ברית ערים תאומות
ברית ערים תאומותצילום: לשכת מושל מחוז נסאו

במעמד מיוחד נחתמה בסוף השבוע האחרון (חמישי) ברית ערים תאומות בין מועצה אזורית שומרון לבין מחוז נסאו במדינת ניו יורק שבארה"ב, המונה כמיליון וחצי בני אדם.

ההסכם נחתם בתום ביקור של משלחת מהשומרון לארה"ב, בהובלת ראש המועצה יוסי דגן, ומרתון פגישות עם כ- 20 מחברי הקונגרס האמריקני במטרה לייצר קבוצת לחץ כנגד פעילות הממשל האמריקני למניעת הבנייה ביו"ש.

בטקס השתתפו מושל מחוז נסאו ברוס בלייקמן, חבר בית הנבחרים לשעבר מטעם מדינת ניו יורק דב הייקינד, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגן ראש המועצה דוידי בן ציון. החתימה על הצהרת ברית הערים התאומות בין מחוז נסאו לבין השומרון כוללת הסכם חילופי תעשייה, תרבות, חינוך ועוד בין שתי הערים. נציין כי מדובר בהסכם המצטרף להסכמים נוספים שנחתמו בעבר עם ערים נוספות ובהן העיר המפסטד בניו יורק וכן עיר התיירות הוויז בהונגריה.

מושל מחוז נסאו בלייקמן אמר במהלך הטקס: "זהו אירוע משמח מאוד, זהו המשך של מהלך גדול שהתחלנו לפני שנים. חתמנו על ברית ערים תאומות בין העיר המפסטד לשומרון וכעת הרחבנו את הברית למחוז נסאו כולו. הייתי לי הזכות והכבוד לבקר בשומרון פעמים רבות ואני וראש מועצת שומרון יוסי דגן הפכנו לחברים מאוד טובים.

"במסעותיי לשומרון נחשפתי לקהילה המיוחדת שם ולעסקים, ואני אספר לכם את מה שלא מספרים בתקשורת, כמה פלסטינים מועסקים באיזורי התעשייה ביהודה ושומרון ומרוויחים שם פי שלושה ממה שהיו מרוויחים ברשות הפלסטינית. בכך הם נותנים הזדמנות כלכלית לשכניהם הערבים. כמי שעסק שנים בתחומי הבטחון, הדאיג אותי תמיד המיקום של השומרון ביחס לשאר ישראל. השומרון צופה על שדה התעופה הישראלי ולכן מסירת השטח האסטרטגי יסכן את כל מדינת ישראל. זו אחת הסיבות שאני כל כך תומך בשומרון".

ראש מועצת שומרון דגן העניק מתנה למושל נאסו לאחר אירוע החתימה, חנוכייה שיוצרה בשומרון. דגן הודה לבלייקמן ואמר: "אני רוצה להודות לך על מנהיגותך, אתה ידיד אמיתי של ישראל ושל יהודה ושומרון". עוד הוסיף דגן: "אנחנו מתגוררים בלב ישראל. ביהודה ושומרון. במועצה אזורית שומרון יש לנו איזורי תעשייה, בתי ספר, גני ילדים, חקלאות, אוניברסיטה, אבל לפני הכל אנחנו לא שוכחים שאנחנו בונים את ארץ התנ"ך. את ארצו של אברהם, יצחק, יעקב, יהושע בן נון, יוסף ואליהו הנביא, מתוך הרוח הזו אנחנו בונים את העתיד של הילדים שלנו, של מדינת ישראל".

חבר בית הנבחרים לשעבר של מדינת ניו יורק דב הייקינד ציין כי "אנחנו מאוחדים עם תושבי מדינת ישראל ועם תושבי הקהילות ביהודה ושומרון. בשומרון יש ערים נפלאות עם אנשים נפלאים, המיוחדים ביותר שהייתם יכולים לפגוש. כך שהברית הזו היא חשובה. זה נקרא לעשות מעשה אמיתי. ואנחנו אומרים היום לחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון: אתם לא לבד".

סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון הודה למושל מחוז נסאו ואמר: "אנחנו מרגישים את החיבוק הגדול שלכם, בשומרון, אני מודה לכם על ההחלטה האמיצה לקיים את ברית הערים הזו".

בשבוע שעבר יצא דגן לסבב פגישות עם חברי הקונגרס האמריקני כחלק ממשלחת שיצאה מטעם מועצה אזורית שומרון. מטרת הפגישות היתה לקדם את הבניה בהתיישבות ביהודה ושומרון, במיוחד לאור הטענה שממשל ביידן הורה לקצץ באישורים הבניה ביו"ש, וכן במטרה להפריך את שקר קמפיין 'אלימות המתנחלים' שנשמע לאחרונה.