בעקבות הדיון למעלה על השגחת ה' וכומשיח בן דוד
יש לי מלא מה לומר על זה ותסלח לי דורה..היי דורה
אז כתבתם על בחירה חופשית וכל זה..
אני דובק ואוחז בזה שהכל כולל הכל ביד הבורא ואין לנו בחירה חופשית אלא יש לנו עצמיות בתור כל אחד בנפרד שהרי אנחנו יודעים מרגישים נהנים וזה בעצם רצון הבורא בבריאה כמו שלימדו אותנו חז"ל ..אלא מה
אני טוען שכל מעשה שלנו הוא נטו לא שהוא רצון ה' הוא מעשה ה'..כלומר עד לרמה של מחשבה ..הוא רוצה ובפועל זה קורה בפועל אנחנו עושים את זה וכל זה בידיעה מוחלטת של הבורא על אותה נשמה ומה היא באה לעשות מי היתה וכו וכו..לכן אין אפשרות בכלל שכל אחד יעשה באמת מה שליבו חפץ וזה לדעתי העניין של הפסוק יד שרים ומלכים ביד ה'
דבריך במחילה סותרים עיקרי אמונה בה', בחירה חופשית פירושהלא יוכלו לכבות

בחירת האדם, לדבריך אין בחירה חופשית.

לפי מה שאתה אומרdanielo

אין דבר כזה צדיק ורע לו.

צדיקים יכולים להקרות ככה בגלל שהם בחרו בטובמשיח בן דוד
ובחרת בחיים, מה שקורה בעולם מגדול עד קטן עד פרי המחשבה שלנו זה נובע ממנו מה'
מזה אדון הכל? חשבתם פעם? מזה ה' אלוקינו ה' אחד ? אחד משמעות אחדות ויפח באפיו נשמת חיים ...אנחנו אחד אנחנו והוא ובאותו זמן נבדלים ממנו לא במקור של הנשמה אלא במהות ..
ה' עשה את הרע ועובדה שהוא מאפשר לנו לעשות רע, זה לא אומרלא יוכלו לכבות

שזהו רצונו ומאוויו (אלא אם כן אתה שבתאי רח"ל) אלא הוא נותן לזה מקום בזה

 

הרגע ובסוף המציאות תבוא על תקונה.

ה' חפץ בתיקון העולםמשיח בן דוד
והרע הזה הוא חלק מהתהליך ..
לא נכנס עכשיו לעצם השאלה למה בעצם קיים רע (זה קשור לעצם המציאות של הבריאה ..) אבל באופן כללי לא הצלחת לסתור את מה שכתבתי בעזרת הבחירה החופשית..
יש ויש אבל הרבה תשןבות ניתנו איך זה שרע לו מפי רבותנולא יוכלו לכבות


מי מאיתנו יכול לפרש מהי בחירה חופשית?משיח בן דוד
בחירה חופשית יכולה להיות בדבר מצווה או עבירה..צריך לשים לב בחירה.חופשית
לבחור..לא מה יקרה בפועל,לא פעולה שלך בפועל

איך זה סותר? אדרבא יש עניין להגיד שבורא עולם אדון לכל המעשים כלומר שכל המעשים נעשים ממנו , אם אנחנו מאמינים שבורא עולם שליט על הכל למה זה מסתיים אי שם בבחירה חופשית? זה לא אפשרי כי הוא אדון הכ-ל.

תשאלו נו טוב אז למה הוא צווה לא לעשות דברים מסויימים? התשובה היא שרק הוא יודע למה ואולי רק למען הבחירה נטו
אני חוזר ואומר שזה שה' נותן את האפשרות אין אומר שהוא העושהלא יוכלו לכבות

אלא הוא מאפשר בטובו, עד לגבול מסויים

אתה מאבד את הרעיון שלימשיח בן דוד
איפה בכתבי חז"ל יש משהו שסותר את זה?
אדון הכל שעושה ועשה ויעשה לכל המעשים. רק בגלל שזה כביכול נגד רצונו זה אומר שהוא לא עושה לכל המעשים?
אז יש חשבונות שגלויים לפניו ובעזרת זה הוא מנהיג אותנו עד לפרטי פרטים
מה נרצה מה נאהב מה יבוא לנו לעשות ברגע מסויים כי כל מעשה שלנו מוביל בעצם לתכלית הכללית של תיקון העולם
קראת את כל הדיון שהיה למעלה? כי שם הבאתי הוכחות ואגבלא יוכלו לכבות

לא ראיתי שהבאת הוכחות לדבריך

לא קראתי הכל אבל זה שונה קצת מהענייןמשיח בן דוד
שאני העלתי כאן..(נדמה לי. אם הבנתי נכון את הדיון שלכם פחות או יותר)

הוכחות לדברים שלי?..אני חושב שזה הבסיס של כל היהדות שכל מעשה ומחשבה הם התגלות רצון ה' בעולם..
בחירה חופשית זה מושג עמוק כ"כ ולא בא בסתירה עם מה שכתבתי

היה גדול דור אחד (איני זוכר את שמו ) שאמר שיום אחד ידעו שגם כל מה שאדם חטא גם בורא עולם רצה שיקרה.
כי הוא אדון הכל ואני מאמין בלב שלם שחוץ מלהתענג על ה' אנחנו לא עושים דבר כי זה המטרה היחידה שנגיע אליה כל אחד מתי שקבע הבורא
כבר השבתי לך על זה, אני לא מסכים עם הדברים, יש פסוק מפילא יוכלו לכבות

 עליון לא תצא הרעות והטוב. גם השבתי על כך למעלה,

 

אם הייתי יכול הייתי בא אליך עכשיו ונותן לך סתירה ואומר שכך ה' רצה.. נו באמת..

 

זה לא רציני. ה' מאפשר לרע לקרות למרות שאינו חפץ בו. מפאת הבחירה החפשית

 

הוא נותן לאדם את האופציה ליפול כשברור שבסוף גם כל הנפילות יתהפכו לטובה,

 

אבל להיה מחוייב כלל שתהיינה הנפילות, זה רק בדיעבד בלבד

פסוקים גם אני אביאמשיח בן דוד
הינה אחד שסותר את דברייך:

"יוצר אור ובורא חשך עשה שלום ובורא רע אני ה' עשה כל אלה "
אגב כן אני מאמין באמונה גמורהמשיח בן דוד
שגם אם תבוא ותתן לי סטירה זה רצון ה'..עזוב את זה שאחרי זה תצטער על זה חח סתם


ה' אמר לו קלל את דוד .
אם אתה באמת חושב ככה אז אשמח לתת לך כמה, זה לעשות רצון ה'לא יוכלו לכבות

ולגבי הפסוק שהבאת ממנו דוקא מוכח כדבריי, כי למה כתוב לגבי הרע בורא ולא עושה או יוצר?

 

וראה את פירוש המלבי"ם על הפסוק ותבין את כוונתי:

 


מלבי"ם ישעיהו פרק מה פסוק ז
(ז) יוצר אור ובורא חשך. ויש הבדל בין בריאה ליצירה, הבריאה היא הוצאת עצם הדבר, והיצירה היא הוצאת המקרים הדבוקים בו, וידוע בחכמת מה שאחר הטבע שכל עצם נושא מקרים הוא משתנה בהכרח מצד מקריו, כי המקרים ישתנו וימירו צורותיהם בכל פעם, הגם שהעצם הנושא אותם נשאר ולא ישתנה, ואם היה בורא האור, לא היה מקום להחשך, רצוני אם היה ענין האור עצם בלתי מקבל מקרים לא היה משתנה ולא יצוייר חשך, אבל ע"י שיצר אור, והוא שעצם האור הוא עצם בעל מקרים, עי"כ ימצא החשך שהוא העדר האור מקום, עת ישנה האור מצבו ע"י התנועה שהוא מקרה קרה אל עצמו ומצד זה יאמר ג"כ שה' ברא את החשך, הגם שההעדר לא נברא כי אינו קנין (ולכן לא אמר עליו יוצר או עושה חשך כי אינו דבר, רק הוא לא דבר רק בורא, ששם זה הונח על העצם המופשט ערום ממלבושיו שהם המקרים אשר בם יתראה לנו, והחשך מצד שהוא העדר עצמותו הוא החשך בעצמו, ואינו נושא מקרים, וכן עצמות הרע הוא הרע וההעדר, לא דבר אחר, ולא נדע לתאר את ההעדר רק שהוא העדר, ומזה הצד יצדק עליו לאמר שהחשך והרע הם ברואים), אבל נאמר שה' ברא את החשך והרע, ע"י שיצר את האור והשלום שהוא המציאות וההויה, ר"ל ע"י שברא המציאות עצם בעל מקרים שמצד זה הוא משתנה בהכרח, עד שיבואו החשך והרע בעקבות האור והשלום שהוא המציאות, עי"כ ברא חשך ורע, ובכל זאת אני ה' עשה כל אלה, בל תשאל למה ברא חשך ורע, ר"ל למה הניח לו מקום בהמציאות, ולא המציא את הנמצאים באופן שישמד ההעדר לגמרי, עז"א כל זה עשה ה' המהוה המציאות, כי לולא זה לא היה אפשר לעשות ולגמר המציאות כפי שרצה חכמתו ורצונו יתברך כנ"ל. ובכל זאת הכל עשה מצד הטוב כמ"ש אני ה' עושה כל אלה, מצד שרצה להמציא ולהוות נמצאים, לא מצד הרע, רק לא היה אפשר שיתגלה הטוב הזה באופן אחר (ועיין במורה נבוכים פע"ג מח"א ופרק יו"ד מח"ג וספר האמונות לרס"ג מאמר א פ"ד ויתבארו לך הדברים היטב):

אוקי אבל זה עדין לא סותרמשיח בן דוד
אין ספק שלכל פסוק יש את הביאור שראוי לו לפי חז"ל .

אנחנו מדברים על מציאות כללית של שליטה מוחלטת בבריאה וזה עיקר ויסוד מוחלט ביהדות , איך תפרש את אדון המעשים? המשמעות של זה ושל "אדון הכל" מעידה שגם כל מה שנפעל בעולם זה רצון ה' ומפה זה כל דבר גם אם הוא רע כי מחוייבת מציאות של רע בעולם (לפי הזוהר השתלשלות העולמות)

למה אתה יכול להאמין שכשנופל עליך משהו וכואב לך זה רצון ה'? זה רע לא? למה כאן התשובה שלך תהיה "כן זה רצון ה'" ..?

מציאות של רע קיימת , ומה שאני טוען שכל המעשים שנפעלים נעשים ממנו אפילו יש משפט "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה עד שיכריזו עליו מלמעלה" בגמרא זה מובא נראלי ומוכר כבר..
כל עניין הבחירה החופשית זה דבר עמוק..וזה למה אי אפשר להסביר למה פרעה נענש למרות שה' הכביד את לבו , כי המציאות שבורא עולם שולט בכל וכל המציאות היא רצונו כי בסוף הוא אדון הכל .

ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא והוא היה והוא הוה והוא יהיה בתפארה


איך זה קשור לפורום?ברגוע


יש לי אישור מההנהלהמשיח בן דוד
משהו כזה...
זו מחלוקת בין גדולי ישראלmatan

המי השילוח ותלמידיו(ר' צדוק בהרבה מקומות) אומר כמוך, למשל - "והתשובה היא שישיב הכל אל ה', גם החטאים",

או "הכל בידי שמים אפילו יראת שמים", וזו שיטה שהרבה מגדולי אחזו בה, יש גם לרב קוק כמה מקומות שאפשר

להבין כך מדבריו.

לפי השיטה שאתה מציג- בחירה חופשית איננה בחירה אמיתית אלא "אשליית הבחירה" שעליה אדם נשפט-

כלומר כל מעשה היה נעשה בדיוק אותו דבר וכל מה שמשתנה זו נקודת הרצון.

שיטת הרבה מגדולי ישראל היא שיש ממש בחירה חופשית מהותית ואמיתית- כלומר, הקב"ה נתן לנו את האפשרות

לעשות "כנגדו" גם את זה אפשר לראות בהרבה מקורות(אוהבים להיתלות ברמב"ם בעניין הזה, הרבה פעמים)

כל מי שמבין בדרך מסויימת יפרש את הפסוקים בצורה שנוחה לו.

ברור שיש בחירה חופשית- השאלה היא מה זו הבחירה הזו, עד כמה היא משפיעה ואיפה עובר הגבול שלה.

מצאנו בדברי חז"ל מהאמירות הכוללות ביותר ועד האמירות המקטינות ביותר את הטווחים שלה.

למעשה כנראה שעד שלא יבוא אליהו זכור לטוב נישאר בשאלה הזו, שהרמב"ם קבע אותה כיסוד ולא ביאר

די עומקה(לפחות כך הוא מעיד על עצמו)

תגובה יפהמשיח בן דוד
השכלתני.

לא ידעתי שיש גם בזה דעות לכאן ולכאן ,חשבתי שמקסימום יש אימרה מסויימת שמצדדת ברעיון הזה אבל לא באופן רחב כל כך

שמח לדעת שיש על זה דיון בחז"ל ..
אשמח אם יש לך מקורות נוספים או למישהו אחר להוסיף על זה אז בכיף
אני חושב שלתמצת את דעתו של המי השילוחנפתלי הדג
וק"ו את של רב צדוק בגישה של משיח זה קצת לעשות להם עוול. ההגות שלהם נושא הבחירה היא הרבה יותר מורכבת מהצד המסוים של המטבע שאוהבים להראות. נדמה לי שההוגים שיותר קרובים לגישה שהוא הציג הם ההוגים החרדים, דוגמת הרב דסלר במכתב מאליהו.
הרב דסלר מתבסס על התורות שלהםmatan

כל דבר הוא יותר מורכב ממה שניתן לתפוס.

אפשר להגיד שיש שתי שיטות, ושהשיטה שמשיח מציג מכניסה אותו לשיטה של המי השילוח, ר' צדוק,

זה פשטני, אני לא חושב שאני או אתה או משיח יכולים לרדת לעומק של השיטה שלהם כרגע.

אבל כן בפשטות, אפשר להסתמך על דבריהם כדי להגיד שהרעיון של משיח הוא לא מחוץ לעולם ההשקפה

היהודי.

בלי לקרא. דרך ה', כוזרי ודומיו עשויים לעזור בזהנפש חיה.
משהו לא נסתדר לי עם מה שקראתי.






יש אפששרות לבחור
אבל לדעת לשאת בתוצאות.




אם בחרנו לא נכון
זה לא כי כך רצה ה'.


זה כי הבחירה שלנו הייתה לא לרצונו.
ומי שמבשל את הדייסה- אוכל מה שמבשל.

מעשיך- יקרבוך
ומעשיך- ירחיקוך.


יש אפשרות של תשובה.
של חישוב מסלול מחדש.
של להתחיל שוב.
דווקא כי הוא רוצה את ההתקרבות
נותן לחוות התרחקות
שלעיתים
קשה וכואבת.


נראה לי שיש בזה מחלוקתברגוע

אני חושב ש"צדקת הצדיק" הכי "קיצוני" בזה,

שאחרי שאדם עובר עברה ח"ו הוא צריך להאמין שככה רצו משמיים שיקרה

(לדוגמא בשביל שהוא יחזור בתשובה ואז הם יהפכו לזכויות).

 

וגם רבי נחמן כותב על זה הרבה שלפעמים משמיים "מפילים" את האדם בשביל שלא יתגאה וכו'

 

(אולי גם אין מי שחולק על זה, אני לא בטוח)

 

נכנסת פה גם אולי השאלה על בחירה וידיעה.

עוברת לפרטי כדי לא לנצלש.נפש חיה.
מה? זה הנושא פה!ברגוע


אתה אומר שאין בחירה חופשיתהגולש האחרון

אבל התורה אומרת שיש בחירה חופשית..

אז לא הבנתי כלום, אשמח להסבר יותר 'ארצי' כי נראלי דיברת ברמה גבוהה מידי לבינתי

אני חושב שהתשובה לעיקר הרעיון שלך הוא 'סוד הצמצום'הגולש האחרון

להגיד שאני מבין מה זה? ממש לא. אבל יש בזה תשובה לכל מה שכתבת, ואני אסביר מהמעט שאני יודע

 

הקב"ה הוא מלא כל הארץ כבודו, הקב"ה הוא רק טוב ואין בו שום חיסרון (לא, גם לא חיסרון שמביא לידי מטרה טובה)

ובעולם יש הרבה רע (נכון, תכליתו היא טוב, אבל עדיין הוא רע)

אם ככה- איך הקב"ה הוא הכל ובכל מקום אבל עדיין יש רע בעולם?

 

תשובה- 'סוד הצמצום' הקב"ה צמצם את עצמו ואת מקומו ובחלל החסר ברא את העולם,

הוא נתן אפשרות בעולם שייתקיימו דברים נגד האמת ונגד הטוב,

(אמנם גם לרע אין אחיזה בחיים בלי צד של אמת, אבל אין צורך להיכנס לזה),

 

ולכן גם מתוך הצמצום הוא נתן לנו את אפשרות הבחירה החופשית שהיא לעשות גם נגד רצונו ח"ו...

לגבי מציאות הרע בעולםמשיח בן דוד

אכן לפי מה שלמדתי מעצם הצימצום שהיה הכרחי לבריאת העולם נכפתה מציאות של רע (זה מתוך מאמר של השתלשלות העולמות שאני אגב,מאוד ממליץ לקרוא אני חושב שזה פותח פתח להבנה עצומה למה אין דבר שיכול להתרחש מבלי שזה יהיה רצון ה' נטו)

ובידיוק בגלל זה בגלל שהבורא מהווה את הבריאה והוא כביכול כמו הנשמה אם נתאר את זה ככה והבריאה היא הגוף אז מימלא כל המעשים שנפעלים הם מעצם הרצון שלו כמו הנשמה ששולטת על הגוף ומפעילה אותו .

איך זה 'בדיוק בגלל זה'?הגולש האחרון

הצמצום אומר שהקב"ה נתן אפשרות קיום למשהו שהוא לא הוא,

אם אנחנו רק הגוף של הנשמה, אז הוא לא צריך לצמצם את עצמו כי אנחנו בעצם הוא.

זה לא בידיוק נכון כנסהפי
נכון שאנחנו נמצאים בידיוק איפה שאנחנו צריכים להיות וכל דיבור וכל אדם זה משהו שה' זימן לנו לא סתם..
והכל מדוייק
אבל יש עניין של בחירה ישלנו אחריות מלאה למעשנו
דעת התורה האומרת שהאדם בעל בחירה חופשית.
"יסוד תורת משה רבנו ע"ה וכל ההולכים אחריה היא שהאדם בעל יכולת מוחלטת, כלומר שיש בטבעו ובבחירתו וחפצו לעשות כל מה שביד האדם לעשות" (מורה נבוכים, מהדורת קאפח, פרק י"ז, חלק ג', עמ' שי"א).

מכאן גם שה' גומל לו בהתאם למעשיו-הוא:
"וכן מכלל יסודות תורת משה רבנו, שהוא יתעלה אין עול לפניו בשום פנים ואופן, ושכל הבא על בני אדם מן הייסורין, או מה שמגיע להם מן הטוב, האדם היחיד או הציבור, הכל מפני שהם ראויים לכך במשפט הצדק אשר אין עול בו כלל" (שם).
הבסיס נכוןמשיח בן דוד

אבל מה שאני אומר בעצם זה שכל מעשה הוא בסופו מחשבה תחילה של בורא עולם , כלומר אם בורא עולם רוצה למשל לגרום לך מידת צער מסויימת ומוליך אותך למקום מסויים ושם קורה לך מקרה כלשהו אזי בהכרח אפשר לומר שלא אתה חשבת את המחשבה שגרמה לך ללכת לשם ! ולכן הרעיון שלי שאין לנו באמת יכולת להשפיע ואין לנו רצון עצמי אלא רק בחירה ,שהיא שונה מרצון , גם אם נרצה בפועל לעשות משהו נגלה שעצת ה' היא תקום ותוך כדי אם בורא עולם ירצה להביא למשהו להתרחש נגלה שאפילו המחשבה שלנו בשליטתו המוחלטת
אז תסביר את השכר והעונש על פי זההגולש האחרון


שכר ועונש זה לא דבר החלטימשיח בן דוד

בורא עולם אמר לאיוב
"איפה היית ביסדי ארץ"

כלומר כבר יש מושג של דברים נעלמים מאיתנו, חישובים אדירים של בורא עולם בבחינת מאוד עמקו מחשבותיך.

לכן אם בן אדם נענש יתכן שזה לא בגלל שמגיע לו בגלל מעשה מסויים אלא על דברים שלא קשורים אפילו לגלגולים שלו בבריאה הנוכחית
(למי שלא ידע בקבלה יש עניין של בריאה מתחדשת בסוד והארץ לעולם עומדת ,אבל זה רק דעות שכל 6,000 העולם מתחדש ושוב יש תורה וכן הלאה עד 7 פעמים אם אני זוכר נכון )

בכל אופן יש עוד עניין שמחזק את מה שאני אומר זה אימרת חז"ל שמגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב , כלומר בפשטות גורמים שהוא יעשה עבירה ! איך? הרי זה סותר את הבחירה, אז זהו שלא , בחירה יש אבל רק בחירה,, או נקרא לזה רצון כללי , בפועל רק בורא עולם גורם לך לחשוב דברים מסויימים והכל בישביל להביא לידי תיקון העולם בישביל להביא לסיום התוכנית בידיוק כמו שרצה הבימאי , יש תוכנית על שאנחנו לוקחים בה חלק , בתוך זה יש המון דברים שאנחנו בתור נשמות עשינו (ברצון הבורא) והכל בפשטות בישביל להשלים את התוכנית , אפשר לומר שבמידה מסויימת מה שקובע מי ישחק בתפקיד הסובל לעת עתה זה מי שיש בידו עבירות שנגרמו מעצם הכוונה לא להטיב את המעשים ולהמשיך בדרך שבורא עולם לא חפץ בה מעצם השלמות האלוקית , אם מישהו נענש זה לא כי הוא חטא ועשה משהו נגד רצון ה' אלא בגלל שהוא לא רצה וגילגלו אליו את החלק הקשה והרע שבתוכנית בישביל להביא להשלמתה בתיקון העולם .
כן אבל אתה מבין שאם ניקח את מה שאתה אומרהפי
זה פשוט מראה שכל דבר קטן הוא בריאה של ה'
זה עדיין לא אומר שאין בחירה
בלת''ק - משפט מדוייק ששמעתי לפני שנים:ט'
מה שהיה - השגחה פרטית
מה שיהיה - בחירה חופשית

אויימ''ל
זה אפילו יותר מעוות מהגישה של משיח, זה ממש לשקר לעצמך במזיד. איך אפשר להסתכל על אותו מעשה בשתי צורות סותרות? זה פרדוקס.
אותו דבר אבל הפוך אני שמעתינפש חיה.
אמונתך היא אמונה מוסלמית סונית.אריק מהדרום
דורה סולחת😌dora
מה שלי יש להגיד-
אנחנו לא יודעים מה השם החליט בשבילנו.
לאדם יש בחירה חופשית, הוא פועל ועושה..
ואז נכון שזה מה שקבעו לו, אבל הוא לא ידע.
אבל זה לא אומר שהוא בוחר, זה אומר שהוא לא יודע שמחליטיםחופשיה לנפשי
בשבילו.

אישית אני חושבת שאין על זה תשובה שתספק את כל הצדדים כי זה פשוט סותר מכל כיוון אפשרי(והדוגמא של הילד הקטן עם הסוכריה והמלפפון לא הופכת את זה ליותר הגיוני).
הוא חי.. כביכול בוחר ומחליט בעצמו..dora
ובעצם זה מה שכבר קבעו לו.
לא יודעת על איזו דוג' את מדברת
אז הוא לא בוחרחופשיה לנפשי
יש תשובה לזה.מגירות רועשות

אם תלמדי את משנת הרמב"ם בעמקות במורה נבוכים חלק ג', תמצאי שם מערכת שמציגה 100% ידיעת ה' והשגחתו, ו-100% בחירה חופשית. לא פשוט להבין את זה לעומק. לחיות ככה - על אחת כמה וכמה. אבל זה חשוב, אם מחפשים אמת.

ובכן, לא קראתי את השאר אבל-נחמיה17

א'- זה לא שייך לפה
ב' הדבר נתון במח' ראשונים גדולה כך שכל דעה כמעט שתאמר בעניין זה- יצא שאתה צודק לצד אחד אך גם כופר לצד אחר.... לפחות בכמה וכמה אפשרויות....

אז ככה:מגירות רועשות

כפי שכבר נאמר, המחלוקת בזה היא רחבה ועמוקה, ורבו הספרים העוסקים בכך.

 

דעת הרמב"ם היא שלאדם יש בחירה חופשית מוחלטת. הוא כותב דברים אלו בהלכות תשובה, בהקדמה לאבות (שמונה פרקים, פרק שמיני) ובמורה נבוכים. במורה נבוכים (חלק ג', במשך כמה פרקים) הוא מציב מערכת בה יש השגחה מוחלטת מצד אחד ובחירה מוחלטת מצד שני. לא פשוט להבין את הרעיון שלו, ויותר מסובך זה לקבל אותה. אבל הוא עושה את זה בצורה מופתית ומעוררת השתאות. (ואם אתה שואל אותי, אני מאה אחוז איתו)

 

בקצה השני ניצב ר' חסדאי קרשקש בספרו "אור ה'" שמציג גישה דטרמניסטית, שטוענת כי הכל מאת הבורא, וכל מעשה של האדם הוא בעצם ידו הארוכה של הקב"ה. בדרך זו, כמו שציינו לפני, נקטו הוגים שונים כמו האיז'ביצר, ר' צדוק וכן כאלו שאינם דווקא חסידים. עד כמה שאני זוכר, גם רבינו בחיי, מחה"ס חובות הלבבות נוקט בגישה דומה לזו.

 

ישנן דעות נוספות שכל אחת מהן נמצאת היכנשהו באמצע. הוגים רבים הלכו בעקבותיו של הרמב"ם (ר' יוסף אלבו, האברבנאל (רס"ג [שהיה לפניו האמת]), אך הם מציגים ניואנסים שונים.

 

לא מבין איך אפשר לחיות בגישה כמו שלך. בעיני, היא לא מסתדרת עם השכל הישר. היא לא מסתדרת עם המציאות. הייתי קופץ מהגג, גם ככה זה לא אני אלא הקב"ה...

הגישה שלי נובעת ממקרה ספציפימשיח בן דוד

שגרם לי להבין שאפילו המחשבות שלי והרצונות שלי הובילו למטרה שבורא עולם חפץ בה באותה העת. מכאן מגיעה הגישה שלי ודרך ההסתכלות הזאת על החיים שלנו כאן..
(קשה להבין כי אני מעדיף להשאיר את זה אישי)
אבל תסמכו עלי אין דבר שאתם באמת מחליטים זה הכל בישביל להביא אתכם למטרה מאוד מוגדרת ככה אני מבין את המציאות.

אני חושב שהגישה שלי מאוד מתמצתת את הפסוק שמע ישראל , שנדע שיש רק אחד שהוא העד והוא הדין והוא עושה לכל המעשים

מה הקשר לשמע ישראל?מגירות רועשות

אמירת "ה' אחד" בשמע ישראל באה לבטא עיקרון מגה-חשוב, שהקב"ה הוא אחד. אחד, במובן של לא מורכב. לא שהוא יחיד בין אחרים, לא שהוא אחד ולא שניים (גם, אבל זה לא העיקר) אלא שהוא אחד של אחדות מוחלטת. אפילו האחד הזה, זה לא באמת בשפת המושגים שלנו. זה נשמע פשוט להבנה. אבל ככל שעובר הזמן, אני מבין כמה שזה בכלל לא ברור. וכמה שמפנימים יותר את העובדה הזו, שאלות אחרות פשוט הופכות למיותרות.

 

ואיך זה למעשה קשור לבחירה חופשית שלנו? הקב"ה, כישות רוחנית עליונה, הוא אחד. אבל למה זה אומר שהוא נוגע בנו? למה זה אומר שכל מה שאני עושה זה בעצם מעשה שלו? האמירה הזו טומנת בחובה אמירות בעייתיות נוספות הקשורות להגשמת ה'. לומר שהקב"ה נוגע במעשיו של כל אדם, בעצם זה להגיד שהקב"ה פועל כמונו. והוא לא. בעצמו הוא אמר את זה, תקשיב להפטרת תענית ציבור. ויותר מזה, זה להגיד שהקב"ה הוא אל של כל אחד בנפרד, שזה פשוט לא שייך. זה שמאניזם. זה אלילי.

 

 

ודרך אגב,מגירות רועשות

לקחת את התחושות האישיות שלך ממקרה אחד, לא משנה כמה הוא דרמטי, וממנו להסיק תובנות כל כך מרחיקות לכת, זה דבר נורא בעייתי. אנחנו עוסקים בעקרונות פילוסופיים, לרגש אין מקום בדיון הזה. דווקא אמירות שהן אובייקטיביות הן הנכונות פה.

לא הגשמתי את ה' חלילה..משיח בן דוד

אתה עושה סלט שתהיה בריא..
ההפך הוא הנכון, אני אומר שבגלל שה' באחדות גמורה ולעולם לא נצליח להבין את המהות שלו , דווקא בגלל שהוא נפח בנו נשמה שהיא כביכול חלק ממנו , ודווקא בגלל שהוא הכל , הוא שולט בבריאה עד עצם הפעולות שמתגשמות בה אני לא מבין למה זה כל כך בעייתי להבין את זה ? אנחנו בתור נשמות לא יכולים לחוות ולהרגיש ולהנות בגלל שיש את הבורא שמנהל בצורה מופתית את הבריאה ועושה לכל המעשים? להזכירך לפי חז"ל נבראנו להתענג על ה' , לא יותר מזה .
בישביל להגיע למטרה צריך מצוות? נעשה אותם ונקיים אותם אבל למה זה סותר את זה שיש תוכנית שאנחנו לוקחים בה חלק ומתקנים מה שצריך לתקן בדרך של הבורא? אתה באמת חושב שאפשר להגיע לתיקון העולם סתם מתוך רצון אנושי של כל אחד בנפרד? הרי יש סדר יש תכנון. , סבל , צער, עונש זה רק דרך ליישר דרך ואת הרצון שלנו להקשיב לטוב ולא לרע , שזה בעצם מה שקרה בעץ הדעת שהרע התערבב בטוב והחלק שלנו להפריד הרע מהטוב , יש תוכנית ורק צריך לבחור ולרצות ..כל השאר בכל עומק הפרטים בכל דרך של חיים הכל ביד הבורא , הוא יודע לשים אותך במשפחה מסויימת , הוא יודע למה אתה צריך להיות חכם או לא , הכל למען התוכנית של תיקון העולם , ההפך זה שבח אדיר שאתה מבין שבורא עולם לא פועל כיצור אנושי ועצם קיומו והמוחלטות שלו מהוה את הכל בדרך שלו בדרך לתיקון העולם ,

ואני אוסיף משהו שראיתי בוידאו של אדם שהנשמה שלו יצאה והיתה בעולמות הרוחניים ( ותעשו לי טובה עזבו לרגע את הדיון הזה מה קורה איך והאם זה אמת ואיך להתייחס לזה) אז הוא מספר שאמרו לו לרדת לעולם בישביל להשלים את מה שהוא צריך לעשות( התיקון שלו) ויש אנשים שצריכים אותו שם .. אז הוא אמר להם ואם אני לא יצליח? הוא פחד מגודל האחריות . ענו לו: אל תפחד האור שראית הוא כבר ידאג שמה שהוא רוצה שיקרה יקרה. רק אתה תנסה לעשות מה שאתה צריך , הוא ידאג שהכל יקרה גם אם לא תצליח.
אחרי שראיתי את הוידאו הזה הבנתי כמה כל הגישה שלי נכונה . ( אבל שוב כמובן שזו לא הוכחה מוחלטת) אבל אתם בעצמכם אומרים שזה נתון במחלוקת ראשונים..זה דיון מעניין שאפשר לדון בו הרבה אבל למסקנה מוחלטת לא נראה לי שאפשר להגיע . זו בכל אופן הגישה שלי..

אוקיי..מגירות רועשות

1) מי הכוונה שהוא "נפח בנו נשמה"?

2) מי אמר שהנשמה הזו היא חלק ממנו?

3) מה הכוונה שהוא הכל? אחד, לא אומר שהוא הכל. אל תהיה שפינוזיסט.

4) מה הכוונה בלהתענג על ה', שאתה בטוח שרק בשביל זה נבראנו ואתה לוקח אמרת חז"ל והופך אותה למוחלטת בלי לנסות להבין איזו תפיסה עומדת מאחוריה ומה זה מנסה לבטא?

5) אם יש תוכנית, מה זה משנה אם אני עכשיו אעשה את המצווה או לא? בכל מקרה אחרי מה שיקרה, זה היה רצון הבורא ולא הרצון שלי..

6) מי אמר שהוא בוחר באיזו משפחה לשים אותי?

7) להגיד, למשל, שהוא ממיין נשמות ושם כל אחת במשפחה אחרת, זו כמובן הגשמה, כי אתה לוקח מושגים אנושיים ומשליך אותם על הקב"ה. אתה חושב שאתה לא מגשים, אבל אתה בעצם עושה את זה ובגדול.

8) אתה מבקש שנעזוב את הדיון אם הסרטון הזה אמיתי או לא, אבל אתה משתמש בו בתור טענה. אבל אני חושב שזה לא אמיתי. ושזה שטויות, והאנשים האלה חלמו חלום מאוד חזק.

 

בקיצור, אתה מניח כאן המון אקסיומות לא ברורות. 

עונהמשיח בן דוד
1. ויפח באפיו נשמת חיים

2.הרמב"ן בפירוש הפסוק " כי הנופח באפי אחר מנשמתו יתן בו וזהו שנאמר (איוב לב, ח) וְנִשְׁמַת שַׁדַּי תְּבִינֵם"

3.לפי הזוהר אין מציאות מלבד ה' וכולם בטלים אליו , תנסה לבדוק מה לכוון במילה אחד באות א' בסידור.

4. חז"ל לימדו אותנו שבורא עולם הוא טוב ולכן רצון הטוב להיטיב אבל כשאין מציאות של נבראים אין למי להיטיב . וזו המטרה להתענג על ה' , להנות מזיו השכינה כמו שכותב המצודת דוד שיהנו מזיו השכינה כאילו אכלו ושתו

5.אתה צריך ללכת עם הפסוק תמים תיהיה עם ה' אלוקיך , אם הוא אמר לך לקיים מצוות חוקים ומשפטים תקיים אותם , התוכנית היא כללית ויש המון דרכים להגיע אליה אל המטרה שלה , העניין הוא לקיים מצוות לא כי זה מה שמביא לך שכר אלא שכך רצה הבורא לצורך תיקון העולם , אם רצית ולא הצלחת כן זה גם רצון ה'.

6. לכל אדם יש חלק בתוכנית של תיקון העולם , וכל אחד צריך לעשות משהו מוגדר , ולכן הוא חייב להוולד בסביבה שתוכל לממש את התיקון שלו .

7.אז תגיד גם על ויפח באפיו נשמת חיים שזה כמו אנוש שמנפח בלון אז הוא הגשים את עצמו חלילה ? אתה שומע את עצמך?

8.יש לי המון מה לומר על זה , שטויות זה לא גם לא דמיון ובטח לא חלום, קריאת מחשבות של עשרות אנשים בו זמנית , יכולת להגיד דברים שלא ידעו לפני כן, לדעת איפה כל אחד מבני המשפחה היה באותו רגע ואימות לאחר מכן שאכן היה כך , ועוד ועוד , אבל בוא לא נסטה מהכיוון של הדיון( שאלת אז עניתי)


לסיום הדיון:מגירות רועשות

אני לא רואה טעם בלהמשיך להתווכח בינינו. פער התפיסות שלנו גדול מדי מכדי שנוכל לדון כאן. 

רק אציין כמה נקודות ואלך לי לדרכי.

 

1. כל תחילתו של ספר בראשית הוא לא פשט, אמרו זאת גדולי עולם. לקחת ממנו דוגמאות והוכחות זה קצת לא חוקי, כי אנחנו לא מבינים שם כלום.

2. לא אוהב קבלה, מתנגד לרוב ההגות שלה, אין מה להביא לי הוכחות משם. 

3. לא הבנתי כל כך את הסיבה והתוצאה שהבאת בסעיף 4. היתה שם קפיצה לוגית גדולה מדי.

4. אם אני לא רוצה "ללכת עם "תמים תהיה עם ה' אלקיך" ", אז גם זה בעצם הקב"ה עשה. הוא גרם לי לא "ללכת" עם הפסוק הזה. לא?

5. לכל אדם יש תפקיד? מי מגדיר לו? הקב"ה?

 

 

בקיצור, אני מניח שגם התשובות שלך למה שכתבתי פה יניחו את דעתך בלבד. אני שכלתן, אני לא מקבל תשובות מקבלה, אני לא מאמין בסיפורי מופתים של צדיקים ובטח לא בסיפורים של כאלה שטוענים שהיו כפסע מהעולם הבא וחזרו.

 

ונקודה אחרונה, חשובה מאוד: בדיוק כמו שאצל הראשונים התווכחו על כל נושא, גם אצל חז"ל לא היתה דעה אחת. 

או בקיצורמשיח בן דודאחרונה

אתה לעולם לא יכול לקבל שום לימוד בכל דרך שהיא כי אולי אפשר לקבל ולהבין את זה אחרת 😏

סיפורי מופתים ? לא כתבתי ..
לגבי העדויות של שליש מהעולם הזה , אתה מבטל את זה כהנף יד אף על פי שזה מוכח כחוויה מציאותית , המצחיק הוא שאתה כנראה גם לא מאמין במושג נשמה אז קצת קשה להבין למה בתורה אתה כן מאמין ..זה מעניין לדעת.. אחד כמוך שסותר כמעט כל רעיון באמת קשה להבין מה גרם לך להאמין שהתורה נתונה מהשמיים ..אז כן בזה אתה בהחלט צודק הפער בנינו הוא אכן גדול

אגב, לא השתמשתי בספר בראשית בישביל להוכיח כלום , רק שאלת מה העניין שאני מייחס לכתוב ויפח באפיו אז אמרתי שזה חלק מהבורא שהיא הנשמה , זה בכלל לא קשור לרעיון שהכל בשליטת בורא עולם כולל כל המעשים שלנו , עזוב, ברגע שראיתי שיש דעה כזאת בחז"ל זה רק מראה כמה זה בכלל לא הזוי מה שאני אומר כאן .
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בתור גבר אומרדרייב

בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.

אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.

זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)

הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..

^^Sevenאחרונה

שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה

ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה

החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה

הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה

אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.

אולי יעניין אותך