ייתכן שהבחורים מתחלקים לביינישים צרי אופקים ולדתיים לייט?איוושה

איפה אתם, דתיים שמקפידים על קלה כבחמורה אבל עולמם לא צר כעולם נמלה? שחשופים לעולם, שקוראים גם ספרות שהיא לא תורנית, בעלי ידע עולם כללי, שמטיילים, שנחשפים, שלא מפחדים... כשזה לא בא על חשבון עולמם הדתי והתקדמות רוחנית?

(אומרת את זה כי לאחרונה גיליתי שהמדוייט האחרון פסל אותי כי נסעתי לטייל עם חברה בחו"ל)

למה הביינישים חייבים להיות כל כך מצומצמים? למה? 

למה כל כך קשה למצוא דתי שמהלך על התפר בין שני העולמות?

כ זה דבר נדיר.אשכנזי

זה דבר לא פשוט לשלב את שתי העולמות האלה בצורה שהצגת.

כך לפי דעתי הקטנה. בייניש.

ומה לגבי קבלה? הכלה?איוושה

אתה לא חייב לטוס בעצמך לחו"ל, אבל להירתע בצורה כל כך חזקה? אגב, רוב הסיכויים שאם בעלי יבקש ממני לא לטוס לחו"ל, אכבד אותו ולא אטוס. אבל לא לתת צ'אנס אפילו קטן לקשר להתפתח, רק בגלל ששמעת שאני טסה?

נו באמת.

קשה לי עם צרות האופקים הזאת.

זה באמת כבר לא אני. לא הייתי חותך על זה.אשכנזי


העלת כמה נקודות..סנה בוער
ספרות שהיא לא תורנית - לא ברור לי בדיוק למה הכוונה, בעיקרון הבעיה בזה שזה יכול להיות מסוכן למוחין אם לא באים לזה ממקום נכון, ולכןצריך לבוא לזה במידה, על מנת "לגייר" את החכמות החיצוניות(כל אחד כפי יכולתו, במודעות לעצמו). כמו שאמר רב מסויים(שכחתי מי) במוסף בעלון קטן שבאים לאוניברסיטה מתעסקים בחומים רדיואקטיביים ולכן צריך לבוא אליהם בתודעה הזאת וכך להצליח להוציא מהם דברים טובים ולא להיפגע מהם.
מטיילים - בכללי או בארץ? אם זה בחו"ל אז זה לדעתי בגלל החשיבות לארץ ישראל יוצרים אנטי בטיולים לחו"ל, יש בזה אמת לדעתי אבל אכן הגזמה.
מעניין באמת להסתכל על זה במאקרו...
סליחה על החפירה..מקווה שעזרתי חחח...
הגיוני להרתעקוד אבל פתוח
לא בגלל שאני לא מכיר בזה, בגלל שאני רואה בזה משהו שלילי בסולם הערכים שלי, ומחפשים מישהי עם סולם ערכים זהה לשלי באופן כללי...

לא ניראי שלא אצא עם מישהי בגלל שהיא טסה לחול, אבל אני לא חושב שזה קשור לדעתי לעולם צר...
יש הרבה בייניש"ים כאלו, רק צריך לדעת איפה לחפש.חסדי הים
ידוע לך איפה? איוושה


אין ישיבה ספציפית,נורופן.
אבל כנראה שבישיבות קו הם פחות יהיו קיימים.

ישיבות קו? שו הדא?איוושה


גם שם יש לא מעטעוגי פלצת


פחות מסכים, בלשון המעטה.אליפלט
דווקא בישיבות הקו אין "פוזה" של השכלה ולכן לדעתי העמקות ורוחב הדעת שם - כשהם כן מופיעים - הם יותר אותנטיים ואמיתיים מאשר בישיבות שמטביעות את הסגנון הזה כמו פס ייצור בתלמידים. אני מכיר בוגרי ישיבות מכל מיני סוגים, ואני הכי מחזיק מדעתם של חבריי לישיבה (ואין פה הטייה לטובת קרובים, אני אומר את זה בהשוואה לבוגרי ישיבות שונות שגם הם חברים שלי, רק ממסגרות אחרות).
אני לא אמרתי שאין בכלל.נורופן.
אמרתי פחות קיימים.
מסכימה עם דבריך, זה אחלה -כשהם כן מופיעים.
פשוט לא הרבה.
לכך הגבתי,אליפלט
עבר עריכה על ידי אליפלט בתאריך ז' בניסן תשע"ז 00:17
יש אולי אשליה מסוימת שבישיבות ליברליות יש יותר רחבות אופקים ודעת, כי זה השיח בישיבות האלה. הטענה שלי היא שזו רק אשליה, והיחס האמיתי הוא די דומה בין כל המקומות.
מסכים לחלוטיןעל חומותיך
מכלי ראשון - את טועה מאוד.לך דומיה תהילה

הרבנים ב"קו"  מ א ו ד  מלומדים בפילוסופיה, אבל מצד שני עושים גם את ההבחנה בסדרי העדיפויות וכמובן שלימוד תורה בראש, ומסייגים מאוד שלא כל דבר שהודפס בספר הוא כבר שווה התייחסות. אדרבה, התלמידים יורשים גישה בריאה יותר כשהם נפגשים בתיאוריות מערביות כאלו ואחרות ומנתחים אותן בפשטות. חוץ מזה שלא צריך לקנות ספריות של פילוסופים גרמנים וצרפתים כדי לדעת מה הלך הרוח בחברה, ויש הרבה מידע באינטרנט (למי שיודע לחפש).

 

חוץ מזה, זה לא שהעולם בחוץ יותר אינטילקטואלי מבחורי ישיבות, הרבה חילונים הו-כה-נאורים-ומתקדמים מדברים ספקולציות וסיסמאות. בסך הכל יש הרבה אווירה של "סלון צרפתי", אבל היגיון ועקביות חסרים שם מאוד. בחורי ישיבה, לעומת זאת, באמת מקדישים מחשבה לרעיונות שלהם וככל שהבחור יותר "כבד" ככה הוא מקדיש יותר מחשבה לדבר. (ככה גם בין הישיבות, יש כאלו שמדברות בסגנון יותר מודרני, אבל אין להן בהכרח עדיפות בתוכן).

 

 

ישיבות ה"קו" הן בסך הכל ישיבות פתוחות, אלה ה"לייטים" שמתחו את הגבול.

(לא אוהב להשתמש במינוחים האלה, אבל לצורך העניין).

הפריע לי הפסקה בסוףקוד אבל פתוח
מי שהוא לא קו זה לייט?
וסתם באופן כללי, ישיבות הקו ממש לא נחשבות פתוחות ביחס לכלל הציבור הדתי לאומי..
אני קורא שוב ואתה צודק.לך דומיה תהילהאחרונה

זה יצא לי קצת חריף מדי. לא התכוונתי שהישיבות מחוץ לחוג של הר המור הן לייט, אלא שיש אנשים ומוסדות שהפתיחות אצלם לא מסויגת מספיק וזה נותן את אותותיו על כל הציבור שלנו, עד שמי שהיה יכול להיחשב מיינסטרים לפני כמה שנים פתאום מוקצה בתור חרד"ל. אותי זה מתמיה.

 

לא יודע מה המדד לפתיחות, אבל "סגורות" במובן המנותק, הלא מודע והבור בענייני העולם הזה - הן לא. זה באמת פשטני באתרי חדשות, מה שמסביר את המניעה של הרב טאו מראיונות וכו'. אני גם לא בטוח ש"פתיחות" היא ערך בכל קונסטלציה. פתיחות אמיתית היא דו-כיוונית, כשיש אפשרות לדיאלוג, ורוב התוכן המוסרי/ פרשני במדיה שאנחנו צורכים הוא חד-כיווני. כלומר, מישהו עשה שיעורי בית בשבילנו ומסר לנו מסקנות (זה תקף גם לסיוג לגבי הפילוסופיה). גם אם כן, והישיבות באמת סגורות, זה לא בהכרח רלוונטי למידת הנכונות או השלילה של השיטה שלהן. לעומת הציבור החילוני, הציבור הדתי-לאומי עדיין נחשב סגור ומסוגר בחומות יריחו מימיות יהושע בן נון. כך שההשוואה לא מקדמת אותנו בהרבה.

 

הציור של הקווניק הממוצע הוא הרבה פעמים קריקטורי הרבה יותר ממה שהוא במציאות, ואני נוטה להתייחס אליו באותו אופן שהגושניק הממוצע נתפס. (בין מעט מאוד לכמעט ולא).

בתור מי שהסתובב בכמה מהישיבות היותר כבדותעוגי פלצת

לא חסרים דוסים כבדים הפתוחים לעולם ולכל עשרו יפיו ותרבותו

 

רק צריך לרענן את רשימת אנשי הקשר...

אגב פה זה מקום נהדר למצוא לא מעט חבר'ה כאלה

היי, קיימים גם קיימיםבעוז ובענווה
פשוט אולי לא במקומות הכי מוכרים . וכנראה לא בישיבות הקו , אלא יותר בכיוון של הגוש. אם כי תמיד יש יוצאים מן הכלל .
תודה.נורופן.
מי אמר שבגוש יותר מתאים?סנה בוער
אולי שם הם ביינישים עם הכלה גדולה של הנ"ל מצד אחד..אבל אולי התודעה שלהם במקום אחר? לא מחייב! לא עשיתי בדיקות בישיבת הגוש אחד אחד...אבל מצד שני הערת הערה מכלילה על הקו(לא שאני קוניק) לעומתם אז נראה לי יש לי זכות להכליל נגד, בהסתייגות.
מסכיםבעוז ובענווה
רק שלא הבנתי מה אמרתי שהוא ״נגד״ הקו
לא "נגד"..סנה בוער
פשוט קבעת עובדה ששם פחות אפשרי למצוא חבר'ה כאלה מבגוש...
אני עדיין חושב ככה ;)בעוז ובענווה
ולא עשיתי מחקר , אבל נראה לי. זה הכל
היי! הנה, אני פה.Talp01
עונה על הדרישות אחת לאחת. אני דתי שמקפיד על קלה כבחמורה, חשוף לעולם (כנראה מעבר לסטנרדט), קורא וקראתי ספרות מכל וכל... ולא היתי פוסל אף אחת על טיול בחו"ל. אולי היתי מציע לה לבוא איתי לדייט בחו"ל.
דייט בחול,נורופן.
בקטנה כזה,
לגעת באייפל ולחזור
וואו, נשמע סוף הדרך ;)איוושה


אז זהו, שכבר היו דברים מעולם וד"לTalp01
קראתי 'בחול' כמו חול יםמומין טרול

מטורלל

דוס חשוךקוד אבל פתוח
אותך היא לא מחפשת


יא אללה.מומין טרול

נפלתי חזק.
אפשר לזרום רגע עם הדוס חשוך? "בעל האבידה מחפש וכו' "

אז יאללה לפרטי. תבקש ממנה מספר!חסדי הים
הלוואי שיהיה לנו עוד זוג פורום.
אני זקן מדי...Talp01
לרוב יושבות הפורום הגלויות.
אין לך מקל הליכה עדיין, זה לא נקרא זקן. גם אםחסדי הים
יש פער של 5-10 שנים, זה לא תמיד מפריע. העיקר, שיהיה התאמה אישיותית.

תן ל @איוושה להחליט, אם הפער מפריע לה או לא.

יכול להיות שהיא בכלל קרובה לגילך.
כן.., בטח Talp01
או בעברית פשוטה, yeah, right
רוב הביינישים שאני הכרתי ומכיר הם כאלהאריק מהדרום
קשה לי להזכר בבינישים שאינם כאלה.
וואלה. קצת חבל שהם לא נקרים בדרכי...איוושה


אני מכיר המון כאלה.דוד=)
בדרך כלל בצה"ל. ותאמת, בדרך כלל בנות יפסלו אותם מהר כי הם לא יראו להם מספיק מחוברים לה׳.
לא לטוס לחו"ל זה להיות צר אופקים?ע מ
אוף, בסה"כ השתדלנו להקפיד על קלה כבחמורה.

(לא יודע אם הייתי פוסל על טיסה לחו"ל, אני מניח שקודם הייתי מברר את העניין יותר לעומק. אבל כן, כנראה שלא הייתי מתחתן עם אחת שטסה לחו"ל, אא"כ הייתה מוכיחה לי שמותר (כי אם זה מותר, זה לא סותר הימצאותה של יראת שמיים ויש על מה לדבר)).
כך או כך – לפתיחות ולסגירות יש מחיר.נפתלי הדג
הנני כאן ✋הגולש האחרון
לפחות ככה אני חושב,
אפילו יותר מזה- הרחבת האופקים היא חלק גדול מהאידאל התורני בעיניי
(או שזה כבר הופך אותי חזרה לצר-אופקים אם אני מרחיב אופקים מתוך תורניות?⁦⁩)
לענ"ד ממש לא, ההפך עברת את המבחן חחחאיוושה


חחחח חן חן , תודה ⁦הגולש האחרון
קצת מופתעת.. יש לא מעטכמעין הנובע
נראה לי שאני צר אופקיםצריך עיון
אבל אני לא בייניש...
איך אתה מגדיר צר אופקים?כמעין הנובע
ואם היית בצבא, לא היה לך כ"כ זמן להרחיב את האופקים גם אם היית רוצה
אמממ מה מוגדר הרחבת אופקים? כיהגולש האחרון
צבא זה מבחינתי אחד המקומות היותר מרחיבי-אופקים
גם לדעתי. לגמרי. אבל אם הוא טען שהוא צר אופקים והיה בצבאכמעין הנובע
אז מכאן שאלתי - מזה צר אופקים?
אולי האופקים שרצה להרחיב לא נמצאים בצבא.. (תוהה לעצמי. אין לי מושג)
רוחב אופקים זה מושג כל כך ערטילאיאיוושה
ואינדיבידואלי לכל אחד. אין תשובה אחת נכונה לשאלה "מה זה?", זה תלוי באדם ובסביבה שלו. אם תשאלו אותי מדובר בפתיחות לעולם החיצון... לא להסתכל עליו מלמעלה אלא בגובה העיניים, ולקחת ממנו את כל הדברים הטובים שבו. הנופים היפהפיים של מדינות העולם שגם הם יציר כפיו של הקב"ה, ספרים וסרטים מעוררי השראה (שמסוננים היטב כמובן) שאומנם אין להם רובד תורני אבל הם כן תורמים להתעצמות ולהתגדלות בפן האנושי-אישי... ועוד ועוד.
מעניין מה שאת אומרת...הגולש האחרון
ואם אני "רחב אופקים" מצד אחד..סנה בוער
אבל בשטחיות מצד שני...כלומר ידע בתחומים רבים אבל במבט שטחי ולא עמוק? האם זה יותר טוב מהסתכלות עמוקה על נושאים מסויימים?

**בשבילי האידיאל זה הסתכלות עמוקה על אופקים רחבים, כלומר גם וגם, פשוט רציתי להביא את הנקודה הזאת כדי שנבין את החסרונות, או הצורך להיזהר מאותם דברים כשהמגע עמם שטחי(גם עם הלכתית מסונן..) ועל זה הבאתי לדעתי בשרשור הזה את המשל של ה"חומרים הרדיואקטיביים"...
לא.. זה התפזרות אופקיםהגולש האחרון
או רחב אופקים צרים. כלומר- מסתכל על הרבה דברים בצרות אופקים..
בטח, לא אמרתי שזה רע.איוושה
אמרתי שאני מזהה נטייה מסויימת אצל החבר'ה שאני נפגשת איתם, ופירטתי מהי ומה הייתי רוצה שיהיה. להיות חשוף לעולם לאו דווקא צריך לבוא על חשבון ההתעמקות בדברים בהם צריך להתעמק, זו הייתה הנקודה שלי מלכתחילה (ע"ע ההודעה הראשונה שלי).
שאלה נהדרת. הדעות חלוקות בזה.נפש חיה.
יש שיאמרו שעדיף ידע כללי במגוון נושאים
הגם שבאופן לא בהכרח מעמיק


ויש שיגרסו שעדיפה התמקצעות - התמחות בנושאים ספורים וידיעתם על בוריים.
לא חייב להיות..ד.

יתכן אדם שלא עוסק בספרות לא-תורנית, וודאי לא חושב שישאב משהו מסרטים - שבעינייך הם מעוררים השראה - וגם לא יסע לחו"ל, על אף שהוא יודע היטב שגם את הנופים שם ה' עשה, כי הוא סובר שאין לצאת מהארץ בשביל זה - 

 

ועדיין יהיה רחב אופקים הרבה-הרבה יותר ממה שאת מתארת עפ"י דמיונך.

בוודאי בשלב שהוא לומד בישיבה ומשקיע את כולו בתורה. אם כך הוא עושה.

 

רוחב אופקים אינו נמדד בראש וראשונה בדברים כאלה, אלא באישיות הפנימית.

יכול להיות אדם מלא "ידיעות" ואופקיו צרים מאד. "מחשב" כזה. 

 

אדם שלומד תורה, על מקצועותיה השונים, ואישיותו וחשיבתו והרגשותיו נבנים מכך - הוא "רחב אופקים" הרבה מעבר למה שאת מתארת. אלא שבשביל זה, צריך בכלל להכיר את העולם הזה שבו הוא חי. 

 

אולי הוא רואה רוחב איכותי כ"כ גדול בתוכו - שחושב שמה שבעינייך "רוחב", הוא בעצם שטחיות, אוסף של פרטים?...

 

זה נכון שיש מקום גם לידיעות כלליות, וגם לקחת את הטוב האנושי הכללי מכל מיני מקומות.

אבל הרבה פעמים הסדר הוא, קודם כל בנין פנימי איכותי - ועל גבי זה, גם קליטה ועיכול נכונים של דברים אחרים. ואז, זה לא "פחד", אלא זהירות במזונו הרוחני. עוסק קודם כל בבנין האיכות הפנימית, נקיה.

 

אני לא אומר שזו סיבה "לפסול" מישהי שנסעה עם חברה לטיול בחו"ל... אבל זו סיבה להבין שיש לפעמים רוחב פנימי, שצריך כלפיו ענוה כדי להכירו.

וואי תודה אחי!סנה בוער
הסברת הרבה יותר טוב ממני את הכוונה שלי...תבורך! חותם כמעט עלכל מילה(בכלזאת רפרפתי..)
כנראה שהוא התכוון "צר אופקים" לפי הפותחת...ברגוע


רגע ואם אני ביום יום נוסע המון לאופקיםבאתי לראות
וגם בונה שם בתים.
האם זה נחשב כהרחבת אופקים?
😜😝🙃
חחחחחח צחקתי בקול!!! איוושה
אגיד לך משהו קטן..פינגו0

קו התפר שנמצא בין שני עולמות הוא מאד מאד דק,

אף תפר לא עולה על חברו וכל תפר נמצא במקום אחר..

 

את רוצה מצד אחד שהוא יקפיד על קלה כבחמורה ומצד שני שיהיה פתוח,

אבל גם יש כאן צד שלישי שאת מתעלמת ממנו.

את רוצה שהוא יקפיד על קלה כבחמורה במה שאת רוצה, ואת רוצה שגם הוא יהיה פתוח במה שאת רוצה.

וזה כבר תפר מאד מאד מאד דק שקשה למצוא אותו.

 

נגיד במקרה שלך, את כנראה מאד תורנית אבל הלכת לטייל בחו"ל שזה ברמה מסויימת לא הקפדה על קלה כבחמורה.

ובעינייך, מי שפוסל על זה הוא לא מספיק פתוח..

 

ויכולים גם להיות הרבה מקרים הפוכים, למשל שהוא ילמד תנ"ך "בגובה כפות הרגליים", שבעינייך אולי זה יצטייר שהוא לא מקפיד קלה כבחמורה ובעיניו את חיה בבועה ולא מספיק חשופה לעולם.

 

אותו הדבר יכול להיות על שמיעת שירי אהבה, ועוד מלא מלא נושאים..

 

אני לא כותב לך את זה כביקורת, כי אני נמצא בדיוק באותו מקום.

אני רק מסביר לך למה זה מה שקורה במציאות..

אוקיי, נקודה טובה. לא חשבתי על זה.איוושה
מאמינה ומתפללת שלאחד שלי תהיה היכולת להלךאיוושה
על קו התפר המדוייק לשנינו...
פינגו0

רק מצטער שכתבתי שאת "מתעלמת" מהצד השלישי,

התכוונתי שלא שמת-לב אליו..

סמנטיקה, בקטנה... הכל בסדר ב"ה!!איוושה
דברים כדורבנות!ותן טל


בתור אחת שלא טסה לחו'ל מתוך עיקרוןביינישית
וכן מחפשת בייניש אך רחב אופקים גם קשה למצוא..אז זה לא קשור לחו'ל או לא סתם שתדעי ושלא תתבאסי,באמת קשה למצוא את השילוב הזה של מקפיד מאוד אבל בעל פתיחות מחשבתית
או שאת קו פרשת המים ולכן ממילא לא תמצאי מנוחה..בסדר גמור
אוי, הפסימיות איוושה
אופטימיות עם ניסיוןנפש חיה.
אני מניח שברוב הישיבות תמצאי מכל הסוגים.ותן טל

יש לי חברים שאם לבחורה יש פייסבוק / סמארטפון זה יהווה אצלם סינון רציני, ויש לי לעומתם חברים שאם האישה הולכת כל חודש לקולנוע לראות סרט זה לא ילחיץ אותם יותר מידי - ואלו גם אלו עוסקים בתורה ברצינות וכו'...

 

ב"הצלחה!!!

וואי.. מזדהה ככפרפר לילה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפיאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בול הפוךלאצעיר

לבנים חופרים שמראה זה לא הכל ושיפסיקו להיות שטחיים.

על בנות פתאום אומרים "מה אתה רוצה? חשוב לאשה שבעלה יראה טוב". 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך