ראשית אני מסכים איתך בלבב שלם, הלא כבר כתבתי מקודם במפורש: "אף אני מודה שהמדינה עצמה, במובן המעשי-חומרי שלה, אין בו קדושה, בכנסת על כל משרדיה, בבבי ובבנט המשרתים שם וחבריהם, אין קדושה", בכלל הלא נקטתי במשל של "אדם לאומי" ואמרתי שהמדינה עצמה במובן המעשי שלה, היא כמו גוף, ועכשיו אני שואל אותך הגוף עצמו של האדם, במובן החומרי-פיזי, הוא קודש? ממש לא, ואני שותף לדבריך שח"ו לומר עליו שהוא קודש, ויתרה מזאת אף קדושה אין בו (וזה יהיה, בתקופת "תחיית הקודש הכללית", שלכאו' עדיין לא הגיעה, הלא עדיין לא חזרו כל ישראל בתשובה, אולם גם אז עדיין החול לא יהיה קודש, ועדין יהיה אסור "לערבב" בינהם, ולערבב זה לא "לאחד"!, כך ע"פ מרן הרצי"ה ביחס לאיחוד הנגלה והנסתר), וכפי שכתוב בנאדר בקודש ומקורו ברוך בפינקס מא' וכ"כ במאמרי הראי"ה על פסח וכ"כ באיגרת של מרן הראי"ה קוק להגר"י משאש ביחס למה שטפלו שאמר על האוניברסיטה העיברית, ותורף כל המקורות - שכל הדיבורים על איחוד הקודש והחול הם על יסוד "ההבדלה" שיש בינהם (והיינו שהם עדיין שני ישויות נפרדות, אלא שהם לא סותרים אחד את חבירו, אלא מגלים אחד את חבירו, ומתוך כך אמר שם מרן הראי"ה קוק, העיסוק בחול מחזק את הקודש, והעיסוק בקודש מחזק את החול ואכמ"ל בביאור הענין שהוא עמוק מאוד, ולענ"ד פשוט, שבתקופתינו זאת, "תקופת תחיית החול הכללית" עדיין אין ביכולתינו לממש בשלימות את החזון שהראי"ה דיבר עליו, היינו על איחוד החול והקודש, אלא אנו ממשים אותו בצורה חלקית, בכך שאנחנו לא פוחדים מעסק חול על סוגי המלאכות שלהם, הניצרכות בא"י, וזאת מתוך שהם לא כ"כ סותרות את הקודש כבגלות, אבל עדיין הן לא מגלות את הקודש, שזה יתגלה רק בתחיית הקודש הכללית),
אומנם אני נאלץ לומר, שאני רואה שיש ביננו מחלוקת קשה מאוד, ולפי מה שהבנתי מדבריך, השמטת את כל היסוד של תורת הראי"ה קוק מתחת רגליה!! - כי משתמע מדבריך, שכל השיבה שלנו לארץ בנתיים, אין לה כל משמעות רוחנית ח"ו, אלא רק משמעות חומרית, שיש לנו כלכלה וביטחון וכו', - רח"ל מהאי דעתא!! הלא היסוד והשורש של כל תורת הראי"ה קוק ותלמידיו הקדושים והמצטרפים אליהם, היא, שהשיבה לאר"י, ושהקמת המדינה היא שלב נוסף באותו תהליך, יש לה משמעות רוחנית אדירה עלינו, ולא עוד אלא שאמרו שאותה התחדשות רוחנית היא התחלת הפצעת אור הגאולה המיוחלת זה כאלפיים שנה!!, ורק מתוך כך הסבירו את המשמעות של עניני החול, ורק מתוך כך הסבירו את משמעות כל חלקי עבודת השם, החל מהתורה (כדוגמת "ענין הלישמה" שבאורה"ת שיש בו התווספות על התורות שקדמו לו), תפילה (ראה בספר "מן הפינקס הפתוח" של הרמ"צ נריה, שכותב לקראת הסוף, שיש לתפילה בא"י משמעות מחודשת, מבחינת השראת השכינה על המתפלל, ומקור לזה מפינקס מא' ששם כותב הראי"ה שבזמן התחיה לתפילה יש ערך מיוחד יותר מהגלות), מצוות (ראה אורות פ"ח שהדבק בכללות ישראל, יש לו תשוקה מיוחדת לקיום המצוות, ואני הדל ממליץ ע"ז את הפס' "כל מצוותיך אמונה" ואכ"מ), אמונה ודביקות (ראה פיסקה באורות שיש "לרומם את האמונה") ועוד,
ונבוא לציין מעט מקורות המפורסם מכולם, הוא קריאת הראי"ה קוק להכיר ולממש את "תחיית הקודש" או בשלון אחרת פחות מפורסמת להכיר ולממש את "אורו של משיח", אני לא מאמין עליך שאינך מכיר זאת!! הלא זה נמצא באורה"ק, וכל מאמרי הראי"ה והאיגרות מלאים מזה!, ואפ"י יצא חוברת שלימה הנקראת "תחית הקודש- התחיה השלימה", ונתחיל לצטט מעט, ראה אורה"ק ח"א, מערכת חכמת הקודש, פיסקה קלז' הנקראת "עת תחיית הקודש": "אף על פי שהתחיה הלאומית בישראל, וסימני תחית הרוח של האדם הכללי, הם נראים רק על פי צדדים חיצוניים וגופניים, הם הם המבשרים. שהבנין הרוחני, ואור הנשמה העליונה בכל סדריה, הולך הוא ונבנה, ואור ישועה שמימית הולך ומתחשף בהמון גלי זהבי פזיז. הגיע הזמן להתקרב כל חושב מחשבות, כל הוגה, כל מליץ, וכל אשר רוח ד' נוססה בו, לתשוקת הופעת רוח הקודש, הבא ושוטף על ידי מעמק הגיון ברזי תורה, בחופש רוח, בבינה ובברכה, בהגיון גדולה, ובעבודה מטוהרה, נשגבה ונשאה. ורוממות קודש זאת היא מתגלה על יחידי הסגולות" הרי שהשלון שנקטתי "אדם כללי" מפורשת בפיסקה הזו, ואף המשך דבריי, שאותו "אדם", כמו כל אדם, הוא מורכב מגוף ונשמה, היינו מבנין גופני שמורה על כך שהחל "הבנין הרוחני" אף זה מפורש בפיסקה הזו, וראה אף פיסקה קלד' "התנוצצות אורו של משיח": "אורו של משיח הוא מנהיר את כל העולם, מהפך את כל ההויה לזוהר תורה. והננו נתבעים ממעמקי נשמתנו לחוש את הגודל הזה, גם עכשיו, בהיותו שולח רק קוי אור זעירים. כי הנהורים הקלילים הנם מתמעטים והולכים, גם קודם שנתגלה הריווי הגדול של האור המרומם. ואם נאחז רק במדת האור הגלותית נשאר שוממים. והננו מוכרחים לתפוס מיד את מדת האורה הגדולה, ההולכת וחודרת לנו מאור הגאולה, גם בראשית זעירות הופעתה", וראה מאמרי הראי"ה מאמר "תחיית הקודש": "גלי התחיה הלאומית הולכים וסוערים, הננו מרגישים את המית שאונם והננו גם נפעלים מהם גם פועלים עליהם. אי אפשר לנו לעמוד בפרק תולדותנו זה כנדהמים כאובדי עצות. כח גדול רוחני צפון הוא באחינו היקרים תופשי התורה אשר בארץ הצבי, והכח הזה מוכרח הוא שיבוא לידי גלוי בכל הודו והדר.." ובסוף המאמר "לרומם את הערך הפנימי של תחיתנו הלאומית ההולכת ומתגלה בדורנו בצורתה החמרית והחילונית לעדן ולקדש, לשפר ולפאר את כל מהותה של התחיה הזאת לתפארת האומה הישראלית כולה" הרי אף כאן מבואר שיש צד בתחיה שהוא "כוח רוחני" שהתחדש, הרי כה אמר "כוח רוחני גדול צפון הוא באחינו.." ואף הוא עצמו בתחילת המאמר מדבר על כוח רוחני שיש בתחיה, שהרי כותב "גלי התחיה הלאומית.. הננו מרגישים.." לשונו של "גלים" ו"הרגשה" ברור שהם עוסקות בכוח רוחני שיש בתחיה!, והדבר מפורש בהמשך המאמר שיש "ערך פנימי" היינו רוחני וכפי שאומר בהמשך שהוא "מתגלה בצורה חומרית" הוי אומר שהערף הפנימי הוא לא חומרי אלא רוחני, וכן בסוף המאמר כותב שיש "מהות" לתחיה הפיזית הזאת, ופשוט. אני חושב שמיותר לציין לעוד מקורות, רק אזכיר את שיחתו של הרצי"ה שציינתי במאמרי האומרת במפורש שביום העצמאות יש לחגוג "על השראת השכינה" הוי אומר שלהקמת המדינה היתה משמעות רוחנית עליונה של השראת שכינה!!, והוספתי לציין למאמר אחר של הרצי"ה "לתוקף קדושת יום עצמאותינו" ולמי שמכיר את המאמר בתוכו, יודע שבחלק השני של המאמר כותב שרוח הגבורה והדעת שהיתה לראשי המדינה להחליט על הקמת המדינה, נבעה מהשראת השכינה שהיתה עליהם, ומזה מובן מדוע עניין הקדושה שיש ביום העצמאות, כפי נוסח הכותרת של המאמר, והיא השראת השכינה שהתחדשה ביתר שהתבטא בהקמת המדינה, ו"התוקף" מהבחינה ההלכתית שאכן שייך לומר שיש קדושה ביום הזה, הוא כפי המבואר בחלק א' של המאמר הזה שבהקמת המדינה קיימנו את עיקר מצוות "יישוב הארץ" עיי"ש, וכן ברור מתוך עשרות עשרות של רבנים גאוני עולם שאמרו שהקמת המדינה היא "ראשית צמיחות גאולתנו" והכירו מבחינה נשמתית-ריגשית שיש התחדשות רוחנית עם קום המדינה!! (ראה רשימה וציטוטים מחלק מהם, בספר "אתחלתא היא"),
עד כאן, זה רק "בעיקר העניין", שישנה התחדשות רוחנית אף בתחילת הגאולה, אלא שהיא בצורה חלשה ומבחינה כללית, היינו בכל עם ישראל, היא עדיין לא הגיעה לכלל מודעות (ולכן נקטתי לפני כן, שעדיין לא הגיעה "תחיית הקודש הכללית", כללית דייקא, כי מבחינה של יחידים, ואפ"י בציבור שלם, היינו אצל תלמידי הראי"ה קוק ישנה הכרה ומודעות באור הפנימי הבהיר שמתחדש בתקופת הגאולה, ומופיע אף דרך כתביו הקדושים של הראי"ה), וקימעא קימעא היא מתגברת עד שהכל יכירו באורה כפי שכתבי במאמרי,
אומנם עדיין לא הרחבתי בביאור, היאך ישנה התחדשות רוחנית בהקמת המדינה, וזה היה מגמת מאמרי לבאר היאך ואיפה בדיוק נמצאת ההארה בהקמת המדינה.