היה חוסך את האי נעימות שהייתה לי הערב.....
אוך..
אז ככה:
אחרי כמעט 15 שעות, טלפונים, שיחות, והודעות,
זה בהחלט לא מתאים.
---זהו---
מחר יום חדש.
היה חוסך את האי נעימות שהייתה לי הערב.....
אוך..
אז ככה:
אחרי כמעט 15 שעות, טלפונים, שיחות, והודעות,
זה בהחלט לא מתאים.
---זהו---
מחר יום חדש.
...עליואהובה, שה' יראה את ההשתדלות הכבירה שלך ותמצאי את האחד שלך במהרה מהרה, גם הוא מחכה לך אי שם.. 
לב טהור:)
רק אלוקים יודע!
![]()
אין להם שירים של דתיים לאומיים ![]()
אם זה שיר עם מילים לא טובות שהלבישו עליו מילים בסדר,
אז זה תלוי בבן אדם ששומע- אם המנגינה מזכירה לו את השיר המקורי.
אם זה מזכיר- אז אני חושב שלדעת כולם אסור לו לשמוע.
אם לא מזכיר- אז לפי ר' נחמן יש פה בעייה (לא ממש אסור).
ואם רב גדול לקח ניגון מגויים אז הניגון הפך לקדוש,
ואני חושב שגם לפי ר' נחמן זה בסדר.
הפשט הפשוט של דבריו (לא חזרתי על זה הרבה זמן), זה שהמנגן עצמו. כלומר מי שפורט על המיתרים, מוציא בקולו וכו'
זה לא קשור לר' נחמן.
זה מה שהרבנים בדורנו אומרים, שאם הוא נזכר במילים של השיר המקורי
אז אסור לשמוע.
מדברים על שירים עם מילים כשרות לחלוטין.
לכן כאן אין משמעות לאם זה מזכיר או לא, במיוחד כשזה לא איסור הלכתי אלא דבר שצריך להשמר ממנו.
ושם, שיש בזה משום הרהורים וכו', ודאי שיש שייכות אם זה מזכיר.
עכשיו הבנתי מה שייךצקון לחשהמזכיר או לא.
יישר כח!
עדיין לגבי דעת רבי נחמן צריך לברר מה קורה אם רק המלחין לא כשר והמנגן כשר (מנגן "פרווה" נראה לי שזה בעייתי במקרה הזה).
כי במקרה מלחין לא כשר ומנגן צדיק כבר ראינו הרבה שגויירו ככה שירים, השאלה אם חייב להיות צדיק כדי לגייר או מספיק גם "כשר".
בליקוטי מוהר"ן תודה כז כתוב שאם אומה מצירה לישראל, ע"י שמנגנים את ההמנון שלה הקב"ה רואה ומושיע את ישראל. "וירא בצר להם בשמעו את רינתם"
אבל כתוב בשיח שרפי קודש שחסידי ברסלב לא ניגנו את ההמנון של רוסיה בגלל שחיברו אותו בכוונה של כפירה.
אז למסקנה (ככה הבנתי) שלכאורה אין בעיה שאדם כשר ינגן מנגינה של אדם לא כשר כל עוד המנגינה עצמה לא נתחברה לשם כפירה אלא סתם לשם כבוד או משהו... (אולי אפשר לומר גם אהבה)
אבל לשם כפירה זה כבר בעיה כנראה...
יכול גם לתקן את הכפירה
אבל לגבי צדיק באמת צריך עיון...
וגם מה שמותר הלכתית, רבי נחמן אומר שאסור אם מי שמנגן אותם (הזמר, הנגן וכו') הוא רשע.
ומכאן צריך בירור איך, למה וכמה מגיירים שירים 
רבי נחמן יסכים שצדיק יכול "לגייר" שירים.
הרי הבעש"ט, סביו, עשה זאת בסיפור מפורסם.
ואם הסיפור לגבי ההימנון של צרפת נכון, לא לחינם הם שינו אותו אח"כ, בלי אריכות.
הגדר שלהם זה מקובלים אמיתיים שהם רבנים, ת"ח, וענוותנים שמסתירים את עצמם.
אז אין לי מושג איך לענות לך על השאלות האלה.
אולי אפשר ללמוד קצת בסיפור של הבעש"ט, אבל לא נראה לי שזה יעבוד בפועל לכל אחד (מוזמנים לנסות).
בגדול הוא שילם למנגן הגוי שהלחין את השיר פרוטה שישמיע לו את השיר כל פעם מחדש עד שהמנגן הגוי כבר לא זכר איך לנגן.
מן הסתם גם זה לפי "חכמת האמת" וכידוע אין עוד מישהו שאומר כך,
אז אני חושב שגם פה אותו דבר.
ואני גם לא חושב שר' נחמן התכוון שזה ממש אסור, אלא שזה שלילי ועדיף מנגן כשר.
המקור מליקוטי מוהרן ג- ג - אַקְרוּקְתָּא: ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ...
וכתוב שם שזה "קשה לו לעבודת הבורא", לא ממש אסור, וגם שאפשר להינצל ממנגן לא כשר ע"י תורה שבע"פ (ז"א אין פה איסור, וגם לא רק לצדיקים מותר).
ובהמשך כתוב גם שבדור שלנו (ז"א כבר בדור של ר' נחמן)
למנגנים אין כח להמשיך את הנגינה ממקור קדוש...
ויכול להיות גם שר' נחמן התכוון למנגן בפועל, לא קשור למי שחיבר את הניגון.
אגב לגבי בצל עד כמה שאני זוכר רבי נחמן מדבר על עניין בריאותי בכלל!
ואם אני מבין נכון מדבריו (נראה לי שזה בשיחות) הוא פשוט מדייק את דברי הרמב"ם נגד אלה שטוענים שמה שהרמב"ם אמר זה רק על בצל חי והוא אומר שזה על כל בצל.
וכמו שאמרתי, זה לא איסור הלכתי. אז פשוט שלא אסור לשמוע, אבל זה מזיק.
אתה מסבך את כל מה שאמרתי.
לא אמרתי שלצדיקים מותר.
לא אמרתי שלכולם אסור (ראיתי שכתבתי בתגובה אחת אסור, זאת פליטת מקלדת, לפני כן כתבתי שזה מזיק ולא אסור הלכתית).
אמרתי שזה מזיק לנפש, ורבי נחמן מסייג את הגדרים לאיך ומתי זה מזיק.
והעניין של הצדיקים זה דקדוק שלי לגבי הסיפורים על הבעש"ט והרבי מליובאוויטש שהוזכרו לעיל ולא קשור נאמר בכלל בדבריו של רבי נחמן.
וכמו שאמרתי, במפורש מפשט רבי נחמן מדובר על המנגן בפועל. השאלה היא לגבי המלחין. תסתכל למעלה בתגובות
וכל מה שכתבתי לגבי המנגן היה להוכיח שגם ר' נחמן לא אוסר,
כי ראיתי שכתבת שהוא אוסר.
צריך ללמוד את דברי רבי נחמן. יש לזה כמה סיוגים. וזה לא איסור - לקראת נישואין וזוגיות
אבל אתה מדבר על איסור הלכתי של שירי עגבים ושירי חשק. אנחנו - לקראת נישואין וזוגיות
מסקרן באמת אם הכוונה של רבי נחמן רק על המנגן בפועל, ואז אולי אפשר להשתמש בהיתר של המוזיקה מוקלטת לגבי שירת נשים וכו'
יש הבדל אם רב גדול "מגייר" את הניגון או סתם מישהו.
ושמעתי שהצרפתים החליפו את ההמנון שלהם אח"כ..
מבין. וגם אם אחרים העתיקו ממנו ודאי שכשצדיק עושה את זה, זה מתקן את הנזק הרוחני הזה.
ככה אני מבין את דברי רבי נחמן.
וגם אם הניגון עצמו כשר, והמנגן עצמו רשע, גם אז למיטב הבנתי יש נזק.
פסידוניתנראה לי.
@תפוח יונתן @פסידונית @צריך עיון ,
איכשהו אתם תמיד מצליחים להביא את השירים הכי מעאפנים
זה כמו תקליט שהעלה אבק
ועוד מתלהבים ממנו "מתה על השיר הזה" "אחד השירים אחותי!!" -__-
תפוח יונתןככל ששיר מחזיק מעמד יותר שנים כך הוא מוכיח יותר שהוא שיר חזק וטוב...
מחזיק מעמד במחסן ששכחת שקיים לך בבית
בס"ד
לכל אחד יש את הטעם שלו והסגנון שהוא אוהב במוזיקה..
אתה לא חושב שההטרוגניות הזו יפה..?
תחשוב שכולנו היינו אותו דבר.......(
...)
וחוץ מזה באמת שלא הבנתי את ההערה שלך על הדתים הלאומיים...
זה שאנשים הם דתיים זה לא מחייב אותם לשמוע רק שירים דתיים...
וגם אם אתה לא אוהב את השירים שהעלו- מותר לפרגן ולכבד...
תחשוב על זה...

פסידוניתאבל עדיין אוהבת שירים מעפנים 
מאשר משכיח אותו
זה שיר טוב להרדם איתו אם אתה מחפש משהו מרדים
שזה פוגע בו וכו', אז נראה לי שבטלפון אין הבדל.
ויותר מזה, הייתי מעדיף שיודיעו לי בהודעה ולא בטלפון. זה סתם awkward.
הקטע הטלפוני קרה לי פעם אחת בעשרות על גבי עשרות של דייטים, אז לא יודע למה אנשים פה חושבים שכל הבנים והבנות בעולם נוהגים כמותם חח
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
לא חשוב
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)