האם הגאולה יכולה לבוא ע'י מנהיגים שאינם שומרים תורה ומצוות??189

אני ממש ישמח אם תענו.. תודה

השאלה היא מה זה "גאולה"די"מ
בטח.. הם יהודים שהלכו לאיבוד.. מה עם הרצל ובן גוריוןרייצ'ל=)
ומבשרי הציונות?? הם עשו צעד ענק בקירוב הגאולה..
צריך לפרק ת'שאלה לגורמים..סתמישוו
הגאולה השלימה, לענ"ד לא תבוא ע"י מנהיגים כאלה.
כי כתוב שיהיה לנו פה מלכות ומלך המשיח (שהוא יהיה שומר תורה ומצוות.. תסמוך עליי) ימלוך עלינו ואז ילך ויקבץ אותנו מארבע כנפות הארץ וכו' וכו' וגאולה..
כלומר, המנהיג שיביא אותנו לגאולה השלימה זה יהיה מלך המשיח. (לכן יש חרדים שאומרים לא לעלות לארץ ונגד הציונות כי המשיח אמור לעשות את זה ושזה יהיה בבת אחת, אני ועוד הרבה כמוני לא מסכימים עם זה).

עכשיו, צריך לזעוק מפה שאלה.. אז איך היום מלך המשיח עוד לא בא ועמ"י במגמה של חזרה לארץ?!?!
התשובה פשוטה. כתוב בגמ' כמדומני זה ר' יהודה שהלך איפושהו ואמר שהגאולה תהיה קימעה קימעה (לא ברגע אחד.. זה שלבים) וכרגע זה אתחלתא דגאולה..
חוץ מזה, שעדיין לא רוב עמ"י נמצא בארצו (קל וחומר לדעת האומרים שעשרת השבטים צריכים לחזור.. יש על זה מחלוקת של ר' עקיבא ועוד מישהו).

עכשיו, אני אומר בשם הרב אבינר.. הוא כתב על יום העצמאות, על המלכות שלנו פה בארץ.. שזה חלק ושלב מהגאולה. נכון, לא כולם שומרי תורה ומצוות אבל בעז"ה הם עוד יהיו.. ועצם זה שיש לנו מלכות זה כבר חלק מהבאת הגאולה.

בנושא דומה, היה טענות בבחירות האחרונות על הבית היהודי.. חלק אמרו שהם לא מספיק דתיים או משהו כזה (למרות שאני לא מסכים עם כל הטענות האלה אבל אמרו את זה) אז הרבה רבנים שתומכים בהם אמרו את המשפט הבא (זה נראליי מהגמרא): "גדול קידוש ה' מחילול ה'.. שואל הרב צבי יהודה, פשיטא!! ברור שקידוש ה' גדול מחילול ה' .. אלא, אומר הרב, מדובר במקום שיש שם גם חילול ה' וגם קידוש ה'.
ככה גם במלכות הזאת שאת מדברת אליה, יש חילול ה' ויש גם קידוש ה' וגדול קידוש ה' מחילול ה'..

אני סמוך ובטוח שאפשר לחלוק על מה שאמרתי, אבל זה דעתי. מציע לך להסתכל בספר של הרב אבינר "טל חרמון" בנושא של יום העצמאות.
נראה לי לא הבנתי אותך נכון אבל>>רייצ'ל=)
תשמע, אולי אתה צודק אבל חוצמזה אני חושבת שכל אדם לוקח חלק בקירוב הגאולה או ריחוק הגאולה(תלוי במעשים..) פשוט יש אנשים שהמעשים שלה יותר בולטים כמו אישים מפורסמים שהזכרתי קודם ויש אנשים החלק שלהם זה בא בדברים הקטנים.. הקטע הוא שכל עם ישראל שותף לתהליך הגאולה אז זה ממש לא משנה אם הוא דתי או לא כל עוד הוא תורם לקירוב.. וכן, יש אנשים שלא שומרים תורה ומצוות שבתכלס כשחושבים על זה נראה שהם תרמו יותר ממכמה דתיים.. אז זה לא נראה לי שאלה של קידוש ה' או חילול ה'..
הבנתי אותך ..בערךסתמישוו
השאלה שלה בעצם, זה האם אנשים שלא שומרים תורה ומצוות (חילול ה'?!) יכולים להביא את הגאולה (סוג של קידוש ה'?!)..
אז עניתי, הם יכולים להיות שלב גדול בדרך לגאולה, אבל להגיע לגאולה השלימה, זה כמדומני יעשה מלך המשיח..
לא מחייב שחילול ה' שלהם יותר גדול מקידוש ה' שלהםרייצ'ל=)
פשוט ההבדל זה- שלהם זה לא מתוך מטרה של גאולה אלא מתוך מניעים ציוניים...
זה לא שזה לא מחייב , זה שהקידוש ה' שלהם יותר גדול.סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך ל' בניסן תשע"ה 17:18
וזה מה שאני אומר.. שבגלל שזה לא ממניעים מושלמים (מטרה של גאולה) אלא מניעים אחרים (ציוניים) הם לא יכולים להביא את הגאולה השלימה אבל הם נדבך חשוב בחלק מהבאת הגאולה..
כלומר, שיש להם תפקיד באתחלתא דגאולה.. אבל הגאולה השלימה תבוא ע"י המשיח..
ובכל מקרה, צריך לשאול מזה בדיוק גאולה, כמו שדי"מ כתב
וגם אינטרסים אישיים חשוב לצייןנטלילה!


נראלי המשיח כזה יבוא וזה יהיה כזה ניסי ואזמי נהר!
המנהיגים שלנו שיודעים איך לנהל בתכלס יראו אותו ויחזרו בתשובה;);)
כן.בחורצ'יק

כמו שאמר ר' צבי פסח פראנק ז"ל (מהזיכרון) "ומה נעשה שהקב"ה החליט שהגאולה תבוא דווקא ע"י שרתוק (משה שרת ז"ל) וחבריו?!" 

מעניין שרתוק כבר מת והגאולה עדיין במקררהמצב חסה


כמה אופטימירייצ'ל=)
צר לי אבל יש מציאות ויש דיבוריםהמצב חסה


זה לא עניין של אופטימי או פסימי יש מציאות ויש דיבורים של שטובחורצ'יק

שטותניקים וטרולים.מציאות הגאולה החלה לפני מאה שנה בערך,זה שהמצב חסה לא פוסק ככה - לא צריך להטריד את מנוחתו של אף אחד.

כן.יש מה שאומר פוסק גאון ירושלים ורבה,ויש מה שאומר איזה מצבבחורצ'יק

חסה שאמנם הוא נשוי אבל לא מלאו לו 16.

קצת ענווה.מילא לי אתה קורא רשע טיפש ונוצרי אבל לדבר בבוטות בזלזול ובציניות כלפי ענק בישראל-על זה אסור לעבור בשתיקה.אז אני מחיתי.וכמובן שגם לעצם העניין דיברת שטויות כי כידוע לכל חכם ותלמיד חכם הגאולה לא מתחילה ביום שהמצב חסה נכנס למקום קודש הקודשים ועושה בו כרצונו מחד או מתי שמלך המשיח או המרן מגיעים , אלא הגאולה החלה לפני למעלה ממאה שנה..והיא הולכת ונמשכת .

אה נכון לוקח לה' זמן, קשה למסכןהמצב חסה

אולי תעזור לו?   <צ>

 

והאמת שאני לא פסקתי כלום סה"כ הבאתי כמה נקודות למחשבה..

ובפסח מה?! לקח לו זמן מסכן?!בחורצ'יק

אני רוצה לשמור על נקיות הלשון בפורום,מה גם שזה לא תורם לדיון ללכלך.אבל אתה דמגוג ברמות

אוי נפגעתיהמצב חסה


רואה?! זה אחת הסממנים המובהקים לדמגוג מקצועיבחורצ'יק
התייחסות קטנונית לאיזו נקודה טפילה,תוך התעלמות מוחלטת מהטענה.
מה, מה הקשר?!סתמישוו
תסתכל על הגמרא הזאת:
רבי חייא רובא ורבי שמעון בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתה ראו אילת השחר שבקע אורה אמר רבי חייא רובה לרבי שמעון בן חלפתא: בר ר'! כך היא גאולתן של ישראל בתחילה קימעא קימעא כל שהיא הולכת היא הולכת ומאיר מאי טעמא "כי אשב בחושך ה' אור לי", כך בתחילה "ומרדכי יושב בשער המלך [קצף בגתן ותרש]" ואחר כך "ויקח המן את הלבוש ואת הסוס [וילבש את מרדכי]" ואחר כך "וישב מרדכי אל שער המלך" ואחר כך "ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות" ואחר כך "ליהודים היתה אורה ושמחה".

הגאולה לא באה בבת אחת, יש שלבים והיא תבוא מעט מעט. אנחנו באתחלתא דגאולה .. וכן, בין היתר בעזרת אנשים בצבא (גם כאלה שלא שמרו תורה ומצוות..)

יכול להיות שהיא התחילה,המצב חסה

היא לא באה ע"י אותם רשעים

חח כבר בזה אנחנו מסכימים..סתמישוו
וזה שהיא לא באה ע"י אותם רשעים.. מאיפה לך?!
לא יצא לי לראות את בית המקדש נבנה בשנים האחרונותהמצב חסה


גמלי לא .. מה אתה רוצה להגיד בזה?!סתמישוו
איפה הגאולה בזה?המצב חסה


צריך לדון בשאלה מה זה גאולהסתמישוו
לדעתי, זה מצב שמתמשך.. כמו שכתוב בגמרא שם, ויש שלבים (לא יודע אותם בדיוק) חזרה לארץ, משיח, ביהמ"ק, תחיית המתים, וכו'.
אז לא אמרתי שאנחנו בגאולה השלימה כרגע אבל אנחנו בדרך לשם, באחד מהשלבים.. ותקופת הגאולה כבר התחילה
הגאולה לא במקרר. והגדולה היא לראות את זה. מקורות בפנים:מתחברת=)

"רבי חייא ור' יוסי בן חליפתא היו מהלכין בבקעת הארבל,

וראו איילת השחר שבקע אורה.

אמר ר' חייא לר' יוסי בן חלפתא:

כך היא גאולתם של ישראל, קמעא קמעא ,ככל שהיא הולכת היא רבה והולכת."

(תלמוד ירושלמי ברכות פ"א ה"א)

 

אלפיים שנה עם ישראל היה בגלות, למד דברים אלו של חז"ל ולא ידע כלפי מה הדברים אמורים, כיצד הם ייראו.
היום אנחנו נמצאים בתוך תהליך הגאולה של 'קימעא קימעא', חווים אותו, ואומרים הרי זה ברור, זה פשוט זה. אם רק לא נתחכם, נאמין בדברים ודרכם נתבונן במציאות, הם יהוו מפתח להבנת הדור והתקופה.

 

כותב בזוה"ק (וישלח דף קע, תרגום):

 

'ויאמר שלחני כי עלה השחר ויאמר לא אשלחך כי אם ברכתני'. רבי יהודה פתח ואמר 'מי זאת הנשקפה כמו שחר וגו'', מקרא זה ביארוהו ולמדנו, אבל 'מי זאת הנשקפה' אלו הם ישראל, בזמן שהקב"ה יקים אותם ויוציאם מן הגלות, אז יפתח להם פתח אור דק מדק וקטן מאד, ואח"כ [יפתח להם] פתח אחר מעט גדול ממנו עד שהקב"ה יפתח להם את השערים העליונים הפתוחים לארבע רוחות העולם [פירוש, שלא תתגלה ישועתם בבת אחת, אלא בדומה אל שחר שהולך ואור עד נכון היום, ועל כן נאמר אז עליהם 'מי זאת הנשקפה כמו שחר וגו'']....  [בדומה] לאדם הנתון בחושך ותמיד בחושך היה משכנו, שבעת שרוצים להאיר לו צריכים לפתוח לו תחילה אור קטן כפתחו של מחט, ואח"כ מעט גדול ממנו, וכן בכל פעם [יותר] עד שמאירים לו כל האור כראוי. כך הם ישראל... אבל ישראל האור שלהם [הולך ואור] מעט מעט עד שיתחזקו ויאיר להם הקב"ה לעולם."

 

אור גאולת עולמים, מאיר את כל המציאות בכל רבדי החיים, מתוך החיים ובאופן שלם. האיטיות שלו חודרת ובונה – לאט ובטוח

 

מרחיב בשם הגר"א:

 

"ויסבר לנו רבנו: כי כל ענין האתחלתא דגאולה הרי הוא בלא זכו היינו לא בזכות צדקתינו  ואם הגאולה תבוא בפעם אחת הרי מצד אחד לא יהיה אפשר לעמוד במדת היסורים הבאה במדת הדין כאמור לעיל. ומצד שני לא יהיה אפשר לקבל את האור הגדול הבא מצד החסד שבו בפעם אחת."

 

כשמבינים את הטעמים, יש גם סבלנות וכוחות לעמוד באתגרים.

 

כך היא גאולת של ישראל קימעא קימעא:

 

כותב הרב קוק זצ"ל שהתהליך הלאומי של הגאולה התחיל בקודש. לעומת התודעה ההסטורית הכללית שמחוללי הגאולה היא התנועה הציונית המדינית, והמזרחי הצטרפו אליהם. הרי עיניים חודרות לעומקה של המציאות ולא שבויות במדידה כמותית, יודעות להבחין בהתעוררות של העליה של תלמידי הגר"א שעלו לארץ ישראל מתוך תודעה של גאולת ישראל. ועליית תלמיד הבעש"ט. ואחריהם הרבנים הראשונים שהיו ממבשרי הציונות וביניהם צבי הירש קלישר.

גדולתם היא, לעשות את החיבור בין של חז"ל ובין המציאות ולפסוק ולומר – "הגיע זמן הגאולה" וזו דרכה, ולכן עלינו לקום ולעשות מעשים. ואכן הם פעלו ועוררו למעשים. כך התחילה להתעורר נשמת ישראל מתרדמת הגלות ולכסוף ולפעול לגאולה. 

ביחס לגאולה קימעא קימעא, כותב הרב קלישר בספרו דרישת ציון: "גאולת ישראל אשר אנחנו מחכים לה – אל יחשוב החושב כי פתאום ירד השם יתברך שמו משמים ארץ, לאמור לעמו צאו, או ישלח משיחו כרגע מן השמים לתקוע בשופר גדול על נדחי ישראל יקבצם ירושליימה, ויעשה לה חומת אש ומקדש אל ממרומים תרד ... לא כן קורא המשכיל ... כי אם מעט מעט תבוא גאולת ישראל, לאט לאט תצמיח קרן ישועה."

 

המשמעות שהגאולה היא קמעא קמעא, היא שהגאולה היא תהליך איטי, וזה מלמד על כך שהגאולה היא בדרך הטבע, שזהו טבעו של הטבע. לעומת נס על טבעי, הוא לא תהליך והוא מהיר.

כותב הרב יעקב משה חרל"פ מגדולי תלמידי מרן הרב קוק זצ"ל, בספרו העוסק בענייני הגאולה 'מעיני הישועה': "בגאולה העתידה יגאלו הנפש והגוף גם יחד, הן בדרך נס והן בדרך טבע, הן לאט לאט והן בחפזון, הנפש בנס ובחפזון והגוף בטבע ולאט לאט. ולפי שבמצרים היה בעיקר שחרור הנפש, לכן היתה הגאולה בחפזון, "כי בחפזון יצאת מארץ מצרים", ומצד הגוף נשאר עם ישראל בצביונו הגלותי, לפחד מכל דבר ולחשוק ולחזור אל הגלות, "נתנה ראש ונשובה מצריימה".

 

לא כן הגאולה העתידה, הגאולה האחרונה שאין אחריה גלות, שאז יגאל גם הגוף,   ולפיכך היא מתנהלת לאט לאט "קימעא קימעא" "כי לא בחפזון תצאו ובמנוסה לא תלכון כי הולך לפניכם ד' ומאספכם א\להי ישראל". אמנם כל זה הוא רק בגאולת הגוף, אבל גאולת הנפש תהיה גם לעתיד בחפזון "ופתאום יבוא אל היכלו האדון אשר אתם מבקשים ומלאך הברית אשר אתם חפצים" (מלאכי ג).

בהמשך נראה שמכאן תיגזר ההבנה, שהגאולה היא באתערותא דלתתא, מכח התעוררות מעשית של עם ישראל.

 

 

(הרב בניה ליפשיץ תמצת)

 

צריך עוד מקורות? כי יש. אני יכולה לשפוך פה עוד מלא. 

ברור שכן!!google

בזמן בית שני...שהתחילה העליה מבבל בימי עזרא ונחמיה אז כל הרשעים עלו...האלה שהתחתנו עם גויות והיו אוכלים בשר לא כשר ועובדים ע"ז וכו...הם התחילו את הגאולה!!הם התחילו ליישב את הארץ!!תבדקו בספר עזרא ונחמיה...אז אם אז הגאולה התחילה מאנשים שומרים תורה ומצווה ק"ו היום שיש להם-לרובם אידיאלים ומכירים במסורת ..אפילו אולי הם לא מקיימים אותה והולכים לפיה...

 

ברור שלא!shira cohen
תגידו, איפה אתם חיים?? גאולה מגיע מרבנים שלא שומרים תורה ומצוות??? קצת תחשבו רק קצת..
מה?google

מי אמר רבנים? אנשים שלא שומרים מסורת הקימו את המדינה ועשו מה שבא להם ותפקיד שלנו זה להפוך את המדינה למקוםכמו שאנחנו רוצים...בגלל זה קורים למדינה "ראשית צמיחת גאולתינו" ולא "גאולתינו"...התפקיד שלנו זה להפוך את זה למקום יותר טוב...

ואני קורא למדינת ראשית צניחת גאולתנו,המצב חסה

מכיוון שהיה פה מצב כל כך טוב שיכולנו להקים פה מלכות ישראל ולא עשינו את זה ולכן קוראים לזה צניחת.

 

והתפקיד שלנו הוא לרסק את הממשל ולהפוך את המצב לכזה בו העם יוכל להקים מלכות.

 

הכל בעיני המתבונן..

ואני קורא לזה כפייות טובה!!!google

באמת שאני מזועזע לקרוא את מה שכתבת!!!לרסק את הממשל??אתה לא מתבייש??באמת שאני נגעל ממך!!!במקום להודות לה' על מה שעשה לנו על הטובה הזאת שהוא עזר לנו- עם שרידי חרב בלי נשק בלי כלום ולהפוך לסוג של מעצמה איזורית עם כלכלה מאוד יציבה עם ביטחון סביר+,עזוב כלכלה...מקום שאתה יכול לישון בשקט ולדעת שיש לך אנשים ששומרים עליך מאשר להיות בלי מדינה מפוחד שאיזה חמולה של ערבים יכנסו לך ליישוב ישחטו את כל הגברים ויעשו לנשים ולכסף כטוב בענייהם..אתה רוצה לרסק את הממשל??באמת??יודע מה...אמן תנסה לרסק את הממשל וירסקו אותך וכל החברים שלך שחושבים כמוך!! כפוי טובה מהרמה הכי נמוכה שיש...

יודע מה נגיד נגיד בנאדם כלשהוא לא מסכים שצריך להיות פה מדינה...אבל הוא מבין שאי אפשר לחיות בסרט ואין לו ברירה אחרת אז הוא מתגורר כאן נשאר עם הדיעות שלו אבל הוא אומר שאין ברירה אחרת לכן הוא לא מרים ראש...זה עוד בנאדם סבבה...נגיד שזה סבבה...אבל בנאדם שמצהיר בגלוי שהתפקיד שלנו"לרסק את הממשל" שהם כולה יהודים שאולי הם טועים ואולי הם עושים דברים רעים ..אבל "לרסק אותם"??? באמת לך לאירן הם אומרים באותם מילים את מה שאתה אומר...באותם מילים!!

ובאמת...אם כל ה"גבעוניסטים" כמו שנקראים, חושבים כמוך ופועלים כמוך אני מברך את היסמניקים שמפרקים להם את הצורה...

גועל נפש

אני לא יודע מה איתך אני ממש לא ישן בשקט..המצב חסה

רק בחודשיים האחרונים היה 4 ארועי חדירה ביישובים סביב.

 

ואם תלמד קצת היסטוריה תבין למה אתה מגזים כ"כ..

 

(אל תכליל, אני לא מייצג את רוב הגבעונים.)

נ.ב. אני דווקא מעולם לא 'פורקתי' על ידי יסמניק ומעולם לא שמעתי על גבעון שפירקו לו את הצורה..

אל יתהלל חוגר כמפתח

זה תלוי איך אתה מסתכל!google

אל תבלבל את המוח...אתה חי הרבה יותר טוב מיהודים שחיו לפני 100 שנה בא"י,מזה אתה מפחד? מ"חדירה לישוב" (לא מזלזל,אני רק משווה) של איזה אדיוט שבא עם סכין ומי עצר אותו?הצבא!הרג מישו?? לא!תפסו אותו ב"ה! לפני 70-80 שנה זה לא היה איזה חדירה ,זה היה טבח המוני בישוב פלוני אלמוני...המצב שלך טוב פי 100 מהמצב שלהם,ראה לעיל מאורעות תל-חי,מאורעות תר"פ,תרפ"א וכו' מצב שבו מאות ערבים מסתערים על יהודים הורגים אותם ואין מישו שיגן על היהודים! גם הם לא יכולים להגן על עצמם,והשוטרים הבריטים והערבים לא רק שהם לא עוצרים את הפורעים,הם מצטרפים אליהם!! מה אתה משווה בכלל? ותדע לך שאם אתה רוצה "לרסק את הממשל" אז תדע שזה מה שמחכה לך,פרעות כאלה, אז בהצלחה דבר איתי אחרי שאתה מצליח לרסק אותו, באמת שאתה חיי בסרט..אני צריך ללמוד הסטוריה? חבוב אני עושה בין היתר מגמת הסטוריה אז לך תלמד אתה הסטוריה...

אני שמח שאתה לא מייצג את רוב הגבעוניים,אתה לא שמעת??מעניין אני שמעתי כמה פעמים...

אני רואה שאתה בהחלט ניזון משמועותהמצב חסה

זה שאני חי פה יותר טוב מיהודים לפני 100 שנה זה מסיבות אחרות, 

דבר ראשון ברוך ה' הלח"י והאצ"ל הפילו את המנדט הבריטי בארץ ישראל,

וכך גרמו לכח הגנה חזק ומאורגן שיוכל לקום בארץ.

 

דבר שני המצב פה לא "טוב פי 100" פשוט יש פה גדר הפרדה וכיתת כוננות.

אני חותם לך שאים בפיגוע בבת עין בו נרצח חבר שלי האזרחים לא היו נלחמים במחבל פנים מול פנים זה היה נגמר בהרבה יותר מהרוג אחד ו2 פצועים.

 

דבר שלישי אתה בהחלט צריך ללמוד היסטוריה, זה לא היה קורה "כל פעם" וזה קרה בדיוק באינתיפאדה השניה 

שעם כל הצבא המהולל שלך היה פה בתוף 3 שנים 1300 הרוגים.

 

דבר רביעי חוץ מעמונה מתי זה קרה? אני לא יודע מאיזה שמועות אתה ניזון, אבל רק במקרים מאוד קיצונים 

יש איזה מעצר שבו מפילים מישהו על הרצפה ונותנים לו אגרוף לכל היותר..

על זה נאמר 'עינים להם והם לא רואים'נשוי שמח
מי שלא תופס את כל התהליך של הקב"ה כחלק מהגאולה הוא קרוב לכפירה.
מצב חסה. קראתי שהיה פיגוע אצלכם אבל אני לא חושב שבגלל משהו אישי שחבר שלך נרצח לצערנו אז יש לך זכות להוציא רע על הצבא. אנו חיים בתהליך של גאולה וגאולה זה עם קשים והרג ואובדן. זו דרכה של גאולה
כפירה למה לא..די"מ
אחרי זה אתם אומרים שהוא מגזים..
אמונה זה לא רק להאמיןבחורצ'יק
יש אלוהים בשמיים. אה?
אז מה זה?די"מ


באלוהים שיושב לן בשמיים האמינו גם הפילוסופים הכופריםבחורצ'יק
העניין להאמין בהשגיה היד ה הפועלת במציאות
.זה לא המקום לשיעורים הכוזרי ובלאמונת עתנו כן? אבל אני אשמח אם באמת תלמד בהנ'ל
זה שמישהו רואה את המציאות בשונה ממך לא אומר שהוא לא מאמיןדי"מ
בהשגחה.
תלוי.כל עניין לגופובחורצ'יק
מדינת ישראל.על זה דוברדי"מ
אל תחליט לקב"ה מה זה גאולה.הדרכה
ברור שלא!talya levi
בטח.*בננית*

היו הבטחות רבות בנוגע לגאולה, אבל אין אף התחייבות בנביאים שהגאולה תבוא בהכרח ע"י יהודים שומרי תורה ומצוות.

תהליך הגאולה בזמננו בהחלט התבצע ומתבצע גם ע"י אנשים שאינם כאלה.

 

מה שכן, השלמת תהליך הגאולה תהיה כאשר כולם יהיו שומרי תו"מ.

זה בדיוק השאלה של האתחלתא דגאולה ומסתבר שכןשנצ
מה עם הרצל? הוא היה גוי..Tal.


אתה טועה, הוא היה משומד.המצב חסה

ככה הרמב"ם מגדיר אותו:

משנה תורה לרמב"ם הלכות תשובה פרק ג הלכה ט:

"שניים הן המשומדים:  המשומד לעבירה אחת, והמשומד לכל התורה כולה.  המשומד לעבירה אחת--זה שהחזיק עצמו לעשות אותה עבירה בזדון ונתפרסם בה והורגל, אפילו הייתה מן הקלות, כגון שהוחזק תמיד ללבוש שעטנז או להקיף פיאה, ונמצא כאילו בטלה מצוה זו מן העולם אצלו--הרי זה משומד לאותו דבר:  והוא, שיעשה להכעיס.  והמשומד לכל התורה, כגון החוזר לדתי הגויים בשעה שגוזרין שמד ויידבק בהן, ויאמר ומה בצע לי להידבק בישראל שהן שפלים ונרדפים, טוב לו שיידבק באלו שידן תקיפה--הרי זה משומד לכל התורה כולה."

הרצל התחיל את הגאולה!Tal.

די בזכותו יש לנו מגינה ואם אתה לא מכיר בטוב שהוא עשה אז יש כאן בעיה...

בזכותו אולי יש הרבה יהודים במדינה,המצב חסה

גם בזכותו יש הומואים במדינה ומסיונרים והמון חילונים

 

ואני מכיר בטוב שהוא עשה אבל יש גבול 

צריך לברך גם על הרע.. והוא קידם את הגאולה במלאTal.
הוא לא קידם הגאולה באה בדרך שלה אם לא בטוב אז ברעהמצב חסה

ומברכים על הרע אבל לא שמחים בו וקוראים לו גאולה

זה לא רע!!! והרצל היה יהודי יותר טוב ממך!שנצ
זה בודאי לא נכון.די"מ
הוא לא שמר מצוות ויוסף כן.
אין חי מושג איזה מצוות החסה שומרתבחורצ'יק
אני לעומת זאת יודע כמה לאוין דאורייתא הוא עבר
בלה בלה.. אני מכיר אותו והוא שומר מצוותדי"מ
יכול להיות לא יודעבחורצ'יק
אבל לשוהר הוצאת שם רע כינוי שם והוצאת לעז כבוד תח הוא לא שומר..הכתובת למסקנה זו כתובה בהודעותיו הרבות (מידי)
למה אתה אף פעם לא אמרת לשון הרע?די"מ
מצב המצב חסה הוא בעל לשון הרע,מפיץ ארס סידרתיבחורצ'יק
עבר עריכה על ידי בחורצ'יק בתאריך י"ז באייר תשע"ה 13:38
אתה יודע את זה יותר טוב ממני.
הוא אמר שהרצל גוי לאחרונה
עליי אמר נוצרי טיפש מטומטם ועוד ועוד
ואז?די"מ

אתה לא עושה שום עברה?

אז הרצל כן טוב ממנובחורצ'יק
פשוט שכחת מה דנו כאן
לא אם למצב חסה יש עבירות ולי לא אלא פשוט שהרצל טוב ממנו טענת שהחסה שומרת מצוות אז הנה היא לא.
הוא כן יותר טוב.די"מ
יש הבדל עצום בין מי שבהגדרה שומר אבל יש לו נפילות לבין מינשבהגדרה לא שומר אבל לפעמים בגלל שהוא מוסרי ןאדם טוב יוצא שהוא מקיים בן אדם לחבירו
זהו שאמרתי שאצל החסה זה לא נפילותבחורצ'יק
הוא בעל לשוהר והוצאת שם רע
זהו שאמרתי שאצל החסה זה לא נפילותבחורצ'יק
הוא בעל לשוהר והוצאת שם רע
אז יש לו בעיה חמורה בעניין אחד.די"מ

זה לא דומה למי שבהגדרה לא מקיים מצוות.

מומר ל...בחורצ'יק
נניח שאתה צודק (ואתה לא)די"מ
זה עדיף ממומר לכל התורה כולה
הוא לא היה מומר בכללבחורצ'יק
תינוק שנשבה
אני מתפלא עליך,בריא לי שאתה יודע את כך זה ובכל זאת מטריח אתי להעלות זאת על המסך
נכון.די"מ

התכוונתי שהוא לא מקיים את כל התורה בולה.

ובכל מקרה אתה טועה אם תשאל את "המצב חסה" הוא לא יגיד לך שהוא כפר באיסור לשון הרע,ויותר מזה אני מניח שיסביר לך למה מה שהוא אמר זה לא לשון הרע.

אם הוא טועה זה כבר דיון אחר.

הוא תינוק שנשבה? לא.בחורצ'יק
המצב חסה)
ברורהמצב חסה

הוא לא מל את הבן שלו והוא בעצמו התנצר

 

תלמד קצת היסטוריה גם אם היא כואבת

לולא הוא לא היה לך מדינה!שנצ
מה אתה אומרהמצב חסה

יש לך עוד נבואות חורבן?

 

 

עובדה!שנצ
קצת ציונות לא יזיק לך..
מה העובדה?המצב חסה

שיש בית מקדש? 

(מחפש)(לא מוצא)

 

אולי קמה מלכות ישראל?

(פותח חדשות)(לא השתנה הלילה הזה מאף לילה)

 

אולי כל ישראל ישראל חזרו בתשובה?

(נזכר בתל אביב)(חוזר בו ממחשבתו)

 

אולי אולי.. אולי גירשו פה לפחות את כל הגוים?

(צופה מחלון ביתו)(רואה את אור המואזין)

 

אני לא רואה פה גאולה..

אני בהחלט רואה סימני גאולה, רק הם לא התחילו מהרצל..

אתה צודק.. אבל אתה מפספס פה חלק חשוב, חשוב מאוד!!סתמישוו
העניין של הגישה.
עמ"י התקבל מלא בשנים האחרונות .. לא צריך להסתכל על החצי הכוס הלא מלאה, תראה כמה התקדמנו.. זה בכלל לא נתפס.
זה נכון שאנחנו עוד לא מושלמים, אבל זה הדרך , לאט לאט..
מה שבא מהר ..הולך מהר. צריך להתאמץ בשביל להגיע לזה , וזה לא עניין של רגע

והרצל תרם למדינה!! אולי לא היה מושלם כמוך ועוד כמו הרבה יהודים שמשתדלים לקיים מצוות אבל הוא העלה את העניין של מודעות להקמת מדינה!
אני גם לא תופס ממנו הרבה, וכנראה שלא הייתי לוקח אותו בתור הרב שלי.. אבל הוא תרם!!
איפה התקבל?המצב חסה
התכוונתי התגדל, התקדם בדרך לגאולהסתמישוו
יש מצבtalya levi
מה ישמצב?סתמישוו
רבותיי מספיק.. אין דבר כזה יהודי יותר טוב או פחות. יש כאלונטלילה!

שיותר מודעים לגאול"צ ויש כאלה שפחות וב"ה יהיו מודעים בקרוב מאוד!

סתרת את עצמךבחורצ'יק
ובזכןתך אין כלןםבחורצ'יק
לא חילוניפ לא דתיים לא תורה ולא יישוב ארץ
ולהגיד שהוא גוי זה לא בדיוק להכיר טוב.
יש לך טעות יסודיתנשוי שמח
חבל שאתה נכנס בין מחלוקת הראשונים.. בין ההרים האלה..
יש על זה דיונים בהלכה.. תרצה מקורות אז הביא בעז"ה
מה הבעיה להיכנס למחלוקת בין ראשונים?די"מ
אסור לצדד בשיטה אחת?
אבל אתה לא יכול לצדד ולטעון רק אני צודקבחורצ'יק
כי אני מצדד בדעה הזו
בטח שכן.די"מ
לא.בחורצ'יק
מי שטוען שרוב החהודים מחללי שבת ויינם נסך וחביא כראיה מוחצת את זמן הרת,ויסתום את אזניו ויטען אני פוסק כמוהו,ניצחתי! " נגיד לו לך לישון חביבי.
יש הבדל.די"מ
זה בכלל לא קשור
זה בדיוק מה שאתה עושהבחורצ'יק
כאשר אתה מוכיח בוויכוח על פי שיטה אחת םהתעלם מהאחרת כי אתה מצדד ככה וזהו.אז זה לא ויכוח שיבוסם לך,אתה יכול להוציא ספר עם הפסקים שלך בכל עניין לפי מי אתה מצדד..זה לא מחייב אותי בטח שלא מנצח אותי בויכוח
אני לא מתעלם מהשיטה השנייה אבל אני חושב שהיא טעותדי"מ
(בתאוריה אני לא מדבר על סוגייא ספציפית כרגע)
כן אבל זה לא הופך אותך למנצחבחורצ'יק
במקרים כאלה שני הצדדים לוחצים ידיים ואומרים אני כמר ואתה כמר
בניגוד להתנצחות שיש בה מנצח אחד ואמת אחת
אבל לשיטתי אני אכן המנצחדי"מ


ולשיטתי אני המנצחבחורצ'יק
זה לא בירור לא התנצחות
ויכוח זה לברר האמת..על עובדות ודעות אמיתיות
כשכל אחד מביא תנא ואומר סבירא לי כוותיה זה לא ויכוח זה מגוחך..זה מגוחך כי גם זה פשוט לא רציני שילד בן 15 יגיד לי סבירא כרשבג ולא כרבי יהודה
יעקב טען שזה לא בסדר להיכנס למחלוקת בין ראשוניםדי"מ

אני טענתי שכן.

אתה אמרת שאי אפשר לומר רק אני צוק.

 

אני חולק עליך. יש לי על מי לסמוך ולכן כן אני יכול לומר שאני צודק.

אתה חושב שאתה צודקבחורצ'יק
אובייקטיבית אתה לא צודק( ולא טועה-פשוט אין הכרע)
בדיוק עם הגישה הזאת אני לא מסכים.די"מ

אם הכרעתי מבחינתי יש הכרעה.

טוב..בחורצ'יק
מה אני אעשה לך?

בסדר..
שניים יתווכחו כל אחד יגיד ככה ניראה לי וסלאמת
ואתה עוד לא מבין שזה לא ויכוח?
זה ויכוח.די"מ

אבל אין בעייה גם להכריע.

 

אוקיי גם אם במקרה כזה אתה טוען שאתה מנצחבחורצ'יק
אין פה שום קביעה שאני מובס.
הרצל לא היה גוי!נשוי שמח
יש שוטים שממציאים הגדרות חדשות ליהודיבחורצ'יק
הם עלולים להחליט שיהודי זה בדואי שמשרת‎ בצבא.
ויש שיטענו שזה מי ששומר מצוות
ויש מי שחושבים שזה מי שהולך בהשקפת‎ הרב שך
ויש חסה שחושבת שמי שהתנצר הוא גוי..חוץ מזה שזה לא נכון הרצל זצל מעולם לא התנצר.
לא יכול להיות!!!!!בת 500


ברור .שורש ילד כפות
כתוב בגמרא ססנהדרין דף צז: שגאולה צריך לבוא מדור חייבים ..
אני 189 פשוט שכחתי ת'סיסמא123456788

תודה רבה לכל מי שענה

ישלי דעה בנושא פשוט רציתי לשמוע עוד דעות..

הגאולה יכולה לבוא ע''י מנהיגים שאינם שומרים תורה ומצוות. אחת ההוכחות לזה היא שעמ''י נגאלו ע''י כורש שהיה מלך רשע,

ולא היה יהודי, אז בטח שע''י יהודים למרות שאינם שומרים תורה ומצוות. וגם מדינת ישראל- היא אתחלתא דגאולה,

היא תחילת הגאולה והיא ע''י אנשים שרובם חילונים, ואנחנו צריכים להשפיע מתוך המדינה כדי שתהיה מדינת הלכה.

(זה גם הסיכום שלי במחשבת..) 

תודה לכולםאוהבאוהב

יש את משיח בן יוסף שיביא לרווחה גשמיתאריאלניקית גאה

ויש את משיח בן דוד שיביא את הגאולה במובן הרוחני

לפי הרמב"ם נראה שכן.נשוי שמח
הוא מביא לדוגמא את בר כוכבא ובר כוכבא לא היה ירא שמיים.
וגם כתוב על כורש 'משיחי כורש'.
ויש עוד הרבה...
כוזיבה לפחות לפי הרמבם כן היה ירא שמיםדי"מ
הוא מביא את הגדרים של משיח שאחד מהם זה שהןא הןגה בתורה ןעןסק במצוות כדוד אביו ואז מביא דוגמא מכוזיבה.
אז הרמב"ם זה ממש לא הןכחה
שמעתי שיעור מהרב יעקב לבנוןנשוי שמח
הוא הביא את הרמב"ם. אני נסמך על דעת רבותי שהם הבינו כך את הרמב"ם.
זה פשוט עיוותדי"מ
תפתח רמבם תראה
ראיתי אותו. ואני לומד דברים אחרים כרגע אז. אין לינשוי שמח
זמן לעיין בזה. אבל אני סומך על רבותי..
חבל.די"מ
זה פשוט הזוי ןאין צורך יותר מדי לעיין זה שתי שניות לקרוא את הקשר שבו זה מובא.
ובכלל מאיפה הקביעה שכוזיבה המלך לא היה יר"ש?
בר כוכבאנשוי שמח
שהוא היה אומר לקב"ה אל תעזור ואל תפריע.
אני סומך על דברי רב יותר מכל מישהו אחר. תלמד עוד יותר את הרמב"ם כי כנראה לא הבנת נכון
דברי הרמבם פשוטים מאודדי"מ
תמיד אפשר לסבך גם דברים פשוטים אני מעדיף להיצמד לפשט
של נעליך.בחורצ'יק
ואחר כך תראה מה שהגבתי לך למטה
השלתידי"מ


שלב הבא..תלמד מהו תלמיד חכם ואיך מתבטאים כלפיו וכלפי דבריובחורצ'יק
התבטאתי נאותה.די"מ
ואין מושג כזה "תלמיד חכם" זה גם טעןת הנוסח המדוייק הוא "תלמיד חכמים" וכן זה מאוד משנה את הממשמעות.
אם כבר נדייק אז הוא חכם ולא רק תלמיד של חכמ\יםבחורצ'יק
להגיד שחכם מעוות את הרמבם זו חוצפה.
יותר חוצפה זה לעוות את הרמב"ם.די"מ

(חוץ מזה שאני לא מאמין שהוא אמר את זה כי זה לשון הרע)

חצוף! אפ'חד לא עיוות את הרמבםבחורצ'יק
אתה מתעקש לרחף על עעמימות ו"הוכחות" נוסח:מי אמר שלא?"
בודאי שזה עיוות.די"מ

או שאתה רוצה לומר שהרמב"ם דיבר בלי קשר...

אתה עיוותבחורצ'יק
עובדות
עפ רמבם תנאי למשיח מלך הוגה בתורה כדוד אביו כופה העם וכו מה שלא נתקיים בבר כוסיבא
וכמו שלא תחלוק על כך שלא היה מריח ודן שעל זה חכמים הרגוהו או הסירו התמיכה בו.. מסכים?
אבל באמת הוא לא עמד בתנאים "נהרג *בעוונות*"די"מ
הו יופי נפל לך האסימוןבחורצ'יק
???די"מ

אז איך זה הוכחה?

 

הוא לא היה תלמיד חכם.מה שטענתיבחורצ'יק
זה לא מה שאמרתי.די"מ
גם חכמים עושים עברות (ובטח שתלמידי חכמים)
בהגדרה הוא לא חכם ולא תלמיד חכםבחורצ'יק
אלא מצביא דתי.
מצביא יכול להיות חכם/ ת"ח..אדם כל שהוא

זה אולי פחות מצוי, אבל היו דברים כאלה בהסטוריה של עם ישראל.

דוגמא מובהקת - יהושע בן נון.

 

לגבי בר כוכבא, לא מצאתי הוכחה שהוא היה ת"ח, אבל גם לא הוכחה שהוא לא היה כזה.

טוב נו..לא הבנתי..מה אתה מוכיח?בחורצ'יק
מה דימ מתלהב מזה?
מה לא מובן?די"מ
אמרת שהוא לא..אדם כל שהוא

חכם ולא תלמיד חכם אלא מצביא.

אמרתי שזה שהוא מצביא, לא מחייב שהוא לא חכם ולא ת"ח.

הבאתי הוכחה שמצביא יכול להיות חכם בתורה - יהושע בן נון. ["משה קיבל תורה ומסרה ליהושע"].

לא אמרתי אם הוא מצביא הרי שאיננו תחבחורצ'יק
אלא היה מצביא ירא שמיים אך ממה שידוע לנו מצטיירת דמות שכמו שאמרתי מצביאירא שמיים אך לא כיהודע או דוד אן יואב בן צטריה אלא ככל כניראה אדם עם הארץ משהו
אז כנראה שלא.די"מ
עדיין לא הבנתי למה אתה חושב שוא היה עם הארץ.
במיוחד שהטענה הזאת מוציאה את הרמב"ם (ורבי עקיבא גם.. מפגר.
מילא הה לזה בבסיס כלשהוא היינו נדחקין איכשהוא ברמבם אבל אין לזה.
חלילה. חץבחורצ'יק
מלחשוב שאיזה קושי על הרמבם יהפוך אותו למפגר חלילה וחס!! הרע הראשונים מלאים בקושיות לפעמים סתירות בדקכ מתרצים פעמים שבדוחק פעמים שנשארו קשים אך אף פעם לא קוראים להם מפגרים".
שוב.מהנהגתו לא היה ניראה שהיה כשווה בין שווים עם התהאים שבאותו דור ואני יכול לישון בשקט עם זה
לא מובן למהאתה מתעקש להוציא אותו כדמות תורנית בכירה מה שלא ניראה שהוא היה
כי הרמבם ראה בו כזה.די"מ
וכל דבר אחר זה להדחק ברמבם.
ולא הבאת שום הוכחה ניצחת שכן.
הרמם נותן הגדרה ואז דוגמא לאדם שעמד בהם. בגדרים אז כנראה שהוא עמד בהם.
להדחק ברמבםבחורצ'יק
זה לומר שהיגה בתורה כדוד אביו זה לאו דווקא אלא מספיק תלמיד חכם.ותלמיד חכם זה לאו דווקא אלא מספיק ירא שמיים שלמד תורה בין מנחה למעריב.. והרמבם בהלכות תשובה שהזכיר פה. מי שהזכיר (ושכוייח שהאיר עינני) זה לאו דווקו
זה להדחק ברמבם
זה מאד פשוט.די"מ
הרמבם מביא את כוזביא בתור דוגמא למישהו שעמד בגדרים.
אז כנראה שהוא עמד בהם
בר כוכבא היה עם הארץ לא הוגה בתואה בטח לא כדודבחורצ'יק
וגם בעט כידוע לך ב..תנא מסויים ששכחתי את שמו
אולידי"מ
הרמבם הזה זה לא הוכחה לכך.
@הדרכה
(לא יכול לתייג )
מצטער לא הצלחתי להביןבחורצ'יק
צריך לתרץבחורצ'יק
את הרמבם איך מצד א התנאי עוסק בתורה כדוד אביו וכופה העם ללכת בתורה ומצד שני כמשיח פוטנציאלי מונה את בר כוכבא אך זוהי עובדה מוגמרת שבר כוכבא היה כפי שציינתי עם הארץ(עיין בכתביו) ולא עוסק בתורה בטח לא כדוד ולא מצויין שכפה העם ללכת בדרך התורה
מאיפה זה עובדה מוגמרת?די"מ
איך זה שהוגה בתורה כדוד אביו ואין ולו מימרא אחת בשמו?בחורצ'יק
מה הקשר?די"מ

בכל מקרה עם הארץ ו"לא ממש ירא שמיים" לא הבאת שום הוכחה לזה.

 

 

אני עכשיו ממחשב אז נתייג את..@הדרכה

הרמבם לא מסתפק ב"ירא שמיים"בחורצ'יק
אלא הוגה בתורה כדוד אביו,כופה העם ללכת בדרכה,ושאר מה שמובא שם,אם אתה לא מבין שבר כוכבא לא ענה על ההגדרות האלה או שאתה לא חכם במיוחד ולא ניראה לי שאתה טיפש..או שחסרה לך ישרות
מאיפה קבעת שבר כוכבא לא היה כזה?די"מ
מהסיפורים שהציונים דאגו שיספרו לך בגן?
טרחתי להסביר לךבחורצ'יק
ולא למדתי בגן ציוני.
לא הסברת.די"מ
עכשיו קראתי והגבתי.עיי"ש.בחורצ'יק
לא שמעתי על כתבים של בר כוכבא, מלבד..אדם כל שהוא

כמה שרידי מכתבים שנמצאו במדבר יהודה. [שכוללים בין השאר הוראות להספקת ארבעת המינים.], ואי אפשר להסיק מתוכם האם היה עוסק בתורה או עם הארץ.

לא הבנתי איפה הבעיההדרכה
הרמב"ם כותב שדימו חכמי דורו שהוא משיח עד שנהרג בעוונות ונודע שאינו המשיח.
וכן מה שאמרו חז"ל על סיבת כשלונו שהיתה בעוונות כמו חוצפא כלפי שמיא (לא תסעוד ולא תכסוף) ויחס בעייתי לחכמים - זה בדיוק מוכיח את הטענה.
מה מוכיח את הטענה?בחורצ'יק
שלא היה תלמיד חכם? נכון.תןמיד חכם בטח הוגה בתורה כדוד אביו,לא היה בועט למוות בתנא אליעזר המודעי לא היה ממנהיג הטלת מומים בבחורי ישראל וגם מהפשטות הייתי מצפה שמלך ישראל שהוגה בתורה כדוד אביו היהמשמו איזה מימרא שבר חכמה והלכה - נאדה.היה בריון כניראה גס רוח ( בלי נדר אעיין בכתביו יותר ואוכל לפרט ספציפית יותר) לא תלמיד חכם, אמנם אכן שמע בקול חכמים( חכמים כר עקיבא שהתאימו לו.ואין בכך פסול שהרי ר עקיבא היה גדול הדור) ואולי אפי היה ירא שמים אך על הגדרה של הוגה בתורה כדוד אביו וכופה העם ללכת בתורה(מעניין שלתנאי זה אתם- כולל דימ. לא מתייחסים!) לא ענה.ופשוט.
לא ענה על התנאים ואכן לא היה המשיחהדרכה
ואולי חלק מהתנאים נלמדו דוקא ממקרה זה?
מהרמב"ם נראה שלפי הנתונים שהיו לפני חכמי הדור..אדם כל שהוא

באותו שלב, היה פוטנציאל שהוא יהיה המשיח.

ולכן צריך להבין, איך זה מתאים לתנאים שהרמב"ם כותב.

אני לא רואה סתירה לכך שהוא עסק בתורה ובמצוות ברמה מסויימת.. [ולגבי מצוות, די ברור שהוא עסק בהן] אבל קשה, מכמה סיבות שהובאו כאן, לחשוב שהוא היה ברמה קרובה לדוד.

ייתכן שצריך להבין אחרת את הביטוי כדוד אביו שברמב"ם.

 

לגבי לכוף את ישראל ללכת בתורה - לא ראיתי מקור שהוא עשה את זה, אבל גם לא מקור נגדי או סברא נגדית. [צריך לזכור בהקשר זה,  שמדובר שבתקופה שהעם בכללי היה שומר מצוות].

אני עדיין לא ראיתי הוכחה לזה שהוא היה לא צדיקדי"מ
נכון שהיו כמה דברים לא בסדר אבל מכאן ועד מה שבחורצ'יק ויעקב א טוענים הדרך ארוכה
אני אכן לא טוען את מה שהם טוענים.אדם כל שהוא

אני חושב שהוא היה  "שומר תורה ומצוות"/ "דתי" במושגים שלנו.

אני לא רואה ביסוס לכך שהיה עם הארץ [אך גם לא סתירה לזה].

 

אבל, אני חושב שהטענות שלהם כן מבססות את זה שמסתבר שלא היה מגדולי חכמי דורו, ולא מגדולי צדיקי דורו.

אני לא חושב שלזה התכוון הרמבםדי"מ
לענ"ד הוא התכוון מישהו ירא שמיים שלומד תורה ומקיים ממוות וזה חלק חשוב בשבילו אבל לא שהוא "גדול הדור".
ולא ראיתי שום סתירה להיותו של כןזיבא המלך כזה
הביטוי שהתלבטתי לגביו..אדם כל שהוא

הוא "כדוד אביו". האם הכוונה שהוא במדרגה קרובה לדוד, או לא.

 

אבל יותר קשה לי מול מה שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה - "מפני שאותו המלך שיעמוד מזרע דויד בעל חכמה יהיה יתר משלמה, ונביא גדול הוא קרוב ממשה רבנו; ולפיכך ילמד כל העם ויורה אותם דרך ה'".

 

יפה..נו מה דימ תאמר על זה?בחורצ'יק
שהעיקר זה מה שכתוב בהלכות מלכיםדי"מ
והגדרים שם ברןרים
איזה תירוץ מה אני אגיד לך ?בחורצ'יק
אבל שוב עדיין עליך חובת הראיה שהיה תלמיד חכם מכיוון שהדמטת המצטיירץ היא של מצביא דתי בחייו הפרטיים אך רחוק מלהיות הוגה בתורה ותלמיד חכם
נימקתי למה עליךבחורצ'יק
מהמקורות הסיפורים ודרכי הנהגתו מצטיירת דמות לא תלמיד חכם. חושב שכן היה דמות תורנית? שתף אותנו במה שהוביל אותך ךמסקנא זו
אתה חושב שת"ח זה משהו כמו רבנים של היוםדי"מ
אני לא מסכים עם זה
? תלמיד חכם זה תלמיד חכםבחורצ'יק
הוגה בתורה כדוד אביו זה לפחות תנא
אז לאדי"מאחרונה
לא אמרתי שהוא לא היה צדיק,אמרתי שייתכן והיה ירא שמייםבחורצ'יק

אך זה לא התנאי שהרמבם מנה.

 

השאלה היא איך לפרש זאת.די"מ
מה 'זאת'?בחורצ'יק
תקרא שוב את שכתבתי.חבל על הזמן לחזור על זה.
איך לפרש את התנאי של הרמבםדי"מ
לפחות אני אומר תלמיד חכןבחורצ'יק
אבל לומר שירא שציים זה מספיק זה כבר סירוס התנאי שהרמבם מנה
אז למה הרמבם הביא אותו בתור דוגמא?די"מ
כי לא נירא שהיו הרבה מצביאים לעם יראל שגדול הדור ראה בהם כצשבחורצ'יק
כמשיח מה שכן התקיים אצל בר ככוסיבא
מחילה על השתרבבוץ האותיות וכדו מקווה שתה מבין תמיד מה התכוונתי לכתוב
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך