כלי נשק
כלי נשקצילום: דובר צה"ל

גל טרור: מחבלים ירו הלילה (שישי) לעבר הישוב הר ברכה בשומרון, זה הלילה השני ברציפות.

לא היו נפגעים אך נגרם נזק לחלון באחד הבתים. כוחות צה"ל עורכים סריקות באזור במטרה ללכוד את המחבלים.

אמש נפצעו קל שמונה בני אדם בפיגוע דקירה סמוך למודיעין. המחבל, תושב מזרח ירושלים בן עשרים ושלוש, נורה בידי שוטר ונהרג. המחבל פתח דלתות של מכוניות וניסה לתקוף את הנוסעים בגז מדמיע ובסכין. לוחם מג"ב שעבר במקום ירה בו וניטרל אותו.

רס"ב ד', לוחם מג"ב שניטרל את המחבל, סיפר למפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, על הרגעים בהם פתח המחבל את דלת רכבם בניסיון לפגוע בהם עם סכין שהייתה ברשותו. לדבריו, "המחבל רץ לעברי במהירות, כשראיתי את הסכין בידו יריתי בו". שבתאי הגיב: "הגבת כמו שצריך הצלת את חיי בת הזוג, ולא יודע כמה אנדים ניצלו בזכותך".

אתמול דווח בחדשות הערב בכאן 11 כי במערכת הביטחון נערכים להמשך המתיחות בתקופת חגי תשרי ועד הבחירות, בעוד כחודש וחצי. בימים האחרונים פועלים לנטר פרסומים ברשתות החברתיות הנוגעים להר הבית, כדי להלחם בפרסום חדשות כזב העלולות להניע פלסטינים לפיגועים.

צה"ל ושב"כ עצרו השבוע ארבעה מחבלים פלסטינים ממחנה הפליטים "דהיישה" שביצעו בחודש יולי פיגוע ירי לעבר היישוב אפרת בגוש עציון. כתוצאה מהירי נגרם נזק לאחד מחלונות הבתים ביישוב. לא היו נפגעים.

בנוסף נתפסו גם שלושה נשקים מסוג M16 שככל הנראה שימשו לפיגוע הירי. המחבלים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

כזכור, ב-26 ביולי באישון לילה נורו עשרות קליעים על בית משפחת שפרבר שביישוב בגוש עציון, פגעו גם בחדר המשחקים של הילדים ורק במזל איש לא נפגע.