אני רוצה להתחתן עם חברה שלי ולא עם מדוייטת שליהגולש האחרון

מה אתם אומרים?

 

כאילו, אין בעיה להכיר אותה בדייט, אבל אחרי שכבר הכרתי ת'גברת,

ואחרי שהחלטתי שכנראה זה 'זה',

אז אני לא רוצה להתחתן מתוך 'דייטים' אלא מתוך חברות, שיהיה לנו קשר של חברים,

שיהיו איזה חודש-חודשיים שבהם נהיה פשוט חברים ורק אז להציע נישואין וכו'...

 

כי בנישואים מאד חשוב שבני הזוג יהיו חברים ולא רק בעל-ואישה, זה סוג אחר של קשר והוא מאד קריטי בחיים משותפים, ונראלי קשה לייצר את זה מתוך נישואים אם הקשר היה לפני-כן רק דייטים...

צודק בענין החברות.אבל אפשר גם בדייטיםmp3
בדרך כלל שלב החברות מגיע לאחר ההחלטה להתחתן.כל התקופה עד החתונה זה זמן מעולה לחזק את הקשר ולהיות חברים.
צודק!!אביול


לא רואה סתירהציון חמדתי
אפשר להיות חברים גם תוך כדי דייטים.
לא.. זה אופי אחר של קשרהגולש האחרון
נגיד- דייטים זה קצת מנותק מחיי היום-יום, אבל חברים הם חברים לכל אורך שעות היום
עניין של אופי וקשר מתקדם...ציון חמדתי
לדעתי כמובן...
נכון מאודים...

אז תתחיל להעמיק/ לחזק את הקשר

חחח זאת הייתה אמירה כללית, אני פנוי כרגעהגולש האחרון


מה מצחיק?הגולש האחרון


לא יודע למה, זה הצחיק אותי.בן-ציון
אולי הלשון בסוף 😅
אבל זה לא מצחיק שאני פנוי!הגולש האחרון

.

מעולה. תציע לזו שאתה יוצא אתה חברות...הייזל
המושגד.

"חברים" מתאים לנישואין דווקא. "כי היא חברתך ואשת בריתך".

 

אין ענין להיות "פשוט חברים" לא נשואים, וגם אין באמת מציאות כזו ללא נישואין. וזה לא נכון שקשה לייצר מציאות כזו מתוך נישואין - ההיפך, רק שם. וגם אם ינסו לעשות "תרגיל" כזה מקודם, כשיתחתנו, יראו שזה עולם חדש.

 

אדרבה, מתוך בעל ואשה - החברים הכי טובים. דווקא בתור איש ואשתו. זה הכי אמיתי. 

 

 

כמובן, זה לא סותר להכיר בצורה שמייצרת ביטחון סביר בקשר וברצון להתחתן.

נכון שזה הרבה יותר אמיתי בנישואיםהגולש האחרון

ואי אפשר להגיע לזה באמת כשלא נשואים,

אבל לדעתי הבסיס כן צריך להיות לפני-כן ואם אין בסיס אז קשה לבנות את זה כשכבר יש מחוייבות וחיים משותפים וכו'

זו לדעתיד.

הטעות.

 

לפני הנישואין זה לא ה"בסיס", אלא פשוט הבירור שיש אופציה לקשר טוב אחרי הנישואין.

 

לכל היותר, יצירת מצע נוח לקראת. להרגיש טוב יותר אחד עם השני. בטוח יותר. יותר רצון.

 

אבל ממש לא כאילו הבסיס של הקשר שבזכותו יוכל להיבנות הלאה. כך זו אשליה.

 

וממש ההיפך: רק מתוך המחוייבות, השיתוף, שנהיים משפחה - רק מתוך זה קשר אישי וחברי באמת. איכות אחרת, עולם אחר, ודווקא כך.. 

^^^^ כל מילההחיים שוים


ובמחשבה שניה- אולי זה העניין של תקופת האירוסין?הגולש האחרון

בניה של קשר חברי-נטו, בלי מחוייבות מעשית ובלי קשר פיזי (שעם כל הכבוד לו, הוא יכול להפריע לבניית הקשר היותר רוחני)

 

ואולי לכן אומרים 'וארסתיך לי לעולם' כי יש מעלה מיוחדת בתקופה הזאת שלא קיימת אח"כ בחיים המשותפים...?

בדיוק.בן-ציון
הרב קוק בעולת ראיה שם בהנחת תפילין מסביר את הרעיון הזה. מומלץ לעיין שם
מה שאתה כותב כעת, נכון כשהיו אירוסין עפ"י התורה.ד.

ואכן, הרב קוק כותב, ש"ואירסתיך לי לעולם", בא להדגיש את המעלה המיוחדת שיש בקשר האישיותי הרוחני נטו, ושזה צריך ללוות את כל הנישואין ולהיות הבסיס להם.

 

אבל זה בגלל שהם כבר איש ואשתו, אחרי קידושין. זה לא סתם "טקס". שינוי אישי מוחלט. מחוייבות גמורה. 

 

וזה נכון, שאפשר ללמוד מזה משהו לגבי המשך ההיכרות הרוחנית, הפגישה הנפשית ה"נקיה" גם אחרי הנישואין, גם כיום. אבל זה לא קשור למושג שהוזכר מקודם.

הערה קטנה- זה "וארשתיך". בן-ציון
לא בסמ"ך אלא בשי"ן. (בפסוק במקור ובאופן כללי.)
חחח אופס, נכוןהגולש האחרון


אחינורב מג של מילים
אתה רוצה יותר מידי דברים
מרגיש לי כמו הבנות שאומרות
"אני לא מעונינת להכיר דרך הערוץ"
כאילו אם הקב"ה רוצה לשדך לך מישהו
למה זה לא יכול להיות גם דרך הערוץ??!
ואם להיות בערוץ זה כל כך שלילי אז למה את פה...??!

באמת שלא מבין את כל הרשימות דרישות
האינסופית הזאת... כאילו אתם רוצה להתחתן
או לחפש איזשהו רובוט מושלם?
זה דבר בסיסי להגדרת הקשר, ולכן לגיטימי.בן-ציון
היי, ברוגע. א. זאת לא דרישההגולש האחרון

ב. יש הבדל בין דרישה שפוסלת מראש אנשים מסויימים ועל זה אתה מדבר,

לבין ציפיה לאופי של קשר שהוא יכול להיות עם כל אחת.

ג. בוודאי שלגיטימי להגיד 'אני רוצה X' כל עוד זה דבר שבאמת חיוני וחשוב ולא משהו חיצוני.

ד. זה שאני רוצה משהו לא אומר שאני אתאבד עליו, יכול להיות שאני אבין מתישהו שמתאים לי אחרת.

מישהו ירא"ש אמר לי פעם משהו חכם, אם תשים שני אנשים שפוייםצקון לחש

בחדר אחד ולא תהיה להם ברירה אלא להסתדר אחד עם השני, הם יסתדרו.

 

אז אם הם קצת יותר טובים מאנשים שפויים, מסתמא שהם יהיו חברים טובים אחרי החתונה גם בלי להיות ככה לפני.

יש חתיכת הבדל ענק בין 'להסתדר' לבין יחסי זוגיות..הגולש האחרון
בגלל זה כתבתי את ההמשך. אנשים ירא"ש צריכים להיות באהבת ישראלצקון לחש

מוחלטת... זה אומר שקל וחומר עם הבן/בת זוג, צריכה להיות אהבה ענקית

תשמע.. ברור שצריך, אבל תשמע סיפור-הגולש האחרון
יש סיפור בגמרא בדיוק על מה שאתה אומר.

אישה חשובה אחת שואלת איזה רב (נראלי רבי יהושע) מה הקב"ה עושה מאז בריאת העולם והוא עונה לה שהוא יושב ומזווג זיווגים,היא שואלת מה כ"כ קשה? תרטה איך אני מזווגת 50 זוגות ביום אחד, לקחה 50 בנות ו50 בנים וחילקה אותם זוגות-זוגות, למחרת בבוקר כולם יצאו פגועים וחבולים וממש לא נשואים. ואז היא הודצה לרבי יהושע שמלאכת הזיווג היא מלאכה קשה במיוחד.

בקיצור-מה שאמרת זה חמוד, אבל זה רחוק ממש מהמציאות, אנשים יכולים להסתדר יום-יומיים ביחד, אבל כשזה הופך למחויבות קבועה זה לא יכול להחזיק אפילו שבוע בלי השקעה עצומה, המון סייעתא דשמיא, והתאמה מקסימלית.
*מטרוניתא!פסידונית

מכירה את הסיפור.

ותכל'ס תמיד תהיתי למה צורת השידוך הזאת (דרך המטרוניתא) לא יכלה גם היא להיחשב כתוכנית אלוקית ולהצליח (אחרי הכל גם שדכנים מזווגים זיווגים, ואנחנו רואים את זה כדרך של הקב"ה להוציא את השידוך לפועל). 

יש הבדל גדולברגוע

השדכנים מבינים שהם שליחים של ה', ומתפללים על זה וכו'

וגם בסופו של דבר יש לזוג עצמו בחירה, וזה לא קורה בין לילה.

היא עשתה את זה בדיוק הפוך- להוכיח שזה דבר פשוט, ולא צריך עזרה משמיים.

נכון. אז עשו לה 'דווקא'פסידונית

ולכן לא הלך.

אבל היה יכול להיות מגניב אם היה הולך לה, והיו מסבירים לה שזאת הדרך של אלוקים לזווג זיווגים - להכניס לאנשים רעיונות לראש. (אבל כמובן שהיא לא הייתה מקבלת את זה ומוסר ההשכל לא היה תופס)

מזכיר לי בדיחה עם מוסר השכל (כי כולנו ככה במובן מסויים)ברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע! בתאריך י"א בכסלו תשע"ז 11:31

חילוני אחד הגיע לת"א וגילה פתאום שאין שם חנייה,

ויש לו פגישה עוד 5 דקות, אז בלית ברירה הוא פנה לקב"ה פעם ראשונה בחייו:

"אני לא יודע אם אתה קיים, אבל אם כן אז תסדר לי חנייה, טוב?"

איך שהוא מסיים מתפנה לו חנייה, אז הוא פונה שוב לשמיים:

"אהה לא צריך הסתדרתי כבר לבד"כאילו מוציא לשון

 

(כן, עכשיו אמורים לצחוק..)

חחח אכן מטרוניתאהגולש האחרון
אבל חשבתי שעדיף לדבר בשפת-העם...

הקב"ה לא מחוייב למעשים שלנו, ונכון שגם מתוך שטות שלי יכול לצאת משהו טוב, אבל הדרך הרגילה היא שאם אני עושה משהו חסר מחשבה אז לא ייצא מזה משהו טוב, הקב"ה אכן מזווג דרך מעשים שלנו אבל לרוב רק דרך מעשים שקולים וכנראה רק אם אין ברירה זה יהיה מתוך מעשה 'אקראי'.
אז נכון שאלוקים היה יכול לסדר את זה שכן ייסתדר, אבל לפי דרך הטבע שזאת ההנהגה הרגילה אין סיבה לעשות את זה...
אני מרגישה אינטליגנטית נורא פסידונית

לגבי התוכן אני ממש לא בטוחה.

הרבה דברים קורים באקראי, אני רואה את זה כהשגחה פרטית.

תלוי מההגולש האחרון
יש אקראי בדרך הטבע ויש אקראי-ניסי,
יש דברים שהדרך הטבעית שלהם על ידי עמל, ואם הם יבואו בצורה אקראית זה יהיה יציאה מהטבע,
היא אמרה שלא צריך התערבות של אלוקים כדי לזווג, אז אם אלוקים היה מתערב בזיווגים שלה אז מה הקטע?
היא ניסתה לזווג בלי עזרה של אלוקים אז הוא באמת לא התערב והשאיר את העבודה לטבע הפשוט..
נכוןפסידונית

זה בערך מה שניסית לומר בסוגריים פה

נכון. אז עשו לה 'דווקא' - לקראת נישואין וזוגיות

חחחח אז מה את רוצה ממני?הגולש האחרון
הסכמתי איתך לגבי הסיפור עם המטרוניתאפסידונית

פחות לגבי תחילת התגובה, אבל קצת קשה לי להסביר למה. אז ויתרתי

זה המדרש על שלמה המלך ומלכת שוואצקון לחש

מה שאמרתי זה אידאל, לא מציאות.

כמה אנשים שלמים ככה במידות שלהם? בערך 1% מהאוכלוסיה, אם לא פחות.

הרעיון הוא שאנשים צריכים פחות להיות מדומיינים, ולחשוב שהם יודעים מי הזיווג משמים שלהם.

ולמה? כי מי שלא עושה את זה, יכול לאבד את הזיווג האמיתי שלו.

אין לנו רשימה מכולת מלפני הלידה לגבי הזיווג האמיתי שלנו.

מוזר ראיתי עכשיו זה על המטרונא (לא מטרוניתא) ורבי יהושע ברצקון לחש

חלפתא.

 

לא יודע למה זה זכור לי על שלמה המלך ומלכת שווא.

כנראה ערבבתי עם הסיפור שהיא ביקשה ממנו להבדיל בין בנים לבנות קטנים

 

המקור במלואו ממדרש רבה

 

רבי לוי פתח: (תהלים עה): כי אלהים שופט
מטרוניתא שאלה את ר' יוסי בר חלפתא, אמרה לו: 
בכמה ימים ברא הקב"ה את עולמו? 
אמר לה: לששת ימים, דכתיב (שמות לא): כי ששת ימים עשה ה' את השמים וגו'
אמרה לו: ומאותה שעה עד עכשיו מהו יושב ועושה? 
אמר לה: מזווג זווגים. אשתו של פלוני לפלוני, בתו של פלוני לפלוני, ממונו של פלוני לפלוני. אמרה לו: הדא הוא?! 
אף אני יכולה לעשות כן. כמה עבדים יש לי וכמה שפחות יש לי ואני יכולה לזווגם בשעה אחת! 
אמר לה: אם קלה היא בעיניך, קשה היא לפני הקדוש ברוך הוא, כקריעת ים סוף! 
הניחה והלך לו. 
מה עשתה? 
שלחה והביאה אלף עבדים ואלף שפחות והעמידה אותן שורות שורות. 
אמרה להם: פלוני ישא לפלונית, פלוני לפלונית, זווגן בלילה אחת. 
לצפרא אתין לגבה, דין מוחו פציעה ודין עינו שמוטה ודין אציליה פריך ודין ארכובה חבירה. 
דין אמר: לינא בעיא לדין, ודין אמר: לינא בעיא לדין. 
מיד שלחה והביאה את ר' יוסי בר חלפתא אמרה לו: רבי! אמת היא תורתכם, נאה משובחת היא! יפה אמרת כל מה שאמרת. 
אמר לה: לא כך אמרתי לך, אם קלה היא בעיניך קשה היא לפני הקב"ה כקריעת ים סוף?! שנאמר (תהלים סח):אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בכושרות
מהו בכושרות? 
בכי ושירות דבעא אמר שירה, דלא בעא בכה. 
ומה הקדוש ברוך הוא עושה? 

מזווגן על כרחן שלא בטובתן. 
 

ואנחנו מדברים על מציאות, לא על אידאלהגולש האחרון
כי אנחנו חיים במציאות, ובמציאות זה לא נכון שאנשים מסתדרים בקלות ולכן במציאות צריך להיות חברים לפני החתונה.

טוב, ו...? זה כמראה נכון אבל אני לא רואה את הקשר, חוצמזה שאנחנו לא מגיעים עם רשימת מכולת אלא עם פריט בודד ומאד ספציפי..
הבעיה בגישה שלך, נובעת בעצמה מההוכחה שלך מהמדרשצקון לחש

הרי שם רק הקב"ה מזווג זיווגים, כמו שהביא פה מישהו לפני כמה זמן בשם הגר"א "מה' אישה לאיש".

משמע ששדכנים זה פסול, השתדלות זה פסול.

זה בודאי אינו.

גם כתוב בסופו של המדרש "מזווגן בעל כרחן" והרי יש בלי סוף רווקים מבוגרים שלא התחתנו בכוח.

למה זה? כי הם כל-כך עקשנים, וכל-כך בטוחים בצדקת דרכם, שה' לא יתן להם את הזיווג האמיתי שלהם עכשיו, שלא יפסידו אותו. זה מה שניסיתי להגיד.

 

מכאן נראה שהמהלך שניסיתי לעשות פה כנראה לא הובן פשוט.

אנשים שחושבים כמו מה שאני טוען נגדו, שהכל תלוי בהם ובהשתדלות שלהם והם יודעים והם בוחרים, בד"כ נשארים רווקים בגיל 40 רח"ל.

אדם צריך לדעת קצת לקיים "תמים תהיה עם ה' אלהיך" בעיקר בעניינים שלה' פתרונים.

 

אם לתמצת: האידאל מוכיח שהמציאות לקויה, וממנו נולד מציאות חדשה.

רוצה לפתור בעיה? לך לשורש, השורש באידאל.

 

מה זה הפריט הבודד הקסמי הזה שאתה מדבר עליו למציאות זיווג?

אשמח לגלות את הסוד היפה הזה שיפתור את כל מצוקת מעוכבי הזיווג...

אני שמח שיש לי ועדת ביקורת על הגישההגולש האחרון
אני מעולם לא אמרתי שהשתדלות פסולה, אני אשמח אם תגיד לי איפה ראית את זה.
אני הבנתי ממך שכל אחד יכול להסתדר עם כל אחת ורציתי להגיד שזה ממש לא נכון,
ולכאורה נראה ההיפך- כלומר דווקא לפי מה שאני אומר צריך גם לעשות מקסימום השתדלות מעשית וגם לדעת ששום דבר לא יעבוד בלי עזרת הקב"ה.

לגבי היחס בין אידאל למציאות-נשאיר את זה בצד כרגע.

התכוונתי פריט בודד יעני אישה מסויימת ויחידה שרק היא מתאימה לי, ולא כמו מה שאמרת שכל אחד יכול להסתדר עם כל אחת.
תקרא בספר חסידים, זה לא עובד כמו שאתה חושב. "אישה אחת לאישצקון לחש

אחד".

 

רחוק מאוד מזה, וזה המקור של כל הצרות.

אנשים חושבים שבגלל שהם שמעו משהו על זיווגים אז הם מביני בשורשי נשמות ומרשים לעצמם לברור בלי סוף, מה שמשאיר אותם רווקים זקנים.

 

לא ממליץ לעיין בספר חסידים אם אתה נלחץ מדברים כמו זיווגים זמניים וכו'.

 

ועקרונית, כן, כל אדם עם מידות טובות יכול להסתדר עם כל אישה עם מידות טובות.

לא סתם חז"ל אמרו לנו בהלכות שידוכים שזה מה שבודקים, ולא אמרו שצריכים ללכת לנביא, גם בדורות שהיו נביאים (ומסתמא הם ידעו מי הזיווג והכל).

 

אני אומר את הנ"ל מנסיון, ככל שאתה יותר משתכנע שאתה מבין בעניין, ככה אתה צריך יותר לעבוד על הענווה. לענ"ד זה מה שמאחר את הזיווג.

מניסיון? אז למה אתה לא נשוי עדיין, במחילה?הייזל
אם אמרתי שזה מנסיון, זה כי אני באותו המצב לא?צקון לחש

חוץ מזה יש עוד מניעות

אמרת שמניסיון כל בחור בעל מידות טובות (משמע,הייזל
שפוי, נורמלי, רגיל, סבבה והכול) יכול להתחתן עם כל בחורה בעלת מידות טובות (משמע כנ"ל).
זה בהנחה שהוא מקבל את העובדה הזאתצקון לחש

מידות טובות וחושב שהחיים זה קומדיה רומנטית.... זה לא ממש מועיל

תשמע אחי, תגיד לעצמך את מה שהגבת ליהגולש האחרון
נשמע שאתה די מבין בזיווגים וכנראה זה מה שתוקע אותך לפי דבריך...

פשט גמרא '40 יום לפני יצירת הוולד... בת פלוני לפלוני', יש אישה אחת לכל איש,
אתה זה שעושה חשבונות רבים עם ספרים עמוקים ורק תוקע את עצמך....

אבל בא נפסיק לדבר על דברים עמוקים ששתינו לא מבינים-בסוף למעשה אנחנו עושים את מקסימום ההשתדלות שלנו בלמצא את מי שמתאימה לנו, ואנחנו לא יכולים להסתדר עם כל אחת ולכן ההשתדלות שלנו היא לסנן לפי ההתאמה שלנו.
וכל זה בלי לשכוח שחובה סייעתא-דשמיא גדולה
מסכים איתך שהעיקר להיות תמיםצקון לחש

מה שתוקע אותי זה משהו אחר בעיקר...

פשוט לקח לי הרבה זמן לשחרר את ההרגשה הזאת שיש "אחת", כי זה תוקע את חלקנו בסרט שמה שראינו בסיטקומים כאלה ואחרים או קומדיות רומנטיות זה החיים

נכון, יש בזה משהו תוקעהגולש האחרון
זאת אומרת למרות שזה נכון שיש רק אחת אסור לחשוב ולפעול ככה
מסכים לגמריצקון לחש


גישה מוזרה..ברגוע

א. בזוגיות דווקא יש ברירה (גירושים ל"ע)

ב. אנחנו לא מחפשים רק מישהו "להסתדר" איתו אנחנו מחפשים קצת מעבר..

ג. עובדה שלא כולם מסתדרים

נו תקראו את ההמשך....!צקון לחש

בגלל זה כתבתי את ההמשך. אנשים ירא"ש צריכים להיות באהבת ישראל - לקראת נישואין וזוגיות

 

הרעיון הוא ב"אנשים שפויים" זה שאלה אנשים לא הכי איי איי איי, אבל הם לא עם בעיות כאלה ואחרות.

כל אדם שהולך לפי התורה, ורואה את האידאל באשתו (או להפך), ירצה שהיא תהיה חברתו הכי טובה.

 

זה שיש אנשים שלא מסתדר לא אומר כלום.

כמובן שיש יוצאים מן הכלל.

ואל תשכח גם שיש הרבה אנשים עם מידות גרועות...

עדיין לא מסכים..ברגוע

אבל אין לי כח להתווכח עכשיוחצי חיוך

חח אני בעד, לדעת שהמציאות היא בחירה שלנוצקון לחש

ולא השלכה אקראית של פגישה מקרית בבחורה הנכונה.

נראה לי שזה עלול להוביל לאיבוד הזיווג הראשון

אהבתי את הכותרת ממש! נראה ל יש..:אורח כלשהו

שיש שלב שבו ברור שזה אנחנו ועדיין לא מציעים ומפרסמים רשמית.. מקווה שזה ככה.
בכל אופן נראה לי שיש בזה משהו מאוד נכון, ושצריך לשמור על ההלכה.

לא הבנתי למה מתוך דייטים לא יכול להיווצר קשר חברי?כמעין הנובע
נכון, בדייטים הקשר נבנה אחרת מהיכרות שהחיים הפגישו אבל כמובן שככל שהקשר מתקדם נעשים יותר ויותר חברים.

ולדעתי החברות נהיית "חברית" ועמוקה יותר לאחר האירוסין, והחתונה החברות נעשית נפש בנפש ממש.

זה לרוב תלוי באופי תוך כמה זמן קשר נעשה חברי יותר לדעתי. אם תרגישו בנוח אחד עם השני מהר יותר ככה החברות שלכם (האמיתית. לא ההיכרות ההתחלתית) תתחיל מהר יותר.

וכן, גם לי בא כבר להתחתן עם חבר שלי ולא עם מדוייט שלי.
מי שמתחתן עם מדוייט/ת נראה לי מסכן. אני מרחמת על אנשים שמתחתנים מתוך קשר לא קשר כזה.. (זה מה שלי אישית מזכירה המילה הזאת).
החברות לא צריכה להיות במידה מסוימת נפש בנפשאורח כלשהו

כבר לפני הארוסין והנישואים?

 

במידה מסויימת כן.כמעין הנובע
אבל ההתבטאות השלמה של נפש בנפש באה רק לרפאחר החתונה


יואו!!
הגיבומאי, מכירה?צריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך י"א בכסלו תשע"ז 06:46
@סביון


אגב, מה היה פשר ה'יואו!'?
לא. מזה? חדש?כמעין הנובע
אממ. קשר בין איש לאישה הוא קשר כל כך יפייפה ועמוק אז התלהבתי כך לפתע פתאום
את צוחקת עלי?צריך עיון
חמודה שאת פסידונית

(על היואו)

מבחינה רוחנית את מתכוונת?אורח כלשהו
מה הכוונה?כמעין הנובע
אם זה מצד היכולתאורח כלשהו
הרוחנית ותלוי במעשה הנישואים או רק מבחינה נפשית ואמור להיות ככה שפחות חברים לפני הנישואים.
ארחיב מההתחלה.כמעין הנובע
לא בטוחה שהבנתי את אמירתך אבל אשתדל להסביר את עצמי יותר.

אני מאמינה שקשר נפשי בין גבר לאישה (כאשר מדובר אצל דתיים, שומרי נגיעה וכו') בא בהדרגה.
מה זה אומר?
ממש כמו מדרגות.
בהתחלה הקשר שלהם די טכני (אם הוא מתחיל בדייטים רגילים), וככל שהקשר מתקדם כך גם הקשר הנפשי שלהם נעשה קרוב יותר, עמוק יותר ותלותי יותר (לא בקטע אובססיבי ורע. בקטע טוב לחלוטין).
ובאירוסין - הקשר הנפשי בין הגבר לאישה עולה עוד מדרגה. מדרגה משמעותית. הם מתחילים גם לדבר על עניינים אינטימים יותר ובכלל כל ההתעסקות סביב החתונה וכל מה שהיא כוללת מביא את הקשר שלהם לעומק הרבה יותר עמוק ושלם ממה שהיה ביניהם קודם. הם עכשיו (סוג של) שייכים זה לזו והכריזו על רצונם להינשא זה לזו. כמובן שאני לא צריכה להסביר כמה זה עצום ואדיר.
והשיא השיא של המדרגה בקשר הנפשי שלהם בא לאחר הנישואין. אחרי שהגבר התחייב לאישתו וקידש אותה וקשרו יחד את עתידם.
ועוד יותר, כאשר כל הקשר הנבנה בנפש של שניהם יחד, ואחרי שהנפש שלהם קשורה מאוד מאוד מאוד (קשר שיש רק בין גבר לאישה, רק בין בן לבת) בא ומחזק את הקשר הזה גם המגע שכמובן קדוש ומבורך ועושה את הקשר עוצמתי ועמוק הרבה הרבה יותר ממה שהיה לפני הנישואין. לכן כאן זה השיא.
ומה עוד? שהשיא הזה לא הולך ומתפוגג אחרי כמה ימים. היהדות דואגת שכל כמה זמן יהיה בין בני הזוג שיא שוב ושוב. ממש כמעט כמו ביום חתונתם (תלוי כמובן בהשקעה וברצון של כל זוג).

וזהו.
התגעגעתי להגיב כאן באריכות. תודה על זה.
תודה לך.אורח כלשהו

ואני חושב שזה קצת מערבב את הרוחני והנפשי.
אני מתפלל ומייחל שהקשר של אשתי ושלי לא יהיה כי אנחנו בן ובת, אלא כי אנחנו החברים הכי טובים שיש אחת לשני והשני לאחת. אני לא מכחיש את ההקשרות המוחלטת של הנישואים ואת מה שעושה הזמן או אפילו את הפאן שמוסיף המגע, אבל לענ"ד המגע צריך להיות תוצר של הרגש והנפש.
לגבי הארוסין: אני חושב שהארוסים הם בעיקר ירית סיום לברור וירית פתיחה לחיים המשותפים, והירית פתיחה היא יותר כלפי אנשים מבחוץ ופחות כלפי הזוג עצמם. אני מתפלל שההצעה תהיה דבר רשמי ומובן מאליו לשנינו, ולא שתהיה התלבטות..

 

מה ההבדל בין רוחני לנפשי מבחינתך?כמעין הנובע
והאמת היא שאני מסכימה עם כל מה שכתבת כאן. גם ניסיתי להסביר זאת בתגובתי הקודמת.. זה לא היה מובן מזה?

וברור שהמגע צריך להיות תוצר של הרגש והחיבוא הנפשי. זה מה שכתבתי.. שזה גם מה שגורם לשיא בין בני הזוג. שהמגע מבוסס על משהו נפשי. על הקשר של נפש בנפש שלהם.

אמן. שיהיה גם לך ולאישתך ישר ברור שזה זה!
נפשי זה פסיכולוגי,בגדול.אורח כלשהו
רוחני לא בהכרח נבין. זה מה שקורה (גם) בשמים.

תודה רבה. וכן לגברת
אמןכמעין הנובעאחרונה
חושב שהשאלה הזאת נובעת מהמושג ״דייטים״אורי ג.
תכל׳ס, דייטים זה קצת מוזר שחושבים על זה.. כאילו כמה פגישות וזה.. טאאח חתונה! חברות... נשמע יותר טבעי. למרות זאת.. דייטים זה עדיין סבבה כמובןן. ו.. זה בהתאם לאורח חיים שלנו.. (כאילו מה?..P=) מה גם שיש יתרונות שבחברות לא תמיד יהיה... בכל אופן, חושב שזה רעיון טוב להוציא מדייטים חברות.. לא רע להכיר אחד את השני יותר לפני חתונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

בתור בת מאה אחוז הייתי רוצה להמשיךהגבעות בלב תמיד

דבר ראשון, אני אישית הייתי רוצה להמשיך בוודאות. לא לכולן חשוב הדומיננטיות של הצד השני בדייטים!

אני ועוד הרבה חברות שלי חיפשו או מחפשות אדם רגיש, עדין, מכיל, מאוזן, שרואה את האחר ומבין ניואנסים. והשאר גם מתפתח העיני עם הזמן - לפעמים אדם צריך להרגיש מספיק בנוח ועם ביטחון בסיסי בקשר בשביל להוביל, להביע את דעתו, להיות קול ההגיון וכו'.


וגם בעיני בכל מקרה צריך לזכור שדייטים הם די 'מחוץ לחיים האמיתיים' - לא בהכרח משקפים את כל צדדי האישיות, מגיעים לחוצים, הפגישות נעות במסלול מובנה, בחיים האמיתיים מביאים הרבה יותר את כל המורכבות וכל צדדי האישיות. לדוגמא אני לא מנהיגה בדינימיקה קבוצתית, אבל כשצריך - לדוגמא יש מצב חירום בעבודה וכו' - אני לגמרי תופסת פיקוד, יש לכולנו רבדים באישיות ויש המון סיטואציות בחיים האמיתיים שאני בטוחה שאתה מוביל, הקול השפוי וכד' ויש סיטואציות שאתה צריך להיות עם עצמך ולעבד רגשות (כמו כולם בעצם..).


גם בעיני תפרגן לעצמך על הרגישות שלך, זו מתנה גדולה ואישית ממש עודד איתי לקרוא שיש כמה גברים רגישים בעולם, ועם עדינות נפש שחשבתי שאולי לא קיימת..

אני גם רוצה למשל מישהו שירצה להקים איתי חווה עם כלבי תרפיה, ולא מוצאת כי מסתבר שאין הרבה שמתחברים לרעיון (לגיטימי לגמרי). אז כמו שאומרת לעצמי, אומרת גם לך - מי שתתאים לך ויהיה לכם טוב ביחד, תגיע! מי שחתכה או הקשר לא היה שייך, כנראה שאם הייתם ממשיכים היו כל מיני קונפלקטים וקשיים שה' חסך ממך 😉


ותזכור - רגישות היא לא חסרון, היא מעלה גדולה! אל תכנס לסטריואטפים על צד נשי וגברי, או על ציפיות של אחרים.. אתה לא אמור להכנס לתבנית שהיא מאוד מוכללת ומוקצנת כמו סטריוטיפ גברי, או להיות בריצוי כלפי חלומות ושאיפות של אחרים. תהיה מי שאתה, מי שמתאימה תגיע!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך