דני עטר, יו"ר קק"ל עם ראש המועצה דוידי פרל
דני עטר, יו"ר קק"ל עם ראש המועצה דוידי פרלצילום: מועצה אזורית גוש עציון

יו"ר קק"ל, דני עטר סייר היום (שני) לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, במועצה האזורית גוש עציון, שם אירחו אותו ראש המועצה, דוידי פרל, וסגנו משה סוויל, יחד עם  מנכ"ל עמותת התיירות, גד כהנא.

עטר הגיע כדי לבחון  מקרוב את התקדמות העבודה על טיילת הבנים לזכרם של שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד.

הטיילת הנבנית בשיתוף קק"ל המועצה, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, קרן גוש עציון וגורמים נוספים, והיא תאפשר הליכה בטוחה בין יישובי מרכז גוש עציון.

במועצה הדגישו כי המרחב שבין היישובים הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של תושבי גוש עציון, והוסיפו כי הטיילת תשרת את כל תושבי האזור יהודים, וגם פלסטינים הגרים בכפר חרבת זכרי'ה הנמצא משני צדי הטיילת.

במהלך הסיור, הגיע גם יו"ר קק"ל לחוות קשואלה שהוקמה לשמירה על "יער גבעות" השייך לקרן הקיימת לישראל. בסיור בחווה שמע על ההתמודדות הקשה של משפחות שומרי היער, ועל הניסיונות חוזרים לבצע פיגועי הצתה ביער.

עטר הגיע במהלך הסיור גם לסדנת שילוב, בה לומדים ילדים בעלי צרכים מיוחדים ושמע על הפרויקט המתוכנן לשילוב ילדי הסדנא עם תלמידי ישיבת מקור חיים בעבודה חקלאית ויצרנית. בהמשך הגיע לחיזיון האור קולי בכפר עציון המספר את סיפור ההקמה והגבורה של הגוש, ועמד עמידה על התקדמות פרויקט שדרוג האתר, בו שותפה קק"ל.

את הסיור הוא סיים בביקור בשמורת עוז וגאו"ן, שמורת יער מנדטורית הנמצאת בסמוך לצומת כפר עציון ושוקמה לזכרם של שלושת הנערים הי"ד.

עטר ציין כי כי לא חינם בחר לפתוח את סיוריו כיו"ר קק"ל דווקא בגוש עציון. "הגוש מסמל אולי יותר מכל את הציונות וחידוש ההתיישבות בארץ. הקרן הקיימת תמשיך לסייע בכל הפרויקטים הנמצאים בעיצומם ותחזק את הפעילויות בתחומים הקשורים לחינוך, לשימור הסביבה וקיימות תוך חיזוק הפריפריה".

דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון הודה לעטר על הסיור ואמר כי הקשר של גוש עציון לקק"ל הוא קשר בל יינתק. "חלק מאדמות הגוש הם אדמות שנרכשו לפני שנים רבות על ידי קק"ל ומאז אנחנו מבצעים פרויקטים רבים תוך שיתוף פעולה מלא עם הקרן".