שמרטפות\יחוד?צ.מ.צ
כן.יהודי מרמ"ג
שולחן ערוך אבן העזר סימן כבotk100
סעיף ה
לא תתייחד אשה אחת, אפילו עם אנשים הרבה, עד שתהיה אשתו של אחד מהם שם. וכן לא יתייחד איש אחד, אפילו עם נשים הרבה. הגה: וי"א דאשה אחת מתייחדת עם שני אנשים כשרים, אם הוא בעיר (טור בשם הרא"ש). וסתם אנשים, כשרים הם (ר"ן פ"י יוחסין). אבל אם הם פרוצים, אפילו עם י' אסור. וכל זה בעיר, ט אבל בשדה, או בלילה אפילו בעיר, בעינן שלשה. (ב"י בשם הראב"ד) אפילו בכשרים (גם זה טור בשם הרא"ש). (ח) ויש מתירין איש אחד עם נשים הרבה, י אם אין עסקו עם הנשים (טור בשם רש"י).
אבל הוא עדיין לא בן 13..אז מה הבעיה??(=טליה=)
יחוד קיים עם מישהו מגיל תשע שנים ויום אחד.יהודי מרמ"ג
מגיל 9?! אני שומרת קבוע על בנדוד שלי בן 9!!!שירס
דעתך יפה ואולי גם הגיונית אבל לפי מה שהבנתי את עודotk100
אני מתאר לעצמי שיש מחלוקות בנושא אז תשאלי את הרב שלך ואם אין כזה אז את הרב של אביך
אני לא שאלתי רב אבל ממתי יש בעיה עם ילדים קטנים-עין שלישית
תאמת שאני לא בקיא כל כך אבל אני מעריך שהוא הסתמךotk100
אגב יש הרבה הלכות שילד מקיים לפני הבר מצווה חלק בגיל 3 חלק בגיל 9 ואם אני לא טועה גם חלק בגיל 11
הוא צודקהרועה
טוב...-עין שלישית
בן דוד זה פחות בעיהנועמיק
אכן זה ייחוד עם בן מגיל 9 עם בת מגיל 3עדיאל
בת מגיל 3?קוגל ירושלמי
טוב זאת כבר ממש ממש הגזמה!!!עין שלישית
ח"ו אני בחיים לא יגיד על הלכה מפורשת הגזמה אלה א&qעין שלישית
****אלה אם כןעין שלישית
אמממ..אוסקר
מקור הדיןאנונימי (פותח)
מקור הדין
הגמ' בקידושין פ: אומרת: "רמז לייחוד מן התורה מניין?", ולומדת זאת מפסוקים ביחס למסית לע"ז. ברור גם לגמרא שם, שאין זה פשט הפסוקים "פשטיה דקרא במאי כתיב?". לאור גמרא זו היה ניתן להסיק שאיסור ייחוד הוא סמך מן הכתובים.
אולם, מהגמרא בסנהדרין (כא.-כא
עולה שמדובר באיסור תורה ממש. הגמרא שם אומרת שבעקבות מעשה אמנון ותמר (ששם היה ייחוד "הוציאו כל איש מעלי" - שמו"ב, י"ג) גזרו על הייחוד.
הרמב"ם (איסו"ב, פכ"ב הי"ב) כותב שאיסור ייחוד הוא "מפי הקבלה". משמע לכאורה שזהו איסור דרבנן. הב"י (אבה"ע סימן כ"ב) ביאר שהרמב"ם פסק כך בעקבות לשון הגמרא "רמז לייחוד מן התורה"; אולם הב"ח חולק על כך, בעקבות הגמרא בסנהדרין הכותבת בפירוש שייחוד דאורייתא. המשנה למלך הבין שגם כוונת הרמב"ם היא שייחוד דאורייתא (והמושג 'דברי קבלה' ברמב"ם נתון כידוע במחלוקת), אלא שאין זה מפורש בכתוב אלא רק רמוז.
להלכה כתב הרשב"א (שו"ת הרשב"א סין תקפ"ז) והחוות יאיר (סימן ע"ג) שייחוד של איש ואישה (שהם בגדר עריות) הוא מדאורייתא, אך כאשר יש יותר מאיש אחד או מאישה אחת, הרי שהאיסור (כשקיים איסור) הוא מדרבנן בלבד. וכך הכריע להלכה החכמת אדם (בינת אדם, קכ"ו).
יש להעיר, שלהלכה נפסק שגם ייחוד עם נערה מעל גיל שתים עשרה הוי דאורייתא
הרי שניתן לסכם: ייחוד עם ילדה מגיל שלוש ועד גיל שתים עשרה הוא מדרבנן, אך ייחוד עם אישה מעל גיל שתים עשרה הוא איסור תורה!
הנה בערך כל ההלכות של האיסור ייחוד...-Rעות-
| הלכות איסור ייחוד |
|
א. אסור להתייחד עם שום אשה, בין פנויה ובין נשואה, בין ישראלית ובין גויה, בין קרובתו (כגון דודתו או חמותו או כלתו, וכן לאשה עם דודהּ או חמיה או חתנה, וכדומה. ועיין לקמן סוף סעיף ט') ובין אינה קרובתו, בין אם היא ילדה (עיין לקמן סעיף ח') ובין אם היא זקינה. כי דבר זה עלול לגרום גילוי ערוה חס ושלום, ברצון או באונס: ב. ייחוד, פירושו שנמצאים לבדם בבית אחד שדלתו נעולה, או שאין רשות לאדם אחר שיכנס לשם, גם אם הם בחדרים נפרדים, וכן אם הם במקום שומם מאין עובר, וכל כיוצא בזה, אפילו אין כוונתם לשהות שם אלא למשך זמן קצר מאד. ואם הדלת סגורה ולא נעולה, מותר (ועיין עוד לקמן סעיף ז'). ומדרכי הצניעות, שתישאר הדלת פתוחה לכל־הפחות מעט: ג. האב מותר להתייחד עם בתו, והאם עם בנה, גם כשהם נשואים, ואפילו לגור עמהם בקביעות. ויש אומרים שהוא הדין לנכדיהם ושאר יוצאי חלציהם. ולפי כל הדעות הבעל מותר להתייחד עם אשתו בימי נדתה: ד. אח עם אחותו, יש אומרים שמותר להם להתייחד לפרקים (גם אם היא נדה, ואפילו נשואה) רק לא יגורו יחד בקביעות. וכן הוא מנהג העולם להקל. וטוב להחמיר אם אפשר: ה. אם אשתו נמצאת עמו, מותר לו להתייחד גם עם אשה אחרת, מפני שאשתו מְשַׁמְּרַתּוּ. אבל יהודית אסורה להתייחד עם גוי גם כשאשתו עמו, ואפילו עם הרבה גויים ונשותיהם עמהם אסורה להתייחד, מפני שהם פרוצים בעֲרָיוֹת ונשותיהם אינן מקפידות: ו. אשה אחת או שתים, גם אם הן כשרות וצדקניות, אסורות להתייחד אפילו עם הרבה אנשים, דהיינו עשרה או יותר, אף־על־פי שהם כשרים וצדיקים ותלמידי־חכמים. הן בלילה והן ביום, הן בשדה והן בבית שבתוך העיר, וכל כיוצא באלו. אבל אם אחת מהן לפחות, היא אשתו של־אחד מן האנשים, מותר, גם אם הם אנשים רגילים. ואם הם פרוצים, לעולם אסור להתייחד אפילו אם הם רבים, אלא אם כן נשותיהם עמהם. ובכלל פרוצים, אותם בני־אדם המסתכלים ב"טלויזיה" הטמאה וכדומה לה, או הקוראים בספרים וכתבים של־זמה ותועבה. כמו־כן איש אחד, אסור להתייחד בכל האופנים דלעיל, אפילו עם נשים רבות, אלא אם כן אשתו נמצאת עמהם. ואין היתר להתייחד אלא שלוש נשים (וכל־שכן יותר) עם שלושה אנשים (וכל־שכן יותר), כי אין לחשוש לפריצות גדולה כזו אפילו באנשים רגילים. אך אם הם פרוצים, אין להקל גם באופן זה: ז. אשה שבעלה בעיר, אין חשש להתייחד עמה, מפני שאימת בעלה עליה. וזה אפילו כשהעיר גדולה. וכן בית שפתחו פתוח לרשות הרבים (ואף אם הוא סגור אלא שאינו נעול, וכדלעיל סעיף ב'. וכן אם הדלת פתוחה לחדר המדריגות), אין שם איסור ייחוד ביום ובתחילת הלילה, כל זמן שבני אדם עוברים ושבים ברחוב, כיון שאפשר להיכנס. והוא הדין אם יש חלון שאפשר לראות דרכו. אך אם היה ליבו גס בה, דהיינו שהוא רגיל אליה כגון שגדלה עמו או שהיא קרובתו, וכן אם בעלה הזהיר אותה שלא תתייחד עם איש זה, הרי אלו אסורים להתייחד אפילו כאשר בעלה בעיר, ואפילו בבית שהפתח פתוח לרשות הרבים: ח. עם קטנה עד גיל שלוש שנים, מותר להתייחד. וכן קטן עד גיל תשע שנים, מותר לאשה להתייחד עמו. ומעל גיל זה, אסור, ואפילו אם הם "מאומצים" או "חורגים". ואדם חלוש, וכן זקן מופלג שאפסו חושיו ותשש כחו, יש אומרים שאף־על־פי כן אסור בייחוד: ט. צריך לשים לב שלא להיכשל באיסור ייחוד במקומות עבודה משותפים, וכן אשה או נערה ההולכת לבית אחרים לשמור על תינוק ("בֵּיְבִּי סִיטֶר"), וכן פנוי ופנויה הנפגשים קודם חתונתם. וכן אשה המבקרת אצל רופא, או איש המבקר אצל רופאה או "אחות". והאיסור הוא בין על האיש בין על האשה, ולכן על כל אחד מהם מוטל לפתוח את הדלת, או לצאת, ואפילו אם השני אינו יודע שיש איסור בדבר: י. "מעלית" אין בה איסור ייחוד, כיון שאחרים יכולים לפתוח בכל קומה וקומה, או על־כל־פנים תוך זמן מועט מאד. ודוקא במקומות ציבוריים, כגון בתי־חולים ובניינים משרדיים. אבל בבתים משותפים, ראוי להימנע משום צניעות, ומשום הרחק מן הַכֵּיעוּר, והכל לפי העניין: יא. גם בנסיעה ב"מכונית" אין איסור ייחוד בדרך־כלל, כיון שמצוי הרבה נוסעים בכבישים במכוניותיהם, או הולכים ושבים ברחובות, שיכולים לראותם דרך החלונות. אך בסמטאות חשוכות או ברחובות צדדיים או במקומות נדחים [או שחלונות המכונית מוגפים], וכן בשעות הלילה המאוחרות אף בעיר גדולה, אסור, ואפילו אם הנסיעה קצרה: יב. לדעת רבינו הרמב"ם ומרן השלחן ערוך, אסור לתלמיד־חכם לגור בקביעות בחצר שגרה בו אלמנה (והוא הדין שלא לגור בבניין־מגורים משותף, כמו שמצוי בזמנינו, ואפילו הם בקומות נפרדות) אף־על־פי שאין בזה משום ייחוד, מפני החשד. ואם אשתו עמו, מותר: יג. ישנם חמישה אופנים, שמותר בהם ייחוד איש אחד עם שתי נשים. א' אם הן כלה וחמותה, ב' או שהן צרות, ג' או אשה ובת חמותה, ד' או אשה ובת בעלה, ה' או ששתיהן יבמות. כי מפני שהן שונאות זו את זו, אינן מחפות זו על זו, ולכן האחת ירֵאה לזנות בפני השנייה. וכן מותר להתייחד עם אשה שיש עמה קטנה, או קטן, כשהם מגיל שש או שבע עד תשע. כי היא ירֵאה אם תזנה בפניהם, שהם יגלו את סוֹדהּ: יד. אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם, אלא הפרישׁה מן העריות והביאות האסורות, לפי שנפשו של־אדם מתאווה אליהן ומְחַמְּדַתן. הלכך מוטל על האדם לכוף את יצרו־הרע והחזק ביותר בדבר זה, ולהרגיל את עצמו בקדושה יתירה ובמחשבה טהורה, כדי להינצל מהן. ויזָהר וישָׁמר מן הייחוד, שהוא הגורם הגדול. וכן יתרחק מן השחוק ומן השַּׁכְרוּת ומדברי עֲגָבִים. קל וחומר שיברח ולא יתקרב כלל לדברים המתועבים, ויפנה ליבו לדברי־תורה שנמשלה לאַיֶּלֶת אֲהָבִים: |
טוב...הבנתי... -תודה...עין שלישית
זה לא הגזמהנועמיק
בדוק.*ים*אחרונה

תפילה ללידה קלהחירטטתי
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך
האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?
שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?
רוב תודות..
אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג
(בעיקר בפאה\כלאיים).
ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.
לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.
בהצלחה! תעדכן כשסיימת
לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.
מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.
לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.
למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר
אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.
הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"
ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים
מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים
אז:קעלעברימבאר
א. וזה מצדיק לשקר?
ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?
ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי
ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט
ה. בשם מי הרעיון שכתבת?
אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור
כרגיל אין לי עניין בוויכוחים 
שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו
יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר
לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?
כאמור אין לי עניין בוויכוחים
יש על זה אריכותטיפות של אור
במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל
ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר
אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.
בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.
כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים.
ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.
@טיפות של אור אגב, זה התשובה שלי לשאלה
יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש
שלום,
אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.
הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.
לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.
יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.
אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.
הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.
כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.
תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!
https://causematch.com/ymy/534282.
למען עמו באהבה
יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
ראה כאןשלג דאשתקד
תסתכל באבן עזרא ורד"ק ורי"ד:
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר
לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני
עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה
שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.
כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.
ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.
בהצלחה רבה!
כבוד ועונג השבת
איסור מוקצה
בישול בשבת
בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה
הנאה ממעשה שבת
מלאכות שבת
תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין
רפואה בשבת
רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים
כללי מלאכות שבת
מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה
אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר
כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.
לתשובה, פלוטית או עירית, לא?
לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור
ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה
(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)
לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים
יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.
יפה🙂קעלעברימבאר
"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו
עיריתadvfb
הרמב"ן אומר
אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר
ומעניין עם עירית.מלשון עיר
לא מכיר אותהadvfb
אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש
הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
אכן עידיתחוואיתחייאתית
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר
על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך. כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת
גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית
עידיתשפלות רוח
מה אני מפספס?בנות רבות עלי
הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד ..
בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..
זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.
רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי..
כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך.
אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.
שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.