"לא תרבה שיחה עם האישה"מור ולבונה
אז מכוון ש@שם קצוץ505 לא רוצה שננצל"ש,
והסוגיה הזו מעניינת אותי (למרות שרציתי להגיב על משהו אחר בשירשור ההוא), מה דעתכם בנושא?

האם מפגשים מעורבים עם תוכן, ראויים?
האם מפגש כזה הוא דומה ללמידה באקדמיה?

לכל האנשים שהולכים להוציא את התותחים הכבדים,
בכוונה לא פתחתי את זה בפורום בית מדרש.
הלכה- מקובלת
כפיית הלכה ואי הכלה של דעות אחרות בהלכה- לא מקובלת.

תודה
שורש השאלה לענ"דגמני
הוא האם טוב לבני/בנות 20 פלוס שיהיו להם חברים/ות מהמין השני בכלל, והאם זה טוב שיכירו חברים/ות חדשים/ות מהמין השני בפרט.
שורש השאלה לדעתיבסדר גמור
בצורה בוטה היא:
האם אנחנו מסוגלים להסתכל על בני המגדר השני כבני אדם ולא כאובייקט מיני או לא מסוגלים?

וזאת בעצם שאלה יותר כללית לכל התמודדות שהיא:

האם אנחנו רוצה להתחבא ולהדחיק את העובדה שיש זרמים בעולם, ומשיכה לכל מיני כיוונים- זו גישה אחת. קצת חרדית ויש בה מן האמת עד גבול מסוים.
"יש פיתוי לדבר, ואני אעצום עיני כדי לא להתמודד".

יש את הגישה שאומרת אני אדם בעל בחירה, ואבחר כרצוני בהתאם לשאיפות שלי. אם אפול אשלם את המחיר. אבל הנזק היוצא מהסתגרות גדול בהרבה.
גם בגישה זו אני רואה אמת עד גבול מסויים.
"יש פיתוי לדבר, הקבה ברא אותי בעולם כדי להתמודד, אז אני אתמודד, ואעשה כמיטב יכולתי".

סיכמתי טוב?
אין אפוטרופוס לעריותדור =)
אתה מוכן לבואבסדר גמור
להיות ביביסיטר?
אין לי זמן להגיב כרגע.. אבלמבקש אמונה

לא הבאת שום טיעון הלכתי, במחילה... זו דעתך האישית בלבד 

ולא נראה שההלכה תומכת בלהכנס לנסיונות לכתחילה.

 

 

העובדה שזה בכלל נסיון!בסדר גמור
זו הבעיה.

הטענה שלך היא:
אני לא מסוגל לדבר עם בחורה בלי להימשך אליה, לא מסוגל להקשיב לשיעור אם יש שם בנות.

לדעתי זה הופך התמודדות כשמתייחסים לזה ככה ולא ההפך.

אף אחת לא יושבת מולך בחוסר צניעות או עושה משהו מושך. זה הכל בראש שלך.

מחילה אם זה יצא קצת ישיר אבל זו דעתי.
חז"ל הזהירו מהסתכלות בבגדי צבעונין של נשיםאביר הקרנפים

הגישה שלך מתנשאת ושגויה.
גם מה שבראש אסור. הרהורי עבירה קשים מעבירה.
ולא צריך חוסר צניעות או מעשה שנועד למשוך כדי להביא לכך. גברים נמשכים לנשים ונשים נמשכות לגברים וזהו טבע העולם.
בכל מקום בו גברים ונשים מתרועעים ביניהם, גם בנסיבות הכי רציניות, אי אפשר להתעלם מהכוח הטבעי החזק הזה.

מי שמתכחש לזה משלה את עצמו.

 

נורא בי עמרם!

אני טיפה מגזים כדי להעביר מסרבסדר גמור
אני לא חושב שצריך ללכת ולהתמודד עם כל מה שיש היום, ויש המון פריצות נוראית.

אבל אנשים לא קולטים שאנחנו בדור אחר, ודברים השתנו פה..
אז התורה או דברי חז"ל כבר לא רלוונטיים לדור הזה?אביר הקרנפים

כי הוא דור אחר?

 

נצרכו לדורות דבריו של שלמה המלך "מה שהיה הוא שיהיה ואין כל חדש תחת השמש".

הגמרא מספרת על דורות ותרבויות של פריצות נוראה. הדור שלנו לא המציא אותה.

 

ואת עזרת הנשים בנו בעזרה ולא בגלל שהנשים באו לשם לבושות במכנסונים/תחתונים או ניסו לבצע פעולות מושכות. 

אתה רוצה לומר ליפה לקצת
שבמפגש הזה אין שום מתח באוויר?
שאין שום הבדל מבחינת הנוכחים בין מפגש כזה למפגש נפרד?

אתה או תמים מידי
או מתכחש לזה כדי להרגיש טוב עם עצמך
לצערי אני לא תמים מספיקבסדר גמור
שוב אני באמת חושב שזה עניין של השכל.

כשמייחסים לנושא מסויים כזאת תהודה- הרגש והשכל מתנהגים בהתאם.

לדוגמא, המלחמה האובססיבית לגבי גובה מחיצות בבתי כנסת שגורם לפילוגים ובלגן אדיר. בשביל מה? אם היינו מתייחסים לזה בשיוון נפש זה היה מניח את נפשינו ונותן לנו להתרכז בתפילה במקום במחיצה המגוחכת.
עד לפני כמה שנים המחיצה היתה אולי חצי ממה שיש היום, כי אנשים מאבדים את הצפון ומתעסקים בטפל!
אז אתה גם בעד ריקוד מעורבפה לקצת
כי רק צריך להסביר לשכל שאלה אנשים בדיוק כמונו ואין כאן שום בעיה אם לא מחפשים אותה?

מנסה להבין באיזה שלב ההלכה נכנסת לתמונה אצלך
מהתחלה:בסדר גמור
ריקודים מעורבים אסורים בתכלית ומשחיתים את הנפש.
שירת נשים חייה - כנל

משהו בהתנהלות הנפרדת הוא טוב ומבורך ויש דברים שמקלקלים אנשים.
גבר ואישה שמגיעים לשלב של הכנה לקשר זוגי והם פשוט מקולקלים. לא מצליחים כי השורש רקוב.
ואחכ הם מתחתנים והבעל/אישה לא מצליחים להתמודד עם גברים/נשים אחרים בעולם כי הכל עקום.

קשה להסביר בכמה מילים, זה נושא ארוך.
ואתה חושב שמפגש מעורבפה לקצת
ימנע/יפחית את הקלקול הזה?
במידה מסויימת כן.בסדר גמור
אני לא מארגן מפגש כדי לתקן אנשים, הלשון הזאת בעייתית מלכתחילה.

אני מארגן מפגש ליושבי הפורום בהנחה שמי שיגיע יוכל להתמודד בצורה בוגרת עם המצב ולהכיר בעובדה שהמגדר השני הוא קודם כל בן/ת אדם, עם דעות, רצונות ותחושות, ואחכ בצורה נפרדת יש את הפן הרגשי שנקשר.
אתה בטוח שלמדת במרכז?דור =)
שמה כל החתונות בישיבה נפרדת
לא למדתי במרכזבסדר גמור
לך תגיב למישהו אחר..
זו היתה ציניותבסדר גמור
שאומרת תעזוב אותי, אני לא רוצה לראות תגובות שלך.
תשמור על הילדותיות המציקה שלך לעצמך ותעבור להטריל בפורום אחר. שמעתי שבתפוז נחמד להטריל.
חחח שקרןדור =)
עכשיו אתה גם מוציא שם רע.. מעולה..בסדר גמור
תמשיך, לא יזיקו כמה העברות לחשבון שלי..
איך אפשר להבין בדיוק אם לא רשמת (צ)?דור =)
בעצם שכחתיבסדר גמור
שלא היתה לך בר מצווה עדין אז אי אפשר לעשות העברות מקטינים..
זו לדוגמא ציניות שלא צריך להוסיף בה (צ), כי אפשר להבין לפידור =)
ההגיון.
שמה לא
ואם אתה עדיין טוען שכן אז איך אפשר לדעת מתי אתה ציני? הרי לפעמים אתה גם רציני כגון 'הבדיחות שלך מעולם לא הצחיקו' - אולי גם זו ציניות?
פףףף נפרדות. ספר לי על זה.LightStar

בס"ד

 

 

 

אגב, בשבתות שיעור וכאלה יוצא שיש משפחה של הרב ויש בה נשים רמחנא ליצלן.

 

די להתבכיין על המיעוטים..דור =)
וזה לא אותה רמה
אולי אתה צודקפה לקצת
זה באמת יגרום לחיספוס קל (לא לחיוב) אצל אנשים שיגיעו למפגש כזה
השאלה היא אם זאת ההשלכה היחידה שתצא ממפגש כזה. אני בטוחה שלא
וגם אם כן, לא בטוחה שאנחנו חכמים יותר מחכמים שקבעו לנו את הגדר הזה.

ולא הבנתי, למה ריקוד מעורב אסור?
ולמה שירת נשים אסורה? זה בדיוק כמו מפגש מעורב, הכל תלוי בראש. אם תחשוב שאישה שרה זה בדיוק כמו גבר- מה הבעיה בלשמוע אותה?
היריעה צרה מלהכיל.. בהזדמנותבסדר גמור
או שלא תהייה- כי לדבר איתי זה חטא בעצם
מצחיק מינוס פה לקצת
זה ממש לא קשור, ולא נכוןמבקש אמונה

יש אמא ואחיות, זה מספיק כדי לדעת שאשה זה אדם עם דעות ורצונות.

הן בטח לא שונות מבחורה ברחוב..  

 

דבר שני, יש מעשה בגמרא על אביי (כמדומני) שראה בחור ובחורה הולכים ביחד בשדה ולא חוטאים

והוא התפלא איך זה...

עד שענה לו תלמיד חכם אחד שהיצר הרע עוזב את כולם ומתגרה דווקא בתלמידי חכמים.

 

מוסבר בספר נפש החיים: שככל שהאדם יותר מתוקן נשמתו קשורה יותר למעלה, ולכן המעשים שלו משפיעים בעולמות יותר גבוהים

 

 

מה שאומר, שאם בנאדם התחספס, זו סיבה טובה לדאגה

אתה מביאבסדר גמור
מקרה של יחוד.

ברור שאביי התפלא אז כל המציאות היתה שונה- ובנוסף היחוד של הזוג.

לא חושב שיש טעם לחפור עוד..
טוב, נפסיק "לחפור"מבקש אמונה

אבל תזכור שעד עכשיו כתבת רק את דעתך האישית

להעמיקבסדר גמור
אם כבר, כדאי שתביא את המקרה עם אשתו של אבייאביר הקרנפים

שבאה לבית דינו של רבא

לא מכיר.. מבקש אמונה


היי אולי תסביר לי מה הולך שםמבקש אמונה

אני עדיין לא כזה חזק בארמית

סיפור המעשה בקצרהאביר הקרנפים

לאחר מותו של אביי, נכנסה אשתו לבית דינו של רבא על מנת לתבוע את מזונותיה מן הירושה.
היא טוענת שכחלק מהקיצבה שלה מגיע לה גם יין בכמויות מסוימות, שלטענתה אביי היה נותן לה בכוס גדולה "כזו".
וכשהיא נושאת את זרועה להראות באיזה גודל של כוס מדובר, השרוול מופשל וזרועה נגלית ומחמת יופיה, נוגה אור מזרועה בבית הדין.
מחמת שכך, נכנס רבא לביתו ומבקש מאשתו לשכב איתו. אשתו תוהה מה קרה ושואלת מי ביקר בבית הדין. כשהיא שומעת שמדובר באלמנתו של אביי, היא חוטפת התקף קנאה ותוקפת אותה באלימות עד שמבריחה אותה מן העיר.

הלקח:
לא צריך להיות סוטה ואפשר לנהל דיון ענייני עם אישה ועדיין להרגיש משיכה.

פשש וואו.. תודה! מבקש אמונה


תודה רבה אדמיננובסדר גמור
סוף סוף
פעם רקדו מעורב. |רק אומר|LightStar


פעם הלכו ערומים |רק אומרת| (ערכתי)פה לקצת
והיום אפשר למצוא היתרים לכל דבר כמעט.
השאלה מה אנחנו מחפשים, להקל בהכל או לקיים את רצון ה'
יש פעם ויש פעם. אני התכוונתי ללפני 50-60 שנה בסה"כ.LightStar


וזה עדות למה? שעם ישראל לא היה צדיק אז? זה ידועהדוכס מירוסלב

המלחמה בדת אז הייתה רוויה אלימות

שעם ישראל היה צדיק אז ולא הלכו עם כיסוי ראש.LightStar

למעשה, זה היה לפני המלחמה בדת. בערך.

50-60 שנה עם ישראל לא היה "צדיק" וזה כתוב בכל הספרים מאותההדוכס מירוסלב

תקופה. תוכחות על גבי תוכחות. רוב העם היו עמי ארצות וכמעט ולא היו נשים שומרות תורה ומצוות.

וזה ממש לא לפני, המלחמה בדת היא מלפני קום המדינה עוד בתקופת הרב קוק, שקרא להם, להזכירך, ערב רב מרוסיא

עד לפני כמה שניםאביר הקרנפים

עזרת נשים היתה חדר נפרד או גזוזטרה מוגבהת בירכתי בית הכנסת.
משחקי המחיצה באו מכת הרפורמים והקונסרבטיבים.

או ממציאות שהשתנתה.ענבל
בס"ד

נשים היום הן חלק הרבה יותר פעיל בעולם הדתי וזה הגיוני שההלכה נבחנת בעיניים אחרות.
אתם ברצינות אומרים לי שאתם חושבים שחז"ל לא דיברו בין השאר על סמך המציאות בה הם חיו?
אף אחד לא עוקר את ההלכה מהשורש, פשוט הולכים להבין את העקרונות מאחורי דברי חז"ל ולהבין איך הם מיושמים.
היהדות לא נועדה להיתקע בתקופת האבן.
ההיסטוריה מוכיחה אחרת.אביר הקרנפים

כל מי שטוען שחז"ל דיברו על סמך המציאות שבה הם חיו והיהדות לא נועדה להתקע בתקופת האבן, בסופו של דבר מגיע למקום שבו בעצם היהדות שייכת לתקופת האבן.

הרצון לחברה מעורבת ברור ומובן. אנשים רוצים את ההזדמנות לראות ולהכיר ואפילו לפלרטט. זה טבעי.
הניסיון להתעלם מזה ולטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מה שמפריע לי.
 

לא, אנשים רוצים להכיר אנשים מעניינים בלי קשר למינם.ענבל
ולא על זה נאמר לא להרבות שיחה עם האישה?אביר הקרנפים

זו בדיוק הבעיה כשפוגשים אדם מעניין בן המין השני. העניין גורם לקרבה והקרבה גורמת לקרבה יתירה...

העניין שלי הוא בנאמר, לא בגוף של האומרת.משה


זה יכול להיות רק במקרים ידועיםאביר הקרנפים

כשאין שום משיכה בכלל.
בכל מקום שיש משיכה, כל אינטראקציה מהווה זרז ואמצעי לקרבה.

אני לא חושב שאצל הממוצע היום יש משיכה לאישה רק כי פגש אותהמשה

לא אגיד שכיבו את יצר הרע בכלל, אבל בין-לבין יש מגוון רחב של אפשרויות בחירה שאפשר לגמרי להשתמש בהן.

 

וכן, יש כאלה שמה שהם עושים זה לחפש את יצר הרע בכל מקום. במקרה כזה הם גם ימצאו אותו וייצרו אותו אם הוא לא נמצא.

הייתי ליד כאלה (דווקא בסביבה לא מעורבת) וברחתי מהם כשיכולתי.

אולי די עם הקטע הזה של משיכה מגדירה איסור? זה לא עובד ככה הדוכס מירוסלב

לא כתוב בתורה "אל תמשכו אל מי שעומד מולכם".

צריך להסתכל בשיטות הפוסקים, יש המון איסורים חוץ מהרהורי עבירה (חלקם מדאורייתא גם!)

אתה אפילו לא צריך "לפגוש"אביר הקרנפים

לכל אדם יש משיכה לבני המין השני שעונים לטעם האישי שלו.
אפילו רק אם רואים אותם ברחוב. 

כל שכן כשיש אינטראקציה שיוצרת קרבה גדולה יותר, וככה אם רוצים ואם לא בוחנים את זה שעומד מולנו.
האדם ישים לב אם זה שמדבר איתו הוא שמן או רזה, אם הוא דוחה או נעים לשהות במחיצתו.
כאשר מדובר בבן המין השני, זה קצת יותר משודרג.

להרבות זה עניין יחסי ולא מוחלט.ענבל
"באשתו אמרו, קל וחומר באשת חברו."אביר הקרנפים

לעניות דעתי, להרבות זה לפטפט עם נשים מעבר לצורך של ממש - כולל הדיון שאנחנו מנהלים כרגע.

מה ההגדרה שלך?

ההגדרה שלך היא ההגדרה של מסכת אבותהדוכס מירוסלב


נו...אז? שם נאמר לא להרבות שיחה עם האישה.אביר הקרנפים

אז ההגדרה שם היא שקובעת. לא?

כן, אני אומר שמה שאמרת הוא הפירוש האמיתיהדוכס מירוסלב

אני גם חושב שזה נפסק להלכה שלא כמו רוב מסכת אבות שהיא מידות חסידות

תודה.אביר הקרנפים

לא יודע אם רלוונטי להזכיר את מעשה ברוריה ורבי יוסי הגלילי.

נכון פרח מזכרוני, אולי משם נפסק להלכההדוכס מירוסלב


צריך לבדוק את מקורות הפסיקהאביר הקרנפים

הגישה של ברוריה לא הכי בריאה וסופה מעיד עליה.

אבל גם היא וגם כל המלומדות שמסופר עליהן כי למדו ולימדו עם "הבחורים המופלגים", עשו את זה מעבר לוילון.
 

וכאן שואל הבן:
הבחורים המופלגים התעניינו בגוף שלה ולא בתורה שבאה ללמוד וללמד?

אני כמעט בטוח שזה נפסק להלכההדוכס מירוסלב

ומה זה משנה במה התעניינו? למה אנשים מעקרים את הדין הזה בגלל כל מיני מניעים. זה לא משנה מה כוונת השומע ממש

ומניין לכבודו שלא מדובר בנשים נשואות בלבד?בסדר גמור
ורק החמירו את זה לכל נקבה?


ולכן הפירוש מדבר על אישתו ועל אשת חברו כי יש איסור חמור של אשת איש..
באשתו עצמו יש איסור אשת איש? הדוכס מירוסלב


נו תענה לזה בעצמך..בסדר גמור
אתה רציני? האיסור הוא על אשתו, זה פשט המשנה שם. הטעם שנתתהדוכס מירוסלב

שהוא איסור אשת איש לא שייך לשום דבר.

ציטוט מדוייק: "ואל תרבה שיחה עם האשה. באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו".

 

הק"ו בא רק להוסיף עוד איסור של קרבה באשת איש שהוא חמור בהרבה. אבל האיסור להרבות שיחה עם אשתו הוא עניין נפרד וזה גם כשהיא מותרת לו.

כלומר ברור שאל תרבה נאמר גם על המותרות לו, גם על רווקות שאסורות לו לעת עתה, ואין צריך לומר על אלה שאסורות לו עולמית.

סביר שיש ביניינו אי הבנהבסדר גמור
אין סיכוי שמותר להרבות דיבורים ואהבה כשאשתו אסורה עליו. יותר גרוע מיחוד
ברור שאסור, אני אומר שהמשנה שם מדברת על כשהיא מותרת!הדוכס מירוסלב

ועדיין אומרת שאסור

ברור שמותר!!!כי בשמחה תצאו.

אסור קלות ראש, שזה מושג שקשה להגדיר.

היחיד שראיתי שכתב על זה היה הרב קנוהל,

בספר שלו על הלכות נדה (עמוד 165 למטה).

דיבורי אהבה מותר? עזוב כרגע את ההלכה בפועלהדוכס מירוסלב

אבל המשנה הזאת אומרת שגם כשהיא מותרת אסור, ואתה רוצה לומר נגדה שמותר...

לא יודע לגבי דיני נידה, אני לא נשוי, אין לי מושג.

 

מצד ההלכה לגבי אל תרבה שיחה עם האישה "באשתו נאמר" זאת מידת חסידות עד כמה שאני זוכר, אבל עם אישה אחרת זה כבר איסור

(למדתי ולומד הלכות ומסכת נדה) כן. מותר.כי בשמחה תצאו.

לאשה אחרת ודאי אסור,

אבל לא על זה דברתי...

בכל אופן ממידת חסידות גם דיבורי היתר וגם כשהיא מותרת איןהדוכס מירוסלב

להרבות ועל דברי המשנה הזאת סובב הדיון פה ולכן הדיוק הנ"ל של שם קצוץ לא כל-כך נוגע לעניין (למרות שיכול להיות שלא הבנתי אותו)

"מגיד לאדם שיחו"אביר הקרנפים

אומרים חז"ל: על שיחה קטנה שבין איש לאשתו.

מידות חסידות ודאי יש, השאלה אם זאת הלכה מעיקר הדןהדוכס מירוסלב

ושם כמדומני מדובר על שיחות עם תוכן לא ראוי

חחח ההלכה לא נבחנת ככה הדוכס מירוסלב


מי שלא רוצה לא מייצר מתח באוויר במפגשים האלהמשה

הייתי בכמה מאות כאלה בעשור וחצי האחרונים. ברובם לא היה מתח כזה בכלל או כמעט ולא היה.

 

אני יודע שהיו כאלה שבחרו לייצר אותו, אבל במפגש עצמו זה לא הורגש.

תקשיב אחי...מבקש אמונה

שני דברים אמרת בשרשור הקודם, ואני מחכה שתוכיח אותם

 

א. שהמשנה באבות לא נפסקה להלכה ואין בעיה להרבות בשיחה

ב. שמי שמקיים אותה הוא מגוחך שאיבד את הצפון. 

 

ובמקום זה אתה תוקף את מי שלא חושב כמוך, ובין השורות אתה מוציא אותו סוטה

זה לא דיון אלא סתימת פיות.  וחבל... זה לא נעים

 

אתה אמנם בחור נחמד, אבל דעתך האישית היא לא הלכה

 

זאת לא גישה חרדית, אלא הלכתית. אם קשה לך עם זה, סבבה, אבל אלהדוכס מירוסלב

תוציא את כל השאר טיפשים רק כי הם מקפידים על קלה כבחמורה. זה לא מגניב

לא טיפשים חלילהבסדר גמור
סומים
לא סומים חלילההדוכס מירוסלב

אלא מקיימים את ההלכה ככתבה...

מרגיז אותי שהיום כדי להקטין את ההלכה קוראים לכל מי שמקפיד עליה חרדי בווריאציה כזאת או אחרת.

אפילו בציבור שלנו דחפו את המושג "חרד"לי" רק בשביל להוציא את מי שמקפיד קיצוני.

זה מה זה לא מרגיש לי כאילו המשיח קרוב

אני משתדל להיות חרד"לבסדר גמור
אבל לא חרדל עיוור
ביקשו שלא יהיה פה דיון הלכתי, אז אם תרצה פתח מקביל בביהמ"דהדוכס מירוסלב

כי יש פה עשרות איסורים אחד על גבי השני שעוברים עליהם.

להיות עיוור זה לא לראות את הכמות האדירה של האיסורי תורה ודרבנן בזה

לדעתי זה לא ראויברגוע

מותר לדבר עם נשים רק על דברים עניינים (לדוג' מוכרת בסופר) או לצורך שקשור לפורום הסמוך..

 

המפגש לא מיועד בשביל התוכן-

לא חסרים שיעורי תורה.

 

גם לא מיועד לשידוכים-

אולי זאת מטרה נסתרת, אבל אני חושב שבגלל שהרוב לא מגיעים במחשבה הזאת

והוא לא בנוי כמו מפגש פו"פ, יש בזה בעייה.

 

המפגש גם לא מיועד להפגש רק עם הגברים או הנשים-

אחרת היו עושים אותו נפרד.

 

זה לא דומה לאקדמיה משתי סיבות-

א. לאדמיה באים בשביל ללמוד, לא להפגש עם המין השני.

ב. גם באקדמיה עדיף ללכת למקום נפרד, ומי שנאלץ ללכת למעורב צריך להזהר לא לדבר יותר מידי עם המין השני שלא לצורך.

^^תגובה מצויינת. מסכימה עם כל מילהפה לקצת
זו לא אותה מטרה כמו למידה באקדמיהדור =)
זה אסור לפי רוב גדול של רבנים.
אני מסכימה עם תגובתו של שם קצוץ.ענבל
בס"ד

זאת בעיקר שאלה איך אני רואה את בני המין השני- כאנשים כמו כל אחד אחר או כבעלי פוטנציאל משיכה.
אישית אני רואה אותם כבני אדם ועל כן איני רואה פסול בלשתף אותם בתחומי החיים.
מפגשים מעורבים גם בלי "תוכן" ראויים בעיניי.
זה לא דומה ללמידה באקדמיה אבל זה גם לא קשור אחד לשני.
אם את לא רואה פוטנציאל משיכהגמני
זה לא נשמע הכי טוב. לא בציניות.
אל תדאג, יש מספיק שיכולים להעיד שאני סטרייטית לחלוטין.ענבל
בס"ד

אולי הייתי צריכה להוסיף את המילה "רק".
לא נעים לנו לשמוע את המושגים הללו.צפונית אחת
את בעצמך טוענת שאת לא כמו כולם פה.
את המושג סטרייטית? אם לא נעים לך את מוזמנת לדווח.ענבל
בס"ד

המנהלים יחליטו.
ממש לא מכבדצפונית אחת
שיהיה לך רק טוב
קשה לך לפנות למנהלים?ענבל
את רק גורמת לך למצב לא נעים..צפונית אחת
הרי ברור שמה שאת עושה הוא לא אסור אך לא ראוי
(סבירות גבוהה שהיא טרול. אל תתפלאי)ענבל
כולם רואים כעת איזה עוול את עושהצפונית אחת
עוד פעם ענבל רבה עם מישהו? משיח בן דוד


עוד פעם מישהו נטפל לענבל פה לקצת
לזה התכוונתימשיח בן דוד


אני לא מעוצבנת, סתם מעצבנים אותי ענבל
👍גמני
אני רואה שכולם הספיקו כבר לעשות דיון מהתגובה.. סליחה אם גרמתי לחוסר נעימות יתרה.. באמת ניסיתי להבין את כוונתך - והסברת, והכל טוב!
זה בסדר, אני רגילה ענבל
רב ד"ר אמריקאי אחד,ים חי מיה"ך

אמר לי שכשהוא היה צעיר בארצות הברית, נדמה לי הוא דיבר על אנשים מהישיבה יוניברסיטי או ישיבה אחרת שלמד בה - אז הוא אמר שהוא זוכר שבתות (שבת אחת? לא זוכר בדיוק מה, אבל הוא תיאר את זה כעניין בנאלי) שישבו בחורים וגם בתולות אחרי סעודת שבת והיו מדברים ואף אחד לא ראה בזה פסול (כמובן "ואף אחד לא ראה בזה פסול זה דעתו, ייתכן שהיה מי שכן ראה בזה פסול. אני אישית ללא דעה מגובשת בנושא ואני באמת לא יודע)

אני יכולה להראות לך את זה גם בישראל ענבל
אוקיי. אבל שם היו חרדיםים חי מיה"ך


חרדים אמריקאים לא שונים בהרבה מהזרם הליברלי בישראל..ענבל
הוא הגיע לישראלים חי מיה"ך

ולפחות חלק מהמשפחה שלו התערתה בציבור החרדי. אני זוכר את אחיינים שלו מהיסודי הם היו נראה לי מושפעים מהזרמים הפחות ליברליים

יכול להיות.ענבל
בס"ד

אבל באמריקה הרבה נראים כמו חרדים אבל הם לא דומים בכלל לחרדים שאנחנו מכירים. הם הרבה יותר מודרנים.
קיצור, הם לא חרדים שגורמים לי להגיד "וואו אפילו הם עשו את זה"
מדובר על עילית החברה של בני הישיבותים חי מיה"ך


אני חושב שיותר מדובר על הבדל של פעם והיוםים חי מיה"ך


מרכז של לפני שמונים שנה ובנות מאה שעריםalezish
ולא הנוער שוליים

היו מסתובבים ביחד
אם לא כתבת מבחינה הלכתית, נא להתעלם מהתגובה הזאתהדוכס מירוסלב

אם כן, אז אין לזה שייכות להלכה. לא יודע למה אנשים כל הזמן מדברים על משיכה בהקשרים של איסורים.

לא עוקרים מצוות בסברות שאנחנו (ופה זה בעיקר החילונים) ממציאים...

יש סיבות אחרות לאסור גם בלי קשר למשיכה

לא טרחתי להתייחס מבחינה הלכתית כי זה דיון טחון ולעוס.ענבל
בס"ד

יש 200 כמוהו בפורום.
אישית אני ממליצה על החוברת של הרב שרלו על חברה מעורבת צנועה לכתחילה.
מלבד זאת, במחילה מכבודך, לא מתפקידך להחליט אלו תגובות ראויות להתייחסות ומשפט כמו שכתבת בכותרת הוא משפט פוגעני ולא מכובד בכלל.
התכוונתי להתעלם מהתגובה שליהדוכס מירוסלב


אה אז סליחה, חשבתי שדיברת על שלי ענבל
יש לך חודש וחצי, אני בסדרענבל
מסכים מאוד עם התגובה של ברגוע.יהודה פ.

הייתי בכמה מפגשי פורום, וכן יש את המתח באוויר ואת האדם שמתנהג שונה ליד בנות לעומת מה שלידך.

 

בעיקרון אני כן רואה בזה פסול ולא ראוי. יצא לי קצת להתדיין בזה בכמה ש"א, אין תשובה ברורה איך הפורום מתנהג והאם בצורה הנכונה. במפגשים הנפרדים האווירה הרבה יותר משוחררת.

וכן, בעיקרון כל החיים צריך מרחק כלשהו. רואים שאין גבול לגיל של הנפילות, לצערנו. וכמו שמתפללים אחרי הוצאת ס"ת "ותגער ביצה"ר מן הנשואים". וגם באקדמיה, מסיפורים שהרב שלי סיפר, בוגרי ישיבה מתמודדים בצורה קשה עם מה שהולך שם. אם מנסים להתעלם מהמציאות, זה גם בחירה. וגם שאנחנו בדור של בחירה חופשית, ההתמודדויות שלו עצומות יותר ודווקא שם צריך יותר שמירה.

 

האמת שאף פעם לא הבנתי למה בכלל יש מפגשים מעורבים(רוב חיי גדלתי בנפרד יחסית חזק) ובטח שזה שונה ומגניב יותר, אבל בהסתכלות של אדם בוגר ולא תיכוניסט, האדם צריך להבין איפה יותר יעיל ונכון להיות. ולדעתי מעורב לא משיג מטרה חוץ מלהכיר יותר טוב עוד דמויות...

יש לי הרבה קושיותבסדר גמור
אבל אשמור אותן למועד מוצלח יותר.
מבחינה הלכתית אין הרבה חילוק בין אקדמיה לסתם מפגש. ברור שסתםהדוכס מירוסלב

מפגש הוא יותר חמור מכמה סיבות, בעיקר כי באקדמיה יש קצת אנשים שבאמת לומדים.

 

בכל אופן, מפגשים אישיים ממש לא במקום בעיניי, ורובנו יודעים למה.

 

לא נראה לי שצריך להכנס פה לדיונים הלכתיים, כולם יודעים מה מותר ומה אסור בגדול

צריך שהדיבור יהיה ענייניחסדי הים
לדעתי, לא כדאיד.

מפגשים כאלה.

 

גם למידה מעורבת באקדמיה זה לא בסדר - מסתבר שעוד יותר. שם זה לא חד פעמים, ולא רק עם חברה שנזהרים בצניעות וכו'. אלא מה? בגלל שלצערנו אין לנו שליטה במה שקורה בכל מקום כזה (יש גם מכללות וכו' - כשזה אפשרי), אז צריך להתרכז עניינית בלימודים ולהימנע מקשר חברתי מיותר.

 

ואני לא חושב שהדברים הללו שייכים דווקא לכותרת של "אל תרבה שיחה עם האשה", שזה סעיף מענייני הצניעות הראויים. ושיחה היא לא דווקא משהו רציני, ואפשר גם לא להרבות.

 

[אי אפשר להכחיש, שמ"מפגשים" פה, יצאו גם שידוכים... אבל לכתחילה לענ"ד לא נראה]

לא מפריע לי ולא רואה בזה בעיה.סתם 1...
מרגיש ליהפואנטה
שהרבה דיונים עוסקים בנושא הזה. אם זה מפגשים, ש"א, בנות בצבא, וכו'..
מובן שהנושא עוד יותר חשוב בימינו וכל העיסוק בו מראה שזה נסיון לא קל ולכן עוד יותר צריך להשתדל.
לא רואה פה בכלל שאלה.. אולי זה בגלל שאני באה מחינוך חרדי, אבל כל ההתעקשות מסביב לזה? רק מדגיש לי שיש פה משהו שצריך לתת עליו את הדעת.

מה שכן רעיון מאוד יפה שהעלו פה- להסכים לעשות חלק נפרד כך שמי שרוצה נפרד יוכל להשתתף ולהנות.
אם אפשר לסכם את הדיון עד עכשיומבקש אמונה

מסתבר שאין מי שיכחיש את ההלכה של איסור ריבוי שיחה עם האישה ע"י פוסקים

 

אבל יש כמה שכנראה לא מרגישים בעיה אז חושבים שזה השתנה.

מה שכמובן במחילה קצת מצחיק,

כי טענות כאלה יש כמעט על כל מצווה שלא מסתדרת לאנשים בראש...

ועל זה נאמר בירושלמי "כי לא ריק הוא מכם"  אם ריק הוא, מכם הוא ריק! (בגלל שלא הבנתם)

 

טיפ לחייםצריך עיון
אם אתה מסכם תשתדל להיות אובייקטיבי, אם אתה מנסה להסביר למה אתה צודק אל תקרא לזה סיכום.
מצטער ראיתי את התגובה הזאת רק עכשיומבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ו באב תשע"ז 16:23

לא הבנתי למה זה לא אובייקטיבי...

אם אני מציג משהו שהוא מוחזק, מההלכה ומהמשנה,   מול דעה של כמה אנשים נחמדים

 

אני אמור להביא את שתי הדעות כאילו הן שוות?  הן לא!

סבבה, אז זה לא סיכום אלא המשך הויכוחצריך עיון
זהו, שאי אפשר לקרוא לזה ויכוח..מבקש אמונהאחרונה

כמו שאם ילדים (לצורך העניין) יחלקו על קבוצת מדענים בנושא תנועת הכוכבים  

אתה בטח לא תקרא לזה ויכוח.    

 

אבל עזוב... מיצינו

מעניין זה שהבאת את האקדמיה כהנחת יסודalezish
אקדמיה מעורבת = לכתחילה
האם גם המפגשים שווים אליהם?

מכיר מספיק אנשים שלא הולכים לאקדמיה מעורבת כל זמן שהם רווקים.
ועוד הרבה שהולכים כי צריך, אבל לא מעבר לזה ולא היו יוזמים שהאקדמיה ויאמרו שזה ראוי
אתה קורא את שתי השאלות כקשורות אחת לשניהמור ולבונה
אך אין קשר.
1. שאלתי אם זה ראוי.
2. שאלתי אם זה דומה לאקדמיה,
וזה אומר שההנחה שלך יכולה להיות הפוכה לחלוטין.
שאקדמיה זה מקום פרוץ אבל המפגש הוא לשם שמיים (נניח), ולכן הוא לא דומה לאקדמיה ויש מקום ללכת למפגש כזה.
עניין של פרשנות
טעות שליalezish
סליחה
אין צורך להתנצל.. הכל טוב מור ולבונה
דיון מרתקקוד אבל פתוח
דעתי בקצרה, לא ראיתי שום מקור הלכתי שאוסר במפורש. אבל אני לא רוצה לשים את עצמי במקומות שבהם אני יודע שאפשר להגיע לידי ניסיון, ולכן אני שם בנוסף להלכה (ייחוד, שמירת נגיעה), גבולות אישיים. ואני לא חושב שהם מחייבים אף אחד.

הגבולות שלי הם לא להפגש אחד על אחת, לא בהודעות ולא במפגש פנים אל פנים, אם אין סיבה לעשות את זה. אבל אם זה קבוצה אז אני לא חושב שיש בעיה. בעיקר כי קשר אינטימי לדעתי לא יתפתח כשהוא לא בצורה אינטימית.

ובאופן כללי אני לא מחפש ידידות, לכן לא בא למפגש כדי להכיר בנות חדשות (אלא אם אני פנוי ואז זה למטרה מוגדרת), אבל כן בא לי להכיר חברים חדשים וזה חלק מהסיבות שאני אבוא למפגש, גם אם הוא מעורב. אבל אין לי שום עדיפות למעורב.
בלת"קבעוז ובענווה

צריך קצת להבין את הקונטקסט:

 

"יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר, יהי ביתך פתוח לרוחה, ויהיו עניים בני ביתך, ואל תרבה שיחה עם האשה.

באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו."

אנחנו מדברים על סוגיית של בן אדם לחבירו. 

הבית הוא בית ועד. בית שמכניס אורחים פנימה. באופן טבעי יכולות להתפתח שיחות. גם בין מין אחד לשני.

וכאן צריך לומר ששיחה משמעה אצל חז"ל - סמול טוק. דיבורים שאין בהם ממש.

את דיבורים מהסוג הזה חז"ל ראו לנכון להגביל. עם אשתו, וקו"ח עם אשת חבירו.

2 נקודות נוספות שלדעתי צריך לשים לב אליהן:

 

1. חז"ל כתבו לא להרבות. אבל צריך שתהיה מעט שיחה. או במילים אחרות. צריך גם לדבר מעט על שטויות עם האשה.

2. לעומת שיחה שצריך למעט בה, דיאלוג עומק (שלא נכנס לקטגוריה של סמול טוק) הוא דווקא דבר ראוי שצריך להרבות בו

חח בעיקרון עשיתי טעות... 😅מור ולבונה
הכותרת היא רנדומלית (לקוחה מתוך השירשור שנתן את ההשראה), התוכן של הדברים שפירסמתי הם המהותיים מבחינתי.

כתבת יפה מאוד ואני ממש מסכימה עם הגישה הזו!

אפשר גם לפרש:ים חי מיה"ך

ש"שיחה עם האישה" זה ביטוי לעיסוק בחיי הבית הפרטיים, והתנא אומר שלא להגזים בעיסוק בעצמך וביתך - תשקיע גם בחוץ, נתינה לעניים וכו'.

ב2 התכוונת לגבי אשתו?הדוכס מירוסלב


אז מצטרף לדבריך, ואלה דברי חז"ל ממשהדוכס מירוסלב

בעובדא הידועה מרב ואשתו עם רב כהנא... (לגבי 1).

ולגבי 2, אם זה מציאותי, נראה לי גם שזה לא מה שחז"ל התכוונו לו במיעוט

אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
החייםoo

בנויים

מתנועות

תהליכים

בחירות

אינטרקציות


סוערים יותר או פחות

תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים

הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים 

חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
לא חושבת שהתכוונתינחלת

לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.

 

גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.

יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.

 

לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.

להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ

אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות

ממנו, מהמתיקות שבו....

 

כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא

את עצמי, להספיק לעצמי.

 

ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך, 

ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת

העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול

העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת

משנתם......הרי זה משובח.

 

מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר

בי געגוע למשהו כזה.

 

אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....

 

 

 

 

זה גם עניין של גיל כמובןנחלת

החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...

החיים שאת מתארת קוסמים לכל גיל לדעתיLavender
אז עוברת לטלפון מקשים?זיויק
😄
א. מדוע לא? ב. אבל הבהרתי שזו לא היתה הכוונהנחלתאחרונה

בחיים פשוטים.

 

אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....

 

באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.

 

יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;

ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.

 

באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות

ולהרגיש איך זה.

 

הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)

ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?

(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא

טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....

 

צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.

 

נ.ב.  לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים

לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה

אבל זה הפתגם, לא?) נובח.

 

הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.

 

חבל.

 

 

 

כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

סועריםאני:)))))
פרטי נאזיויק
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
לפני 3-4 עשורים האקדמיה היתה בעלת הבית על המידע בכל דבר, אחר כך הומצא האינטרנט וגוגל, מאוחר יותר גם הבינה המלאכותית, נשארנו עם אינפלציית תארים ואף אחד לא מבין מדוע.

כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות  ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.


אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.


מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.


ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.


בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה

לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.

לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.

אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.

שאלהנחלת

האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?

בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?

 

הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה

שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...

 

הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר. 

 

פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...

 

תודה!

איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
נכון. לוקח כנראה זמן (שנה?) להתנתק לגמרי.נחלת

אגב, חז"ל מתארים בדיוק כך מה שקורה לנשמה לאחר המוות;

והם אמינים עלי יותר מכל מחקר מדעי איזה שהוא.

 

אגב, חברה שעברה ניתוח קשה ראתה מלמעלה 

את כל פרטי הניתוח, שמעה את חילופי הדברים

בין הרופאים, הצוות. הכל.

 

היא היתה רופאה בעצמה.

איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוג
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

ראית את הסרטון?נעמי28

הוא מדבר על חלום אבל חלום שכאילו נותן הצצה לעולמות עליונים ולא מוות קליני, אבל חוויה דומה.


הוא ראה את חמיו, עומד על הרגליים, כשלהבה יוצאת לו מהחזה.

כלומר חיזיון של עולם רוחני, עם תיאור של גוף גשמי לגמרי,

למה שחמיו בעולם הבא יהיה בגוף גשמי לגמרי?

לא יותר הגיוני שהוא חלם עליו כי הוא ביקר אותו כמה שעות לפני?


וכמו שפשוט אני כתב, כדי שיחשב כהוכחה שקרה משהו על טבעי, גם אם כפופים למגבלות השכל בתיאור שלו, לפחות משהו מזה צריך להיות לא ידוע בעולם ומעולמות נסתרים.


אני לא מתחברת לסיפורים האלה, הם לא שקרנים אבל הפרשנות שלהם לחוויה לא בהכרח אמת.

איזה מין שאלה זו?נקדימון

בעלת האוב של שרול העלתה את שמואל והוא נראה לה כאדם. נשמה רוחנית שהחיים קלטו אותה בדרכם שלהם.

כנ"ל לחזיונות של הנביאים.


כמו שכבר הבאתי מהרמב"ן, כל זמן שיש לגוף לאדם החווה אז זה יעבור דרך הרשמים האלה. מה גם שאולי אין הכי נמי הנשמות והעולם שלהן דומה לעולם החומרי באיזה אופן, כמו שאפלטון הציע שהעולם הוא צל של עולם האידאות. מה זה אימר על האידאות? איך הן נראות?


ייתכן והתיאור של האדם הוא מהירהורי ליבו, מעורבב בהזיות וכדומה - אבל העירעור לא יכול לבוא מצורת התיאורים.

לפעמים אני חושבתנחלתאחרונה

שהעולם הבא מאוד קרוב (לא פיסית, אבל אני לא י ודעת להסביר איך) לעולם שלנו.

אבל הוא הרבה הרבה הרבה......יותר עמוק . אמיתי. מוחשי (כן!). הוא נוגע בעולם

שלנו איךשהוא וגם דומה לו, אבל אחרת.

 

לא לנסות לדחוק אותי לפינה, בבקשה, כי אני לא יודעת להסביר.

 

נזכרת שפעם ראיתי פלקט: מה שיותר גבוה, יותר עמוק.

לגמרי ולחלוטין לא מסכימה איתך!נחלת
מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

לא הבנתי. מחילהנחלת
ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג

אנבידיה הרבה יותר

מאיפה הנתונים?פשוט אני..

בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.


היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000

זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.


מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.


160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.


כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף. 

כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוג

את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה

אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010? 

אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא

אבל זו לא הייתה כוונתי...פשוט אני..אחרונה
וגם אחרי שהוא פרץ לתודעה, הוא עלה הרבה יותר מטסלה...

לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
חושבת שהייתי רוצה לשאול כל מיני שאלות על תנ"ךנחלת

להיכנס עמוק, לרבדים הנוגעים בחיים. בכללי וגם של היום.

מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמני

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

...אילת השחר

הכתיבה שלי נבעה ממקום אחר, ולא ממקום שמבקש לתת עצה או פתרון מעשי. אם הייתי רוצה להשיא עצה הייתי עושה את זה באופן מכוון ומדוייק לשואל, ובמרחב שמאפשר לו להרגיש בנח לשתף באמת מה שיושב על הלב ולא בפורום ציבורי.


הכתיבה שלי באה לעורר אותנו להיות יותר ברגישות ותשומת לב שכשפוגשים אדם שזועק אני צריך מישהו אנושי שיהיה בנוכחות, לחפש את הדרך איך להיות עבורו באופן שייטיב איתו באמת, כמו שהוא צריך.

לא כמו שאנחנו חושבים שהוא צריך להתמודד בלעדינו.


ובמחילה מראש, אני לא אכנס לניתוחים לגבי כל העניינים שהבאת, למרות שיש לי מה לומר, מהסיבה הפשוטה שזה לא העניין שלי כרגע.


העניין שלי הוא לומר שמעבר לכל הניתוחים והכלים הנפלאים שיכולים להיות בעולם לתמיכה אישית ופנימית במצבים שונים, והם אכן יכולים להיות משמעותיים ותומכים, בנקודת היסוד יש לכולנו לב ורגש וצורך אנושי... ושנזכור את זה.


ברור ששני צדדים למטבע,חתול זמני

כחתול זמני אני מציג צד מסוים

יש שני צדדים לזהמשה

צד אחד זה שאנחנו צריכים להיות מדוייקים. ולא "תלויים" בצד השני. שיש לנו ביטחון עצמי ועמידה בעולם.

והצד השני - אדם באמת נולד רוצה וצריך את החברה שלו, וההתפתחות הרגשית שלנו היא דרך מערכות יחסים. ופה כתבת את זה מאוד מאוד יפה וטוב בהרבה ממני.

 

והאמת היא שאנחנו מטיילים בין שניהם. מצד אחד לרצות בת זוג, מצד שני לא להיות תלוי בה ולא להתרסק רגשית אם היא מרגישה רע.

מצד אחד לרצות חברים, מצד שני להציב להם גבול כשהם נהיים מנצלים ולדעת להרגיש ולנווט מה טוב לי ומה לא.

מצד אחד להיות "ילד טוב" להורים. ומצד שני לא לאבד את עצמי בריצוי שלהם. להציב להם גבולות ולזכור שכיבוד אב זה משל אב.

ואחרי שכתבתי שיש שני צדדיםמשה

@אילת השחר  התגובה שלך פה הייתה מטורפת בדיוק שלה. אני תמיד אכתוב שיש שני צדדים בגלל שבאמת יש שני צדדים ובגלל הרקע שלי שחייב לשים דגש על הצד המנוגד. אבל לפני כן - וואו.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
לא מדובר רק בשיתוףנעמי28

בעיקר הכוונה הדרכה וגם אוזן קשבת.


אני חושבת שכל עוד תולים את ה"הצלה" שלנו במישהו אחר, אנחנו אומללים.

חבר קרוב זה מנחם, אבל הוא לא יכול להיות הצלה, גם לא בן זוג.

גם כמה כובד זה מפיל עליהם, להציל אותנו.


לכן יש מטפלים, שגם הם לא יצילו אותך אבל ידעו להדריך אותך איך לעזור לעצמך.

דאגה בלב איש ישיחנה, אומרים חז"לנחלת

 

בין השאר, יכולת הדיבור, ניתנה לנו גם בשל כך;

 

לענ"ד, שלושת התשובות נכונות. זה תלוי גם באדם, עד כמה יש לו אותו עצמו בפנימיותו.

ואפילו אם כן, כל אדם זקוק למישהו שיוכל להשיח את ליבו לפניו. אני חושבת.

 

תלוי גם בנסיבות, במה האדם עבר וכו'.

 

גם באישיות שלו, אולי. יש אנשים סגורים יותר שמיטיבים או לא), להתמודד עם

רגשות וסיטואציות שונות בעצמם, ושאין או לא יכולים להרגיש שיש להם צורך

במישהו נוסף.

 

וכמובן, אפשר לכתוב לעצמך ולנסות להבהיר לעצמך למה וממה החרדה וכו'.

 

אבל ללא אדם אמין וקרוב שאפשר לבטוח בו, זה קשה, לרוב בני האדם,

נדמה לי.

 

אין כמו חבר/ה טובים שמכילים ויודעים גם לתת כיוון מחשבה קצת

שונה.. אבל העיקר הוא עצם ההקשבה; יש מישהו שאכפת לו ממני,

שמכיר אותי, שלא ישפוט אותי, שיקבל אותי כמות שאני.

 

ואולי זה מצריך כוח פנימי וחוסן פנימי ומשמעת עצמית רגשית

חזקה מאוד, כי להיות יכולים להסתדר לבד.

 

מה עם לשוחח עם השם? לא יכול יותר, אני חרד, אני בודד,

עזור לי..

 

אין בכלל ספק שהוא יענה, יפנה....צריך רק לנסות להקשיב

ולראות איך הוא עושה זאת.

 

במאמר מוסגר~  מישהו קרא את "בדד" של חוקר הקוטב

ריצ'רד בירד?

 

שם הוא הלך להתבודד מתוך בחירה, באי שם, בקוטב

הדרומי (אם איני טועה).

 

הוא "עבד" על עצמו חזק אבל זה היה...ק ש ה.

 

ולבסוף נזקק לאנשים. אמנם לא רק בקטע הרגשי,

אבל נזקק. ועוד איך.

 

חייב למצוא מישהו לדבר איתו. לדעתי.

אתה אולי יכול לבחור במישהו כאןנחלת

שנשמע לך רגיש ומתאים לשטוח לפניו את לבך?

בפרטי. בינתיים, עד שתמצא אדם שתוכל לסמוך עליו

ולדבר עמו פנים מול פנים.

 

אף אחד כאן לא מכיר את אף אחד.  ולמרות

זאת ובעצם, הודות לכך, אנשים מדברים על

נושאים אישיים ורגישים. זה טוב. אולי שווה

לנסות? בינתיים?

אז מה כן? מה כן?נחלתאחרונה
יש גם עצות פשוטות להקלנחלת

כמו לקחת את עצמך לטיול. בחוץ. זה מכניס קצת לפרופורציות.

מה עם נשימות? יש מישהו באינטרנט שמדבר על 4 נשימות

כדי  להרגע. איני זוכרת מיהו. מדען העוסק במדעי המוח נדמה לי.

כדאי לחפש טיפים ועצות בעניין הזה.

 

וגם לא להיבהל מהחרדה כשהיא מגיעה.  אפשר לקבל

אותה בסבר פנים יפות, בלי להיבהל, ואולי היא תימוג.

 

אבל אולי,  זה לא במקום לדבר עם מישהו. מקצועי או שמבין ומכיל.

ויכול לשפוך נקודת אור על הרגשות הלא נחמדים האלה.

 

אולי יעניין אותך