אזאליה2
כשכל עמישראל יחזור בתשובה יהיה משיח או משהו כזה, אוקיי
עכשיו בהנחה שזה לא קורה בזמן הקרוב כי תסתכלו שניה על עובדות בשטח
למה אני אמורה לרצות שכולם יהיו דתיים בכלל. כאילו, חצי מהדברים שאני אוהבת יעלמו ודברים שאני רוצה לעשות יהיו בלתי אפשריים.
מי ביקש בכלל שכולם יחזרו בתשובה, שכל אחד יחיה את החיים שלו. כל עוד יכבדו את הדרך שבה אני הולכת ולא יכפו עליי משהו הכל טוב.
את האמת? לא כואב לי על אנשים שבחרו לחיות בלי הדת, כואב לי על אלה שאף פעם לא נתנו להם אפשרות לבחור

מוזמנים להסביר לי למה אני אמורה לרצות שכולם יחזרו בתשובה ויקיימו מצוות או משהו כזה, כי כרגע אני לא ממש רוצה
למה את רוצה להיות דתיה ולחזור בתשובה?פסידונית

(אגב מעניין - אילו דברים ייעלמו לך אם כולם יהיו דתיים?)

..אליה2
אני כרגע רוצה להיות דתיה כי טוב לי איך שאני חיה. אני לא שומרת על הכל הכל, אבל לא הייתי רוצה לחיות עכשיו או לגדול בדרך אחרת.


כל מיני מופעים, סרטים, וויכוחים ודיונים עם אנשים מעניינים. ובעיקר דברים שקשורים לתרבות ודברים שאני עוד ארצה לעשות והמסגרת שלהם לא ממש תואמת את רוח ההלכה
מממ טובפסידונית

אם זאת הסיבה, באמת אין עניין לשכנע אחרים לחיות כמוך. הם כנראה כן רוצים לגדול בדרך האחרת, אחרת הם לא היו ממשיכים.

 

כי איזו עוד ברירה ישאחיתופל
להיות לא דתי?פסידונית
זו לא בחירה זו עצלותאחיתופל
לא אם זו האידאולוגיה שאתה מאמין בהפסידונית


אפשר להיות אידיאולוג של עצלות😏אורות מאופל
זה יהיה קצת מוזר, אבל כןפסידונית


זאת אידיאולוגיה יהודית, כמובןאורות מאופל
"כי יגעת בי" וכו
לא בטוחה שהבנתי אותך ואני לא מכירה את הציטוטפסידונית


היהדות מזהה את הקושי עם החטאאורות מאופל
כמובן שלא בהבנה השיטחית של המושג, אלא בהבנה האמיתית שלו.
אם כן, היהדות היא דת לעצלנים.
אמממ מה?פסידונית


איזה חלק לא היה מובן?אורות מאופל
הכל, נראה ליפסידונית


הציטוט שלו מכאןסביון
משל המגיד מדובנא - על שלושה דברים

אני אוהב מאוד את המשל הזה.
אבל מכאן ועד לקרוא לזה "עצלנות אידיאולוגית" המרחק רב מאוד...
תודהפסידונית

אז

@אורות מאופל - א. קודם כל אפשר להבין את הפסוק באוםן שונה ודי הפוך, כמו רש"י, מצודות ומלבים 

ב. גם באופן הזה, לקרוא לזה עצלנות זה לחטוא לאמת בצורה די בוטה

א. נכון מאוד, אכן עלית על אחת הנקודות המיוחדות בדיבור אלוקיאורות מאופל
שהוא ניתן להבנה בכמה צורות שכולן נכונות וכולן מכוונות לדעת הכותב, כמו שטרח להסביר לנו הרב זצל בכמה מקומות, אבל אני לא ככ מבין מה הקשר לנושא.
ב. אני מגדיר עצלנות כרצון למזער את כמות המאמץ ככל הניתן. לפי ההגדרה הזאת, היהדות היא אכן תורת העצלנות, ולאיזו אמת חטאתי?
חטאת להבנת המשלסביון
ולהבנת היהדות.
המשל לא אומר לך למזער את המאמץ ככל הניתן, זה לא עניין של כמות. פשוט אל תעשה מאמצים מיותרים, ואם אתה מתייגע וסוחב בקושי כנראה שאתה לא בכיוון הנכון.
וזו לא שאלה של כמות ואולי גם לא כ"כ של מאמץ
אני מסכים איתך שזה יכול שלא להיות הרעיון המובע במשל.אורות מאופל
לכן אמרתי שלא התכוונתי למשל, ושהמשל הזה משומש במסגרות שאינן עמקניות מספיק כדי לדון בנושא הזה.
ח"ו לא המשל, אלא המשתמשים בו.
אם לא התכוונת למשל אז למה כן?סביון
הבא סימוכין לדבריך. ואם אתה טוען שזה עמוק מדי למסגרת זו, לא נותר לי אלא לא להסכים עם דבריך מבלי לדון בהם.
היגיון פשוטאורות מאופל
האלוקות היא בלתי מוגבלת, נכון? זאת משמעות הביטוי "אין סוף". בלתי מוגבל. הרחבה בשער הייחוד בחובות הלבבות.
אם כן, ככל שדבר מרוחק יותר מהאלוקות, הוא מרוחק יותר מחוסר המוגבלות. וכן להיפך, ניתן יהיה לאמוד את מידת האלוקיות של דבר על פי מידת החופשיות שלו.
חטא הוא הדרך היחידה בעולם להתרחק מהאלוקיות, ומשם שמו, מלשון החטאת במטרה והתוכנית האלוקית. תפקיד האדם בעולם וייחודו הוא בבחירה, בהיותו היצור היחיד בעל היכולת לחטוא.
אם כן, החטא הוא שורש המוגבלות. מאמץ הוא תוצאה של מוגבלות, כוח האדם מוגבל ברמה מסוימת ולכן נדרש מאמץ. הרצון להשתחרר מכל מאמץ, לאור כל האמור לעיל, הוא חלק מהכמיהה למקור האלוקי של המציאות, המקור הבלתי מוגבל, וכן כל המצאה ופיתוח מדעי המקל את מעמסת המוגבלות מכתפי האנושות, הם ענפים של התהליך חובק ההיסטוריה של תשובת העולם למקורו.
את כל הנ"ל ניתן למצוא במהרל ובכתבי הרב, מן הסתם בעיקר בתפארת ובחלק ב' של אורות הקודש.
אוקייסביון
הסבר יפה, מרגיש לי לא כ"כ מדויק אבל אין לי איך להסביר את ההרגשה.
בכל אופן, אני חושב שעכשיו אתה חוטא להגדרת העצלנות
מה ההגדרה לדעתך?אורות מאופל
לא יודעסביון
ואין לי כוח להתאמץ ולחשוב על ניסוח (עצלנות וזה ) אז נסיים כאן אא"כ מתישהו יהיה לי כוח
א. בהקשר הזה נראה לי שיש רק אופציה אחת נכונה כי הן קצת סותרופסידונית

(ואין לי כוח להעמיק ולהסביר למה)

ב. זו לא עצלנות אלא תחכום. עצלנות היא, כפי שרוב העולם תופס את המושג, חוסר רצון/כוח/מוטיבציה לפעול בעולם. כדי למזער את כמות המאמץ ככל שניתן אתה דווקא אמור להיות די חרוץ. (מי שהמציא את מכונת הכביסה היה עצלן?)

א. זה שהן סותרות לא סותר את נכונותן (את בעצם מביעה עצלנות?)אורות מאופל
ב. נכון, עצלנות היא חוסר רצון ומוטיבציה להתאמץ יותר מהמינימום ההכרחי, אני לא מוצא את החילוק. ברור שכל העולם עצלן מטבעו, וברור שכל הממציאנים הגדולים קיבלו בנוסף לעצלנותם גם את היכולת לסייע לעצלנות העולמית.
א. וודאי שהן סותרות את נכונותן ומה הקשר בין זה לעצלנותפסידונית

תפוח לא יכול להיות גם טרי וגם רקוב, למשל

אנחנו אנשים נורא אינטליגנטיים ומורכבים אבל צריך להכיר בזה שיש גם דיכוטומיה בעולם הזה לפעמים

ממצי א מכונת הכביסה היה עצלן?

#רק_מעירסביון
אין שום קשר בין המצאת מכונת כביסה לחוסר עצלנות
יכול להיות שהוא היה עצלן ויכול להיות שלא, כל עוד לא נכיר אותו כנראה שלא נדע.
האינטואיציה שלי אומרת שהוא לא היהפסידונית

אבל כן, אתה צודק, אני לא באמת מכיר אותו.

(אם כי רוחשת לו רגשות הוקרה והערכה כנים מאוד)

סביון
על הסוגריים
אם הוא לא היה עצלן לא היתה לו המוטיבציה להקל את תהליך הכביסהאורות מאופל
זה נכון בטקסט אנושיאורות מאופל
לא בדבר ה' שהוא "אחת דיבר אלוקים, שתיים זו שמעתי"
"כפטיש יפוצץ סלע" וכו.
אתה מדבר בקודיםפסידונית

אני לא יודעת למה אתה מתכוון באומרך 'פטיש יפוצץ סלע' אבל אשמח שתסביר

בכל מקרה זה נכון גם בטקסט אלוקי, אלוקים לא מבקש ממך להאמין במה שההיגיון סותר.

הגמרא דורשת את הפסוקאורות מאופל
מה סלע זה נחלק לכמה ניצוצות כך דברי תורה נחלקים ללא זוכר מה. וכן אחת דיבר אלוקים וכו. לומדים מהפסוקים האלה את העיקרון של היחס לפרשנויות שונות לפסוקים. אם את רוצה הרחבה בנושא, יש על כך בעין אי"ה על הגמרא של פותרי החלומות שהיו בירושלים.
אבדוק בלנד, תודהפסידונית


בשמחהאורות מאופלאחרונה
זה לא התחיל מהמשל שלו, זה פסוק.אורות מאופל
זה כן המשל שבו פותחים שיחות/פעולות בנושא, שכיוון שלעולם לא מנסות ליישב את הסתירה בין המשל לעולם בצורה שניתנת להבנה ולחוויה, לא באמת משנות את נקודת המבט האמונית.
זה לא פשט הפסוקסביון
אני חושב שהמשל נכון ויפה בפני עצמו "למרות" שהוא הפוך מפשט הפסוק (כהרגלן של דרשות, לפעמים)
ואם אתה קורא לזה עצלנות סימן שלא הבנת אותו.
תראה איזה יופי כתבתי את זה!פסידונית
ראיתי!סביון
ורציתי לכתוב בתגובה "כמו שכתבה פסידונית" אבל איפשהו במעבר בין המוח לאצבעות המילים ברחו לי (זה קורה לי יותר מדי, אולי בגלל שתמיד יש הפרש בין המחשבה לדיבור וכל שכן לכתיבה)
(סתם חששתי שפספסת ועבדתי על זה קשה :/)פסידונית


כל הכבוד סביון
לא ידעתי שכל הנ"ל מפרשים אחרת (זו העבודה שהתכוונת, נכון?) אבל פשט הפסוק די זועק מההקשר שלו
בדקתי ליתר ביטחון. וכן אליה התכוונתיפסידונית


עיין תגובתי לפסידוניתאורות מאופל
אגב, רק להבהרה, מה שאתה קורא לו פשט הוא שם מושאל. הבנה יכולה להיות פשוטה בגלל שכל בור ועם הארץ שקורא את הטקסט יכול להגיע אליה, והיא יכולה להיות פשוטה כיוון שהסירו מעליה את מעמסת הכיסויים שמסתירים אותה. נסתר נקרא כך כיוון שהוא מה שנשאר לאחר שסתרו את מחיצות החשיבה שעמדו בפניו. הדרש הוא המקפצה לנסתר, ולכן יותר פשט מה"פשט".
אני לא מבין במושגים שאתה מדבר עליהםסביון
אני יהודי פשוט שמדבר בעברית פשוטה, ומבחינתי אם אני קורא פסוק בתוך ההקשר הכולל שלו ומבין אותו כמו שהוא, זה פשט.
למה לי לשכנע אנשים לא לעשן?!חוני המעגל פינות
אז ככה, זה רע להם וזה מזיק לי




אבל הרמבן כותב שמי שיש בו צרות עין אסור לו לקיים "הוכח תוכח" אז מעשית אין הרבה מה לעשות חוץ מלהפגיש אותם עם נקודות הקודש שיעוררו בהם מכסוף לטוב לשלם לאידיאל ולאלוה



אני בכלל מאמין במה שכתבתי?!

פלוס מינוס...
כרגע,אליה2
אני לא חושבת שזה עד כדי כך מציק לי.

את זה שיש מצווה לקרב אני יודעת. זה לא חדש לי. אני מנסה להבין למה אני בכלל אמורה לרצות את זה חוץ מהעובדה שההלכה ציוותה, כי יש לא מעט דברים שההלכה אומרת ואני לא מבינה. אז להגיד ש'בגלל שכתוב שצריך' זאת לא ממש תשובה.
יש מצווה לקרב? יש מצוות תוכחה שהרמבן פטר את כולנו...חוני המעגל פינות
לא מדברת על מצווהאליה2
אני מדברת על תפיסה כזאת שראיתי לא פעם שנראה כאילו אנחנו צריכים לשאוף למדינה כמה שיותר לפי ההלכה, ולזה שכמה שיותר אנשים ישמרו תורה ומצוות.
נניח יש אמת מוחלטת מהותית שיש לה הרבה נגזרותחוני המעגל פינות
נניח שא"י שיכת לעמ"י לא היית רוצה להוציא את העולם מבורותו?
אם אני בטוחה בזה,אליה2
אז כן.
אבל אם ההשלכות של מעשה או ידיעה כזאת יעשו שינויים גדולים כל כל שאין לי מושג מה ההשפעות שלהם, יכול להיות שאני אבחר לא לעשות את זה.
סליחה, אבל אני לא ממש מבין את הדיון.אורות מאופל
קודם כל, לפני שמפתחים עמדה כלפי משהו צריך לדעת אותו. (הגיוני, לא?)
מאז אריסטו, וכפי שמזכיר לנו הרמב"ם, ידיעת דבר היא בסיבותיו. כלומר, לדעת את ה"מה" של משהו, בלי לדעת את ה"למה" שמאחוריו, אינה ידיעה.
מהדברים שכתבת כאן משמע שאת שייכת לדת מעניינת, ככל הנראה מין זן-בודהיזם עם נגיעות מוסלמיות.
בדת ישראל יש טיפול יותר מעמיק בתחום מושג הגאולה, מושג האלוהות והיחס אליו ולציוויו, היחס בין דת לתרבות ושאלת הכופרים, וכן עוד נושאים רבים שלא הזכרת. מוזמנת ללמוד ולהתעניין, אולי תפיקי מזה תועלת.
(סליחה על קורטוב הציניות ההכרחי)
אתה צודקאליה2
עכשיו כשאני קוראת את זה, באמת ניסחתי את זה בצורה שאי אפשר להבין ממנה כלום, או לפחות לא את מה שהתכוונתי אליו.

אני אסגור את זה פה, כבר דיברתי עם מישהו שדי נתן לי את התשובה שהייתי צריכה. אבל תודה בכל מקרה.
תשתפי אותנו?סביון
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך