"לא תרבה שיחה עם האישה"מור ולבונה
אז מכוון ש@שם קצוץ505 לא רוצה שננצל"ש,
והסוגיה הזו מעניינת אותי (למרות שרציתי להגיב על משהו אחר בשירשור ההוא), מה דעתכם בנושא?

האם מפגשים מעורבים עם תוכן, ראויים?
האם מפגש כזה הוא דומה ללמידה באקדמיה?

לכל האנשים שהולכים להוציא את התותחים הכבדים,
בכוונה לא פתחתי את זה בפורום בית מדרש.
הלכה- מקובלת
כפיית הלכה ואי הכלה של דעות אחרות בהלכה- לא מקובלת.

תודה
שורש השאלה לענ"דגמני
הוא האם טוב לבני/בנות 20 פלוס שיהיו להם חברים/ות מהמין השני בכלל, והאם זה טוב שיכירו חברים/ות חדשים/ות מהמין השני בפרט.
שורש השאלה לדעתיבסדר גמור
בצורה בוטה היא:
האם אנחנו מסוגלים להסתכל על בני המגדר השני כבני אדם ולא כאובייקט מיני או לא מסוגלים?

וזאת בעצם שאלה יותר כללית לכל התמודדות שהיא:

האם אנחנו רוצה להתחבא ולהדחיק את העובדה שיש זרמים בעולם, ומשיכה לכל מיני כיוונים- זו גישה אחת. קצת חרדית ויש בה מן האמת עד גבול מסוים.
"יש פיתוי לדבר, ואני אעצום עיני כדי לא להתמודד".

יש את הגישה שאומרת אני אדם בעל בחירה, ואבחר כרצוני בהתאם לשאיפות שלי. אם אפול אשלם את המחיר. אבל הנזק היוצא מהסתגרות גדול בהרבה.
גם בגישה זו אני רואה אמת עד גבול מסויים.
"יש פיתוי לדבר, הקבה ברא אותי בעולם כדי להתמודד, אז אני אתמודד, ואעשה כמיטב יכולתי".

סיכמתי טוב?
אין אפוטרופוס לעריותדור =)
אתה מוכן לבואבסדר גמור
להיות ביביסיטר?
אין לי זמן להגיב כרגע.. אבלמבקש אמונה

לא הבאת שום טיעון הלכתי, במחילה... זו דעתך האישית בלבד 

ולא נראה שההלכה תומכת בלהכנס לנסיונות לכתחילה.

 

 

העובדה שזה בכלל נסיון!בסדר גמור
זו הבעיה.

הטענה שלך היא:
אני לא מסוגל לדבר עם בחורה בלי להימשך אליה, לא מסוגל להקשיב לשיעור אם יש שם בנות.

לדעתי זה הופך התמודדות כשמתייחסים לזה ככה ולא ההפך.

אף אחת לא יושבת מולך בחוסר צניעות או עושה משהו מושך. זה הכל בראש שלך.

מחילה אם זה יצא קצת ישיר אבל זו דעתי.
חז"ל הזהירו מהסתכלות בבגדי צבעונין של נשיםאביר הקרנפים

הגישה שלך מתנשאת ושגויה.
גם מה שבראש אסור. הרהורי עבירה קשים מעבירה.
ולא צריך חוסר צניעות או מעשה שנועד למשוך כדי להביא לכך. גברים נמשכים לנשים ונשים נמשכות לגברים וזהו טבע העולם.
בכל מקום בו גברים ונשים מתרועעים ביניהם, גם בנסיבות הכי רציניות, אי אפשר להתעלם מהכוח הטבעי החזק הזה.

מי שמתכחש לזה משלה את עצמו.

 

נורא בי עמרם!

אני טיפה מגזים כדי להעביר מסרבסדר גמור
אני לא חושב שצריך ללכת ולהתמודד עם כל מה שיש היום, ויש המון פריצות נוראית.

אבל אנשים לא קולטים שאנחנו בדור אחר, ודברים השתנו פה..
אז התורה או דברי חז"ל כבר לא רלוונטיים לדור הזה?אביר הקרנפים

כי הוא דור אחר?

 

נצרכו לדורות דבריו של שלמה המלך "מה שהיה הוא שיהיה ואין כל חדש תחת השמש".

הגמרא מספרת על דורות ותרבויות של פריצות נוראה. הדור שלנו לא המציא אותה.

 

ואת עזרת הנשים בנו בעזרה ולא בגלל שהנשים באו לשם לבושות במכנסונים/תחתונים או ניסו לבצע פעולות מושכות. 

אתה רוצה לומר ליפה לקצת
שבמפגש הזה אין שום מתח באוויר?
שאין שום הבדל מבחינת הנוכחים בין מפגש כזה למפגש נפרד?

אתה או תמים מידי
או מתכחש לזה כדי להרגיש טוב עם עצמך
לצערי אני לא תמים מספיקבסדר גמור
שוב אני באמת חושב שזה עניין של השכל.

כשמייחסים לנושא מסויים כזאת תהודה- הרגש והשכל מתנהגים בהתאם.

לדוגמא, המלחמה האובססיבית לגבי גובה מחיצות בבתי כנסת שגורם לפילוגים ובלגן אדיר. בשביל מה? אם היינו מתייחסים לזה בשיוון נפש זה היה מניח את נפשינו ונותן לנו להתרכז בתפילה במקום במחיצה המגוחכת.
עד לפני כמה שנים המחיצה היתה אולי חצי ממה שיש היום, כי אנשים מאבדים את הצפון ומתעסקים בטפל!
אז אתה גם בעד ריקוד מעורבפה לקצת
כי רק צריך להסביר לשכל שאלה אנשים בדיוק כמונו ואין כאן שום בעיה אם לא מחפשים אותה?

מנסה להבין באיזה שלב ההלכה נכנסת לתמונה אצלך
מהתחלה:בסדר גמור
ריקודים מעורבים אסורים בתכלית ומשחיתים את הנפש.
שירת נשים חייה - כנל

משהו בהתנהלות הנפרדת הוא טוב ומבורך ויש דברים שמקלקלים אנשים.
גבר ואישה שמגיעים לשלב של הכנה לקשר זוגי והם פשוט מקולקלים. לא מצליחים כי השורש רקוב.
ואחכ הם מתחתנים והבעל/אישה לא מצליחים להתמודד עם גברים/נשים אחרים בעולם כי הכל עקום.

קשה להסביר בכמה מילים, זה נושא ארוך.
ואתה חושב שמפגש מעורבפה לקצת
ימנע/יפחית את הקלקול הזה?
במידה מסויימת כן.בסדר גמור
אני לא מארגן מפגש כדי לתקן אנשים, הלשון הזאת בעייתית מלכתחילה.

אני מארגן מפגש ליושבי הפורום בהנחה שמי שיגיע יוכל להתמודד בצורה בוגרת עם המצב ולהכיר בעובדה שהמגדר השני הוא קודם כל בן/ת אדם, עם דעות, רצונות ותחושות, ואחכ בצורה נפרדת יש את הפן הרגשי שנקשר.
אתה בטוח שלמדת במרכז?דור =)
שמה כל החתונות בישיבה נפרדת
לא למדתי במרכזבסדר גמור
לך תגיב למישהו אחר..
זו היתה ציניותבסדר גמור
שאומרת תעזוב אותי, אני לא רוצה לראות תגובות שלך.
תשמור על הילדותיות המציקה שלך לעצמך ותעבור להטריל בפורום אחר. שמעתי שבתפוז נחמד להטריל.
חחח שקרןדור =)
עכשיו אתה גם מוציא שם רע.. מעולה..בסדר גמור
תמשיך, לא יזיקו כמה העברות לחשבון שלי..
איך אפשר להבין בדיוק אם לא רשמת (צ)?דור =)
בעצם שכחתיבסדר גמור
שלא היתה לך בר מצווה עדין אז אי אפשר לעשות העברות מקטינים..
זו לדוגמא ציניות שלא צריך להוסיף בה (צ), כי אפשר להבין לפידור =)
ההגיון.
שמה לא
ואם אתה עדיין טוען שכן אז איך אפשר לדעת מתי אתה ציני? הרי לפעמים אתה גם רציני כגון 'הבדיחות שלך מעולם לא הצחיקו' - אולי גם זו ציניות?
פףףף נפרדות. ספר לי על זה.LightStar

בס"ד

 

 

 

אגב, בשבתות שיעור וכאלה יוצא שיש משפחה של הרב ויש בה נשים רמחנא ליצלן.

 

די להתבכיין על המיעוטים..דור =)
וזה לא אותה רמה
אולי אתה צודקפה לקצת
זה באמת יגרום לחיספוס קל (לא לחיוב) אצל אנשים שיגיעו למפגש כזה
השאלה היא אם זאת ההשלכה היחידה שתצא ממפגש כזה. אני בטוחה שלא
וגם אם כן, לא בטוחה שאנחנו חכמים יותר מחכמים שקבעו לנו את הגדר הזה.

ולא הבנתי, למה ריקוד מעורב אסור?
ולמה שירת נשים אסורה? זה בדיוק כמו מפגש מעורב, הכל תלוי בראש. אם תחשוב שאישה שרה זה בדיוק כמו גבר- מה הבעיה בלשמוע אותה?
היריעה צרה מלהכיל.. בהזדמנותבסדר גמור
או שלא תהייה- כי לדבר איתי זה חטא בעצם
מצחיק מינוס פה לקצת
זה ממש לא קשור, ולא נכוןמבקש אמונה

יש אמא ואחיות, זה מספיק כדי לדעת שאשה זה אדם עם דעות ורצונות.

הן בטח לא שונות מבחורה ברחוב..  

 

דבר שני, יש מעשה בגמרא על אביי (כמדומני) שראה בחור ובחורה הולכים ביחד בשדה ולא חוטאים

והוא התפלא איך זה...

עד שענה לו תלמיד חכם אחד שהיצר הרע עוזב את כולם ומתגרה דווקא בתלמידי חכמים.

 

מוסבר בספר נפש החיים: שככל שהאדם יותר מתוקן נשמתו קשורה יותר למעלה, ולכן המעשים שלו משפיעים בעולמות יותר גבוהים

 

 

מה שאומר, שאם בנאדם התחספס, זו סיבה טובה לדאגה

אתה מביאבסדר גמור
מקרה של יחוד.

ברור שאביי התפלא אז כל המציאות היתה שונה- ובנוסף היחוד של הזוג.

לא חושב שיש טעם לחפור עוד..
טוב, נפסיק "לחפור"מבקש אמונה

אבל תזכור שעד עכשיו כתבת רק את דעתך האישית

להעמיקבסדר גמור
אם כבר, כדאי שתביא את המקרה עם אשתו של אבייאביר הקרנפים

שבאה לבית דינו של רבא

לא מכיר.. מבקש אמונה


היי אולי תסביר לי מה הולך שםמבקש אמונה

אני עדיין לא כזה חזק בארמית

סיפור המעשה בקצרהאביר הקרנפים

לאחר מותו של אביי, נכנסה אשתו לבית דינו של רבא על מנת לתבוע את מזונותיה מן הירושה.
היא טוענת שכחלק מהקיצבה שלה מגיע לה גם יין בכמויות מסוימות, שלטענתה אביי היה נותן לה בכוס גדולה "כזו".
וכשהיא נושאת את זרועה להראות באיזה גודל של כוס מדובר, השרוול מופשל וזרועה נגלית ומחמת יופיה, נוגה אור מזרועה בבית הדין.
מחמת שכך, נכנס רבא לביתו ומבקש מאשתו לשכב איתו. אשתו תוהה מה קרה ושואלת מי ביקר בבית הדין. כשהיא שומעת שמדובר באלמנתו של אביי, היא חוטפת התקף קנאה ותוקפת אותה באלימות עד שמבריחה אותה מן העיר.

הלקח:
לא צריך להיות סוטה ואפשר לנהל דיון ענייני עם אישה ועדיין להרגיש משיכה.

פשש וואו.. תודה! מבקש אמונה


תודה רבה אדמיננובסדר גמור
סוף סוף
פעם רקדו מעורב. |רק אומר|LightStar


פעם הלכו ערומים |רק אומרת| (ערכתי)פה לקצת
והיום אפשר למצוא היתרים לכל דבר כמעט.
השאלה מה אנחנו מחפשים, להקל בהכל או לקיים את רצון ה'
יש פעם ויש פעם. אני התכוונתי ללפני 50-60 שנה בסה"כ.LightStar


וזה עדות למה? שעם ישראל לא היה צדיק אז? זה ידועהדוכס מירוסלב

המלחמה בדת אז הייתה רוויה אלימות

שעם ישראל היה צדיק אז ולא הלכו עם כיסוי ראש.LightStar

למעשה, זה היה לפני המלחמה בדת. בערך.

50-60 שנה עם ישראל לא היה "צדיק" וזה כתוב בכל הספרים מאותההדוכס מירוסלב

תקופה. תוכחות על גבי תוכחות. רוב העם היו עמי ארצות וכמעט ולא היו נשים שומרות תורה ומצוות.

וזה ממש לא לפני, המלחמה בדת היא מלפני קום המדינה עוד בתקופת הרב קוק, שקרא להם, להזכירך, ערב רב מרוסיא

עד לפני כמה שניםאביר הקרנפים

עזרת נשים היתה חדר נפרד או גזוזטרה מוגבהת בירכתי בית הכנסת.
משחקי המחיצה באו מכת הרפורמים והקונסרבטיבים.

או ממציאות שהשתנתה.ענבל
בס"ד

נשים היום הן חלק הרבה יותר פעיל בעולם הדתי וזה הגיוני שההלכה נבחנת בעיניים אחרות.
אתם ברצינות אומרים לי שאתם חושבים שחז"ל לא דיברו בין השאר על סמך המציאות בה הם חיו?
אף אחד לא עוקר את ההלכה מהשורש, פשוט הולכים להבין את העקרונות מאחורי דברי חז"ל ולהבין איך הם מיושמים.
היהדות לא נועדה להיתקע בתקופת האבן.
ההיסטוריה מוכיחה אחרת.אביר הקרנפים

כל מי שטוען שחז"ל דיברו על סמך המציאות שבה הם חיו והיהדות לא נועדה להתקע בתקופת האבן, בסופו של דבר מגיע למקום שבו בעצם היהדות שייכת לתקופת האבן.

הרצון לחברה מעורבת ברור ומובן. אנשים רוצים את ההזדמנות לראות ולהכיר ואפילו לפלרטט. זה טבעי.
הניסיון להתעלם מזה ולטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מה שמפריע לי.
 

לא, אנשים רוצים להכיר אנשים מעניינים בלי קשר למינם.ענבל
ולא על זה נאמר לא להרבות שיחה עם האישה?אביר הקרנפים

זו בדיוק הבעיה כשפוגשים אדם מעניין בן המין השני. העניין גורם לקרבה והקרבה גורמת לקרבה יתירה...

העניין שלי הוא בנאמר, לא בגוף של האומרת.משה


זה יכול להיות רק במקרים ידועיםאביר הקרנפים

כשאין שום משיכה בכלל.
בכל מקום שיש משיכה, כל אינטראקציה מהווה זרז ואמצעי לקרבה.

אני לא חושב שאצל הממוצע היום יש משיכה לאישה רק כי פגש אותהמשה

לא אגיד שכיבו את יצר הרע בכלל, אבל בין-לבין יש מגוון רחב של אפשרויות בחירה שאפשר לגמרי להשתמש בהן.

 

וכן, יש כאלה שמה שהם עושים זה לחפש את יצר הרע בכל מקום. במקרה כזה הם גם ימצאו אותו וייצרו אותו אם הוא לא נמצא.

הייתי ליד כאלה (דווקא בסביבה לא מעורבת) וברחתי מהם כשיכולתי.

אולי די עם הקטע הזה של משיכה מגדירה איסור? זה לא עובד ככה הדוכס מירוסלב

לא כתוב בתורה "אל תמשכו אל מי שעומד מולכם".

צריך להסתכל בשיטות הפוסקים, יש המון איסורים חוץ מהרהורי עבירה (חלקם מדאורייתא גם!)

אתה אפילו לא צריך "לפגוש"אביר הקרנפים

לכל אדם יש משיכה לבני המין השני שעונים לטעם האישי שלו.
אפילו רק אם רואים אותם ברחוב. 

כל שכן כשיש אינטראקציה שיוצרת קרבה גדולה יותר, וככה אם רוצים ואם לא בוחנים את זה שעומד מולנו.
האדם ישים לב אם זה שמדבר איתו הוא שמן או רזה, אם הוא דוחה או נעים לשהות במחיצתו.
כאשר מדובר בבן המין השני, זה קצת יותר משודרג.

להרבות זה עניין יחסי ולא מוחלט.ענבל
"באשתו אמרו, קל וחומר באשת חברו."אביר הקרנפים

לעניות דעתי, להרבות זה לפטפט עם נשים מעבר לצורך של ממש - כולל הדיון שאנחנו מנהלים כרגע.

מה ההגדרה שלך?

ההגדרה שלך היא ההגדרה של מסכת אבותהדוכס מירוסלב


נו...אז? שם נאמר לא להרבות שיחה עם האישה.אביר הקרנפים

אז ההגדרה שם היא שקובעת. לא?

כן, אני אומר שמה שאמרת הוא הפירוש האמיתיהדוכס מירוסלב

אני גם חושב שזה נפסק להלכה שלא כמו רוב מסכת אבות שהיא מידות חסידות

תודה.אביר הקרנפים

לא יודע אם רלוונטי להזכיר את מעשה ברוריה ורבי יוסי הגלילי.

נכון פרח מזכרוני, אולי משם נפסק להלכההדוכס מירוסלב


צריך לבדוק את מקורות הפסיקהאביר הקרנפים

הגישה של ברוריה לא הכי בריאה וסופה מעיד עליה.

אבל גם היא וגם כל המלומדות שמסופר עליהן כי למדו ולימדו עם "הבחורים המופלגים", עשו את זה מעבר לוילון.
 

וכאן שואל הבן:
הבחורים המופלגים התעניינו בגוף שלה ולא בתורה שבאה ללמוד וללמד?

אני כמעט בטוח שזה נפסק להלכההדוכס מירוסלב

ומה זה משנה במה התעניינו? למה אנשים מעקרים את הדין הזה בגלל כל מיני מניעים. זה לא משנה מה כוונת השומע ממש

ומניין לכבודו שלא מדובר בנשים נשואות בלבד?בסדר גמור
ורק החמירו את זה לכל נקבה?


ולכן הפירוש מדבר על אישתו ועל אשת חברו כי יש איסור חמור של אשת איש..
באשתו עצמו יש איסור אשת איש? הדוכס מירוסלב


נו תענה לזה בעצמך..בסדר גמור
אתה רציני? האיסור הוא על אשתו, זה פשט המשנה שם. הטעם שנתתהדוכס מירוסלב

שהוא איסור אשת איש לא שייך לשום דבר.

ציטוט מדוייק: "ואל תרבה שיחה עם האשה. באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו".

 

הק"ו בא רק להוסיף עוד איסור של קרבה באשת איש שהוא חמור בהרבה. אבל האיסור להרבות שיחה עם אשתו הוא עניין נפרד וזה גם כשהיא מותרת לו.

כלומר ברור שאל תרבה נאמר גם על המותרות לו, גם על רווקות שאסורות לו לעת עתה, ואין צריך לומר על אלה שאסורות לו עולמית.

סביר שיש ביניינו אי הבנהבסדר גמור
אין סיכוי שמותר להרבות דיבורים ואהבה כשאשתו אסורה עליו. יותר גרוע מיחוד
ברור שאסור, אני אומר שהמשנה שם מדברת על כשהיא מותרת!הדוכס מירוסלב

ועדיין אומרת שאסור

ברור שמותר!!!כי בשמחה תצאו.

אסור קלות ראש, שזה מושג שקשה להגדיר.

היחיד שראיתי שכתב על זה היה הרב קנוהל,

בספר שלו על הלכות נדה (עמוד 165 למטה).

דיבורי אהבה מותר? עזוב כרגע את ההלכה בפועלהדוכס מירוסלב

אבל המשנה הזאת אומרת שגם כשהיא מותרת אסור, ואתה רוצה לומר נגדה שמותר...

לא יודע לגבי דיני נידה, אני לא נשוי, אין לי מושג.

 

מצד ההלכה לגבי אל תרבה שיחה עם האישה "באשתו נאמר" זאת מידת חסידות עד כמה שאני זוכר, אבל עם אישה אחרת זה כבר איסור

(למדתי ולומד הלכות ומסכת נדה) כן. מותר.כי בשמחה תצאו.

לאשה אחרת ודאי אסור,

אבל לא על זה דברתי...

בכל אופן ממידת חסידות גם דיבורי היתר וגם כשהיא מותרת איןהדוכס מירוסלב

להרבות ועל דברי המשנה הזאת סובב הדיון פה ולכן הדיוק הנ"ל של שם קצוץ לא כל-כך נוגע לעניין (למרות שיכול להיות שלא הבנתי אותו)

"מגיד לאדם שיחו"אביר הקרנפים

אומרים חז"ל: על שיחה קטנה שבין איש לאשתו.

מידות חסידות ודאי יש, השאלה אם זאת הלכה מעיקר הדןהדוכס מירוסלב

ושם כמדומני מדובר על שיחות עם תוכן לא ראוי

חחח ההלכה לא נבחנת ככה הדוכס מירוסלב


מי שלא רוצה לא מייצר מתח באוויר במפגשים האלהמשה

הייתי בכמה מאות כאלה בעשור וחצי האחרונים. ברובם לא היה מתח כזה בכלל או כמעט ולא היה.

 

אני יודע שהיו כאלה שבחרו לייצר אותו, אבל במפגש עצמו זה לא הורגש.

תקשיב אחי...מבקש אמונה

שני דברים אמרת בשרשור הקודם, ואני מחכה שתוכיח אותם

 

א. שהמשנה באבות לא נפסקה להלכה ואין בעיה להרבות בשיחה

ב. שמי שמקיים אותה הוא מגוחך שאיבד את הצפון. 

 

ובמקום זה אתה תוקף את מי שלא חושב כמוך, ובין השורות אתה מוציא אותו סוטה

זה לא דיון אלא סתימת פיות.  וחבל... זה לא נעים

 

אתה אמנם בחור נחמד, אבל דעתך האישית היא לא הלכה

 

זאת לא גישה חרדית, אלא הלכתית. אם קשה לך עם זה, סבבה, אבל אלהדוכס מירוסלב

תוציא את כל השאר טיפשים רק כי הם מקפידים על קלה כבחמורה. זה לא מגניב

לא טיפשים חלילהבסדר גמור
סומים
לא סומים חלילההדוכס מירוסלב

אלא מקיימים את ההלכה ככתבה...

מרגיז אותי שהיום כדי להקטין את ההלכה קוראים לכל מי שמקפיד עליה חרדי בווריאציה כזאת או אחרת.

אפילו בציבור שלנו דחפו את המושג "חרד"לי" רק בשביל להוציא את מי שמקפיד קיצוני.

זה מה זה לא מרגיש לי כאילו המשיח קרוב

אני משתדל להיות חרד"לבסדר גמור
אבל לא חרדל עיוור
ביקשו שלא יהיה פה דיון הלכתי, אז אם תרצה פתח מקביל בביהמ"דהדוכס מירוסלב

כי יש פה עשרות איסורים אחד על גבי השני שעוברים עליהם.

להיות עיוור זה לא לראות את הכמות האדירה של האיסורי תורה ודרבנן בזה

לדעתי זה לא ראויברגוע

מותר לדבר עם נשים רק על דברים עניינים (לדוג' מוכרת בסופר) או לצורך שקשור לפורום הסמוך..

 

המפגש לא מיועד בשביל התוכן-

לא חסרים שיעורי תורה.

 

גם לא מיועד לשידוכים-

אולי זאת מטרה נסתרת, אבל אני חושב שבגלל שהרוב לא מגיעים במחשבה הזאת

והוא לא בנוי כמו מפגש פו"פ, יש בזה בעייה.

 

המפגש גם לא מיועד להפגש רק עם הגברים או הנשים-

אחרת היו עושים אותו נפרד.

 

זה לא דומה לאקדמיה משתי סיבות-

א. לאדמיה באים בשביל ללמוד, לא להפגש עם המין השני.

ב. גם באקדמיה עדיף ללכת למקום נפרד, ומי שנאלץ ללכת למעורב צריך להזהר לא לדבר יותר מידי עם המין השני שלא לצורך.

^^תגובה מצויינת. מסכימה עם כל מילהפה לקצת
זו לא אותה מטרה כמו למידה באקדמיהדור =)
זה אסור לפי רוב גדול של רבנים.
אני מסכימה עם תגובתו של שם קצוץ.ענבל
בס"ד

זאת בעיקר שאלה איך אני רואה את בני המין השני- כאנשים כמו כל אחד אחר או כבעלי פוטנציאל משיכה.
אישית אני רואה אותם כבני אדם ועל כן איני רואה פסול בלשתף אותם בתחומי החיים.
מפגשים מעורבים גם בלי "תוכן" ראויים בעיניי.
זה לא דומה ללמידה באקדמיה אבל זה גם לא קשור אחד לשני.
אם את לא רואה פוטנציאל משיכהגמני
זה לא נשמע הכי טוב. לא בציניות.
אל תדאג, יש מספיק שיכולים להעיד שאני סטרייטית לחלוטין.ענבל
בס"ד

אולי הייתי צריכה להוסיף את המילה "רק".
לא נעים לנו לשמוע את המושגים הללו.צפונית אחת
את בעצמך טוענת שאת לא כמו כולם פה.
את המושג סטרייטית? אם לא נעים לך את מוזמנת לדווח.ענבל
בס"ד

המנהלים יחליטו.
ממש לא מכבדצפונית אחת
שיהיה לך רק טוב
קשה לך לפנות למנהלים?ענבל
את רק גורמת לך למצב לא נעים..צפונית אחת
הרי ברור שמה שאת עושה הוא לא אסור אך לא ראוי
(סבירות גבוהה שהיא טרול. אל תתפלאי)ענבל
כולם רואים כעת איזה עוול את עושהצפונית אחת
עוד פעם ענבל רבה עם מישהו? משיח בן דוד


עוד פעם מישהו נטפל לענבל פה לקצת
לזה התכוונתימשיח בן דוד


אני לא מעוצבנת, סתם מעצבנים אותי ענבל
👍גמני
אני רואה שכולם הספיקו כבר לעשות דיון מהתגובה.. סליחה אם גרמתי לחוסר נעימות יתרה.. באמת ניסיתי להבין את כוונתך - והסברת, והכל טוב!
זה בסדר, אני רגילה ענבל
רב ד"ר אמריקאי אחד,ים חי מיה"ך

אמר לי שכשהוא היה צעיר בארצות הברית, נדמה לי הוא דיבר על אנשים מהישיבה יוניברסיטי או ישיבה אחרת שלמד בה - אז הוא אמר שהוא זוכר שבתות (שבת אחת? לא זוכר בדיוק מה, אבל הוא תיאר את זה כעניין בנאלי) שישבו בחורים וגם בתולות אחרי סעודת שבת והיו מדברים ואף אחד לא ראה בזה פסול (כמובן "ואף אחד לא ראה בזה פסול זה דעתו, ייתכן שהיה מי שכן ראה בזה פסול. אני אישית ללא דעה מגובשת בנושא ואני באמת לא יודע)

אני יכולה להראות לך את זה גם בישראל ענבל
אוקיי. אבל שם היו חרדיםים חי מיה"ך


חרדים אמריקאים לא שונים בהרבה מהזרם הליברלי בישראל..ענבל
הוא הגיע לישראלים חי מיה"ך

ולפחות חלק מהמשפחה שלו התערתה בציבור החרדי. אני זוכר את אחיינים שלו מהיסודי הם היו נראה לי מושפעים מהזרמים הפחות ליברליים

יכול להיות.ענבל
בס"ד

אבל באמריקה הרבה נראים כמו חרדים אבל הם לא דומים בכלל לחרדים שאנחנו מכירים. הם הרבה יותר מודרנים.
קיצור, הם לא חרדים שגורמים לי להגיד "וואו אפילו הם עשו את זה"
מדובר על עילית החברה של בני הישיבותים חי מיה"ך


אני חושב שיותר מדובר על הבדל של פעם והיוםים חי מיה"ך


מרכז של לפני שמונים שנה ובנות מאה שעריםalezish
ולא הנוער שוליים

היו מסתובבים ביחד
אם לא כתבת מבחינה הלכתית, נא להתעלם מהתגובה הזאתהדוכס מירוסלב

אם כן, אז אין לזה שייכות להלכה. לא יודע למה אנשים כל הזמן מדברים על משיכה בהקשרים של איסורים.

לא עוקרים מצוות בסברות שאנחנו (ופה זה בעיקר החילונים) ממציאים...

יש סיבות אחרות לאסור גם בלי קשר למשיכה

לא טרחתי להתייחס מבחינה הלכתית כי זה דיון טחון ולעוס.ענבל
בס"ד

יש 200 כמוהו בפורום.
אישית אני ממליצה על החוברת של הרב שרלו על חברה מעורבת צנועה לכתחילה.
מלבד זאת, במחילה מכבודך, לא מתפקידך להחליט אלו תגובות ראויות להתייחסות ומשפט כמו שכתבת בכותרת הוא משפט פוגעני ולא מכובד בכלל.
התכוונתי להתעלם מהתגובה שליהדוכס מירוסלב


אה אז סליחה, חשבתי שדיברת על שלי ענבל
יש לך חודש וחצי, אני בסדרענבל
מסכים מאוד עם התגובה של ברגוע.יהודה פ.

הייתי בכמה מפגשי פורום, וכן יש את המתח באוויר ואת האדם שמתנהג שונה ליד בנות לעומת מה שלידך.

 

בעיקרון אני כן רואה בזה פסול ולא ראוי. יצא לי קצת להתדיין בזה בכמה ש"א, אין תשובה ברורה איך הפורום מתנהג והאם בצורה הנכונה. במפגשים הנפרדים האווירה הרבה יותר משוחררת.

וכן, בעיקרון כל החיים צריך מרחק כלשהו. רואים שאין גבול לגיל של הנפילות, לצערנו. וכמו שמתפללים אחרי הוצאת ס"ת "ותגער ביצה"ר מן הנשואים". וגם באקדמיה, מסיפורים שהרב שלי סיפר, בוגרי ישיבה מתמודדים בצורה קשה עם מה שהולך שם. אם מנסים להתעלם מהמציאות, זה גם בחירה. וגם שאנחנו בדור של בחירה חופשית, ההתמודדויות שלו עצומות יותר ודווקא שם צריך יותר שמירה.

 

האמת שאף פעם לא הבנתי למה בכלל יש מפגשים מעורבים(רוב חיי גדלתי בנפרד יחסית חזק) ובטח שזה שונה ומגניב יותר, אבל בהסתכלות של אדם בוגר ולא תיכוניסט, האדם צריך להבין איפה יותר יעיל ונכון להיות. ולדעתי מעורב לא משיג מטרה חוץ מלהכיר יותר טוב עוד דמויות...

יש לי הרבה קושיותבסדר גמור
אבל אשמור אותן למועד מוצלח יותר.
מבחינה הלכתית אין הרבה חילוק בין אקדמיה לסתם מפגש. ברור שסתםהדוכס מירוסלב

מפגש הוא יותר חמור מכמה סיבות, בעיקר כי באקדמיה יש קצת אנשים שבאמת לומדים.

 

בכל אופן, מפגשים אישיים ממש לא במקום בעיניי, ורובנו יודעים למה.

 

לא נראה לי שצריך להכנס פה לדיונים הלכתיים, כולם יודעים מה מותר ומה אסור בגדול

צריך שהדיבור יהיה ענייניחסדי הים
לדעתי, לא כדאיד.

מפגשים כאלה.

 

גם למידה מעורבת באקדמיה זה לא בסדר - מסתבר שעוד יותר. שם זה לא חד פעמים, ולא רק עם חברה שנזהרים בצניעות וכו'. אלא מה? בגלל שלצערנו אין לנו שליטה במה שקורה בכל מקום כזה (יש גם מכללות וכו' - כשזה אפשרי), אז צריך להתרכז עניינית בלימודים ולהימנע מקשר חברתי מיותר.

 

ואני לא חושב שהדברים הללו שייכים דווקא לכותרת של "אל תרבה שיחה עם האשה", שזה סעיף מענייני הצניעות הראויים. ושיחה היא לא דווקא משהו רציני, ואפשר גם לא להרבות.

 

[אי אפשר להכחיש, שמ"מפגשים" פה, יצאו גם שידוכים... אבל לכתחילה לענ"ד לא נראה]

לא מפריע לי ולא רואה בזה בעיה.סתם 1...
מרגיש ליהפואנטה
שהרבה דיונים עוסקים בנושא הזה. אם זה מפגשים, ש"א, בנות בצבא, וכו'..
מובן שהנושא עוד יותר חשוב בימינו וכל העיסוק בו מראה שזה נסיון לא קל ולכן עוד יותר צריך להשתדל.
לא רואה פה בכלל שאלה.. אולי זה בגלל שאני באה מחינוך חרדי, אבל כל ההתעקשות מסביב לזה? רק מדגיש לי שיש פה משהו שצריך לתת עליו את הדעת.

מה שכן רעיון מאוד יפה שהעלו פה- להסכים לעשות חלק נפרד כך שמי שרוצה נפרד יוכל להשתתף ולהנות.
אם אפשר לסכם את הדיון עד עכשיומבקש אמונה

מסתבר שאין מי שיכחיש את ההלכה של איסור ריבוי שיחה עם האישה ע"י פוסקים

 

אבל יש כמה שכנראה לא מרגישים בעיה אז חושבים שזה השתנה.

מה שכמובן במחילה קצת מצחיק,

כי טענות כאלה יש כמעט על כל מצווה שלא מסתדרת לאנשים בראש...

ועל זה נאמר בירושלמי "כי לא ריק הוא מכם"  אם ריק הוא, מכם הוא ריק! (בגלל שלא הבנתם)

 

טיפ לחייםצריך עיון
אם אתה מסכם תשתדל להיות אובייקטיבי, אם אתה מנסה להסביר למה אתה צודק אל תקרא לזה סיכום.
מצטער ראיתי את התגובה הזאת רק עכשיומבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ו באב תשע"ז 16:23

לא הבנתי למה זה לא אובייקטיבי...

אם אני מציג משהו שהוא מוחזק, מההלכה ומהמשנה,   מול דעה של כמה אנשים נחמדים

 

אני אמור להביא את שתי הדעות כאילו הן שוות?  הן לא!

סבבה, אז זה לא סיכום אלא המשך הויכוחצריך עיון
זהו, שאי אפשר לקרוא לזה ויכוח..מבקש אמונהאחרונה

כמו שאם ילדים (לצורך העניין) יחלקו על קבוצת מדענים בנושא תנועת הכוכבים  

אתה בטח לא תקרא לזה ויכוח.    

 

אבל עזוב... מיצינו

מעניין זה שהבאת את האקדמיה כהנחת יסודalezish
אקדמיה מעורבת = לכתחילה
האם גם המפגשים שווים אליהם?

מכיר מספיק אנשים שלא הולכים לאקדמיה מעורבת כל זמן שהם רווקים.
ועוד הרבה שהולכים כי צריך, אבל לא מעבר לזה ולא היו יוזמים שהאקדמיה ויאמרו שזה ראוי
אתה קורא את שתי השאלות כקשורות אחת לשניהמור ולבונה
אך אין קשר.
1. שאלתי אם זה ראוי.
2. שאלתי אם זה דומה לאקדמיה,
וזה אומר שההנחה שלך יכולה להיות הפוכה לחלוטין.
שאקדמיה זה מקום פרוץ אבל המפגש הוא לשם שמיים (נניח), ולכן הוא לא דומה לאקדמיה ויש מקום ללכת למפגש כזה.
עניין של פרשנות
טעות שליalezish
סליחה
אין צורך להתנצל.. הכל טוב מור ולבונה
דיון מרתקקוד אבל פתוח
דעתי בקצרה, לא ראיתי שום מקור הלכתי שאוסר במפורש. אבל אני לא רוצה לשים את עצמי במקומות שבהם אני יודע שאפשר להגיע לידי ניסיון, ולכן אני שם בנוסף להלכה (ייחוד, שמירת נגיעה), גבולות אישיים. ואני לא חושב שהם מחייבים אף אחד.

הגבולות שלי הם לא להפגש אחד על אחת, לא בהודעות ולא במפגש פנים אל פנים, אם אין סיבה לעשות את זה. אבל אם זה קבוצה אז אני לא חושב שיש בעיה. בעיקר כי קשר אינטימי לדעתי לא יתפתח כשהוא לא בצורה אינטימית.

ובאופן כללי אני לא מחפש ידידות, לכן לא בא למפגש כדי להכיר בנות חדשות (אלא אם אני פנוי ואז זה למטרה מוגדרת), אבל כן בא לי להכיר חברים חדשים וזה חלק מהסיבות שאני אבוא למפגש, גם אם הוא מעורב. אבל אין לי שום עדיפות למעורב.
בלת"קבעוז ובענווה

צריך קצת להבין את הקונטקסט:

 

"יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר, יהי ביתך פתוח לרוחה, ויהיו עניים בני ביתך, ואל תרבה שיחה עם האשה.

באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו."

אנחנו מדברים על סוגיית של בן אדם לחבירו. 

הבית הוא בית ועד. בית שמכניס אורחים פנימה. באופן טבעי יכולות להתפתח שיחות. גם בין מין אחד לשני.

וכאן צריך לומר ששיחה משמעה אצל חז"ל - סמול טוק. דיבורים שאין בהם ממש.

את דיבורים מהסוג הזה חז"ל ראו לנכון להגביל. עם אשתו, וקו"ח עם אשת חבירו.

2 נקודות נוספות שלדעתי צריך לשים לב אליהן:

 

1. חז"ל כתבו לא להרבות. אבל צריך שתהיה מעט שיחה. או במילים אחרות. צריך גם לדבר מעט על שטויות עם האשה.

2. לעומת שיחה שצריך למעט בה, דיאלוג עומק (שלא נכנס לקטגוריה של סמול טוק) הוא דווקא דבר ראוי שצריך להרבות בו

חח בעיקרון עשיתי טעות... 😅מור ולבונה
הכותרת היא רנדומלית (לקוחה מתוך השירשור שנתן את ההשראה), התוכן של הדברים שפירסמתי הם המהותיים מבחינתי.

כתבת יפה מאוד ואני ממש מסכימה עם הגישה הזו!

אפשר גם לפרש:ים חי מיה"ך

ש"שיחה עם האישה" זה ביטוי לעיסוק בחיי הבית הפרטיים, והתנא אומר שלא להגזים בעיסוק בעצמך וביתך - תשקיע גם בחוץ, נתינה לעניים וכו'.

ב2 התכוונת לגבי אשתו?הדוכס מירוסלב


אז מצטרף לדבריך, ואלה דברי חז"ל ממשהדוכס מירוסלב

בעובדא הידועה מרב ואשתו עם רב כהנא... (לגבי 1).

ולגבי 2, אם זה מציאותי, נראה לי גם שזה לא מה שחז"ל התכוונו לו במיעוט

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות ליאחרונה

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים

אולי יעניין אותך