ראש השב"כ והרמטכ"ל עוקבים אחרי סיכול המחבל
ראש השב"כ והרמטכ"ל עוקבים אחרי סיכול המחבלצילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה (חמישי) מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו לפני זמן קצר את עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי גא"פ נוספים שהיו עימו בדירת המסתור".

ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר".

ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו. הג'יהאד האיסלאמי התייחס לחיסול ומסר כי "מות מפקד יחידת הטילים לא יעצור את הטילים שלנו. אנחנו מסוגלים להרחיב את מעגל האש".

התקיפות בעזה בוצעו לאחר שמטחי טילים נורו לעבר אזור הדרום אמש גם קרוב לחצות, על אף הדיווחים על הפסקת אש קרובה.

סמוך לשעה 21:00 נורה מטח כבד של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ואזור לכיש. רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית באשקלון וגרמה לנזק כבד. לא היו נפגעים.

דובר צה"ל עדכן כי נכון לאמש שוגרו מרצועת עזה 469 רקטות, 108 מתוכן נפלו ברצועת עזה או בים.

333 רקטות חצו לשטח ישראל ומתוכן יורטו 153. במקביל, הותקפו בעזה 133 מטרות של הג'יהאד האסלאמי.

גורמים צבאיים מציינים כי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני יורה ללא הבחנה לעבר העורף הישראלי, מסכן ופוגע בתושבי הרצועה כאשר כ-25% מהשיגורים שביצע היום נפלו בשטח הרצועה.

כך, ארבעה אזרחים בהם ילדה בת 10, נהרגו בעקבות ירי כושל של ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שנפל בשטח הרצועה. באחד המקרים נהרגו ראמי שאדי חמדאן, בן 16 ואחמד מוחמד אל שבאכי, בן 51 מבית חאנון, כתוצאה משיגור כושל שנעשה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, נהרגו לין בלאל עבד אלסלאם לוח, בת 10 ויזן ג'ודה עליאן, בן 16 כתוצאה מירי כושל.

אזעקות נשמעו לאורך היום במועצות האזוריות בעוטף עזה, באשדוד, בשדרות ובאשקלון, וגם בתל אביב, גבעתיים, רמת גן, יבנה וגן יבנה. רקטה פגעה בגג של גן ילדים ביישוב במועצת אשכול. נזק קל נגרם, לא היו נפגעים.

במערכת הביטחון אמרו כי לראשונה בוצע יירוט מוצלח של מערכת "קלע דוד" לרקטות ששוגרו לעבר אזור תל אביב.