כמה מחשבות על המאמר בהארץ*בננית*

בוא נתחיל בזה שביקורת צריכה להיאמר, אבל זה צריך לקרות ממקום שבא לתקן, ולא ממקום מלכלך או מתעב כמו במקרה פה.

אני בעד להתייחס בישרות לטקסט ולראות אם יש בו ממש

 

1. אני חושבת שעיקר הבעיה שלו, היא שחזונות עתידיים שאמורים לקרות בדרכים לגיטימיות מתוארים כרצונות שמסיבות טכניות לא באות לידי מימוש, אך לו היה הדבר אפשרי לא היינו בוחלים באמצעים.

במחשבה הזו הוא משייך למגזר רצונות אלימים וכוחניים.

כנראה שהוא לא הבין או לא רצה להבין את התפיסה.

רובו המוחלט והשפוי של המגזר לא חושב שהדברים אמורים לקרות מתוך איומים או אלימות (פיזית, מילולית, תרבותית וכו'), אלא מתוך תהליכים טבעיים.

כך לגבי חזרה בתשובה, יציאת הערבים מהארץ, שינוי מערכות המשפט והצבא.

לא מדובר בתכסיסים מבריקים להשתלטות, אלא באמונה שאם הדבר נכון וטוב, ירצו להצטרף אליו.

 

2. נכון, אני חושבת שאין מספיק התייחסות בציבור לנושאים חברתיים. אבל יש מגמת שיפור וזה גם תלוי על איזה קבוצות במגזר מסתכלים. יש ויש.

 

3. נקודה אחת שכן הרגשתי שהוא צודק בה -

יש מושגים, כמו דמוקרטיה וזכויות אדם, שהציבור משתמש בהם בצורה שהיא לא לגמרי ישרה. הם משמשים ככלי ניגוח פוליטי ולא נובעים מאמונה בהם.

כשזה משמש להצגת מראה כלפי צביעויות זה תקין (כמו בעניין חופש הביטוי. לא חייבים להסכים עם העיקרון כדי להצביע על צביעות), אבל כשמשתמשים בזה רק כשנוח זה צורם.

וזה קורה לפעמים.


4. אהבת ישראל - לפעמים גם אני מרגישה שזה חיצוני ותכליתי, כמו למשל לצורך החזרה בתשובה. אם אוהבים, אז בכנות, ללא תנאים.

בכל אופן זה תלוי על מי מדברים. גם כאן יש ויש.

5. בנוגע ללאומיות - נכון, הוא תפס נקודה משמעותית - החידוש הגדול של היהדות הוא בכך שהיא קושרת בין אמונה ודת ללאומיות. אף אחד לא ניסה להסתיר את זה, וזו לגמרי אידאולוגיה לגיטימית.

נכון, קשה להילחם בזה, באסה.

 

(@נחמיה17)

ממש יפה!שה אובד.

מסכים לגמרי.

אני רק רוצה להוסיף ולומר, שאני חושב שהוא אמר משהו מאוד אמתי. (כמובן מראיה מהצד שלו). אנחנו רעים, בעייתיים ואי אפשר לטפל בנו. אנחנו לא עם שאפשר להילחם מולו וזהו. אנחנו בעצם סוג של שורש שנאבק מול השמאל מתוכו. אנחנו לא משהו חיצוני, אלא משהו פנימי. זה נקודה מאוד אמיתית.

אבל כמובן, כמו שהוא אומר את זה עלינו, גם אני יכול לומר את זה עליהם. גם הם, לא עם, ולא אומה. משהו ממנו שנאבק בנו. אף טיל לא יעזור, ושום יחידת עלית. הם משהו מתוכינו שמכרסם אותנו.

הבעיה שאחינו בשמאל לא מאמינים באחדות. הם מקבלים את כולם, הם מאוד פתוחים, ומאוד ליברלים. הם מקבלים את הרוצחים הכי שפלים, ואת המחבלים הכי מתועבים. אבל עלינו, משום מה, לא חלה הליברליות וקבלת האחר. אנחנו מעבר לגבול הדמוקרטיה והרצון הטהור והנקי לקבל את כולם. 

לעומת אחינו משמאל, יש אותנו. אחיהם מהימין. אנחנו מאוד רוצים לקבל אותם ומתפללים שיחזרו בתשובה שלימה (אני ח"ו לא מסכים לשום מילה שאמר מיכאל בן ארי על גדעון לוי. לדעתי אלו דברי כפירה ושנאת אחים. נכון, אנחנו לא מסכימים עם שום מילה של גדעון לוי אבל בחיים אנחנו לא נעיז לומר על יהודי, באשר הוא "ימח שמו").

מאז ומתמיד מלחמת אחים הייתה העננה השחורה שריחפה מעלינו. לפעמים היא התפוצצה (אלטלנה) ולפעמים נעלמה (ברית בנט- לפיד וכו'). אסור לנו לפוצץ אותה שוב. גם אם אנחנו לא מסכימים לאף מילה שמוציאים אחינו ממחנה השמאל, אסור לנו ח"ו לקללם או לגדפם. זו לא דרכה של התורה.

לא אוהב את הסגנון המתנצלalezishאחרונה
הלוואי והוא היה צודק
צריך להכיר בעובדה שיש פה שני אידאולוגיות סותרות, וכן בהרבה מובנים אני חפץ במותה הרוחני של מדינת תל אביב לא פחות מחיזבאללה

לעולם הערכים שלו אני רוצה להיות מסוכן לא פחות, אני לא רוצח יהודים אבל מצד מי שרוצה שהשני יעלם אני לא פחות מחיזבאללה

ולכן
אני לא מפחד מאלימות, אני יודע שהיא לא יעילה. פעם סקלו פה מחללי שבת, כשאני מתפלל כל יום השיבה שופטינו זה כולל מכות שוט לכל מי שלא מקיים מצוות עשה. לא אוהב את קידוש האי אלימות, זה סתם כי זה לא יעזור ולא יצליח לגרום לעבודת ה באמת.

אם הייתי יכול הייתי מנהל פה את המדינה ולא בוחל באמצעים מלוכלכים ובטח שלא יפריע לי לעוות קצת מושגים כמו דמוקרטיה (שבמובנה היום קצת סותרת את היהדות).
יש לי מטרה - משיח, לצערי אני עוד לא שם אבל אם אני אצליח אני אפעל לשם בכל הכח ולא אתבייש בזה ולא אגיד שרק בהליכים טבעיים.
בעיה קטנה אני לא יכול, בעיה שנובעת מכך שהציבור הדתי לאומי נעלב כשאומרים לו שהוא נגד מדינת תל אביב במקום להתגאות, כשהוא לא מודע למלחמה ולא רוצה להשתתף בה אלא לפסוח על שני הסעיפים. לכן הוא מכניס את כל הדת שתתאים לדת הליברלית שלו.

כתבתי משו יותר ארוך בזמנו אבל הוא חפירה רצינית, ראו הוזהרתם
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך