חשבון הטיקטוק של פרחי מיאמי
חשבון הטיקטוק של פרחי מיאמיצילום: מסך טיקטוק

בשבועות האחרונים נפתח חשבון טיקטוק תחת שמה של מקהלת הילדים הוותיקה והפופולרית "פרחי מיאמי", שחשף את שירי המקהלה בפני מיליוני אנשים שלא נחשפו למוזיקה חסידית מעודם.

את חשבון הטיקטוק פתח חנניה ביגון, בנו של מייסד הלהקה המיתולוגי ירחמיאל ביגון, רק בחודש יולי 2022 וכבר הספיק לצבור למעלה מ-1.5 מיליון לייקים ויותר מ-100,000 עוקבים.

אחד הסרטונים שעלו לחשבון הטיקטוק של הלהקה הידועה בקיצור "MBC" הפך לויראלי במיוחד ופרץ את גבולות הלאום היהודי. מדובר בסרטון של 40 שניות בלבד המציג את ארבעת סולני העבר של הלהקה בביצוע של השיר "Yerushalayim" המפורסם.

בטיקטוק בלבד צבר הסרטון למעלה מ-7 מיליון צפיות ולמאות אלפי שיתופים ויצירת סרטונים משותפים. דוד הרשקוביץ, אחד מסולני הלהקה שהוצג בסרטון, יצר "דואט" עכשווי עם הסרטון הויראלי כשהוא מגיח עם החולצה הכסופה הישנה שלו ועם העניבה האדומה הידועה. גם הסרטון הזה הפך ויראלי וצבר למעלה מ-5 מיליון צפיות.

@miamiboyschoir 🗣🗣🗣🗣 after 40+ years of performance excellence, here were 4 soloists who helped usher in big changes for the Miami Boys Choir - the beginning of the Gen-Z generation of MBC’s worldwide fans and followers (2008-2012) #vocals#solo#performance#israel#ישראל#מוסיקה#music#jewish♬ original sound - Yerachmiel Begun and MBC

אך לא רק בטיקטוק הפכה המוזיקה החסידית ללהיט. כך למשל משתמש הטוויטר "Microplastics Enjoyer" ששיתף את השיר של MBC וכתב: "נגמר הקיי-פופ, אנחנו מקשיבים לפופ אורתודוקסי מעכשיו ואילך". הסרטון ששותף בטוויטר צבר למעלה ממיליון צפיות ועשרות אלפי לייקים.

בזכות חשבון הטיקטוק שפתח ביגון הבן, אנשים חדשים התחילו לקנות את אלבומי המוזיקה של להקת הילדים וההאזנות למוזיקת MBC בספוטיפיי גדלו פי שלושה. בנוסף, ביגון האב והבן החלו לקבל פניות ממפיקי סרטים דוקומנטריים ומפיקי תוכניות טלוויזיה בארצות הברית.

"התגובות מדהימות", אמר חנניה ביגון לסוכנות הידיעות "JTA". "זה היה מופרע ומטורף לחלוטין", הוסיף. אחד המגיבים כתב: "אני לא יהודי אבל הקשבתי לזה כל כך הרבה פעמים שכבר שיננתי את המילים". אחר כתב: "הייתי מוסר את הילד הראשון שלי כדי לחזור אחורה בזמן ולצפות במופע הזה בשידור חי".