שרשור חדש
מוות - טומאתו היא שקרו! >>>סוג'וק
מה באמת כ"כ קשה לנו בתוכנו עם זה שמתים אם באמת אנו יודעים שהכל לטובה ובאמת הם שמחים וכו'
"מי שמכיר את המציאות הרוחנית מבין שהנשמה מתגברת כשהיא נפרדת ממגבלות הגוף" (עפ"י אורות הקודש)
המוות "טומאתו היא שקרו" אמר הרב קוק
 
אולי ה"מוות" הוא רק "בתוכנו"? במבט סוביקטיבי שלנו? אולי אם נשנה תפיסה גם המוות יעלם? יתכן? נשמע גדול עלינו? נשמע מוזר
 
אוביקטיבית הכל מושלם, רק משהו בתוכנו עושה לנו לא נעים כזה, זה "סוביקטיבי".
אולי קטע של "למה דווקא הם", או "מה הם אשמים" וכל מיני שאלות פנימיות סוביקטיביות למיניהם. זו האמת?
אנחנו יודעים בוודאות שזו האמת? מה עושות לנו מחשבות ורגשות כאלו? מה נהיה בלי מחשבות ורגשות כאלו?
אולי זה רק סוג של "חמץ" סוביקטיבי שמגיע עם הזמן ומחמיץ את העיסה?
 
הרי נגזר עלינו למות, על אדם וחווה...
 
אבל
יש גם תחיה, יש תיקון, אנחנו בזמן התחיה!
התחיה התחילה עם תחיית העולם כבר מעל 150 שנה, תחיית עם ישראל מעל 150 שנה (החל משנת הת"ר וכן בזוהר), הרבה "תחיות". בסוף זה גם יגיע לתחיות "פרטיות" יותר.
 
לכו תשמעו ילדים קטנים היום, איך הם צוחקים על מוות בבריאות נפשם, לפני שטעמו או שמעו את "דעת העולם", הטרגדיות, השקרים, ההמוניות וכו'
יתכן והם כבר לא ימותו?
יתכן ואנחנו כבר לא נמות?
האם זה תלוי בגורם חיצוני או בהחלטה אלוהית בלבד? או שמא יש כאן גם מהלך פנימי אלוהי?
 
לאדם וחווה נאמר "מכל עץ הגן אכול תאכל" - כולל עץ החיים (!) שאם אכלו היו חיים לעולם וגם אח"כ היו יכולים לאכול מעץ הדעת.
עץ הדעת הוא כשמו - הדעת, השכל, התפיסות שלנו, המוגבלות.
אבל יש משהו קודם לזה - עץ החיים, הנשמה האינסופית! היכולות האינסופיות שנמצאות כבר כאן בעולם בפוטנציאל.
 
עלינו להקדים את עץ החיים לעץ הדעת - את החיים האינסופיים של הנשמה (גם כשהיא בגוף כאחד!) לתפיסות השכליות המגבילות אותנו במובן זה או אחר.
 
יש גיל ביולוגי - בן כמה הגוף.
יש גיל כרונולוגי - כמה זמן עבר, סיבובי הגלגלים.
יש גיל פסיכולוגי, מנטאלי - באילו תפיסות אנו חיים, איך אנו תופסים את החיים, אוביקטיבית וסוביקטיבית
ויש עוד גיל:
גיל אלוהי!
הנשמה היא אלוהית, אינסופית. "ואכל וחי לעולם"! עץ החיים! גם במציאות הנמוכה! הרי זו התכלית!
וכי אכפת לה לנשמה כמה סיבובים עשתה השמש?! זה אפילו לא השמש, זה כדור הארץ מסתובב!
היא מעל הזמן והמקום! היא רק מתבטאת ומתגלה גם בזמן ומקום
אבל היא קדמה למושגים האלו ובאה לכאן להתגלות באחדות במושגים ארציים "דירה בתחתונים", לעשות מהארץ שמיים, כפי שאמר אחד האדמורים החשובים "השמיים שמיים לה' והארץ נתן לבני אדם" - השמיים הם כבר שמיים אבל הארץ ניתנה לבני אדם לעשות מהם שמיים!
לא "חייבים" להתנתק מהארץ כדי להגיע לשמיים. התכלית היא שמיים וארץ, שמיים בארץ...
 
ר' צדוק הכהן מלובלין כותב שמוות הוא כמו שינה עמוקה מאוד, כמו שחז"ל משווים בין שינה למיתה - ששינה זה 1 מ60 ממיתה, ז"א שמוות הוא שינה חזקה מאוד - פי 60 משינה רגילה. בטח כמה היו "מתים" לשינה כזו...  
אבל אולי אין צורך?
פשוט לקום מהתרדמה, תרדמת האנושות..
 
יש אמת, - אם נוסיף את הא' ל"מת" - הא' הא'לוהית, הא'ינסופית, הא'מיתית..
פשוט נגלה את עולם האמת כאן וכבר לא נצטרך להגיע לעולם אמת שאיננו "כאן"...
טוב, אולי זה לא כ"כ פשוט כפי שזה נשמע, אבל אפשרי, קמעא קמעא ומן השמיים יסייעו כמובן.
 
נקדים את "דעת אלהים" ל"דעת העולם" - העולם המעלים והמסתיר אמת אלוהית אינסופית דווקא כדי שנגלה אותה
 
חכם אחד אמר "הטרגדיה האנושית איננה המוות אלא מה שמת בתוכנו בחיים"
המוות "טומאתו היא שקרו" אמר הרב קוק והוסיף גם שמרבית אנשים חיים רק כדי לא למות ולא בשביל לחיות...
דווקא מהמקום שא"א להבין את המוות - שם נושקת הנשמה לדעה אלוהית אינסופית, לא סוביקטיבית ולא מוגבלת בהבנה שכלית. מקום של אי ידיעה בשכל הנברא, המצומצם. מקום של עץ החיים , של חיי עולם נטע בתוכנו! חלק אלוה ממעל ממש! של 'ידיעה' אינסופית "עד דלא ידע"...
 
"כתיב {ישעיה כה-ח} בלע המות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים וכתיב {ישעיה סה-כ} כי הנער בן מאה שנה ימות לא יהיה משם עוד עול ימים לא קשיא כאן בישראל (שיחיו לעולם כמו הפסוק הראשון) כאן בעובדי כוכבים (שימותו אחרי מאות שנים כמו הפסוק השני)" [סנהדרין צא:]
 
"ישראל קדמו לעולם" לישראל יש כוחות אלוהיים אינסופיים..
 
אז קדימה, באמת כבר מתנו מספיק "כי עליך הורגנו כל היום" "ונפשנו כעפר לכל תהיה"
הגיע הזמן לחיות! זה מה שנדרש, לא? אז אפילו נמסור את הנפש בשביל לחיות...
יפה מאד. היה מעניין לקרוא (למרות האורך)טליהאחרונה
לימוד לכבוד חג הפוריםליצנית לרגע

בס"ד

שיחה בעיון במשנתו של הרב קוק לפורים
 

http://www.machonbenaya.co.il/Bdichey_dMalka.pdf 

 

 

 

 

אל תשאלו אותי מה אני כותב בכלל קטע הערב,אח..

אני בקושי רואה את המסך בגלל דמעות.

אתמול אחרי סעודת ערב שבת, פתאום, אני מבטיח,
פתאום ממש עלה בי הרצון לשיר שיר נשמה -


"יודע בגוים לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך,
תבוא לפניך אנקת אסיר כגדל זרועך הותר בני תמותה,
והשב לשכנינו שבעתים אל חיקם חרפתם אשר חרפוך אדני".


בשבת?! שיר כזה...?! לא מתאים. לא בדיוק הבנתי למה.
עכשיו, אחרי הכותרת "חמישה בני משפחה נרצחו בערב שבת",
אני קצת..

 

 

 

"אח"כ שיספו את גרונו של הילד בן 11 שישב וקרא ספר במיטתו",

....


5 יהודים נרצחו. לא במאה התשיעית, אלא ממש לפני יממה.
הורים, ילד בן 11, פעוט בן שלוש ו - תינוקות.
זה לא איזה...
אלא נ-ר-צ-ח-ו. הדם עדיין מבעבע, חם, רותח.
רק צמרמורת שעולה מתוך הדמעות.
אין שום מילה להוסיף.


 

 

אבל בכל זאת אני חייב ללחוש משהו קטן.
אותם הדמעות - הכ"כ יקרות על נשמות כ"כ קדושות,
אנחנו חייבים להוסיף בהם, לדעת מה יש בהם.


תרשו לי רגע משהו לכאורה לא קשור.
אבל רק לכאורה.

עוד לא עברתי קורס טייס וגם את האמת שלא בקרוב, אבל הנה כמה דברים על המושג ששמו 'טיסה'.
טיסה רגילה = טיסה שבה הטייס רואה את השטח בו הוא טס, והוא מכוון את עצמו ע"פ הראייה.
אבל מה קורה כאשר יש חושך? כאשר יש ערפל? הרי הוא לא יכול לראות לאן הוא טס.
הוא יראה אורות של בתים ויחשוב שאלו הכוכבים. בו ברגע, הוא ירצה להרים גובה, אבל בום. הוא יתרסק באדמה.
לכן, ישנה מערכת במטוס שנקראת 'טיסת מכשירים'. מה הפירוש? אז ככה, זו מערכת שבה הטייס צריך שלא להסתמך על הראייה שלו, אלא - על מיכשור המטוס בלבד. וככה הוא מנווט את עצמו ע"פ המכשירים.
 
אחת הבעיות הגדולות בטיסה שכזו היא שלפעמים, האדם בטוח שהוא רואה את מה שהוא חושב, אבל המכשיר מראה לו אחרת. הטייס רואה שלמטה ממנו זה שמיים, אבל המכשיר מראה שזה ים. לא! אבל הוא בטוח שזה שמיים. הנה, זה בצבע השמיים. ככה לא נראה ים. אין, זה חייב להיות שמיים! אבל לא! המכשיר מראה אחרת. תראי לעצמך שאת נכנסת לסיטואציה כזו. וואו. מה את היית עושה. את בטוחה שאת צודקת, אבל מצד שני - מה?! המכשירים יטעו?! אבל רגע, אני אטעה?! מה אני חסרת שכל?! ככה נראים בדיוק השמיים! אבל המכשירים מראים אחרת. ואז עולה המחשבה - רגע? מי אמר שהמכשירים לא טועים?! אולי לא תכנתו אותם טוב?! ובל נשכח, שמדובר פה במצב כזה: או שהוא מתרסק, או שהוא חי. אחד מהשניים, בלי שום אפשרות אחרת. לכן, הטייסים עוברים כל מיני דברים שבהם מלמדים אותם - לסמוך על המכשירים. נקודה. בלי שום ספק. בלי שום 'אולי'. ככה לעשות.
 
 
אנחנו - אני, את, הוא והיא - טייסים. במקום שנקרא 'החיים'. "על אמת" כמו שאומרים.
רוב הפעמים קורה שאנחנו מסתכלים ורואים לאן אנחנו טסים. אנחנו, ממש, במו ידינו מכוונים את המטוס של החיים. הנה: כאן יש קושי - נעבור אותו מימין. לפעמים גם אנחנו מחליטים לעשות 'לופ' בחיים, כי שם לא טוב להיות. שם יש הרבה רוע. לפעמים אנחנו מחליטים לנחות קצת בשביל למלא דלק, הרי צריך לנוח לפעמים שיהיה כוח. אוו, זה מובן. לפעמים קצת כואב ומידי פעם גם הרבה מאוד כואב, אבל מובן. הגיוני לגמרי. כאן לשבור ימינה, כאן שמאלה ועוברים. ממשיכים את החיים. אבל --- לפעמים קורה שהכל חושך. שלא רואים את האור שתמיד אמרו לנו שהוא נמצא בקצה המנהרה. אין! רואים אפור. החיים לא טובים. זה לא הגיוני. איך זה קורה?! משהו כאן לא נורמלי. לפעמים אנחנו מצליחים להגיע עד למקום שבו כבר אין תקוה. די! מי שזה אתה שנמצא שם למעלה, לא אכפת לנו מי אתה, אבל שחרר אותנו. די! באמת! כמה אפשר לסבול. כמה?! עוד תביא לנו מכות?! תגיד אתה שם למעלה, משעמם לך?! מה נראה לך שאנחנו?! שקי חבטה?! ועוד אח"כ תגיד שאנחנו העם הנבחר. די! תשחרר אותנו. תפסיק. אנחנו לא מסוגלים. חושך. ערפל. לא רואים כלום. מספיק עם הכאב!
 
שם, דוקא שם הגיע הזמן שנדליק את 'טיסת המכשירים' של החיים שלנו. אבל עד הסוף. באמת. בלי שום פקפוק. כי אנחנו יודעים ובטוחים שהמכשיר הזה לפני שעולה על המטוס עובר מאות בדיקות שבטוח מאה אחוז שהוא תקין. אין מצב שהוא מקולקל. זה לא בן אדם שיכול לשנות החלטות, זה מכשיר, שעובד ע"פ פקודות 'יבשות'. לכן, הוא צודק. המכשיר. הולכים אחריו. קשה להאמין שהמכשיר צודק. זה מאוד קשה. איך יכול להיות?! מה?! הרי השמיים למעלה! למה הוא מראה אותם למטה?! הרי שם זה הדרך למקום הישר, למקום הצדק, לאן הוא לוקח אותנו?! בדיוק כמו במטוס, בשביל שלא נתרסק, צריך להאמין במכשיר. כי זו התקוה היחידה שלנו שלא נתרסק. אחרת, אנחנו קבורים באדמה. ומשם, מאוד קשה לצאת, אם בכלל. וזה לא שזה 'לוקש' המכשיר הזה, זה אמת. לגמרי. הגיוני גם. מאוד. אלא, שהמחשבות שלנו לפעמים צפות ורוצות לצוף מעל פני המים. שם, בדיוק במקום הזה, צריך להרים ידיים ולומר: לא יודע. אמנם אני רואה ההפך, אבל...לא. אני טועה. יש חושך. ובחושך - סומכים על המכשירים בעיניים עצומות. כי זו הדרך היחידה להנצל. בחיים שלנו, לפעמים אנחנו חייבים לעבור ל'טיסת מכשירים'. לא הכל אנחנו מבינים. אנחנו מוגבלים, זו עובדה. התשובה 'לא יודעת' - לפעמים זו היא התשובה הנכונה. רק משום שמאחוריה, עומד מי שמתכנן את המערכת. ועליו את סומכת. אז את יודעת בהחלט. לא מבינה כל דבר בדיוק כמו שהטייס לא מבין איך המכשיר מראה שהשמיים זה למטה, הרי זה למעלה! אבל כן. כמו שהטייס יודע שהוא חייב להאמין למכשיר, כך גם אנחנו, חייבים להאמין. אצלינו, זה עוד הרבה יותר עוצמתי. כי זה לא להאמין למכשיר שיש סיכוי אחד למליון או לא יודע כמה שהוא טועה, אלא - זה להאמין לבורא העולם. רגע, שוב, 'בורא העולם'. שגם עכשיו, הוא רואה אותנו. שבכל שנייה, הוא איתנו. הוא שומר עליו. הוא אוהב אותנו. לעצום את העיניים ולומר 'אבאל'ה, תקשיב לי רגע. אני באמת לא מבינה מה עשית כאן. בראייה שלי - זה אפילו נראה עוול מה שעשית. אי צדק! אבל... אני סומכת עליך בעיניים עצומות. מאמינה בך שאתה רק מטיב לנו וזה לטובתינו. מאמינה לעולם' - זה, הרבה יותר עוצמתי מהמכשיר שם במטוס. זה במאת האחוזים בלי שום פקפוק, אמיתי. רק לנו נשאר העבודה הזו, לזכור תמיד, כל הזמן שיהיה נגד עינינו: גם אם נראה הכל לא צודק, לא אמיתי, לא נכון - אנחנו מאמינים. עוצמים את העיינים ואומרים: 'אבאל'ה, אנחנו איתך. לעולמים'.
 

==

 

כן - לבכות, מותר, גם אם 'הכל לטובה'.
לבכות, מתוך אמונה. אי אי כמה שזה פנימי. דמעות שאמורות להיות מרות, מגיעות ונותנות הרגשה של אחרת, של נשמה של חיבור, בתוך הלב. במיוחד שהנשמות שנקטפו היו קדושות, אז - אנחנו באמת, בוכים רק על עצמינו. הוא עכשיו כבר נהנה ונולד לעולם האמת. אז כן, נבכה, נוציא דמעות. אבל יודע מה נעשה איתם? במקום סתם לתת להם להמשיך מהלחי שלנו לריצפה - נתכופף קצת, נרכין את הראש קדימה לכיוון מטה, נראה הכנעה לאבאל'ה שם למעלה, ונתן לדמעות לנוח, על ליבנו. על מקור הרגש, בשיא האמונה. דווקא משם, מהדמעות - שמוציאות אל החוץ מה שקשה להוציא מתוך הפנים, משם, נוציא אמונה, משם, ננשום התבטלות, משם, נקח את עצמינו בידיים שהקב"ה יודע בדיוק מה הוא עושה, משם, נקבל התחברות לבורא העולם, לנשמות הקדושות, משם נחייה - אמונה, שמחברת הכי בעולם, לנשמה.


הדמעות - מוציאות מבפנים, מה שהלב מתקשה לתפוס באמת.
וכשהן מלאות אמונה הדמעות האלה, הן גם מבינות, מאוד.

 

 

 


יעיז מי שיגיד לנו לחנוק את הדמעות.
אנחנו נבכה, כי משם אנחנו יונקים, חיים של אמונה.

 

 

 

אודי, רות, יואב, אלעד, הדס,

ה' יקום דמם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אחד הקטעים המדהימים!!מתוק מדבשאחרונה

בסיעתא דשמייא!!

 

כדאי לכולם לקרוא ולשאוב כוחות, אחרי הפיגוע הנוראי הזה..

שבעז"ה נשמע רק בשורות טובות! אמן.

בקשר לפיגוע הנורא בו נרצחו הורים לילדים קטנים:חשבשבת

מצאתי וידואו מרגש וקולע: לצפיה בוידאו 

 

ביום חמישי, ב' אדר ראשון תשנ"ב, נרצחה בקראון הייטס האשה הצדקנית מרת פעשא לאה לאפיין הי"ד, שנהרגה על קידוש ה'. בשבוע שלאחר מכן נשא הרבי מלך המשיח שיחת קודש בה זעק "למה עשה ה' ככה?!... ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באשה צעירה, אמא לילדים קטנים שצריכים לאמם ויתגעגעו אחריה'...". לאחר מכן הסביר הרבי את גודל הענין דקידוש ה' שבמאורע באופן נפלא ואמר "אבל לאחרי כל העילויים וההפלאות שבקידוש השם ברבים . . זועקים בני ישראל להקב"ה: עד מתי?!... היתכן שלאחרי אריכות הגלות המר זקוקים עדיין למסירות נפש על קידוש השם של אשה צעירה אמא לילדים קטנים?!...● כעת, בעקבות המאורע המחריד בבומביי, הוציא לאור מכון 'לראות את מלכנו' את השיחה עם תרגום ללשון הקודש לתועלת אנ"ש והתמימים ● לצפיה בוידאו 

ימי נסים - מנ'פילה לס'מיכה >>סוג'וק

ריעב"ץ מביא בסידורו בית יעקב מהזוהר, שמהיום- ז' אדר- יום הולדת משה מושיען של ישראל, מתחילים 3 חודשי נסים - אדר ניסן אייר, עד מתן תורה בסיוון. ב3 חודשים אלו היה משה מוצפן בבית.

 

אחד מגדולי האדמורים בעל מי השילוח כותב ש"נס" מורכב מנ' וס' - נפילה וסמיכה - תכף לנפילה יש סמיכה "סומך ה' לכל הנופלים וזוקף לכל הכפופים".

 

חלילה לנו ליפול ברוחנו יותר ממה שאויבנו מנסים להפילנו. "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' צבאות"

 

 

ישר כח!אוהבת את אבאאחרונה
בחירה?אנונימי (פותח)

שמתי לב שכשאני מסתכל על משהו בעין טובה ורואה את הצדדים הטובים שלו זה ממש ככה ואני רוצה בדבר הזה אבל לפעמים אותו הדבר ממש רק לנגד עייני כל הדברים הרעים ואני כ"כ לא רוצה בו.

בשני המצבים זו ממש בחירה איך להסתכל על הדבר.

 

לא תמיד זה בדברים שממש מובהק אם הם טובים או רעים. קשה לי לתת דוגמא ספצפית.

 

בשני המצבים זו הבנה שכלית (?) שזו ממש המציאות ממש.

אז איפה האמת?

 

איפה צריך להשתמש בעין טובה כדי לראות את המציאות ואיפה זה סתם ליפות מציאות שקרית וצריך להתרחק.

אם הכל היה שחור לבן זה היה פשוט אבל יש הרבה אפור, איך מיישמים שם את הדברים הנכונים?

 

תודה צדיקים!

שאלת חכם חצי תשובה..סוג'וקאחרונה

אתה ענית לעצמך - זה מתחיל מתוכך. אם אתה (כדבריך) במצב של עין טובה ותדר חיובי אז אתה תמצא את הטוב וכך הוא יהיה באמת, אפילו באותו דבר בדיוק שבמצב של "תדר שלילי" יראה אחרת ויתגלה כשונה. כיוון שהכל מתחיל מבפנוכו.

מעין זה אמר חכם אחד על מה שתלוי בנו: "אם אתה חושב כך או חושב אחרת - אתה תמיד צודק"..

כולנו עם המתנחליםאנונימי (פותח)

 

ביום ראשון, 13\3, ב- 17:00 עמידה בצמתים בכל הארץ

.לאות הזדהות עם החלוצים, מתיישבי יהודה ושומרון

.יש להצטייד בדגלי ישראל..ללא אלימות, ללא חסימת כבישים. פשוט אוהבים את המתיישבים

מוקד מידע לקבוצות מאורגנות 052-5665052

עדכונים כל הזמן בפייסבוק של ישראל שלי

ובאתר http://www.myisrel.org.il/action/

 

דרום - צומת בילו נילי 057-4867514

 

צפון - צומת צבר בקריות מיכל מנין 054-446337

 

ת"א -צומת עזראלי  שקד איילת  052-4233659

 

ת"א- רכבת ארלוזרוב עינב  050-5912376

 

כניסה לעיר ירושלים חגי  054-8431605

 

צומת חורב חיפה  מחפשים רכז

 

צומת רעננה  מחפשים רכז

 

צומת הכניסה לנתניה בקניון  חיון אלדו  054-4261575

 

צומת חדרה  הדר  054-9821763

 

צומת אל-על  גלעד  052-4333284

 

צומת שילת 050-4241521

 

כניסה צפונית לקרית גת  מוריה  050-2283434

 

צומת דימונה  טומי  057-7713127

 

צומת קרני שומרון קומונרית 052-3662871

 

צומת שילה  052-7966622

 

 

בעזרת ה', נפגש.

נפציםזית שמן ודבש

שבוע טוב.

אני שומע את הנפצים ביישוב שלי ואני מבקש: תאמרו לאחים הקטנים שלכם שלא יתעסקו בנפצים. זאת לא רוח היהדות

תקראו בעניין זה את הסיפור השבת בעולם קטןאיזה טוב ה'!!!!אחרונה
מש מש מש מש.. משנכנס אדר מרבין בשמחה!! מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!
 

גרסת הביינישי:ם - פה.
מה קורה, אחים שלי?!
יש פה ד"ת שיא הקצר, שאפילו מתקשר גם לשמחה.
שווה ממש ממש לקרוא!!
וממש ממש חשוב לי גם שתפיצו את הד"ת, כדי שכמה שיותר יהודים יוכלו לקרוא, ולהיות שמחים יותר, במיוחד בחודש אדר!

--

בהפטרה של פרשת השבוע (ויקרא) כתוב:
"ולא אותי קראת יעקב, כי יגעת בי ישראל".
מה בעצם הפסוק הזה אומר?!
הפירוש של המילה 'יגע' זה עייף.
כמו אדם שנמאס לו ממשהו, והוא מרגיש שזהו, הוא לא יכול יותר.
אתם בטח מכירים את זה שלפעמים אתם מרגישים שאין לכם יותר כוח לעבוד את ה'.
אתם פשוט מרגישים שזה קשה מדי, ואתם כבר עייפים מזה..
לדוגמא, שפשוט נמאס לכם לקום מוקדם בבוקר בשביל להתפלל, אתם מרגישים שתכל'ס זה שיא המכביד עליכם, ופשוט מעייף אתכם מבחינה נפשית.

>> ה' אומר לנו בפסוק הזה שאם אנחנו מרגישים שעבודת ה' מכבידה עלינו, אם אנחנו לא שמחים בה -
'כי יגעת בי ישראל',
אז אנחנו לא באמת עושים את הדבר הנכון. אנחנו לא באמת רוצים להתחבר לה' ולעשות את רצונו -
'לא אותי קראת יעקב'.

בעצם אנחנו מדברים פה על עבודת ה' שטחית -
ז'תומרת שאנחנו סתם עושים את המצוות, בלי באמת להתחבר אליהן, בלי באמת להבין לעומק למה אנחנו עושים אותם.

עבודת ה' כזאת מעייפת אותנו, כי אנחנו מרגישים שאנחנו סתם עושים כל מיני דברים שבתכל'ס לא באמת משמעותיים.

א-ב-ל >>
אם נתחיל באמת להבין למה אנחנו עושים את המצוות, אם נבין שיש ערך לזה שאנחנו עושים כל דבר שה' אומר לנו -
גם בגלל שזה מקרב אותנו לאבאל'ה שבשמים, וגם בגלל שזאת בעצם התכלית שלנו בעולם -
נוכל בעז"ה ממש לשמוח בעבודת ה'. ממש נרגיש שאנחנו עושים דברים משמעותיים, ולא סתם 'מורחים ת'זמן', ועושים דברים שטחיים.
וככה נוכל בעז"ה להגיע לשמחה -
כי השמחה לא באה מזה שסתם ישנים ומסתטלנים כל היום -
השמחה האמיתית היא שמחה של עשייה, של סיפוק ממה שאנחנו עושים.

שבעז"ה נזכה להרבות בשמחה א-מ-י-ת-י-ת בחודש אדר, שמחה של מצווה

שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

קפוץאוהבת את אבאאחרונה
שאלת רב..(???)אנונימי (פותח)

לאחרונה התייעצתי עם רב באיזה עניין ולאחר שהרב אמר לי את דעתו הגעתי למסקנה שאני לא רוצה לפעול כך.. (אני לא יודע באמת למה התייעצתי, אני יודע שזו שאלה מתבקשת..)

זה לא היה עניין של פסק הלכה ואסור ומותר, אבל אני מרגיש שאחרי שהתייעצתי אני לא יכול לפעול אחרת.

מה דעתכם בעניין?

 

תלוי באיזה עניין.עוזיה
אם זה לא היה עניין של פסק הלכה- אין בעיה.אוהבת את אבא

בס"ד לק"י

 

אבל כמו שעוזיה אמר לפני, תלוי באיזה עניין. 

בכ"מ, אני בטוחה שלא שאלת אותו איזה צבע חולצה ללבוש על הבוקר או משהו כזה.

תשאל את עצמך אם שאלת שאלה כדי שיחווה את דעתו או כדי שיפסוק.

כך תדע האם להרגיש יסורי מצפון או לא.

 

בהצלחה.

איזה עניין יכול להיות שונה מאחר?..אנונימי (פותח)

עקרונית שאלתי כדי שיפסוק, אבל נתונים השתנו אצלי מאז.. (מבחינת מידע שהתווסף, דיברתי עם חברים, ההתלבטות בעצם השתנתה..)

אז את יכולה להגיד לו את זהשמחה ואמונה

אם את חוזרת בך ואת אומרת לו את זה, ומבחניתו אין לו בעיה אז זה נראה לי תופס לא?..

אני לא יודעת אני משערת..

זה לא הולך ככה.זית שמן ודבש
אם בחרת לשאול אז תקיימיזית שמן ודבש
אבל השתנו הנתונים שלהבאג2000
ועוד שאלה--מרב.

שאלנו רב אחד באזשהו עניין. הוא אמר לנו כן.

ואז התלבטנו אם לשאול עוד רב, שידוע שהוא יותר מחמיר, כדי שגם "תלמידי הרב השני" יקשיבו לנו.

פחדנו שהוא יגיד לא,ואז נסתבך- כי הרב הקודם אמר כן, ועכשיו אומרים לנו לא.

אז לא שאלנו אותו.

זה היה נכון לעשות??

אם היינו שואלות, והוא באמת היה אומר לנו לא- מה היינו אמורות לעשות?

סבא שלי שהוא קצת רב..שלומי20104

עלה עם אחיו לארץ שנהים למדו אצל הסטיפלר(הרב קניבסקי האבא) מגדול הרבנים אז.

שנהם ידו שהוא נגד העליה לארץ(זה היה לפני השואה אחרי זה הרב עלה בעצמו ופתח פה סניף של הישיבה)

אחיו בכל זאת אמר שהוא לא עולה בלי לשאול וסבא שלי אמר א לא מתכוונים לעשות לא שואלים!!!

(אחרי זה היו לאחיו הרבה יסורים ותמיד סבא שלי אמר לו שזה בגלל שהוא שאל..)

צריך להבין לא חייבים לשאול(לא חייבים על כל דבר!!!) אבל שאלת תעשה!!!

במקרה הזה אפשר להגיד שהשתנתה המציאות אבל אם את לא בטוחה שתעשי מה שהוא אמר אל(!!!) תחזרי אליו.

>>>>מוריה(!)

דבר ראשון-
אם שואלים רב- לפני זה צריך לקחת בחשבון את כל התושובת שיענה,
מתשובה שרוצים לשמוע ועד תשובה שהכי לא היינו רוצים לשמוע.
אבל לא לשמוע- ואח"כ להחליט לפי מה שרוצים-
אל תשאלו אם מלכתחילה לא מקובל עליכם סמכות הרב!
2) לא שואלים 2 רבנים אותה שאלה- בשביל לבחור מה הכי מתאים לי ולפי זה לעשות.
"עשה לך רב" לא רבנים..
3) אפשר להציג שאלה אחת ל2 רבנים בתנאי שרוצים להציג תשובות שונות לקהל יעד,
לדוגמא:האם מותר שבת תלבש את הבובות הגדולות כשהם עם מכנסיים?
הרב שמואל אליהו- כן
הרב אבינר- לא
ואז מציגים את התשובות- וכל אחד הולך לפי הרב שלו..

אגב- אני חושבת שממש חשוב להצמד לרב לעניינים כאלה ואחרים,
לא סתם רב- אלא גדול תורה, רואים רק ברכה בחיים!!!
מנסיון

שבוע טוב ובשורות טובות

אתם מדברים על הלכות, וזה שונה!אנונימי (פותח)

בעניין של הלכה, זה הלכה ואז באמת צריך לעשות מה שהרב אמר, או לשאול רב אחר ולהגיד לו מה הרב ההוא אמר, או לשאול את הרב אם זו ההלכה או שיש כאלה שסוברים אחרת. 

כי זו הלכה.

 

אבל פה זה היה עניין של התייעצות..

ואל תגידו לא שואלים כי שאלתי.

ו"המציאות השתנתה" - מבחינתי, זה לא שבאמת משהו פה קרה בפועל.. יותר בסדר המחשבתי שלי.. אם אפשר להגדיר את זה ככה.

 

צודק. לענ"ד אם זו לא הלכה- אין חובה לציית.אחת מהשומרוןאחרונה

בס"ד

העניין של ה"לא תסור מדבריהם" זה כדי שלא תעשה התורה לכמה תורות. ולכן בפסקי הלכה חובה לציית לרב, וזה בעייתי לשאול מספר רבנים.

 

אך התייעצות אישית היא התייעצות בלבד ולענ"ד אין בה התחייבות להשמע לדעת הרב.

אם אני שואלת רב לאיזה מפלגה להצביע או אם ללכת להדריך במקום מסויים מותר לי לנהוג אחרת! אני רוצה לשמוע דעת תורה, אבל אולי אני אחליט שאני לא מסכימה עם הדעה של הרב.

בסופו של דבר כולנו קיבלנו ביחד תורה בהר סיני. הרב אמנם הרבה יותר חכם ממני, אבל ההחלטה היא שלי. (בטח שבמקרה שהשתנו נתונים..)

 

מה שכן אפשר, זה ללכת להתייעץ שוב עם אותו רב, לספר לו שאתה הולך לעשות הפוך ולהסביר למה. תראה, אולי יהיו לו דברים נוספים לחדש לך..

ב"הצלחה!

 _ _

אבל למה לשאול מחסוי????

פור סמה פעילות המוסד באירן:סוג'וק
פורסם לראשונה לאחר סודיות מוחלטת ועמימות תקשורתית רבת שנים:
 
העלילה:
2 פקידים בממשל הפרסי תיכננו התנקשות במושל. הדבר נודע למ' - יהודי מקומי בשרות המוסד, אשר מנע את ההתנקשות והביא לתלייתם. שם חוליית המחבלים הותר לפרסום. הדבר נכתב בספר המושל ע"י הסופרים בני רשע מקומי, מבוקש מס' 1, אשר רוצים ברעת היהודי ולכן במקום לכתוב את שם חוליית המחבלים ההרוגים בגתן ותרש , הם כותבים "בגתן או תרש", כדי שבבוא המושל לקרוא בספר יראה שנהרגו שניים ממשרתיו ללא הצדקה ויפעל נגד מ' שהביא לתלייתו המיותרת כביכול של אחד מחברי חוליית המחבלים.
הסופרים בני הרשע אינם מודעים לפעילות המוסד בארמון המושל ע"י מ' היהודי ובחסות א' - יהודיה מקומית מקורבת למושל.
 
הפעילות החשאית:
באישון לילה נכנסים פעילי מוסד מקומיים בארמון המושל, פותחים את ספר המושל ומזהים את התחבולה עפ"י מידע מודיעיני מוקדם.
כיוון שלא ניתן למחוק מספר המושל, הם מפרידים בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות את אותיות המילה "או" - את הא' הם מצמידים למילה "בגתן" והופכים אותה ל"בגתנא" ואת הו' מצמידים למילה "תרש" והופכים אותה ל"ותרש", כך שבמקום "בגתן או תרש" נהיה כתוב כראוי "בגתנא ותרש"
המשימה הושלמה בהצלחה בטרם ניגש המושל לקריאה בספר.
בעקבות כך המושל מקדם את מ' היהודי בארמון המלוכה לתפקידים בכירים אשר מביאים בהמשך להוצאתם להורג של מבוקשים רבים והצלת יהודים.
 
הובא לפרסום ע"י שם מוצפן "טעמי המנהגים" בשם רשת הידיעות העולמית "מדרש תלפיות" אשר חשפה את הפרשיה בעקבות אי תאימות במסמכים פרסיים סודיים נסתרים שהתגלו לאחרונה, שבהם נכתב פעם אחת "בגתן" ופעם אחרת "בגתנא". 

 

מגניב

יפה! באג2000
וואי, יפה!! לא ידעתי.. תודה!!אחת מהשומרוןאחרונה
..המעשה-העיקר

 

אם אני אני מפני שאתה אתה, ואתה אתה מפני שאני אני, אז אני לא אני ואתה לא אתה. עם זאת, אם אני אני מפני שאני אני, ואתה אתה מפני שאתה אתה, אזי אני באמת אני ואתה באמת אתה. – רבי מנחם מענדל מקוצק.

נכון מאוד.. לא שאני ראויה לאשר את זה או משהו.. אבלשירסאחרונה

הסוד שמאחורי הקרבת הקרבן - מהרבי מליובאוויטשיהודה.

 

שיחה של הרבי מעובדת לפרשת השבוע (ויקרא), לפי לקו"ש חלק ל"ב (שיחה א)

 

קובץ 'קטן' ינעים לכם את שולחן השבת

 

(לקבלת הקובץ השבועי במייל: w770770@gmail.com)

 

ש"ש

 

לחץ למטה להורדת הקובץ (pdf):

20110310185837.pdf

שתי שאלות על פורים..מרב.

אז ככה, הלכנו לקירוב רחוקים בת"א לכבוד פורים, ושאלנו שם חבר'ה מה זה פורים בשבילם. הרוב ענו: "שמח.. שתיה.. עניינים.. בלאגנים.. מסיבות.. נפצים.. תחפושות.."

ואז גיליתי שיש כמה שאלות שאני בעצמי לא יודעת לענות עליהם טוב...

 

שאלה 1- מה זה פורים בעצם? למה הוא יותר חשוב מיום כיפור? למה הוא יותר שמח מחנוכה? הרי גם בחנוכה העם שלנו ניצל... 

 

שאלה 2- למה דווקא בפורים יש ת'עניין של "חייב איניש לבסומי"?? למה דווקא בפורים הבנאדם חייב להשתכר? למה בכלל חייבים להתבשם? מה הקטע של זה??

 

ועוד דבר אחרון- שאלנו אותם אם הם יודעים למה מתחפשים בפורים. לא, הם לא ידעו. ואז חשבתי רגע על- איך אפשר להסביר לבחורה חילוניה למה מתחפשים? הרי כל הקטע זה שבמגילה ה' בעצם הסתתר וכל זה, ולכן מתחפשים. אבל בחורה חילוניה לא תבין את זה כי הקב"ה לא בראש מעייניה...

אז עניתי לה דבר כזה [שהמצאתי באותה שניה...]: "אסתר, כשהיא הייתה בבית אחשוורוש, היא בעצם הייתהמחופשת שם למלכה. היא לא באמת הייתה מלכה כי היא רצתה להיות, או כי היא צאצאית של מלך. היא הייתה שם בתור מלכה, אבל היה לה תפקיד אחר. חשוב יותר- להציל את העם כולו. היא בעצם הייתה מישי אחרת כדי שכולם יוכלו להיות מי שהם באמת. ולכן- מתחפשים, כדי לזכור שאסתר הייתה מחופשת בבית אחשוורוש, ולא הייתה באמת מלכה אלא תפקיד אחר.."

[אמרתי לה במילים אחרות, אבל בגדול זה היה הרעיון...]

עכשיו חשבתי על זה שוב, ובאלי לשנות את זה- אנחנו מתחפשים כדי לזכור שכולנו פה בעצם במין תחפושת כזאת, שאפח'ד לא בא לפה כדי לחיות על סיר הבשר. כולנו פה זה בעצם נשמה ששמה על עצמה תחפושת- גוף- חומריות- כדי לתקן פה איזה משו, להציל משו, לשנות משו.

 

מה אתם אומרים על הדבר הזה שהמצאתי?? [איזה מגניב זה יהיה אם איזה רב אמר את זה פעם.. יואו, אני מתרגשת שהמצאתי דברכזה...]

>>סוג'וקאחרונה

מה זה פורים בעצם? למה הוא יותר חשוב מיום כיפור? למה הוא יותר שמח מחנוכה? הרי גם בחנוכה העם שלנו ניצל...  

 

פורים מגלה את נצחיותו של עם ישראל שגם בכמעט אבדון מוחלט בגלות בסופו של עניין היתה הצלה והמיוחד הוא שדווקא בפורים מתגלה באחרית, בחודש האחרון בשנה לפי התורה, שהכל הכל מוביל לטובה וגם מהשנראה רע גמור כמו עמלק..

 

ביום כיפור יש הפרדה בין הטוב לרע - השעיר נשלח לעזאזל. בפורים ההארה כ"כ גדולה שהופכת את הכל כולל מה שנראה רע - לטובה..

 

גם חנוכה שמח ואומרים בו הלל ויש בו בחינות שונות, אלא שבפורים השמחה מתגלית בדברים הכי חומריים אכילה שתיה לבוש.

עניין המסכות דווקא בא לגלות את ההסתר ("מגילת אסתר") שבפורים יורדות המחיצות וכל אחד מביע את פנימיותו כלפי חוץ ללא מניעות ה"שגרה".

 

באותו כיוון רעיוני גם עניין הבישום - כתוב ששיכור העולם כמישור לפניו - ז"א יש טשטוש ההבדלים וחוקי הטבע\השגרה ומתגלים דברים פנימיים יותר ע"י נכנס יין יצא סוד.

יש דעות שהבישום נועד רק לזמן צרות כדי לשכוח מהגלות אבל בעלי הדעות הפנימיות וכן עפ"י הרב קוק סוברים שיש בזה עניינים גבוהים, בין השאר להגיע למדרגת "עד דלא ידע" - ז"א מקום תודעתי גבוה (שניתן להשיגו גם בשכרות או שינה) שהתודעה האנושית הרגילה לא יכולה תמיד להבין הכל בשכל הסוביקטיבי.. במקום גבוה זה מתחברת התודעה ל"דעת אלהים" - לנשמה שהיא מעל השכל והבריאה, ל"כתר" - מקור החכמה הבינה והדעת , ע"י ענווה ושפלות הדעת. משם מגיעות השגות וחיבור נשמתי מעל הבנה שיכלית רגילה...

סיפור חדש על הרב קוק בפורים >סוג'וק

 

מאת ארגון 'אור-האורות' העוסק בהוצאה לאור של כתבי הראי"ה קוק ותולדות חייו

 

סיפר הרב ש' קליין שליט"א:

כידוע, מרן הרב קוק היה איש קדוש מאוד. פניו היו מאירות בקדושה, וממש יכלו להרגיש את זה כשעמדו לצידו. אני זכיתי לשמוע עליו סיפורים מופלאים מבני משפחתי שלמדו אצלו.

אבי זצ"ל זכה ללמוד אצל הרב קוק במשך שנה, וגם דודי הרב שמעון קליין היה במשך חמישים שנה מזכיר ישיבת 'מרכז הרב'. הם סיפרו לי את הסיפור הבא:

בשנים שכיהן הרב קוק כרבה של ירושלים, היו מגיעים בפורים כל הרבנים מרחבי הארץ להביא משלוח מנות לרב קוק ולדבר אתו. להם הרי היה פורים ביום י"ד, אז ביום ט"ו הם היו עולים ירושלימה אל הרב קוק.

בפורים של אחת השנים, הגיעו אל הרב קוק כשלושים רבנים גדולים וגאונים מרחבי הארץ: מעפולה, מראש פינה ועוד מקומות. ובשלב מסוים התיישבו לסעודת פורים עם הרב קוק. הרב קוק ישב בראש השולחן, הסעודה הייתה נראית כמו טיש. ואז הרב קוק אמר: הנה, כל רב שיושב פה בסעודה, יגיד לנו את הסוגיא בה הוא עוסק באותם ימים, בהלכה, בגמרא או בקשר למצוות התלויות בארץ, ויעלה בפנינו איזושהי קושיא חמורה שעלתה לו בלימודו ובה הוא מעיין בימים אלו.

ואכן כך היה: כל תלמיד חכם העלה קושיא בה הוא מתקשה מאוד, מתוך הסוגיא אותה הוא לומד באותם ימים, וכשסיים, התפלפלו כל אותם שלושים ת"ח גאונים בדברי הגמרא וההלכה, וניסו לענות לו כפי יכולתם. אך הם לא הצליחו. כך עברו אחד אחד, וכל שלושים הרבנים שהיו שם הציגו את קושיותיהם הגדולות.

ואז, לאחר שהשתתקו שלושים הרבנים, לקח הרב קוק בקבוק יין, ומזג לכוסו. הוא שתה כוס אחת של יין, ואחריה עוד אחת, ואז עשה פלפול עצום בש"ס שמתוכו התחדש לו עקרון גאוני חדש. לאחר מכן הוא פנה לכל שלושים הרבנים, והראה להם איך על פי השיטה החדשה שיצר בפלפולו, תורצו להפליא כל הקושיות שלהם, אחת אחרי השניה.   

כשהתפרסם הסיפור הזה בירושלים, היו אומרים: מכאן ניכרת הגאונות המופלאה והמיוחדת של הרב קוק.

איך הוא הצליח לתרץ בבת אחת את כל הקושיות, על-פי עקרון גאוני שחידש על המקום, בעוד שהת"ח האחרים שהיו גאונים גדולים לא הצליחו לתרץ בכלל את אותן הקושיות.

  

מ"שקלים" לפוריםסוג'וק

מחצית השקל ניתנת למקדש "לכפר על נפשותיכם", אבל מה מקום כפרה זו דווקא בחודש אדר? לכאורה יותר מתאים לתת כסף כפרה לקראת חודש תשרי שבו חלים ימי הכפרה והסליחה ומה גם שהשנה מתחילה בתשרי ויותר מתאים להתחיל את שנת מחזור כספי המקדש בתשרי ומדוע מתחיל מחזור זה בניסן ?

 

בתשרי אנו מתחילים שנה לפי בריאת העולם. ר"ה של כל העולם "כל באי עולם עוברים לפניו". כהכנה לחודש תשרי יש לנו את ימי אלול ואח"כ את הימים הנוראים המלאים עבודת הנפש של תשובה ותיקון בחלק היותר פרטי אצל כל יחיד בישראל ובעולם. באלול ותשרי יש עבודה על סליחה וכפרה מצד המעשים וההשתדלות.

 

ומה יש לנו בניסן? ניסן "ראשון הוא לכם לחודשי השנה", התורה מונה את החודשים לפי יציאת מצרים שהחלה בחודש זה. חודש ניסן הוא המיוחד רק לישראל והוא גם ר"ה למניין מלכי ישראל. הוי אומר שניסן הוא החודש הראשון הכלל ישראלי לעומת תשרי שהוא החודש הראשון הכלל עולמי, אוניברסלי.

 

דורשי רשומות אמרו ש"שקל" = בגימטריא "נפש". הנפש מורכבת אם כן משני חצאי שקל שאת אחד מהם - אותו השייך לכלל ישראל, אנו נותנים כל ישראל יחד בחודש אדר לקראת מחזור חדש בעבודת המקדש בחודש ניסן. "כי תשא את ראש בני ישראל..." - כשבני ישראל ב"ראש" מאוחד - הם נישאים מעלה.

 

חודש אדר מכין אותנו לחודש ניסן בצד הכלל ישראלי כשם שחודש אלול מכין לתשרי בבחינות הפרטיות היותר השייכות לכולם. לכן כבר ב"אחד באדר משמיעין על השקלים ועל הכלאים" – לצורך האיחוד באדר משמיעים על החיבור הנכון בבחינת השקלים ועל החיבור הפסול בבחינת הכלאים (עפ"י ר' יהונתן אייבשיץ). הקב"ה הקדים את שקליהם של ישראל לשקליו של המן שרוצה את עם ישראל "מפוזר ומפורד בין העמים".

 

מהלכם של חודש אדר וניסן אחריו אינו תלוי במעשים ובזכויות כנדרש בהכנת אלול ותשרי. כך גם גאולת מצרים בניסן שהיתה בברית ולא בזכות וכך גם בגאולה אחרונה בדורותינו "למען שמו באהבה". בחודש אדר יש סיעתא עילאית לישראל ולכן טוב לדון עם גוי דווקא בחודש זה ש'כללי המשחק' מוטים יותר מתמיד לטובת ישראל, בכלל ובפרט.
 
יום "כיפורים" הקדוש והנורא הוא כפורים (האר"י) ז"א שיש בחינה עליונה בפורים הגדולה אפילו מיום הכיפורים, שהרי בפורים ישנה הארה עצומה המהפכת את כל הפגמים והקלקולים לטובה בעצם שמחת סגולת ישראל שלא משתנה ומתגלה שאפילו הרע הוא בעצמו הביא לטובה, לעומת יום הכיפורים שבו יש הפרדה בין הטוב לרע בשליחת השעיר לעזעזל.


כל המועדים עתידין להיבטל חוץ מפורים, - "הארת מרדכי" הנמשכת מימות המשיח, מגיעה עד מקומות נידחים ונמוכים והופכת את כל הירידות לעליות, גם בשאול תחתיות. בדר"כ השכינה לא יורדת מתחת ל10 טפחים, בחנוכה יורדת הארה גם מתחת ל10 טפחים להאיר עד 3 טפחים קרוב לקרקע - כמו גובה הנחת נרות חנוכה. בפורים מגיעה ההארה עד הקרקעית ויוצאים מאפילה לאורה, הנס הנסתר מגיע עד חוץ לארץ למקומות רחוקים, ליאושים העמוקים ולספקות העמלקיים ('עמלק' = בגימטריא 'ספק'). הפשע הופך לשפע, הנגע לענג, ומשעת צרה לשעת רצון. "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" כן תהיה לנו ! 

שאלה אמונית קטנה-גדולהאורושקוש

אני יודעת שאני לא הראשונה ששואלת את זה אבל בכל זאת-

הקב"ה הוא אבא שלנו ואני מאמינה בזה. אבל אבא נורמאלי וטוב שאוהב את הילדים שלו לא הורג אותם.

אני יכולה להבין שלפעמים אבא גם אומר-לא.

אבל איך??? איך אפשר להרוג 6,000,000 בנים שלך?! איך אפשר לתת ליותר מ40 אנשים להישרף חיים על הכרמל?

אני שואלת את השאלה הזאת לא ח"ו מתוך כפירה. אני מאמינה בקב"ה ואם לא הייתי מאמינה לא הייתי שואלת את השאלה הזאת. אני פשוט באמת לא מבינה וקשה לי לקבל את זה.

ואם את שואלת מתוך כפירה?עוזיה

הקב"ה כבר שמע כופרים גרועים מכל מה שתוכלי לדמיין, הוא לא נבהל.

 

אולי פשוט הקב"ה הוא לא אבא? אולי הוא משהו אחר, א-ל גדול ונורא למשל?

אולי הוא אבא, אבל מה הוא יעשה שבני אדם גורמים לעצמם נזקים כמו שריפות?

ואולי הוא יצר רוע, שהתפקיד שלנו זה להלחם בו, ולהפסיד בכבוד כשנכשלים?

 

כאן, האמונה נמדדת.אוהבת את אבא

בס"ד לק"י

 

תיראי, אני יכולה לנסות למצוא לך תשובה, ויש עוד לפני שענו השערות למה זה קרה.

אבל בתכלס, חשבונות שמיים.

אנחנו לא יכולים לדעת באמת למה זה קרה, ולמה הרגו את האלפים היהודים הצדיקים בסבל נוראי,

כמובן אנחנו מנסים לשער כדי להרגיע את השכל המצומצם שלנו ולהשתיקו.

אך אם מביטים בראיה אמונית, שוב, חשבונות שמיים.

או לחילופין חשבונות אדם.עוזיה

כלומר, א-להים ברא עולם נפלא ובני האדם קלקלו. מה לנו כי נלין על הקב"ה? זה מזכיר לי שהייתי שבת בשדרות, ואחד התושבים כעס על א-להים שלא עושה כלום בשעה שממטירים עליהם קאסמים (זה התרחש בתקופה קשה במיוחד). עניתי לו בשפה רפה שהאשמים הם חברי הממשלה או רוצחי חמאס, לא א-להים. ההיפך, הקב"ה העניק לנו כזה כוח שאנו מסוגלים למחוץ את חמאס, הבעיה היא שאנחנו לא מנצלים את ההזדמנות.

 

זו תשובה קצת רציונלית, אבל היא טובה בעיני לרוב הדברים בחיים. בעיקר בגלל שהיא לא פוטרת אותך מלתהות "אז מה אני עושה עם זה". מה שכן, לא הייתי מסביר באמצעות תשובה כזאת את השואה - זה נראה לי גדול מידי.

אודך ה' כי אנפת בימושיקו

לעתיד לבוא כולם יאמרו תודה לה' על כל הצרות שהם עברו, כי יראו שזה באמת טוב אמיתי למי שזה קרה

 

ומצ שני אסור להצדיק את הדין כל פעם, ובמיוחד אחרי השואה האיומה שאין לה הסבר כלל וכלל.

 

רק כל זה צריך לעורר אותנו לבקש יותר ויותר את הגאולה

ויש סיפור נפלאחשבשבת

מאדמו"ר הרייץ:

שפעם הגיע אליו משכיל ושאל את השאלה הנ"ל

אדמו"ר הרייץ אמר לו: שכשרוצים להוכיח מישו נותנים לו סתירה במקום הכי כואב והכי משפיל לעיני הכל- בפרצוף!!

 

ועוד עניין:

שאלי ויזל בא אלח הרבי שליט"א מה"מ ושאל אותו את השאלה הנ"ל.

הרבי ענה לו: זוהי גזירה שאין עליה הסבר בשום מקום בעולם ומי שינסה לתירץ רק יגמד מהעניין.

ואלי ויזל הוסיף: ששאל הרבה רבנים בעניין ורולם ניסו לתרץ שזה בגלל ההשכלה ובגלל כל מיני דברים והוא ניכנס איתם לויכוח רציני ולא קיבל זאת.

אבל כשהרבי אמר לו שזה דבר לא מובן מעל לשל אנושי ולטעם ודעת זה התיישב לו מצויין.

 

והנה עוד משו קטן

בשיחותיו ובכתביו הרבים בנושא זה, דחה הרבי כל הסבר תיאולוגי לשואה. הוא הסביר כי לא ניתן למצוא הסבר להירצחם תוך סבל מזעזע ועינויים נוראים של מיליוני אנשים, נשים וטף חפים מכל פשע וכל שאנו יכולים הוא רק להודות, שיש במציאות אירועים שמעבר להשגתנו. הרבי נהג להוסיף ולצטט בהקשר זה את דבריו של חמיו - הרבי הקודם רבי יוסף-יצחק: אין זה מתפקידנו להצדיק את הנהגתו של ה'. הקדוש-ברוך-הוא ורק הוא יכול 'להסביר' כיצד איפשר לזוועה כזו להתרחש. ההסבר שנוכל לקבל, נוגע אך ורק בחיסולה של הזוועה: האמונה בגאולה האמיתית והשלימה, היא-היא שתמחה את הרוע מעל פניו של כדור-הארץ ותביא את האור ושלימות המידות לעולם כולו.

לאלה שטענו כי השואה 'מוכיחה' שאין מנהיג לעולם, הרבי היה משיב: בדיוק להיפך. אם ניתן ללמוד משהו מן השואה, הרי זו העובדה שלא ניתן כלל להסתמך על מוסריות המבוססת על שכל אנושי בלבד. האם לא היו אלה דווקא אותם אנשים שייצגו את המתקדמת בתרבויות העולם מבחינה מדעית, אמנותית ופילוסופית, שחוללו את הזוועה הנתעבת והאכזרית ביותר בהיסטוריה האנושית? - השואה הוכיחה, אם כן, שהמוסר יכול להתקיים רק באם הוא מבוסס על כוח אלוקי עליון.

לאלה ששאלו את הרבי היכן היה ה' בזמן השואה, הרבי היה עונה כי עצם העובדה שאנו שואלים את עצמנו את השאלה הזו, מהווה את ההוכחה הניצחת לכך שאנו אכן מאמינים בה' ובמשפט "אין רע יורד מלמעלה". אם לא היינו מאמינים, אמר הרבי, מדוע אנו מתמרמרים ועל מי אנו כועסים - האם על שרשרת אירועים מקרית?... על צירוף אקראי של קווארקים שיצר את עולמנו?... דווקא משום שאנו מאמינים בה' ודווקא משום שאנו משוכנעים שבעולמנו קיימים 'טוב' ו'רע' ומאמינים עמוקות גם בכך שה'טוב' 'ינצח' בסופו של דבר את ה'רע' - רק מתוך אמונה זו אנו מסוגלים לצעוק כפי שצעק בשעתו משה רבנו - "עד מתי הרעותה לעם הזה".

עם כל אלה, היחס החשוב ביותר לשואה בעיני הרבי, לא היה בהבנתה או באי הבנתה ואפילו בהנצחת זכר הנספים, אלא בתגובתנו לשואה - כיצד עלינו לנהוג בעקבותיה: אם נאפשר לכאב ולייאוש לרפות את ידינו מהמשימה החשובה העומדת לפנינו - גידולו של דור חדש שיחוש קשר עמוק ומשוחרר אל יהדותו - אזי 'הפתרון הסופי' שהגה היטלר אכן יתגשם, רחמנא ליצלן. אם נבנה את קיומנו מחדש ונגדל דור גאה ובטוח בתורתו וביהדותו - ננצח במערכה.

.

ד"ר אברהם אורנשטיין מספר...חשבשבת

מה ענה לו הרבי ביחידות על שאלה זו:

סוף סוף הובילו אותי לחדרו של הרבי. לאחר 'שלום עליכם' קצר מימין לשמאל, הבחנתי כיצד מתוך כל שלושת הסטודנטים שנכנסנו יחד, ממקד הרבי את מבטו עלי.

"מנין הגעת?" - שאל אותי הרבי באידיש.

"מגרמניה" - עניתי קצרות.

ניצלתי במהירות את ההזדמנות, ובצורה ישירה אך מנומסת ניגשתי לענין: "רבי, מייסרת אותי מאוד השאלה של החורבן האחרון, כיצד ניתן להסביר מנקודת מבט יהודית-דתית את השחיטה של ששה מליון אנשים, נשים וטף; צדיקים, קדושים וטהורים? כיצד התאפשר הדבר שדמם השפוך ודמעותיהם הרותחות לא קרעו את כל שבעת הרקיעים? הנני דורש מענה ברור שאינו משתמע לשתי פנים, ממך, רבי!"

הרבי הקשיב לי בתשומת לב מרובה, ואז ענה לי ברוגע:

"האם הנך מתמצא בכללים בסיסיים במתמטיקה?"

"אני יודע משהו", עניתי.

הרבי לקח מיד עט ושרטט קו אלכסוני על דף חלק, ובקצהו השמאלי העליון של הקו - סימן נקודה.

"אמור לי" - פנה אלי - "מהו היחס המתמטי בין הקו הזה ובין הנקודה?"

"אפס" - עניתי.

"הנה, זהו המענה על כל השאלות שלך" - אמר הרבי. ואז הסביר פחות או יותר כך:

"כפי שהנך יודע, קו גיאומטרי מכיל רק מימד אחד. מבחינה מתמטית לא ניתן לתחום קו, משום שהמאפיין שלו הוא אורך אינסופי. בשונה מכך נקודה, מבחינה גיאומטרית, היא חסרת הגדרה ומימד לחלוטין, משום שלא ניתן לראותה; אין לה קוטר, אורך, רוחב או נפח.

והמוסר-השכל שלו היה: "אם הנך מבין את המושג הגיאומטרי הזה, הרי עם הזמן תבין גם, אשר מה שאירע עם היהודים באירופה, הוא "נקודה" בזמן ובמרחב; אבל הקו, הכיוון, הנו ועודנו ממשיך ללא גבול..."

למרות שהתפעלתי מהניתוח המעמיק של הרבי, בכל זאת, אומר את האמת, הייתי קצת מאוכזב מההשוואה שלו.

"רבי" - המשכתי לתבוע - "6 מיליון נשמות יהודיות הינם רק 'נקודה'? נקודה זעירה בזמן ובמרחב? ומה בנוגע ל"השגחה פרטית", "אב הרחמים" "שומע תפילות", ו"אין אדם נוקף אצבעו מלמטה" וכו' וכו'?"

הרבי כמדומני הסכים, שאכן, התייחסות פילוסופית-גיאומטרית מופשטת אינה מתיישבת עם מבוכה וסערת נפש כה אמוציונלית. הוא תיכף העיר, שלכזו טרגדיה חסרת-תקדים אי אפשר לאמיתו של דבר להעניק הסבר מספק. אך בכל זאת, "יהודי מאמין יבין זאת במוקדם או במאוחר..."

דברי הסיכום של הרבי לנושא נגעו ללבי: הרבי דיבר אז על השכר של הנשמות, הקדושים, על נצחיות הנפש היהודית וכו' - אך מחשבותי שוב נדדו, והפעם, למחנות הריכוז, לשבעת מדורי הגיהנום...



מול עיני עמד אבי ז"ל בדרכו האחרונה, כאשר נפרדנו לנצח: הוא עם ילדיו הקטנים, אחותי הקטנה ואחייניתי. זכורות לי היטב מילותיו: אברה'טשע, קח איתך את "הטלית הזאת" - אמר בתחינה. "והשם יתברך ישמור אותך... זוהי הירושה היחידה שהנני יכול להשאיר לך...".

שמרתי את צוואתו. בהיותי במחנה התעטפתי בטליתו של אבי ואמרתי קדיש... אחיי המעונים גם הם השתמשו בטלית שלי ואמרו קדיש. הטלית הזו ליותה אותי ארבע מחנות ריכוז, עד שנשרפה ביחד עם מליוני יהודים באושוויץ.

אבל, רוחה של הטלית ריחפה תמיד באויר ("גוילין נשרפין ואותיות פורחות"...). מיד כשחמקתי מצפורניו של מלאך המות, מנגלה ימח-שמו, אמרתי שוב קדיש; התפללתי כל נדרי באושוויץ ואמרתי קדיש; צמתי יום כיפור באושוויץ ואמרתי קדיש. השקופיות שרצו במוחי הובילו אותי עד לתרועת-הנצחון של פישל בעל-עגלה.

היה זה בזמן "מצעד המות" השני, מהשאול-תחתית של מטהאוזן באפריל 1945. נסחבנו ביחד עם אלפי פגרים-חיים, כשלפתע שמתי לב שקוראים בשמי. הפניתי את מבטי וראיתי את בן-עירי פישל פרלגריכט, הבעל-עגלה. הוא היה שכן שלנו בעיירה, וכשהייתי ילד נהג לקחת אותי לסיבוב על העגלה - בתמורה לכך שאשיר לו "שיר המעלות". הוא עבד קשה מאוד לפרנסתו...

עתה השמים בכו עם גשם קר וקפוא... אבל העינים המיוסרות שלנו יבשו מזמן. הלילה ירד, האנשים התשושים נפלו כזבובים על האדמה הלחה והסלעית, ורבים קפאו לנצח... אבל, פישל לייזערס לקח והכניס אותי בינו לבין חבר שלו, וכך התחמם גופי כל הלילה. למחרת המשכנו ב"מצעד המות", ובמהומה הכללית איבדתי אותו.

ואז הגענו ליער גונצקירכן - כולו מלא ביצות, רעב מוחלט, מחלת הטיפוס משתוללת, מות ו... רגע השחרור. פישל לייזערס, המלאך הגואל שלי, שוב צץ כמו מתחת לאדמה.

"הבה נצא מהר מהגיהנום, בוא, אברה'מטשע".

"אבל איך? - מלמלתי - "אין לי כח ללכת".

פישל אוחז בידי, וביחד קירטענו כמו צללים בערך חמישים מטר.

פתאום פישל קורא: "אברהם, הקשב: לפני שאני עוזב את המקום המקולל, אני רוצה לומר קדיש".

בקושי הבנתי מה כוונתו.

"קדיש?" "למה, למי, על מי"? התפלאתי.

"אברהמ'טשע, אני רואה שאינך מבין. הבט מסביבך וראה כיצד מאות גופות מתגוללות בבוץ. אני חייב לומר קדיש, מחובתי להשלים תפקיד חשוב, שתמיד ביקשתי מתי יבוא לידי. הנני מבקש ממך לעזור לי. הרי למדת פעם תורה, הלא כן?"

"באופן מיוחד, איבדתי את אשתי וילדי... ברצוני לומר קדיש אחריהם - ואחרי בעצמי. אני מבקש שתאמר אחרי אמן"...

פישל פלט אנחה, במתינות גדולה התכופף לאדמה, כשהוא מתחכך עם קרקעית היער...

"מה אתה עושה, פישל?"

"אני רוצה לרחוץ את ידי".

הוא שיפשף את ידיו בעשב הלח, נעמד שוב, ובקול חלש ושבור התחיל לומר "יתגדל ויתקדש שמה רבה"..

בכל פעם עניתי "אמן".

כשסיים את הקדיש, חשתי לפתע בושה פנימית, איך הדבר כלל לא עלה על דעתי... מי תיאר לעצמו שפישל לייזערס הבעל-עגלה, שבקושי מישהו הסתכל עליו או התחשב בו, יכול להתעלות לכזו מדריגה נעלית - "אם לא למעלה מזה"...

הרגשתי איך דמעות רותחות זולגות מעיני המיובשות. הם התגלגלו על פני-השלד המצומקות שלי, נפלו על הדשא, שם התערבו עם טללי הבוקר שעל האדמה המקוללת... הרגשתי התעלות מסויימת, ובעיני רוחי ראיתי כיצד השמים נפתחים, והמלאכים במקום לומר "קדוש קדוש" - מצטרפים ואומרים ביחד עם פישל בעל-עגלה "קדיש".

פישל עוד הצליח במשימתו למסור אותי, כמעט מת, לבית-הרופאה בוויילס שבאוסטריה עילית, ומאז נעלם. לא ראיתי אותו יותר אף פעם, אבל מול עיני מרצד תמיד ה"יתגדל ויתקדש שמה רבא" שלו.



הרבי מליובאוויטש המשיך בהסבריו, אך בקולו שמעתי את ה"קדיש" של פישל לייזערס. בלי שום קושיא ובפשטות הוא העמיד את הנקודה הקטנה בין שאר הנקודות - והאריך את הקו הגיאומטרי של הניצוץ היהודי*. הוא הוכיח שוב את הסוד הנצחי של נצח ישראל, את קיומו של הקו הארוך האינסופי, שלא ניתן לתחום אותו או להסבירו בשכל הפשוט.

האם זו הייתה כוונתו של הרבי? האם הבנתי בזמנו את הסבריו של הרבי? כנראה שלא. האם באופן בלתי ישיר דירבן אותי הרבי עד שהחזיר לי את זכרונותי אודות רוממות נפשו של פישל לייזערס בעל-עגלה? אני מאמין שכן.

כך או כך, הנני אכן אומר קדיש!



 

ואולי אפשר להגיד שאין לנו תשובה?!שלומי20104

אנחנו בני אדם!

אנחנו מוגבלים!

"בשצף קצף הסתרתי פני רגע ממך ובחסד עולם ריחמתיך"

כן יש הסתר פנים!

צריך להבין מה המהות של הצרות, מה הם מסמלות. ובכלל מה זה כל בגלות.

לשבת ללמוד הכל מסודר מהתחלה(נצח ישראל למהר"ל עוסק ממש בזה, אורות המלחמה) וגם אז אנחנו לא מבינים הכל!

אבל בלי ללמוד רק תשובות לשאלות?

הוא התחייב באישהוא מקום להסביר לנו איך הוא מנהל את העולם? אני לא מכיר הבטחה כזאת בשום מקום(אם למישהו יש מקור אני ישמח)

אמונה לא צריכה להיות מבוססת על זה שכיף לי אז אני מאמין ושלא כיף לי אז אני לא מאמין!

אמונה זה ללמוד על המציאות שלו!

לדעת!

ד.א. ברמב"ם יש מצווה ללמוד שיש ה' אין מצווה להבין את היסורים אם לומדים טוב יש תשובות להרבה דברים(וגם אז במפורש לא להכל גפ שלמה שהיה חכם מכל אדם לא ידע הכל ובכל זאת האמין!) 

הסתייגות קטנהשלומי20104אחרונה

ברור שאם היה שואל את זה מישהו שהיה שם לא הייתי עונה ככה אבל שאנחנו מבחוץ חוקרים ולומדים את ההיסתוריה(ככה כתב הרב קוק ופה אני כותב ככה בכוונה 'הסתר י-ה') ככה אנחנו צריכים להתייחס לאירועים לימוד מעמיק מסודר לא רצון לקבל ככה תשובות בשלוף כי זאת גם תהיה הרמה שלהם.

הקב"ה מנהל היסתוריה!

הרב עמיטל זצ"ל שהיה בשואה היה עונה על זה "ואם נגיד שאין א-לוהים אז יהיה לנו הסבראיך זה קרה?' (לצערי לא מדויק הספר לא לידי)

ה' מצווה את משה רבנו, או משה אחר?!..מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!!
 
גרסת הביינישי"ם - פה.
 
שלום, חבר'ה!
הפעם הד"ת קצר יותר מהרגיל, ולכן אני מצפה מכווולם לקרוא ולהקפיץ.
סומכת עליכם! קורץ
 
בפרשת השבוע שלנו (פקודי) התורה מספרת על כל מה שמשה עשה בשביל להקים את המשכן.
וכל פעם כתוב שמשה עושה "כאשר צוה ה' את משה".
א-ב-ל >>
בעצם אם משה הוא זה שעושה את כל הדברים האלה, צריך להיות כתוב 'כאשר צוה ה' אותו'. כי כבר מדובר על משה.
אז למה כתוב 'כאשר צוה ה' את משה'?
---
 
מכירים את זה שאומרים רק לכם לעשות משהו, ואתם שיא המתלהבים מזה, ומרגישים ממש חשובים?
לדוגמא, נגיד שהמורה באה אליכם ומבקשת שתעזרו לחבר שלכם במתמטיקה, כי הוא קצת מתקשה - אתם תרגישו ממש ש'וואלה, שיחקתם אותה!',
כי המורה חושבת שאתם טובים במתמטיקה עד כדי כך שאתם יכולים אפילו לעזור למישהו אחר.
להרגשה הזאת קוראים גאווה. כי אנחנו מנפחים את האגו שלנו, ומרגישים יותר טובים מאחרים. אנחנו מרגישים הכי מוצלחים מכולם.

בדיוק מזה משה רבנו פחד. הוא פחד שבגלל שה' מצווה רק אותו לעשות את כל הדברים האלה - הוא ירגיש יותר טוב מאחרים, ויגיע לגאווה.
ולכן, הוא גרם לעצמו להרגיש כאילו הציווי של ה' לא מתייחס אליו, אלא אל משה אחר.
ולכן כתוב 'כאשר צוה ה' את משה', ולא 'כאשר צוה ה' אותו' - כי משה לא התייחס לכל מה שה' אמר לו לעשות כאל משהו שרק אותו ציוו לעשות, אלא כאל משהו שציוו אדם אחר בשם משה.

שנזכה בעז"ה להיות ענווים כמו משה רבנו.
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
עוד הופעות של הרב רונן חזיזה: (עדכון מחודש)עץ על מים

 

הופעה במעלות יום שני י' אדר א'(14.02.11 למניינם) בבית הכנסת זכור יעקב -כולל מעלות התורה.
בשעה 8:00 בערב.פתוח לציבור הרחב

הופעה במגדל העמק יום רביעי י"ב אדר א'(16.02.11 למניינם)
איש קשר:052-7670913 פתוח לציבור הרחב.

הופעה בקרית שמונה מוצ"ש פרשת פקודי כ"ט אדר א'(05.03.11 למניינם)
איש קשר:052-8249034 פתוח לציבור הרחב.

הופעה בתל אביב יום ראשון ל' אדר א'(06.03.11 למניינם) פייברג 13 תל אביב (ליד שינקין)
איש קשר:שורשים:03-6853440 בשעה 8:30 בערב.כניסה 15 ש"ח
פתוח לציבור הרחב.

הופעה ברעננה יום שני א' אדר ב'(07.03.11 למניינם)
איש קשר:054-5556533 פתוח לציבור הרחב .

עדכון מדויק לעכשיו...עץ על מים

 

הופעה בקרית שמונה מוצ"ש פרשת פקודי כ"ט אדר א'(05.03.11 למניינם)
איש קשר:052-8249034 פתוח לציבור הרחב.

הופעה בתל אביב יום ראשון ל' אדר א'(06.03.11 למניינם) פייברג 13 תל אביב (ליד שינקין)
איש קשר:שורשים:03-6853440 בשעה 8:30 בערב.כניסה 15 ש"ח
פתוח לציבור הרחב.

הופעה ברעננה יום שני א' אדר ב'(07.03.11 למניינם)
איש קשר:054-5556533 פתוח לציבור הרחב .

הופעה באשדוד יום ראשון ז' אדר ב' (13.03 למניינם)
בבי"כ היכל יצחק רחוב המלך יהוא 6,
בשעה 20:00.
עזרת נשים פתוחה! 

לעלות ת'חדשות? כןן!עץ על מיםאחרונה

הופעה באשקלון יום חמישי כז' אדר ב'(3.03.11 למניינם) לנערים/ות בלבד.
איש קשר:052-5610109

הופעה בקרית שמונה מוצ"ש פרשת פקודי כ"ט אדר א'(05.03.11 למניינם)
איש קשר:052-8249034 פתוח לציבור הרחב.

הופעה בתל אביב יום ראשון ל' אדר א'(06.03.11 למניינם) פייברג 13 תל אביב (ליד שינקין)
איש קשר:שורשים:03-6853440 בשעה 8:30 בערב.כניסה 15 ש"ח
פתוח לציבור הרחב.

הופעה ברעננה יום שני א' אדר ב'(07.03.11 למניינם)
איש קשר:054-5556533 פתוח לציבור הרחב .

הופעה במעלה אדומים יום חמישי ד' אדר ב'(10.03.11 למניינם)
איש קשר:052-5610181

הופעה בעכו מוצ"ש  פרשת ויקרא ו' אדר ב'(12.03.11 למניינם)
איש קשר:054-8408840

הופעה באשדוד יום ראשון ז' אדר ב' (13.03.11 למניינם)
בבי"כ היכל יצחק רחוב המלך יהוא 6,
בשעה 20:00.
עזרת נשים פתוחה! 

הופעה בראשון לציון יום שלישי ט' אדר ב'(15.03.11 למניינם)
איש קשר:052-5610181

הופעה בירושלים יום רביעי י' אדר ב'(16.03.11 למניינם) קרית משה,רח' חיים ויטל,ביה"ס נועם בנים.
20:00-שיעור חיזוק 21:00-הופעה "אש קודש"

הופעה בנתניה יום חמישי יא' אדר ב'(17.03.11 למניינם)
איש קשר:054-4583889

ספרדיםנעמה =]]

ראיתי ספרדי שנוטל ידיים לפני ארוחה שלא כוללת לחם? אני ספרדיה, האם אני גם צריכה לנהוג כך?

שאלת אותו למה הוא עושה את זה?באג2000

אולי הוא סתם חולה נקיון?

הוא כנראה נטל ידיים לדבר שטיבולו במשקה.דני-יהונתן

עייני בשולחן ערוך חלק אורח חיים סימן קנח (כדאי להעזר בילקוט יוסף על סימן זה או משנה ברורה). אגב, אם בגלל זה הוא נטל ידיו זה לא קשור לאשכנזי - ספרדי..


(ד) אם אוכל דבר שטיבולו באחד משבעה משקין שסימנם י"ד שח"ט ד"ם (דהיינו יין דבש שמן חלב טל דם מים) ולא נתנגב ואפילו אין ידיו נוגעות במקום המשקה צריך נטילה בלא ברכה: הגה ואפי' אינו מטבל רק ראש הירק או הפרי אפ"ה יטול בלא ברכה (ב"י):
 

נכון, זה בטוח התשובהאנונימי (פותח)

ממ

אולי כי הוא בדיוק יצא מהשירותים?..no name102
את לא צריכה לנהוג כך על שום ראית אדם אחדדניאל(בת)

ועוד בלי להבין מה התקדים שהביאו לידי נטילת ידיו.

*יכול להיות שהוא נטל ידיו משום שעומד לאוכל דבר שטיבולו במשקה.(כגון טבילת בסוויט בתה)

*יכול להיות שהוא נטל ידיו משום שקובע הוא סעודה על פת כיסננין. (מחמשת מיני דגן)

*יכול להיות שיצא מבית הכיסא

*יכול להיות שעושה הוא מים אחרונים

*יכול להיות ש....

קיצר אל תקבלי על עצמיך מנהגים כשאת לא יודעת מה הטעם להם

ייתכן שנטל לדבר שטיבולו במשקה אואביעד הנחמדאחרונה

שקבע סעודה על מזונות

יש לי שאלה- מה החלק בעולם הבא של אדם שמתאבד?ברוריה!

יש לו חלק בכלל?
 

מבואר בספר של המקובל הרב שלמה אלישיבדני-יהונתן

"לשם שבו ואחלמה", כי יש לכל אחד מישראל יש חלק בעולם הבא מצד פרטיותו ומצד זה שהוא נכלל בעם ישראל.

ואדם כזה שהתאבד יש לו חלק מצד הכללו בכלל ישראל. חוץ מזה שיש לו גם תיקון לנשמתו בעולם הבא. כמו שרואים בספר רוחות מספרות של הרב יהודה פתיה זצ"ל שדיבר שם עם נשמה של אישה שהתאבדה והיא סיפרה שם על התיקון שלה.

וודאי שיש לו חלק.אבל הוא יזכה בו אחרי תיקון גדול.The yehudi
מקובל לומר שלא.עוזיהאחרונה

למרות שאין לכך מקור בגמרא, יש לכך אזכור במדרשים מאורחים יותר ובכלל בספרות ההלכה והיהדות.

הנה סיכום מרשים של הרב אליעזר מלמד:

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=385&id=7574&q