גיוס בנות לצהל- מה אתה חושב ?א"י לעמ'י
אני יודעת שהנושא הזה טחון מים .. אבל בואו דברו דוגרי.
חושב שזה טוב? רע? מזיק?
אם זה בעד. למה?
נגדעברי אנכי

פיזית - גוף האישה לא בנוי לזה.

הן מבחינת לא להרים דברים כבדים ואז הרחם נפגע.. הן אם זה לעשות תנועות חדות שלגוף הנשי קצתיותר קשה (כי המותניים של נותר רחבות משל גברים ואז כשעושים תנועה של 180 מעלות. חדה. הברכיים נהרסות). לאיודע, אבל אולי חס ושלום אחת החיילות אולי תאבד את היכולת ללדת לא עלינו.

ראיתי פעם משפט באינטרנט שמישו חילוני אמר "יותר חיילות בקרבי שווה יותר קברים".

ותאמת את כל הבנות האלה בצבא שרק מתיימרות להיות מפקדות ולא עושות כלום תכלס.. אותן לא ישלחו לעזה. תהיי בטוחה. זה רק כדי לסמן וי לפמינסטיות.

רוחנית - תרצי או לא תרצי, תגידי מה שתגידי, גם אם מותר להתגייס. בדכ הבנות היותר איכותיות שכדאי להתדבק בהן וללמוד מהן הן לא הולכות לצבא (יש גם כאלה שמתגייסות והן ככה. אבל בכלל.. לפי כמויות..)

בשלבים האלה את עדיין בונה את עצמך ובנוסף לזה גם יוצאת לעולם האמיתי. כדאי שזה יהיה עם מישהי דוסית שתשפיעו טוב אחת על השניה ותצליחו לבנות את עצמן יחד בשירות/מדרשה וכו.

וגם בכלל שזה די מעלה חשד.. שרוב הטובות לא מתגייסות. זה אומר דרשני..

וחוץ מזה שאני בא לומר כמה בצבא קשה מבחינה רוחנית, אני משבח כמה טוב מבחינה רוחנית מדרשה וכו. מקום שבו תהיי עם הרבה בנות טובות עובדות ה ותוכלו להשפיע אחת על השניה, לתת ולקבל משו מכל אחת ולהתחזק בעבודת ה! לצאת לחיים עם בוכטה של תורה כדי שנדע מה מטרתנו פה בעולם..

צניעות - יש גדודים רק של בנים ויש גדודים מעורבים. עד כמה שאני יודע אין גדודים של נשים בלבד (ואולי אני טועה. יכול להיות..). את באמת רוצה לחיות עם כמה גברים בתוך גדוד? מגורים ממש קרובים אחד לשני?

כאילו מה השלב הבא שלהם?! לאחד גם את המקלחות, כי אין שויוון?!?! מטומטמים.

ושכחתי גםעברי אנכי

שכלי נשק זה כלי גבר.

ולאישה אסור להחזיק את זה.

 

ככה הגמרא בנזיר אומר (נראלי דף נט. לא זוכר)

לא נכנס לטיעוניםקוד אבל פתוח
אבל כל זה רלוונטי אך ורק ללוחמה, ולא לשאר חלקי הצבא שלשם רוב הבנות מתגייסות.
הנימוק השני של ה'רחוניות' נכון גם לגבי זהעברי אנכי


קראתי שובקוד אבל פתוח
זו כבר שאלה של ביצה ותרנגולת, אם היו בנות דוסיות שמתגסייות אז היה מותר להתגייס, אבל אם לא, אז אסור?

אז זה אומר שאנחנו צריכים לעשות מה שהחברה מכתיבה לנו? פחות מתחבר לגישה הזו...
אתה מתיחס רק ליחידות קרביוותחן13


תכלס אני חושבת שזה תלוי-תלתלין
קרבי- בטוח שלא. כמו ש@עברי אנכי כתב. אבל קרבי זה בערך 5 אחוז מהצבא ויש דברים שמתאימים לבנות ושהם גם תורמות שם (לא רק מגישות קפה לחיילים) אז לדעתי אם זה ככה אז גם צבא וגם שירות תורמים ביותר
צריך שירות רשות לבנות סטייל שרות לאומי כזהגוליבר
לבנות סטייל? יש דבר כזה שירות לאומייא"י לעמ'י
הוא התכווןמבשר שלום
שיהיה שירות רשות בצה",בסגנון של שירות לאומי
בדיוקגוליבר
נגדמבשר שלום
קודם כל צריך לדעת שבנושא הזה יש אחידות בין כל הרבנים בציבור שלנו-כולם נגד.
וזו הסיבה העיקרית,שאר מה שאומרים שזה פוגע בצבא-זה בשביל לשכנע חילונים.

עכשיו זה גם פוגע במקצועיות הצבא,זה יוצר מתח שמזיק גם לבנים וגם לבנות,וכל עניין הגיוס זה קידום של פמיניזם רדיקלי,שהורס את הנשים.
חוץ מזה שיש שחיקה רוחנית גדולה,ונשים נפצעות.

אבל,ופה האבל הגדול-המאבק של הציונות הדתית בוא לא נגד שירות שירות מעורב.
הרב צבי יהודה היה נגד כפייה דתית.
המאבק שלנו הוא נגד כפייה של הצבא לחייב חייל או מפקד לשרת בגדוד כזה.
וב"ה אני יושב שהצלחנו.
ועל הבנות שבציבור שלנו-יש רתון שהן ילכו לפי התורה,אבל אין כפייה או איומים
יש רבנים שמתירים בתנאים מסוימיםקוד אבל פתוח
חלק גדול מהתפקידים, הנשים יותר מקצועיות מהגברים.
השאלה מה התפקיד של האישה ע"פ ההלכהמתופפת


בעד בכללינער מתבגרר
ןאני כרגע לא מדבר על דתיות

יש תפקידים שבנות יותר טובות בהם גם בצבא
צבא זה לא רק יריות והסתערויות ומארבים

חוץ מזה גם בקרבי אאני לא רואה בעיה שבת שרוצה לסכן את היכולת להיות אמא שהיא תתגיס
זה החלטה לגמריי שלה!!

כמובן אם לא מורידים לה את הרף המקצועי של הבנים

ואני טוען שבשביל בנות שרוצות להיות קרביות צריכים ליצור גדודים רק לבנות בגלל מתח מיני שיהיה כאשר הם יהיו בגדודים מעורבים ובכך פוגע בכשירות ובחדות של הלוחמים..

ודתיות-אם הם יחליטו שהם רוצות, אף אחד לא יכטל לעצור אותם, אפשר לומר להם מה ההשלכות ולא יותר מזה...
נגד ממשניגון של גפן
קודם כל מהסיבה הפשוטה שזה מה ששונאי ישראל רוצים. ובעצם זה שבת נכנסת לצבא היא עושה מה שהם רוצים שיקרה
יד חוברת ממש טובה שחילקו בשבוע האחרון עם מקור ראשון. של הרב לוינשטיין וממש כדאי לקרוא
אני גם נגד. אבל למה שזה מה שהאויב ירצה?מילי דשטותא


כי הםניגון של גפן
רוצים להרוס את הצבא. יש כוחות שרוצים להרוס את הצבא והבנות שנכנסות עושות בדיוק מה שהם רוצים
מממש מממש נגד.. מוריד את רמת הצבא, ממש לא צנוע! ואיפשר להגידאוהבתותך אחותי

שאפשר ללכת לנפרד או לקבל היתרים וכדו..

הצבא מדורדר...

ואם מישי רוצה ללכת לצבא והיא סגורה עלזה (נוגע גם לבנים) היא צריכה להיות כנה עם עצמה באמת באמת שהיא חזקה מאוד בדעות שלה עם התורה ודרך החיים שלה.

קראתי קטע שאמר נראלי דרור וינברג שהוא אומר שבצבא לא נשחקים אלא באים שחוקים!!

אז שכל אחד יעשה את ההשתדלות ושנזכה בע"ה לבניית ביהמ"ק ולא נצטרך להתדיין על דברים כאלוקורץ

כמישהו מגיע שחוקעברי אנכי

ומישהו מגיע וחי איתו הרבה זמן.. הוא ישחק גם!

 

אאכ הוא בנה את עצמו ויודע מה איתו טוב מאוד.

נכון. זה מה שהתכוונתיאוהבתותך אחותי
נגד מאוד!!רגע שלם

לא אפרט כי כל הסיבות נאמרו כאן כבר...

ורק אוסיף שנפש האישה היא יותר עדינה, ולא מתאימה לתחום אגרסיבי כמו הצבא..

ומתאימה הרבה הרבה יותר לשרות לאומי!

עובדה שמכתחילה אין אופציה לבנים לעשות שרות לאומי במקום צבא

(אלא אם כן יש לבחור בעיה בריאותית וכדומה, וזאת כבר סוגיה שונה)

 

יש תחומים שלאישה הרבה יותר מתאים להיות בהן במקום צבא-

 כמו להיות בבית ספר יסודי, אנשים בעלי מוגבלויות, קשישים וכדומה,

זה כיון שהאישה ניחנה ברגישות, התחשבות, סבלנות

הרבה יותר מאשר גבר,

 

ומנגד גבר ניחן בכוחות פיזים ושכליים שיותר מתאימים לצבא,

מאשר לשבת בבית ספר יסודי ולעזור לתלמידים

למה?

כי ככה ה' ברא את העולם, ולגבר יש פחות סבלנות ורגישות מאישה בתחום הזה.

 

וכל יפי הנפש שחושבים שצריך שיון בין נשים וגברים- פשוט לא!

זה מגוחך, מגוחך לנסות להדביק לבת תכונות גבריות ולגבר תכונות נשיות.

 

 

בסגנון של: פירוק צה"ל, טוב או רע?נער גבעות מצוי

חס ושלום וודאי שלא התכוונת לזה, אני מאמין שזו התוצאה..

פקודת השירות המשותף חדורת אג'נדה (מי שקרא את החוברת)asd100

צה''ל הוא לא מקום לחינוך לאידיאולוגיות קיצוניות שהעם לא תומך בהן.

לגמרי נגדדדדדדדד זה אפילו לא שאלה אצלי!!!משיח!!!

אני לא מבינה מאיפה הרצון הזה של הבנות מה כיף לסבול?! אם חשוב להם לשרת את המדינה יש שירות לאומי..

אני מכירה בנות ובנים שהתגיסו וממש רצו לשרת ואמרו שזה כיף וזה ואז אחרי כמה זמן הם אמרו שזה ממש לא שהצתיר וזה ממש לא מה שחושביםםםם
גם מה הקטע להרוס את הגוף?!

אני גם מכירה משהיא מהמושב אצלינו(אני גרה במושב לא כ"כ דוס אני בין היחדים הדתיים ממש..)דיברתי איתה ושאלתי אותה היה לה טוב לשרת ככה במקום מעורב ובכללי איך היה לה היא אמרה שזה סבל וממש נורא העינין שזה מעורב(שהיא לא דוסית..)והיא אמרה שהיא רוצה להתחזק ב"ה קיצור היא בקשר איתי עכשיו להתחזק...אבל אין לבנות מה לרצות וזה גם לא שייך...

יש משו שקצת שוכחים..תלתלין
בצבא אחד מכל אלף הולך לקרבי, השאלה שלי היא למה בת לא יכולה ללכת לצבא ולהיות (לא בקרבי!! ממש בעייתי! ואני ממש נגד שירות משותף) נגיד בגלי צהל (חסר שם דוסים) ובמיוחד אם זה מתאים לה.
הרי כל הקטע של הנגד זה דברים גופניים ומתח מיני שקיים בקרבי לא (אמור) נמצא שם. גם כיום יש משו של דתיות בצבא - רק בנות ודתיות שהולכות לדברים כמו גלי צהל. לדעתי הקטע הזה זה קצת אפילו כמו שירות לאומי ומי שזה מתאים לה (שמרגישה שהכי תתרום שם) שתלך לשם. וכמו שבשירות במקומות מסוימיים היא צריכה להיות ממש עם חוסן ודעה יציבה ודתייה והכל (הרי גם בשירות היא יכולה להדרדר ולהיות פחות דוסה אני פשוט חושבת שלאן שהיא לא תלך היא צריכה להיות חזקה ויציבה ואם היא יודעת שזה יהיה לה קשה ולהיות יציבה ונאמנה למה שהיא מאמינה אז שלא תלך לשם! שתלך למקום יותר שמרני ודוס. (זה לא ממקום של לעג, באמת יש והרבה כאלה שיודעות שהם צריכות מקום שמרני בשבילם אז זה מה שמתאים להם) בדיוק כמו שיש בנות שחייבות מסגרת (כמוני למשל) ויש כאלה שלא חייבות, הם יכולות לעשות לעצמם מסגרת ולעמוד בה. מקווה שהבנתם וקראתם עד הסוף..
אשמח שמי שחושב שגם לזה יש בעיה אשמח שיכתוב למה, ומקור של רבתלתלין
ככה
...משיח!!!

אם זה לא טוב אז למה להיכנס לזה בכלל???כי רוב הסיכויים שזה יביא קשר עם בנים...בא נגיד שגם הבגדים של הצבא לא כ"כ צנועים..(לבנות כמובן,למרות שיש כאלה עם חצאית החצאית קצרה...לדעתי..)עדיף לעשות שירות אבל שירות ממש צריך לבדוק...לא מעט יצאו משם או פחות דוסות או אפילו אלה בבית חולים התחתנו עם ערבים זה  נורא שבשביל לשרת את המדינה שלנו אנחנו צריכים לבדוק כל דבר כי המדינה שלנו לא אכפת לה ממה שאנחנו חושבים לא אכפת לה שיהודיות התחתנו עם ערבים יש פה התבוללות מטורפת בגלל השירות לאומי והצבא לא טוב לבנות..בקיצור אין כ''כ איפה לשרת את המדינה..

מסכימה איתך לגבי הרוב, אבל במשפט האחרון את קצת מגזימה נשמה..אניייי

אין כ"כ איפה לשרת את המדינה בגלל שיש בנות שמתחתנות עם ערבים? אז צודקת שזה לא בסדר שהמדינה לא מונעת את זה ושיש הרבה מקומות שירות שלא מתאימים.

 

אבל מפה ועד להגיד שאין איפה לשרת תמדינה זה מוגזם. יש מלא אולפנות, גנים, גרעינים, מדרשות שילוב, בתי ספר, מועדוניות, בתי ילד, סניפים, יישובים ועוד ועוד שמתאימים.

 

כמובן שצריך ללכת למקום טוב ולבדוק אותו מראש בקפידה. אבל יש איפה לשרת. 

 

זה לא אמור להיות ככה אנחנו אמורים לסמוך על המדינה שלנו..משיח!!!

מה שלא קורא פה...

לקרבי זה כל כך דפוק שאני לא יודע מאיפה להתחיל אפילובסדר גמור
ולשאר הצבא זה בדרכ רע אבל יש יחידות סגולה שמגיעות לשם יחידות סגולה שמצליחות לעשות שירות סביר ואפילו טוב.

היית מהמר על החיים של הבת לך רק בשביל שתתגייס?

ולא חלילה שהשירות הלאומי כזה טוב. גם אותו צריך לבדוק היטב אבל לפחות יש יותר גמישות בהתנהלות ובאפשרות לעזוב אם זה פוגע.

ב"הצלחה!
לפי פקודת השירות המשותף-שוויתי ה'

אין לבת אפשרות לבקש שלא ישבצו אותה במסגרת מעורבת

ובעבודה צפופה עם גברים יש המון בעיות לא רק הלכתיות אלא גםשוויתי ה'


אנושיות ששום אבא לא היה מסכים לשלוח לשם את הבת שלושוויתי ה'


זה מה שכוללת פקודת השירות המשותף לאחר שינויים לחייל הדתישוויתי ה'
אני בעד לגייס בנות, אבל רק לעבודה במטבחיםימ''ל
שכל אחד יעשה את התפקיד שמתאים לו.
מה????? איזה שוביניסט !!!!!א"י לעמ'י
^^מסכים ממש!ארצ'יבלד
@א"י לעמ'י
למה שוביניסט??
הן פשוט פחות מאיתנו. אבל לא חלילה משרתות....
אחרי החתונה הן משרתות, אבל בצבא בדרך כלל הן רווקות.
אוי ה' ירחם. אני מקווה שזו ציניות.אניייי

"הן פשוט פחות מאיתנו"?!

"אחרי החתונה הן משרתות"?!

 

אפשר הסבר?המום

 

 

😁תסתכלי בשרשור של ימ"ל "חוק פו"ארצ'יבלד
בצמ"ע
תגיד שלא התכוונת לזה ברצינותא"י לעמ'י
אני יכול לכתוב- אם תרצה שאומר לך בפהארצ'יבלד
אני אוכל. אבל צריך לקבוע מקום מפגש.

אז תגיד איפה נח לך?
שבוע הבא?
השבת?

אולי עכשיו יש לי אופניים, אתה בירושלים?
נערךאניייי


למה ערכת??ארצ'יבלד
זה בסדר!

נשרוד;
בוא בוא נרגע א כל- אני בת.א"י לעמ'י
ארצ'יבלד
אהלןן

שבת שלום!
מה נבהלת ?א"י לעמ'י
לא מדבר עם בנות בפורום!!!!!!!ארצ'יבלד
👈(נוג"ה)

אוייייי צדיקא"י לעמ'י
צחקתיארצ'יבלד
אז לא צדיק😕

מותר לי להגיב פה

תכלס תמיד פולשים לצמ"ע
לא הבנתי . אתה נשוי?א"י לעמ'י
לא.ארצ'יבלד
איך זה קשור
אז מה הקשר?א"י לעמ'י
אוקיי אבדתי לגמרי את השיחה.ארצ'יבלד
צחקתי לאורך כל השרשור-
מונע אי ה'בנות'

אני זז.

שיהיה לך שבת שלום!!

(ניפגש במרכזית, זריז אבל לפני שקיעה )
אוקיי- גם זה👆 היה בצחוק
אני אפילו לא קרובה לירושלים עכשיו בחי לחץא"י לעמ'י
..ארצ'יבלד
@ימ''ל


תזהיר לפני, שזה בנוג"ה

לא מכירים אותי
נכון!אריק מהדרום

@יעל מהדרום יכלה לתרום המון במטבחים של צה"ל, היא טבחית מעולה, לא בטוח שהתנדבות עם ילדים חולים זה הכי טוב בשבילה.

תלוי בבחורה ומה הרצונות שלה בחייםLightStar

סהכ. כל מקום בחיים חוץ מלהיות מורה הוא לא פשוט וקשה, צהל זה סהכ עוד מקום (רק שממנו אי אפשר לברוח)
סהכ. כל עוד מגייסים בנים לצהל (לא בקרבי עסקינן), אין מניעה לגייס בנות מאותן סיבות בדיוק.
זהו נראה לי.
 

אם היה הייתה נחשבת כגוף פוסק רלוונטי כנראה היית צודקLightStar

לצערנו(?) היא לא.

מיותר לגמרי רק במודיעין וזהויאללה מכבי


למה מיותר?א"י לעמ'י
כי הבנות מבחינה פיזית לא יכולות על בנים יש פה ושם מקרים נדיריאללה מכבי

ים

יש כאלה שכןא"י לעמ'י
שיותר חזקות יש מקרים לא הרבהיאללה מכבי


כל התפקידים מחוץ למודיעין עם פיזיים?קוד אבל פתוח
מכתבגוליבר
אתה יודע כמה פקידים-לא-לוחמים יש על כל לוחם?LightStar

צהל גדול יותר מכמות הלוחמים שלו

נגד!!!!ל1
אני התגייסתי לצבא כשהייתי חילונית לא לקרבי לבסיס שישנים בו ומה הולך שם בנים חופשי נכנסים לחדרי בנות ואפילו ישנים כשיש חבר וחברה איום ונורא חוסר צניעות בעליל והכל על טהרת החילוניות כל האווירה חילונית ויוצאים למקומות בכלל לא בכיוון של דתיים לא הייתי ממליצה לאף בת ישראל אלא אם יהיה באמת צניעות
שאלה מעט מסובכת*בננית*
על תפקידים שיש בהם ממד פיזי ודאי שאין דיון והם אסורים צניעותית.

בתפקידים עורפיים מצד עצמם אין שום בעיה, אולם המערכת מכילה מרכיבים בעיתיים ברקע.
החברה חילונית שונה משמעותית מחברה של שומרי תורה ומצוות בהרגלי הדיבור והתרבות, ולכן השהות הממושכת והאינטנסיבית בה עלולה להזיק מאוד.
כמו כן בעיות הצניעות הידועות, בין בגופה של הלכה ובין באווירה השוררת במקום הופכות את העניין לבעייתי עוד יותר.

עם זאת, לפי מה שהבנתי, ישנם תפקידים באווירה רגועה יותר שנערה דתיה יכולה לשמור בהם על עצמה ועל הרוחניות שלה כמו במקומות עבודה באזרחות.
לכן אני מניחה שזה תלוי באישיות של הבת, בחוסן הרוחני שלה ובמסגרת שהיא רוצה לשרת, אך כהנחיה כללית זה לא מומלץ.
פשוט זה לא היעודג'נדס
של בנות ישראל.
תסבירניגון הלב
אז אולי תסביר מה היעוד? שאני אדע לעלות על דרך המלך פשוט נראלי עכשיו אני לא בת ישראל :/
יש איזה ספר שכתוב בו מה היעוד של בת ישראל?
בתורה שבכתב...?הדוכס מירוסלב

זה פסוק מפורש חח ואין אף פוסק שמתיר צבא (זאת דעה דחוקה בהבנת המנחת חינוך וזה גם לא נספק להלכה וגם הוטל בספק מעצם ההבנה הזאת)

שאלתיניגון הלב
אותו על היעוד של בת ישראל
בכל ויכוח כזה דוחפים את ה''יעוד'' אז תגידו מה היעוד?! מה???? סייריסלי רובןם לא באמת יודעים מה לענות חלק מפנים לשיעור של רב פלוני אלמוני (אהחהם גם אח שלי השוביניסט הגדול לא ידע מה לומר, ושאלתי אותו ממש יפה ולא בציניות)
*בלי גינויים כמו בחורילה, תעשו טובה
מה הבעיה לדעת מה היעוד?הדוכס מירוסלב

זה בדיוק כמו כל יהודי, לקיים את רצון ה' בעולם.

מה רצון בה' בעולם? "מיום שחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה".

 

לא צריך להיות גאון הדור, או פוסק, או רב, או מגיד שיעור או המקבילה הנשית לנ"ל כדי לדעת את זה

אה כן?ניגון הלב
אז מה המקבילה הנשית? קדימה רק אל תגיד להיות אם ורעיה בישראל זה נדוש
אגב, הם לא מתכוונים בהקשר הזה לקיום הלכות הם יותר מתכוונים למה שאני אמרתי ששירות קרבי (למרות שאני לא חושבת ששירות קרבי טוב לבנות) פוגע להן פיזית
🤦🏻‍♀הדוכס מירוסלב

מה זה מה המקבילה הנשית? זה אותו הדבר לכולם, גבר, אישה, גדול, קטן, יהודי, נכרי, נתין, גר.

 

שירות קרבי גורם נזקים בלתי הפיכים לנשים, על זה אין עוררין.

חפשי בגוגל, Health Effects of Military Service on Women Veterans.

יש כמה מחקרים (אחד בשם הזה בדיוק)

בבריאותניגון הלב
על זה אין ויכוח
מי שמודעת לנזקים הפיזים והנפשיים ומודעת לקשיים ובכל זאת רוצה להתגייס שיהיה לה בהצלחה לדעתי צריך ללוות אותה
זה לא הופך אותה למודל בעיני כמו שלא הופך בת שירות למודל בעיני כל אחת תעשה את הבחירות שלה ובתנאי שזה הבחירות שלה בלי התערבות של אף גורם חיצוני ומניעיו ולא משנה איזה גורם
מי שבעיניו זה פוסל אותה ממליון ואחת סיבות- בעיה אישית שלו
וזה לא מעיד על הבחורה אם היא טובה או לא
...הדוכס מירוסלב

מי שמתגייסת למרות שהיא מודעת לנזקים הגופניים והרוחניים - מעידה על עצמה כאלף עדים. את לא חושבת?

ואם היא לא מתחרטת על זה, זה בטח מעיד עליה ובטח שזה משליך עליה בשידוכים וכו' ולא רק.

 

בהנחה שאת בחורה תורנית, את תצאי עם מישהו שיוצא למועדונים ושאר מקומות לא צנועים?

עזבי דברים של צניעות. אדם שהולך ועושה דברים מסוכנים, ומסתבך עם המשטרה, ומתגרה במזל, ומהמר וכו' שאר דברים לא הגיוניים שאסורים גם ע"פ ההלכה. היית יוצאת?

אתה משווה?ניגון הלב
בעיני בת שלמרות הכל מתגייסת לקרבי זה מראה על דבקות בדרך כל אחד מפרש את זה אחרת
מי שאומרים לו- שירתה בקרבי ומיד פוסל לדעתי שיסתכל קודם על עצמו
ושידע שאולי הוא מפסיד את אישתו לעתיד
נכון, החששות מוצדקים
ואבוי אתה משווה חיילת לפושע?!
ברור שאם פושע לא הייתי מסכימה לשמוע (אלא אם תיקן דרכיו ואז אולי) אבל חיילת?!?
אני חושבת שזה לא סיבה לפסילה
מי שפוסל לא על המצפון שלי עסק שלו
מי שחושב אחרת, טוב נו כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות עולם גדול ומגוון
הדיון הזה נמשך ונמשך ולא מוביל לשום מקום וכבר ממש מאוחר
אני בכל מקרה לא מתכוונת להתגייס וגם לא יכולה מסיבות בריאות אני גם לא מתכוונת לשרת בבית חולים (אגב, גם אותם צריך לבדוק מי יודע אולי אפשר לפסול בת ששירתה שם כי גם שם לא הכל כשר?!)
לילה טוב
אני יסביר לך -עף על עצמו

הנחת היסוד היא, שלא את קובעת מה היעוד של בנות ישראל אלא חכמי התורה, שהם אלה שמעבירים לנו את רצון ה' (וזה מצוות עשה מדאורייתא להקשיב לדבריהם, ואף יש להם כוח לאסור דברים המותרים אם הם חושבים שזה מזיק), וחובה להקשיב להם גם אם את\ה לא מסכים\ה עם דבריהם !!, וזה צריך להיות פשוט וברור לכל בחורה תורנית שהולכת בדרכי התורה והמסורת היהודית!!, וחכמי התורה מכל המגזרים קבעו שאסור לבנות להתגייס לצה"ל!!

 

אחרי הנחת היסוד הזו, וההבנה שהבנות מחויבות שלא ללכת לצבא, אפשר לדון בטעמים ובסיבות שהם לא ובנים כן, ואני הדל כתבתי את הנראה לעניות דעתי -

"הטעם פשוט - א. צבא בכלל לא מתאים לבנות, ואת הנתינה שלהם למדינה הם צריכות לעשות בשדה האזרחי (וזה לא פחות טוב)

                     ב. הם יתקלקלו שם, בתוך כל החברה החילונית, וכפי שאמר הגר"א באיגרת שהבנות יותר נוחות להתקלקל ועל כן צריכות יותר שמירה, וזה נובע דווקא בגלל גדלות נשמתן כפי שעולה מדברי מרן הראי"ה קוק "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו".

כל טוב והרבה יראת שמים שמחוברת לכל העומק והבהירות שבארץ ישראל ועם ישראל והדביקות בהשם."

 

ועוד כתבתי למשהי אחרת שאמרה שאומרים שיש בצבא "הרגשת שייכות כללית לעמ"י" ולכן היא רוצה ללכת לצבא -

"אני לא מאמין, מאיפה העוז לחוות דעה בהלכה, ועוד לחלוק על דעת רבני ישראל, ובנוסף את מציגה כאלו יש בזה הרגשה של שייכות כללית לעמ"י, בזמן שאת עוברת במעשה הזה על ההלכה ועל דברי הרבנים (שעצם ההקשבה לרבנים היא חובה הלכתית ומצוות עשה מדאורייתא!!),

תביני, זה לא שווה כלום, זה כמו לדוגמא בזמן ביהמ"ק שאיש "ישראל" ירצה להיכנס לקודש הקודשים למרות שאסור לו, ויאמר אני רוצה הרגשה גדולה של קירבת השם, זה אותו עיקרון בדיוק!!

 

בכלל מאיפה את אומרת, שלשרת בצבא זה נותן הרגשה כללית יותר משירות לאומי?? לכאורה בדיוק להיפך!!, כי בצבא אתה תקוע בתוך קבוצה של חייליים למשך זמן השירות ולא יוצר קשר עם כל עמ"י, לעומת זאת בשירות לאומי, אתה נותן שירות באזרחי, נמצא ומתקשר עם כל ישראל, הן מבחינה איכותית (אנשי עבודה, מובטלים, ילדים, בוגרים, מבוגרים, וכו'), והן מבחינה כמותית (את נפגשת עם הרבה יותר אנשים ולא רק עם החיילים שלך ביחידה) - אז במטותא ממך, אל תורי כנגד דעת הרבנים, ובכלל מומלץ להתבונן במה שאמרתי שהדעת דווקא נותנת שבשירות לאומי אמור להיות יותר הרגשה כללית, אלא א"כ זה עניין פסיכולגי ודמיוני!!"

 

אם את תורנית שמחויבת להלכה (וחלק מההלכה זה החובה לשמוע לדברי הרבנים), אני מקווה שהדברים האלה יספקו אותך, להכיל את האיסור על בנות להתגייס לצבא, אלא לעשות שירות לאומי. כל טוב

 

אני בתג'נדס
דווקא פלוני מפונפן הסביר בגדול שזה לעשות את דבר ה', ואשה מטבעה, ואיך שנבראה נבראה להיות החלק הפנימי של הבית, היא פועלת את הפנים. עד שאשה מתחתנת היא צריכה לפתח את מידותיה ופעולותיה הפנימיות. זה לא אומר שהיא צריכה להיות נחבאת אל הכלים ושלא יראו אותה.
אחרי החתונה היא נהיית אדם. שלימה עם בעלה שהוא החלק החיצוני. ביחד הם מביאים את השכינה כיוון שהדרך להוצאת הפנים והחוץ פועלים בהרמוניה.
*הפעולות* עצמן צריכיות להיות מכוונות שיפעלו בפנים.
נשים וגברים נולדו עם הלך מחשבה אחר, עולם רגשות שונה, תפיסה (של אותה מציאות אפילו) אחרת. ממילא היעוד שלהם שה' בחר אותם לשליחות בעולם הזה, שונה. וזה לא עונש. וזה לא מבייש, וזה לא דבר שצריך תיקון. כך נבראנו ולשם כך נשמותינו נשלחו לעולם הזה בדור המסויים הזה. הכל מדוייק בצורה שאי אפשר להבין.
אשה, מעצם מחוברת לעצמה, למי שהיא, רוצה לפתח את הפנימיות שלה, טמוע בה הרצון להתחתן ולגדל את ילדיה. הקשר של אמא עם ילדיה הוא קשר מיוחד שא"א לספר אותו במילים או בדיבור. תעיד כל אמא על הקשר המיוחד עם ילדיה שהיו בתוכה תשעה חודשים. תעיד כל אמא שאחרי חבלי הלידה שחוותה חוזרת ועוברת עוד ועוד הריונות. זה מעבר למילים, זה המציאות שברא ה'. ויש בלבול בדחר הזה בגלל שתרבות המערב מבלבלת. תרבות המערב לא מסוגלת להסתכל הסתכלות ציבורית אלא פרטית ולכן דואגת לפרט "אני אני ואני". שוויון, כדי שהפרט הבודד לא יופלה. אין להם הסתכלות של עם. בטח שלא יכולים להבין את העם היהודי. בכל הדורות הגויים מבלבלים את היהודים. לכן תופעת ההתבוללות היתה קיימת מאז ומתמיד...
כרגע הבלבול הנוכחי זה עולם השיוויון וזה שאין אמת אחת. יש פלורליזם... לכולם יש דעה ואין סיבה שתהיה דרך אחת שצודקת. זה נוגד את הפלורליזם... ולכן זה האתגר בימינו...
עולם השיוויון, הבלבול הנוכחי, נבחר בדיוק ע"י ה' להיות האתגר של הדור. כנראה פה התיקון שלנו. לזכור מה היעוד שלנו. ולצערנו הרב מאוד, הרבה נופלים בזה.... גם אנשים שיושבים ולומדים תורה! זה חדר לכל מקום. ולכן זה התיקון של *הדור*. לא רק עכשיו שמינסטית שצריכה להחליט מה לעשות שנה הבאה...
פשט התורה, זה מסיר את ההשגחה מעמ"יהדוכס מירוסלב

נאמר ביציאה למלחמה - "והיה מחניך קדוש", כידוע שקדושה מדברת על צניעות (כל מקום שאתה מוצא קדושה אתה מוצא גדר..." וכו').

רואים בפועל שהניסים של צה"ל נעלמים לאט לאט

אילו ניסים?מי האיש? הח"ח!

המחלקה הדתית שחוסלה במארב מצרי במלחמת העצמאות?
הסאגרים שהשריונרים חטפו ביום כיפור?

לא הבנתי, אתה חושב שה' אוהב מישהו עם כיפה יותר מאשר מישהוהדוכס מירוסלב

בלי כיפה? .

פסוק מפורש: "אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא פְּנֵי שָׂרִים וְלֹא נִכַּר שׁוֹעַ לִפְנֵי דָל כִּי מַעֲשֵׂה יָדָיו כֻּלָּם".

שאלתי אילו ניסים.מי האיש? הח"ח!

פשוט, פשוט, פשוט. בלי התחמקויות ובלי התחכמויות.

כל המלחמות היו נס מטורףהדוכס מירוסלב

לא הייתה מלחמה טבעית אחת לעם ישראל, אולי עד לבנון השניה.

וזה על סמך מה?מי האיש? הח"ח!

יש הוכחה? קראת איפשהוא?

אתה רוצה קישורים?הדוכס מירוסלב

http://www.harav.org/Torato/ArticleDetail.asp?ID=4023

 

אגב, אפילו במאקו יש כתבה כזאת. לא מקשר לשם מסיבות מובנות...

חיפשתי בגוגל, אם אתה בכל זאת רוצה להכנס. על אחריותך

תודה רבה.מי האיש? הח"ח!

תרשום כתובת. אני אשלח לך את אטלס כרטא.

מה? לא הבנתיהדוכס מירוסלב

למה אף אחד פה לא יכול להגיד פעם אחת תודה ברצינות חושב

פשוט היה לי ברור שבתוכן התגובה שהתחילה ב"תודה רבה." תהיה איזה עקיצה (שלא הבנתי, אגב)

כל מה שאני עושה זה מאוד ברצינות.מי האיש? הח"ח!

נראה לי שחסרים לך מקורות. אני מנסה לעזור.

לא מקשר לאתרים שחסומים אצליהדוכס מירוסלב

מסיבות מובנות

גילגלתי אישונים.מי האיש? הח"ח!

אחר כך עצמתי עיניים. עכשיו פקחתי אותן שוב.

אתה צריך סטילה? נראה לי שיש לך יובש בעינייםהדוכס מירוסלב
אני אמצא לך קורס לאבחנה בין ניסים להסתברויות.מי האיש? הח"ח!

אבל לא באוניברסיטת בר-אילן. הייתי מודה על העזרה אילו זה היה עוזר.

יש לך חוש הומור משובחהדוכס מירוסלב


ש''שניגון הלב
מי שחושב שבשירות לאומי אין בעיות? ששם שומרים עליהם (בקטע מול הבנים) בכלוב זכוכית? פשוט טועה! כן כן גם שם יש אינספור פגיעות/התבוללות וכו וכו
נכון, הרבה הרבההההה פחות ממה שיש בצבא
אבל בעיני אין בת שרוצה להתגייס נגיד לגלי צהל או בת שרוצה לשרת בבית חולים
כשמציגים צריך להציג נכון! להראות גם את החסרונות בש''ש
אגב, למי שאומר שלא יתחתן עם בת ששירתה בצבא כי זה הופך אותם למחוספסות, מוזמן להתחתן עם פוטר, זה רך!
אבל, בת ולא משנה דתיה או לא שרוצה להיות בקרבי והפרופיל שלה מתאים והיא מבינה את החסרונות ולמרות זאת רוצה להתגייס-שתתגייס באותה רמה בדיוק שדורשים מהבנים בלי ספסל ובלי כלום! רמה צבאית במיוחד בארץ שלנו זה דבר שאי אפשר להפחית מחשיבותו
בעיני היום כל מה שדוחפים בנות לשרת זה בעיקר מונע מתפיסות פנימיסטיות רדיקליות (יש אומרים גם מתוך רצון להחליש את הצבא) רוב הבנות שמתגייסות בגלל זה לא מסוגלות לזה פיזית ונפשית ולכן בת שרוצה להגייס לחשוב לפני כן טוב טוב, לקרוא מחקרים, לבדוק, לשאול בנות שמשרתות,רבנים, רופאים ואנשי צבא
את צודקת חלקית, יש פחות התבוללות בצבאהדוכס מירוסלב

אבל הרבה יותר הפלות.

 

אבל בכ"א כל גדולי ישראל אסרו את שניהם. וגם ש"ל התירו רק בדיעבד בתנאים שאין סכנת התבוללות...

על העיקרון אני מסכים איתך, צריך לדעת שגם בשירות לאומי יש בעיות חמורות!

המפפפניגון הלב
אתה יודע שמשרתים בצבא לא רק יהודים נכון? אז כן אחוז ההתבוללות בצבא פחות מאחוז ההתבוללות בישרות לאומי אבל הוא קיים!
בדבר השני, פחות מסכימה אנחנו חיים בארץ הזאת נהנים ממה שהיא נותנת לנו יש לנו מדחנה למען השם! משהו שסבתא שלי יכלה רק לחלום עליו! מי שיכול לתרום למדינה בכל דרך שיתרום (דרך פיזית, לימוד תורה זה חשוב אבל לא ממש נראה לעין)
היית בצבא? אחוז המשרתים הלא יהודים שואף לאפסהדוכס מירוסלב

את לא חייבת להסכים עם גדולי ישראל... תפרסמי פסק הלכה בשמך...

לאניגון הלב
אבל אחרי כמות של אחים ובנידודים בצבא שכל שולחן שבת ואירוע הופכים לסיפרי מורקי''ם יש לי מושג פחות או יותר על הכמויות (בדיקה קצרה בגוגל גם תאשר את זה בערך)
ואני לא צריכה לפרסם פסק הלכה בשמי רבים אחרים (שאני מחשיבה אותם לגדולי הדור) עשו את זה כבר כשיחזירו לאח שלי את הפלאפון אני אוכל לבקש ממנו מקורות לכך מרבנים הוא היה ממש עמוק בנושא של אחים לנשק וזה יש לו מלא מידע
משום מה לא נראה ליהדוכס מירוסלב

לא הבנתי מה יש לאחיך, מקורות שמותר לבנות להתגייס?

מגניב, התחילו לחלוק על ה'. לא שמעתי על זה

איךךךך הגעת לזהניגון הלב
וכך חמודים, מוציאים דברים מהקשרם- כפיים!!!
אתה אמרת שגדולי הרבנים לא חושבים שצריך לתרום בצבא או בש''ש
אני אמרתי שעם זה אני לא מסכימה וכן צריך לתרום
אמרת לי לפרסם פסק הלכה
אמרתי שלא צריך כשיש כל כך הרבה רבנים שמעודדים תרומה למדינה בש''ש או בצבא, אח שלי עסק בזה לפני הגיוס וגם בנושא של השירות המשותף
אין לי בעיה לבקש ממנו מקורות לרבנים שמעודדים תרומה למדינה בצהל ושירות לאומי

קודם כל, צבא אסור מפשט הפסוקהדוכס מירוסלב

דבר שני ש"ל אסור לדעת רוב ככל גדולי ישראל.

ברור שיש רבנים פה ושם שמחליטים אחרת. אבל לא ככה פוסקים הלכה.

גדול הדור ואיזה אחד שפתח מדרשה הם לא באותה הרמה, אם אותו רב מדרשה בכלל יודע כללי פסיקה וכו'.

 

גם אם נאמר שיש גדולים היום (לא מכיר פסיקות חדשות) שאומרים שמותר, הם לא יכולים לחלוק על קודמיהם וכו' (בטח לא בלי ראיות הלכתיות), בטח לא מה שנמנו עליו בבית דין (של הרבנות) ופסקו ככה וככה (ובלי להתייחס לכל מיני דעות שהזכירו מזכירים, שהיו ת"חים, מחוץ לאותו דיון)

מלחמת חובהניגון הלב
בארץ שלנו אין דבר כזה בלי צבא אולי בבוא המשיח כרגע זאת המציאות וחייב צוותי כוח מי שמזלזל בזה חי באוטופיה על ענן שהכל פה טופי
דבר שני- מי אלו גדולי הדור בעיניך?
כי בעיני זה רבנים אחרים, רבנים שמכירים את המציאות בארץ מקרוב ויודעים שאי אפשר אחרת
מה קשור מלחמת מצווה?הדוכס מירוסלב

זה אך ורק דעת המנחת חינוך ע"פ הבנה מסויימת שיש שחלקו עליה.

אף אחד אחר לא כתב ככה.

 

לא יודע מי אלה גדולי הדור בעינייך, אבל יש לזה גדר ברור.

אלה המפורסמים שרוב הציבור מקבלים אותם עליהם והולכים אליהם, ואלה שפוסקים הולכים אליהם בשאלות קשות.

לא קשה לדעת מי גדולי הדור, וזה לא עניין שנתון לשיקול אישי מהסוג הזה.

ל"מציאות" אין שום רלוונטיות בפסיקת הלכה, כשההלכה בפשטותה נגד זה

??ניגון הלב
אם למציאות אין קשר לפסיקת הלכה אז שבת הבאה תבלה בלי שעון שבת וכל ההמצאות שעוזרות לנו לעבור אותה בשלום....פשוט זה נגד ההלכה אתה מבין
פסיקת הלכה נגיד שירות? לא שמעתי על דבר כזה
עידוד לשירות? הרב אבינר, הרב פנדל, הרב רונצקי, הרבנים לאו, הרב אליהו ותסלח לי שאני לא זוכרת עוד פשוט השעה 2:27 בלילה!!
המציאות שלנו גדולה יותר מגרשיים אז תסלח לי בבקשה אבל לא הייתי יכולה לישון בשקט אם לא שאין צבא
מודה לה' יום יום על הזכות שאחים שלי משרתים שם ומגנים על עמו ישראל (דווקא עכשיו כל כך קרוב לימי הזיכרון, כשבשואה הם לא חלמו שיהיה צבא שיגן על מדינת היהודים שנכדים שלהם ישרתו בו ויש כל כך הרבה אנשים שנתנו את הנשמה שלהם כדי שאתה תוכל לכתוב עכשיו)
הרב אליהו? הוא בחיים לא אמר ללכת לשירות לאומי לכתחילההדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ל' בניסן תשע"ח 13:22

רק שבת שלא מוכנה לשמוע, תלך למקום שיש בו גדרי צניעות נשמרים.

והוא פסק את זה, אם אני זוכר טוב בע"פ, בגלל פסיקת הרבנות הראשית.

לפי זה אני לא בטוח שאת צודקת לגבי שאר הרבנים

 

להגיד שאת לא מכירה רבנים אחרים שפוסקים נגד ש"ל זה למחוק את כל גדולי ישראל בערך.

חוץ מהרב אבינר, מהרשימה שכתבת אף אחד לא ממש מפורסם או מקובל על כלל הציבור (מי אלה הרבנים לאו? הרב ישראל מאיר והבן שלו הרב דוד? לא מכיר תשובה שלהם בנושא, מוזמנת למצוא).

וגם הרב אבינר, לא בטוח שהוא חושב כמו שטענת, בטח לא במקומות שאין גדרי צניעות (הוא אחד המחמירים בצניעות).

להזכירך, רק לאחרונה הוא אמר שאסור גם לבנים להתגייס במצב הנוכחי בצבא.

הנה דעתו

פרשת כי תשא התשע"ה | שירות לאומי לבנות - הרב שלמה אבינר

מפורש: "כלומר, שירות לאומי הוא מצוה
בתנאי של חרדת קודש של צניעות". אגב זה גם עונה לך על הטענה של "מלחמת מצווה", מפורש שהרצי"ה דחה (כמו כולם) את דעת היחיד ביחיד ההיא.

 

עוד קצת

"אין חובה מוסרית לבת לעשות שנתיים שירות" - סרוגים

"שירות לאומי בבית משפט או במשטרה זה לא חסד" - סרוגים

 

בהצלחה.

להבא לא לעוות את דעת הרבנים, יועיל מאוד!

להבאניגון הלב
לא לעוות את דברי ולא לזלזל באינטלגנציה של בנות
לא רוצה לשרת את המדינה? סבבה תיהיה כפוי טובה עם עצמך לכתוב שזה פסק הלכה? חבוב הלכת רחוק מדי
מקווה שאתה זוכר להודות לאותם אנשים שמתו כדי שאתה תוכל לשבת בשקט ולכתוב את מה שאתה כותב
אין על טענות לא קשורותארצ'יבלד
התשובה שלך די זלזל באינטלגנציה שלךארצ'יבלד
איזו תגובה משונה... הדוכס מירוסלב

מתקשה להבין מה הקשר בין משהו שכתבת לדיון בכלל ולדברי בפרט

לעיברי אנוכיחתולה פרסית
יש יחידה שבה משרתות בנות דתיות בלבד. . אבל אין להם בתכלס מה לעשות שם
תייגי אותו אז..א"י לעמ'י
מזיק ואסור - כי כך הרבנים אמרו והם מבינים יותר טוב ממנו,עף על עצמו

והטעם פשוט - א. צבא בכלל לא מתאים לבנות, ואת הנתינה שלהם למדינה הם צריכות לעשות בשדה האזרחי (וזה לא פחות טוב)

                     ב. הם יתקלקלו שם, בתוך כל החברה החילונית, וכפי שאמר הגר"א באיגרת שהבנות יותר נוחות להתקלקל ועל כן צריכות יותר שמירה, וזה נובע דווקא בגלל גדלות נשמתן כפי שעולה מדברי מרן הראי"ה קוק "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו".

 

כל טוב והרבה יראת שמים שמחוברת לכל העומק והבהירות שבארץ ישראל ועם ישראל והדביקות בהשם.

יפה אתה צודק!13544


איך מתייגים?. סתם שאלהעף על עצמו


מתייגים ככהחתולה פרסית
אתה שם את הסימן @
ולאחריו אתה כותב שם של משיהו מהפורום , ככה:

@עף על עצמו
אה יופי . תנקסעף על עצמו


ובנים לא יתקלקלו ?א"י לעמ'י
עניתי על זה, בצירוף של שני גורמיםעף על עצמו

הן שצבא לא מתאים לבנות, והן שבאמת הם צריכות יותר שמירה מקילקול כמש"כ הגר"א באיגרת (וזה נובע ממעלתן הגדולה "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו"),

משא"כ אצל בנים שאין את שני הטעמים הללו, ובנוסף שרק בתנאי שזה במסלול הסדר, אז התירו הרבנים לבנים ולא חששו לקילקול.

גיוס בנות לצה"לחן13

אני כן חושבת שיש מניעים הלכתיים לכך שבנות לא צריכות להתגייס לשירות קרבי אבל מבחינת שירות סדיר אני לא רואה שום בעיה הלכתית שמונעות מבנות דתיות להתגייס אני חושבת שמסגרת של שירות היא מדהימה אבל מבדילה את הבנות משאר העם. יש משהו בצבא שמאחד ונותן הרגשת שיכות כללית לעם ישראל ולא הייתי רוצה לגזול מעצמי את החוויה הכל כך משמעותית ומעצימה הזאת כל בת צריכה לעשות את החושבים שלה ולקחת בחשבון את ההשלכות על המעשים שלה ולכל מקום שהיא תבחר ללכת היא צריכה לזכור את הדת שלה ולחזק את עצמה מתוך הקושי לשמור על זהותה הדתית.

אני לא מאמין, מאיפה העוז לחוות דעה בהלכה, ועוד לחלוקעף על עצמו

על דעת רבני ישראל, ובנוסף את מציגה כאלו יש בזה הרגשה של שייכות כללית לעמ"י, בזמן שאת עוברת במעשה הזה על ההלכה ועל דברי הרבנים (שעצם ההקשבה לרבנים היא חובה הלכתית ומצוות עשה מדאורייתא!!),

תביני, זה לא שווה כלום, זה כמו לדוגמא בזמן ביהמ"ק שאיש "ישראל" ירצה להיכנס לקודש הקודישם למרות שאסור לו, ויאמר אני רוצה הרגשה גדלה של קירבת השם, זה אותו עיקרון בדיוק!!

 

בכלל מאיפה את אומרת, שלשרת בצבא זה נותן הרגשה כללית יותר משירות לאומי?? לכאורה בדיוק להיפך!!, כי בצבא אתה תקוע בתוך קבוצה של חייליים למשך זמן השירות ולא יוצר קשר עם כל עמ"י, לעומת זאת בשירות לאומי, אתה נותן שירות באזרחי, נמצא ומתקשר עם כל ישראל, הן מבחינה איכותית (אנשי עבודה, מובטלים, ילדים, בוגרים, מבוגרים, וכו'), והן מבחינה כמותית (את נפגשת עם הרבה יותר אנשים ולא רק עם החיילים שלך ביחידה) - אז במטותא ממך, אל תורי כנגד דעת הרבנים, ובכלל מומלץ להתובנן במה שאמרתי שהדעת דווקא נותנת שבשירות לאומי אמור להיות יותר הרגשה כללית, אלא א"כ זה עניין פסיכולגי ודמיוני!!

בנות ביחידות קרביותחן13

בתור בחורה אני לא רואה סיבה לאסור על בנות שרוצות להתגייס לשירות קרבי ומשמעותי לעשות כן. נכון יש בכך איסורים הלכתיים רבים אבל אי אפשר להתעלם מכך שאחוז הדתיים בארץ קטן לעומת אחוז החילונים ולכן בנות המעונינות להתגייס כיוון שאינן דתיות ומעונינות לשמור את דתם אין למנוע מהן להתגייס ולתרום בדרך משמעותית כל כך כפי שאין רוצות.

הן חותמות על כך שהצב"א לאחראי על ניזקיהן הגופניים כך שזה לא מפריע לצבא. ואם יש כאלה שטוענים שזה פוגע בכשירות יחידות קרביות בכך שמורידים את סרגל המאמצים במיוחד עבורן אז אומנם זה נכון אבל זה אך ורק ביחידות שהוקמו במיוחד בשבילן ולא ביחידות קרביות שהיו פעם כך שזה לא פוגע בכשירותן רק מוסיף עוד כוח עזר שמוכשר פחות מהגדודים הגבריים.

ברור שלאאאא!!ארץ אהובה

דבר ראשון מגיעים הרבה פעמים למצבים של יחוד וכו'.. נגיד שיש חייל וחיילת בשמירה ביחד כמה שעות..ועוד מקרים

דבר שני לפי התורה אסור לבנות לשים נשק כי זה לא ילבש, זה של גברים

חוצמיזה זה הורס פיזית את רוב החיילות והרבה מתמוטטות או/ו לא יכולות ללדת

ועוד משו - זה מוריד את ההישגים של הצבא. כי כדי למנוע חוסר שוויון, שהרי תכלס בנים מסוגלים ליותר מורידים להם את הרף כדי שגם הבנות יעמדו בו.. שמעתי מכלי שני שמפקד בצבא אמר שהוא חא בטוח אם עוד כמה שנים בכלל חייל יוכל להרים פצצה לטנק.. שזה שוקל כמה עשרות קילו

בקיצור שיאה לאאא

שכוייחעף על עצמו

אם כי מש"כ על מגיעם למצב של ייחוד זה אינו נכון ביחס ליחידות של ההסדרניקים.

אני שמעתי סיפור מהקרביארץ אהובה

של חבר'ה בנים שהלכו בשבת לשמח ולעורר את החיילים בעמדות שמירה. הם הגיעו למגדל שמירה אחד ממש בקצה של הבסיס וקלטו שיש שם חייל וחיילת. טכנית לפי ההלכה אסור להם לחזור כדי לא לגרום יחוד! עד המשמרת הבאה.. 

..עף על עצמו

מניין לך שאסור להם, אולי אסור לאותו חייל להישאר עם החיילת, וזו אשמתו,

ואם הוא דתי במסגרת הסדר, זה לא אמור לקרות שישימו אותו יחד עם חיילת, ואם נניח שקרה אז הוא חייב לסרב פקודה ואפ"י אם יכנס לכלא אסור לו להתייחד, כי ההלכה מעל הכל.

נגדצבי ש.

סתם בנות חלשלושות...

חחח איזה תירוץ א"י לעמ'יאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך