שרשור חדש
האם מותר לצבוע את הקירות בבית ב9 הימים?ש7*ת!ש
עדיף שלאצ.מ.צ
לאחשבשבת
מפני מנהגי אבלות
מותר אך רצוי שלאאאבאחרונה
י' באבשואף להתנחל
האם זה נכון שבי' באב אסור גם לנהוג מנהגי שמחה?
אסור לשמוע מוסיקה?
אסור להיות בשמחה???
אחרי שלושת השבועות,אני חייב קצת לקפוץ ולשמוח ולשמוע מוסיקה...יהיה לי אסור היום בערב?????
עוד לא ממש.הסנה-בוער
בס"ד
אני לא יודעת מה בדיוק אסור ומותר,
אבל כן נוהגים חלק ממנהגי האבלות עד חצות היום אאל"ט,
כי שריפת ביהמ"ק היתה עד אז.
ואתה ממש לא אמור לקפוץ ולשמוח, זה שנגמרו ימי האבל לא הופכים את ביהמ"ק לקיים.
[ברור שצריך לשמוח, אבל לא להתחיל לקפצץ מיד כשיצא הצום..]
בוא נגיד שאם הצלחת לא לשמוע מוזיקה כל 3 השבועות,תפוזה 1
תשרוד גם עד חצות של היום שאחרי.
כן לגמרי.אוסנת
בית המקדש נשרף עד י' אב בחצות היום.
עד אז, אסור לשמוע מוזיקה ואסור לכבס.
 
א-ב-ל:
בגלל ששבת מחר, ונוהגים שמחצות היום של יום שישי לא מכבסים...
אז לצורך השבת מותר לכבס כבר ממוצ"ש.
מנהגי אבלות עד חצות היום...שירה =)
בשר מוזיקה כיבוס וכו'
חוץ מכיבוס שמותר בגלל יום שישי.
תלוי כפי מי את נוהג -אח..
אשכנזים (ו - נראה לי גם) ספרדים - עד י' אב. בחצות היום.
תימנים - מותר ה-כ-ל.
(אבל...אם אתה יכול להחמיר - מה טוב. כי הרי ביהמ"ק גם עכשיו "אז" היה בוער באש.)
 
 
 
 
בשורות טובות!
הרב שלנו [ספרדי] אמר שמותר הכל מעכשיו,חוץ מבשר420mal
 
הנה משו מערוץ 7-הסנה-בוער

במסכת תענית כט. מסופר שבזמן חורבן בית המקדש נכנסו הנכרים להיכל בשבעה באב וקלקלו בו שביעי שמיני ותשיעי ובתשיעי סמוך לחשיכה הציתו את האור והייתה השריפה בבית המקדש נמשכת במשך כל יום עשירי לכן אמר ר' יוחנן שאילו היה באותו הדור היה קובע את הצום בעשירי.

משום סיבה זו, נמשכים חלק מדיני האבלות גם ליום י' באב עד חצות. לספרדים נמנעים מאכילת בשר ושתיית יין עד סוף יום עשירי באב. ולאשכנזים נמשכים מנהגי האבלות של תשעת הימים, כגון האיסור לכבס ולהסתפר לשמוע מוסיקה לאכול בשר ולשתות יין עד מחר בחצות.

ואולם השנה כשעשירי באב חל ביום שישי, דברים הנחוצים לשבת כגון כיבוס ותספורת יכולים לעשות מוקדם יותר קודם חצות מפני כבוד השבת.

 

News/News.aspx/192573

בגדול אסורשלומי20104אחרונה
עד הבוקר/חצות לספרדים/אשכנזים בהתאמה
אני לא ממש בתוך לגבי הספרדים מה בדיוק אסור אבל לאשכנזים כמו כל תשעת הימים.
חוץ מהשנה שהשנה מה שלצורך שבת מותר (להבדיל משירים שהם לא ממש צורך שבת).
שלום, אשמח לעזרה.אנונימי (פותח)
שלום לכולם.

לאחרונה העליתי לאינטרנט פורטל מזוזות, שנכתב כולו על ידי, השואף לתת מענה לכל אדם שרוצה מענה לשאלה בנושא המזוזות. באתר מספר מאמרונים אינפורמטיביים, ולקט "שאלות ותשובות" שהעלו גולשי אינטרנט רבים. בנוסף, יש חלק המדבר על בתי מזוזות, שנותן טיפים לעיצוב הבית בעזרת בתי מזוזות וטיפים לשימור קלף המזוזה.

מכיוון שאני מסורתי, וחברי ברובם חילוניים, לא היה לי למי לפנות כדי לוודא במאת האחוזים את נכונות הדברים. אשמח אם תוכלו להקדיש דקה מזמנכם כדי לוודא שאני לא טועה ומטעה.

תודה רבה, וצום קל.

גיל.
אתה לא טועה.שירה =)
סליחה.. אולי אתה כן טועה.זה^^ לא אמור להיות פהשירה =)אחרונה
אם אסור לומר "שהחיינו" ב9 הימים, אז...אנונימי (פותח)
האם מותר ליזום ב 9 הימים ביקור אצל חברים שלא ראיתי יותר מ 30 יום?....
בדקתי ב "פניני הלכה" של הרב מלמד, והוא כותב שאם נזדמן ליידך ברכה אל תפספס אותה- גם בנוגע לחבר שלא ראיתי המון זמן ב9 הימים.
השאלה היא לגבי יוזמה שלך לפגוש אנשים... אשמח לתשובות/תגובות... 
אהמ אהמקוגל ירושלמי
אתה רציני?
יש ברכה על פגישות בין חברים..?? מוזרר..(=טליה=)
כן -אח..
חבר (טוב , ששמח מאוד לפגשו) - מברך >
 
לאחר שלושים יום שלא ראהו - "שהחיינו".
 
לאחר שנה שלא ראהו - "מחיה המתים".
 
 
 
 
בשורות טובות!
פעם ראשונה(נדמה לי) שאני שומעת שצריך לברך על חבריםנעמונת!!!
אבל בכולופן הקטע של ברוך מחיה המתים זה משעשע.. כי אני אומרת את זה לפעמים (בלא ברכה) סתם לבנות שלא ראיתי יחסית הרבה זמן
בוודאי.אנונימי (פותח)
מוסיף דעת- מוסיף מכאוב, ולכן אחרי שלמדתי על הלכות של 9 הימים נוספו לי שאלות רלוונטיות של היו עליהם תשובות בכמה ספרים שחיפשתי.
ולשאלתך-- אני משתדלת להיות רציני, אבל תמיד יוצא לי שאני רק רצינית. העיקר הכוונה (=
מומלץ לשאול רב.אח..
יכול להיות שזה דומה לפרי חדש , שאם יש אפשרות
למצוא את הפרי לאחר הזמן (ת"ה/ש"ה) - יאכל רק אז.
 
אבל אם אתה אומר שהרב מלמד כותב שלא לפספס ברכה -
(גם אם אפשר לאחר הזמן?!)
אז יכול להיות שהדין שונה.
 
 
לכן , מומלץ והכי טוב לשאול רב.
 
 
 
בשורות טובות!
 
 
אני לא יודעת מה התשובה..נדנדה כתומה.
אבל בכ"מ בתשעה באב לא נוהגים לעשות פגישות כאלה, ואחרי תשעה באב כבר בטוח מותר...
שאלה-אנונימי (פותח)

כשרואים חבר טוב שלא ראית יותר מחודש- מברכים שהחינו עם שם ומלכות או בלי

אשמח אם מישהו יענה מהר- קצת דחוף. תודה! 

בעקרון - לא.אח..
הואיל ואנחנו לא מתרגשים כמו אז....
אלא אם כן זו ממש התרגשות וכו'.
 
ו - אפשר בלי שם ומלכות.
 
 
הרחבה:
 
 
 
 
בשורות טובות!
אבל - זה תלוי במנהגים - כמו:אח..אחרונה
התימנים לדוגמא:
 
כג] הרואה את חברו לאחר שלשים יום (עיין לקמן סימן מ"ו סעיף י') והוא חביב עליו מאד, ומכל שכן אדם שהוא גדול ממנו, כגון אביו או רבו ושמח בראייתו, מברך שהחיינו, אף על פי שבתוך הזמן קיבל ממנו מכתב{מה}. ואם רואהו לאחר שנים עשר חדש, מברך ברוך אתה ה' אלהינו מלך העולם מחיה המתים (מפני שנשכח מן הלב כמו שהמת נשכח לאחר שנים עשר חדש, דכתיב{מו} נשכחתי כמת מלב הייתי ככלי אובד. מה כלי שאבד ולא נמצא בתוך שנים עשר חדש מתייאשים ממנו, אף המת נשכח מן הלב לאחר שנים עשר חדש), ואינו מברך שהחיינו. אבל אם קיבל ממנו מכתב בתוך הזמן, או ששמע בתוך הזמן משלומו, אינו מברך מחיה המתים אלא שהחיינו. ואין חילוק בין זכרים לנקבות, דאפילו האיש שהוא רואה את אשתו או אמו או אחותו או בתו, וכן האשה שהיא רואה את בעלה או אביה או אחיה או בנה, מברכין כן{מז}:
 
 
מומלץ הכי לשאול או את ההורים מה המנהג שלך
או את הרב שלך.
 
 
 
בשורות טובות!
 
אוף.למה הולך לי ככה?!רחליOס
רציתי שיהיה לי תשעה באב טוב.מוסרי.שאני ילמד ויעשה מה שבאמת.ולא סתם..
אבלל..
אוףף. א. השבט שלנו עושה  לילדים מחר(בתשעה באב למי שלא הבין).אז היום ארגנו ועשינו דברים..בקיצור.אין מה לעשות.מטבעיות יש לי חברות מצחיקות.אין מה לעשות.השתדלנו שלא לצחוק.. אבל צחקנו כ-ל כ-ך הרבה..
ובבית. כאילו בכוונה ניסו לעצבן אותי.
לקחו לי תמזרון מהמיטה כדי שיוכלו לישון בסלון במזגן. וציפו ממני לקחת ממיטה אחרת.
וכל מיני דברים אחרים..
Tבל למה?
אני רציתי ללמוד(את מה שצריך) ולעשות דברים רק שצריך.
למה אני צריכה להתעצבן (?!)ומצד שני לצחוק?!
עוד היום לפנייך -אח..
אז מה , לא הצלחת.
 
 
הלאה. מחר. י-ו-ם ש-ל-ם.
תתאבלי. תשדלי.
עם חברות , אפשר לדון על החורבן.
ל"חמם" אותם על נושא מסוים ו - להסביר. לספר.
 
 
למה ה' לקח לך את המזרון?
וואי. מעניין.
 
תנסי לראות בזה ש - ה' רצה לתת לך הזדמנות להתאבל.
להרגיש כמו שם -
בחורבן - לא נראה לי שהיה להם מזרון.
אפשר לקשר את הדברים?!
אולי. תנסי.
 
 
תחפשי את העומק שבדבר.
ו - אל תשכחי. ה' עדיין מחכה לתפילות שלך.
תמיד.
אז אם "לא הלך" עכשיו -
תשתדלי מתי שאפשר.
 
 
 
 
בשורות טובות!
תודה לך=]]רחליOסאחרונה
מממ...גירית
מותר לשים דאודורנט בט' באב?
לא.נדנדה כתומה.
זה סיכה.
בדיוק למדנו אתזה(בלימוד של הנוער) אתמול...
יש מתירים -אח..
 
 
ו - יכול להיות שיש חולקים.
 
בכל מקרה , כדאי לשאול את הרב שלך.
 
 
 
בשורות טובות!
אבא שלי אמר...קוגל ירושלמי
שלא.
תשובה של הרב יעקב אריאל420mal
אלה:
האם מותר לאדם איסטניסט להשתמש בדאודורנט בט’ באב?

תשובה:
נראה לענ"ד שדבר זה בכלל סיכה שאסורה.
אבא שלי אמר שכן. צומועיל!!אתיולה החתולהאחרונה
מה עושים בתשעה באב?רחליOס
אוף.
מעצבן אותי..
מה עושים בתשאה באב?
אי אםשר לקרוא ספרים רגילים..רק ספרים מסוימים..אבל מה? אין הרבה? איזה ספרים? יש המלצות משו?
ממ.. להיות על המחשב.. לא יודעת.. זה עושה לי קצת יסורי מצפון. כי זה לא מה שאמורים לעשות ביום כזה.
ביום כזה אמורים לעשות טוב..
ולא לעשות סתם שטויות.
וכנ"ל לגבי לראות סרטים ללכת לחברות וכו'..
אז אנשים.
עזרה..
סיפוראנונימי (פותח)
יהושע עמד בהר הזיתים וראה את העשן והאש שיצאו מהבית הקדוש. הוא ראה את החילים שנכנסו ללעיר, הם פרצו את העיר והרסו את החומה ,הם לקחו תינוקות מהוריהם ושברו את ראשיהם על החומה באכזריות,הם בעטו בנשים הרות עם מבט של רצח בעינים ,כל זה יהושע הקטן ראה כשהוציאו אותו ואת משפחתו מביתם והורידו לאביו את הכיפה ותלשו את זקנו,ואח"כ רצחו את משפחתו לעיניו.
רק אותו השאירו בשביל שיעבוד אצל המלך נבוכדנצאר. ואז,אחרי כמה שעות שהחזיקו בו הוא שם לב שלא משגיחים עליו והלך בשקט בשקט בלי ששמו לב ועכשיו הוא עומד בהר הזיתים ,בוכה,ולא יודע מה לעשות,ורואה הכל. לפתע מגיח חיל מאחור ותופס את יהושע,יהושע מתחנן אליו "בבקשה אל תפגע בי" אך החיל לא שועה לתחנוניו ושופך את דמו הטהור של ילד יהודי, והולך
ומשאיר אחריו שלולית-שלולית של דם יהודי.
 
בשמים המלאכים מתחננים לפני הקב"ה "רחם על עמך ישראל,לכבוד שמך הגדול והקדוש אם לא למענם" והקב"ה אומר;הזהרתי אותם,שלחתי להם נביאים ולא שבו מדרכיהם הרעים-איני יכול לסלוח 
 
אך כשרחל מגיעה ואומרת;רבונו של עולם,גלוי לפניך שיעקב עבדך אהבני ועבד בשבילי לאבא שבע שנים,וכשהגיע זמן נשואינו אחרי שבע שנים יעץ אבי להחליפני לבעלי בשביל אחותי,ולא קנאתי באחותי ולא הוצאתיה לחרפה.ומה אם אני,בשר ודם,עפר ואפר לא קנאתי בצרה שלי-אתה,מלך חי וקים ורחמן מפני מה קנאת בע"ז שאין בה ממש והגלית את בני? מיד נתגלגלו רחמיו של הקב"ה ואמר;בשבילך,רחל אני מחזיר את ישראל למקומם  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יום עיון בנושא אהבת ה'אדם טוב
מה דעתכם?נעמה*
בס"ד

תקראו את המאמר הבא^^
[לא ארוך במיוחד..]

מה דעתכם?
זה טוב שיותר מתקרבים לחסידות? [ושהחסידות היא כלי להתקרבות של רבים לה']
או שזה פוגע בלימוד תורה וכו'?


[מי שהשתתף בדיון בש"א- תעלו את דעתכם ]
אממ...!צחקן
בעז"ה
 
החסידות זה מצוין.
 
האמונה היא בנשמה, משהו מעל השכל/רגש (זה שיטת הראי"ה לפחות), כי שכל / רגש אפשר לשנות.
 
להאמין בשכל וברגש  קובע אם תקיים מצוות. יותר מזה - את המעשים עושים בשביל למשוך את הלבבות. זה לא אומר שנוותר על המעשים, אולם בהחלט גם להם יש חשיבות, ואם הקב"ה ציווה - צריכים לעשות.
אוי.. צפוי מראש!!שמחה ואמונה
בס"ד
 
היום הרבה דברים שאנחנו עושים לקוחים מהחסידות..
כמו למשל זה שאנחנו מתייעצים עם רב ולא רק בקשר להלכות אלא גם לרב שידריך אותנו בחיים. דבר שלא היה לפני החסידות.. היום בתפילה כשאנחנו מתנוענעים.. מי שמע על לזוז בתפילה?.. לשיר בתפילה?.. כולם עושים את זה היום..
אה.. וד"א.. כותב המאמר מתייחס לברסלב מכלל החסידות ולנ נח מכלל ברסלב.. לא נכונה ההכללה שהוא עשה לענ"ד..
נחמד.אוסנת
אני לא חושבת שהיום כולם נוטים ל'ניאו חסידות' (קופץ על הטרמפ) וכל הנוער נמשך רק אחרי הרגש...
ממש לא חושבת.
יש אנשים שמטבע הדברים שומעים אותם יותר, יש כאלה שפחות.
בן אדם קיצוני או בעל עוצמות רגשיות מתפרצות - הגיוני שישמעו אותו יותר מאשר נער ריאלי עמוק.
 
האם זה יותר טוב?
זה תלוי מה מתאים לכל אחד.
אבל הבסיס צריך להיות אמונה חזקה עפ"י השכל, כי רגש לא נשאר לנצח.
אח"כ שכל אחד יעשה כרצונו. מי ימשיך ללמוד ולהעמיק, ומי שיקרא בלי לנסות להבין - כל אחד מה שנוגע לליבו.
 
תוכלי להביאט'
מקור לקביעה הזו "הבסיס צריך להיות אמונה חזקה עפ"י השכל, כי רגש לא נשאר לנצח" ?
הנה מקור:אח..
"הרגש שהוא מזדקן , חדל הוא מלפעול אך החיים המוחלטים של השכל תמיד מחיים ומחליפים דור חדש של רגש לאחר שכלה הישן"
[אורות הקודש , א' , רנה']
 
ועוד משו -
 
"חטא עצום הוא לבר דעת היכול לברר את אמונתו בשכל צלול אך הוא מניח לעצמו לצלול בים של דמיונות שהמציאות מטפחת על פניהם"
[אורות האמונה , 34]
 
 
 
בשורות טובות.
שבוע מבורך!
 
תודה.ט'
אני דווקא התכוונתי לכתוב בלי לצטט...אוסנת
נאמנה לאי אהבתי ציטוטים מ'אורות'.
אך זמני דל...
וגם אין לי חשק לערוך דיון מולך.
אז בקצרה -
א. לא כל החיים אנחנו יכולים להיות ב'אורות' (מסוג אחר...)
ב. רגש הכבוד למסורת לא יועיל לנו בשעת נסיון קשה. אם לא יהיה לנו ברור בשכל מהי הדרך, אנחנו ננטה לפי הרגש שלנו - שהוא דבר משתנה...
אכן כך.צחקן
מישהו יכול בקשה להסבירנעמהה
בקצרה.. כמה משפטים.. מהי חסידות? ובמה מתבטאת?
 
תודה!
חסידותחשבשבתאחרונה
כתוב במשנה מתנהג לפנים משורת הדין.
 
ורואים שחסידים מקפידים דל הרבה מנהגים ודקדוקי הלכה.
 
שאחרים לא מקפידים. ולאט לאט זה מחלחל לעם כמו שכתבו מעלי.
 
וחסיד אמיתי משפיע גם על חברו שיתנהג כמוהו במידת חסידות.
אני מסכיםאנונימי (פותח)
מי שמתנהג כמו שהוא מתאר,
באמת צריך לחזק את הצד של ההלכות המעשיות.
 
אבל אסור לשכוח שכמו
שהנשמה היא העיקר, אבל הגוף קודם לה,
וכן - השבת היא התכלית, אבל ששת ימי המעשה קודמים -
(ועוד דוגמאות רבות)
כך החוויה הפנימית של עבודת ה'
שמתגלה סביב כל פעולותינו (המצוות ושאר הזמן הפנוי)
היא העיקר,
אלא שהמצוות המעשיות קודמות לה, ומכוונות אותה.
 
(נוסיף בסוגריים,
שכשמתקדמים מבינים שגם המצוות המעשיות
הן עיקר לא פחות מהחוויה,
אך בתחילת הדרך קשה לחוש בזה)
 
וכמו שלא נוותר על אוכל,
כי צריך לעבוד את ה' ואין זמן...
כך לא נוותר על המצוות המעשיות,
כי אנו מלאי רגש והתפעלות.
 
אז יש פה איזון -
את המצוות המעשיות חייבים לקיים,
אבל בעת עשייתן ובאמצעות העשייה הזו -
לבנות את החוויה הפנימית,
את האהבה (וגם היראה - ובפרט יראת הרוממות) אל ה' יתברך.
אני פוחדת מביאת המשיח............מתו"ש
בס"ד
 
ממש אבל............אני פוחדת שאני רעה ו-ה' יהרוג אותי עם כל הרשעים אל תצחקו עלי........
גם בכלל אני יודעת מה יהיה שם??? זה לא מפחיד שאומרים שהעולם הולך להשתנות לאיזה מציאות לא מוכרת?????
אמאלה!!!!!!!!!!!!!!אני לא הולכת לצום בתשעה באב..................!!!!
מצטרפת.. מה הולך להיות???(=טליה=)
*אבל אני בניגוד אליה-כן צמה!(=טליה=)
למה את צמה?ט'
הרמב"ם כותב שני דברים:ii
א. הדברים האלה לא יודעים איך הם יהיו עד שיהיו.
ב. ההבדל היחיד שיהיה בין עכשיו לימות המשיח זה שעם ישראל לא יהיה משועבד אלא ישלוט.
ככל שאנחנו נשתדל להיות לטוביםשמחה ואמונה
בס"ד
 
ואפילו לא במעשים רק בכוונות לבנתיים זה מספיק בשביל ה' כדי לדעת שאת לא עוזבת אותו...
אל תחשבי מה יהיה - העתיד מנין?..
תשמחי עכשיו במה שאת.. ואם את לא שלמה עם עצמך...
אז תקני.. ה' רוצה את הלב שלך..
אם אפשר לדייקשלומי20104
א. הדברים האלה לא יודעים איך הם יהיו עד שיהיו.- נאמר על עולם הבא ולא על ימות המשיח (ד.א מטופש להגיד גם א וגם ב כי הם קצת סותרים)
>>אויש

למי שמחפש בקצרה ופחות בעיון http://www.mnow.co.il/

לט'-לא הבנתי את השאלה..מ'זאת אומרת למה אני צמה?(=טליה=)
??ט'
מה לא ברור?
 
את צמה כי כולם צמים?
כי ככה כתוב?
כי ...
 
כי מה?
לצום זה באמת מיותר!!!!כאילו...מה הקטע באמת??מתו"ש
בס"ד
 
אפשר להתפלל יום שלם, אבל למה לצום?? מה זה נותן?? וזה לא שאני מכורה לאוכל וכו', סתם אני לא רואה סיבה לצום...........(בורות כנראה..יש מצב...)
הסיבה לצום זה חזרה בתשובהשלומי20104
כלומר יש כל מיני סיגופים שהיו פעם(גילגולי שלג ועוד)
בשביל לחזור בתשובה צריך גם סוג של עונש.
מפתיע מאד ברממב"ם הסיבה לצום זה יפשפשו במעשיהם ויחזרו בתשובה ובכלל לא בית המקדש ואין כאן המקום להאריך (יש על זה מלא שיעורים מאוד ארוכים).
בקצרה ממש - (למה לצום בכלל?!?)אח..
 
דבר ראשון -
תהליך התשובה היה פעם מלווה בהקרבת קורבנות.
כיום - אין קורבנות.
על כן , אנחנו לא אוכלים ולא שותים , ו...
אז , נחסר לנו בגוף (שומנים , חלבונים וכדו') - וממילא -
כאילו הקרבנו את עצמינו. קורבנות.
 
דבר שני -
אוכל , שתיה וכדו' , זה אמצעים בסיסיים בכדי שנוכל לעבוד את ה'.
ביום כזה , אנחנו מתנתקים מן האמצעים - ו...
עובדים את ה' ממש. בלי אמצעיים.
 
אלו חלק מן ההסברים ל"צום".
קחי את מה ש"מתאים" לך עכשיו...
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!
 
ט'-(=טליה=)
אני צמה בגלל שכך חכמים גזרו עלינו!
ת'האמת אף פעם לא חקרתי את המשמעות שמאחורי ה"צום"..תמיד ידעתי שזה על חורבן המקדש וכו'..
 
עכשיו כשראיתי מה "אח".. כתב,אני נזכרת ששמעתי את זה איפשהו,אבל לא לקחתי את זה אלי "באמת"..
 
  
אבל בדיוק לכן שאלתיט'
כי לצערך - אנחנו צריכים לקחת את זה באמת
מםחדת ממי? מהמשיח?!?אח..
[תגובה למישי בפורום באותו הענין , קחי את הענין לעצמך.]
 
לכי אחרי האמת. בינך לבין עצמך.
את חושבת שאת בדרך הנכונה? אין דרך אחרת יותר נכונה?
אם את מפחדת - אז יש דרך אחרת יותר נכונה.
או ש...לא. את בדרך הנכונה - והיא מפחידה.
העיקר > תבדקי את הענין לאמיתותו.

"אני יודעת שיש בי המון מה לתקן אבל זה לא מזיז לי"
צודקת. אם זה כך - מבין אותך. תמשיכי לפחד -
או יותר נכון - אל תפסיקי לפחד. כי....אשכרה , זה מפחיד. את בצרות - ו...מצרות - פוחדים.

בדיוק הייתי השבוע באיזשהו מקום - ישב שם מרצה כזה , באים אנשים והולכים.
[היינו 3 - אני , עוד אחד שבא הלך , ואחד אחר החליף אותו , ואחד נראה לי חילוני עם כיפה]
אוקצור - הוא אמר לנו - "מידה כנגד מידה , זה מפחיד?"
ו...התשובה שנאמרה:
למי שמשתדל - זה לא מפחיד. יותר מזה - זה טוב.
למי שלא משתדל - זה מפחיד. וואחד מפחיד.


ו...אם נסכם - זה יהיה בערך כך -
תראי באמת ממה את מפחדת.
אם את לא מפחדת מהמצב בו את נמצאת - תפחדי [מהגורל העתידי]. "תמותי" מפחד. יש לך על מה...
אם את מפחדת מהמצב שבו את נמצאת - תפחדי. אבל >
תדעי , שבעוד כמה ימים - או יותר נכון - תוך שניה , את יכולה להפוך את עצמך לאחת שלא מפחדת
מהמצב הזה. רק אם...תרצי באמת [!!] להשתנות ולא תפחדי מה - "דוסיות".
תחשבי על זה. עדיף כמה שיותר - בינך לבין עצמך. בינך לבין האמת שלך.


אגב , עכשיו זה חודש "ההתחדשות" -
את יכולה לקחת איתו טרמפ...
המון בהצלחה!!

*מפחדתאח..
רק בגלל הפחדים האלהאורושקוש
המשיח עוד לא בא. כי אנחנו מפחדים ואז גם כשאנחנו מתפללים שיבוא זה לא באמת מכל הלב.
זה גם אחד הדברים שמעצבנים אותי. צריך כבר מגיל קטן ללמד את חשיבות המקדש. צריך לגרום לזה שכל שניה נחכה לו בלי לחשוב בכלל.
כל השנים אנשים חיכו למשיח, ואנחנו-אנחנו במקום לחכות כמוהם אנחנו פוחדים.
שלא תבינו ממני לא נכון. גם אני מפחדת אבל אני משתדלת לא לחשוב על זה. פשוט להתפלל ולחכות למשיח. אני גם סומכת על זה שאם אמרו שצריך לחכות לו אז מחכים ויודעים שיהיה טוב.
 
שנזכה במהרה בימנו לביאת המשיח. אמן.
בקשר לצוםאורושקוש
אנחנו מתענים על חורבן בית המקדש. והלואי והיינו מרצוננו מתאבלים על חורבנו בלי ש'חכמים יגזרו עלינו' כמו    ש(=טליה=)כתבה.  
גמאני ממש ממש מפחדת במיוחד בגלל ששמעתינאווש!
שאיזה רב אחד אמר (אנלא זוכרת כרגע את שמו) שהוא לא רוצה להיות בימות המשיח כי מלמחת גוג ומגוג תהיה ממש נוראה והוא מעדיף למות לפני כן אז אני מתוודה שאני לא מתפללת בלב שלם שהמשיח יבוא...הדבר היחיד שבגללו אולי אני כן רוצה שיגיע זה שאם הקב"ה אמר שימות המשיח יהיו ימים טובים אז זה כנראה באמת מה שיהיה אז אני כבר לא יודעת מה לחשוב....אפשר חיזוק???
קצת פירוטשלומי20104
נ"ל שרב אומר ייתא ולא אחמינה-כלומר שתהיה גאולה ואני לא יהיה בה.
רב יוסף ענה לו (אני לא זוכר בארמית) אני רוצה להיות ויותר מזה אני רוצה להיות בצל של הגללים של החמור של המשיח.
כלומר רב יוסף(שכידוע היה עוור ובכל זאת "ראה" הרבה יותר למרחק) לא אומר שלא יהיה צרות אלה למרות שיהיו צרות אני רוצה להיות וזו זכות ענקית קשה מאוד אבל לא מוריד בכלל מהזכות.
וד.א. אם נברר קצת במקורות נגלה שימות המשיח לא יהיו עוד יום או עוד חודש או עוד שנה אלה הם עכשיו
לדוגמא כתובשבימות המשיח הארץ תיתן פריה בעין טובה וואם נבדוק עד לפני מאה שנה הארץ היתה שוממה(מרק טווין כותב שבכל ארץ ישראל לא מצא כמעט עץ אחד)
פתאום היום אנחנו יודעים להפריח חול(שנזכה לחזור ולהפריח).
ויש עוד הרבה דוגמאות.
רק לא לפחוד מימות המשיח.
(זה בערך תמצות מצומצם מאוד מאוד של שיעור של הרב יעקב לבנון)
בזכותכן תבוא הגאולה אין דאגהבן ציון גגולה
ב"ה
 
המשיח כבר בא ופועל בעולם , לשמור על צניעות וקדושה
ולאהוב אהבת ישראל גדולה
אם תרצו לא יהיו צום בט' באב  - צריך לעשות פעולות
של אחדות שאומר נשיא דורנו - והרבי מתגלה
בורא עולם - יש לך עם קדוש  - עד מתי ?
אני לא מאמינה בכלום!!אין לי כוח לאלוהים הזה וזהו!מתו"ש
 
וואלה?!אח..
ו...נראה לך שאת שאת חושבת זו המציאות?
ז"א...נראה לך שאם לא תאמיני אז - לא יהיה?!
ו - אם תאמיני , אז יהיה?!
 
להזכירך:
אם יש או אין אלוהים - זו עובדה.
עם עובדות לא מתוכחים.
 
אם תעצמי את העיניים , חבל...
את תפלי בבור. זה כואב.
 
לכן , וואלה , תפתחי את העיניים ו -
תבדקי את הנושא.
 
ו - אם תרצי , תבדקי אם יש אלוהים.
כי לי נראה - מההוכחה למטה - שיש...
הנה היא:
 
 
לכל נברא יש בורא. שולחן - נגר יצר אותו. אוטו - מכונאי. מוכרח להיות שיש בורא ראשון שהוא לא נברא. כי הרי - אם הוא נברא , הוי אומר שיש לו בורא [ע"פ מה שאמרנו] ואז יוצא שהוא לא הראשון. א"כ ראשון הבוראים הוא בורא ולא נברא. מוכח שיש אחד שברא את כל העולם והוא לא נברא. משו דומה: לכל מוגבל יש מגביל. השולחן מוגבל ל חצי מטר. האדם לשתי מטר. אם האדם רוצה לקפוץ קלומטר באויר - הוא לא יכול - הוא מוגבל. אז ראשון המגבילים - חייב להיות שהוא מגביל ולא מוגבל , כי אם הוא מוגבל - הוא לא ראשוןשהרי היה לפני מי שברא אותו. [ע"פ מה שאמרנו שלכל מוגבל יש מגביל] אם כן יוצא שיש מגביל שהוא לא מוגבל - זה הוא אלוקים! מכאן מוכח שיש אלוקים - הוא , זה שבורא לכל הנבראים - לו אני , את , הוא והיא קוראים אלוקים! אני לא מתפלל לה' כי קוראים לו אלוקים. אני מתפלל אליו ועושה את מה שהוא רוצה שאני אעשה כי הוא מלך העולם. הוא בורא ולא נברא. מגביל ולא מוגבל.
 
 
סתם שתדעי , ביהדות -
לכל שאלה יש תשובה. ו...אמיתית.
הכל תלוי באמת הפנימית שלך!
ו...תזכרי - המציאות לא משתנה ע"פ המחשבה/הרצונות שלך.
 
 
בשורות טובות!
למתוקה שכזאת...מורצי
בסדר, אנחנו באמת לא יודעים מה יהיה כשבית המקדש יבנה בע"ה!
וזה באמת יהיה מציאות לא מוכרת..
אבל תביני- ביהמ"ק זה הלב של עמ"י!! כשלגוף אין לב (שהוא הדבר הכי חיוני) הגוף לא מתפקד! וכשלעמ"י אין את ביהמ"ק חסר לו משו גדול!
וזה שהיום אנחנו לא מרגישים חיסרון בכך שאין את בית המקדש,זה רק בגלל שנולדנו למציאות כזאת!! אבל אין לנו מושג עד כמה זה דבר עצום כשביהמ"ק יבנה בע"ה!! הקב"ה ישרה את שכינתו, נדע אם אנחנו חוטאים, נרגיש את הקב"ה הרבה הרבה יותר קרוב אלינו!!.. זה לא נראה לך דבר אדיר??!!
הקב"ה אוהב אותך וכל אחד ואחת מעמ"י!! את הבת שלו!!
אבא לא סתם מעניש את הבן שלו, אבא עושה את זה רק לטובת הבן שלו..
והקב"ה רואה את ההשתדלות שלנו להתקרב אליו לקיים מצוותיו..
ו..כן! הוא גם רואה את ההשתדלות שלך!!
 
שנזכה בע"ה לבניין ביהמ"ק בקרוב ממש ממש!!
 
חס ושלום צדיקה את בת של בורא עולםבן ציון גגולה
ב"ה
 
מה הבעיה באמת אנא הגדירי אותה
 
אנחנו כולנו בפורום הזה אנשים פשוטים אך
 
יחד נוכל לעזור , למה את חושבת שלבורא עולם אין כח?
מתוקה שכזאת-אורושקוש
אם לא היית מאמינה בקב"ה לא היית מפחדת מהמשיח....
שתגיע מלחמה היא תאמין ועוד אייךך..אנונימי (פותח)
גם אני מפחדזית שמן ודבש
אלא שאני טחען שאפשר למנוע את מלמחת גוג ומגוג באצמעות חזרה בתשובה
הרבי מלובביץ אמר..חיים שלמה
שיצאנו ידי חובה ממלחמת גוג ומגוג בשואה האיומה ולכן לא  יהיה תהיה מלחמה כזו והעבודה היחידה שנשארה היא לקבל פני משיח צדקינו ואיך?? על ידי עבודת השמחה כלומר שבני ישראל עשו את כל הסגולות לביאת משיח מה אם כן נשאר אומר הרבי עבודת השמחה שעל ידי זה שנעבוד את הקב''ה על ידי שמחה כך נפעל להתגלותו וזרוזו של משיח צדקנו אמן ואמן.
להוסיףחשבשבתאחרונה
שאפיחללו לא נעבור תהליך של מוות ותחיה כמו כולם. אלה פשוט זה ימשך החיים אל החיים בגאולה בלי מיתה באמצע.
 
וגם הרשעים ואף חלק מהגויים ישארו בחיים.
אההה...שבת בפתח , ו - אני ב - ...  אח..
אהלן לכוווולם!
 
משו יפה מאוד. לא ארוך -
חמוד. ו...טוב לנשמה.
 
 
פרשת השבוע פרשת??
"דברים".
יפה מאוד -
אז...
 
ככה , בתחילת הפרשת משה פותחת בדברי תוכחה לעמ"י. הוא עובר איתם סקירה היסטורית על מה שעבר עליהם
ועל אבותיהם...ו - מוכיח אותם. מסביר להם מה ה"בעיות" שהם עשו.
 
וכך מופיע בפסוקים:
 
א , כב "וַתִּקְרְבוּן אֵלַי כֻּלְּכֶם וַתֹּאמְרוּ נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ וְיַחְפְּרוּ-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ" [חטא המרגלים]
ו - בהמשך כתוב: [בפרק ה' -]
יא  "וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כָּל-רָאשֵׁי שִׁבְטֵיכֶם וְזִקְנֵיכֶם.  " [במעמד הרב סיני]
 
מסביר רש"י -
כאן - ב"חטא המרגלים" - הקרבה שלכם הייתה בערבוביא , כולם באים כאחד.
האא..."קופצים" עלי. בלי לכבד את המובגרים. דוחפים. במהומות. כולם. ביחד.
> אוקי. את זה אנחנו מבינים למה משה אומר להם - כי הוא מוכיח אותם - "כולכם באתם ביחד , דחפתם את הגדולים. לא באתם בסדר. ל - בקש את המרגלים" <
 
ו - ממשיך רש"י - ו - שה"ותקרבון" של "מעמד ה' סיני" - היה עם כבוד. ילדים כבדו את המבוגרים.
המבוגרים כבדו את הראשים וכדו'.
 
אז...רגע , עולה לנו השאלה - הרי אמרנו שכל מגמת משה כעת היא להוכיח את העם על הדברים הלא טובים שהוא עשה.
א"כ - מה הוא מוכיח אותם כאן?! שהם נתנו כבוד לזקנים במעמד הר סיני?!
זו תוכחה?!
מילא את ה"אי כבוד" שהם הפגינו , ואת המהומות שהם עשו בפנייה שלהם אל משה לגבי חטא המרגלים -
זה , מובן מדוע הוא אומר להם את זה עכשיו - כי הוא מזכיר להם שהם לא התנהגו יפה. זו תוכחה.
אבל - את ה"כבוד והסדר" בקריבה אל משה במעמד הר סיני - למה הוא מזכיר עכשיו?! מה לא טוב בזה?!
 
ו...עכשיו לתשובה המתוקה -
 
משה אומר לעם ישראל - "זה לעומת זה".
תראו , שהייתם צריכים לבוא על דבר רע - כולכם באתם. במהומות. כולם רוצים לדבר. חשוב לכם ה - תשוקה לשינוי.
אם כך - אומר משה לעמ"י - איפה ה"תשוקה" לשינוי במעמד הר סיני?! איפה?! מה? שזה מגיע לרוחניות כולם בורחים??
פתאום אתם "אנשי תרבות"?! מה קרה?! איפה הרצון העז של כל אחד לדבר?!?
ו - זוהי תוכחת משה לעמ"י. אם כן מובן יופי. גם ה"סדר" בקרבתם במעמד הר סיני , גם זה קשור לתוכחה.
יוצא שיש לנו כאן שני תוכחות בענין עצמו -
הראשונה - למה אתם מופרעים ולא מכבדים את הגדולים ממכם , דוחפים ועושים מהומות?! איפה הכיבוד?!
איפה ה - "והדרת פני זקן"?!
ו - השניה - אומר להם משה - יודעים מה , אם אתם כאלה "בעלי רצון" - אם כל אחד רוצה לדבר , אז...
איפה זה היה במעמד הר סיני?! מה? "נעלם" לכם הפה?! מה קרה ששם כולם שתקו ונתנו לגדולים כבוד?!? פתאום אתם כן "מתורבתים"?! שזה מגיע לרוחניות - כולם שותקים?! מה...?!
אלו הן תוכחות משה לעמ"י.
אומר משה לעם ישראל - תהיו עקביים ו - אמיתיים. לאורך כל הדרך.
לא רק שבא לכם - תצעקו , אלא - תלכו עם רצון ה'. שיכאב לכם גם על דברים "רוחניים".
 
 
תודו שזה חמוד.
קרדיאט ל - בעל "חידושי הרי"ם" על הפירוש הנפלא הזה...
 
 
נהנתם?
קפיץ קפוץ - שיהנו בעז"ה גם אחרים...
 
 
שתהיה בעז"ה שבת שלימה לכם ולכל עם ישראל.
שנזכה לשבת מבורכת עם מלא אור....
א-מ-ן.
יפה מאוד!!נעמונת!!!
מצחיק.. לפני זה לא חשבתי על הקושי.. כשהעלתה אותו זה באמת מעניין! ואז אתה הבאת גם תשובה טובה
מקסים! תודה רבה!(=טליה=)
שבת מבורכת שתהיה לנו בעז"ה!שואף להתנחל
ממש יפה!!!!צ.מ.צ
שבת שלום!!!
יפה שכויח!מותר להעתיק ולפרסם נכון?אנונימי (פותח)
(קראתי את הכל כולל הסוף אבל זה כדי לוודא שאכן מותר לפרסם גם במקום אחר)
בודאי! מצוה! אח..אחרונה
תבורכו...
 
זכויות יוצרים של ה'.
 
 
 
בשורות טובות!
היום עיון של מכון מאיר שבוע הבאעב"מ
למישהו יש את הפרטים?
היה איזה קובץ על זה באתר שלהם אבל אני לא מוצאת...
מה השיעורים?
באיזה שעות?
 
אם יש למישהו קישור לפלאייר אני אשמח...
 
תודה!
"להתאחד עם האחד בשעה אחת..!"בת מלך =)
טוב אז למי שלא יודע יצא "מבצע" כזה בארץ (וזה כבר הגיע למלא ארצות בעולם) בשעה אחת בדיוק כל יום אומרים את "שיר למעלות אשא עייני.." - עוזבים את כל העיסוקים ואומרים את זה..
אז תצטרפו למלא אנשים שעושים את זה..תעשו תזכורת בפאלפון או לא יודעת איפה..
 
מי שרוצה לקרוא סיפור על זה מוזמן :
יום אחד בזמן שהמוכר שקל עגבניות לר' היה לו ציפצוף בפלא' ר' לקח את הטלפון וראה שכתוב "תהילים השעה אחת" ר' באמצע השוק התחיל לומר שיר למעלות המוכר שראה אותו היה בטוח שקרה לו משהו נורא גם הוא הצטרף ואמר שיר למעלות שאר הקונים ראו את זה וגם הצטרפו לשיר המעלות.. (הייתי רוצה לראות את זה..)
אח"כ המוכר שאל מה קרה ?..ור' ענה השעה אחת..(נראה לי אח"כ הוא הסביר לו והמוכר הצטרף גם ל"מבצע") 
איזה צחוקים!בת אל123
אנחנו עושים את זה באולפנא שלי וביסודי שלידנו בשעה 12....
וגם לנו אמרו להפיץ את זה לכולם...
בתכלס זה יוצא מצוין...
אומרים גם ב-12 וגם ב-1.....
הלוואי שזה יקדים את ביאת המשיח!!!!
כן, זה כ"כ יפה.אוהבת את אבאאחרונה
בס"ד להש"ית
לשמוע את כולם שרים בדיוק בשעה 12 את "שיר למעלות".
במיוחד שזה נעשה ביחד.
שנזכה כבר לביאת המשיח, אמן!
 
אמונה בקשר לפצעיבגרותאנונימי (פותח)
שלום!
רק רציתי להעלות נקודה קטנה לכאן לא הרבהזמן
 
אנשים אנימכיר את הדבר הזה הייתי נראה בצורה שעדיף שלא תדעו לא חושב שראיתם אי פעם כזה דבר פצעי בגרות שכבר היו ממש קטסטרופה אבל לקחתי תרופה (את מי שזה מעניין זה רקואטן. נכון שזהלא כ"כ בריא אבל לפעמים חייב לקחת את זה)
לא האמנתי ב-ח-י-י-ם שבדרך הטבע אצא כמו שאני עכשיו
זה לא הגיוני
 
ומבטיח לכם התפילות שלי ב"ה הגיעו למעלה שברו את השמייםלא התרופות עזרו לי להגיע למצב העכשוי (הם רק השליח)אין מצב נראה לי עם תרופות להגיע למצב שלי עכשיו ממה שהייתי אזאבל באמת זה רק מה' רק התפילותעזרו והגיעו למעלה
 
 
לכן רציתי לומר לכם אנשים יקריםפצעי בגרות זה כואב ולא נעים בכלל אבל תדעו שהכל מאת ה'תבקשו ממנו תתחננו אל תרפו גם אם זה נראה כאילו הוא לא שומע הוא שומע היטב
תמשיכואתם יכולים לצאת מהכל בעזרתו
בלעדיו אין כלום עכשיו ב"ה הפנים שלי חלקות בזכות ה' יתברךממצב של....לפנים חלקות הייתי אצל הרופא שאמר "לא יאומן"
אז תבינו מזה (המצב שהייתי בו לא נראה לי שראיתם כזה אף פעם) וב"ה יצאתי מזה לגמרי
בזכות ה' תמיד כדי ללכת עם ה' לפעמים הוא שומע ורוצה שנצער אליו עוד
לא נתיאש
הוא שומע
והוא רוצה רק לטובתינו
 
לכן על פצעי בגרות כמובן שצריך לעשות את ההשתדלות אבל לסמוך על ה' לבכות לפניו הכל
 
 
 
כיף לספר את זה בלשון עבר אני רק בבמה הזו חייב להודות לה' יתברך
הנה מול כולם ה' בלעדיך לא הייתי זז היום כלום תודה רבה על הכל
ה-כ-לאני אוהב אותך באמת גם בזמנים הקשים
 
 
 
בהצלחה לכל המתמודדים!
תתפללו הרבה ובעז"ה יהיה טוב
 
מה הקשר לפורום?שואף להתנחל
הזה שצריך להמשיך להאמין ולא להתייאששירסאחרונה
דרושים שותפים דתיים (ללא השקעה)אנונימי (פותח)

שותפות ארבעת המינים אתרוג המכשירה שותפים מלאים לשיווק ארבעת המינים בפריסה ארצית.

שותפות אתרוג מחוייבת לאיכות,רצינות ואמינות אשר תוביל את כל מעורבים בה להצלחה מכסימלית

על בסיס ניסיון של שנים המועבר לכל השותפים איתה.

 

אנשים דתיים בכל הגילאים המעונינים בהכנסה  נוספת גדולה בתקופת חגי תשרי הכנסו ל:

 

www.atrog.co.il

 

נ.ב

ניתן להרוויח גם בלי לעסוק במכירות- בדקו את תוכנית משווקי השותפים שלנו.

 

שותפות ארבעת המינים אתרוג,

הכשרה ליווי ותמיכה,

ללא סיכון וללא השקעה כספית.

 

הצטרפו להצלחה!!

בעקבות התקלויות רבות מידי המושג...דינה ברזילי
רציתי לברר, אם מישהו כאן יכול להסביר לי-
מה פירושו המדויק של הצירוף: "יימח שמו"?
ומדוע כ"כ נורא לומר אותו?
אולי...קוגל ירושלמי
שהשם שלו יימח?
יימחק?
אני לא ממש יודע את הפירוששלומי20104
אבל הסיבה שהוא נישמע נורא כי הוא נאמר במקור על עמלק "כי מחו אמחה את זכר עמלק" ואפילו לא על שאר הגויים.
ק"ו לא על יהודים.
נראה לי שהמקור בתהיליםאנונימי (פותח)אחרונה
מזמור קט פסוק יג - "...בדור אחר ימח שמם".
 
המשמעות לענ"ד -
כיון שהשם של אדם מסמל את המהות שלו,
אז הבקשה על מחיית השם,
משמעותה השמדת מהותו.
 
זה כמובן דבר חמור למדי.
שאלה..אנונימי (פותח)
מישהו יכול להגיד לי איפה כתוב "ענבי הגפן בענבי הגפן דבר נאה ומתקבל"..?? (פרק פסוק מקום)
 
תודה רבה !!
 
 
יומעולה !!
ויקיפדיה--נעמונת!!!

ענבי הגפן בענבי הגפן (דבר נאה ומתקבל), היא אמרת חז"ל שנשתרשה בשפה העברית המתארת שידוך הולם בין גבר לאישה.

יסוד האמרה הוא במסכת פסחים דף מ"ט עמוד א': "תנו רבנן, לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם וישיא בתו לתלמיד חכם. משל לענבי הגפן בענבי הגפן דבר נאה ומתקבל. ולא ישא בת עם הארץ, משל לענבי הגפן בענבי הסנה דבר כעור ואינו מתקבל".

 

תודה רבה !!אנונימי (פותח)אחרונה
יומעולה..
סיבוב השערים - מחר!יוסי פ.
מחר יתקיים בע"ה סיבוב השערים של ראש חודש מנחם-אב.
כמה הודעות חשובות:
א. לא תהיה מוזיקה.
ב. נא להביא שופרות.
ג. נא להגיע לפני הזמן ולא לאחר. צפוי עומס.
כמו כן, אנחנו רוצים לשלב בסיבוב סיום מסכת - מי שרוצה לסיים - נא לתאם איתי.
 
הרב דב ליאור היה פעם בסיבוב?שמחה ואמונה
 
 
כןאנונימי (פותח)אחרונה
שבט תשס"ג
ואדר תשס"ז
שירה.... מה קורה פה בפורופ הזה??. אני מסתבכת...אנונימי (פותח)
דברי עם חברה שלך והיא תעזור לך צדיקה.אוהבת את אבאאחרונה
בס"ד להשי"ת
תהני פה!
זעקה גדולה - צו 8 !!!אנונימי (פותח)
על דעת הצדיקים , גדולי ישראל , רבני ירושלים וצדיקי הדור (עדיין אין אישור לפירסום שמם) , יוצא לדרך העניין הבא :


זעקה גדולה

על המצב הנורא השורר בארצנו.

לב מי לא יחרד לשמע אוזן תדאב נפשנו המצב המזעזע אשר שרוי בו עם ישראל,כאשר עומדים עלינו לכלותינו מקרוב ומרחוק ואין איתנו יודע עד מה להשית עצות בנפשנו בשל מי ובשל מה הסער הגדול הזה.

אשר על כן נקרא בזה לאחינו בני ישראל בכל מקום שהם להתחזק ולשווע וליטול חלק בשלושת ימי תורה תפילה וגמילות חסדים ברצף של 72 שעות ממוצ"ש כ"ז אב עד כ"ט אב ער"ח אלול. (17-19 לאוגוסט למניינם) :
ולקרוא בקול גדול ליוצרנו ובוראנו יתברך שיושיענו מצרותינו ויאמר למשחית הרף ולצרותינו די.


והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים, ישמע שוועתינו ויאזין תחנונינו ויצילנו מכל גזירות אכזריות ויחיש פדות נפשינו בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

ההתארגנות: אנו זקוקים לכל סוג של עזרה לקראת ההתארגנות לשלשת ימי התפילה , וכל הלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

כל עזרה בנושא הפצת הפליירים במקום מגוריך , משלוח מיילים לחבריך ובני משפחתך , הטבעת הודעה זו בפורומים ובקבוצות דיון , פירסום בפייסבוק וכיו"ב , כל אלה ועוד... יתקבלו בברכה.

אנא , צור עימנו קשר להתגייסות למשימה הקדושה.
http://www.tzav8.co.il
או:
http://www.emergency8.co.il
שלושת השבועותשואף להתנחל
תגידו,אחינו,זה שהיום צום או עכשיו תקופת שלושת השבועות זה אומר שאני חייב להיות בעצבות?
אני עכשיו בתקופה כזאת של עצבות..כמה חודשים...ולחפעמים אני קצת יוצא מזה ושמח והכל...
אבל עכשיו כל הזמן בשלושת השבועות אני פתאום רוצה להיות שמח ולרקוד ולהסתכל על העולם..אבל אני לעצמי:הלו,שלושת השבועות..צריך להיות עצוב.."
קיצור,חבריה,מה אתם חושבים?
עצבות?!?אח..
אף פעם.
 
אז מה כן?
צער.
 
מה ההבדל בניהם?
צער פירושו - "אבל" בהפרש בין המצוי לרצוי ו - רצון לתקן , להתקדם הלאה.
עצב פירושו - "אבל בהפרש בין המצוי לרצוי ו - ליפול. לא לקום.
 
ככה ש...
בשלושת השבועות אנחנו לא צריכים להיות בדיכי' , או בעצבות.
אלא , בצער.
להיות בצער. ו...לאו דוקא לאו עם דמעה -
אלא , שיהיה לנו כאב על העבר וההווה - ו -דאגה על העתיד - רצון להתקדם.
 
שמחה , לא סותרת את הצער.
הוי אומר , יכולה להיות באדם גם שמחה , ו...גם הצטערות בו זמנית -
וזה לא סותר. למה? כי זה מדובר על שני דברים שונים.
 
אם אני דואג על בית המקדש ומתאבל עליו , זה לא אומר שאם התקדמתי בעבודת ה' - אסור לי לשמוח. זה לא אומר שאם עזרתי לזקינה לסחוב סלים ברחוב אסור לי לשמוח.
אני...גם יהיה בצער [על המקדש וכו'] - וגם שמח [על ההתקדמות וכו'].
 
שאנחנו לא שומעים שירים וכדו' בשלושת השבועות , זה בכדי ש -
"אחרי המעשים ימשכו הלבבות" ו - לא נשכח מהצער.
אבל , מה שגזרו חכמים , גזרו.
ו...לא מעבר לזה.
 
אדם מאמין - כל הזמן שמח.
אבל , גם - כל הזמן בצער.
סותר?
לא.
למה?
כמו שנאמר למעלה.
 
 
אז מה עליך אחי?
ככה , קודם כל - תעיף תמיד , אבל פשוט תבעט בעצבות.
לא מתאים לך. במיוחד לא לך - כבן של מלך , שמקבל הכל לטובתו.
תחשוב , אמונה , מחשבה , תורה - ו...תראה , לא תהיה בך עצבות עוד בעז"ה.
הלאה , מה לגבי שלושת השבועות?
תהיה בצער. על גלות השכינה. על אי-ביה"ק. על גלות עמ"י - "גלינו מארצינו , ונתרחקנו מעל אדמתינו - ואין אנו יכולים להקריב...". [ו...זה לא סותר את זה שאנחנו בתקופת "אתחלתא דגאולה". בבד בבד , אנחנו גם בגלות רוחנית - עיין ערך - "צפון תל-אביב" או "אילת"....]
מה תמיד?
שתהיה בך השמחה.
סותר?
לא. תהיה שמח על ההתקדמות שלך בעבודת ה'. אבל , מצד שני - בדיוק בימים האלו (ביותר. ובכלל בגלות -) תחשוב - "ותחזינה עינינו בשובך לציון..." - איי , כמה כואב -מצער שאין בית מקדש... ו - כמה שמח שעולם היהדות מתפתח. ו...כמה מצער ש...השכינה לא איתנו.
 
שמחה וצער בו זמנית.
לא סותרים זה את זה , כאשר הם על שני דברים שונים...
 
 
אח שלי , המון בהצלחה!
שנזכה בעז"ה לבנין בית המקדש במהרה , ו...
אז , השאלה שלך לא תהיה רלונטית בעז"ה.
א-מ-ן.
 
 
 
אח.. לפי דבריך.. אפשר להיות גם שמחים וגם להצטער אזנעמונת!!!
למה אסור לשמוע שירים או לחדש דברים וכדו'?!
למה נוהגים מנהגי אבלות?! אני יודעת שעל החורבן אבל.. אני יכולה להצטער בלב ולשמוח עם שירים ועוד..
כי אלו תסמינים של אבלים..שמחה ואמונה
שאלה יפה.אח..
רק ש - זה קשה רק עלי??
את לא מסכימה עם זה שאפשר להיות גם שמח וגם בצער??
 
מה הפירוש "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב..." [ה' יראה לנו מזה..] ו - מצד שני יש דברים שאומרים לנו...להיות בצער...?!
 
סתירה??
נעצים את הקושייה ונוסיף , הרי בתשעה באב , אסור ללמוד תורה.
למה?
כי זה משמח.
תשאלי - ובצדק - הרי...."שמחה לחוד ועצבות לחוד"?!
 
טוב , ננסה לענות.
 
קודם כל , נחשוב רגע , השירים וכו'...
זה - מפתח בנו רק (!) שמחה שאנחנו צריכים להיות בה?!
או...שזה נוגע ב"שטח הכבוש" של הצער שאמור להיות לנו בימים אלו?
 
נראה לי שזה נוגע. ו...לו במעט. השטח שעכשיו צריך להיות תפוס בצער ,
נוגע בו השמחה הזו שנובעת מה"מוזיקה" וכדו'...
מהו השטח??
חכמים הגדירו. ו...ע"פ השטח , הם גם אסרו את הדברים שיכולים להכנס אליו.
[חתונה וכו' , ולאחר מכן , שראו שגם דברים אחרים יכולים להכנס - ושאפשר להסתדר גם בלעדיהם - אסרו עוד דברים כמו מוזיקה וכדו'...]
 
ככה ש -
זה מוגדר.
ו , על פי ההגדרה , בכדי שלא נכנס לשטח ההוא , באו חכמים ואסור מה שאסרו.
כי - מה שהם אסרו , יכול לפרוץ לשטח ה - "צער".
(תפתחי את זה עוד אצלך במחשבה. תבדקי אם זה אמיתי.)
 
 
לגבי איסור לימוד התורה בתשעה באב , כי - זה משמח.
למה באמת אסור? הרי אלו שני שטחים שונים??
אולי (תקנו אותי אם אני טועה) ביום שכזה , באו חכמים ואמרו -
"כל המחשבה - היום כולו - צריך להיות תפוס לשטח הצער".
ממילא - אפילו שאפשר להפריד את השמחה מהעצב - לא נלמד תורה.
כי...תורה , משמחת. ו - היום , זה יום (כולו) של צער.
ממילא - לא לומדים תורה כי זה משמח...
אבל - לא בגלל שאנחנו בצער - א"א ללמוד תורה.
ש...הרי גם בשלושת השבועות אנחנו בצער ו - צריך ללמוד תורה.
 
 
לסיכום: חכמים אסרו את מה שיכול לגעת בשטח שהוגדר כשטח של "צער".
שטח בצער הוגדר ע"פ חכמים. זמן הצער גם הוגדר ע"פ חז"ל.
 
זה מה שעלה לי עכשיו בראש.
אני מקוה שזו האמת. תקנו אותי אם אני טועה.
 
 
מקוה שהובנתי.
שבוע מבורך!
תודה!!זה מסביר את זה פחות או יותר.. אבל בכל זאת..נעמונת!!!
(נפלתי עכשיו על הקטע של השירים..)

יש גם שירים על החורבן ועוד שירים שקטים שלא גורמים לי להתחיל לקפץ או לא להרגיש שום צער.. להפך יש המון שירים שהם עצמם מצערים או סתם שירים שקטים שנעים לשמוע.. וגם את זה (למרות שלא לכל הדעות) אסרו..
אז למה זה?!


אולי כי -אח..
"לא פלוג רבנן".
 
כלומר: יש מי שיגיד , הגבול של "שיר מצער" לבין "שיר מצער" שגם עם שמחה -
דק מאוד. ו...לא נתחיל עכשיו לפלג.
 
(חוץ מזה שיש מי שמתיר כמו שאמרת...כנראה שלא חושש לזה.)
 
ו - עוד משו , תבדקי רגע -
גם השירים ה"עצובים" (המצערים) - הם...
נטו צער?!
אין לך כזה...שמחה פנימית על דברים אחרים מזה??
כמין רוגע נפשי....גם על דברים אחרים , אין?!
(לא לחינם יש ששומעים בכדי לצאת מהצער , שירים עצובים. זה פשוט מרומם אותם.)
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!
דוגרי- צודק!נעמונת!!!אחרונה