )

 

אבל כאמור, אני רק הערתי ובזה סיימתי את תפקידי.

מדהים.יזהר


תודה. קורה לפעמים שאני מדהים .ותן טל


אתה רציני?השפיץ!
הוא פתחמשרשור שבהחלט קשור לאקטואליה וחדשות
אני בהחלט רציני מבחינתי הפרטית.ותן טל

המנהלים מבחינתם כנראה החליטו שזה שרשור שמתאים לפורום- לגיטימי לחלוטין. אני לא מחליף מנהל בשום מצב שהוא. הערתי הערה פשוטה שנהוג להעיר בכל הפורומים, כמו שאני מכיר במשך השנים שפה, שגם מי שאינו מנהל יכול להעיר הערות כאלו וגם על גבי הפורום (כמו שמישהו שפותח משהו למשל לגבי לימודי נהיגה בפורום צמ"ע, ומישהו יכתוב לו שהפורום המתאים הוא פורום לימוד נהיגה).

 

אז להעיר - לגיטימי, לאחר מכן, כמובן, החלטת המנהלים האם מקומו של השרשור בפורום הזה או לא.

 

לא מבין מה הבעיה במה שכתבתי.

 

(לגבי רמת השייכות של השרשור לפורום, ובכן אצלי מבחינה אישית יש השגות אחרות בנוגע לכך, אבל זה כבר לא נוגע לעניין).

 

אז נגמרה הסאגה, עברנו הלאה, המנהלים החליטו שזה שרשור מתאים לפורום. נקסט

זה קשור כעוון שהפורום שם לא פעיל.השפיץ!
אני אישית חשבתי שלא (ועדיין חושב ככה) ולכן הערתי מה שהערתי.ותן טל

אנשים אחרים לא חושבים ככה, וגם המנהלים לבסוף לא חשבו ולכן לא נעלו - סבבה לגמרי. אין סיבה להמשיך לדוש בזה...

 

להעיר הרי, מותר בעולם שלנו, וזה דבר שנהוג בפעמים רבות במערכת הפורומים, שאדם מעיר לגבי הודעה שהוא סובר שלא שייכת בפורום. אז זה הנהגה בסדר. מעבר להערה הספציפית, אם המנהלים לא רוצים לנעול - זה עניין שלהם.

 

ובוא נחתום את הדיון כאן, סבבה? (אה, אגב - אל תדאג, נראה לי שאתה יכול להמשיך לכתוב שם שטויות כאוות נפשך אף אחד לא יטריד אותך ממנוחתך שם, כנראה)

מדובר בביקורת כלפי נושא שנדון כאן ובהרחבה,אלעד

והואיל והאופציה שהצעת אינה רלוונטית נכון היה להעלות אותה כאן.

נקודה.

 

רוצה שוב להתכתש עד זרא?

בטוח?..

אבל למה להמשיך לדוש בזה? כבר כתבתי שעברנו, נקסט, הלאה...ותן טל

למה בכוח לנסות למשוך את הנושא הזה עוד ועוד? קראת מה שכתבתי בכלל?

 

כתבתי שאני בסך הכל הערתי, ומשם לא המשכתי לדבר או להעיר לאחר שראיתי שהמנהלים נותנים לשרשור הזה להמשך.

 

כל מה שהגבתי היה רק על מה שכתבו לי לאחר מכן, להסביר את עמדתי, וזהו. השרשורקיים ועומד ולאחר שהמנהלים החליטו להשאירו גם אני הגבתי בו תגובות אחרות 

 

ראית כאן מישהו מתכתש עד זרא? לא. אז למה לנסות להציג שאלה כזאת שעצם השאלה יוצרת מעין דה לגיטימציה?

 

היה, עבר, נגמר, המשכנו הלאה. לא צריך להתעכב בכוח על כל העניין הזה. אני אמרתי את דעתי, ראיתי מה המנהלים החליטו, המשכנו הלאה.

 

קפיש?

בינתיים הגיע כבר עוד סקר ועדיין הסקר הקודם עוד לא נכנס למדורהמרקד


טוב, הלכתי למנגנון של הסקריםמשה

מבפנים כמובן.

 

למעט הסקר האחרון של i24,  מאז שהמגמה התייצבה ב-10/2 (לפני כן כמעט אף סקר לא הגדיר אותם כעוברים), אני לא רואה במאגר אפילו סקר אחד שבו יחד לא  עברה את אחוז החסימה.

והיו כאלה ואפילו די הרבה.

במקרה הזה העניין ממש פשוט: הבחור שמעדכן את המדור הזה פשוט לא עובד היום, אז הוא לא יכל לעדכן. לא צריך ללכת רחוק כ"כ...

 

אני לא נכנס לדיון בקשר לכתבות כי זה לא תחום שעסקתי בו, אבל מכאן ועד בניית תילי תילים של "התגייסות" על בסיס סקר בודד שנשאר קצת זמן... שיהיה.

אתה ודאי מכיר את דברי ר' יונה על "הוי דן את כל האדם לכף זכותיזהר

בוא נגיד, אם זה היה מקרה בודד לא הייתי ממהר להאשים.

וגם אם הדוגמא הספציפית לא נכונה, אני עדיין סבור שהמכלול נכון, עד שיוכח אחרת. פשוט כי אין סיבה שלא, בהתאם לרוח הכללית.

אביא את הדברים לטובת הציבור.יזהר

אני לא טוען שערוץ 7 רשעים חלילה. אבל בעניין הזה הדברים בהחלט רלוונטיים.

 

 
והוי דן את כל האדם לכף זכות - זה מדבר עם אדם שאין יודעין בו אם הוא צדיק ואם הוא רשע. ואם מכירין אותו והוא איש בינוני פעמים עושה רע ופעמים עושה טוב ואם יעשה דבר שיש לדונו לכף חובה ויש לדונו לזכות בשיקול או אפי' (לידי) לפי הנראה נוטה לכף חובה יותר אם משום צד ענין יכול לדונו לזכות יש לו לומר לטובה נתכוון אבל אין הדברים בצדיק גמור ולא ברשע גמור כי הצדיק אפי' במעשה שכלו רע ונוטה לכף חובה מכל עבר ידינהו לטובה לאמר כי שגגה היתה שיצאה מלפני השליט והנה ניחם והביט ובקש מחילה וכמו שאמרו חז"ל אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה אל תהרהר אחריו ביום שמא עשה תשובה שמא ס"ד אלא אימא ודאי עשה תשובה פי' שמא ס"ד כיון שהוא ת"ח ועד עתה לא אירע דבר קלקלה בידו על כל פנים מיד עשה תשובה. הנה לך כי אין לדון לכף חובה הצדיק גמור לעולם וממנו לא הוצרך לו והוי דן את כל האדם לכף זכות גם מן הרשע הגמור לא אמר. אפי' מעשהו כלו טוב ואין נראה לחוש עליו משום צד עון יש לאדם לדונו לכף חובה ולומר לפנים עשה ואין תוכו כברו וכמו שנאמר [משלי כ"ו כ"ה] כי יחנן קולו אל תאמן בו כי שבע תועבות בלבו וכ"כ הרמב"ם ז"ל ועל ענין זה אמר שלמה בחכמתו [משלי כ"א י"א] משכיל צדיק לבית רשע מסלף רשעים לרע. ר"ל בני אדם חושבים כי הצדיקים מפני שאינם יודעין לעשות רע אינם מכירים דרכי רשע כי לא יבינו העושים אותו. ואין הדבר כן כי הצדיק משכיל לבית רשע ויודע ומכיר ומשגיח רוע מעלליו יותר משאר בני אדם שיודעין ולא יתנו אותו על לבם מסלף רשעים לרע הצדיק כשרואה מעשה רשעים הנראים בדרך טוב מסלף אותו ומטהו לדונו לאמר פעל און כי לא נתכון למצוה אך לשום עצמו בחזקת הטובים:
(פירוש רבינו יונה על מסכת אבות, א, ו)
לפחות בעניין הזה, של פרק 753 בהתבסס על מקרה הסקר-אלעד
טעית.

אז למה במקום להתנצל אתה ממשיך לטחון מים?
אתה סבור שיעריכו אותך פחות כך?
אני מתנצל.יזהר

אבל כאמור, אני לא סבור שהכלל כולו לא נכון. שים לב שפרק 753 כולל עוד כמה דוגמאות.

הוא כתב גם על הכותרותהשפיץ!
גם לערוץ 7 מותר לבחור במפלגה.daniel93


היה דיון על זה בפרק הקודםיזהר
רוצה לסכם לי?daniel93
כי לא מצאתי שם תגובה הגיונית יותר מדי...(שקשורה לשרשור הזה).
לא נכוןיוני


כן נכון.daniel93
אינני יודע,ד.

אם ערוץ 7 מתגייס לטובת "הבית היהודי" -

 

ואני גם מוקיר להם טובה על פרסום הדברים כאן לפחות..

 

אבל מעיר על תמיהה שהיתה לי הערב - ושלחתיה ב"אימייל האדום", אולי תקלה..

 

בחלק מהאתרים החרדיים, התפרסם שהיה הערב כנס גדול, בהשתתפות מאות רבנים מישיבות וישיבות הסדר - ובו השתתף באופן נדיר גם הרב טאו שליט"א. היה הרב ליאור, הר"מ מאזוז, הר"מ שטרנברג מהר-המור, ועוד ועוד.  בקיצור, ת"ח גדולים מאד מ"ציבורנו".

 

יש לקוות שהערוץ לא ינקוט בשיטה של עיתונים מסויימים ממגזרים מסויימים, ש"אינם מדווחים" על מה שלא מתאים..  דומני שזה לא מוסיף קולות למי שרוצים. אנשים לא אוהבים דברים כאלה.

 

 

[ולבחירות - כולם אהובים.. והלוואי יכוונו ליבם לשמיים]

10 נקודות!יזהר

זו התשובה לחידה.

אינני יודע,ד.

אם ערוץ 7 מתגייס לטובת "הבית היהודי" -

 

ואני גם מוקיר להם טובה על פרסום הדברים כאן לפחות..

 

אבל מעיר על תמיהה שהיתה לי הערב - ושלחתיה ב"אימייל האדום", אולי תקלה..

 

בחלק מהאתרים החרדיים, התפרסם שהיה הערב כנס גדול, בהשתתפות מאות רבנים מישיבות וישיבות הסדר - ובו השתתף באופן נדיר גם הרב טאו שליט"א. היה הרב ליאור, הר"מ מאזוז, הר"מ שטרנברג מהר-המור, ועוד ועוד.  בקיצור, ת"ח גדולים מאד מ"ציבורנו".

 

יש לקוות שהערוץ לא ינקוט בשיטה של עיתונים מסויימים ממגזרים מסויימים, ש"אינם מדווחים" על מה שלא מתאים..  דומני שזה לא מוסיף קולות למי שרוצים. אנשים לא אוהבים דברים כאלה.

 

 

[ולבחירות - כולם אהובים.. והלוואי יכוונו ליבם לשמיים]

מצטרפת!שירה..!
כנס מאוד מכובד וחשוב ולא מצאתי שום אזכור לגביו.
אגב, חיפשתי את כל 752 הפרקים הקודמים בסדרה. לא מצאתי ותן טל

אשמח כאשר תודיע כשתוציא אותם כספר, אינטרנטי או מודפס - אני אחכה לו בשקיקה.

 

בנתיים אם תוכל להפנות אותי כאן בפורום לכל 752 הפרקים הקודמים בסדרה אודה לך על כך מאוד.

אגב - אם כבר הזכרת, דעתי בנוגע לאפשרות כתיבת טוקבקים:ותן טל

אני בכלל בעד שכל אתרי האינטרנט הדתיים יתאגדו ומחליטים שבתקופת בחירות, החל מתחילת מערכת הבחירות ועד לחודש לאחר סוף מערכת הבחירות, חוסמים באופן כולל את אפשרות כתיבת הטוקבקים בכל כתבה שקשורה למערכת הבחירות, על כל מפלגה/אישיות פוליטית וכו' וכו' - לא משנה מאיזו מפלגה, דתית/חילונית/ימנית/שמאלנית. לחסום את כל אפשרויות התגובה.

 

אני יודע שזה נשמע מאוד מאוד "דורסני" או "פוגע בחופש הביטוי" אבל באמת שאני אישית מאמין שמהנהגה כזאת שפתיו של החפץ חיים ידובבו בקבר משמחה.

 

ואני בהחלט מודע לכך שיש שחולקים עלי בנושא זה, אך כאמור, זוהי עמדתי האישית.

גם אני שמתי לב לנתונים הללוציוני
אך זה לא סוד שערוץ 7 הוא אתר של 'תקומה'.
האירוניה שסיקור הרבה יותר שקול ביחס ליחדרחמים לא ידע
ניתן למצוא דווקא בכיפה ובסרוגים

וכמובן באתרים החרדיים


מה לעשות שלערוץ 7 יש קהל שבוי
באמת הופתעתי לטובה מכיפההמרקד

כולם יודעים שכיפה שייך לזרם המאוד ליברלי בציונות הדתית, לא בדיוק התומכים של יחד, ולמרות זאת הם מקפידים לתת גם ליחד במה מכובדת ושווה למתחרות.
באמת מגיע להם שאפו.

מסכימה לכל מילה!שירה..!
גם כשכן כותבים שעוברים חייבים לציין שיחד מקבלת "4 מנדטים בלבד", למה להחליש?
מה אתם רוצים שבגללכם יזרקו 4 מנדטים לפח??
אגב, לגבי הקמפיין נגד אלי ישי, שהוא שמאלני וכל זה- שמעתי שמועה,ואני לא יודעת עד כמה מבוססת, שממי שעומד מאחוריו זה השמאל. רוצים שיחד לא יעברו והימין יקבל פחות מנדטים.
מה את רוצה שיכתבו? כל מפלגה כותבים כמה היא מקבלת.ותן טל

ומפלגה שנמצאת על ארבעה מנדטים שזה באיזור אחוז החסימה והעות הסטטיסטית, לא רק בקטע של יחד, נהוג לכתוב שמקבלת "רק.." - זה לא אישי נגד יחד.

 

מה היית רוצה שיכתבו? "יחד מקבלת בחלומות שלנו 8 מנדטים כי אנחנו לא רוצים להחליש אתכם ולהגיד לכם שבתכל'ס בסקרים היא על ארבעה מנדטים"?

 

יש לך נוסח אחר שאפשר לכתוב בחלוקת המנדטים בסקרים?

לא צריך כל פעם להדגיש את ה"רק"שירה..!
אפשר לכתוב שמקבלת 4 מנדטים.
שיקולים לשוניים ותחביריים אני מניח. לא צריך להיתפס לכל מילהותן טל

רק כי רוצים "להוכיח" כמה שאנשים הם רעים/מוטים/שקרנים וכו'.

 

אפשר גם לעיתים להאמין שלא מדובר בפרויקט שכל כולו מוקדש להפלת מפלגה אחת. סוף סוף יחד זאת לא יש עתיד.

 

העניין הוא שאנשי יחד בלחץ ובפרנויה שכולם רק תוקפים אותם ורוצים להרוס אותם, כי הם חוששים כנראה לא לעבור את אחוז החסימה ולכן משתמשים בנשק ה"אכלו לי/שתו לי" בתדירות הולכת וגוברת. ובשלב כזה כל האמצעים כשרים, כולל לטפול עלילות ולהיצמד לחצאי אמיתות הן בנוגע לבית היהודי, או בנוגע לכל אדם/תומך אחר בבית היהודי וכו' וכו'.

 

קצת צריך להרגיע, לעבוד מתוך אמונה, בלי תקיפות...

ותן טלפאי פקאן
אולי תציע לסגור גם פורומים וכדו' מאותה סיבה?
לא הבנתי? |קשה הבנה| מוכן להסביר לי במילים פשוטות יותר?ותן טל

כי לא הצלחתי להבין איך זה מתקשר למה שכתבתי לעיל. אולי זה רק אני או השעה שאולי עברתי אותה כבר - אבל אשמח להסבר רחב יותר מה ההקשר?

נראה לי שהוא התכוון להגיב להודעה שלך על תמיכתךהמרקד

 בחסימת תגובות לכל הכתבות בנושא הבחירות. (ההודעה עם הכותרת "אגב, אם כבר הזכרת, דעתי בנוגע לאפשרות כתיבת טוקבקים:")

אם לזה הוא התכוון אז ראשית הוא צריך ללמוד לשרשר נכון.ותן טל

ונניח שבאמת לזה הוא התכוון - תשובתי היא, שלצערי אכן הרבה מאוד רכילות והוצאת שם רע מוצת גם בפורומים, אבל פורומים, בניגוד לחסימת תגובות לכתבות, קשה מאוד לחסום, מה גם שהם לא עוסקים ספציפית אך ורק בבחירות אלא בעוד נושאים.

 

לכן, לפחות את הצעד הראשוני של חסימת תגובות בכתבות שקשורות לבחירות - אני בעד זה. פורומים, ובכן, נצטרך כמובן במקביל לעבוד גם על חינוך, זה פשוט. אבל גדר ראשונית לפחות בנוגע למה שניתן בקלות יחסית - למה לא?

 

 

אפשר להיות חריפה ולהגיד עוד משהו?שירה..!
אם יחד לא יעברו את אחוז החסימה, ויזרקו 4 מנדטים של הימין לפח, לערוץ 7 יש בזה חלק נכבד ביותר, ושלא יתנערו מאחריות אח"כ.
נותנים במה לפרסומים נגד אלי ישי, לא מפסיקים לצטט כל אחד שרק מביע איזשהי תמיכה בבית היהודי, ולא מזכירים כמעט שום דבר לטובת יחד. כמעט כלום.
חבל מאוד! ערוץ 7 הימני, ממש יורה לימין ברגליים!! לא מבינה את הקטע שלהם..
ערוץ 7 פשוט מתעלם מיחדחרב פיפיות
היה ביום שלישי כנס של רבנים גם בסרוגים ןגם בכיפה היה על זה כותרת ראשית ובערוץ 7 כלום. אחר כך הם בוכים שבתקשורת מדירים את הימנים והם עושים אותו דהר
חייב לציין שבנוגע לזה אני מצטרף לתחושהאלעד


אתם בכיינים.ראשית חכמה

ערוץ 7 לא חייב לכם שום דבר וזכותם לנקוט צד.

אם אתם רוצים אתם יכולים לפתוח לעצמכם אתר.

 

גם אני ממש לא אוהבת את ערוץ 7 ולכן אני כותבת פה רק כשאני ממש משועממת ולא תמצא אותי מתלוננת תדיר על מדיניות הערוץ.

לא נכוןיוניאחרונה
עיתונאי אמור להיות כפוף לחוקי האתיקה של מקצועו בדיוק כמו כל מקצוע אקדמאי אחר.
"כל העיתונאים בארץ עוברים על חוקי האתיקה" זאת לא תשובה!
מותר לאנשי המגזר שהערוץ המגזרי שפונה אליהם סוטה מכללי האתיקה לכבול על זה!
אסור לאנשי המגזר לחשוב שמישהו שם סופר אותם
חובה על אתר שמתיימר להיות חדשותי לציין במקרה של תוכן ממומן שמדובר בפרסומת
בעבר סקרתי באופן קבוע את חדשות ערוץ 7 וצברתי מספיק חומר בשביל הגשת תלונה ללשכת העיתונות ואפילו עבירות של הונאה וכו' שיכול להיפתח בגינן הליך פלילי. לא אעשה את זה כי אין לי כח להתעסק בזה ואני לא חושב שזה חכם לפגוע בספק התוכן העיקרי של מגזר שלם. כן למרות הכל.

מותר להם? לא, אסור להם!
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך