האם מותר לעלות להר הבית?
על מי את\ה סומכ\ת?
מה את\ה עושה בפועל?
לאחר כבוש הר הבית שלח הרב גורן נהג שיקח את הרב צבי יהודה. ונתן הוראה לנהג שאם הוא ישאל דרך איפה נכנסים, שיענה: יש הרבה שערים לירושלים.
לאחר שהבין הרב צבי יהודה דרך איפה הוא עלה הוא מחה. (הרב גורן סבר שמותר -מדין כיבוש) בין כך ובין כך התחילו יריות והיו צריכים לברוח, כיון שכך מדין פיקוח נפש הם יצאו דרך הר הבית.
רבנים האוסרים דעתם לגיטימית
רבנים הרואים בכך חובה דעתם לגיטימית
בית הלל ובית שמאי לא נמנעו לשאת נשים ובוודאי נהגו כבוד זה בזה
אני שמח לספר כי בשבוע שעבר ישבתי עם הרב מוטי טאו (בנו של , ראש ישיבת שלום בנייך)
והוא אמר לי כי למרות שהוא מתנגד לעליה להר הוא יודע שיש בחורים בישיבתו שעולים
בהתאם להנחיית רבותיהם והוא מכבד אותם על כך.
כן ירבו רבנים כמותו בישראל שנדע לכבד כל דיעה שנובעת מתורה
ונזכה לבנין המקדש במהרה
יהודה גליק מכון המקדש
שמתי לב שהפכתי למושג פה בפורומים.
אני אגיד לך מה מפריע לי? אני מסרבת להאמין שרבנים יפסקו הלכה בלי לברר אותה. ביחוד לא רבנים גדולים שכולם מכירים בגדלותם.
ברמת העיקרון, אני חושבת שראוי לברר כל דבר, אבל מתוך אמונת חכמים - אם אני אמצא סיבה להתיר דבר שהרב שלי אסר, אני אראה לו - אבל אשמע להוראותיו.
אבל, למרבה הצער, אני לא מסוגלת לברר כל דבר לעומק. לכן אני מקשיבה לרב שלי. גם אם הוא יאמר - "מסורת היא מאבותי", אני אקשיב לו. גם אם הוא יגיד לי "כי ככה". אולי אני לא יכולה להבין את זה, במדרגה הנמוכה שלי...
מעבר לזה, זה נשמע לי קצת בזיון שאדם צעיר, שלא מוגדר כרב בכלל (ולפעמים גם תומך בדברי הרב שפירא על "רבעלך") - כותב בצורה כ"כ מוחצת כנגד רבנים שאין להפחית בערכם, בנושא כזה רציני וכבד.
----
אתה לא במקרה סבא גפטו?
אני מסכים עם כל מילותייך פה, מלבד ה"קצת"-הביזיון מרקיע שחקים. היחס המבזה כלפי הרב אליהו, הרב עובדיה אשר קטנו עבה ממתני רוב מוחלט של הרבנים היום, ועוד ועוד שציטטת ודחית את דעתם כ"לא מבררים" או "חושבים שחור". חוששני שאין לי כוח ולא רצון לעלות חזרה לתגובתך ולקרוא אותה כדי להגיב עליה מתון מתון, ולכן אני פשוט אומר שגם לו יצוייר ודבריך טובים ונכוחים (ויש לי השגות לא מעטות על כך), עדיין אין לך זכות לצאת חוצץ מול רבנים ולדבר עליהם כעל חבריך, וידוע הסיפור על רב חסדא(נראה לי) שאמר לתלמידיו "נדרוש בחברנא" והתכוון לשלושת המלכים שאין להם חלק לעוה"ב (ירבעם, אחאב, מנשה), ובלילה נגלה אליו מנשה ושאלו שאלה בהלכה, והוא לא ידע לענות לו, ואז אמר לו מנשה "מהיכן בוצעים את הלחם אינך יודע ואתה קורא לי חבר?" ואם אדם שאין לו חלק לעולם הבא כך, עאכו"כ //////...///// שלרבותינו אשר הם מתהלכים בדרכי ה' כל ימיהם אין זכות לכתוב ככה.
אנשים תתבגרו!!!
די להוריד רמה של פורומים!!!
די להשמיץ רבנים!!!
ובחייאת, די כבר עם ההודעות חסרות הטעם האלה!!!
בס"ד
כולם אומרים שהרמב"ם היה בהר הבית... אבל הרב מוצפי אמר שהוא היה בבית כנסת ליד הר הבית... אז הוא היה או לא היה ???
בין השאר עלו להר:
רמב"ם, מאירי, רדבז, ועוד רבים וטובים
מצוה לעלות להר
לפרטים נוספים מכון המקדש: [email protected]
לפרטים נוספים באתר מכון המקדש או במייל
תודה רבה.
שה' יברך אותך בשפע גשמי ורוחני!
מובא כמה וכמה פעמים בשיחותיו, וכן בלנתיבות ישראל ח"ב. (ראו גם שיחה מפורטת על הנושא בספר "ולמקדשך תוב", שיחה של הרצ"י טאו שליט"א. מומלץ מאוד).
מה שיוצא הוא: כל מי שקשור במרן הרב זצ"ל, תלמידיו המובהקים (הגרי"מ חרל"פ זצ"ל, הגר"ד כהן הנזיר זצ"ל וכו'), בנו הרצי"ה, וכן ממשיכי דרכם בישיבה - סברו שאין לעלות להר הבית בזה"ז.
ושאלה ששאלו: מדוע בעניין הר הבית, הציונות הדתית נהיית "סאטמר"??
ענה עליה הרצ"י טאו שליט"א: לנו יש דרך! דרך שסללוה מרן הרב זצ"ל ותלמידיו. כל היחס שלנו לארץ ישראל בזה"ז, כל ההשקפה - הכל הוא דרך שסללו לנו רבותינו. וגם ביחס לעלייה להר הבית בזה"ז - הולכים אנו אחר רבותינו!
ביום ירושלים ה'תשס"ז, דיבר על כך גם מרן הגרא"א שפירא זצ"ל, שאין לעלות.
הרב דב ליאור והרב ישראל אריאל כממשיכי דרכו של הראיה זצל
לא חולקים על עצם ההוראה לרבים
אולם ליחידים תלמידי ישיבה
שלמדו את עניני העליה להר הבית
וחשקה נפשם להתעורר לענין
אין מזניחים ובגבולות ההלכה
התירו את עליתם במקומות המותרים
ובהכנות הנדרשות לעליה [טבילה.נעלי בד גומי וכו]
ואלו ואלו דברי א-ל-קים חיים.
הרב צבי יהודה זצ"ל אמר בשיחותיו [הערות בסוגריים, לא של הרצי"ה]:
"כשבאים אלי אנשים בטענה שהגיע הזמן לבנות את בית המקדש, אני אומר להם: מה שאתם תובעים אינו נובע מריבוי התורה שבכם, אלא ממיעוט תורה. בניין בית המקדש אינו מצווה של יחיד, אלא של ציבור, של כלל ישראל, וכשם שיש מצווה לבנות את בית המקדש, כך גם קיים סדר למצוות. בגמרא מפורש: "שלש מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ: להעמיד להם מלך, ולהכרית זרעו של עמלק, ולבנות להם בית הבחירה", והיא מוכיחה שהוא דווקא לפי הסדר הזה. בגמרא נאמר הדבר לגבי ביאה ראשונה ובית מקדש ראשון, אבל הרמב"ם פוסק שהוא עניין כללי. יש כאן סדר ברור והוא אינו דבר שבמקרה. כשם שיש מצוות, כך יש גם סדר למצוות. מה המובן של מחיית עמלק, ומהי ממשות עמלק באומות העולם - לא נתברר עדיין.
אבל ברור הוא שהעמדת מלכות, כלומר העמדת הנהגה לאומה, קודמת לבנין בית המקדש, ולא מפורש בכמה שנים. אולי דורות צריכים לעבור עד שמלכות ישראל תתבסס. גם הנהגת האומה הקיימת עכשיו, נחשבת למלכות ישראל. מובנה של מלכות היא כל הנהגה בהסכמת האומה [עי' משפט כהן סי' קמ"ז, שו"ת עמוד הימיני סי' ז'], ולא בפירוש נגד התורה [רמב"ם, פ"ג מהל' מלכים, ה"ט]. להנהגה מעין זו, יש ערך של מלכות במידה מסויימת, וזמן צריך לעבור עד שהיא תשתכלל ותגיע לשלימות.
אמרתי לאנשים התובעים את בניין בית המקדש: בוער לכם לבנות את בית המקדש?! לא בוער! קודם כל נבסס את מלכות ישראל".