הכל אותו דבר אצלנו.
יש לנו רוצחים ואנסים. יש לנו גנבים ושקרנים.
מנגד יש לנו גם הרבה חסד אבל גם בשאר העמים יש המון חסד
אז מה זה בעצם עם סגולה?
יש מאפיינים מיוחדים לעם ישראל
זה לא אומר שיהודים לא מגיעים לשפל המדרגה, הפוך "ישראל-כשהם יורדים הם יורדים עד עפר, וכשהם עולים עולים עד לרקיע "(מגילה טז, א)
אבל לכל יהודי יש נקודה פנימית חזקה , שמתעוררת לפעמים , עיין ערך יוסף משיטא,
היום הרבה יותר קשה להאמין באמונות תפלות ושכאלה. יש ממצאים.
כמעט בכלל. שודדי בנקים הם דבר יחסית נדיר. וגם אחוזי הרצח, שיחסית גבוהים פה בארץ, לא מהגבוהים בעולם. ולא נזכיר כל מיני טירופים וזוועות שהגויים עושים שאי אפשר להקליד בכלל.
וכל זה בדור שאנחנו מתמודדים עם מלחמה מטורפת עם היצר, ועם אנשים שמתקראים "יהודים" שכל המטרה שלהם היא להחריב את המוסר היהודי...
אין אצלנו הבדל לעניין הנ"ל בין גוי א' לגוי ב', הם כולם יחד. ואתה גם מערבב את הפשיעה של הערבים פה בארץ יחד עם הפשיעה היהודית.
אגב הנתון שלך לגבי נורבגיה מוזר, מאיפה הבאת אותו?
תסתכל כאן:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
הנתון על ישראל כולל קורבנות טרור. אצלם זה 29 אצלנו 134, כולל טרור. ואל תשכח שגם מעשי הרצח הפליליים בארץ רובם המוחלט במגזר הערבי.
מבין את הבדל בין פשיעה ערבית ליהודית?
גם אם תאמר שיש מדינות בודדות שאצלם האחוז נמוך (והנה יש שם ברשימה כאלה עם 0), ודאי שיש אצלם עבירות אחרות שאצלנו לא מצוייות. בסה"כ בין כל הגויים ובין כל העבירות הקשות (רצח סחר בנשים וכו'), פשוט שאנחנו המדינה הכי שפויה בעולם.
תסתכל כאן על העיר אוסלו
https://www.numbeo.com/crime/in/Oslo
מעשי שוד מזויין, שמאוד נדירים בארץ, נפוצים שם. יש עליה ב3 שנים האחרונות.
בקיצור נשמח לדעת מאיפה הבאת את המידע שלך.
אגב כך, המדינה שנחשבת הכי בטוחה בעולם היא פינלנד, ששם אחוז המתאבדים הגבוה ביותר בעולם (או מהחמישה הכי גבוהים, צריך לבדוק מה היה ב2016. החיפוש בגוגל שולף את פינלנד ראשונה, אבל בתוך הדפים של התוצאות עצמם היא במקום גבוה אבל לא ראשונה).
שזה אמנם לא "פשע" בהגדרה חוקית, אבל ודאי התנהגות לא-יהודית (ופשע ע"פ התורה). צריך לקחת גם את זה בחשבון.
תראה פה מידע לגבי המדינות הכי בטוחות בעולם.
http://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/safest-countries-in-the-world/
למרות המלחמות, הטרור, והפשיעה שגואה בעיקר במגזר הערבי, אנחנו עדיין מדינה ממוצעת בעולם במדד הבטיחות. לי די ברור מהנתונים האלה שעם ישראל הרבה יותר טוב מהגויים מבחינת פשיעה.
מה גם שרוב הפשיעה כאן שייכת לגויים.
(תכף אעבור על שאר מה שכתבת)
למה שאקח את הגויים ככלל? גם הגויים יש כאלה ויש כאלה. לא דומה גוי בודהיסטי מהודו לבין גוי נוצרי מארצות נורדיות.
יש ויש. גם אצלנו יש ויש. יש כאלה ויש כאלה.
לכן אני לוקח פר מדינה. סקנדינביה כדוגמא.
אלה שני בעלי חיים אחרים לגמרי.
ועדיין גם פר מדינה, כבר הראיתי לך לעיל איך אתה מערבב את הנתונים על מדינת ישראל כאילו שגרים בה רק יהודים. ומתעלם לחלוטין מהעובדה שרוב הפשיעה החמורה פה היא מצד גויים.
אלו לא שני בע"ח שונים. שניהם יהודים.
מצד שני, גוי אתאיסט או גוי בן דת ההינדו הם כן שונים לגמרי.
הגויים השונים הם לא אותו דבר ואני כן מפריד ביניהם.
נוצרי לא דומה למוסלמי ולהפך.
לכן המילה "גוי" הפירוש שלה הוא "עם" ו"גויים" הכוונה ל"עמים". הם לא עם אחד. הם כמה עמים שונים זה מזה.
(עוד לא הספקתי לעבור על שאר הדברים. תכף.)
לא סתם כתבתי כופר.
בכל מקרה כל המינוחים האלה לא קשורים לעניין כמו שכתבתי לעיל הסטטיסטיקה מראה אחרת
1) יש מלא מדינות שהאחוז ל 100,000 הוא כמו בישראל ואפילו נמוך. אתה צריך לזכור שלא רק בישראל יש מוסלמים שמגדילים את שיעור הפשיעה והרצח, אלא גם באירופה יש מוסלמים. שאלת על נורווגיה - הנה ברשימה שאתה עצמך הבאת אתה רואה ששיעור ה homicide בנורווגיה נמוך בהרבה מישראל (1.7 לעומת 0.6 בנורווגיה ועוד יותר בשאר המדינות הסקנדינביות).
כמו כן, מעשה הרצח הפליליים בקרב הפשע המאורגן בארץ הוא ברובו יהודי. בלי קשר, אני לא משווה את עצמנו לאיסלאם בכוונה.
וכמו שאמרתי, אירופה מוצפת בפליטים כמו שאצלנו יש מוסלמים והם הגורם המרכזי לגידול בפשיעה, לא האוכלוסיה המקומית המקורית.
2) משטרת אוסלו הודיעה באופן רישמי שהם "איבדו את העיר" למהגרים מוסלמים והפשיעה בעיר עולה. שוב, לא בקרב האוכלוסיה המקומית חל הגידול, אלא בקרב המהגרים.
מעשי שוד לא נפוצים בארץ? זאת כנראה בועה שאתה חי בה. יש ויש מעשי שוד בארץ ולא רק בקרב ערבים.
התאבדויות- מייחסים את השיעור הגבוה יחסית של התאבדויות במדינות קרות לחוסר ויטמין שהשמש אחראית עליו. אבל בכל מקרה, התאבדויות זו פגיעה עצמית ולא באחר.
3) ישראל אפילו לא מוזכרת ברשימה האחרונה שהבאת. לא הבנתי מה הבאת. זה מחזק את מה שאני אומר.
משפט ממש לא נכון. תעבור על נתונים של המשטרה.
גוגל "האלימות במגזר הערבי בישראל".
ואתה מתעלם משאר הנתונים שהבאתי, כמו התאבדויות, מעשי שוד וכו'
אלה לא דברים חדשים, גם פינלנד לא יותר טובה מישראל בדברים הנ"ל.
אני לא בפוקוס כרגע לענות על סעיף סעיף אבל
באירופה יש הצפה של פליטים מוסלמים שהם הגורמים לעליה בפשע ולא התושבים המקומיים. העליה במעשי השוד נובעת מריבוי המהגרים המוסלמים.
לגבי ההתאבדויות - כמו שאמרתי, מייחסים את זה למחסור בשמש במדינות קרות שגורם למחסור בויטמינים מסויימים הגורמים לתחושת "שמחה".
בסה"כ.
אתה מתעלם משאר הנתונים, ונכנס לפרשנויות. לא יודע מה יש לך עם התפיסת עולם המשונה הזאת, הרי בכל העולם מפורסם שיהודים הם אנשים נחמדים יותר.
לא יודע כמה אינטראקציה יש לך עם גויים בעולם, אבל לי יש, וזה לא כמו שזה משודר בתקשורת. כולל אנטישמיים.
אתה שם לי אנשים שגדלו על תרבות של גויים, יחד עם אנשים תורניים ואז מפריד לי בין גוי כזה לגוי כזה.
בשורה התחתונה במדינות אירופה בוודאי אף אחד לא שה תמים. או שאולי אתה שוכח את השואה? ואולי אתה מדמיין שאין אנטישמיות גם היום, יחד עם כל הערבים שתקועים להם שם. מצחיק אתה! האירופאים פשוט צבועים, ואתה מאמין להצגה הזאת. וזה עוד בהתעלם לגמרי מהעובדה שאתה לא מתייחס לנתונים עובדתיים.
ובכל ניסוי חברתי שעשו אי פעם ראו שהיהודים הרבה יותר נחמדים לסביבה.
בכולם, ללא יוצא מן הכלל.
זה שישראל חצופים, לא עושה אותם רעים.
סתם דוגמא מהמותן, כשאדם שכב על הרצפה בניו יורק, היחידים שעזרו לו לקום (וגם רקדו איתו) הוא תלמידי ישיבה חרדים.
עוד דוגמא? הניסוי החברתי המפורסם עם ה"נפל לך כסף". בכל העולם כולם שיקרו וטענו שהכסף שלהם. ופה בארץ הרוב המוחלט (פרט לאחד במה שראיתי) אמרו שזה לא שלהם.
בקיצור, גר או לא, העובדות מדברות בעד עצמן.
אין לי עוד סבלנות לדיון הזה, הוא סתם אטום.
זה מזכיר לי את ה"ציונים הנמוכים" של ילדי ישראל.
כשהנתון שפורסם, גם בחדשות בכל הערוצים, מוכיח שאם מוציאים את הערבים מהמשוואה ילדי ישראל ב5 הפותחת (אם לא בראשון בהפרש ניכר).
לדעתי, אתה נותן לשטויות לערבב אותך.
בכל מקרה בוא נעצור את הדיון פה כי זה לא הולך לשום מקום.
אומר "איזה עם נפלא יש לנו, איזה רחמנים, איזה גומלי חסדים" וכו' הוא צודק אבל זה ממש לא אופייני רק לנו. אם אני מבין אותך נכון....
כלומר, כל ה"תכונות הפנימיות" האלו אלו לא דברים ששייכים כל כך לעולם שלנו. אלו דברים רוחניים ערטילאיים, אז ממילא אי אפשר להתייחס לזה בצורה גשמית.
וגם מי שהגיע לשפל המדריגה יכול לעלות חזרה למדרגות הכי נעלות - אם ירצה בכך
במה אנחנו יותר מרוממים מבודהיסטים מפיצי אור ואהבה למשל?
יצר קשר קרוב ונצחי בין עם ישראל לה'.
דב שאין לאף עם אחר חוץ מהיהודים.
הקשר הייחודי הזה משפיע בהרבה מישורים ובשורה התחתונה זה משהו מיוחד שאין לאף אחד
!
אופטימיות
)
. או שבתור חבדניק לא נגעת בזה וההגדרה היא רחבה...
שאלתי את השאלה הזאת המון פעמים.
האם זה לא מספיק ללמוד מה שצריך ללמוד? כלומר, הלכה, גמרא, תנ"ך בלי להיכנס לכל מיני פרד"סים וכו'?
אני אשכרה מאבד את זה כשמדברים איתי על נסתרות וכד'
אף פעם כל מה שקשור לנסתר, הרגיש לי לא מחובר ולא שייך.
זה קודם כל בפנים, בנשמה.
נשמת כלל ישראל. מהות מיוחדת, נשמה מיוחדת.
זה מקרין גם על אופי היחידים,
ויש בחירה להוציא את זה לפעל.
ובסופו של דבר יש הבטחה שיצא לפעל. עתידים ישראל לעשות תשובה. למה הם? זו דחיפה אלוקית של המהות הפנימית להתגלות.
ולא נכון, שגם בפעל זה "אותו דבר". אין מה להשוות. נכון שיתכן גם יהודים עבריינים ל"ע. אבל האופי הכללי שלנו השפיע עלינו חזק - רחמנים, ביישנים, גומלי חסדים. וגם "אותם דברים" לפעמים באים ממהות אחרת. לא ממוטיווציה קשה של רשע.
וגם השוואת החסד אינה נכונה. אין בכלל מה להשוות, לאורך כל ההיסטוריה, וגם היום. לא בכמות, לא באיכות, לא במה שזה מוציא לפעל.
ב"ה שבחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו.
הגמרא כותבת במסכת בבא בתרא חסד לאומים חטאת.
סד שעושים אומות העולם עושים בשביל עצמם, עושים בשביל להתגדל, ,אבל ישראל שעושים חסד זה מתוך אכפתיות אמיתית.
ועיין בניסויים חברתיים שעשו בארץ ושעשו בעולם, תראה תוצאות שונות, לטובת עם ישראל.
"גם אצלנו יש אנסים ורוצחים" - נכון.
אני מעלה את זה כשאלה: האם יש הבדל בכמויות הרוצחים, באופי הרצח(אכזרי,איטי,התעללות), בשיח סביב זה.
"צבא מוסרי" - אולי הוא לא עובד בצורה מוסרים מבחינה משפטית, יש עוד מה לתקן, אבל בוודאי שבשטח הדברים הם אחרת. החיילים שלנו, לא מתייחסים באותה צורה כמו שמתייחסים שאר אומות העולם.
מלחמות תמיד מלוות בהתחזקות וקרבה, ותפילות. ב"ה.
עם סגולה - כמו שהסביר הכוזרי, תכונות אופי.
מעבר לזה
יש סגולה,
ויש בחירה.
אדם הוא יהודי, כי הוא יהודי, והוא יכול לבחור שלא להתנהג כיהודי,
ועיר שרובה עובדי עבודה זרה, תשרף, יש מציאות של עבודה זרה ושל כפירה ושל רצח,
אבל כחברה היהדות לא מקבלת את זה, ולא מחבקת את זה.
דוגמאות של "הילד של כולנו" לא יהיה בשום מקום אחר. לא יהיה. בשום אומה.
אחוות היהודים היא חזקה מכל אומה אחרת בעולם.
פעם דיברתי עם גר ערבי, מלבנון או משהו כזה, (לא אברהם סיני)
בכל אופן... הוא סיפר שכמה שהוא הכיר עבריינים ישראלים תמיד הוא היה צוחק עליהם שלא מתאים להם להיות עבריינים. איך הוא אמר... העבריין הכי קשוח אצלכם זה ערס צעצוע אצלנו
למה? כי הוא אומר שכמה שהם מנסים להיות קשוחים וזה, תמיד בסוף הם מרחמים על השני,
ולא מסוגלים להתנהג באכזריות כלפי ה"אויב"
לעומת העבריינים מהעם שלו (לשעבר) שמסוגלים להכל בלי רחמים
ברוך ה' שאנחנו יהודים רחמנים
פושעים ופורקי עול...
למה שגויים היו עושים להם.
השחרור היה יכול לבוא גם מגוי, זאת לא הנקודה
ליסטים. אין מכאן ראיה לדיון הנוכחי.
ומצינו שחרור שבויים באינסוף מלחמות מהתקופה העתיקה עד ההווה. גם גויים משחררים שבויים. אז למה שהמשנה תדגיש משהו שהוא לא שונה?
רחמנים. ויותר מזה, יהודי שלא רחמן, חוששים לייחוס שלו.
ביחס לאנשים שאני מדבר עליהם, אחד אני יודע שאנשים (עבריינים) היו קוראים לו ערבי מרוב שהוא היה מתנהג כמו חיית טרף רצחנית והוא יהודי לכל דבר ושאר המשפחה שלו אנשים טובים ונחמדים
בשורה התחתונה, אני אומר לך ממקרים של היכרות אישית שיש יהודים שיותר גרועים מכל גוי עבריין ממוצע
לשמוע על מעשים של ליסטים בארץ ישראל בהווה?
כי נראה לי מצחיק בכלל לנהל איתך את הדיון הזה כשאתה לומד את הנושא מהגמרא בלי שום חיבור למציאות.
ואם אתה רוצה ליישב את הגמרא, זה פשוט. גם הליסטים הכי מטורף בארץ שהוא גרוע יותר מגוי, הרבה יותר טוב מליסטים יהודי שנמצא בבבל.
לראיה דברי הגמרא שצוטטו לעיל על-ידי "החיים שווים".
"ישראל-כשהם יורדים הם יורדים עד עפר, וכשהם עולים עולים עד לרקיע" (מגילה טז, א)
אבל אני זוכר משהו בדומה לזה בכמה מקומות אחרים. נראה לי פשוט מהמציאות שתמיד גם בדברים הטובים ביותר וגם בקלקולים הגרועים ביותר יהודים נטלו חלק.
ככל שיש יותר כח יש יותר פוטנציאל לקלקול
צקון לחשלמרות שרוב האנשים שאנשים קוראים להם עבריינים הם באמת אנשים מאוד נחמדים, ראיתי גם פסיכופטים שה' ירחם במהלך חיי. ממש לא אחד שירחם, בקיצור.
'העם הנבחר'
נבחר למה?
לייחד את שמו של הקב"ה (או מה שזה לא יהיה. העניין הוא שהמטרה שלנו היא מה שמבדיל אותנו, תכונות האופי פחות.)
מה שמבדיל אותנו זאת המטרה ולא תכונות האופי.
חזק פסידונית.....
פסידוניתכי אם אתה לא יוצא דופן, למה שעליך תוטל האחריות?
לא חשבתי עליה.
אבל בעצם יש לנו מקבילה די טובה בדמות הדרגות בעם ישראל - האם הכהנים, שהם המובחרים בעם - נבחרו בגלל תכונות מיוחדות שיש בהם או סתם כי היה צורך לבחור קבוצה מסויימת?
(שואלת באמת. סומכת על בקיאי הפורום שתהיה להם תשובה
)
ושבט לוי כולו (כולל כהנים) הם אנשים של ביקורת ואבחנה חדה ("הלויים המבינים", "יורו משפטיך"), לכן הם בד"כ נוטים לכיוון תורה (וגם עצבנים קצת) וכו'.
כמובן שאי אפשר באמת לדעת כי הייחוסים היום לא מדוייקים, בטח לא לפי שמות משפחה.
לגבי שאר השבטים גם יש הבחנות כאלה. נניח שבט יששכר היו נחשבים מאוד חכמים ("יודעי בינה לעיתים"), שבט יהודה היו מנהיגים ("מחוקק מישראל") וכו'.
כל אדם נולד עם סט כשרונות שהם רק שלו, וחלק מהם של המשפחה שלו, וחלק מהם של השבט שלו...
צקון לחשרק לא בנפרד מהכלל שהוא שייך אליו
בהתחלה העבודה הייתה צריכה להיות בבכורים...
אבל בגלל חטא העגל נלקחה מהם העבודה, ושבט לוי שלא חטא והתקבץ אל משה כשהוא קרא "מי לה' אלי" קיבל את העניין של העבודה.
אבל למה הם התחלקו לכהנים מתוכם... אני לא יודע, אבל אני בטוח שוודאי יש לכך סיבה,
איזה מעשה טוב שגרם לכך. וראיה לכך שפנחס שלא היה אמור להיות כהן קיבל כהונה לאחר שהרג את זמרי בן סלוא...
לא הגיוני שאדם יקבל פרס על דבר שהוא לא עשה... וכשרונות זה לא מעשה.
לכן, אמנם אני מאמין שהתשובה של צקון לחש הצדיק נכונה.. אבל אני טוען שזה כבר שלב שני לאחר המעשה שגרם לכך
וכישרון בפועל מצדיק פרס.
כלומר אדם שאין בו חסד, לא יהיה כהן גם אם יהיה בו בפועל (ע"י כפיית המידות).
אדם שיש בו חסד ולא עושה אותו, לא יהיה כהן עד שיעשה מעשה (כביכול פנחס, אבל ח"ו שלא ישתמע זלזול). כמובן שפה מדובר על לפני הבחירה באהרן ובזרעו אחריו. שהם כבר לא ברי בחירה.
אדם שיש בו חסד, ועושה חסד בפועל, הוא יכול להיות כהן.
הרעיון הוא שגם אדם שהוא לא כהן, יכול להגיע למדרגה הרוחנית של הכהן בדרך הזאת.
אמנם הוא לא ישמש בבית המקדש, כמובן, אבל הוא יכול להיות מחובר לעניין הרוחני של עשיית החסד וההתמסרות המלאה לעם ישראל, שזאת מהותם של שבט לוי בכלל והכהנים בפרט.
אנחנו בהחלט יוצאי דופן. אבל גם בני דת ההינדו יוצאי דופן.
אני לא חושב שיש בנו משהו מבחינת תכונות אופי שהוא יותר טוב מעמים אחרים.
במקום אחר בשרשור לא השוותי את עצמנו לאיסלאם, אלא לעמים המשייכים עצמם לתרבות המערבית.
(לא שכחתי מה שכתבת מקודם. עסוק בטירוף)
עליו ויש עוד תכונות.
אז זה יוצא דופן שיותר טוב
ויש הרבה כבוד כמובן, אנחנו אינטליגנטים בחכמת ה"רוח". לכן אנחנו מכונים "עם הספר".
האינטליגנציה המחשבתית מקורה באינטליגנציה של הגויים. כמו מתמטיקה ופיזיקה ואלגברה. הכל הומצא ע"י הגויים.
לגבי רחמנות - יש גם בעמים אחרים רחמנות. לפעמים "יותר מידי" רחמנות. עיין ערך השמאל באירופה.
זוכי פרס נובל יהודים לאחוז שלהם באוכלוסיה הוא מטורף.
התרומה היהודית למדעים המדוייקים גם עצומה ביחס לגודל שלה.
וגם בכל מה שקשור ליסודות שאתה מדבר עליהם של אלגברה ומתמטיקה (מתעלם מפיזיקה, לכל הפחות המודרנית, כולה על יסודות יהודיים), אני מציע לך לעיין במאמר "חכמת הגויים מישראל" הוא פורסם בחלקים בכתבי עת תורניים.
נראה לי שאתה לא מתעסק הרבה במדע. בכל העולם, פרט לישראל, מפורסמת התרומה של גדולי ישראל לעולם המדע. בלי להכנס ליותר מדי פרטים.
בכל מקרה, מה שאתה טוען ש"הגויים המציאו הכל" זה דמיונות.
כל תחום המחשבים מבוסס על יצירות של יהודים. המחשב הביתי הראשון, כל האלגוריתמים של הכיווץ LZx, המון מהאלגוריתמים של ההצפנה קרא על RSA ותמשיך משם, כל הזכרונות שמחזיקים כמעט כל מכשיר נייד EPROM->EEPROM תמשיך משם.
כל הפיזיקה המודרנית מבוססת ברובה על מדענים יהודיים, בשלוף יש לי את אלברט איינשטיין, נילס בוהר ועוד.
רב ככל הגראנדמאסטרים בשח הם יהודים.
וזה רק מה שאני שולף מהמותן, בתחומים המדוייקים.
גם ברוח, למשל, לכולם ידוע שכל הפסיכולוגיה יסודה בחקר יהודי.
כל מה שאתה אומר על "חכמות ישנות" ויסודיות כמו מתמטיקה ואלגברה וכו' זה סתם ייחוס היסטורי כי שם מצאו את העדויות הראשונות, זה לא מוכיח שום דבר.
ידוע שלמרות שבהודו המציאו את רוב תחומי המדע היסודיים (נניח השיטה העשרונית מיוחסת להם, הדקדוק הלשוני, האלגברה שלמרות התפיסה הרווחת נמצאה גם אצל הבבלים הרבה לפני שהיה בכלל איסלאם), התחומים האלה גם התפתחו באופן עצמאי במקומות אחרים בעולם, רק שהגישה ההודית תפסה בחלק גדול מהם.
בכל אופן, העדויות בהווה (כלומר בעידן ההיסטורי שאין עליו עוררין) שהן ממסופרות, מדודות, ומתועדות מראה שליהודים יש יתרון עצום על שאר העמים, מה שלא רק גורם להם לנסות ללמוד מאיתנו אלא גם מעיד על ההיסטוריה הלא ברורה של המקורות הנ"ל.
אגב גם לגבי ה"גויים", יש מקרים מתועדים של "מוסלמים" שבכלל נולדו יהודים שהפכו למדענים בולטים בעולם הערבי.
למשל
https://en.wikipedia.org/wiki/Ali_ibn_Sahl_Rabban_al-Tabari
https://en.wikipedia.org/wiki/Abu'l-Barakāt_al-Baghdādī
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Samawal_al-Maghribi
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Ru'asi
בכל מקרה אצרף כאן קצת רשימות, אין לי מושג איך הגעת למסקנות הנ"ל לגבי "רוח" וכו'.
המצאות ישראליות (כלומר רק מאז קום המדינה)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_inventions_and_discoveries
זוכי פרס נובל יהודים
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates
תרומות מדעיות בתקופת הראשונים (בערך)
http://www.myjewishlearning.com/article/jewish-science-in-the-middle-ages\
לסיכום, אין לי מושג על מה אתה מדבר!
כל מגרש המשחקים המדעי מאז תקופת ההיסטוריה המתועדת כראוי יהודי, וזה בוודאי מעיד גם אחורה בהתאמה למאמר הנ"ל שכדאי שתקרא אותו.
אף גוי בעולם, אנטישמי ככל שיהיה, לא מכחיש את התרומה היהודית למדע. לא יודע למה אתה בוחר לעשות את זה.
עריכה: הוספתי מקורות וקישוריםלא יודע מה זה ניצוץ. לא יודע מה זה אומר בפועל.
בפועל אני רואה שאין הבדל בינינו לבין שאר העמים.
אצלנו רוצחים ואצלם רוצחים. אצלנו אונסים ואצלם אונסים.
אצלנו יש הרבה חסד ואצלם יש הרבה חסד.
)מבואר בתחילת ספר התניא
אצלם יש הרבה יותר רוצחים (בטח בתור דת)
ואצלנו יש הרבה יותר חסד!
וכמובן עוד הרבה דברים.
אבל ההגדרה האמיתית היא מה שכבר כתבו לך לפני..
כי יכול להיות שבאמת בשלב מסויים בהיסטוריה היינו כמו הגויים,
אבל זה עדיין לא אומר שאנחנו לא העם הנבחר- עם סגולה, עם פוטנציאל להאיר את העולם.
בכוונה אני משווה את עצמנו לשוויץ וסקנדינביה ולא לעירק ואפגניסטן
טוב נו לא כולם.. אבל באחוזים הכי גדולים, אאל"ט.
וראינו כבר בשואה כמה הנוצרים הם רחמנים וכו'
ובכל מסעות הצלב.
היהודים אף פעם לא עשו דבר כזה.
הנאצים הם לא נוצרים. הם אתאיסטים מובהקים. הם שללו כל סממן דתי. הם גם הרגו כמרים.
בשווייץ ודנמרק יש אחוזי התאבדות יחסית גבוהים זה נכון, אבל מייחסים את זה לקור ולחוסר שמש הגורם למחסור בויטמין שהכרחי לתחושת ה"שמחה".
כמו כן, גם אצלנו מתאבדים. אולי בשיעור נמוך יותר אבל בין כך התאבדות היא לא פשע. היא לא פגיעה באחר, אלא פגיעה בעצמך לכן זה לא רלוונטי.
מסעות צלב? מדובר על הנצרות הקתולית, מאז הנצרות שנתה את פניה והתפצלה לזרמים ותתי זרמים.
אנחנו לא עשינו? לא בטוח.
שמעון ולוי בסיפור שכם וחמור למשל. יעקב עצמו אמר "הלהבאישני ביושבי הארץ...."
הנאצים זה דוג' לגויים נאורים וכו' שפתאום מגלים כמה אכזריים הם.
והנצרות (הוותיקן) אולי לא הרגה בפועל בשואה, אבל עזרה לנאצים, או לפחות העלימה עין.
ההתאבדות זה בהקשר אחר.. להראות שלא טוב להם. לא כ"כ קשור..
ואיך אתה יכול להשוות בין שמעון ולוי שנקמו במי שפגע בדינה,
(כל אנשי העיר תמכו בשכם וחמור)
לבין הנצרות שהרגו סתם מלא אנשים כי לא הסכימו להתנצר?
הייתי אומר שהעונש שחטף גדול בהרבה ממה שמשה קיבל.
שמע אתה לא בריא
גם העונש שקיבל רשב"י מהרומיים.
הבן אדם איחל לו רפואה.
ע מזה די פשוט וברור שהיא שרשרה לא נכון.. לא צריך להגיע בשביל זה ללדון לכף זכות.
ולמה צריך להשתמש כלפיה בביטוי "נדחפת"?
אני לא אוהב כופרים "לצערי".
וזה לא כזה ברור שהיא שרשרה לא נכון. אולי היא תומכת בו?!
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
ארץ השוקולדאוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים