שרשור חדש
מוהה נשארתי לבד?גיטרה אדומה
נעבעך גם אניחסוי מאוד


ראית מה הכנתי לרק בשמחה? אני מכור לדיונים האלו...חסוי מאוד


לא,וואר זה?גיטרה אדומה
פה למטהחסוי מאוד

מנסה להילחם בליטאיות שלו...

אה חח כע ראיתייגיטרה אדומה
אנ'לא ליטאי.רק בשמחה.
איזה מין לא-ליטאי מתנגד ככה לחסידות???חסוי מאוד


מממ.. נראה לי כדאי שנלמד ביחד כמה הגדרות...חסוי מאוד

ואני מקווה שאתה לא נעלב שכתבתי בסוף המאמר "הכי טוב בשביל בשביל להבין את החסידים זה פשוט לקרוא אותם..." כי אם אתה ברסלבר זה מצחיק לומר את זה...

אילו הגדרות?רק בשמחה.
אני לא ברסלבר...
אבל אתה צריך להגדיר את עצמך איפשהוחסוי מאוד

לא בא לי בטוב כל ה"אני יהודי וזהו".

לא בקטע של שנאת ישראל. אלא בקטע שכל יהודי צריך איזה צדיק, איזה משפיע, איזה קהילה. (גם זה לא המצאה של חסידים, אפילו ליטאים חיים ככה).

אם אתה לא חסיד ולא ליטאי, אתה צריך לתת הגדרה אחרת. שוב, לא בקטע רע. אלא בקטע שעברנו את השלב של "אני הכל, אל תכלאוני בשום כלוב".

לא מצאתי עדיין...רק בשמחה.אחרונה
הפן הפסיקה אולי הרב דוב ליאור,
השקפתי?יש לי את הראשונים.
גם אני פהכבתחילה
וגמלך היי!גיטרה אדומה
אינפי שליט"א?חסוי מאוד


תליטאכבתחילה
כמעט נפלתי אחורה ימלחיצההגיטרה אדומה
מממ למה רק כמעט? מוחעחעלעבדך באמת!
חוצפנההגיטרה אדומה
את ממש








































































קרציה.
את בעצמך.לעבדך באמת!
גרמת לי להזיז יותר ממה שצריך את האצבע.
זאת הייתה כוונתיגיטרה אדומה
שמחה ממש!גיטרה אדומה
פפפפפפפלעבדך באמת!
he do the walk, he do the walk of life בן-ציון
and she's buying the stairway to heaven בן-ציון

 

it makes me wonder

אני צריך ללמוד את הסולו של זה מתישהובן-ציון


מוזיקה של גויים פשוט שונה כל כךבן-ציון

יש שירים שפשוט גורמים לי לרחם על הכותב.

איזה דכאון...

ברור שלא כולם כך, יש שירים.

 

 

זה שיר חמוד - my wayבן-ציון
סתםדייעכשיורציני.לילטיהודיםקדושים.גיטרה אדומה
לילה טובחסוי מאודאחרונה

גם אני הולך לישון. נראה לי. מקוה

יוצאתיוצאתיוצאתיוצאתיוצאתתגיטרה אדומה
2:27. לא דייקתחסוי מאוד


ממ מחילהגיטרה אדומהאחרונה
היי שלומותלעבדך באמת!
שלומות גמלך הייגיטרה אדומה
ממחר אני מתחיל שיר חדש.עובד על זה
ואני יודע הי, אני יודע שאני אומר את זה כל ערב.
אבל מחר זה באמת.
היי חמוד אתהוהוא ישמיענו
אשריך
או, תודה..עובד על זה
יש על זה שיחה יפה של רבינו.רק בשמחה.
רבינו - אצלך זה, רמב"ן?לעבדך באמת!
ממ איש איש ורבינו שלו . בוריך השייםלעבדך באמת!
רבי נחמן.רק בשמחה.
וואי. התחזקת?לעבדך באמת!
אני בא ממשפחה ברסלברית.רק בשמחה.
אווו.. טפח נוסף.. יום יבוא ונגלה אותךחסוי מאודאחרונה


ולא לזלזל.רק בשמחה.
ומה הוא אומר שם?עובד על זה
לא ממש זוכררק בשמחה.
שאפילו אם תיפול אלף פעמים,
אתה צריך לקום ולהתחיל מחדש,
ושקידוש שם ה' הכי גדול הוא ע"י הרחוקים שמתקרבים אליו.
הי אתה ער!חסוי מאוד

תראה מה הכנתי לך

קורא עכשיו...רק בשמחה.
וכל הכבוד לך!
ואת לא תקומי מחרגיטרה אדומה
עוד רגע והלילה נגמרגיטרה אדומה
אז רצית לקום בחמש וחצי חח.לא מצחיק.גיטרה אדומה
ראשי עייף,דופק כמו דיקטגיטרה אדומה
אולי מורתנו תגמול עימנו חסד ותסכים להבריזגיטרה אדומה
מתחיל להיות לי כאב שביזגיטרה אדומה
היי מאיתך מותק?למה לא ישנה?גיטרה אדומה
היי.לאידעת.מלא מחשבות.גיטרה אדומה
אוך מוכר מידי.יודעת מה אני עושה?גיטרה אדומה
יוצאת החוצה,נושמת לרגע,מבקשת מאבא להיות רגועה וחוזרת למיטה.גיטרה אדומה
וואלה.אנסה אתזה.הלוואי ונצליח מחר במבחןגיטרה אדומה
היי את תצליחי!!אני מאמינה בך❤❤❤גיטרה אדומה
לא לשכוח לכתוב איך היה!
סבבה מאמי.תודה!לילטגיטרה אדומה
❤❤גיטרה אדומהאחרונה
הנה אני בא!חסוי מאוד

 

על החסידות וההתנגדות

מאמר תגובה ל@רק בשמחה.


לא רציתי להקפיץ שוב את כל השרשור עם @עברי אנכי אבל הרגשתי שקלו כל הקיצין והגיע הזמן שגם אני אומר את דבריי (זה לא פייר שאנחנו תמיד כולנו נגד אחד)...


שלוש הבהרות קצרות. אני הבנתי שהדיון הוא לא האם רק בשמחה (האיש) צריך עכשיו ללמוד חסידות (שזה הוא צריך לשאול את רבותיו כמובן וכו'). אלא על החסידות באופן כללי.
הבהרה שניה. למדתי את נפש החיים. כולו (לא רק שער ד' כמו הליטאים). אפילו עשיתי סיום. אני סתם אומר בשביל הגאווה, שתתלהבו ממני.
הבהרה שלישית. בדיונים שכאלו יש שתי סוגי הוכחות- סיוע מגדולי הדור והבאת סברות. נתחיל בסוג הראשון.

 

סמכות גדולי ישראל שבימינו
כשאנשים מנסים למתן אותך ולומר שאין צריך להתנגד כ"כ לחסידות, אתה נוהג להזכיר את הגר"א ואת הנודע ביהודה. עכשיו, אף אחד לא חולק על שכך באמת הייתה שיטתם. אבל התורה היא לא ספר היסטוריה. כתוב "וחיי עולם נתן בתוכנו". ויש לילך אחר גדולי ישראל שבכל דור. "אין לך אלא שופט שבימיך". והיום -כמדומה שללא יוצא מן הכלל- אין צדיק אחד שמתנגד ככה לחסידות וחושב שחסידות זו מינות. זה דבר ראשון. אתה לא יכול לפטור את עצמך באמרך ש"לגבי גדולי הדור, אני לא יודע למה, וזה בכל מקרה לא ממש משנה לי".
(לכן גם כל ההשוואה הזו לספרים חיצוניים מקוממת).
מלבד זאת, אפילו את התנגדות הגר"א לחסידות בזמנו יש לקחת בפרופורציות, כמו שהעירו רבנים וחוקרים רבים, שעיקר חששו של הגר"א היה מן השבתאות, וכנזכר, ואין כאן המקום להאריך.

 

כעת, ברור שאתה מצדד בדעת הגר"א לא סתם כי אתה חושש ורוצה להחמיר כדעתו (שאם כן היה לך להחמיר גם נגד המורה נבוכים וגם נגד הרב זצ"ל), אלא בגלל שהתנגדותו נובעת משיקולים שנהירים לך, וסברותיו מתיישבות על לבך. אז הבה ננסה לפרק חלק מן הקושיות על החסידות (אודה מראש שאין לי הסבר לכל מנהגי החסידים):

לימוד תורהחסוי מאוד

לימוד תורה

כתבת "עקרונות לימוד התורה של החסידים מערערים את יסודות לימוד התורה ויוצרים סכנה לעצם לימוד התורה שהוא יסוד היסודות של קיום העם היהודי". האמת היא שזה הדבר היחיד שלא הבנתי את דבריך. לא הבאת שום מקור לכך. אשמח שתביא כדי שנוכל לדון.

השוכן איתם בתוך טומאתםחסוי מאוד

השוכן איתם התוך טומאתם (ויקרא ט"ז)
כתבת "דעת החסידים שהשכינה שורה גם בחוטאים ושאפשר לעבוד את ה' גם ביצר הרע מטשטשת את התחום שבין הקודש לחול, המותר והאסור".
זוהי טענה שיותר מובנת. אבל כמו שכבר אמרו, החסידות לא ממציאה שום דבר אלא מדגישה את החלקים האלו שבתורה. וזה לא לחינם. הכוונה כאן היא לחזק את הנפולים ועמי הארצות שהתרחקו מהתורה. ב"ה שהחסידות אכן חיזקה אותם. ונראה שדבר זה נכון שבעתיים לימינו (אולי לכן ההתנגדות בימינו פחתה).
ובאשר לסכנה? אמרנו כבר ועוד נגיד: "צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם".
 

הצדיקחסוי מאוד

הצדיק
כתבת: "דעתם שהוא מתווך בין העם לה' היא עבודת אלילים ממש."
הגבתי לך כבר במקום אחר. ולמי שהפסיד:
הוא לא המרכז יותר מה'. אלא האמצעי איתו מתקרבים לה'. כל חסיד יגיד לך את זה. וגם כאן, החסידות לא המציאה שום דבר. הנה כמה מקורות בודדים מן הש"ס (ממש לא הכל, ובלי קבלה בנתיים) על חשיבותו של הצדיק:
 "ויקרא לו אל אלהי ישראל",  ורבותינו דרשו (מגילה יח) שהקב"ה קראו ליעקב אל (בראשית לג, כ, ורש"י שם).
"בת קול יוצאת מהר חורב ואומרת: כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני, וחנינא בני דיו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת" (ברכות יז:ב, תענית כד:ב)
"וא"ר חזקיה א"ר ירמיהו משום רשב"י יכול אני לפטור את כל העולם כלו מן הדין מיום שנבראתי ועד עתה, ואלמלי אליעזר  בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו, ואלמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם ועד סופו" (סוכה מה, ב)
"וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים"... דבר אחר מהו איש האלהים? אמר ר' אבין מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה האלהים (דברים רבה יא ד)
ועיין גם קונטרס "חיי נפש" של הרב קעניג מצפת, בו הוא עונה על טענת נפש החיים של ההגשמה (או: האמצעי, כביכול) בחסידות. קצת ארוך:
https://tablet.otzar.org/he/book/book.php?book=84814&width=0&scroll=0&udid=0&pagenum=12

עבודה עם הרגשחסוי מאוד

עבודה עם הרגש
"אצל החסידים הכל מבוסס על הרגש הדתי, אך אין לסמוך עליו כי כל אדם יכול להיגרר אפילו אחרי רגש של כפירה". ובמקום אחר כתבת "הנקודה היא שלא עושים דברים בגלל שהם כיפים לך".


פשוט לא נכון. נכון שהחסידות שמה דגש מיוחד על עבודת ה' עם הרגש. אבל אין אף צדיק חסידי שאומר שצריך ללכת אחר מחשבת הלב נגד השכל (במיוחד לא בעל התניא, עיי"ש). ובכלל, זה לא חידוש שלהם, הוא מופיע כבר בכוזרי ובגמרא וכו' שיש לעבוד אף עם הרגש וכנז"ל.

גילוי סודות הקבלהחסוי מאוד

גילוי סודות הקבלה
"אחת הטענות העיקריות היתה כלפי העובדה שהחסידות הביאה את חלק הסוד שבתורה לידי גילוי."
ובספרי הגאון אין קבלה? טוב, כעת תאמר לי שאצל הליטאים ידעו לשמור את הקבלה רק אצל הצדיקים. אבל שני דברים:
- אין מקום לסבור שהחלק הקבלי היה צריך להתגלות (וכמו שרמוז לעיתים בספרים הפנימיים בעצמם)?
- ובכלל, אם מסתכלים על עולם התורה הספרדי ראו שלא חששו שם מגילוי הקבלה כמו האשכנזים (מה שמוכיח את טענת הפחד מש"צ שר"י).

הערות כלליותחסוי מאודאחרונה

הערות כלליות
 

דרכים שונות בחסידות. גם בחסידות עצמה, כמעט תמיד הרגישו שאנשים לא מבינים את החסידות. כך קרה למשל עם המרד הקדוש של פשיסחא נגד התפיסה הפולנית שהולכים לרבי בשביל בקשות גשמיות. גם האדמו"ר מקאליסק חלק על שחב"ד מגלים יותר מדי קבלה. בקיצור, לצאת נגד החסידות ככה בצורה כוללנית זה לא רציני. הכי טוב בשביל בשביל להבין את החסידים זה פשוט לקרוא אותם... ואז רואים שהם לא כאלו משוגעים כמו שזה נדמה לפעמים.

 

רטוריקה. סליחה על הפרסונליות. אבל באחת התגובות בדיון כתבת "אני לא חייב לכתוב לאף אחד נימוקים/ הוכחות/ השערות ושאר ירקות." אז זהו, שכן. אי אפשר בדיון לומר משהו בלי לנמק/להוכיח אותו.

 

מילה לסיום. למעשה, על כל הטענות כאן יכלתי לענות בכמה מילים- החסידות מצאה דבר שמופיע בתורתנו הקדושה והיה חסר בעולם התורה האירופאי. למשל- הצדיק, הקבלה, הרגש. הדברים האלו לא היו חסרים כ"כ בעולם הספרדי כיון שהוא לא סבל מהשבתאות ומהפרנקיסטים. החסידים סה"כ באו להשיב עטרה ליושנה ולנסות לאזן דרך זה שהם לקחו את זה לפעמים למקום קצת קיצוני. אבל ברור שהשורש הוא טוב ונובע מהתורה, שעליה נאמר "צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם".

בא לי שוקולדכבתחילה
המוח שלי מחבר שירים של יום ירושלים עם שירי סליחות.לעבדך באמת!
יהודים המצב מצבי
..עובד על זה
יש פעמים שאתה כואב בראש בגלל הנפש בפנים ואתה לא יכול להגיד את זה לאנשים.
וכולם אומרים תשתה מיים או תתקלח.
אם רק הייתי יכול להגיד שזה בנפש ולא באמת בראש הרבה כוסות מיים ואקמולים היו נחסכים ממני.
בתודה.
אז תגיד.לעבדך באמת!
לא תמיד שייך.עובד על זה
בגדול את צודקת אבל לא עם כל הסובבים אותי אני יכול להיפתח ככה.
לא.עובד על זה
נראה לי מסוכן מדי.
מי שלא מסתכן עלול להיות מסכן, או סתם להתמסכן.לעבדך באמת!אחרונה
לישון? אבל אני לא מצליחה... מישהו רוצה לארח חברה במקום?לעבדך באמת!
וואי נזכרתי בכבש ה16. ילדות. כמה רחוק ככה קרוב... מעניין אםלעבדך באמת!
הילדים שלי יכירו.
מעניין אם הילדים היום מכירים.
תלוי איזה ילדים.

מעניין אם אנשי הדוסיזם מכירים?

בטח כן, כי לא כולם נולדים והופ בברית/ה השם שלהם זה דוס / ה.
חחח אין כזה דבר דוס.
יש רק עובדי ה' יתברך.


וואי רעיה! שתהי לי בריאה, חפרתתת
זה מאוד תלוי בך, אם הילדים שלך יכירובארון

הנה, האחים הקטנים שלי לא מכירים אבל האחיינים שלי כן, כי ההורים שלהם משמיעים להם את המוזיקה הזו.

וגם הילדים שלי יכירו, מיליון אחוז.

וזה באמת לא קשור לדוסיזם או לא (אולי קצת כן)

את צודקת, כמובן!לעבדך באמת!
וואידוס בדם
רחמים על האנשים פה נדמה לי שאף פעם לא שכבתי במיטה ולא הצלחתי להירדם
איך אתה עושה זאת?לעבדך באמת!
עוצם עיניים נרגע מרפה מהכל ונרדםu


בנים נרדמים מהר יותר מבנותלעבדך באמת!
זה לא קשור(לפחות לפי מה שני יודע...)u

יש לי חברים שגם לא מצליחים להרדם, לא יודע מה אני עושה שונה אני עושה את זה מאז שנולדתי הגוף שלי למד איך הכי יעיל לעשות את זה והוא עושה את זה

כי הם עושים ספורטוהוא ישמיענו
מה הקשר?u

ולמה אתה חושב שבנות לא עושות ספורט?

אתה מאמץ את הגוףוהוא ישמיענו
עושות אבל פחות
מאיפה פיסת המידע הזאת עלתה לך לראש?u

ומאיץ את הגוף דוקא פחות מתאים עם שינה

לא נכון. תבדוקוהוא ישמיענו
לא ענית לכותרת והיא החלק המשמעותי של השאלהu

את הלמטה אולי יש מחקרים שמבססים לכאן או לכאן אבל זה ממש לא יהיה פשוט להוכיח

לא. לגבי הלמעלה יש מחקריםוהוא ישמיענואחרונה
אדם צריך להיות עייף כדי להירדם... דברים פשוטים
ש ו ב י נ י ס ט.לעבדך באמת!
מפריע לך?u

אגב אפליה על רקע מהותי זה לא שוביניזם, כלומר אם יש באמת הבדל מהותי במקרה הנ"ל בין דברים לנשים(לא שאני חושב ככה) אז זו לא הפליה ולא שוביניזם, זה כמו להגיד שלהגיד ש"לבנות לרוב יש שיער ארוך" זה שוביניזם

די צחקתי על חשבון והוא האמת. כי כבר פעם אחת זכורנילעבדך באמת!
שכתבתי שהוא שוביניסט
גנים כנראהדוס בדם
|מושך כתפיים|
מה עוד את עושה במקום לישון
נוכחת פה, כאילו דא.לעבדך באמת!
אז תכבי את זה ולכי לישוןדוס בדם
תכף. בעהשי"תלעבדך באמת!
אשרייך!דוס בדם
לילה טוב...
הממדוס בדם
חשבתי על השיטה אני מדמיין ומחדיר לעצמי לראש שכשאני מדמיין שהרגליים שלי ממריאות אני נרדם ואז אני מדמיין את זה ונרדם
שיטה בדוקה, לומר שמע ישראל...לעבדך באמת!

אההדוס בדם
זה לא שאת לא נרדמת את פשוט לא הולכת לישון...
חח ויש מן האמתלעבדך באמת!
^^u


עד כמה מותר לפתוח פה את הלב? בכלל?לעבדך באמת!
פה=בפורום הזה ספציפית?בעולם?בבית?רק בשמחה.
כל התשובות נכונותלעבדך באמת!
למה בעצם לפתוח את הלב?מה זה נותן?רק בשמחה.
יותר משזה לוקחלעבדך באמת!
מה התועלת?רק בשמחה.
דברתי על זה פעם עם מו"ר הרב יהושע-נחמיה17

הוא טען שזה נותן יותר מלוקח (מדובר על פתיחות בין אנשים, לא בפורום פה).

אבל הגביל ואמר שפעמים שלא כדאי, וזה תלוי בהרגשה.

לדייק. כן.לעבדך באמת!
אפשר. אבל רוב העולם לא מבין את השפהוהוא ישמיענו
אז צריך לקחת בחשבון...
אז אולי צריך והגיע הזמן ללמד שפה חדשה?לעבדך באמת!
בוודאי!והוא ישמיענו
''כִּי אָז אֶהְפֹּךְ אֶל עַמִּים שָׂפָה בְרוּרָה לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם ה' לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד'' (צפניה ג' ט')
וזה עכשיו?לעבדך באמת!
כי אז..והוא ישמיענו
אז ימלא שחוק פינו...
מסתבר שעדיין לא
ו.. אין בעיתה אחישנה?לעבדך באמת!
זכו אחישנהוהוא ישמיענו
הלוואי..
יכול לקרות היום. אם בקולו תשמעו
אם בקולו נשמעלעבדך באמת!
ואם בקולו אשמעוהוא ישמיענו
אוף. אפשר משיח בבקשה???לעבדך באמת!אחרונה
עצה שלי,אל תפתחי פה מידי מידי...גיטרה אדומה
לא דובר על פה. לעבדך באמת!
צוחקת
אה אה אהגיטרה אדומה
פינג פונג מישהו?גיטרה אדומה
יאלה תתחילגיטרה אדומה
סוס או חמור?גיטרה אדומה
חמור,לבן,עם משיח עליו.רק בשמחה.
צפון או דרום?
צפון קלל.גיטרה אדומה
שמש או ירח?
ירח.רק בשמחה.
הקו או הגוש?
הקו.גיטרה אדומה
עמק או הר?
הר,רק בשמחה.
המור.

אנגלית או חשבון?
לא שנייהם|מקיא|אבל אם ממש אז אנגלית.גיטרה אדומה
בלנדסטון או שורש?
בלנדסטוןרק בשמחה.
בשר או חלב?
בשר.גיטרה אדומה
גואש או פנדה?
גואש.רק בשמחה.
שיר או סיפור?
שיר.גיטרה אדומה
ביני או בוצר?
פורש ...רק בשמחה.
סליחה ...
גיטאנאכטגיטרה אדומהאחרונה
פילוספיה,ספרי מחקרים!רק בשמחה.
איך אפשר לאהוב את זה?נחמיה17

..

לא יודע...רק בשמחה.
תשאל את הרמבן והרמבם ואבן עזרא והרמחל.
ועוד גדולי ישראל שהיו פילוספים וכתבו ספרי אמונה.
אוהו הראשונים לבם היה רחב כאולםנחמיה17

אבל בדורונו? כשהרמב"ן כתב מחקר זה היה בעולם של קבלה ופנימיות של שמי שמיים.

גם הרמב"ם היה ביראת חטא עליונה.

אבל אנחנו?!!

קשה לי להתאהב כך סתם.

אני מתאהב ברב חרלפ, בספירת העומר, בירושלמים זקנים, במדרשי אגדה, בסעיף קטן בט"ז ובהלכות מסיימות ברמבם.

זה מה שאני רוצה להגיד,רק בשמחה.
אנחנו צריכים להיות כמו הראשונים,
אין גנאי בלהיות תלמיד חכם וגם פילוסוף או מתמטקאי.

האל נתן לנו שכל,
למה לא להשתמש בו?
לדעתי תמיד היו אנשים שזה יותר עניין אותם ואנשים שפחותu

וככה גם היום! למרות שהמגמה דוקא משתנה לטובה....

כמו שכולם לומדים תורה,רק בשמחה.
כך צריך ללמוד מתמטיקה או חוכמות אחרות.

איזה מגמה?
למה היא משתנת?
איך?
למה זה טוב?
נכון(למרות שאין חיוב מפורש על מתמטיקה..)u

מגמה של התרחבות האופקים, היא משתנה בעקבות תהליך המודרניזציה, על ידי שינוי הזמינות והצורך בידע הכולל, כי לדעתי זה דבר נכון

נכון..רק בשמחה.
אבל לא משלבים את זה עם התורה!
יש שכןu

וגם זו מגמה חדשה, אבל אתה מבין שאם ננסה לשלב משהו (לצורך ההדגמה פיזיקה) אני יכול להביר את העולם מבחינה פיזיקלית ולהביר את מקום ה' אבל לעולם המחקר עצמו אני לא יכול לשלב כוח עליון כי הוא בעצם אומר שאני לא יכול לחזות דברים וזה מנוגד למדע

למה צריך לשלב לתוכו כוח עליון?רק בשמחה.
הגדרתי זוועה סליחה אני מקליד עיוור אז זה ממש מקשה עלי בניסוחu

עזוב כוח עליון....

 

בתורה אין לי נוסחה בפיזיקה שיכולה לחזות כמה זמן יקח לאבן ליפול מגג עד שהיא תגיע לרצפה נכון?

איך אתה רוצה לשלב?u


למה צריך לשלב?רק בשמחה.
אני מתכוון,
שאני חושב שאפשר להיות גדול ישראל,וצדיק ענק.
וגם להיות פילוסוף מפורסם.
כן הבנתי פתאום למה התכוונת...u

יש כאלה שכן, יש לא מעט הרב דוקטור וכו'...

אבל הבעיה היא שהתורה מאוד מאוד עשירה היום וקשה גם וגם וגם צריך להיות אדם מאוד מוכשר בשביל זה (ועדיין היו כמה בדורות האחרונים אבל זה מאוד קשה ודורש גאונות שאין לכל אחד...)

מסכים,רק בשמחה.
אבל זה יקרה אם זה יכנס למחשבה של תלמידים.ואנשים.

שפילוספיה זה גם עבודת ה'.
כיום בעולם הפוסט-מודרניזםu

פילוסופיה הפכה למשנית, היא כבר לא ה מדע כמו שהיא נחשבה פעם. אבל יש עניין יותר גדול בלימוד התורה ממש ולכן גדולי התורה משקיעים בזה את מרבית זמנם(ושוב זאת הכללה אבל היא לא גורפת...)

נכון.רק בשמחה.אחרונה
למה אתה ער????u


כי אני לא יושן.רק בשמחה.
ישן*u

וברור  אבל למה?

רק בשמחה.
תודה ידידי
??u


אבל רק מגיל 25!רק בשמחה.
טוב זה לא עבודת ה' מה שאני עושה.והוא ישמיענו
חותך לישון.
מחר השכמה לתפילה בשש
בשמחה!! רק שאני ביום עיון מ3 עד 9 בלילה...לעבדך באמת!
אז😬
ובבוקר יש לי תור לקוסמטיקאית😅

נדבר אבל. ברור.
בעזרתו יתברך יתברך.
וואו בהצלוחה אחותי!❤גיטרה אדומה
אז תתקשרי כשתתפני😛
לכשאתפנה לעבדך באמת!
אחלות בחלותגיטרה אדומהאחרונה
תיכננתי לקום מחר בחמש וחצי.אמרתי חייבס?!אז עכשיו אומרת.גיטרה אדומה
אני חייבס.
ולא מציאותי להבריז מחר.מבחן חמדמדון לפנינו.גיטרה אדומה
אשריינו שלמדנו לפחות חצי חומר.גיטרה אדומה
ונמאסלנונמאסלנונמאסלנוגיטרה אדומה
הלוואי ולא נעשה את הבגרות במתמטיקה.בלעכסההגיטרה אדומה
ומתכונתבאנגליתובגרותבהלכנומתכונתבמתמטיקהייאייגיטרה אדומהאחרונה
אז למה אני ער עכשיו?והוא ישמיענו
שלוש תשובות בדבר:
חום,
המון מחשבות,
ורצון לקרבת אלוקים.
כנל כנל וכנל.גיטרה אדומה
השלישי באמת מפריע לישון.. אווףוהוא ישמיענו
כאילו שמה שחסר לי בחיים זה שעות שינה.
אבל כן. גם.
....גיטרה אדומהאחרונה
אני גם.
באמת באמת.
זה ככ חסר לי.אני רוצה להתקרב.
בלילות הקיץ החמים שום דבר אינו קורהבארון

סוף סוף אפשר לשיר את זה! אני שמחה.

...גיטרה אדומה
למה אתה מעכב אותה?היא היתה צריכה לבוא ממזמן..
כאב לב.גלות מוזרה שנמשכת מידי זמן.
אבא.אנחנו אוהבים.
אני לא נרדמת.כואב.גיטרה אדומה
אויuאחרונה