ונדליזם פלסטיני בקבר יוסף. ארכיון
ונדליזם פלסטיני בקבר יוסף. ארכיוןפלאש 90

שעות ספורות אחרי שפלסטינים ירו על שני חסידים הלילה (שני) בשכם בזמן שניסו להגיע לקבר יוסף מתפרסם תיעוד של פלסטינים בטוויטר כשהם פורצים למתחם הקבר ומשחיתים אותו באופן מכוון.

בלילה שבין שבת לראשון נכנסו פורעים פלסטינים לקבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

ההתפרעות וההרס התרחשו שבע שנים לאחר שמתחם הקבר הוצת וניזוק קשות בשנת 2015 ולאחריו המועצה האזורית שומרון הכניסה צוותים משלה כדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

שני החסידים שנורו בברך וביד ונפצעו באורח בינוני טענו כי ביקשו לשפץ את המקום לאחר ההרס שזרעו בו הפלסטינים.

הם טופלו בשטח ופונו לבית החולים בילינסון.

מצה"ל נמסר כי "השניים הגיעו למחסום לא מאויש באחת הכניסות לשכם, פרצו אותו ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו למחסום אחר עם פצעי ירי, נסיבות האירוע בבדיקה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית בראשות המחבל אבו מאזן".

"רק אתמול לפנות בוקר הרס ברברי בסגנון דאעש באתר הקדוש כל כך בקבר יוסף והיום ירי בדם קר ביהודים שבאו להתפלל. האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלסטינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו. כ'פרטנר' שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל. באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'", סיכם דגן.

אתמול התייחס שר הביטחון בני גנץ להשחתה החמורה בקבר יוסף ופרסם הודעה בעברית, ערבית ואנגלית. גנץ אמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור''.

שר הביטחון סיפר עוד כי ''העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להשחתת קבר יוסף ואמר: "במהלך הלילה השחיתו פלסטינים את קבר יוסף. עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים. שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, ראיתי את התמונות והזדעזעתי.

''אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד", אמר בנט.