בעקבות הדיון למעלה על השגחת ה' וכומשיח בן דוד
יש לי מלא מה לומר על זה ותסלח לי דורה..היי דורה
אז כתבתם על בחירה חופשית וכל זה..
אני דובק ואוחז בזה שהכל כולל הכל ביד הבורא ואין לנו בחירה חופשית אלא יש לנו עצמיות בתור כל אחד בנפרד שהרי אנחנו יודעים מרגישים נהנים וזה בעצם רצון הבורא בבריאה כמו שלימדו אותנו חז"ל ..אלא מה
אני טוען שכל מעשה שלנו הוא נטו לא שהוא רצון ה' הוא מעשה ה'..כלומר עד לרמה של מחשבה ..הוא רוצה ובפועל זה קורה בפועל אנחנו עושים את זה וכל זה בידיעה מוחלטת של הבורא על אותה נשמה ומה היא באה לעשות מי היתה וכו וכו..לכן אין אפשרות בכלל שכל אחד יעשה באמת מה שליבו חפץ וזה לדעתי העניין של הפסוק יד שרים ומלכים ביד ה'
דבריך במחילה סותרים עיקרי אמונה בה', בחירה חופשית פירושהלא יוכלו לכבות

בחירת האדם, לדבריך אין בחירה חופשית.

לפי מה שאתה אומרdanielo

אין דבר כזה צדיק ורע לו.

צדיקים יכולים להקרות ככה בגלל שהם בחרו בטובמשיח בן דוד
ובחרת בחיים, מה שקורה בעולם מגדול עד קטן עד פרי המחשבה שלנו זה נובע ממנו מה'
מזה אדון הכל? חשבתם פעם? מזה ה' אלוקינו ה' אחד ? אחד משמעות אחדות ויפח באפיו נשמת חיים ...אנחנו אחד אנחנו והוא ובאותו זמן נבדלים ממנו לא במקור של הנשמה אלא במהות ..
ה' עשה את הרע ועובדה שהוא מאפשר לנו לעשות רע, זה לא אומרלא יוכלו לכבות

שזהו רצונו ומאוויו (אלא אם כן אתה שבתאי רח"ל) אלא הוא נותן לזה מקום בזה

 

הרגע ובסוף המציאות תבוא על תקונה.

ה' חפץ בתיקון העולםמשיח בן דוד
והרע הזה הוא חלק מהתהליך ..
לא נכנס עכשיו לעצם השאלה למה בעצם קיים רע (זה קשור לעצם המציאות של הבריאה ..) אבל באופן כללי לא הצלחת לסתור את מה שכתבתי בעזרת הבחירה החופשית..
יש ויש אבל הרבה תשןבות ניתנו איך זה שרע לו מפי רבותנולא יוכלו לכבות


מי מאיתנו יכול לפרש מהי בחירה חופשית?משיח בן דוד
בחירה חופשית יכולה להיות בדבר מצווה או עבירה..צריך לשים לב בחירה.חופשית
לבחור..לא מה יקרה בפועל,לא פעולה שלך בפועל

איך זה סותר? אדרבא יש עניין להגיד שבורא עולם אדון לכל המעשים כלומר שכל המעשים נעשים ממנו , אם אנחנו מאמינים שבורא עולם שליט על הכל למה זה מסתיים אי שם בבחירה חופשית? זה לא אפשרי כי הוא אדון הכ-ל.

תשאלו נו טוב אז למה הוא צווה לא לעשות דברים מסויימים? התשובה היא שרק הוא יודע למה ואולי רק למען הבחירה נטו
אני חוזר ואומר שזה שה' נותן את האפשרות אין אומר שהוא העושהלא יוכלו לכבות

אלא הוא מאפשר בטובו, עד לגבול מסויים

אתה מאבד את הרעיון שלימשיח בן דוד
איפה בכתבי חז"ל יש משהו שסותר את זה?
אדון הכל שעושה ועשה ויעשה לכל המעשים. רק בגלל שזה כביכול נגד רצונו זה אומר שהוא לא עושה לכל המעשים?
אז יש חשבונות שגלויים לפניו ובעזרת זה הוא מנהיג אותנו עד לפרטי פרטים
מה נרצה מה נאהב מה יבוא לנו לעשות ברגע מסויים כי כל מעשה שלנו מוביל בעצם לתכלית הכללית של תיקון העולם
קראת את כל הדיון שהיה למעלה? כי שם הבאתי הוכחות ואגבלא יוכלו לכבות

לא ראיתי שהבאת הוכחות לדבריך

לא קראתי הכל אבל זה שונה קצת מהענייןמשיח בן דוד
שאני העלתי כאן..(נדמה לי. אם הבנתי נכון את הדיון שלכם פחות או יותר)

הוכחות לדברים שלי?..אני חושב שזה הבסיס של כל היהדות שכל מעשה ומחשבה הם התגלות רצון ה' בעולם..
בחירה חופשית זה מושג עמוק כ"כ ולא בא בסתירה עם מה שכתבתי

היה גדול דור אחד (איני זוכר את שמו ) שאמר שיום אחד ידעו שגם כל מה שאדם חטא גם בורא עולם רצה שיקרה.
כי הוא אדון הכל ואני מאמין בלב שלם שחוץ מלהתענג על ה' אנחנו לא עושים דבר כי זה המטרה היחידה שנגיע אליה כל אחד מתי שקבע הבורא
כבר השבתי לך על זה, אני לא מסכים עם הדברים, יש פסוק מפילא יוכלו לכבות

 עליון לא תצא הרעות והטוב. גם השבתי על כך למעלה,

 

אם הייתי יכול הייתי בא אליך עכשיו ונותן לך סתירה ואומר שכך ה' רצה.. נו באמת..

 

זה לא רציני. ה' מאפשר לרע לקרות למרות שאינו חפץ בו. מפאת הבחירה החפשית

 

הוא נותן לאדם את האופציה ליפול כשברור שבסוף גם כל הנפילות יתהפכו לטובה,

 

אבל להיה מחוייב כלל שתהיינה הנפילות, זה רק בדיעבד בלבד

פסוקים גם אני אביאמשיח בן דוד
הינה אחד שסותר את דברייך:

"יוצר אור ובורא חשך עשה שלום ובורא רע אני ה' עשה כל אלה "
אגב כן אני מאמין באמונה גמורהמשיח בן דוד
שגם אם תבוא ותתן לי סטירה זה רצון ה'..עזוב את זה שאחרי זה תצטער על זה חח סתם


ה' אמר לו קלל את דוד .
אם אתה באמת חושב ככה אז אשמח לתת לך כמה, זה לעשות רצון ה'לא יוכלו לכבות

ולגבי הפסוק שהבאת ממנו דוקא מוכח כדבריי, כי למה כתוב לגבי הרע בורא ולא עושה או יוצר?

 

וראה את פירוש המלבי"ם על הפסוק ותבין את כוונתי:

 


מלבי"ם ישעיהו פרק מה פסוק ז
(ז) יוצר אור ובורא חשך. ויש הבדל בין בריאה ליצירה, הבריאה היא הוצאת עצם הדבר, והיצירה היא הוצאת המקרים הדבוקים בו, וידוע בחכמת מה שאחר הטבע שכל עצם נושא מקרים הוא משתנה בהכרח מצד מקריו, כי המקרים ישתנו וימירו צורותיהם בכל פעם, הגם שהעצם הנושא אותם נשאר ולא ישתנה, ואם היה בורא האור, לא היה מקום להחשך, רצוני אם היה ענין האור עצם בלתי מקבל מקרים לא היה משתנה ולא יצוייר חשך, אבל ע"י שיצר אור, והוא שעצם האור הוא עצם בעל מקרים, עי"כ ימצא החשך שהוא העדר האור מקום, עת ישנה האור מצבו ע"י התנועה שהוא מקרה קרה אל עצמו ומצד זה יאמר ג"כ שה' ברא את החשך, הגם שההעדר לא נברא כי אינו קנין (ולכן לא אמר עליו יוצר או עושה חשך כי אינו דבר, רק הוא לא דבר רק בורא, ששם זה הונח על העצם המופשט ערום ממלבושיו שהם המקרים אשר בם יתראה לנו, והחשך מצד שהוא העדר עצמותו הוא החשך בעצמו, ואינו נושא מקרים, וכן עצמות הרע הוא הרע וההעדר, לא דבר אחר, ולא נדע לתאר את ההעדר רק שהוא העדר, ומזה הצד יצדק עליו לאמר שהחשך והרע הם ברואים), אבל נאמר שה' ברא את החשך והרע, ע"י שיצר את האור והשלום שהוא המציאות וההויה, ר"ל ע"י שברא המציאות עצם בעל מקרים שמצד זה הוא משתנה בהכרח, עד שיבואו החשך והרע בעקבות האור והשלום שהוא המציאות, עי"כ ברא חשך ורע, ובכל זאת אני ה' עשה כל אלה, בל תשאל למה ברא חשך ורע, ר"ל למה הניח לו מקום בהמציאות, ולא המציא את הנמצאים באופן שישמד ההעדר לגמרי, עז"א כל זה עשה ה' המהוה המציאות, כי לולא זה לא היה אפשר לעשות ולגמר המציאות כפי שרצה חכמתו ורצונו יתברך כנ"ל. ובכל זאת הכל עשה מצד הטוב כמ"ש אני ה' עושה כל אלה, מצד שרצה להמציא ולהוות נמצאים, לא מצד הרע, רק לא היה אפשר שיתגלה הטוב הזה באופן אחר (ועיין במורה נבוכים פע"ג מח"א ופרק יו"ד מח"ג וספר האמונות לרס"ג מאמר א פ"ד ויתבארו לך הדברים היטב):

אוקי אבל זה עדין לא סותרמשיח בן דוד
אין ספק שלכל פסוק יש את הביאור שראוי לו לפי חז"ל .

אנחנו מדברים על מציאות כללית של שליטה מוחלטת בבריאה וזה עיקר ויסוד מוחלט ביהדות , איך תפרש את אדון המעשים? המשמעות של זה ושל "אדון הכל" מעידה שגם כל מה שנפעל בעולם זה רצון ה' ומפה זה כל דבר גם אם הוא רע כי מחוייבת מציאות של רע בעולם (לפי הזוהר השתלשלות העולמות)

למה אתה יכול להאמין שכשנופל עליך משהו וכואב לך זה רצון ה'? זה רע לא? למה כאן התשובה שלך תהיה "כן זה רצון ה'" ..?

מציאות של רע קיימת , ומה שאני טוען שכל המעשים שנפעלים נעשים ממנו אפילו יש משפט "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה עד שיכריזו עליו מלמעלה" בגמרא זה מובא נראלי ומוכר כבר..
כל עניין הבחירה החופשית זה דבר עמוק..וזה למה אי אפשר להסביר למה פרעה נענש למרות שה' הכביד את לבו , כי המציאות שבורא עולם שולט בכל וכל המציאות היא רצונו כי בסוף הוא אדון הכל .

ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא והוא היה והוא הוה והוא יהיה בתפארה


איך זה קשור לפורום?ברגוע


יש לי אישור מההנהלהמשיח בן דוד
משהו כזה...
זו מחלוקת בין גדולי ישראלmatan

המי השילוח ותלמידיו(ר' צדוק בהרבה מקומות) אומר כמוך, למשל - "והתשובה היא שישיב הכל אל ה', גם החטאים",

או "הכל בידי שמים אפילו יראת שמים", וזו שיטה שהרבה מגדולי אחזו בה, יש גם לרב קוק כמה מקומות שאפשר

להבין כך מדבריו.

לפי השיטה שאתה מציג- בחירה חופשית איננה בחירה אמיתית אלא "אשליית הבחירה" שעליה אדם נשפט-

כלומר כל מעשה היה נעשה בדיוק אותו דבר וכל מה שמשתנה זו נקודת הרצון.

שיטת הרבה מגדולי ישראל היא שיש ממש בחירה חופשית מהותית ואמיתית- כלומר, הקב"ה נתן לנו את האפשרות

לעשות "כנגדו" גם את זה אפשר לראות בהרבה מקורות(אוהבים להיתלות ברמב"ם בעניין הזה, הרבה פעמים)

כל מי שמבין בדרך מסויימת יפרש את הפסוקים בצורה שנוחה לו.

ברור שיש בחירה חופשית- השאלה היא מה זו הבחירה הזו, עד כמה היא משפיעה ואיפה עובר הגבול שלה.

מצאנו בדברי חז"ל מהאמירות הכוללות ביותר ועד האמירות המקטינות ביותר את הטווחים שלה.

למעשה כנראה שעד שלא יבוא אליהו זכור לטוב נישאר בשאלה הזו, שהרמב"ם קבע אותה כיסוד ולא ביאר

די עומקה(לפחות כך הוא מעיד על עצמו)

תגובה יפהמשיח בן דוד
השכלתני.

לא ידעתי שיש גם בזה דעות לכאן ולכאן ,חשבתי שמקסימום יש אימרה מסויימת שמצדדת ברעיון הזה אבל לא באופן רחב כל כך

שמח לדעת שיש על זה דיון בחז"ל ..
אשמח אם יש לך מקורות נוספים או למישהו אחר להוסיף על זה אז בכיף
אני חושב שלתמצת את דעתו של המי השילוחנפתלי הדג
וק"ו את של רב צדוק בגישה של משיח זה קצת לעשות להם עוול. ההגות שלהם נושא הבחירה היא הרבה יותר מורכבת מהצד המסוים של המטבע שאוהבים להראות. נדמה לי שההוגים שיותר קרובים לגישה שהוא הציג הם ההוגים החרדים, דוגמת הרב דסלר במכתב מאליהו.
הרב דסלר מתבסס על התורות שלהםmatan

כל דבר הוא יותר מורכב ממה שניתן לתפוס.

אפשר להגיד שיש שתי שיטות, ושהשיטה שמשיח מציג מכניסה אותו לשיטה של המי השילוח, ר' צדוק,

זה פשטני, אני לא חושב שאני או אתה או משיח יכולים לרדת לעומק של השיטה שלהם כרגע.

אבל כן בפשטות, אפשר להסתמך על דבריהם כדי להגיד שהרעיון של משיח הוא לא מחוץ לעולם ההשקפה

היהודי.

בלי לקרא. דרך ה', כוזרי ודומיו עשויים לעזור בזהנפש חיה.
משהו לא נסתדר לי עם מה שקראתי.






יש אפששרות לבחור
אבל לדעת לשאת בתוצאות.




אם בחרנו לא נכון
זה לא כי כך רצה ה'.


זה כי הבחירה שלנו הייתה לא לרצונו.
ומי שמבשל את הדייסה- אוכל מה שמבשל.

מעשיך- יקרבוך
ומעשיך- ירחיקוך.


יש אפשרות של תשובה.
של חישוב מסלול מחדש.
של להתחיל שוב.
דווקא כי הוא רוצה את ההתקרבות
נותן לחוות התרחקות
שלעיתים
קשה וכואבת.


נראה לי שיש בזה מחלוקתברגוע

אני חושב ש"צדקת הצדיק" הכי "קיצוני" בזה,

שאחרי שאדם עובר עברה ח"ו הוא צריך להאמין שככה רצו משמיים שיקרה

(לדוגמא בשביל שהוא יחזור בתשובה ואז הם יהפכו לזכויות).

 

וגם רבי נחמן כותב על זה הרבה שלפעמים משמיים "מפילים" את האדם בשביל שלא יתגאה וכו'

 

(אולי גם אין מי שחולק על זה, אני לא בטוח)

 

נכנסת פה גם אולי השאלה על בחירה וידיעה.

עוברת לפרטי כדי לא לנצלש.נפש חיה.
מה? זה הנושא פה!ברגוע


אתה אומר שאין בחירה חופשיתהגולש האחרון

אבל התורה אומרת שיש בחירה חופשית..

אז לא הבנתי כלום, אשמח להסבר יותר 'ארצי' כי נראלי דיברת ברמה גבוהה מידי לבינתי

אני חושב שהתשובה לעיקר הרעיון שלך הוא 'סוד הצמצום'הגולש האחרון

להגיד שאני מבין מה זה? ממש לא. אבל יש בזה תשובה לכל מה שכתבת, ואני אסביר מהמעט שאני יודע

 

הקב"ה הוא מלא כל הארץ כבודו, הקב"ה הוא רק טוב ואין בו שום חיסרון (לא, גם לא חיסרון שמביא לידי מטרה טובה)

ובעולם יש הרבה רע (נכון, תכליתו היא טוב, אבל עדיין הוא רע)

אם ככה- איך הקב"ה הוא הכל ובכל מקום אבל עדיין יש רע בעולם?

 

תשובה- 'סוד הצמצום' הקב"ה צמצם את עצמו ואת מקומו ובחלל החסר ברא את העולם,

הוא נתן אפשרות בעולם שייתקיימו דברים נגד האמת ונגד הטוב,

(אמנם גם לרע אין אחיזה בחיים בלי צד של אמת, אבל אין צורך להיכנס לזה),

 

ולכן גם מתוך הצמצום הוא נתן לנו את אפשרות הבחירה החופשית שהיא לעשות גם נגד רצונו ח"ו...

לגבי מציאות הרע בעולםמשיח בן דוד

אכן לפי מה שלמדתי מעצם הצימצום שהיה הכרחי לבריאת העולם נכפתה מציאות של רע (זה מתוך מאמר של השתלשלות העולמות שאני אגב,מאוד ממליץ לקרוא אני חושב שזה פותח פתח להבנה עצומה למה אין דבר שיכול להתרחש מבלי שזה יהיה רצון ה' נטו)

ובידיוק בגלל זה בגלל שהבורא מהווה את הבריאה והוא כביכול כמו הנשמה אם נתאר את זה ככה והבריאה היא הגוף אז מימלא כל המעשים שנפעלים הם מעצם הרצון שלו כמו הנשמה ששולטת על הגוף ומפעילה אותו .

איך זה 'בדיוק בגלל זה'?הגולש האחרון

הצמצום אומר שהקב"ה נתן אפשרות קיום למשהו שהוא לא הוא,

אם אנחנו רק הגוף של הנשמה, אז הוא לא צריך לצמצם את עצמו כי אנחנו בעצם הוא.

זה לא בידיוק נכון כנסהפי
נכון שאנחנו נמצאים בידיוק איפה שאנחנו צריכים להיות וכל דיבור וכל אדם זה משהו שה' זימן לנו לא סתם..
והכל מדוייק
אבל יש עניין של בחירה ישלנו אחריות מלאה למעשנו
דעת התורה האומרת שהאדם בעל בחירה חופשית.
"יסוד תורת משה רבנו ע"ה וכל ההולכים אחריה היא שהאדם בעל יכולת מוחלטת, כלומר שיש בטבעו ובבחירתו וחפצו לעשות כל מה שביד האדם לעשות" (מורה נבוכים, מהדורת קאפח, פרק י"ז, חלק ג', עמ' שי"א).

מכאן גם שה' גומל לו בהתאם למעשיו-הוא:
"וכן מכלל יסודות תורת משה רבנו, שהוא יתעלה אין עול לפניו בשום פנים ואופן, ושכל הבא על בני אדם מן הייסורין, או מה שמגיע להם מן הטוב, האדם היחיד או הציבור, הכל מפני שהם ראויים לכך במשפט הצדק אשר אין עול בו כלל" (שם).
הבסיס נכוןמשיח בן דוד

אבל מה שאני אומר בעצם זה שכל מעשה הוא בסופו מחשבה תחילה של בורא עולם , כלומר אם בורא עולם רוצה למשל לגרום לך מידת צער מסויימת ומוליך אותך למקום מסויים ושם קורה לך מקרה כלשהו אזי בהכרח אפשר לומר שלא אתה חשבת את המחשבה שגרמה לך ללכת לשם ! ולכן הרעיון שלי שאין לנו באמת יכולת להשפיע ואין לנו רצון עצמי אלא רק בחירה ,שהיא שונה מרצון , גם אם נרצה בפועל לעשות משהו נגלה שעצת ה' היא תקום ותוך כדי אם בורא עולם ירצה להביא למשהו להתרחש נגלה שאפילו המחשבה שלנו בשליטתו המוחלטת
אז תסביר את השכר והעונש על פי זההגולש האחרון


שכר ועונש זה לא דבר החלטימשיח בן דוד

בורא עולם אמר לאיוב
"איפה היית ביסדי ארץ"

כלומר כבר יש מושג של דברים נעלמים מאיתנו, חישובים אדירים של בורא עולם בבחינת מאוד עמקו מחשבותיך.

לכן אם בן אדם נענש יתכן שזה לא בגלל שמגיע לו בגלל מעשה מסויים אלא על דברים שלא קשורים אפילו לגלגולים שלו בבריאה הנוכחית
(למי שלא ידע בקבלה יש עניין של בריאה מתחדשת בסוד והארץ לעולם עומדת ,אבל זה רק דעות שכל 6,000 העולם מתחדש ושוב יש תורה וכן הלאה עד 7 פעמים אם אני זוכר נכון )

בכל אופן יש עוד עניין שמחזק את מה שאני אומר זה אימרת חז"ל שמגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב , כלומר בפשטות גורמים שהוא יעשה עבירה ! איך? הרי זה סותר את הבחירה, אז זהו שלא , בחירה יש אבל רק בחירה,, או נקרא לזה רצון כללי , בפועל רק בורא עולם גורם לך לחשוב דברים מסויימים והכל בישביל להביא לידי תיקון העולם בישביל להביא לסיום התוכנית בידיוק כמו שרצה הבימאי , יש תוכנית על שאנחנו לוקחים בה חלק , בתוך זה יש המון דברים שאנחנו בתור נשמות עשינו (ברצון הבורא) והכל בפשטות בישביל להשלים את התוכנית , אפשר לומר שבמידה מסויימת מה שקובע מי ישחק בתפקיד הסובל לעת עתה זה מי שיש בידו עבירות שנגרמו מעצם הכוונה לא להטיב את המעשים ולהמשיך בדרך שבורא עולם לא חפץ בה מעצם השלמות האלוקית , אם מישהו נענש זה לא כי הוא חטא ועשה משהו נגד רצון ה' אלא בגלל שהוא לא רצה וגילגלו אליו את החלק הקשה והרע שבתוכנית בישביל להביא להשלמתה בתיקון העולם .
כן אבל אתה מבין שאם ניקח את מה שאתה אומרהפי
זה פשוט מראה שכל דבר קטן הוא בריאה של ה'
זה עדיין לא אומר שאין בחירה
בלת''ק - משפט מדוייק ששמעתי לפני שנים:ט'
מה שהיה - השגחה פרטית
מה שיהיה - בחירה חופשית

אויימ''ל
זה אפילו יותר מעוות מהגישה של משיח, זה ממש לשקר לעצמך במזיד. איך אפשר להסתכל על אותו מעשה בשתי צורות סותרות? זה פרדוקס.
אותו דבר אבל הפוך אני שמעתינפש חיה.
אמונתך היא אמונה מוסלמית סונית.אריק מהדרום
דורה סולחת😌dora
מה שלי יש להגיד-
אנחנו לא יודעים מה השם החליט בשבילנו.
לאדם יש בחירה חופשית, הוא פועל ועושה..
ואז נכון שזה מה שקבעו לו, אבל הוא לא ידע.
אבל זה לא אומר שהוא בוחר, זה אומר שהוא לא יודע שמחליטיםחופשיה לנפשי
בשבילו.

אישית אני חושבת שאין על זה תשובה שתספק את כל הצדדים כי זה פשוט סותר מכל כיוון אפשרי(והדוגמא של הילד הקטן עם הסוכריה והמלפפון לא הופכת את זה ליותר הגיוני).
הוא חי.. כביכול בוחר ומחליט בעצמו..dora
ובעצם זה מה שכבר קבעו לו.
לא יודעת על איזו דוג' את מדברת
אז הוא לא בוחרחופשיה לנפשי
יש תשובה לזה.מגירות רועשות

אם תלמדי את משנת הרמב"ם בעמקות במורה נבוכים חלק ג', תמצאי שם מערכת שמציגה 100% ידיעת ה' והשגחתו, ו-100% בחירה חופשית. לא פשוט להבין את זה לעומק. לחיות ככה - על אחת כמה וכמה. אבל זה חשוב, אם מחפשים אמת.

ובכן, לא קראתי את השאר אבל-נחמיה17

א'- זה לא שייך לפה
ב' הדבר נתון במח' ראשונים גדולה כך שכל דעה כמעט שתאמר בעניין זה- יצא שאתה צודק לצד אחד אך גם כופר לצד אחר.... לפחות בכמה וכמה אפשרויות....

אז ככה:מגירות רועשות

כפי שכבר נאמר, המחלוקת בזה היא רחבה ועמוקה, ורבו הספרים העוסקים בכך.

 

דעת הרמב"ם היא שלאדם יש בחירה חופשית מוחלטת. הוא כותב דברים אלו בהלכות תשובה, בהקדמה לאבות (שמונה פרקים, פרק שמיני) ובמורה נבוכים. במורה נבוכים (חלק ג', במשך כמה פרקים) הוא מציב מערכת בה יש השגחה מוחלטת מצד אחד ובחירה מוחלטת מצד שני. לא פשוט להבין את הרעיון שלו, ויותר מסובך זה לקבל אותה. אבל הוא עושה את זה בצורה מופתית ומעוררת השתאות. (ואם אתה שואל אותי, אני מאה אחוז איתו)

 

בקצה השני ניצב ר' חסדאי קרשקש בספרו "אור ה'" שמציג גישה דטרמניסטית, שטוענת כי הכל מאת הבורא, וכל מעשה של האדם הוא בעצם ידו הארוכה של הקב"ה. בדרך זו, כמו שציינו לפני, נקטו הוגים שונים כמו האיז'ביצר, ר' צדוק וכן כאלו שאינם דווקא חסידים. עד כמה שאני זוכר, גם רבינו בחיי, מחה"ס חובות הלבבות נוקט בגישה דומה לזו.

 

ישנן דעות נוספות שכל אחת מהן נמצאת היכנשהו באמצע. הוגים רבים הלכו בעקבותיו של הרמב"ם (ר' יוסף אלבו, האברבנאל (רס"ג [שהיה לפניו האמת]), אך הם מציגים ניואנסים שונים.

 

לא מבין איך אפשר לחיות בגישה כמו שלך. בעיני, היא לא מסתדרת עם השכל הישר. היא לא מסתדרת עם המציאות. הייתי קופץ מהגג, גם ככה זה לא אני אלא הקב"ה...

הגישה שלי נובעת ממקרה ספציפימשיח בן דוד

שגרם לי להבין שאפילו המחשבות שלי והרצונות שלי הובילו למטרה שבורא עולם חפץ בה באותה העת. מכאן מגיעה הגישה שלי ודרך ההסתכלות הזאת על החיים שלנו כאן..
(קשה להבין כי אני מעדיף להשאיר את זה אישי)
אבל תסמכו עלי אין דבר שאתם באמת מחליטים זה הכל בישביל להביא אתכם למטרה מאוד מוגדרת ככה אני מבין את המציאות.

אני חושב שהגישה שלי מאוד מתמצתת את הפסוק שמע ישראל , שנדע שיש רק אחד שהוא העד והוא הדין והוא עושה לכל המעשים

מה הקשר לשמע ישראל?מגירות רועשות

אמירת "ה' אחד" בשמע ישראל באה לבטא עיקרון מגה-חשוב, שהקב"ה הוא אחד. אחד, במובן של לא מורכב. לא שהוא יחיד בין אחרים, לא שהוא אחד ולא שניים (גם, אבל זה לא העיקר) אלא שהוא אחד של אחדות מוחלטת. אפילו האחד הזה, זה לא באמת בשפת המושגים שלנו. זה נשמע פשוט להבנה. אבל ככל שעובר הזמן, אני מבין כמה שזה בכלל לא ברור. וכמה שמפנימים יותר את העובדה הזו, שאלות אחרות פשוט הופכות למיותרות.

 

ואיך זה למעשה קשור לבחירה חופשית שלנו? הקב"ה, כישות רוחנית עליונה, הוא אחד. אבל למה זה אומר שהוא נוגע בנו? למה זה אומר שכל מה שאני עושה זה בעצם מעשה שלו? האמירה הזו טומנת בחובה אמירות בעייתיות נוספות הקשורות להגשמת ה'. לומר שהקב"ה נוגע במעשיו של כל אדם, בעצם זה להגיד שהקב"ה פועל כמונו. והוא לא. בעצמו הוא אמר את זה, תקשיב להפטרת תענית ציבור. ויותר מזה, זה להגיד שהקב"ה הוא אל של כל אחד בנפרד, שזה פשוט לא שייך. זה שמאניזם. זה אלילי.

 

 

ודרך אגב,מגירות רועשות

לקחת את התחושות האישיות שלך ממקרה אחד, לא משנה כמה הוא דרמטי, וממנו להסיק תובנות כל כך מרחיקות לכת, זה דבר נורא בעייתי. אנחנו עוסקים בעקרונות פילוסופיים, לרגש אין מקום בדיון הזה. דווקא אמירות שהן אובייקטיביות הן הנכונות פה.

לא הגשמתי את ה' חלילה..משיח בן דוד

אתה עושה סלט שתהיה בריא..
ההפך הוא הנכון, אני אומר שבגלל שה' באחדות גמורה ולעולם לא נצליח להבין את המהות שלו , דווקא בגלל שהוא נפח בנו נשמה שהיא כביכול חלק ממנו , ודווקא בגלל שהוא הכל , הוא שולט בבריאה עד עצם הפעולות שמתגשמות בה אני לא מבין למה זה כל כך בעייתי להבין את זה ? אנחנו בתור נשמות לא יכולים לחוות ולהרגיש ולהנות בגלל שיש את הבורא שמנהל בצורה מופתית את הבריאה ועושה לכל המעשים? להזכירך לפי חז"ל נבראנו להתענג על ה' , לא יותר מזה .
בישביל להגיע למטרה צריך מצוות? נעשה אותם ונקיים אותם אבל למה זה סותר את זה שיש תוכנית שאנחנו לוקחים בה חלק ומתקנים מה שצריך לתקן בדרך של הבורא? אתה באמת חושב שאפשר להגיע לתיקון העולם סתם מתוך רצון אנושי של כל אחד בנפרד? הרי יש סדר יש תכנון. , סבל , צער, עונש זה רק דרך ליישר דרך ואת הרצון שלנו להקשיב לטוב ולא לרע , שזה בעצם מה שקרה בעץ הדעת שהרע התערבב בטוב והחלק שלנו להפריד הרע מהטוב , יש תוכנית ורק צריך לבחור ולרצות ..כל השאר בכל עומק הפרטים בכל דרך של חיים הכל ביד הבורא , הוא יודע לשים אותך במשפחה מסויימת , הוא יודע למה אתה צריך להיות חכם או לא , הכל למען התוכנית של תיקון העולם , ההפך זה שבח אדיר שאתה מבין שבורא עולם לא פועל כיצור אנושי ועצם קיומו והמוחלטות שלו מהוה את הכל בדרך שלו בדרך לתיקון העולם ,

ואני אוסיף משהו שראיתי בוידאו של אדם שהנשמה שלו יצאה והיתה בעולמות הרוחניים ( ותעשו לי טובה עזבו לרגע את הדיון הזה מה קורה איך והאם זה אמת ואיך להתייחס לזה) אז הוא מספר שאמרו לו לרדת לעולם בישביל להשלים את מה שהוא צריך לעשות( התיקון שלו) ויש אנשים שצריכים אותו שם .. אז הוא אמר להם ואם אני לא יצליח? הוא פחד מגודל האחריות . ענו לו: אל תפחד האור שראית הוא כבר ידאג שמה שהוא רוצה שיקרה יקרה. רק אתה תנסה לעשות מה שאתה צריך , הוא ידאג שהכל יקרה גם אם לא תצליח.
אחרי שראיתי את הוידאו הזה הבנתי כמה כל הגישה שלי נכונה . ( אבל שוב כמובן שזו לא הוכחה מוחלטת) אבל אתם בעצמכם אומרים שזה נתון במחלוקת ראשונים..זה דיון מעניין שאפשר לדון בו הרבה אבל למסקנה מוחלטת לא נראה לי שאפשר להגיע . זו בכל אופן הגישה שלי..

אוקיי..מגירות רועשות

1) מי הכוונה שהוא "נפח בנו נשמה"?

2) מי אמר שהנשמה הזו היא חלק ממנו?

3) מה הכוונה שהוא הכל? אחד, לא אומר שהוא הכל. אל תהיה שפינוזיסט.

4) מה הכוונה בלהתענג על ה', שאתה בטוח שרק בשביל זה נבראנו ואתה לוקח אמרת חז"ל והופך אותה למוחלטת בלי לנסות להבין איזו תפיסה עומדת מאחוריה ומה זה מנסה לבטא?

5) אם יש תוכנית, מה זה משנה אם אני עכשיו אעשה את המצווה או לא? בכל מקרה אחרי מה שיקרה, זה היה רצון הבורא ולא הרצון שלי..

6) מי אמר שהוא בוחר באיזו משפחה לשים אותי?

7) להגיד, למשל, שהוא ממיין נשמות ושם כל אחת במשפחה אחרת, זו כמובן הגשמה, כי אתה לוקח מושגים אנושיים ומשליך אותם על הקב"ה. אתה חושב שאתה לא מגשים, אבל אתה בעצם עושה את זה ובגדול.

8) אתה מבקש שנעזוב את הדיון אם הסרטון הזה אמיתי או לא, אבל אתה משתמש בו בתור טענה. אבל אני חושב שזה לא אמיתי. ושזה שטויות, והאנשים האלה חלמו חלום מאוד חזק.

 

בקיצור, אתה מניח כאן המון אקסיומות לא ברורות. 

עונהמשיח בן דוד
1. ויפח באפיו נשמת חיים

2.הרמב"ן בפירוש הפסוק " כי הנופח באפי אחר מנשמתו יתן בו וזהו שנאמר (איוב לב, ח) וְנִשְׁמַת שַׁדַּי תְּבִינֵם"

3.לפי הזוהר אין מציאות מלבד ה' וכולם בטלים אליו , תנסה לבדוק מה לכוון במילה אחד באות א' בסידור.

4. חז"ל לימדו אותנו שבורא עולם הוא טוב ולכן רצון הטוב להיטיב אבל כשאין מציאות של נבראים אין למי להיטיב . וזו המטרה להתענג על ה' , להנות מזיו השכינה כמו שכותב המצודת דוד שיהנו מזיו השכינה כאילו אכלו ושתו

5.אתה צריך ללכת עם הפסוק תמים תיהיה עם ה' אלוקיך , אם הוא אמר לך לקיים מצוות חוקים ומשפטים תקיים אותם , התוכנית היא כללית ויש המון דרכים להגיע אליה אל המטרה שלה , העניין הוא לקיים מצוות לא כי זה מה שמביא לך שכר אלא שכך רצה הבורא לצורך תיקון העולם , אם רצית ולא הצלחת כן זה גם רצון ה'.

6. לכל אדם יש חלק בתוכנית של תיקון העולם , וכל אחד צריך לעשות משהו מוגדר , ולכן הוא חייב להוולד בסביבה שתוכל לממש את התיקון שלו .

7.אז תגיד גם על ויפח באפיו נשמת חיים שזה כמו אנוש שמנפח בלון אז הוא הגשים את עצמו חלילה ? אתה שומע את עצמך?

8.יש לי המון מה לומר על זה , שטויות זה לא גם לא דמיון ובטח לא חלום, קריאת מחשבות של עשרות אנשים בו זמנית , יכולת להגיד דברים שלא ידעו לפני כן, לדעת איפה כל אחד מבני המשפחה היה באותו רגע ואימות לאחר מכן שאכן היה כך , ועוד ועוד , אבל בוא לא נסטה מהכיוון של הדיון( שאלת אז עניתי)


לסיום הדיון:מגירות רועשות

אני לא רואה טעם בלהמשיך להתווכח בינינו. פער התפיסות שלנו גדול מדי מכדי שנוכל לדון כאן. 

רק אציין כמה נקודות ואלך לי לדרכי.

 

1. כל תחילתו של ספר בראשית הוא לא פשט, אמרו זאת גדולי עולם. לקחת ממנו דוגמאות והוכחות זה קצת לא חוקי, כי אנחנו לא מבינים שם כלום.

2. לא אוהב קבלה, מתנגד לרוב ההגות שלה, אין מה להביא לי הוכחות משם. 

3. לא הבנתי כל כך את הסיבה והתוצאה שהבאת בסעיף 4. היתה שם קפיצה לוגית גדולה מדי.

4. אם אני לא רוצה "ללכת עם "תמים תהיה עם ה' אלקיך" ", אז גם זה בעצם הקב"ה עשה. הוא גרם לי לא "ללכת" עם הפסוק הזה. לא?

5. לכל אדם יש תפקיד? מי מגדיר לו? הקב"ה?

 

 

בקיצור, אני מניח שגם התשובות שלך למה שכתבתי פה יניחו את דעתך בלבד. אני שכלתן, אני לא מקבל תשובות מקבלה, אני לא מאמין בסיפורי מופתים של צדיקים ובטח לא בסיפורים של כאלה שטוענים שהיו כפסע מהעולם הבא וחזרו.

 

ונקודה אחרונה, חשובה מאוד: בדיוק כמו שאצל הראשונים התווכחו על כל נושא, גם אצל חז"ל לא היתה דעה אחת. 

או בקיצורמשיח בן דודאחרונה

אתה לעולם לא יכול לקבל שום לימוד בכל דרך שהיא כי אולי אפשר לקבל ולהבין את זה אחרת 😏

סיפורי מופתים ? לא כתבתי ..
לגבי העדויות של שליש מהעולם הזה , אתה מבטל את זה כהנף יד אף על פי שזה מוכח כחוויה מציאותית , המצחיק הוא שאתה כנראה גם לא מאמין במושג נשמה אז קצת קשה להבין למה בתורה אתה כן מאמין ..זה מעניין לדעת.. אחד כמוך שסותר כמעט כל רעיון באמת קשה להבין מה גרם לך להאמין שהתורה נתונה מהשמיים ..אז כן בזה אתה בהחלט צודק הפער בנינו הוא אכן גדול

אגב, לא השתמשתי בספר בראשית בישביל להוכיח כלום , רק שאלת מה העניין שאני מייחס לכתוב ויפח באפיו אז אמרתי שזה חלק מהבורא שהיא הנשמה , זה בכלל לא קשור לרעיון שהכל בשליטת בורא עולם כולל כל המעשים שלנו , עזוב, ברגע שראיתי שיש דעה כזאת בחז"ל זה רק מראה כמה זה בכלל לא הזוי מה שאני אומר כאן .
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

מענייןמשה

אם הטעם שלך הוא לפי מראה חיצוני או לפי הדבר החמקמק של "אנרגיה". זה שני דברים שונים לגמרי גם אם לפעמים מבחוץ הם נראים אותו דבר.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך