סריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצפון ים המלח
סריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצפון ים המלחצילום: דובר צה''ל

כוחות הביטחון פעלו בצהריים (רביעי) במחנה הפליטים עקבת ג'בר ליד יריחו ועצרו את המחבלים שרצחו את אלן גנלס בפיגוע ירי בצפון ים המלח.

אחד המחבלים נהרג בחילופי אש עם כוחותינו בעקבת ג'בר, מחבל שני נעצר והשלישי הסגיר את עצמו. את המבנה שבו הסתתרו המחבלים כיתרו לוחמי דובדבן ולביאי הבקעה.

הפלסטינים דיווחו על שלושה פצועים בחילופי האש. שר הביטחון יואב גלנט בירך: "אני מברך את כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב על לכידתם של שני המחבלים הנתעבים שרצחו את אילן גנלס ז"ל בפיגוע בציר 90. ידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע אליו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר "לפני זמן קצר לכדנו חוליה של שלושה מחבלים שאחראים לרציחתו של אילן גנלס ז"ל. אני מצדיע לצה"ל ושב"כ על איתור המחבלים בזמן קצר וביצוע פעולה מדוייקת. כל מי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו".

הלווייתו של אילן גנלס, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 90 סמוך לצומת אלמוג שבבקעה, נערכה בבית העלמין קלאוזנר, ברעננה.

גנלס, תושב העיר ווסט הרטפורד שבקונטיקט, הגיע לישראל אחרי לימודיו ושירת בצה"ל במשך שנתיים. לאחר מכן, שב לארצות הברית ובשנה שעברה סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה.

בפיגוע ביום שני האחרון בוצע ירי אל עבר רכבו של גנלס מרכב חולף. לאחר שפגעו בצעיר, המשיכו המחבלים בנסיעתם לצומת בית הערבה, ופתחו בירי לעבר רכב נוסף - הפעם ללא נפגעים. הרכב ובו המפגעים המשיך לסנט ג'ורג', שם שרפו הם את הרכב והחליפו לרכב אחר. כוחות משטרה שהגיעו לנקודה ירו לעבר המחבלים, שהצליחו להימלט.

גבי בלוק, חברה קרובה של אילן, סיפרה הבוקר בריאיון לכאן רשת ב על האדם שהיה: "הוא בן אדם כל כך טוב. רק חשב על אנשים אחרים ולא על עצמו". גבי המשיכה וסיפרה שהוא היה "מאוד ציוני ורצה לתרום למדינה". היא אמרה כי "אילן היה פה וסיפרה שהוא רצה לחזור לגור בישראל בעתיד.