ציציתאנונומוס

היי חברה!

 

נושא קטן שעלה לי עקב דייטים, ובפרט ייחצון הרמה הדתית שלי בשלב הבירורים

 

אז ככה, הרמה הדתית שלי חשובה לי מאוד, ואני משתדל להקפיד מאוד על תפילות, לימוד תורה יומיומי, לשון הרע, וכל שאר המצוות, זה חשוב לי.

 

יש לי בעיה קטנה שהיא הציצית, אל תצחקו אבל אני לא שם ציצית כי מאוד אכפת לי המראה החיצוני שלי, קרי להיראות טוב, להתלבש יפה, להריח טוב וכו'. 

 

והציצית תמיד עושה לי כרס ! וזה משגע לי תמח

כי אני ממש רוצה לשים, אבל שונא את המראה של זה

 

תצחקו כמה שאתם רוצים אני על אנונימי חחחח

 

כל הנושא עלה לי, כי בחורה חתכה איתי כשאחת הטענות מבין השאר היא זו שאני לא שם ציצית..

 

מה דעתכם על זה? יש לכם טיפים/עצות? אני יותר מאשמח לשמוע !

 

 

בוא אני אגלה לך סוד על בנותעוזיהו

לא אכפת לבנות מהמראה החיצוני שלך,או כמה כסף יש לך.

העניין הזה של לקחת בחורה למסעדה ולהוציא עליה כסף לרוב היא רואה אותך בתור פראייר ולא באמת אכפת לה ממך...היא באה במטרה לאכול וללכת הביתה.כשאתה לוקח בחורה למסעדה ומוציא עליה כסף ומנסה להרשים אותה ''אני לא כמו הגברים האחרים'' זה גם לא עוזר.המסר ברור מאוד.אתה לא יכול לגרום להן להתאהב בך בזה שתיגע להן ברגשות אז אתה מנסה לעשות את זה דרך כסף''.

אותה אחת שדחתה אותך לא אמרה לך ''לא'' בגלל שאתה לא שם ציצית,אלא בגלל שאתה מנסה להרשים אותה.

אתה צריך לגעת בנקודות רגישות שלה ולא לפגוע בנקודות הרגישות שלהן חלילה...אלא לחזק אותן...ואל תתן לה לחשוב שהיא יותר טובה ממך.

ובלי קשר לנושא-אתה לא רוצה לשים ציצית באמת.אתה רק ''בערך'' רוצה את זה.

 

פשש.. ממש דוקטור לענייני בנות!אושר תמידי
פה לקצת

יפה לך על הביטחון

 

 

וואי וואימפרשי זהב

טענות סופר-פוגעניות כלפי המין היפה לגבי המטרות שלהן "לאכול וללכת הביתה". והמשפט האחרון שלך גם די פוגע לדעתי. פה זה פורום לנ"ו ולא חינוך...

אתה לא צריך לגרום לבחורה להתאהב בך. אתם אמורים למצוא חן זה בעיניי זו באופן הדדי.

(לתשומת לבך, רוב ההיערות והתגובות שלך בפורם כתובות בצורה חדה ובוטה מאוד שעלולה מאוד לפגוע. אולי זה סגנון הכתיבה שלך ואתה לא מתכוון לפגוע, אבל רק תשים לב...)

ולפותח- חוץ מזה שאתה מפסיד מצווה וזה עבודה שלך מול הקב"ה ולא צריך לעניין אף אחד, יש דרכים ללבוש ציצית ככה שהכל יהיה מסודר, לתחוב קצת פה ושם ונגמר הסיפור. ויש גם סוגים שונים של צציות, אולי משהו אחר יהיה נוח יותר. אם הבחורה לא הצליחה להבין מה אתה מרגיש כנראה היא לא בשבילך, אז ברוך ה' עברת בהצלחה עוד מחסום שעמד בדרכך לחופה.

שיהיה בהצלחה בהמשך!


 

זה בסדרעוזיהו

לא ביקשתי ביקורת על איך אני מתנהל.

מן הסתם שיש המון בנות כאלו..אני לא שוביניסט,אני מסתכל על המציאות.

 

תראהאנונומוס

אני כן חושב שמראה חיצוני מהווה שיקול אצל בנות (לעיתים גם כסף=פרנסה=להעמיד בית). ובנוסף אני לא מנסה להרשים אף אחת, להיראות טוב ומטופח זה פלוס מעולה לדעתי

 

 

 

ברור,אם היא סתם רואה אותך ברחוב...עוזיהו

הדבר היחיד שאליו הוא נחשפת ממך הוא המראה החיצוני שלך,על מה אתה מצפה שהיא תסתמך במקרה כזה?ברגע שאתה נכנס איתה לקשר עמוק יותר שניכם מבין שהמראה החיצוני לא אכפת לשניכם,שניכם נראים יפים אחד לשנייה..

וזאת השריטה שלך שאתה חושב שמראה חיצוני הוא חשוב אחי,לא שלי.

לא חושב שזאת שריטהאנונומוס

מראה חיצוני חשוב מאוד גם לזוגות נשואים 20 שנה, לדוג לא חושב שיש מקום לגדל כרס ולהשמין גם בתירוץ שאתה בן 70 

 

על טיפוח אין בכלל מה לדבר שהוא חשוב

 

 

בולשיט!עוזיהו

שלא תבין לא נכון,אני מטופח,אבל אין לזה שום קשר לזוגיות.אני עושה את זה כדי להיראות מכובד ולא כי אכפת לי מה חושבים עליי.

בתור אחד דתי שהולך ברחוב אני צריך להראות בהתאם.אחרת זה יכול לגרום לחילול ה' חס ושלום..

חחחחאנונומוס

בסדר גמור אחי היקר, אז יש בינינו חילוקי דעות, זה בריא ומעשיר, אוהב אותך

גמר חתימה טובהעוזיהו


מבינים*עוזיהו


מנסה.רחפת..

המציאות אכן עלולה להיראות כך. מהסתכלות חד צדדית.

 

אבל האם אתה לא משוחד מידי בשביל להגיד את "מה שבנות חושבות"?

 

מה הכוונה ב''משוחד מדי''?עוזיהו

ואני לא מדבר על הסתכלות מהצד.

יש המון בנות שמודות בפירוש שהן עושות את זה בשביל אוכל בחינם,לא כי הן באמת רוצות לצאת עם אותו גבר..

 

דווקא האוכל זו טענה לגיטימיתתקוות עולמים
לא הבנתי איך זה קשור לשאלהלא נולדתי
בא לא נדבר על הדברים המוזרים שכתבתהגולש האחרון
רק לגבי הציצית- הוא לא רוצה להיראות טוב כדי להרשים אף אחת, הוא רוצה להיראות טוב כי עצם המראה שלו חשוב לו בשביל עצמו
מה כל כך רע במוזר..?עוזיהו

דברים רגלים אין להם שום משקל,הם לא שווים כלום..דיבורים זה ללוזרים..

אם זה לא תורה/תפילה אז דיבורים לא שווים כלום.אך ורק מעשים.

והוא כתב בשאלה שזה מפריע לו הציצית בגלל שזה עושה לו כרס,לאחר מכן הוא כתב שמראה חיצוני זה מאד חשוב בזוגיות.

אז לא נכון,הוא כן רוצה להרשים אותה.

מראה חיצוני וטיפוחאנונומוס

חשובים באופן כללי ויש לזה השפעה הן לתחום האישי והן לתחום עם האנשים הסובבים אותך, לאו דווקא בשביל להרשים אלא שיהיה נעים ונח להיות בסביבתך

 

וביקורת בונה, אתה מאוד חותך אחי

להיות החלטתי זה טוב, אבל צריך להיזהר עם זה

דעה אישית שלך.לי לא אכפת מה חושבים עליי.עוזיהו

ואני לא מעוניין לשמוע ביקורות מבן אדם שבכלל לא מכיר אותי.

 

אין רע במוזר, האמת שאני דווקא מסכים איתךהגולש האחרון
אבל יש רע במוזר בקטע שהוא לא קשור למציאות ודי לא נכון.

הוא אמר שזה חשוב בזוגיות בתור תשובה למה שאתה כתבת, ובצדק.
אבל הוא לא כתב את זה בכלל בהתחלה
ואי ואי ישלי תחושה שבגילגול הקודם היית בתהפי
אני מרשה לעצמי לערוך כי דווקא כתבת דברים ממש נכונים !!! שתכלס נכונים בן צריך לדעת לכבד זה הכי חשוב!! לא בכסף לא בשטויות (אומנם גם)
אבל הכי חשוב קיצר בידיוק מה שכתבת אשרייך
אל תקשיב לתגובות השליליותת
וואלה שבדרכ אני לא הכי מסכימה עם התגובות שלך .. לא יודעת למה(: אבל עכשיוו כתבת מדוייק!!
אממ נסית סוגים שונים של ציציות?רחפת..

ציצית גופייה / ציצית צמר / ציצית כותנה

 

כולן עושות כרס??

האמת שכןאנונומוס

וניסיתי את כולן, אולי חוץ מצמר 

אולי תנסה ללכת עם חולצות טיפה יותר רחבות?צריך עיון
רעיון טוב.רחפת..


אתה בטוח שאתה קונה את המידה הנכונה?כמעין הנובע
אולי רק ציצית צמר בולטת וגם זה ממש ממש קצת.
ציצית בד לא אמורה להוות בעיה, היא צמודה לגוף בדיוק כמו שתשים גופיה רגילה.

וכמו שצ"ע, יכול להיות שאתה שם חולצות צמודות מידיי?


ואין לי מושג איפה החינוך של אחיות שלך כאן, אבל ציצית זה ה-דבר!!!!!
בולט בולטאנונומוס

נותן לך נפח בכל החלל של הבטן

 

ואני אמסור לאחיותיי קורץ חח

סתם שאלהצריך עיון
איך היא ידעה שאתה בלי ציצית?
יש הרבה שמכניסים את הציצית למכנסיים
אני מאמין ששמים לב לזהאנונומוס

רואים שהחולצה ישר על הגוף

וגם דיברנו על זה.. 

אז כנראה שאתה באמת עם חולצות צמודות מדיצריך עיון
נורמטיביות לחלוטין.. לא צמודותאנונומוס

לא צריך להיות רנטגן בשביל לראות שאתה לא שם ציצית 

מוזר, אצלי זה אחרתצריך עיון
תראה, אם באמת מבחינתך אין פיתרוןלא נולדתי
ואתה לא תשים ציצית, אז אין מה לעשות.
מה שכן אולי אל תפתח את זה על ההתחלה, זה יכול לתת רושם שאתה קצת מחפף (?), ואם היא כבר מכירה אותך יותר ויודעת שאתה תורני כנראה פחות יפריע לה כי היא תבין שזה לא מראה על רמה דתית נמוכה.
לא מחפףאנונומוס

זה ה-דבר שאני מתקשה איתו.. טוב בוא לא נגזים אבל זה בחמישייה הפותחת 

יש דבר,ד.

שנקרא "גופיה ציצית".

 

אולי תנסה. וכך אפילו תוכל לללכת עם ציציות בחוץ....

יש גם גופיה צמרסנה בוער
גופיצמר...חזק ממש....יש לי..
אחי, אני מ-זה לא מבין, איך עושה כרס??הגולש האחרון
כאילו זה בדיוק כמו גופיה, זה מילימטר של בד שנמצא מתחת לחולצה,
ואם אתה מכניס את הציציות למכנסיים- בכלל אין דרך לדעת אם אתה שם ציצית...

(וגם- עם כל הכבוד למראה החיצוני, מצוות ציצית שווה שתקריב טיפ-טיפה מהמראה החיצוני)
אני חושבת שזה ממש לא נכוןישראל האהובה
לוותר על מצווה רק בגלל שזה מפריע למראה החיצוני. זה כמו שבת דתית תגיד שהיא לא רוצה לשים חצאית כי זה מפריע למראה החיצוני שלה.
צריך לדעת שעד כמה שהמראה חשובישראל האהובה
הדת וההלכה קודמים להכל.
אני מניח שהתכוונת להגיב לפותח ולא לי...?הגולש האחרון
כן התכוונתי להגיב לפותח בהתחלהישראל האהובה
תשתדלי לשרשר נכון, יהיה יותר קל להבין ככהצריך עיון
ההבדל הוא שאצל בנות יש את הצניעות..אנונומוס


נכון לבנות יש את עניין הצניעותישראל האהובה
ולבנים יש את המצוות שלהם " החיצוניות " של ציצית וכיפה. ומבחינתי אם אין ציצית זה כמו שאין כיפה .אבל בכל מקרה, במקרה הזה גם אני הייתי חותכת כי מבחינתי ההלכה חשובה לי יותר מהכל ויותר מהמראה החיצוני ( המראה החיצוני כן חשוב לי ).
אבל אולי זה חשוב לי כי אני דוסית ישראל האהובה
ההלכה אומרת שאין חובה ללבוש ציצית.תפוח יונתן

במילים אחרות, מי שלא לובש ציצית לא עובר על שום הלכה.

אבל מבטל מצוות עשה ..אנונומוס


כמובן, אבל לא היה ברור מישראל האהובה שהיא מודעת לזה...תפוח יונתן


לא "מבטל", אלא לא מרוויח את זה.ד.


מזה משנה? לא קשוראחרי שירות
העניין כאן הוא עיקרון
ויתור על מצווה רק בגלל שזה מפריע למראה חיצוני

לא נח ללכת עם משהו אבל עושים זאת כי זאת ההלכה/מצווה( הקף את הנכון ביניהם;)
דעה שליdanielo

אני חושב שאתה צריך לשאול את עצמך

איפה אני רואה את עצמי בעבודת השם שלי.

תראה,

לכל אדם יש ניסיונות בעבודת השם שלו.

ובניסיונות האלה אתה נמדד.

ולשאול את עצמי האם אני מתפשר בעבודת השם שלי?

ולמה כשזה נוגע לנושאים אחרים אני מוכן לעשות שמיניות באוויר ופה אני מתפשר.מה הסיבה?

במדרגה הגבוהה מצופה מיהודי התבטלות כלפי רצון השם ,ולמעשה זה דבר שנובע מהאדם עצמו הרצון להתקרב לבורא עולם שעושה איתנו כל יום ויום אינספור חסדים שפשוט התרגלנו אליהם,וזאת האמת לאמיתה.

לא מן הראוי שנעשה קצת לכבודו?

 

 

וברמה אחרת.

ציצית זה מצווה שאתה כל רגע ורגע מקבל עליה שכר.וכל רגע שאתה בלעדיה אתה פשוט מפסיד (להבדיל) מליונים בעולם הבא.

הציצית ידוע שיש לה כוח להכריע את הכף במצבים בהם יש דין על האדם.

וכתוב שבזמן שיש ריתחא בעולם נפרעים קודם מהאנשים שמבטלים מצווה אעפ"י שלא היו מחויבים בה.

אז כרגע באמת חשובה לך החיצוניות אבל מתישהו מבינים שבכל מקרה תהיה לנו כרס.

ואם אני מדמיין שנוסף לי עוד 2 ס"מ של כרס.אז לא נורא.

 

תחשוב כמה נחת רוח זה עושה לבורא עולם שאדם מתייגע במצווה ודווקא למי שיותר קשה יש גם יותר שכר.

אני לא איזה צדיק ,אבל כדאי לעבוד על הנקודה הזאת. כי אדם שמחובר לחיצוניות שלו מידיי זה לא דבר טוב וכדאי למתן את זה.

 

הכל באהבה כמובן,ובעז"ה מצפים לעדכון שקנית.אבל בדווקא צמר כמובן.

 

בהצלחה אחינו !

תודה אחי חיזקת מאודאנונומוס

ולא צריך לקנות, שוכב אצלי בארון חצי חיוך

תודה אחי אולי בזכותך נשים ציציתדבש הכל דבש


כנראה שמה שאכפת לה זה שאתה מבטל מצוות עשהיוני
בשביל מראה חיצוני.
גם התעסקות בחולין סתם בזמן שאפשר ללמוד תורה זה ביטול מצוות עשה, אבל זה כנראה פחות יפריע לה כי זה לא משהו חיצוני כל כך.

תכלס, זה מעיד על הרמה התורנית שלך.

ויש פה עוד עניין של 'וראיתם אותו וזכרתם..' שאני מבין שהיא חוששת מזה שזה לא קיים אצלך


אין לי טיפים לתת לך, רק אולי להסביר לך למה חשוב לה ציצית יותר מדברים אחרים
^^^אחרי שירות
חבל שראיתי רק אחרי שכבר שלחתי תגובה...
^^^ישראל האהובה
זה מה שהתכוונתי
דעתיאחרי שירות
צודקת כל כך..זה אכן סיבה לחתוך לדעתי

א. זה לא ככ טוב שלבן מפריע עד כדי כך המראה החיצוני.צריך להיראות מכובד כי אתה בן של מלך.וזה חשוב אבללל יש גבול!!
וכשבן הולך קילומטר לפני ברחוב ואני עדיין מריחה את הבושם שלו(-סתם דוגמה) טני יודעת שהוא עבר את גבול הטעם הטוב בהתעסקות שלו עם חיצוניות וכו..
אבל בחיית אוף בסוף נגלה שגם זה שירשור ציני
אני כבר לא יודעת איך להגיב

ב.אני באמת אוהבת מראה של בן עם ציצית!
סתכל סתם על ציורים בשיעור קישקוש של בנות שמציירות בחור. אין כמעט מצב לפספס את הציצית.קיצר אם אתה חושב לעצמך איך אתה נראה עם ציצית בעייני אחרים-מקסים מהמם צדיק! בנים הולכים עם ציצית ולכן זה ממש לא מפריע בעין הקטע הזה כי ככה כולם .ואם לך כן, אז אולי באמת כדאי שתקנה חולצות יותר גדולות

ג.זה מראה חשוב לי מצוות אני בן תורה אני בן שלמלך גאה בזה ושמח בזה
אוף,
אבל......מה נסגר?? זה ציצית!!!!!!

טיפ-תלמד על מצות ציצית...
תבין על מה אתה מוותר ולמען מה אתה מוותר
ותלמד על חשיבות המראה החיצוני של בחור..מה הגבול וכו..
הרבה הצלחה צדיק!

גמר חתימה טובה ושנזכה כל עם ישראל לחזור בתשובה שלימה ואמיתית
השרשור לא ציני..אנונומוס

תודה המון בכמ 

אוקיי אז סליחה אם פגעתי!אחרי שירות
פשוט המצב כאן בפורום לאחרונהלא ברור כל כך.

בכיף,מקווה שהועלתי.בכל מקרה אנחנו עכשיו בשיא הזמן של חשבונות נפש
שב תחשוב על העניין ברצינות עם עצמך
למה מפריע וכו..אולי תגלה תשובות שלא חשבת עליהן קודם

בהצלחה
הבחירה בידךחזב"ת גאה
גם לי היה את הקטע הזה שהציצית עושה לי כרס בקטנה , פשוט שמתי גופיה ציצית , וזה נראה הרבה יותר טוב כי זה מסתיר את הקרסונת 😅

מה שאני רוצה לומר לך אחי , שמעתה ואילך מה שנשאר לך לעשות רק עבודה עם עצמך , אני חושב שהחבר'ה פה נתנו לך מספיק חומר למחשבה , ומה שנותר לך זה רק להפנים את הדברים ולהשיבם אל הלב .
וואלה חברים עזרתםאנונומוס

קיבלתי החלטה, בעזה אתחיל לשים ציצית

 

חוזר למשתמש הרגיל שליקורץ

אשריך, צדיק!צריך עיון
שכוייח!!!!צאדיק!אחרי שירות
ואל תשכח שהיצר הרע מחכה מעבר לפינה...אז כדאי מאוד להתחזק בנושא כדי שלא יוכל שוב לבלבל אותך!

עם ישראל גאה בך
לגמרייאנונומוס

אני בטוח שהלבטים עוד יחזרו, צריך לעמוד איתן 

כל הכבוד! עוד זכות לפני יו"כ לכל הממריצים...ד.


יישר כח!*צועד*
מצווה ענקית. שמקיימים בכל רגע נתון..
במיוחד אצליך, שאתה עושה השתדלות גדולה..
שפיץ אתה!!

נ. ב גם אני החזקתי לאחרונה בתחום מסוים במצוות ציצית(ב"ה תמיד הולך עם ציצית..)
זה באמת קצת מצחיק אבל בקטע טובאלטלנה

 

 

כן, יפריע לי מישהו שלא לובש ציצית. כי זה חלק מתרי"ג -כמו שיפריע לי שהוא לא מקפיד על אכילת פירות מעושרים.  זה פשוט שם לי בסימן שאלה איך הבחור רואה את עצמו ביחס למצוות ולתורה. ברמת המחוייבות להלכה. (גם מה אני אגיד לילדים?  "אבא לא לובש ציצית כי זה משמין אותו?!" קורץ

 

ושוב ברציני- אז נכון שאף אחד מאיתנו לא מושלם וכו'- אבל ברמת ההשתדלות...

כלומר אם אני אקח את זה לעולם שלי- גם לרוב הבנות יש ממש התמודדות עם הלכות צניעות עם הרצון להיות יפות ואופנתיות וכן, לפעמים העוד כמה ס"מ העודפים/חסרים האלה בחצאית ממש מכערים אותה  או לחילופין יגרמו לי לוותר עליה כי היא לא ארוכה מספיק, ואם היא ארוכה אז לא פעם היא לא אטומה כראוי וכו' וכו (אני יכולה להמשיך עם זה עד מחר חושף שיניים) אז כן רוב הפעמים אני צריכה להתפשר כדי להתלבש כראוי. נכון לפעמים אולי זה קצת כפוי  וההשתדלות שלי היא בכך שאני לומדת על עומק העניין וככה הלב קצת יותר שמח עם זה. 

 

(אמרתי שזה מצחיק כי אפעם לא שמעתי טענה כזאת על ציצית, שמעתי שזה חם אבל נו) 

לדעתי כדאי ללמוד ולהעמיק בעניין וסתם בכללי -- ציצית זה מהמם! חיוך גדול

ציצית חובה רק כשלובשים ארבע כנפות (נראה חי שרוב החולצות היוםיעל מהדרום
לק"י

לא כאלה.
לחולצות מכופתרות יש ארבע כנפותצריך עיון
אבל לדעת רוב הפוסקים צריך שתהיה חלוקה, שתי כנפות מקדימה ושתיים מאחורה.
(הרב טל פוסק שלא צריך חלוקה, הוא תופר את החלק התחתון של החולצה כדי לא להתחייב ולהראות משונה)
נראה ליצריך עיון
שתי כנפות בצווארון ושתיים למטה
אההה..חשבתי שארבע כנפות מדבר רק על הלמטהיעל מהדרום
הבהרה קטנהצריך עיון
אין שום חובה ללבוש ציצית
אם כבר יש לך בגד של ארבע כנפות אתה חייב להטיל בו ציצית, אבל אתה לא חייב להכניס את עצמך לחיוב.
יש המון דברים שאנחנו עושים שהם לא חובהאחרי שירות
ואנחנו עושים בכל זאת כי זה מצווה/ כדי לשמח את ה'/ כדי להדר ולהראות שאנחנו שמחים לעשות מצוות/ ולדעתי יש גם עניין שזה הפך לנורמה של דוסים

דג-כשרויות מהדרין למינהן, ותיקין, צניעות אצל נשים שמחמירות
נשים לא חייבות בשמיעת שופר אבל כמה הן מתאמצות בשביל לקיים!!
לא חסרים דברים שאנחנו לא חייבים ועושים בכל זאת.
כי אנחנו הבנים של ה'
כשיהיה בפעילות מבצעית שישתמש בזהסנה בוער
או כשהיא עלולה להתלכלך אולי...או שחם לו מדי(גם לא ישר...שלא יקל ראש)...

אבל לספר לו את זה כאישור לזה שהוא לא הולל עם ציצית...בגלל מראה(!)..זה לא עצה טובה בכלל...

עוד הבהרונתצריך עיון
מסכים איתכם שצריך להשתדל ללבוש ציצית, אאלט השו"ע כבר כותב את זה. כתבתי את זה כתגובה להשוואה בין ציצית לשאר המצוות, רציתי לחדד את ההבדל הזה.
^^^^^^יעל מהדרום
לק"י

כמה מצוות שאנחנו חייבים בהן אנחנו לא תמיד מקפידים?!
לשון הרע למשל

אנחנו פשוט רגילים שדוס= לובש ציצית (והאמת שגם אני הייתי פחות מתחברת לסיבה החיצונית שהפותח נתן).
לא מדויק..*צועד*
ציצית היא מצווה שונה.
זה לא לאו של לשון הרע

וזו מצוות עשה דאוריתא.
ברור שמי שמשתמש יותר לקיים את המצווה הזו
זה אומר עליו הרבה.
^^^ברגוע

בעיקרון לשון הרע זה יותר חמור,

אבל אנחנו לא קמים בבוקר ואומרים "אני הולך לדבר לשון הרע"

פשוט נכשלים בזה הרבה (בגלל יצר הרע,הרגל,אי ידיעה)

10 אתה..*צועד*
פפששש תודהברגועאחרונה


אכן פחות מבינה מהצד ההלכתי בתכל'סאלטלנה


מזדהה חלקית...דבש הכל דבש

א. מה הבעיה בכרס?!קורץ

ב. ציצית זה לא חובה, לי למשל לא קשה איך שהיא נראת עלי, אלא ממש חם לי איתה...

ג. בנות אוהבות ציצית בחוץמגניב (אני כמעט ולא הולך עם ציצית בקיץ לצרות שחברה שלי אוהבת ציצית בחוץ)

ציצית בחוץ זה לאשכנזים בלבדחופשיה לנפשי
אלוקים יודע למה אני לא אוהבת.
לעניות דעתי יש ציציותshilat
שהם ממש גופיה..ואז מילא צריך אותם.. רק שיש להם חוטים..יש כאלו גם מחוררות ובכלל לא מרגישים אותם.. אני בת אבל ככה נראה לי.. חוצמיזה שלדעתי ציצית זה ממש דבר יפה בעיניי, ממש
נראה לי שיש דיון על ציצית רשת, לא זוכר בדיוקצריך עיון
תנסה ציצית מספיק ארוכה שנכנסת למכנסיים,הלוי
אז לא אמורה להיות לך בעיה. כי אז זה בדיוק כמו להכניס גופיה או חולצה למכנסיים.
ציצית גופיהטוב בסדר

אני לא יודעת אם זה קיים רק אצל ילדים או גם למבוגרים.

זה גופיית טריקו עם ציצית ככה שאין את הבעיה של הכרס...

היי! ניסית להכניס את הציצית למכנסיים?מהמרחקים
בעלי שם את הציצית בתוך המכנסיים ולא ממש נראה שיש לו כרס..
ואולי לקנות ציצית מבד רך ובמידה קטנה יותר- שיהיה צמוד לגוף
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימוןאחרונה
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

לא רואה דרך להעירנעמי28

על זה מבלי לפגוע.

לדעתי זה שלב מוקדם מדי בקשר.


שיער פנים זה כבר לא עניין של טיפוח, לרוב האנשים זה נוגע יותר בתחומי ההיגיינה, וזה כבר עלול להוביל לדחייה.


יש הבדל בין לשים או לא לשים לק, שזה נטו טיפוח, לבין ציפורנים מלוכלכות.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך