פרק לח. (איזה פרק)אליהועיני
מדברים כל הזמן על אפלייה דתיתטריכו
העולם מעות..איציק הג'ינג'יאחרונה
גזל?צ.מ.צ
(סיפור קטן ואז שאלה) כאשר הייתי בכיתה ו' היו לי עפרונות משולשים ממש מיוחדים ואמא שלי לא רצתה שאבד אותם אז היא חרתה עליהם אם עט אחד את השם שלי וגם הדביקה מדבקה אם השם שלי עליה. בכיתה שלי הייתה בת אחת (דנה) שבלשון מאוד מאוד עדנה לא הסתדרנו יפה ביחד (אם היו משאירים רק אותי ואת דנה בחדר אחד נעול סביר להניח שתוך 5 דקות היו מכריזם על מלחמת העולם ה3)למרות שכלפי חוץ לא ממש ראו את זה רק מי שהכיר אותנו ידעה מזה. בדרך כלל הייתי משאילה את העפרונות שלי לבנות הכיתה ואז יום אחד פתאום לא מצאתי את העיפרון האחרון שנישאר לי בקלמר ולא זכרתי למי השאלתי את העפרונות שלי אז שאלתי מי ראתה את אחד העפרונות שלי אז אחת הבנות אומרת לי שהיא ראתה את העיפרון שלי בקלמר של דנה (דנה יצא לדבר אם המורה באותו רגע) אז פתחתי את הקלמר של דנה וראיתי עיפרון משולש שגירדו את החלק שאם הוא היה שלי היה כתוב שם השם שלי והיה על אותו מקום מדבקה שכתב עליה דנה אז החלטתי שזה העיפרון שלי ולקחתי אותו.
אחשב שאני חושבת על זה אולי זה היה העיפרון שלה באמת ואני בעצם גנבתי אותו? הבעיה היא שעברו לא מאת שנים מאז והמשפחה שלה עברה דירה בסוף אותה שנה.
עכשו השאלה: אני צריכה לחפש איפה היא גרה ולהחזיר לה עיפרון או שזה דבר שנהגים למחול עלו ואז מה אני אמורה לעשות?
לשאול רב.אח..
עם כל פרטיה הנחוצים בפוסקים ו -
שבת שלום ומבורכת!

היית בת מצווה?אלישע בן אבויה
תודה.צ.מ.צ
איפה אפשר לשאול רב?צ.מ.צ
במקום שאת גרה בו.אח..
גם באתר 'ישיבה' יש שו"ת כמדומני.רחלקהאחרונה
ד"ת ככה לפני שבת המלכה...
אח..

> רבי יוחנן היה מגיע לפסוק שהזכרו למעלה , הוא היה בוכה: [מדוע?]

שנזכה בעז"ה על ידי זה לביאת המשיח במהרה - אמן.


זה לא ממש הקפצה, אבל..יורבית
]
יש!!! ממש תודה רבה!!!!רחל=)

יפה מאוד...-Rעות-

יישר כח!!!!צ.מ.צאחרונה
יהודי לא מכוון בכלום במיוחד לא בסליחות...שלומי20104
הקו, הקו...
אוסנת
אבל את לא מאמינה לו?שלומי20104
אז שתלך על הכיוון לעורר בתשובה..-Rעות-
לא זכור לי כרגע מקרה נוסף,אוסנת
בדיוק בשביל זה אין שם...שלומי20104
רצית דיון, אז העלתי השערות.אוסנת
משל להבנת העניןשלומי20104
אבל אם אמא היתה מבטיחה שזה יקרהאוסנת
אה! מה יותר פשוט מזה?אוסנת
נכון בדיוק,השופר הוא כדי לעורר אותנו יותר..-Rעות-
הערה קטנה.שלומי20104
ואו יפה..תודה!-Rעות-
בסדר,אנחנו מודעים לכך שהקב"ה בעצם אומר לנו בפסוקים-Rעות-
אם אני מין נכון צעקה זה בקשה מעומק הלבשלומי20104
יש שירת הבקשות.אוסנת
אוקי..-Rעות-
ראית בפסוקים תנאים? אני פשוט לא ראיתי...IציניIשלומי20104
לא,אבל אם כך כולנו היינו חיים לנצח..-Rעות-
כנראה שאנחנו צריכים להבין מה זה סולח.שלומי20104
טוב נו..-Rעות-

ושיר המעלות?הרועה
גם את כולם שרים "בשאגות שמחה"..-Rעות-

תיקוןהרועה
ומה עם "סקילה, שריפה, הרג וחנק" הידוע?אוסנת
כן אה...-Rעות-

אולי רק תמנים שפויים..הרועה
אתם לא שרים?!-Rעות-
כשזה מתאים אנחנו שרים..הרועה
עברתי פעם ליד בית כנסת של תמנים, הכל אצלם בבכיעין שלישית
לא,זה רק היה נשמע לך..-Rעות-
שאלה לי..אנונימי (פותח)
שואליםאורושקוש
מותר לשאול -אח..
בעז"ה ע"י תזכי להתקרב לה'. יותר ויותר.
יודעת מה לעשות להם..?
"צדיקים , "דע מה שתשיב לאפיקורס" [משנה במסכת אבות.] - אני רוצה * לדעת".
]שיהיה בעז"ה המון בהצלחה!

אני מציע לך לדבר עם חברים מקשיבים
שואף להתנחל

תודה אבל רציתי להוסיף..אנונימי (פותח)
בס"ד
אח..אתה הבנתה אותי! תודה
שואף להתנחל-זה לא שאני מחפשת אנשים שיענו לי..כי אני יודעת שלמשל פה,באתר הזה!אני יכולה לשאול מה שאני מרגישה..
וגם "בחברים מקשיבים"-כי אני למשל לא מפחדת לשאול בכלל- בכלל לא!
אני מדברת על זה שנגיד בשיעור השקפה או סתם שאני מדברת אם אנשים\דיונים עם חברות..
אני תמיד אוהבת להתווכח ועד שאני לא ירגיש 100% שהתשובה מובנת לי ,ומתיישבת לי טוב בראש אז אני ימשיך לשאול ואני גם ישאל שאלות קשות וכופרניות זה לא בגלל שאני כופרת זה בגלל שאני רוצה לחדד את הדברים שאומרים לי ולראות מכול ההיבטים שזה באמת האמת!
אז..
לפעמים מעירים לי "גברת נסחפת יש דברים שלא שואלים נקודה."-אז באמת קצת הנמכתי את האש והכנסתי לעצמי נכון עדיין התשובה לא בנויה לך! לא מובהרת לך כמו שאת אוהבת אבל עזבי מה את צריכה שאנשים יתחלו לחשוב עלייך-ניסתי להכניס לעצמי לראש אמרו לך פחות או יותר את התשובה אז די מספיק לחקור לנבור"
זה החזיק מעמד יומיים בדיוק-אני לא יכולה להמשיך כך זה עומד לי כמו קוץ בנשמה!
ואם זה באמת מספק איתי אני הולכת עם זה עד הסוף..בלי פשרות גם אם זה כרוך בשנוי הרגלים-אני לא שואלת בשביל להפגין חוכמה או סתם להציק בשאלות אני שואלת מתוך רצון לדעת להשתפר ולהתקדם בעבודת ה'..
כדי לדעת איזה בית אני רוצה להקים ואיך החיים שלי יראו לא בגלל המשפחה,אלה בגלל שזה האמת וזה הדרך!
---
-למשל בנושא של שרוולים עד המרפק- שמעתי שאסור שיראו את המרפק ואו-עכשיו התחלתי לחקור ולרצות לדעת את האמת זה לקח המון זמן עד שהסכמתי עם זה..
הבום הגדול למען האמת היה בתשובה שקראתי של אח..אם זה שאתה יושב מול דף גמרה מנקה את עצמך ממראות אסורים ואנחנו בשנייה אחת הורסים הכול זה זעזע אותי!
וזהו בדיוק בעונה החמה שהחלוצות הקצרות קורצות לי מאוד אני לא לובשת ואני לא מרגישה שאני "צדיקה" או משו בסגנון למרות שיוצאים לטיול ואמא וכול האחיות מרשות לעצמם ואני חם לי "מתה" אני לא לובשת קצר! זה לא נותן לי להרגיש גיבורה פשוט מצאתי את האמת את הדרך הנכונה וברגע שמצאתי אתה אז אני הלך בה "באש ובמים"-אני לא עושה משו מיוחד אני עושה את היעוד שלי בעולם לעבוד את ה' ,פשוט טבעי מבחינתי הסכמית עם זה הוכיחו לי שכך צריך וזה הדרך אז זהו נקודה כך עושים!
רציתי פשוט להבהיר שאני שואלת שאלות לא ליופי -אני פשוט צמאה לדעת !!
----הסנה-בוער
.......אנונימי (פותח)

---הסנה-בוער
] אסור לך בשביל זה להלאות בני אדם אחרים. מילים כדורבנותאנונימי (פותח)
כן.הסנה-בוער
...-Rעות-
נשמה גבוהה זהאנונימי (פותח)
אוי. נקודה רגישה.אוסנת
לא שמים עלייהם.אש מאנשים קרים.
הבעיה היא שאסור לךשלומי20104
שמעתי תשובה לזה..חנהלה 2010
אוך.. קפץ- הנה התשובה..חנהלה 2010
יש לנו את ההזדמנות לכפר על הכל.. כי אחרי הכל הוא אבא שלנו- אנחנו אוהבים אותו והוא אוהב אותנו!!!

שייא היפה!!
שירה =)
מקפיצה.. כי זה חשוב ויפה!חנהלה 2010
חנהלה זה מקסים..-Rעות-אחרונה
נסיון לסיכום בגמרא, בבקשה לא להגיב.הרועה
תניא אמר ר' יהושע ארבעה דברים העושה אותן פטורהרועה
הפורץ גדר בפני בהמת חבירו.הרועה
והכופף קמתו של חבירו בפני הדליקההרועה
והשוכר עדי שקר להעידהרועה
והיודע עדות לחבירו ואינו מעיד לוהרועה
אמר מר הפורץ גדר בפני בהמת חבירו ה"ד?הרועה
אילימא בכותל בריא-בדיני אדם נמי ניחייבהרועה
אלא בכותל רעועהרועה
אמר מר הכופף קמתו של חבירו בפני הדליקה היכי דמי?הרועה
אילימא דמטיא ליה ברוח מצויה-בדיני אדם נמי נחייב.הרועה
אלא דמטיא ברוח שאינה מצויההרועה
ורב אשי אמר טמון אתמר משום דשויה טמון באשהרועה
אמר מר השוכר עדי שקר ה"ד.הרועה
אילימא לנפשיה-ממונא בעי שלומי ובדיני אדם נמיהרועה
אלא לחבריההרועה
והיודע עדות לחבירו ואינו מעיד לו במאי עסקינן?הרועה
אילימא בבי תרי פשיטא דאורייתא הואהרועה
אלא בחדהרועהאחרונה
גיליון 'שלום לעם' פר' 'ניצבים וילך'- מומלץ מאד:השם הוא המלך!
סליחה..-Rעות-
וואלה מוזר...כי לי זה עלה מצויין...חבל..השם הוא המלך!
אולי עכשיו...מקווה..השם הוא המלך!
משתחררים מה'ממלכתיות' - ממליכים את ה'!

זה פסדר או שעדיין פגום?השם הוא המלך!
אצלי זה לא יולה.שלומי20104
*עולהשלומי20104
טוב..מה לעשות...יש אתזה בעלוני פ"ש...מומלץ!השם הוא המלך!
אצלי עדיין פגום..-Rעות-
תבדקו בבתי הכנסת..זה העלון -לענ"ד- הכי טוב!!!!!!!!השם הוא המלך!אחרונה
ספר לחברותא[-]
אני ממש אשמח לשמוע המלצות...
האמת...-Rעות-
"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ..."קינמון
כל מה שאמרו... ממש טוב! תיקון המידות של הרב אביחילשירה =)
כן, אני ממש אוהבת את פניני הלכה.יורבית
גמאני אוהבת ממש את פניני הלכהשבונץ'
אבל...[-]
תלוי איזה סוג לימוד את רוצה..יורבית
מאיזה תחום?רחלקה
ב"ה יש כל כך הרבה- אבל מה כדאי להוציא מהמדף?[-]
...אוסנת
הכוזרי בתור התחלה? לא נראה לי...קוגל ירושלמי
אפשר בגן האמונה..(של הרב ארוש)...(=טליה=)
בגן האמונה זה ספר פשוט מ ד ה י ם..!-Rעות-
לא אהבתי בכלל...ii
אני בכל אופן ..מ א ו ד התחברתי..-Rעות-
כן. כוזרי בתור התחלה.אוסנת
לדעתי בתור התחלהשלומי20104אחרונה
חודש אלול חודש הרחמים והסליחות!..-Rעות-
בס"ד
אהלן אחים ואחיות צדיקים..
הנה-אנחנו נמצאים בעיצומו של חודש אלול-חודש הרחמים והסליחות -בו אנחנו במיוחד מקורבים לקב"ה. זכות נפלאה להצליח להתחבר לקב"ה.יש לנו שיחה ישירה לה'-אפשרות לבקש להתחנן על כול אותם דברים קטנים או גדולים טפלים או חשובים. ימים שבו הקב"ה נמצא כ"כ קרוב וכ"כ קל לנו להתחבר ולחוש אותו!
------
מובא משל נפלא שממחיש את העוצמה של הימים האלה 40 יום שבו הקב"ה כביכול יורד אל העם.
היה היה מלך גדול וחכם ,שממשלתו היתה פרושה על מדינה רחבת ידים.הוא היה מלך טוב ,מסור לאזרחי מדינתו ודאג תמיד להיטיב את חייהם ולגרום להם אושר.מלך זה פרסם פעם כרוז בו נאמר כי כל אזרח שיש לו בקשה כלשהיא רשאי לבוא אליו לארמונו בכל עת שירצה.אולם האזרחים לא הרבו לבוא לארמון והמלך התפלא על כך מאוד,לאחר מכן הבין כי עם כל ההקלות עדיין לא כ"כ קל לבני העם הפשוט להגיע אליו,מלבד זאת הרי הרוב גרים מחוץ לעיר הבירה וקשה להם להגיע לארמון ולשטוח בפני המלך את בקשותיהם,בהתחשב עם כך החליט המלך לצאת אל העם,בלוית שריו ועבדיו,הוא יצא למסע על פני המדינה,הם ביקרו בכל עיר וכפר ושמעו את בקשות העם ומאוויו. בכל מקום ומקום לשם הגיעה פמלית המלך קיבל אותם העם בתרועת שמחה,כל מי שרצה יכול היה לבוא לפני המלך שהיה ידידותי מאד, לזה ויתר על מיסים,לשני העניק מתנה נאה ואת האחרים שאל על שלומם ושלום משפחותיהם,מאז נהג המלך לעשות כן מידי שנה בשנה,למשך ארבעים יום נטש את ארמונו ויצא אל העם,אזרחי ממלכתו,כולם ידעו שבימים אלה אפשר להשיג הכל אצל המלך הכל.צריך רק לגשת אליו ולבקש (עלון חב"ד מוסף חגים)
ארבעים הימים שבין ראש-חודש אלול ועד אחרי יום הכיפורים הם הימים המתאימים ביותר בהם יכול יהודי להגיע אל מלך-מלכי המלכים,הקדוש ברוך הוא! שהוא אבינו שבשמים.
..איזה זכות !פרק זמן זה נקבע על ידו כימי תשובה והתקרבות אליו.הבה ננצל את הזמן! ולא נחמיץ את המתנה היקרה הזאת!..לא נפספס..
חודש שלם לבקש לבכות להתחנן על הכל פשוט הכל!
זה בעצם היה מין אות פתיחה לשירשור התחזקות לכבוד חודש אלול...אני אשמח אם כל אחד יעשה לנו זכות עצומה ויביא איזה ד"ת יפה שהוא שמע בנושא של חודש אלול להתחזקות של כולנו שנגיע ליום הדין לפני אבא-מוכנים מחוזקים בנויים-נבין ונפנים את גודל המעמד האדיר!
כל דבר תורה אפילו הקטן והפשוט ביותר שתכתבו ותזכו אנשים לקרוא-מי יודע אולי משהו בזכותם יתחזק-יגיע לאלול מוכן יותר..אחח..איזה שכר עצום זה בשמים!!
יאללה מי מתנדב ראשון..
אנוכי!!אחותי?!
טוב נו..חחח..
אוסקר
).

פתחו לי פתח כחודו של מחט...yaar
למה מחט? לא מצאו פתח יותר קטנצ'יק?
אומר הרבי מקוצק אתה יודע למה מחט? כי מחד זה חד ונוקב
שאדם רוצה לעשות תשובה הוא צריך להיות חד ונוקב בתשובה שלו
ולתשובה כזאת ה' יפתח לו וכו'
ר' נתן כותב בליקוטי הלכות אתה יודע למה מחט? כי מחט זה כ-ו-א-ב!!!!!
כמה פעמים עשינו תשובה? ועוד החזקנו בטעם הטוב של החטא באיזשהו מקום נסתר אה?
כמה פעמים עשינו תשובה מתוך ידיעה שניפול שוב אולי כבר מייאוש?
כמה פעמים עשינו תשובה סתם לנקות מצפון מבלי שום רגש פנימה?
כמה פעמים עשינו תשובה ולא האמנו בתשובה בכלל?
וזה הכי גרוע!
אומר ר' נתן אתה יודע מתי משמיים יתחילו להתעסק בתיקון שלך? אתה יודע מתי יפתחו לך את הפתח הזה?
שיכאב לך על העבירות שעשית שיכאב לך על איך שמרדת במלך על איך שבגדת באבא!
יכול להיות שהיה איזה פעם בחיים שצעקת איייייייייייייי על כל המצב שלך על כל מה שעבר עליך
אייי שאמר אבא נמאס לי מהשטויות אבא אני רוצה אותך אבא אני לא רוצה לחזור בגילגול בבקשה תעזור לי לתקן
והאיי הזה היה כ"כ אמיתי שבאותו רגע התחילו להוריד עליך את כל מה שאפשר
הרבה בדור הולכים בתהיות גדולות ואומרים לעצמם ריבונו של עולם אולי אנחנו לא תנאים אבל אפילו להם לא היו תהפוכות כאלה בחיים נהיינו חולי נפש כבר כמה אפשר עם התהפוכות האלה משאול תחתיות ועד הרקיע וחוזר חלילה? זה כבר גובל בחולי הנפש. אלא מאי?
שכל מה שהיה אמור לעבור עליך בשביל שתתקן *בכמה סיבובים(גילגולים)בגלל הצעקה האמיתית שצעקת
ה' החליט להוריד עליך את ה-כ-ל בפעם אחת לסיים עם זה אז אחים לא להיבהל משום דבר שיעבור עלינו
רק נראה לאבא שעובר מה שעובר אנחנו איתו עד הסוף ולא נופלים בייאוש,
תקשיב אבאלה יעבור מה שיעבור יהיה מה שיהיה אני לא עוזב אותך ולא משנה כמה קילקלתי ובמה פגמתי לא אכפת לי אני אטחן את הרקיע ויעשה תשובה לא משנה כמה אפול
מי שמנצח בזירת קרב זה לא מי שחוטף הכי הרבה מכות זה מי שנשאר לעמוד אחרון
אז גם לך מר יצר אתה יכול לנסות לפוצץ אותי לחבוט לבעוט לשרוט להכות אבל לא משנה מה תעשה
גם אחרי זה אני יעמוד אפילו שותת דם ואראה לאבא שלא התייאשתי ממנו כמו שהוא מחייה אותי כל רגע ומארה לי שהוא לא התייאש ממני ועדיין מאמין בי שאני יכול לעשות תשובה
*שער הגילגולים הקדמה ל"ב(כמדומני)
יאוו!! יער ואוסקר-מדהים מדהים!!אחותי?!
כן תודה רבה!! ממש ממש יפה..-Rעות-
קודם כלבין השמשות
כן..מתכוונים מל' אב..-Rעות-

וואוו חזק...!!שיח השדה..
בונא'ה האנשים...כאן...שיח השדה..
מקפיצה..-Rעות-
טוב, אני לא מקורית כמוכם..יורבית
או שהוא יהיה "תושב קבע", או "אורח" שבא לבקר!

יפה מאוד...-Rעות-
ע"מ חי!אנונימי (פותח)
|
אני לדודי ודודי לי - קשה למצוא מטבע לשונית מתאימה יותר לפתיחתו של חודש אלול. אין מדובר בנוטריקון מקרי בלבד, כי אם בדבר מה עמוק ומהותי, הקשור קשר בל יינתק למהותו של החודש. חודש אלול נועד לשקם מחדש את הקשר בינינו לבין דודנו. שתי מטבעות לשיקום זה. המוכרת לנו יותר זו מטבע יחסי מלך ועבדים. אנו מכירים בכך שעבדי המקום אנחנו, ונצטווינו לעשות את רצונו יתברך, ואנו מקבלים עלינו עול מלכות שמיים ועושים את מצוותיו. הרבה מדברי המוסר לחודש אלול מבוססים על מתכונת זו, הקרויה בדרך כלל במינוח "עבודה מיראה". יראה זו הינה יראת רוממותו של ד', אולם גם יראת העונש. בעיקר אנו, החיים בצילה המתמיד של התחושה כי הכל יכול להתמוטט, וכי המילים "מי בקצו ומי לא בקצו" הן חלק בלתי נפרד מעולמנו הקיומי, מטמיעים בעצמנו לא מעט מהפחד ומהיראה, ויודעים כי בימים הנוראים נחרץ גורלנו בשנה הבאה. נוסיף לכך את המשמעויות הכלכליות ההולכות ומסתבכות, ואת העובדה כי אין אדם משוכנע כי מקום עבודתו מובטח לו, והרי החששות הולכים ומתגברים. חששות אלה גורמים לאדם להיות מתוח יותר לקראת השנה החדשה, והמוטיבציה לעשות את הישר בעיני ד' הולך וגוברת, כחלק מהאמונה שגורלו של האדם ומשפחתו נחרץ בימים הנוראים. המטבע השניה, היא המקופלת בביטוי "אני לדודי ודודי לי" מדגישה כי קיימת גם מערכת מקבילה המחייבת שיקום - זו מטבע האהבה. מטבע זו קוראת לאדם לחדש את הקשר הפנימי בינו לבין הקב"ה. כאן אין מדובר בקשר של יראה בלבד, כי אם בקשר של בנים והוריהם או דוד ורעיה. אין אנו עובדים את ריבונו של עולם רק משום שאנו יראים מפניו, כי אם גם משום שאנו נכספים לקשר עם המופשט והעליון. עוונותיו של אדם מבדילים בינו לבין ריבונו של עולם, ויוצרים מסך שאינו מאפשר לו להיות מחובר אל האור הגדול הטוב והמאיר. בשעה שאדם מטהר את עצמו הרי הוא מסיר את מערכת החוצצים שבינו לבין קונו, ובשעה זו הוא חש כי עולמה של האמונה הולך ומתחדש בתוכו. מכוחה של אהבה הולך קשר זה ומתפתח. אדם נושא בגאון את שם ד' עליו, והוא חש כי אין המפגש עם הקב"ה נועד להחלישו ולצמצם את כוחותיו, כי אם להפך - כל עולמו הפנימי הופך להיות עולם של אמונה, וכל הקשור לעולם אהבותיו וכשרונותיו הוא חלק מעולמה של אמונה. גם מבחינה חינוכית צריך לדבר בשתי הטרמינולוגיות. ילדינו אינם חשים את מוראה של השנה הבאה, ואת הפחד מפני העונש האלוקי. לא לחינם קבעה ההלכה כי כשליחה ציבור בימים הנוראים ייבחר מי שהוא מבוגר יותר, ומטופל בילדים, ויודע מורא מהו וחשש מפני הבאות. לפיכך, לא ניתן לבסס גם את כל הכיוון החינוכי על סיפור המאזניים של ראש השנה, העלולים לרשום את האדם בספרם של רשעים ח"ו. לא זה העולם בו חיים ילדינו, ומבחינה מסוימת אף לא אנו. על כן יש צורך לצרף לשיח על העונש והיראה גם את שיח האמונה והאהבה. יום הכיפורים הוא חלק מימים טובים לישראל, אשר בהם מחדש האדם את כוחותיו ואת אהבתו, ובסופו של הימים הנוראים מתחדש הברית בינינו לבין דודנו, ויש אפשרות לפתוח דף חדש ולהתחיל מבראשית. פתיחה זו נושא בחובה את זריחת השמש, ואת האפשרויות העצומות הגנוזות בשפה האופטימית והשמחה, שהן הסביבה הראויה ללידתה של האהבה הגדולה בינינו לבין קוננו.על כן, בשבת בה פותחים אנו את שבתות חודש אלול אנו יכולים לדבר בשפה זו, ולחדש את ברית האהבה עם האמונה, התורה והמצווה, ולחוש את ההתחדשות האפשרית ואת האופק הנפרש מחדש לנגד עינינו, ובדרך זו להפוך את הנוטר | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
מאמר שכתבתי על אלול-מחזק שווה קריאה!אנונימי (פותח)
מה זה בעצם חודש אלול?! מה הוא דורש ממנו מכל חודש אחר?! למה אנחנו צריכים להתכונן לקראתו ח-ו-ד-ש! לפני..לא מספיק יום יומיים?!
דברים שכ"כ ברורים לנו מאז-דברים הגיוניים מציאותיים שקרו לנו בשנה שעברה (שזה יכול להיות גם יום לפני)-לא בהכרח ולא מובטח לנו שהם יהיו שוב-
למשל המשבר העולמי שקורה לנו ממש עכשיו אחד מתוך רבבות המליונרים שמשוועים עכשיו לפת לחם-חלם יום אחרי ר"ה-שזהו נגמר עידן העושר..?!שהוא יגיע למצב שלא ישאר לו שקל?! -הרי מבחינתו ר"ה זה עוד יום שחלף המשך של שיגרה-אין סיבה שפתאום הוא לא יהיה עשיר..מה יום מיומיים?! אוחח..איזה מסכן הוא -חי לו בתוך בועה שיקרית הרי ברור שלא!.הוא לא קיבל ביטוח בתור פלוני-שהוא עשיר לכל החיים ור"ה לא חל עליו-זה אברסוד!
------
וגם אם בהגיון זה נראה לנו לא מציאותי איך בנאדם מולטי מליונר -עם סכומי כסף אגדיים יכול לאבד את כל רוכשו-תוך יום?!אזי בא המשבר הכלכלי הוכיח לנו שיש דברים מעולם-ששום דבר לא מובטח לנו לנצח -ו.. ואין לנו על מי להשען.."אלא על אבינו שבשמיים"
עכשיו-מה שבעצם רציתי להגיד פה..-שהקב"ה מחליט לנו כל ר"ה מחדש דברים-כמה אני אצליח בלימודים,במבחנים,בחברה,משפחה וכו' וכו'-ואסור לנו לחשוב-זהו אני לא מצליחה בחברה,בלימודים-זה מציאות-ודי משלימים אם זה!
פשוט כפירה לחשוב כך...
תחשבו בהגיון-הגיון בריא מופשט..לדוג'-ההורים קנו לך מחשב חדש..נוצץ יוקרתי מעולה-ואת מה את עושה בו?!שוברת לו את המסך,מחליפה את המקשים במקלדת..-עושה בו שימוש אבל לא את השימוש האידאלי שבשבילו הוא נוצר -אז באמת מה אתם הייתם עושים בתור הורים?! ממשיכים לתת לבת את המחשב-שתמשך בהרס או לוקחים אותו-אולי מתקנים..או זוקרים לפח ודי ולא נותנים לה יותר לגעת בזב שוב!-התשובה ברורה לכל אדם שפוי! נכון?! -בוודאי שלא הייתם לוקחים והיא היתה ממשיכה לחלום על המחשב..
בדיוק שאם אותה בת הייתה עושה במחשב דברים מועילים הוא היה נשאר אצלהולא היה שום סיבה ראילית שהוא יוחרם ממנה-אבל אם אנחנו שוקעים בתוך בועה,הכל אצלנו ח"ו- גשמיות ו.גשמיות ו..גשמיות-קיבלנו גוף-ומה אנחנו עושים איתו במקום השימוש העיקרי לעבוד את ה' לקדש את שמו-אנחנו מבליטים אותו,מתלבשים בחוסר צניעות בעצם הורסים אותו-אז למה שהקב"ה יתן לנו אותו שוב?!-בהגיון לא מגיע לנו-אנחנו גם היינו מתנהגים אותו ד-ב-ר!
הקב"ה נתן לנו עיניים-ואנחנו רואים דברים אסורים,לא רק שלא הולכים לפי ההוראות עוד מחללים את שמו מסתכלים בדברים לא צנועים ואנשים ברחוב אומרים-זאת בת ה' זאת בת יהודיה?!-תארו לכם היה לכם חברה מצליחה ואדם בא ומחרתם לו מוצרים במחירי עלות קיבל מתנות[שזה למשל הדברים מעבר-כישרונות מיוחדים וייחודיים]ו..מה אנחנו הולכים ומחללים ומבזים את אותה חברה בפרסיה..מה הייתם מרגישים?! אוחח..עצבים נוראיים,פגיע חוסר אימון כך הוא עושה לנו אחרי כל הטובות ייתכן שהייתם אף תובעים אותו בגין הוצאת שם רע..אז למה שה' שנתן לנו לא במחירי עלות בחינם הכל בחינם..-רק מה אם הוראות צמודות שנעשה בדיוק בצורה הנכונה,אז אנחנו הולכים ומחללים בפרסיה מתלבשים בחוסר צניעות ,כביכול אנחנו משו פגום..לא איכותי לא טוב!-אז למה אנחנו כ"כ שאננים ובטוחים שהמגיע לנו להמשיך לחיות?!שאין דין ואין דיין..הרי הכל מצולם ומתועד למעלה הכל כתוב והס לנו מלהתפלא כשיבוא יום ונקבל מכתב שבו אנחנו מוזמנים לדין!
זה לא נכון-אף אחד לא הבטיח לכם!-הקב"ה כל ר"ה בוחן אותנו מחדש-מחליט אם באמת מגיע לנו שוב לחיות,אנחנו הולכים לפי ההוראות,טוב אנחנו לא מושלמים וה' מודע לזה-- נכון לפעמים נופלים לפעמים יש חריקות-אבל יש דרך לחזור..יש דרך לתקן.. ה' מאמין שנתקן ולא נשיר אותו באותו מצב באותו סטטוס,ו..מה שיהיה יהיה!-
בשביל להבאיר נחזור לדוג' -אם אותה בת היתה משתמשת במחשב בצורה טובה-אבל נכנס לה ויורס קטן-אז מה לדעתכם?! זהו ההורים יכעסו יתעצבנו יכחו את המחשב ודי?!
לא!!! ומבון למה---הם יודעים שזה חריקה-אולי היא אשמה כי היא הכניסה את הווירוס-אולי אחרים אשמים-כי הם שלחו לה את הווירוס והיא לא ידעה מה זה-והרסה את המחשב!-אבל ההורים יבנו שלא הייתה כוונה רעה-זה לא במזיד אז הם יתקנו והמחשב ישאר אצלה רק יבקשו שלהבא תקפיד יותר ותתנהג במשנה זהירות- בדיוק אנחנו כאן-הקב"ה מבין שיש לנו ניסיונות התמודדיות-אז שלא נחשוב אויש נפלתי זהו-עכשיו אני ח"ו אמות כי אני לא עושה את מה שה' רוצה-לא נכון-לא נפלנו במזיד,יש אפשרות לתקן וה' ימשיך לתת לנו את החיים.. ואם לא אנחנו אשמים,החברה הפילה אותנו כמו אותה בת שאנשים שלחו לה ווירוס-אז מה!-אז עדיין מתקנים,וזהו לא חוזרים לחברים האלה..-אבל דבר אחד הקב"ה מבקש ממנו ראית את הנקודת חולשה שלך,זה בסדר אני מבהין זה היה בטעות,אבל עכשיו כשאת מודעת לזה תתרחקיי תברחי מכל אלה שגרמו לנפילה הזזאת לטעות תהיא ערנית יותר זהירה!
אבל אם אותה בת הרסה והשחיטה ושברה במזיד את המחשב-אז כולנו מבינים שלא מגיע לה שוב את המחשב-בדיוק אנחנו החיים הם לא סתם שיגרה במקרה..
כל בר אנוש מבין שיש משהו למעלה שמחליט ועוקב -ונותן לנו את הכוחות-- וה' מחכה לזה מחכה שנשוב אליו לתשובה שלנו יש לנו באלול חודש ימים לתקן להכין את עצמנו להראות לה' שמגיע לנו עוד שנה של חיים שאנחנו עושים את הרצון שלו!-שאנחנו עושים את השימוש הנכון!!..אזי ה' יגזור עלינו גזרות טובות בע"ה!!!
אדם שלא מרגיש באלול התעוראות כמיהה ורצון מוגבר לשוב בתשובה-צריך לפשפש במעשיו כנראה שמשהו לא תקין אצלו!
שנה טובה לכולם!..ובעז"ה שע"מ כולו יזכה לשנה טובה ומבורכת..
..איזה יופיי!!!!-Rעות-
מהמממם!!1hadar1
וואו! הכל כ"כ יפה פה! אחד-אחד! כל הכבוד!!(=טליה=)אחרונה
יש למכון המקדשחשבשבתאחרונה
שקר..שקר וכזב.אנונימי (פותח)
אני "דתייה" ושונאת את מה שאני עושה, מרגישה שאני עובדת על עצמי, לא מאמינה בזה ובכ"ז "מקיימת מצוות" מה הטעם? יש שיאמרו- נו!אז לכי!תחזרי בשאלה..כן, זו בדיוק הכוונה שלי, פשוט עכשיו אני קצת קצת 'קטנה' מדיי כדי לעשות דברים כאלה בעצמי.
------אח..

מדהים..-Rעות-
וואווו...אשרייך אח..! אין לי מה להוסיף!נעמונת!!!
אופס, קפץ לי...עוד חוזר הניגון

תגובה:אח..אחרונה

אני חושבת שקל לומר "תביני" "תהני"אנונימי (פותח)
אח..!תודה רבה!!!תודה רבה!!!שירה כים
כן , נכון שזה מעצבן ש -אח..
מישו יודע באיזה עלון שבת היה כתובחילא דמשכנא
(ואולי אפשר להביא קישור)
עולם קטן שבוע שעבראורושקוש
הנה זה פה עולם קטן פרשת ראה בפורמט PDFotk100
http://groups.google.co.il/group/otk100/web/215%20m.pdf?hl=iw
אם זה לא עובד אז תכנס לפה http://groups.google.co.il/group/otk100?hl=iw ותוריד את הקובץ m215.pdf
א. אני בת. ב. רימון חוסם. ג. תודה בכל מקרה.חילא דמשכנא
א. סליחה לא ידעתי. ב. אם את צריכה את זה עדיין אזotk100
אני עדיין צריכה ומעדיפה לא לתת מייל.חילא דמשכנא
תשלח לה במסר..-Rעות-
הייתי שולח רק הבעייה שזה יותר מ5MB אז הערוץ לא מסכotk100
*אתotk100
חתכתי רק את הכתבה על דוגית אני מקווה שיצאה איכותotk100
תודה..יישר כוח..-Rעות-
וואוו.. אין לי מילים..המלכה של העולם
המחנכת שלי--חנהלה 2010

otk100 תודה רבה! חנהלה גם אני הייתי שם..חילא דמשכנא
תפסיקו לבלבל במוחיאירו
לפי מה שאני ראיתי יש הרבה אמת בכתבה היא רק כתובהחילא דמשכנאאחרונה
ואגסי 2 זה עניין לדיון מאוד ארוך ואין לי כ"כ הרבה זמן על המחשב (ב"ה!) אסכם את זה בקצרה ששלוחי מווה אינם ניזוקים.
היום - ח"י אלול - יום חשוב מאד בתולדות החסידותהשם הוא המלך!
ח"י אלול: יום הולדת המאורות הגדולים
היום גם מציינים 400 שנה לפטירת המהר"ל מפראגהשם הוא המלך!
הרבי מלובביץ': חמי ראה את מה שנשאר מהגולם של מהר"להשם הוא המלך!אחרונה
|
הרב דרוקמן תוקף הפרסומים: "הגולם - היה גם היה"
(יום ראשון, י''ז אלול ה'תשס''ט)
"'הגולם מפראג' - זוהי אחת הדוגמאות הנדירות שספרות דמיונית הופכת בעיני הציבור כמהימנה ואוטנטית, למרות שלכאורה אין לה כל ביסוס במציאות", כך נכתב בעלון דתי-לאומי ● הרב דוד-מאיר דרוקמן: לדעת רבותינו הק' נשיאי חב"ד בתוככי עוד גדולי ישראל – סיפור 'הגולם' אכן שריר וקיים, ואין זה פרי דמיונו של מחבר הספר 'נפלאות המהר"ל' ● בפנים: סקירה נרחבת וצילומים
לסיפור המלא מאת כתב COL עם מלאת 400 שנה להסתלקותו של המהר"ל מפראג זי"ע התפרסמו בשבת האחרונה מאמרים בעלונים שונים המופצים בבתי בארץ. באחד העלונים ("שבת בשבתו") נכתב כך: "אם תשאלו אדם ממוצע ברחוב (בין השאר גם לא-יהודים ברחובות פראג) תשמעו שהמהר"ל ידוע בעיקר - ואולי: רק - בשל יצירתו את "הגולם מפראג", שפעל בעיקר נגד עלילות הדם, עד שהחל לסכן את חיי הקהילה היהודית, ואז הוציא ממנו המהר"ל את רוח החיים, ושאריותיו נגנזו בעליית הגג של בית הכנסת "אלטנוישול" בפראג (בתמונה מוביל אליה הסולם). סיפור זה נוצר ונודע רק בשנת תרס"ט (1909, שנת ה-300 להסתלקותו של המהר"ל) באמצעות הספר "נפלאות המהר"ל" שכתב הרב יהודה יודל רוזנברג. זוהי אחת הדוגמאות הנדירות שספרות דמיונית הופכת בעיני הציבור כמהימנה ואוטנטית, למרות שלכאורה אין לה כל ביסוס במציאות". הרב דוד-מאיר דרוקמן מבקש להזכיר כי לדעת רבותינו הק' נשיאי חב"ד בתוככי עוד גדולי ישראל – סיפור 'הגולם' אכן שריר וקיים, ואין זה פרי דמיונו של מחבר הספר 'נפלאות המהר"ל'; הרבי עצמו כותב במענה למישהו שפקפק באמיתות יצירת הגולם ע"י המהר"ל – שבעצמו שמע מהרבי הריי"צ "שראה הנשאר ממנו – בעליית ביהכ"נ דמהר"ל מפראג". ודיבר עד"ז עם אביו כ"ק אדמו"ר נ"ע". ובאותו ענין: בימי השבעה אחרי הסתלקות כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ סיפר הרבי שפעם ביקר אדמו"ר הרש"ב עם אדמו"ר מוהריי"צ בפראג, וביקרו בבית הכנסת של המהר"ל, והרבי הריי"צ רצה לעלות לעליה בה מונח 'הגולם', שיחד את השמש, נטל סולם ועלה. אגב זה מספר הרבי (תורת מנחם, א', עמ' 6) , כשכנודע הדבר לרבי הרש"ב הוא הוכיח את בנו הרבי הריי"צ. כעבור זמן אמר לו: הייתה לי עבודה של חדשים (כנראה לתקן שלא יהיה נזק מזה. המספר). יצויין, שבקור רבה"ק בפראג היה כמסתבר בשנת תרס"ח, כלומר: עוד לפני שיצא לאור הספר 'נפלאות המהר"ל' הנזכר לעיל. הרבי אף מוסיף שסיפור 'הגולם' לא הומצא בשנת תרס"ט ע"י מחבר הספר "נפלאות המהר"ל", אלא היה מפורסם לא רק אצל יהודים אלא אפילו אצל גויים עוד כמה עשרות שנים לפני שיצא הספר הנ"ל. (עיין בכ"ז בקובץ כ"ב שבט שיצא מטעם ישיבת תו"ת). גם ידוע שגדולי הצדיקים לדורותיהם (כמו בעל ה'דעת קדושים' זצ"ל מבוטשטש) היו מספרים שהמהר"ל מפראג יצר את הגולם ע"י 'ספר יצירה'. ונסיים בדברי הרבי אודות המהר"ל שנאמרו בהתוועדות ח"י אלול ש"פ תבא ה'תש"ל (בתרגום חפשי): "היות והיום הוא יום ההסתלקות של המהר"ל מפראג שביום זה הרי "עולה כל עמלו", והרי "הימים האלה נזכרים ונעשים" - שנפעלים שוב העניינים מלמעלה, לפיכך, גדול זכות המהר"ל לסייע לכל אלה ש"רותחים" ("קאכן זיך") בתורתו של המהר"ל (והכוונה כמובן להגר"י הוטנר זצ"ל) – "שיהיה כמו שהיה אצל המהר"ל, שאם היו זקוקים לנס הרי התרחש נס, כשהיו צריכים לנס גלוי – הרי היה נס גלוי, כשהיו זקוקים נס שלמעלה מדרך הטבע – היה נס למעלה מדרך הטבע". |

| עליית הגג של 'הגולם פראג' בבית-הכנסת אלטנוישול בפראג ● צילום: |



מה דעתכם לגבי הנחת תפילין כל היום ?otk100
אם אתה חי בגבעות כמו שאתה אומר....יהודי מרמ"ג
קצת בעייתי.הסנה-בוער
לענ"ד זה למשוך תשומת לב מיותרת...-Rעות-
אפשר ללבוש בלי למשוך תשומת לבנועמיק
נכון..-Rעות-
לא ממש. יותר בעייתי שיש זוהמה גשמית.צחקן
כן בוואדי שלא כשאני הולך ברחוב אבל בשאר היום ?otk100
למה לא?יהודי מרמ"ג
זה תלוי באדם עצמו.עוזיה
דעתי.להבת-כוח
אני דווקא חושבת הפוך ממך...אוסנת
להבת-כוח
הלוואי. הלוואי שאת לא תמימה...
אוסנת
תמימה כן, אבל אם יש אפשרות לחשוב ככה עללהבת-כוח
בכיף, תחשבי. אני רק לא מעודדת את זה.אוסנת
מותר לדבר דברים בטלים.צחקן
חחח... למה בנות מגיבות על זה?? חח..!~אהרלה~!נתניה
חח.. מה אתה יודע? אני בעיקרון מניחה תפילין כל היוםאפשר לתקן
סתם, אבל מה כפת לך שהן מגיבות? זה ידוע שאנחנו דעתניות!
זה לא קשור לדיעה זה ענין של הלכהישמעאל
ההלכה אינה מחייבת כל היום.השם הוא המלך!אחרונה
...גירית
אוי, זה קורה לי מלא..יורבית

קפץ..אוסקר

אהמ..-Rעות-

..תשמחי שאת מתפללת!!דניאל5
וואי תודה צדיקים!!גיריתאחרונה
החזון איש פסק"יהרג ואל יעבור"חרדית!
פסקו שיש בהליכה לשירות לאומי יהרג ואל יעבור
שלום לך...-Rעות-
אפשר לדעת למה?קוגל ירושלמי
צניעות. וצריך להשאר בבית ולא לצאת.אוסנת
ראיתי שאלה בנושא באתר כיפה...-Rעות-
|
תוכן השאלה שמעתי אנשים רבים מהציבו הדתי שיש בעיה הלכתית בשירות לאומי ושבחורה צריכה להיות ברשות אביה או אימה בלבד. אם זה נכון למה עושים שירות לאומי??? וגם שמעתי שהרב מרדכי אליהו נגד שירות לאומי אלא אם כן הוא בבית. תודה |
|
תוכן התשובה שלום וברכה! מדובר בעמדה חרדית ולא בעמדה של רבני ציונות הדתית. לדעתם של פוסקי ציונות הדתית אין שום בעיה לעשות שירות לאומי, דווקא יש בכך מצווה - לתרום לעם ישראל. ברם יש מגבלות מסויימות איפה לעשות שירות לאומי כיוון שיש מקומות שיש בעיות חמורות של צניעות וכד´. לגבי הנימוק לאיסור. הוא מופרך ואין לו שום בסיס בהלכה, כיוון שבחורה מבחינה הלכתית ברשות אביה עד גיל 12 וחצי בלבד ולא מעבר לזה. כלומר עד גיל 12,5 האבא יכול להפר נדרי בתו ומעשה ידיה לו, אבל אחרי הגיל הזה אין מורות האב או האם על הבחורה. ברם ניתן להגיד רק שבחורה שייכת לבית הוריה מבחינת שייכות מקום, אך לא מבחינת שליטת ההורים. אך לאחר הנישואין אישה נכנסת לרשות בעלה והוא יכול להפר נדריה ומעשה ידיה לו. למסקנה: אני לא רואה שום איסור לעשות שירות לאומי אם הוא נעשה במקום טוב ולא גורר אחריו בעיות הלכתיות אחרות. בברכה, חיים דב בריסק, צוות ישיבת הר עציון |
הרב הרצוג?! איפה הוא אמר דבר כזה?עוזיה
מתוך ויקיפדיה:השם הוא המלך!אחרונה
חקיקה להסדרת השירות הלאומי
בשנת 1953 נחקק חוק שירות לאומי, הקובע כי כל בת דתייה שקיבלה פטור משירות בצה"ל חייבת לשרת בשירות לאומי. חוק זה עורר את התנגדותם הפעילה של גדולי הרבנים בציבור החרדי (ביניהם החזון איש, ר' איסר זלמן מלצר ואף הרב יעקב משה חרל"פ, מגדולי תלמידי הרב קוק ועוד) שאף הכריזו כי השירות אסור באיסור "יהרג ובל יעבור" (אליהם הצטרף גם הרב הראשי דאז ר' יצחק אייזיק הלוי הרצוג).
תקן בית-זה אחד הפתרונות..בעזרת ה' יתברך
כל מקום לגופו.רחלקה
תגידו... מה אתם אומרים על הסיפור של רבי אלעזר בןשירה =)
בן דורדייא. והסמכה אינה ערובה לשומדבר.השם הוא המלך!אחרונה
אהבה...אנונימי (פותח)
ביחד כבר 3 חודשים, בקושי בקושי נפגשים,שומרים נגיעה..
יש מצב ממש שנתחתן יום אחד..קורה..
שאלה-האם יכול להיות שיהיו לו הרהורי עבירה אם נפגשנו טיפונת, ואם כן- האם אני צריכה להיפרד ממנו?
יש בנות בגילי שכבר מתחתנות, אז זה מותר מבחינת ההלכה, כי זה קשר עם עתיד של חתונה בעז''ה בעיתו ובזמנו...מה אתם אומרים??

