שרשור חדש
לכמה זמן מספיק תשלום אגרת טסט?אנונימי (פותח)
הטסט יכול להיקבע אטומטי?
כאשר המורה מזמין טסט, הוא ניקבע באופן שרירותי ע"י המפעיללנהוג אחרת


הטסט יכול להיקבע ללא המורה?אנונימי (פותח)
כלומר הטסט נקבע תוך איקס זמן מרגע
תשלום ההגרה גם אם המורה לא המין
המורה מזמין טסט רק אחרי תשלום האגרהלנהוג אחרתאחרונה


תאריך לטסטאנונימי (פותח)
אם קיבלתי תאריך לטסט ואין שום סיכוי שאפשר לעשות אותו באותו יום, יש סיכוי לשנות? מה עושים במצב כזה?
אם זה אשמת המורה או "כוח עליון" (טילים...),שיח השדה

קובעים לך תאריך חדש חינם. אם זה מסיבות הקשורות אליך, אפשר כמובן לבטל אבל עדיין תצטרך לשלם את כל האגרות וכו'...

מורים יכולים להחליף בין תלמידים, עיניין של רצוןלנהוג אחרתאחרונה


משמעת נתיבים - חשוב מאוד למניעת תאונהלנהוג אחרת

בס"ד

 

מהו צומת אסימטרי ומה מייחד אותו מצומת רגיל?

כאשר אנו חוצים צומת מכל סוג שהוא (למעט צומת T), אנחנו פשוט ממשיכים לנסוע בקו ישר ונכנסים לנתיב שלנו ללא כל בעיה. בצומת אסימטרי, לעומת זאת, הנתיבים אינם מיושרים זה מול זה לפני הצומת ולאחריו. דבר זה מוביל לא אחת להתנהגות מבולבלת ושגויה של נהגים. במידה שמסומנים על גבי הצומת קוים מנחים המנתבים את הנהגים לנתיב הנכון, ההבנה והביצוע הרבה יותר פשוטים.
אך לא מעט מהצמתים חסרים את הסימון הברור וזה מוביל לטעויות.

מהי הטעות הנפוצה בהקשר זה?

נהגים שאינם מזהים שמדובר בצומת אסימטרי ממשיכים לנסוע בקו ישר, כאילו היה מדובר בצומת רגיל. דבר זה מוביל לכך שמבלי משים הם סוטים מנתיבם, דבר שעלול להוביל לתאונה עם כלי הרכב שנוסע בנתיב הסמוך.

אז מה ניתן לעשות כדי לצלוח צומת אסימטרי?

בהתקרבנו לצומת, עלינו לספור נתיבים מימין לשמאל. בדוגמה המצולמת יש שני נתיבים: מספר 1 שמסומן בצבע צהוב ונתיב מספר 2 שמסומן בצבע אדום.
אם, לצורך הדוגמה, הגענו לצומת בעודנו נמצאים בנתיב השני מימין (האדום), הרי שעלינו לאתר אחרי הצומת את הנתיב השני מימין ולהיכנס אליו, תוך התחשבות בכלי הרכב שנוסעים בנתיב המקביל שלצדנו. כמה פשוט – ככה קל. גם בפניות ימינה הספירה זהה – מימין לשמאל.
בפנייה שמאלה, יש לספור נתיבים משמאל לימין (נתיב ראשון משמאל, נתיב שני משמאל וכן הלאה). חשוב להבין כי במניין הנתיבים אין לספור נתיבים שאינם בכיוון הנסיעה שלנו ונתיבי תחבורה ציבורית.

 

הכתבה המלאה:

צומת - משמעת נתיבים - כמה פשוט! | Drive Time

שמירת מרחקלנהוג אחרת

בס"ד

 

שמירת מרחק, מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש? נכון, לספור 21, 22 מהרכב שלפנינו ואם הספקנו לספור - אנחנו שומרים מרחק נכון.

אז זהו, שזה לא נכון, או ליתר דיוק לא נכון לגמרי. אתם מבינים העניין הזה של 21, 22 הוא לא המרחק האידיאלי שצריך לשמור, זה המינימום ההכרחי על מנת שונכל להגיב בזמן במקרה שהנהג לפנינו בולם. זאת אומרת במילים אחרות שפחות מזה - זה מסוכן.

בדיוק באותו אופן שבעיר, המהירות המירבית המותרת היא עד 50 קמ"ש. זה ממש לא אומר שמותר ואפשר לנסוע בעיר כל הזמן על 50 קמ"ש - המהירות שלנו חייבת להתאים לתנאי הדרך - כך בדיוק עם שמירת מרחק.

מכיוון שאם אני משוחח בטלפון תוך כדי נהיגה, זמן התגובה שלי הוא כבר שונה ולכן אני צריך לשמור יותר מרחק. אם יורד גשם תוך כדי? אני אקח עוד שנייה ואם כל זה קורה בלילה? עוד שנייה מתווספת. כך שאותה שיטה של 21, 22 - בכלל לא רלוונטית, היא אפילו לא המינימום במקרה הזה.

אבל אז יש בעיה...

הבעיה הכי גדולה שלנו עם שמירת מרחק, או ככה אנחנו לפחות מספרים לעצמנו היא שאם אני אשמור מרחק כמו שצריך מהרכב שלפני - מישהו יידחף לשם. אז אני רוצה שנפרק את הסיפור הזה רגע.

ניקח שעה נסיעה, שעה נסיעה שכוללת כביש עירוני ובין עירוני, בפקקים וללא פקקים. במשך השעה הזו אנחנו נקפיד לשמור מרחק נכון כל הזמן. להערכתם, כמה אנשים הולכים להידחף שם? 20? 30? 40? מה אתם אומרים על 60?

נניח שנדחפים 60, ומכל אחד אנחנו שומרים מרחק של שתי שניות. 60 נדחפים כפול 2 שניות הן 120 שניות שהן 2 דקות בדיוק. 2 דקות, זה הכל - זה כל מה שנפסיד על שעה נסיעה. ואפשר להירגע, לא נדחפים 60 אנשים, לא נדחפים גם חצי מזה, אולי 10 נהגים וזה ממש ממש בלחץ.

אז זמן אנחנו בטח לא מפסידים בשמירת מרחק, אבל זה העצבים, התחושה שמישהו מנצל את זה, אבל עכשיו תשאלו את עצמכם באמת - האם הוא באמת שווה את זה? האם רק כדי למנוע ממנו להידחף אנחנו הולכים לא לשמור מרחק, לנהוג מתוחים יותר, לבזבז אנרגיה ובשביל מה? כלום!

אנחנו ורק אנחנו קובעים את רמת הסיכון שאנחנו לוקחים, לא המטומטמים מסביב.

 

הכתבה המלאה:

שמירת מרחק: תשכחו כל מה שלימדו אתכם - וואלה! רכב

 

כמה טיפים לנסיעת חורף - נסיעה זהירהלנהוג אחרת

בס"ד

 

החורף הגיע ואיתו הגשמים. הראות הופכת גרועה, הכבישים חלקים ומוצפים במים והמשמעות, לנהגים רבים, היא חרדה מנהיגה בתנאים הללו, נהיגת חורף.
החרדה מובנת – אנחנו, בישראל, רגילים לכביש יבש לסך השמש ולמשקפי השמש ברוב ימות השנה. כביש מוצף במים, מתפרש אצלנו כאיום, ברד חזק הניתך על השמשה הקדמית הופך את הנהיגה כבר לסיוט אמיתי.
 חורף.

בעבר, נהיגה במכוניות ישנות, הצריכה מיומנות נהיגה הגבוהה בהרבה מאשר המכונית המודרנית שלכם. במכונית ההיא, בעלת ההנעה האחורית, השילדה הלא מתוחכמת והלא ממש מאוזנת, כל פעולת נהיגה שגויה, ובמיוחד בתנאי נהיגה קיצוניים, הייתה עלולה להסתיים באסון. המכונית המודרנית שלכם הרבה יותר מתוחכמת – צמיגים, מערכות בלימה מתקדמות, חיישנים אלקטרוניים ומחשבים, כולם כאחד יודעים לחפות ולמזער את הסיכון שעלול להיגרם עקב פעולה לא נכונה או טיפשית מצד הנהג, ואפילו – להציל את המצב לפני שיחמיר. מכונית סלחנית.

אין זה אומר שהנהג חף מכל אחריות, או שאינו צריך להתאים את נהיגתו למצב החדש שנוצר – כביש חלק ובעל מקדם חיכוך נמוך יותר, לדוגמא.
הכלל הוא פשוט למדי – ככל שהאחיזה בכביש פחותה יותר, על הנהג לנהוג בצורה איטית והדרגתית יותר. כל פעולות הנהיגה חייבות להפוך לעדינות יותר, "עגולות" יותר, מתונות יותר, כלומר – האטה מוקדמת והדרגתית, האצה מתונה וסבלנית וכניסה/יציאה איטיות יותר בעקומות.

בניגוד לדעה הרווחת, הגורמים המרכזיים להחלקת רכב אינם הגשם או השכבה הבוצית שנוצרת על הכביש. אלה, אמנם, יזרזו את התרחשות ההחלקה (יחסית לנסיעה בכביש היבש והנקי), אבל, למעשה, ההחלקה נגרמת בעיקר בשל פעולותיו של הנהג – השימוש בדוושת ההאצה, הבלם וההגה, הוא זה שיכריע אם תתרחש החלקה. וזו, בסבירות גבוהה, תתרחש, אם השימוש בהם יהיה מוגזם ואגרסיבי מידי…

1.כדי שלא להגיע לפעולות קיצוניות (כבלימה חזקה או הפנייה חדה של ההגה) נדרש תכנון נהיגה מוקדם וחכם. תכנון כזה נדרש, כמובן, בכל מצבי הנהיגה, אך בחורף ובתנאים קיצוניים חשיבותו גבוהה אף יותר. שמירת רווח מהרכב שלפנים, מבט הרחק לפנים, האטה לפני מקומות מועדים לפורענות (כצמתים, מעברי חצייה וכד') – כל אלה יפחיתו את הסיכויים להפתעה ולצורך בתגובה פתאומית וחדה.

2. צמיגים תקינים המנופחים בלחץ הנכון יתרמו את חלקם במניעת איבוד האחיזה ויעלו את סף ההחלקה, וזאת, לעומת צמיג ותיק/יבש או צמיג שלחץ האוויר בו נמוך מדי.

3. גם בנהיגה עם צמיג תקין וראוי, יש לזכור כי חריצי הצמיג (שתפקידם הוא פינוי המים ושמירה על שטח המגע עם הכביש) מוגבלים ביכולתם. מעל לרף מהירות מסוימת, יתקשו החריצים לנקז את המים ותופעת ציפה מסוכנת (Aquapanning) עלולה להתרחש ולגרום להחלקת הרכב. ההבדל בין שיוט על כביש רטוב במהירות 100 קמ"ש ל-90 קמ"ש עלול לעיתים קריטי במצבים שכאלה. הפתרון המיידי – הפחתת המהירות.

4. בעת נהיגה בחורף יש לתת את הדעת גם ללבוש בו אתם נוהגים. נהיגה בלבוש מסורבל מידי פוגעת בנינוחות הנהיגה ובתפעול הרכב.

5. נעל בעלת סוליה רטובה עלולה להחליק מדוושת הבלם וליצור מצב מסוכן, לכן, נגבו אותה בטרם תתחילו בנהיגה.

6. לפני יציאה לדרך, אל תתעצלו ודאגו להפשיר את האדים מחלונות הרכב, כמו כן, וודאו שקיים נוזל שמשות במיכל ושמגבי הרכב אכן תקינים.

7. מעבר בשלוליות עמוקות מעלה חששות, ובצדק. ההחלטה האם לצלוח את השלולית או לא, מהווה, לעיתים קרובות, הימור. רצוי לחשוב טוב לפני שנכנסים לשלולית שעומקה לא ידוע לכם. יתרה מכך, מומלץ לתת לאחרים לבצע ראשונים את הבדיקה ולהסתמך על תוצאותיה.

8. הנסיעה בשלולית תתבצע באיטיות, בהילוך נמוך. ביציאה ממנה, לחצו בעדינות על דוושת הבלם על מנת לייבש את הבלמים.

9. נהיגה ברכב מחומם ונעים לאורך זמן (ובמיוחד בשעות הלילה) עלולה להביא לירידה חדה בעירנות. לכן רצוי להפעיל את כניסת האויר הצח מחוץ לרכב, או לפתוח חרך בחלון הרכב לכניסת חמצן.

טיפ לסיום:

אישית, אנו ממליצים לנהוג עם אורות נסיעה בכל ימות השנה גם במהלך היום. בעת נהיגת חורף – על אחת כמה וכמה. זכרו שפנסי תאורת היום (RDL) ברכבים מודרניים, אינם פועלים, בד"כ, בשילוב עם אלה האחוריים.
את אורות הערפל השאירו לתנאי ראות קיצוניים בלבד – ערפל ו / או גשם קיצוני. בכל מצב אחר, אורות הערפל (במיוחד אלה מאחור) יסנוורו ויסכנו את משתמשי הדרך האחרים, וגם אתכם.

החורף מזמן לנו תנאי נהיגה מאתגרים, ולעיתים, מפחידים. במזג אויר קיצוני, בגשמים הראשונים שבהם הכבישים מאוד חלקים (ובעצם, בכל מצב בו אינכם מרגישים בטוחים בנהיגתכם), ותרו על הנסיעה, אם באפשרותכם.

שתהיה לכולנו נסיעה בטוחה.

 

כתבה זו מתוך אתר drivetime

נהיגת חורף - כדאי לדעת | Drive Time

 

והנה עוד שני סרטונים מיוטיוב

 

אם המורה רואה שהתלמיד יודע לנהוג - למה לא לתת לו רישיון וזהוNetanel Illouz


מה אתם חושבים על זה?Netanel Illouzאחרונה


לא הגיוני שמורחים תלמידים - טסט ועוד טסט - פשוט לא הגיוני!!!Netanel Illouz

צריך לעשות לזה סוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!

 

לצאת במחאה נגד זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

מריחת השיעורים, קפדנות יתר על המידה, אין סוף לזה!!!!!!!!!

 

פשוט לא הגיוני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

טופס ירוק בירושליםרקפת לבנה

איפה כדאי ? ? 

יש באופטיקה "רואים 6 6"-אנונימי-


תודה רבה !!רקפת לבנהאחרונה


אני הוצאתי ברואים שNetanel Illouz


אני הוצאתי ב'רואים שש שש' ליד שוק מחנה יהודה (אגריפס)Netanel Illouz


כמה זמן התיוריה והטופס ברי תוקף?חני6277
עשיתי תיאוריה לפני כמה שנים וגם הוצאתי אז טופס ירוק ולמדתי לטסט אבל אז הפסקתי עם כל זה. האם אני יכולה היום להמשיך לטסט או שעלי לעשות קודם את טופס הירוק שוב וכן לחזור על מבחן התיאוריה?
אני לא זוכר אולי חצי שנהשישו ושמחו!

אבל תבדקי אמור להיות כתוב עליהם

כמדומי 3 וחצי שנים, הכי טוב לבדוק במשרד של בית הספרלנהוג אחרת


3 שניםטארקואחרונה
סדר פעולות לפני כיכראנונימי (פותח)
מישהו יכול לעשות סדר בעניין? תודה!
זכות קדימה בדרך החוצהלנהוג אחרת

בס"ד

שאתה מגיע למעגל ולא משנה מאיפה

תסתכל על המעגל כמו שעון

אתה מגיע משעה 6

ממול זה 12

מצד ימין זה 3

מצד שמאל זה 9

כל צד ימין לא מפריע לך

מה שכן מפריע זה צד שמאל ואסור לך להכנס למעגל, משעה 7-8-9-10

שעות 11-12 זה סימן שאלה אם להכנס למעגל או לא

תלוי בגודל המעגל (גדול או קטן) ובסוג הרכב (משאית, אוטובוס, אופנוע)

כמו כן - בשום אופן לא לסמוך לא איתות של נהגים אחרים

תודה!!!אנונימי (פותח)אחרונה
קישור לאתר של סימולטור איכותי של משאית - להעלות? יש ביקוש?Netanel Illouz

נסיעה על דגמים אמיתיים (איווקו. דאף וולוו. מאן. מרצדס-בנץ. סקאניה. רנו) בכבישי אירופה.

 

אפשרות לנסיעה עם שתי עגלות.

מישהו מעוניין שאעלה את הקישור?Netanel Illouz


כןר ג


קישור לסימולטור של משאית בכבישי אירופהNetanel Illouz

Euro Truck Simulator 2

 

להכנס ל-UPDATE שנמצא למעלה באתר, לגלגל את הדף למטה ולהוריד.

 

נסיעה בטוחה ומהנה!!

מישהו הוריד את הסימולטור?Netanel Illouz

מישהו הוריד את הסימולטור?

מישהו הוריד?Netanel Illouzאחרונה


מחר טסט ראשון... הבטן שלי מתהפכת.אנונימי (פותח)
כל הבוקר הייתי בשאנטי
פתאום עכשיו מרגישה שאני לא יודעת כלום
לא זוכרת כלום
ופשוט אכשל.

אימאלה השם
הדבר הזה שותה לי את הכסף
אני בקושי רואה את הילדים, את הבעל,
בבקשה תן לי לעבור את זה בהצלחה 🙏
בהצלחה רבה יקרה!!!אנונימי (3)
להתפלללל!
ולעשות נשימות לפני;) הרפייה.. חשוב!
הטסטר נגע לי בהגה 😭אנונימי (פותח)
אוייישאנונימי (3)
למה?
מקווה שבכל זאת תעברי!!! אין יאוש !!
תעדכני
לט יודעת... אוף. אכן נכשלתי. בעה טסט הבא אנונימי (פותח)
ואי.. מקווה גם!אנונימי (3)
אני נכשלתי טסט ראשון על ברקסNetanel Illouz


מנצלשת... לפי החוק, חייב לעשות שיעורים בין טסט לטסט?אנונימי (פותח)
נראה לי שלא חובה לעשות. אבל המורה מחליט מתי להגיש לטסט.Netanel Illouz


יש אפשרות לשאול אותך שאלה באישי? (אנונימי, "מנצלשת...")Netanel Illouz


עונה..אנונימי (4)אחרונה
לא, אבל בדר"כ זה לא ככ טוב לא לנהוג הרבה זמן, כדאי לך לעשות לפחות שיעור אחד כדי לרענן את הזיכרון והשליטה על האוטו ובעזה לעבור.. בהצלחה!
לפי דעתי, יבוא יום ושיעור יעלה 1000 ש"ח... או שתהיה אינפלציהNetanel Illouz


אינפלציה עוד לפני ה300ר גאחרונה


יש כאן מישהו שלומד נהיגה על משאית?נתנאל אילוז


לחץץץץאנונימי (פותח)
כבר עשיתי מספר שיעורים ואני עדין לחוצה נורא!!!!
המורה שלי דווקא רגועה וסבלנית, אחרי שעברתי ממורה מלחיצה-
אולי היא הכניסה לי את הלחץ
אני תופסת את ההגה כמו איזה גלגל הצלה ולא מצליחה לשחרר...
פשוט בחרדה מהכביש
תגידו לי שאני לא היחידה...
וגם -איך נרגעים???
את לא היחידהשישו ושמחו!אחרונה

יש לי חברים שגם ממש נלחצים ומחזיקים את ההגה בשתי ידים כך שאת לא לבד.

לדעתי מה שיכול לעזור לך זה לדעת ולהבין שיש לידך מורה שגם אם כמעט יקרה משהו לא טוב היא תציל את המצב בשנייה האחרונה אז אין למה לדאוג...

חוץ מזה זה נראלי שהלחץ יורד קצת עם הזמן (כמו כל דבר) 

בהצלחה בנהיגה ובעזרת ה' תעברי טסט מהר.

עוד טיפ: כדאי לך לנסות להנות מהנהיגה כי בסך הכול זה ממש כיף לנהוג. וזה יכול גם לעזור ללחץ לדעתי. 

בהצלחה!

זכות קדימה אפשר סדר בעניין?! הסתבכתי לגמריופרצת
במעגל תנועה הבנתי- הזכות היא לבאים משמאל. נכון?
ובצמתים למי הזכות?
במעגל תנועה- הזכות היא לנמצאים במעגל,ר ג

בצומת- לפי התמרורים, ומי שאין לו תמרורים- למי שבא מימינו

מעגל וצמתיםלנהוג אחרת

בס"ד

במעגל: לתנועה החוצה במעגל (למעשה זה מי שבא משמאל)

בצומת: לרכב הבא מימין או ממול

תודה!!!ופרצתאחרונה
שאלה..אנונימי (פותח)
אם באמצע לימודי הנהיגה (או בשלב מתקדם), עוברים דירה לעיר אחרת רחוקה...
ואז צריך מורה נהיגה חדש, מתחילים שוב משיעור ראשון או שזה יכול להצטבר עם הקודמים?...
זה מצטברשישו ושמחו!

המינימום שיעורים זה לך ולא למורה שלך

חשוב לקחת את הטופס הירוק שלך והוכחת שעורים מהמורהלנהוג אחרתאחרונה


שדה ראיהלנהוג אחרת

בס"ד

 

נהיגה - שדה ראיה | Drive Time 

 

"90% מהמידע החשוב לנהג מגיע מבחוץ, דרך חלונות הרכב. אם נשפר את איכות קבלת האינפורמציה הוויזואלית, נשפר גם את יכולתו של הנהג להחליט החלטות נכונות" – כך , הלן פטרוסקאס, מנהלת הבטיחות בחברת פורד, החברה שהייתה בשעתו, חברת האם של וולבו. גישה זאת הנחתה את פיתוח רכב הקונספט של וולבו – SCC – Safety Concept Car. בעיצוב הרכב הושם דגש על בטיחות, ובשל כך הוקדשה גם תשומת לב מיוחדת לשיפור שדה ראיה של הנוהג בו.

כמה פעמים קרה לכם שהולך רגל נסתר מעיניכם במעבר החציה?
שהבחנתם, רק ברגע האחרון, שרכב מתקרב בנתיב שלידכם, וזאת, לאחר שכבר קיבלתם את ההחלטה לסטות מנתיב הנהיגה שלכם?

שדה ראיה רחב יותר – האתגר

במכוניות של ימינו קיימים מגוון פתרונות לבעיית השטחים המתים – מערכות התראה לזיהוי מפגעים (הולכי רגל, רוכבי דו גלגלי ואפילו בעלי חיים) כבר קיימות בלא מעט מכוניות. גם התראה על תנועה חוצה מאחור בנסיעה אחורנית והתראות על זיהוי רכב ב"שטחים מתים" במראות הצד (שחלקן גם מתערב באופן אקטיבי ומונע תאונה) כבר עומדות לרשות הנהגים ותורמות את חלקן במניעת חלק מהתאונות. ובכל זאת, הנהג יכול (וצריך) לעשות את המיטב כדי לשפר את שדה הראיה הקיים מהמכונית החוצה.

כיצד תוכלו לשפר את שדה הראיה שלכם?

  • הקפידו על תנוחת נהיגה זקופה ומיקום נכון של המושב שיכולים לתרום לשיפור הראות.
  • הקפידו על ניקיון השמשות והמראות חשובה מעין כמותה, ובמיוחד בשעות הלילה.
  • הסירו כל תליון או אביזר שמשתלשל מהמראה המרכזית ואף כל שלט או מדבקה שמוצמדים לחלון הרכב שעלולים להפריע לרציפותו או "ניקיונו" של שדה ראיה.
  • הימנעו משימוש בווילונות ובאמצעי הגנה אחרים מפני השמש המפריעים לשדה ראיה תקין.
  • קפלו את משענות ראש שאינן בשימוש (במקרים בהם הן ניתנות לקיפול, כמובן).
  • כוונו את מראות הצד והמראה המרכזית באופן שהחפיפה ביניהן תהיה מינימלית, על מנת לקבל שדה ראייה אחורי מרבי.

כמובן, שגם פעולות אקטיביות של הנהג – כגון הזזת הראש, הפניית מבטים ובדיקה חוזרת ושיטתית, תצמצמנה את הסיכוי לתאונה וגם תחסוכנה תירוצים מופתעים בסגנון "אבל לא ראיתי אותו…" המתלווים לחלק גדול מהתאונות.

ישבה נכונה \ תנוחה בנהיגהלנהוג אחרת

בס"ד

 

נהיגה - תנוחת נהיגה | Drive Time

 

תנוחת ישיבה שבה הנהג קרוב מדי להגה עלולה להיות מסוכנת מפגיעת כרית האוויר בבית החזה, מאידך – התרחקות מוגזמת מהדוושות עלולה גם היא להיות מסוכנת. שליחת הרגל לבלם במצב חירום, תגלה לכם כי דוושת הבלם רחוקה מדי, אבל זה יהיה מאוחר מדי.
אז מהי תנוחת נהיגה נכונה?

שכן חביב שלי, בעליו הגאה של פורד פוקוס, היה מופתע: "לא היה לי מושג שניתן לכוון את המרחק בין ההגה לנהג". כבר למעלה משנה שהפוקוס בבעלותו והנה הוא גילה שקיים גם כיוון טלסקופי להגה המכונית.
כך, במקום לקרב את ההגה אל הנהג, הרחיק השכן את מושב הנהג לאחור. את המרחק מההגה הוא אמנם פתר, אולם, הרחקת המושב לאחור גרמה לבעיה אחרת.
נכון, השכן החביב ביצע כבר אינספור האטות והאצות, אך אם היה נזקק לבלימה חזקה והחלטית, ספק אם היה מצליח לנצל את מלוא יכולת הבלימה של המכונית.

ישיבה מרוחקת מהדוושות עלולה לפגוע ביכולת הבלימה בעת חירום. רגלו של הנהג לא מסוגלת לבעוט את הדוושה עד הסוף ובכל הכוח אם יושבים רחוק מדי. כן, כך מבצעים בלימת חירום – בועטים!
ומה בדבר הטיה מוגזמת של משענת מושב הנהג לאחור, כך שהגוף אינו זקוף מספיק? תנוחה כזאת, לא רק שפוגעת בבריאות הגב, היא גם עלולה לצמצם באופן ניכר את שדה הראייה של הנהג לפנים, בשטח שלפני המכונית ולמנוע שליטה טובה בהגה.

אם כן, מהי תנוחת נהיגה נכונה?

  • ישיבה נכונה מאפשרת לנהג לראות את רוב מה שנעשה בשטח הנמצא ממש לפני המכונית.
  • בתנוחת נהיגה נכונה, הרגל שלוחצת בחוזקה על דוושת הבלם אינה מתיישרת לחלוטין, אלא נותרת מכופפת מעט (כ-120 מעלות בין השוק לירך). בנוסף – הנחת שורש כף היד על החלק העליון והמרוחק של ההגה (שעה 12) , מבלי להתאמץ או לרכון קדימה, היא אינדיקציה נוספת לישיבה נכונה..
  • את ההגה יש לאחוז בשני צידיו ( שעה 3 ו-9 ) בצורה סימטרית, כך שתוכלו להפעיל את ידיות האיתות והמגבים בלי להסיר את ידיכם מגלגל ההגה.
  • כף רגלכם השמאלית מקובעת ב"דוושה המתה" – מדרס המיועד לכך (בזמן שלא לוחצים על המצמד במכונית בעלת תמסורת ידנית) – הרגל המסייע לתמוך בגוף ומייצב את הנהג גם בפעולות חירום.

טיפ אחרון, לסיכום…

כוונו גם את כרית הראש שלכם לגובה הנכון, כאשר קצה הראש העליון חופף לקצה העליון של כרית הראש.
זה מאוד חיוני להגנת חוליות הצוואר ולמניעה (או, אפילו, לצמצום היקף הנזק) של תופעת "
צליפת שוט", השכיחה בעיקר בהתנגשויות חזית-אחור.

כמה עולה היום טסט בירושלים?אנונימי (פותח)
אגרה 133 והטסט עצמו 229שישו ושמחו!

ביחד 362 ש"ח

עשית טסט?שישו ושמחו!אחרונה


כסף כסףאורות מאופל
יש עלות לחתימה של משרד הרישוי על הטופס הירוק (לפני תיאוריה)? אם כן, כמה?
כן טופס ירוק עולה 50 ש"חשישו ושמחו!


משלמים לאופטיקהשישו ושמחו!


לא תמידנפשי תערוג
אם זאת אופטיקה שאתה מטופל בה גם ככה לא תמיד גובים כסף
תודהשישו ושמחו!אחרונה

טוב לא ידעתי, אני לא עשיתי באופטיקה שאני מטופל בה

הטופס הירוק עולה 50, החתימה של משרד הרישוי לא עולהיופי אדמה