אופכישוף כושל
בס"ד

למה אף אחד לא מבין אותי?

בואו נדבר על זה
הריון זה מפחיד
בתוך הגוף באזור פנימי ואינטימי מתפתח יצור
אתם לא מכירים אותו
הוא מחולל שינויים עצומים בגוף שלכם
מצופה ממכם לאהוב אותו
להגן עליו בכל מחיר
אתם רוצים את זה לרוב
אבל יש חוויה של אובדן
אובדן הגוף שכבר לא יהיה כמו פעם
אובדן העצמאות
לפעמים אובדן קריירה
אובדן סטטוס
יש בזה גם התחלות
את אוהבת את הילד ואת צריכה להתחיל לגונן עליו מהרגע הראשון
את אוכלת מה שיעשה לו טוב
את קוראת ספרים על חינוך
כשיש לו אוזניים את תוהה בקשר למה שאת מדברת
ההתנהגות שלך משתנה כי את מחנכת
הליגיטימציה להיות במשבר קטנה
כי בסוף יש לך אחריות

ואנשים לא מבינים אותי ואופ
ומודה שהכי מפחיד אותי בהריון זה הקטע הפיזי
ילדים זה פחד נפרד קצת
ולא רוצה
בע
יש לי ספר שיש בו פרק שאולי תתחברי. תוכלי להזכיר לי הערב?ארצ'יבלד
זה הכי הגיוני שבעולם..כי בא אורך

הריון זה דבר מפחיד

מזדהה כל כך כל כךחלילית אלט
(סוף סוף מישהח אומרת את זה)
מבינה אותך.נחל
אני גם מפחדת מזה. ממש.
ומלידות.

ואני מתחתנת לי כך עוד שבוע.
מי בדיוק לא הבין אותך?בוז
זה נכון. כל מילה שאמרת.
ואני אומרת את זה בתור אחת שילדה.

את מאבדת את הגוף שלך. את העצמאות שלך. את החיים שלך. הבריאות שלך. החופש שלך.
מהיום את חיה בשביל מישהו אחר.

אנשים מתעצבנים עלי כשאני אומרת את זה.
כי יש נשים שכמהות לזה כל כך, וזה לא מגיע.
ואני יודעת שזו מתנה גדולה. וכיף להסתכל עליו וזה וזה וזה וכמה כיף ילדים! יאיי!

אני כן חושבת שזו תכלית הבריאה, ליצור חיים והמשכיות, ושזה מרגש ואהוב.
אבל זה קשה. ואת מאבדת המון בדרך.
הרגיש לי שבלנ"ו קצת לא קלטו אותיכישוף כושל
בס"ד

תודה על מה שכתבת

ובקשר למטרת החיים
מוכנה לפתוח את זה בשירשור אחר?
הרבה פעמים מפספסים הודעות בלנוקוד אבל פתוח
מכיר את זה...
חוץ מזה שיש שם מלא בנות שחלום שלהן שולחן שבת עמוס בילדיםבוז
אפשר להבין כאב ופחד של אחריםקוד אבל פתוח
גם בלי לחוש אותו
לא כולם כאלה.בוז
ולפעמים כשאומרים שקשה עם הזוגיות, למשל, אנשים רווקים יגידו- לפחות יש לך זוגיות!
כנ"ל עם ילדים, או עם עבודה...

לא תמיד אנשים מסוגלים להזדהות עם כאב של האחר.
תפתחי ותתייגי אותי עם מה שיש לך לומר. אני אבוא.בוז
היי, זאת לא תכלית הבריאה. זה לא יוצא הגיוני.פסידונית
וכי למה?בוז
מה נשאר לך בעולם אחרי שאת מתה, אם לא הילדים?
מה שעשית?פסידונית
תשמעי
אם תכלית הברעאה היא להוליד ילד
שתכלית בריאתו היא להוליד אחד נוסף
שתכלית בריאתו תהיה להוליד את הבא... איפה זה נגמר? בזה שאחד מהם יוליד את משיח בן דוד?
מי אמר שתכלית הבריאה זה משהו שנעצר איפשהו?בוז
אם זה היה משהו שאפשר לגמור, מה נעשה אחרי שיעשו אותו?
לדעתי תכלית הבריאה היא משהו המשכי
ואין יותר המשכי מהמשכיות
תכלית הבריאה היא המשכיות?פסידונית
זה נורא... סתמי.
זאת לא אמורה להיות המשכיות ש*עושה משהו*?
ברור שזו לא תכלית העולם.בוז
אני אתן לך משל.

אם תכלית העולם היה יעד כלשהו, ברגע שמגיעים ליעד נגמרת המטרה בעולם וכביכול לא זקוקים לו יותר.

משמע, שלא היעד הוא התכלית, אלא הדרך.
וכן, בדרך צריכים לעשות דברים...
נניח- לקטוף פרחים.

אבל בגלל שאי אפשר לעשות את כל הדרך כי מתים באמצע, צריכים שיהיה לנו המשכיות שתמשיך את קטיפת הפרחים...

בנת?
תכלית ויעד זה היינו הךפסידונית
המקום שטליו אתה רוצה להגיע בסוף.
יש דברים יפים שאפשר לעשות בדרך, כן, אבל הם או מובילים אותך אל התכלית, או שהם סתם על הדרך כי הם כיפיים. אבל הם לא התכלית.
תכלית זה מטרה. יעד זה מטרה שצריכים להגיע אליה.בוז
אם המטרה מתמשכת... למשל המטרה היא לאסוף כמה שיותר מצוות.

יעד הוא לא מתמשך. הגעת ליעד אז הגעת, נקודה סוף פסוק.
מטרה לא יכולה להיות מתמשכתפסידונית

זה פשוט לא בהגדרת המילה.

לאסוף הרבה מצוות זה *דרך* להגיע לאנשהו. לקרבת אלוקים לדוגמה.

ההבדל בין יעד למטרה לא קיים בהקשר הזה.

אהבתיפסגות


בדיוק מה שרציתי לומרכישוף כושל


למה את שוללת ערך, ולו אפריורי בלבד של קיומיותמאיר.
של לא תוהו בראה ושיש ערך עצמאי בעולם ולשם קיומו כמו בימינו אנו יש צורך באנשים והולדה?
פסידונית

בחיי שניסיתי להבין

אני מכירה כל מושג בנפרד אבל נשגב מבינתי כיצד הם מתחברים יחד לכדי משפט בעל משמעות

נדמה ליכישוף כושל
בס"ד

שהוא מאתגר אותך להגיד למה קיום לשם קיום הוא לא ערך
או מי שמך להחליט מה נחשב לערך נעלה ומה לא
למה הקיום עצמו הוא לא ערך בעל עוצמה מספקתמאיר.
אני מצטער על חוסר חדות ומחשבה צלולה...צה"ל
נסלח לךפסידונית

כי להגיד 'אני קיים בשביל להיות קיים' לא כל כך הגיוני לוגית.

ולהגיד שאני חייל של הקב"ה והמשימה שלימאיר.
היא לעבדה ולשומרה על ידי קיום של שלוש מצוות עשה של הבאת ילדים לעולם וקיומו היא תשובה טובה?

אז נסחי זו כך: אני קיים בשביל לעבוד את הקב"ה שציווני על הקיומיות.. .
זה כבר נשמע יותר הגיוני באמתפסידונית

אם כי עדיין די סתמי.

איך לוגי נכנס לפה?ארצ'יבלד
זה ערכים.
אבל אם נראה בעיניו שלהיות קיים זה ערך. ז.א. ראוי לעשות הכל בכדי להתקיים.
אי אפשר להווכח על ערכים.

עד עכשיו טיעון לוגי היה קביל בוויכוח כי המטרה היא התכלית, וילדים זה קיום לתכלית.

כדאי לברר עם מאיר מה היה הנקודה.


הסיבה היחידה שילודה זה כן מטרה זה כי ה' ציווה.
התכוונתי ללוגי תחביריתפסידונית

המשפט 'אני קיים בשביל להיות קיים' הגיוני כמו שהמשפט 'משהו ירוק זה משהו בצבע ירוק' או 'אני רוצה שתעשה את זה כי אני רוצה שתעשה את זה'. זאת לולאה שלא מובילה לשומקום.

הבעיה שמאיר לא כתב לולאה. הוא כתב "עובדה" ערכית.ארצ'יבלד
"למה 'הקיום עצמו' הוא לא ערך בעל.."ארצ'יבלד
כי זה קיום למען הקיוםפסידונית

הקיום מהווה את הערך של עצמו

לולאה.

..ארצ'יבלד
יש שני משמעיות בשיח הזה למילה קיום.
1) הקיום ההמשכי. )שנראלי שעל זה כתב מאיר.
2) קיום של עצמי (שזה אניו ערך מצד עצמו. אך מכיון שזה מוביל לערך מספר1 ממילא גם הוא נעשה ערך.)

לא ממש משנה

מקווה שהובנתי.

צריך לקרוא ממאיר. הוא נכנס באמצע הדיון.
בהקשר הזה אין כל כך הבדלפסידונית


אולי צריך לחלק בין גברים לנשיםברגוע
האמת שאני לא מצליחה לראות למה הגבת לי :/פסידונית


מממברגוע
התכוונתי לומר שאולי התכלית של האשה זה להוליד ולגדל ילדים,
והתכלית של הגבר משהו אחר.

ואז זה עונה על השאלה שלך.

אהה הגבתי לזה
מה שעשית? - נסיונות פעילים
אה.פסידונית

ובכן, זה נורא שובניסטי מצידך

לגבר יש סיבת קיום שעומדת מצד עצמה ואילו סיבת הקיום של האישה תלויה רק ביכולת שלה להביא אנשים אחרים שיש להם סיבת קיום עצמית?

לאברגוע
בסופו של דבר גם סיבת הקיום של האשה וגם של הגבר הוא לעשות רצון ה'.
ועיקר התפקיד של האשה הוא להוליד לגדל ולחנך את הילדים והכל צריך להיות מכוון לשם.
לא סותר את זה שיש עוד תפקידים אחרים, אבל הם לא העיקריים.
(כנ"ל גם הגבר- אחד התפקידים הוא להוליד ילדים, אבל לא העיקרי).

לכן לדוג' אפילו בזמן תפילת נעילה, אם מישהו צריך לשמור על הילדים ובגלל זה לא להתפלל נורמלי, האמא היא זאת שצריכה לעשות את זה ולא האבא.
לשיטתךסביון
לאישה עקרה אין תכלית
...ברגועאחרונה
א. למה אתה שואל רק עלי ולא על @סלט?

ב. תראה מה שהגבתי לפסידונית
אם תכלית הבריאה זה לתקן את העולםחוני המעגל פינות
אז להביא לעולם עוד מתקנים זה אומנם לא התכלית, אבל זה הרבה יותר...


כמו ההבדל בין מפקד לחייל...
בפועל החייל עושה ת'עבודה
אבל המפקד הופך אותו לחייל...
ממש לא הרבה יוצרפסידונית
זה ערך מוסף
לגרום שיהיו אנשים שיעשו את העבודה זה נחמד, אבל אשכרה לעשות אותה נראה לי יותר חשוב
אחרת מה יהיה איתה?
תפיסה סוצייליסטית...חוני המעגל פינות
תפיסה שאומרת מה שעושה בפועל את העבודה הוא הכי חשוב



אז לא, חשיבות נקבעת ע"י היצע תמורת ביקוש וקריטיות
'חשיבות נקבעת עי היצע תמורת ביקוש וקריטיות'פסידונית

לא הבנתי את התחביר של המשפט איפה הנשוא איפה המושא.

לא דיברתי על 'מי' חשוב אלא על 'מה' חשוב.

לעשות את מה שנולדת לעשות זה חשוב.

לגרום לזה שיהיו עוד אנשים שיעשו את מה שהם נולדו לעשות זה משני

התפיסה הארגונית האפקטיבית אומרתחוני המעגל פינות
יש לי עבודה ששלובים בה הרבה עובדים,

איך אני אסווג מה הכי חשוב? במה יותר להשקיע? למי לתת יותר שכר?

התשובה ברורה, ישנם שלושה פרמטרים, עד כמה הפעולה קריטית והאם אפשר להחליף את הפועל (היצע) מה הכמות הפעולתית שצריך (ביקוש)

במקרה שלנו, הפעולה קריטית היות והיא ממשיכה את היכולת ההתקדמותית של העולם

ההיצע יחסית גדול, אבל הוא כל הזמן בתאוטה
והביקוש בשמים...


הייתי מסווג את זה כקריטי
זה כמו להוסיף אנזימים כדי שיזרזו את התהליך הכימיבוז
יש עבודה לעשות וחמישים איש עושים אותה בשעתיים
תכפיל את כמות העובדים ויגמרו אותה בשעה

למה לא?
חוץ מזה שאני מסכים איתךארצ'יבלד
לגבי הפסוק "לא תוהו בראה לשבת יצרה"
המשמעות הינו שה' ברא את העולם שיולידו בו ילדים, אבל לא שזהו המטרה שלו...
את חכמה מאוד.פסידונית
מה? זה הכי מובן בעולם. מוזמנת למועדון ענבל
אפשר פונדקאותאחיתופל
על דבר קריטיחוני המעגל פינות
מוכנים לשלם הרבה ...
על דבר קריטיחוני המעגל פינות
מוכנים לשלם הרבה ...
הגדר דבר קריטי?כישוף כושל
בס"ד

ומי זה 'המוכנים'?
רציתי להוסיף...ארצ'יבלד
המשך חכמה כותב (ת"ח ענק בכל העדות... ובנוסף הוגה דעות מקורי)
שהסיבה שאישה לא חייבת להביא ילדים זה בגלל הקושי הזה. ה' לא חייב אותן דבר כזה קשה. אלא טבע בכן דחף להולדה



אם מישהו מעוניין בסיכום מחלוקת הראשונים על חיוב אישה להולדה אשמח לכתוב.


בהצלחה!
זה מעניין.סביון
מזכיר לי קצת את הפחד שלי מלהיות נשוי, שכבר אי אפשר ללכת לאן שבא לי ולעשות מה שבא לי ואני חי בשביל המשפחה שלי. זה לא לגמרי אותו דבר כמובן, כי הגוף לא משתנה. אבל דווקא סיקרן אותי איך מרגיש להיות בהיריון וללדת
רחל אמנו מתה מזהבוז
עדיין מסקרן?

(כנס לה"ו)
ברור שעדייןסביון
אני יודע שזו חוויה כואבת וקשה וכו' וכו', אבל היא גם עוצמתית מאוד (ועם הרפואה של היום יש הרבה פחות מקרים של מוות בלידה והסיכון כמעט התאפס) ואני אף פעם לא אחווה אותה. לא ברור לך מה מסקרן בזה?

(נראה לך שלא נכנסתי? )
לא, לא ברור לי מה מסקרן בזה.בוז
אותי לא מסקרנים דברים כאלו.
איך זה מרגיש לעשן. איך זה מרגיש להיות מסומם. איך זה מרגיש להיות בן.
לא מסקרן.
בעצם האחרון קצת כן.
"דברים כאלו"סביון
לעשן זה לא טוב, להיות מסומם זה לא טוב, ללדת זה נהדר. וזה חלק מלהיות בת אז בעקבות המשפט האחרון שלך דווקא נראה שאת כן קצת מבינה
יש מצבבוז
ללדת זה לא טוב לאישה. לא בריא משום כיוון.
הורס את הגוף.

אבל כן, יש נשים שנהנות מזה. וזו הדרך הכי מיוחדת לדעתי לבטא נשיות, זה הדבר היחיד שבנים לא יכולים לעשות...

אז אולי אני כן קצת מבינה.

עזבי את הגוףסביון
זה הדבר הכי בריא בעולם, הוא יוצר חיים. וגם את הגוף אני לא בטוח שהוא כ"כ הורס כי כל יצור חי מתוכנן להתמודד עם לידות.

וממה שקראתי, לא נראה לי שנהנות זו הגדרה מדויקת
יש נשים שמרגישות נשיות, פוריות, שופעות, מלאות אנרגיהבוז
יש נשים שאחרי כמה שנים בלי הריון מרגישות צורך ללדת, להרגיש תינוק בידיים.

לא כולן. רובן.

זה הורס את הגוף של האישה, ולכן התורה לא ציוותה לאישה ללדת, כי היא לא יכולה לצוות משהו שהוא ההיפך מונשמרתם.
זה באמת יותר דומה למה שקראתיסביון
זו לא ההגדרה של "נהנה", אבל יהיה מטופש לדון בזה אז לא
(ולא נראה לי שהעובדה שגברים לא יכולים ללדת היא מה שגורם להן להרגיש שופעות ונשיות וכו')

והיא לא ציוותה על אישה ללדת, כמו שהיא לא ציוותה עליה לאכול. אמנם אפשר לחיות בלי ללדת אבל לידה היא דבר טבעי כל כך שאין שום צורך לצוות עליו. לגבי פרו ורבו שהגבר מצווה והאישה לא, אכן שואלים ועונים כל מיני תשובות.
בטח שמסקרן. דברים חדשים זה מסקרןיש לי סיכוי
כנל כל מה שאמרת
וואו, אלו דווקא דברםי שממש מעניינים אןתיפסידונית


אלו לא דברים שבעיה לעשות, בימינובוז
כן, אבל לא דברים שהייתי רוצה לעשותפסידונית

כלומר לא באמת.

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך