אני מפרסם מכתב שחבר שלי כתב כתשובה לבחור אחד בעלון עולם קטןשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י' בסיון תשע"ח 14:41

האחרון, לדעתי הבחור קצת הגזים בדבריו, אבל אם יש מישהו שמסכים עם דבריו או שיש לו הערה מסוימת לדבריו, מוזמן להגיב בשמחה, עדיף בשבילו שזה יהיה אנונימי, אני מקווה שאני לא עושה טעות כשאני מספרסם את המכתב הזה, והוא באמתיועיל לאלה שזקוקים לו כפי מטרת כותב המכתב.

 

המכתב נמצא כאן, קריאה מהנה :20180524144110.docx

 

ואם לא נפתח לכם אז כאן:

 

"חבר יקר ביקשת שיכתבו לך בחורים שיצאו מבעיית הנטיה התוך מגדרית, אז אני יכול לומר לך, היתה לי משיכה תוך מגדרית עצומה, היא היתה בוערת כמו אש לוהטת, ואני לא רוצה להאריך בתיאורים.., ואני רוצה לומר לך, שני דברים,

 

דבר ראשון על "דרך הטיפול בבעיה" – חשוב מאוד שלא יבלפו אותך העולם החילוני והגויי, שמציג את הנטיה התוך מגדרית כבלתי ניתנת לטיפול, וכאילו ח"ו רק אם יהיה לך איזה גבר.. אז יהיה לך טוב ותהיה רגוע, הכל חארטה בריבוע !!!, ימח שמה של הרישעות הזאת, שהורסת את החיים לכל הבחורים העמוקים בעלי הנטיה התוך מגדרית, חייבים להבין שהם ממש הורסים להם את המימוש העצמי ואת ההארה, והם הולכים שחוח, והנשמה הפנמית שלהם, שהם כל כך עורגים אליה, מסתתרת מהם עוד יותר, והם שרויים בחושך נורא ומצב רוח איום, וזה פשוט לכל מי שמכיר באמת בעלי נטיות תוך מגדריות שמאפשרים לעצמם לממש את המשיכה שלהם (וגם התפרסם בעבר בעולם קטן מחקר אמין בארה"ב, שציבור הלהטב"ים המסכנים סובלים מבעיות נפשיות ברמה כפולה ומכופלת ביחס לאנשים רגילים שלא ממשים את המשיכה התוך מגדרית שלהם, או שבכלל אין להם משיכה שכזו), ולא רק הנשמה דואבת והמצב רוח איום ויבש, גם הגוף שלהם מתבלה ונחלש מתוך כל הדברים הלא  טובים שהם עשו, בצורה ממש מעוררת רחמים,                                                                          

בקיצור, "המימוש" של המשיכה התוך מגדרית, בין אם זה כשאדם מאפשר לעצמו להתקבע בהרהורים תוך מגדריים ולא מתעקש לסגת מהם גם אם נפל בהם מידי פעם, ובין אם ח"ו זה עובר לפס מעשי בינו לבין אחרים השם יצילנו – זה מביא את האדם למצב נורא בסופו של דבר! (כי ברור שבאותו הרגע שמתעוררת בו משיכה, זה נראה יפה ומהנה, אבל כך דרכה של תאווה שבהתחלה היא מושכת, אבל בסוף היא מביאה לאדם מצב רוח לא טוב, ולגבי מימוש הנטיה התוך מגדרית זה נכון באופן מיוחד!!),                                                                                                           

ואילו לעומת אותם הבחורים המסכנים שניסו לממש את המשיכה התוך מגדרית, ישנם בחורים אחרים, ואני הייתי בתוכם, שגם אם הם לא הצליחו למחוק לגמרי את הנטיה התוך מגדרית ממנו, הרי שהיא בשבילם כמו יצר הרע רגיל שאינו נעלם לאדם, ופשוט צריך לעמול כדי להתמודד איתו ולא ללכת אחרי משיכתו, ואם נופלים מידי פעם, עושים תשובה וחוזרים להמשך החיים (וכ"כ הגאון הרב אבינר שליט"א במאמר על נטיות תוך מגדריות ושכ"כ בתשובה של הגר"מ פינשטיין, שבעיה זו כמו שאר היצרים שישנם לאדם, שהם לא נעלמים ממנו לגמרי, אבל העבודה של האדם זה להילחם עימם כל הזמן וכפי הסברת התניא בליקוטי אמרים את מדריגתו של "הבינוני", אולם בהמשך מאמרי, בדברי על "ההסברה של הנטיה התוך מיגדרית" אני כותב שישנה אפשרות להפוך את הנטיה התוך מיגדרית ללא משמעותית כלל, שאינה ניצרכת כמעט למלחמה, אלא שלזה צריך איש רוח נשגב, עיי"ש, מ"מ גם בלא אותו האיש רוח, אפשר לטפל בבעיה, כפי שמוצג בחלק הזה של המאמר וכפי שכתב הגר"ש אבינר שליט"א), בכל אופן לי ברור ללא שום ספק שאם מדובר בבחור שהוא "עובד השם רציני", הוי אומר אחד שלומד בישיבת הסדר רצינית או בישיבה גבוהה, ומתוך כך נבנים בו שני דברים יסודיים, האחד - את הקומה החיצונית אבל הבסיסית, שהיא ה"יראת שמיים" (המדד שלי ליראת שמיים של האדם – זה האם הוא בשורה התחתונה מקיים את כל החובות ההלכתיות בין בדברים קלים ובין בדברים חמורים, כמו לדוגמה שלוש תפילות במנין, ברכות ראשונות ואחרונות על המאכלים, שמירת עניים ממראות לא צנועות באינטרנט, שזה אומר לקיים את החובה ההלכתית לשים סינון טוב בסמארטפון ובמחשב נייד ובכל מה שקולט אינטנרנט!!), והשני - נבנה בו קומה פנימית ועמוקה בנפש, והיא העיסוק ב"חוכמות פנמיות התורה" (ללמוד קבלה ממש זה מותר רק אחרי הנישואים, אבל "לימודי אמונה" על כל הסיגנונות שלהם – הרב קוק, חסידות, רמח"ל, מהר"ל, גר"א ועוד ועוד, הם חובה לכל אחד ואחד!!, ובוודאי לבעלי הנטיות התוך מגדריות), ובראשם העיסוק בתורת הרב קוק שרק בה יש את ההארה הארץ ישראלית הבהירה והפנמית כל כך שמרגיעה וממלאת את נשמות הדור!, ומתוך ההתקשרות בהארת תורת הרב קוק הארץ ישראלית ישנו צורך גדול לעסוק בהיקף ובעומק גם בתורות החסידיות השונות, ובכך להשפיע עליהם מאורו הארץ ישראלי הבהיר של הרב קוק, ולתת להם פנים חדשות, להפוך אותם ל"חסידות ארץ ישראלית" שהיא לא חסידות רגילה גלותית, אלא חסידות שמושפעת מהאור הבהיר הארץ ישראלי שבתורת של הרב קוק (כפי שעולה מדברי הגר"י אריאל שליט"א בכנס רבני הציונות הדתית האחרון וכן כתבו בזה רבים, וזה היה רצונו של הראי"ה קוק עצמו, שרצה שיעסקו בתורות החסידיות ובכל שאר התורות שנוצרו במשך הגלות ולתת להם פנים ארץ ישראליות, ע' מאמר מעט צורי הפותח את הספר "אדר היקר", באיגרות ועוד),                                                          

ובחורים כאלה ללא שום ספק יש להם את הכוח "להתמודד" עם המשיכה התוך מגדרית, בכך שגם אם הם נופלים מידי פעם יש להם את הכוח כל פעם מחדש לסגת מההתקבעות לחפוץ בקשר מיני עם בני מיגדרם, ולשוב לחפוץ רק בקשר עם אישתו לעתיד, ולעשות תשובה קצרה (חרטה על העבר וקבלה לעתיד) ולשכוח ממה שקרה ולהמשיך להתקדם בחיים מתוך טהרה ושמחה, ועוד יותר בוודאי יש להם את היכולת להתחתן עם אישה, ולהיות איתה בקשר עצום ועמוק מאוד, הן בצד הנפשי והן בצד המעשי המיני, ואני יודע שישנם הרבה מאוד בחורים כאלה שהתמודדו עם הבעיה עוד בהיותם בחורים, וגם התחתנו עם נשים והקימו בתים מדהימים (וגם הגר"ש אבינר כותב זאת, ומתוך ידיעה אישית), ולפי דעתי, הקשר בינם לבין נשותיהם, לפחות אצל חלק מהבחורים האלה, הוא קשר יותר עמוק מהקשר של כאלה שאין להם נטיה תוך מגדרית עם נשותיהם!!, ובוודאי ובוודאי שאני ושאר הבחורים מלאים שמחה ואושר בחיים, ומלאים באור וחיים עמוקים, ומודים להשם על כל רגע, גם על הנסיונות ועל התמודדויות, שלא פעם הם קשות ואני מודה, אבל בסך הכללי, וברוב ככל הזמן, החיים מאוד מאושרים ומלאי טוב, טוב ה'. תודה לך השם!!,                                                                            

ולגבי בחורים שעדיין אינם "עובדי השם אמתיים" (שהסברתי כוונתי בלשון עובדי השם אמיתיים, שהם בנויים משני קומות בנפש, מקומה חיצונית בסיסית וגם מקומה פנימית עמוקה), אני לא שולל את זה שהם יכולים להתמודד עם הבעיה, אלא שאני פחות מכיר אותם ולא יכול כל כך לדבר בשמם, ומסתמא אם תשמע בחורים שאומרים לך שהם לא מצליחים להתמודד עם הבעיה ואין להם מנוס רק לממש את המשיכה התוך מגדרית, כנראה מדובר בבחורים שאינם עובדי השם אמיתיים, אבל שוב זה לא אומר שאין בחורים מאלה שאינם עובדי השם לפי איך שהגדרתי מקודם, שהם לא מצליחים להתמודד עם הבעיה, אדרבה אני מאמין שישנם כאלה שכן הצליחו להתמודד עם הבעיה, אלא שאני לא כל כך מכיר אותם, ואולי אותו דבר יכול להיות גם הפוך, אצל הבחורים שגדלו בישיבות רציניות, שיהיה איזה אחד שלא הצליח להתמודד עם הבעיה והוא נופל קשה (אם כי אני לא מכיר בחור כזה), הכל יכול להיות, העיקר שהאדם ידע שיש יכולת להתמודד עם הבעיה ולזכות לחיים מאושרים, ומצד שני כל אלה שממשים את המשיכה הם סובלים נורא!!

 

דבר שני שרציתי לומר לך, אחי, לנסות "להסביר קצת את הבעיה" – להבין מה גורם שיהיה לבחורים מסויימים או לדור מסויים שתהיה לו את המשיכה התוך מגדרית, כי אני חושב שהבנה נכונה של הבעיה יקל מאוד על ההתמודדות איתה!, ואני רוצה לומר: חמור מאוד, לדעתי, אם אלו שמטפלים בבעלי הנטיות התוך מגדריות לא מבינים שזה נובע מתוך הגדלות של הנשמה שלהם!!, חייבים לצעוק את זה, שהבעיה הזו, היא בעיה שביסודה היא "בעיה רוחנית מובהקת"!, ולא בעיה שמתחילה ונגמרת בענין המיני-גופני!

 

ובתור הקדמה אני יצייר לפי ראות עיני מה עובר בראשו של בעל הנטיה התוך מיגדרית: בעלי הנטיות התוך מגדריות הולכים ברחוב וכל הגוף שלהם זוהר, יש בו הארה רוחנית, שקשורה אצלם בנקודת צימאון עצום של הנפש אל הארה פנימית אל הארה זוהרת ומקיפה, וההתגלות הזאת היא תענוג עצום בשבילם שקשה לבטא אותו בכתב (גם בלי קשר למשיכה מינית, אלא עצם התגלות הרוחניות העמוקה בגוף שלהם היא תענוג עצום!), וכשהם מסתכלים על בני מיגדרם, מבני דורם, הם רואים את הרוחניות הגבוהה ששורה בגוף שלהם, הם רואים "משהו עמוק וזוהר" בגוף של בני מיגדרם, וזה מה שמוביל ליצור בהם משיכה מינית אליהם כפי שיתפרש בהמשך, אלא ש"המשהו העמוק והזוהר" הזה הוא אור של אחדות עמוקה, ולדעתי הדלה, אין זה אחדות במובן הישן, יש להם שייכות למדריגה חדשה באחדות, אחדות שכוללת את הכל, לא רק את עם ישראל כולו, ולא רק את האנושיות כולה, אלא גם את הטבע החומרי כולו! (מקור לזה בפיסקת השירים המפורסמת באורה"ק, שמונה מדריגות שונות והמדריגה האחת לפני האחרונה היא המדריגה הניזכרת, ולדעתי המדריגה האחרונה שמנה שם, המכוונת ל"שיר השירים" היא מדריגת דורו של מלך המשיח שיבוא בקרוב בעז"ה), ומתוך השגת אחדות עמוקה זו, כשהם ניגשים לעסוק בחול, או כשהם מתבוננים בגוף שלהם, הם יכולים להשיג איך "הקודש"="הרוחניות העמוקה" מופיע גם בתוך גופם החומרי, כי הם השיגו את שורש החול ב"קודש"="באחדות העליונה", ועל זה דיבר מרן הרב קוק כשכתב על איחוד הקודש והחול כדוגמת דבריו בנאדר בקודש "החול היזדווג אל הקודש" ועוד רבים (וא"כ לדעתי הדלה, עד עכשיו לא היה אפשר באמת להשיג את דבריו הנשגבים, ורק הוא זצ"ל שהקדים את זמנו כידוע, השיג את המעלות הנשגבות האלו והדריך את דורנו אנו, ואלו שיבואו אחרינו, איך להתייחס לסוגיית איחוד הקודש והחול), אם כן לפי דבריי, המשיכה התוך מיגדרית שלהם קשורה בהשגת אור אחדות עמוק בגוף של בני מיגדרם!,

ואני יציג זווית נוספת שעוברת ומהדהדת בראשם של בעלי הנטיות התוך מגדריות: ה"אהבת  חברים" שלהם, ואני מתכווין לאהבה טהורה, גם בלי קשר למשיכה מינית, בחלומות שלהם הם מוסרים את הנפש בשביל החברים שלהם, יש להם איזה כלות נפש נורא כלפי החברים שלהם, עד שנראה לי, "שמי שלא טעם טעם האהבה הטהורה של בעלי הנטיות התוך מגדריות, לא טעם טעם אהבת חברים מימיו"!, והאהבה הטהורה הזו מתערבבת ונקשרת להם בכל תהלוכות המשיכה המינית שלהם, אבל ברור ללא שום ספק שיש להם גם אהבה טהורה מופלאה כלפי החברים שלהם, שעומדת בפני עצמה בנוסף למשיכה המינית שלהם כלפי חבריהם (ולכאורה זה אבסורד!, כי דווקא הבחורים שיש להם את האהבה והקשר הכי עמוק עם החברים שלהם, דווקא להם יש משיכה מינית לחברים שלהם שמבלבלת אותם ומפריעה להם בחיים), בכל אופן גם נקודה זו מורה שהמשיכה התוך מגדרית אצל בני הדור הצעיר קשורה בשייכות לאחדות עמוקה מאוד!,

 

ולאחר ששירטטנו שני תיאורים חיים של מה עובר בראש לבעלי הנטיות התוך מגדריות כשהם נמשכים לחבריהם, ניגש בס"ד להסביר באורח שיכלי מדוע המשיכה התוך מיגדרית היא בעיה שעיקרה הוא בעולם הרוחני-קדוש של הבחורים האלה, מה שקראתי לכך מקודם "בעיה רוחנית מובהקת": נראה שמחמת שנשמות הבחורים האלו, עורגות נורא אל אור אחדות פנימי ומקיף מאוד שמופיע בתוך גופם ובתוך הגוף של חבריהם, ואין הצימאון הנורא הזה מתממש באורח של "קודש" -הוי אומר בהתדבקות עמוקה באור השכינה היותר פנימי והיותר מקיף שנמצא בעומק הנשמות שלהם ומופיע בתוך הגוף שלהם, מה גם שההתדבקות הזו צריכה לבוא מתוך קניין של תורה ויראת שמיים ובכל חלקי עבודת השם, וכל זה צריך לעבודה רצינית מאוד, ובנתיים אין מי שידריך אותם להשיג בעצמם את האור הזה, או לפחות שיאיר עליהם מהאור הזה הנמצא אצלו (אומנם לזה ישנם את כתבי מרן הרב קוק-אור האורות, וכפי שהזכרתי כשכתבתי על "דרך הטיפול בבעיה", שבאמת כל כתביו הם הופעה והתוודעות אל ההארה הפנימית הזו, אלא שלרוב גם מי שעוסק בכתבי הרב קוק הוא מושפע מהצימצומים שעשו תלמידיו הקדושים כפי שתורתו נימסרת על ידי הרבה מרבני זמנינו תלמידי תלמידיו הקדושים, ולא ידעו ולא הבינו שהדור הצעיר דורש את תורת הרב זצ"ל ללא צימצומים-"לחם חם כיום הילקחו" כפי שרמז בזה הרב קוק בעצמו באיגרת שהעריכות של תלמידיו הם צימצומים של הארת תורתו, וכן הרב שג"ר כתב בספרו "ביום ההוא" שמגמת החידוש שלו היא לחשוף אורות יותר פנמיים שנמצאים ברב קוק אלא שלא התוודעו אליהם, ועל כן לדור הצעיר בימנו דרוש איש רוח נשגב ועמוק שיחשוף, ויביא לכלל מודעות, אורות יותר פנמיים בתוך תורת הרב קוק, ונראה לי ששיטתו של הרב יוסף אביבי בספריו המדהימים "קבלת הראי"ה" שיסודה היא העיסוק גם בצד הקבלי של תורת הרב קוק, יכולה לעזור לחשוף אורות פנמיים יותר ומקוריים יותר של תורת מרן הרב קוק, אולם העיסוק בקבלה צריך להיות רק אחרי הנישואים, ואינו יכול להיות מזור לבעלי הנטיות התוך מגדריות שעדיין לא נישאו, מכל מקום עדיין יש לנו לצפות לאיש רוח נישגב שיגלה עומק עליון בתורת הרב קוק, יותר ממה שמכירים כבר עכשיו, והועבר לנו על ידי תלמידיו הקדושים, ו""וקום יקום לנו משורר התשובה, שהוא יהיה משורר החיים, משורר התחייה, משוררה של הנשמה הלאומית ההולכת להיגאל"), על כן נשמתם מחפשת דרכים אחרות לממש את התביעה העמוקה של האחדות העומדת מאחורי כותלי נשמתם ומתגלה בגוף של חבריהם האהובים, והיא על ידי חיבור וקירבה מינית-פיזית עם גופם של בני מיגדרם!!, כי הם רואים בו-עצמו אור אחדות עמוק ומופלא!, ובזה הם מנסים לממש את תביעת האחדות הנוראה שבוערת בהם!, אוי איזה נשמות קדושות הם, ולאיזה מעשים מתועבים הם עלולים ליפול, ועל כגון זה נאמר "כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו",                             

אם נסכם זאת, נאמר "להיות אחד עם האחר הוא שורש הנטיה התוך מגדרית", וכאשר יסללו להם דרכים של קודש, לממש את האחדות העמוקה הזו ברובד של הנשמות – הוי אומר לאחד ולחבר את נשמתם עם נשמות חבריהם (ובעומק עם ההויה כולה), הרי שמימלא תיפסק המשיכה המינית התוך מגדרית החפצה לאחד ולחבר את גופם אל גופות חבריהם ח"ו, ואו אז, בעז"ה, הנטיה התוך מיגדרית לא תהיה משמעותית כלל וכלל!!

ואני מתפלל: האורות יתממשו. הכל יתוודעו!. יצא מן הכוח אל הפועל דברי הנביא "ומלאה ארץ דעה את השם כמים לים מכסים".

ממני, בחור בגיל 19, שכל כולו, ממולא צימאונות נוראים לאחדות עמוקה וזוהרת, שמתגלה בתוך הגוף הקדוש שלנו ובתוך החומר בכלל, כי בשביל דורנו כתב מדריך התקופה "שכחנו שיש לנו בשר קודש, לא פחות ממה שיש לנו רוח הקודש. עזבנו את החיים המעשיים, ואת התבררות החושים ואת הקשור עם המציאות הגופנית המוחשית, מפני יראה נפולה, מפני חוסר אמונה בקדושת הארץ, "אמונת זה סדר זרעים - שמאמין בחי העולמים וזורע". כל תשובתנו תעלה בידינו רק אם תהיה, עם כל הוד רוחניותה, גם תשובה גשמית יוצרת דם בריא, בשר בריא, גופים חטובים ואיתנים, רוח לוהט זורח על גבי שרירים חזקים, ובגבורת הבשר המקודש תאיר הנשמה שנתחלשה, זכר לתחית המתים הגופנית. "האר פניך וניוושע"." עכ"ל.

 

וואוו איזה חזק !!סאפסאפ


נהניתם ספרו לחבריכם. ואפשר גם קצת לפרט לנו מה אהבתם במאמר!.שלמה גר

אבל לא חובה.

יש לי כמה הערותסביון
נטיות הפוכות זו הפרעה נפשית, וכידוע פעם היא היתה בDSM עד שמחקו אותה משם בגלל שזה כבר לא פוליטיקלי קורקט. אתה מדבר בשפה מאוד קוקית וגבוהה על כמה שהם נשמות גבוהות יותר שרוצות קשר חזק ועמוק יותר, וכל זה אולי נכון (אני לא יודע למדוד נשמות אבל רצון לקשר אולי כן אפשר למדוד, למרות שגם זה לא מדויק. ולמרות שב"ה אין ולא היו לי נטיות הפוכות, יש לי קצת מה להגיד על זה מניסיון אישי אם תרצה, אבל לא בפורום הזה) אבל חשוב לזכור שביסודה הנטיה הזו היא הפרעה נפשית.
ממה היא נגרמת? אני לא פסיכיאטר גדול אבל יודע קצת ממה שקראתי וממה שבדקתי על עצמי (עיין בסוף הסוגריים הקודמים), שזה נובע מחוסר קבלה עצמית (בעיקר בהקשרים מגדריים) שנמשכת ממנה כמיהה לקשר חזק מאוד עד כדי ביטול של עצמך. כשלאדם אין על מה להישען, הוא מחפש את עצמו אצל אנשים אחרים. חשוב לי לציין שהחוסר הזה לא מוכרח להתבטא בצורה מינית, זה כבר תלוי באדם ובגנטיקה שלו (וכאן נמצאים ה"שורשים הגנטיים" של נטיות הפוכות). יכולים להיות שני אנשים עם אותה בעיה בדיוק, לאחד יהיו נטיות הפוכות ולשני לא. ולדעתי דווקא זה שיש לו נטיות הפוכות הרוויח כי הוא זכה בסימפטום חזק שכמעט מכריח אותו לטפל בבעיה שלו (בתקווה שאכן יטפל בבעיה ולא בסימפטום...). זה דומה לגנטיקה של השמנה - יש אנשים שאם טיפה יחרגו מתזונה נכונה ישמינו מיד, ויש כאלה שיכולים לאכול ג'אנק פוד כל החיים ולהישאר רזים. מי מהם הרוויח? בכלל לא בטוח שהשני...

אני מניח שיש עוד סיבות אפשריות אבל זה מה שאני מכיר.

מה שהפריע לי לאורך כל הכתיבה, שנראה שאתה חי בעולמות עליונים וקצת שוכח מהפשטות - יש כאן בעיה נפשית ארצית, עם פיתרון נפשי ארצי. כמובן שלכל דבר ארצי יש גם הסבר רוחני עמוק, אבל הוא מגיע על גבי הפשטות ולא מחליף אותה.
אולי זה רק אני.

ולגבי ההתחלה - אמנם כשמגיע לאדם יצר כזה הוא צריך להתגבר עליו, אבל חשוב שיזכור שזה רק סימפטום ולא הבעיה עצמה. אם הסימפטום הוא יצר לדברים אסורים - בינתיים צריך להתגבר עליו, אבל כשיודעים שזה מצב זמני ואף אחד לא רוצה לנגוס לך בחלק מהאישיות קל יותר להתגבר לענ"ד.
יופי של תגובה!חרותיק
מסכימה מאד. וקראתי מאמר ממש מוכיח את דבריך.
תודה סביון
מה כתוב במאמר? יש לך קישור/צילום שלו?
אני לא רוצה לכתוב בלי להיות בטוחהחרותיק
אם אני אמצא אותו אני אשתף..
קודם כל יישר כוח על התגובה!שלמה גר

לעצם העניין - תראה, תיקח בחשבון שהמאמר הזה הוא טיוטה ראשונית, שנכתבה מתוך סערת רוח עצומה, ופחות שמה דגש על ההסברה השיכלית הברורה, ואני מודע לחיסרון הזה, אבל אני חושב שמי שיתאמץ, יוכל להבין היטב את כוונת חברי בצורה ברורה.

 

לגבי הערותיך החשובות - תשתמע לי, בתור אחד שמכיר את הנושא הזה לעומק לעומק והיה אצל מטפלים פסיכולוגים ופסיכיאטרים למינהם (בעלויות יקרות מאוד מאוד, כדוגמת 1500 שקל למפגש אחד בן 30 דקות!), אני יכול לומר לך שהם לא מבינים כמעט כלום בבעיה, כל נסיונות הטיפול לפי הגישה שלך-שלהם לא צולחות במאומה, הוא יכול לדבר איתי עד מחר על להיות בטוח בעצמי ועו דכל מיני דיבורים בסיגנון הזה, אבל זה לא משנה כלום מהמשיכה המינית העצומה שבוערת באדם!, הגישה שאתה מציג לא צולחת שום הצלחות בטיפול בבעיה!, והסיבה הפשוטה היא משום, שהיא לא חודרת באמת באמת להבנת הבעיה אצל אום בחורים מופלאים,

 

ואני ינסה לרדת יותר לפרטי ההערות שלך - אתה כותב ששורש הבעיה התוך מיגדרית, הוא: "שזה נובע מחוסר קבלה עצמית (בעיקר בהקשרים מגדריים) שנמשכת ממנה כמיהה לקשר חזק מאוד עד כדי ביטול של עצמך. כשלאדם אין על מה להישען, הוא מחפש את עצמו אצל אנשים אחרים"

אם אני מבין נכון את כוונתך, אתה טוען שבגלל שהאדם לא מקבל את עצמו אז הוא מחפש את עצמו אצל אנשים אחרים, ראשית כל אני רוצה לומר לך שאם דיברנו על דברים ברורים, הרי שמה שאתה כותב הוא מאוד מאוד לא ברור, מה פירוש "חוסר קבלה עצמית"? לי היו חברים בעלי נטיה תוך מיגדרית עצומה, שההורים שלהם אהבו אותם, אהבת נפש, והם בחורים יפים מאוד וחברותיים מאוד, שכולם אהבו אותם, למה נראה לך שבחור שכזה לא יקבל את עצמו?? ואם הם כן קיבלו את עצמם, אז למה יש להם נטיה תוך מיגדרית? ואל תאמר לי מדובר בבחורים מעטים, כי רוב הבחורים בעלי הנטיה תוך מיגדרית שאני מכיר, הם בחורים מלאים בביטחון עצמי, ובצדק, מתוך שההורים שלהם אוהבים אותם מאוד, והחברה כולה אוהבת אותם מאוד, הם בחורים מנהיגים-כריזמטים שכאלה, ודבריי עד כאן הם דבר אחד יסודי מאוד שלא מובן בגישה שלך לבעיה!!,

 

ואפשר למנות עוד דברים לא ברורים, אבל גם בלא אותם דברים, אל תשכח שהצלחת הטיפול עומדת לרועץ לבעלי הגישה שלך, וגם זה הוא קצת הוכחה שההבנה שאתה מציג איננה נכונה, ואותם בחורים שהזכרתי אני בעצמי ושכן אומר גם הגר"ש אבינר שליט"א, שיצאו מהבעיה הזו, זה לא בגלל תפיסות כמו שהזכרת, כי הם באמת לא משנות כלום, אלא בגלל מה שכתב חבר שלי בחלק הראשון של המאמר, שזה עניין של יראת שמיים והארה פנימית בחיים של אותם בחורים, שמאפשר להם להילחם במשיכה הזו, אבל לא עוקר מהם את אותה משיכה, היא נשארת בהם!

 

דבר נוסף שיש לציין על הערתך, מדוע אני ממשיך את זה ישירות לענינים רוחניים-קדושים, ולא נשאר בצד הנפשי הפסיכי, והוא שאתה צריך לשים אל ליבך, שכל התרבות הנטיה התוך מיגדרת בעם ישראל, היא תופעה חדשה!!, תיד היו קצת אנשים מבולבלים, אבל ברור שבתקופה האחרונה של 5-10 שנים זה צובר מציאות של "תופעה", וזה רק הולך ומתגבר, וכשמתסכלים על הדור הצעיר, של בני גילי בני ה19, רואים מלא בחורים בעלי נטיות תוך מגדריות, גם בתוך העולם הדי והחרדי ועל כן ברור שזה רק ילך ויתגבר, ולאור זאת אתה צריך לשאול שאלה יסודית, כשאתה בא לנסות להבין את הבעיה, מה קורה פתאום לדור הצעיר שלא היה בדורות שלפניו? ואו אז אם אתה שומע לדברי רבנים צדיקים גדולים, אתה רואה שהם אומרים שאצל הדור הצעיר נפתחה תקופה חדשה בגאולה הנקראת "תחיית הקודש בכל עם ישראל" ואני לא נכנס כרגע להסביר מה הכוונה באותה תקופה, אני רק יציין שהם כתבו - שעל כן מגיעות "נשמות חדשות" שהם נשמות שלא התגלגלו (כן אמר הרב שג"ר, ולאור דבריו הוא הקים תוכנית בישיבה הנקראת "צירופים חדשים" שהיא נמצאת עד היום, כפי שכתוב באתר של ישיבת שיח יצחק, וגם הרב מנחם פורמן כתב בספר דרושים על יום העצמאות ויום ירושליים שהתחלנו את תקופת משיח בן דוד,שהוא תקופת תחיית הקודש בעם ישראל כפי שכתבתי זאת למעלה), ועוד הם כתבו, בזה"ל: "ניצני נשמה וחיה" מתחדשים בעולם (הרב החלבן בהקיצו ורננו מאמר א', וכן כתב הרב ראובן ששון בספר החדש שיצא לכבוד סיום שבעים שנה למדינה), עכשיו לא צריך להיכנס להבנת הדברים הללו בצורה ברורה (למרות שאני מוכן להסביר לך, אם תרצה) אבל הצד השוה בכל המקורות שציינתי לך, שלדור הצעיר ישנם נשמות גבוהות במיוחד, שאלפי שנים לא היו כמותם!!, וכמובן שמציאות זאת לא תורמת את הגישה שלך, ומאידך היא תואמת את הגישה שלי בהבנת הבעיה במאוד מאוד! (ובצורה מאוד מדויקת היא תואמת, לא רק בצורה כללית שהם נשמות גבוהות ועל כן בעיה נובעת מגדולת נשמתם,א לא בצורה מדיוקת מתוך דיקדוק בבחינות השנות שנאמרו בתקופה, ענין "החיה" שהוא עניין האחדות הכוללות בעומקה הגדול, המקיף גם את הטבע החומרי כולו, ומתוך כך יש ביכולתם להשיג את האור האחדותי המתגלה בתוך גופם החומרי שלהם, וזה המביא למשיכה התוך מיגדרית, ואני מקצר אונם אם תרצה אני מוכם להרחיב יותר בהסברת הדברים, ולענות על כל שאלה שתשאל, ולציין מקורות לרוב הדברים)

 

ויש עוד הרבה להרחיב בנושא, בכל אופן אני על משמרתי אעמודה, להסביר את הנטיה התוך מיגדרית באופן שכתבתי.

תודה לך חבר.

אני אשמח לשמוע על הספר החדש, לכשיצא.נפש חיה.
לעצם העניין
קראתי
שיש תיאוריה שאומרת
שקשר שלא בנוי טוב עם האם
מבחינה נפשית משפיע
ויכול לגרום לנטייה הזו.




("לב חדש"/דר' מרדכי ליפו)
הספר המדהים כבר יצא לפני חג העצמאות, ונראלי השם שלו הואשלמה גר

"טוב השם" או משו בסיגנון.

 

הספר נמכר בכל הישיבות, במחיר זול ביותר, ושווה מאאוד ביחס לעמקות ההסברה המשולבת עם הארה מדהימה. מומלץ.

לפני עידן ה-PC היה מחקר שטען שיש סקאלה שכולנו נמצאים עליהמשה

כשיש כאלה שנוטים יותר לפה וכאלה שנוטים יותר לשם (וכאלה באמצע, מה שידוע בתור B).

 

אני מאמין שיש כאלה שזה מולד אצלם ויש כאלה שזה טעם נרכש. בעידן ה-PC אין שום אפשרות לבצע מחקר מקצועי בנושא הזה שיעזור להפריד בין סוגי האנשים האלה  כדי לתת לכל אחד מהם טיפול מיטיבי.

תודה על ההערה.שלמה גראחרונה

העידן הראשוני שהזכרת, הוא עידן פרויד וממשיכיו כמדומני,

 

לגבי ימינו אנו, אני יכול להסכים למה שכתבת "שיש כאלו שזה מולד ויש כאלו שזה טעם נרכש", בכל אופן גם לאלו שזה מולד אצלם, ברור לי כשמש שהם יכולים לטפל בבעיה הזו, בין בכך שהם יתמודדו איתה (כמו שאם לאדם יש תאווה לאיזו אשת איש הוא צריך להתמודד עם התאווה הזו, כך גם בנוגע למשיכה תוך מגדרית וכפי שמוזכר בחלק א' של המכתב), ובין בכך שהם יכולים להסיר אותה מהם כמעט לגמרי!! (כפי שמוצג בחלק ב' של המכתב הנזכר, אלא שזה קשה מאוד ליישום, ואנחנו מחכים לאיש רוח נשגב, כפי שכתוב שם)

 

תודה.

טוב,ימ''ל

האמת שמלכתחילה נמנעתי מלקרוא בגלל האריכות (קחו בחשבון אם תרצו לפרסם שאנשים לוקחים את זה כשיקול אם לקרוא), אבל בגלל שהתפתח על זה דיון בברוך קראתי את הרוב אז אגיב.

 

קודם כל אגיד שלענ''ד זו שטות אחת גדולה ומסוכנת ואסביר:

 

א. תאוריות פסיכולוגיות צריך לגבש מתוך התבוננות במציאות ומתוך מחקר יסודי ורחב, אמנם מדובר במדעי הרוח ולא במדעים מדויקים אבל בכל זאת צריך מינימום של סטנדרטים מדעיים. בנאדם לא יכול להתבונן בעצמו (או לשבת בבית המדרש ולהגות בהוויית המציאות הכללית) ולהשליך מעצמו על אחרים (ספק עם לגבי עצמו הוא יכול לקבוע מה גרם לתהליכים הנפשיים שלו, אפילו אם יהיה כנה ומודע לעצמו ברמות גבוהות, בטח בגיל 19). הדבר בלתי מבוסס שבעתיים כשמדובר על תאוריה פסאדו-פסיכולוגית שלוקחת כבסיס תאוריה פסיכולוגית-לכאורה ומלבישה עליה רובד רוחני, ויותר גרוע - להפך (מניחה הנחה רוחנית ועליה בונה תאוריה פסיכולוגית).

אתן דוגמה לכמה כשלים בתאוריה: הטענה העיקרית היא שנטייה הפוכה נובעת מרצון לקשר רוחני עמוק עם הקדושה/רוחניות של האחר - מה ההבדל בין גבר לאשה ולמה דווקא מאותו מגדר (או שתגיד אותו דבר לגבי יחס גבר ואשה, ואז מה הועלת?), בנשים אין רוחניות ? מה עם מי שמתאווה לגוי או נטייה אצל גויים, גם שם מדובר ברוחניות גבוהה? מה במקרה (היפותטי לחלוטין) שאין שום רצון לקשר מכל סוג חוץ ממימוש תאווה? מה במקרים שאין שום טריגר כמו חברות עמוקה או חוסר בכזו או נטייה רוחנית כלשהי? מה לגבי מי שיש לו חברות עמוקה ורוחנית ועדיין מתאווה פיזית?

 

ב. אני מרגיש שקודם נורה החץ ואז צוירה המטרה. אני (קצת) מבין את הקושי של מי שחי בדיסוננס וסתירה בין האמונה שלו והרצון האמיתי והכנה לקדושה לבין הדחף הטבעי שלו, אבל זו לא סיבה לטהר או לקדש את השרץ ולהמציא לו שורש רוחני גבוה.

גם אני יכול להמציא תורות ארוכות ונפלאות על כוחות רוחניים שמתבטאים בתאוות מיניות - שזה שמי שמתאווה לאחותו הוא בעל נשמה גבוהה של נתינה במקום הכי קרוב ורצון לקרבה פנימית עם עצמו ועומק נשמתו ואפילו לצטט את הפסוק "חסד הוא", או שתאווה לבעלי חיים זה סימן לנשמה גבוהה ורצון עליון להעניק ברכה לעולם בכל רובדי המציאות בבחינת מדרגת אדם הראשון לפני החטא (שגרמה האשה כידוע...) שלפי המדרש הקב''ה הציע לו בני זוג מכל בעלי החיים. זה אולי נשמע יפה וגם נעים לאוזן של מי שמזדהה עם התאוות האלה אבל למעשה זה סתם בלבול מוח שמצדיק דבר שהוא מעוות, גם מבחוץ וגם מעיקרו.

 

 

סליחה על החריפות אבל אנשים גם ככה מבולבלים, חבל לבלבל אותם יותר עם הבלים כאלה.

יקירי החכם מאוד!, תודה על ההערות.שלמה גר

ולעצם העניין -

 

ראה, לגבי פתיחת דבריך, על כך שתאוריה שכזו צריכה לבוא מתוך מחקר יסודי ורחב וכו' וכו', אני רק רוצה לומר לך דבר מאוד חשוב, למיטב ידיעתי, רוב האנשים שעשו "מחקרים יסודיים ורחבים" בנשוא הזה הם בעצמם לא היו בעלי נטיה תוך מגדרית, ועל כן רמת היכולת שלהם להבין באמת את הנטיה הזו, היא כל כך רדודה, דמיונית, ולא פחות מזה מסוכנת!!, לדעתי הדלה עדיף שבחורים שבעצמם סובלים מהנטיה הזו, לאחר התבוננות של שנים בנטיה הזו, ולאחר לימוד של ספרות אמונית לסוגיה השונים מתוך ירא"ש מובהקת (ולא בהכרח הנטיה הזו קשורה לספרות האמונית הפנימית, אבל שוב לדעתי יש קשר גדול, כי באמת הנטיה הזו היא בעיה רוחנית מובהקת, וכפי שכתב חברי במכתב הנזכר), יביעו את דעתם בנושא זה מאשר אותם חוקרים גויים שחלקם הגדול בכלל אינו בעל נטיה שכזו בעצמם, מה שיוצר להם חסם בכל הנוגע להבנתה, כמובן שאני מודע לסכנה שבדברים, אם כי אני חושב שזה לא כל כך מרתיע כמו שאתה מציג את זה, משום שהוא נקט במפורש שהמשיכה עצמה, בהירהור ובמעשים ח"ו, הם אסורים ומתועבים מאוד כפי כל דברי תורתינו הקדושה והרבנים, אלא שאני סבור שהשורש שלה הוא רוחני מובהק, ואני שואל אותך אם זה יעזור לבחורים לצאת מהבעיה, מה רע בזה??, עוד דבר יש לי להוסיף בנקודה הזו, שאני לא אמרתי שגם אצל הגויים זו היא הבנה בנטיה הזו, ויתרה מכך לא אמרתי אפ"י, שזה ההבנה בעם ישראל לנטיה הזו, כל מה שדיברתי זה על הדור האחרון בעם ישראל (גילאי ה20 וכל שמתחתיהם, וגם קצת מעליהם), שהתחדשה בו "תופעה" של ריבוי גדול של נטיות תוך מגדריות, ואני וחבריי חלק מהדור הזה, ולאחר התבוננות גדולה על עצמי, וגם על חבריי, הגעתי לתובנה שאצלינו הנטיה תוך מגדרית היא בעיה רוחנית מובהקת, ואני לא בא לשלול שום הבנה אחרת, רק מציע הבנה נוספת, ואם זה יעזור לחלק מהמבחורים אני ישמח מאוד.

 

לגבי השאלות ששאלת, באמת שרוב השאלות האלו כבר עלו במחשבתי אחרי שקראתי את המכתב, אבל החלטתי שאני בעצמי לא אתערב במכתב של חבר שלי וזה יהיה מכתב נטו שלו (בין בצדדים הטובים שיש במאמר שלו, ובין בצדדים הלא טובים שיש שם, בכך שהוא לא הסביר את הדברים בצורה שיכלית וברורה יותר), ואענה על שאלותיך אחת אחת: יותר מאוחר, היות והם מצריכים הסברה דקה, ושיקול דעת גדול, ביחוד בכל הנוגע לגויים,

 

לסיום רציתי להעיר שפשוט שהדברים לא נכתבו מתוך דעות קדומות, אלא נטו מתוך ההעמקה במצבם, ושוב אני לא שולל שום הבנות אחרות, אני בסך הכל מציע הבנה נוספת שאני מקווה שתהיה לעזר לבחורים, אני חושב בתור אחד שמכיר את בעלי הנטיות התוך מגדריות, שהבנה חדשה בנטיה, לא מזיקה יותר מההתקבעות על אותה הבנה מסורתית שלא הצליחה להועיל להרבה בחורים!!.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך