

הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!
תיוגים


תיוגים
רוצים תיוג?
הגיבו להודעה זו
עברי אנכי
עברי אנכי
נחל
עברי אנכי
נחלשכולו מפוצץ בקיטניות ואז שוברים לתוכו מצה 
אבל וואו
זה מדהים.
בשבת הקרובה, אתם אוכלים שרויה וכל זה, נכון?
נחל
הנורמלית האחרונה
גלים.

מיתרי זהבאחרונהיש לי טראומה מהציטוט הזה מאיזה חבר שלומד כל היום קבלה, וזה הדבר היחיד שהוא יודע לצטט.
רק בשמחה.(ואם את כן, אז סליחה שסתם אמרתי.)
הרב קוק אומר (או שזה הרב צביהודה בשמו) שכל הספרים שלו מבוססים על תורת רבנו הארי
אבל
כל אחד יכול ללמוד את הספרים שלו.
זה להוריד את הקבלה למילים פשוטות, לתרגם את זה אלינו לחיים.
זה פנימיות התורה שכל אחד יכול ללמוד.
מפה, ועד ללמוד על יחוד זעיר אנפין בנוק' ונסירה וכד' יש מרחק גדוולללללללל
קצת מושגים בסדר. קצת לדעת עוד בסדר.
אבל לא לצלול בתור עץ חיים בעיון, או להתחיל חברותא בספר יצירה. יש הבדל.
דברים בסגנון הרב קוק, מהרל ודברים כאלה זה פנימיות התורה שאפשר ובסדר ללמוד
זה עושה טוב לנפש ומתקן וכו וכו וכו
מקווה שהבהרתי את עצמי טוב.
גם אם כי דרך ה' לא כתוב בשפה קבלית.
כמו הרבה ספרים.
הרב קוק, ר נחמן ועוד רבנים גדולים. שהם היו מקובלים עצומים.
אבל רק בשבילך-
גם במבקשי פניך הרב ליכטנשטיין כותב שהוא לא תמיד מבין את הקטעים האלה ברמב"ן...
(לא זוכר אם במפורש כתוב שם את המילה קבלה, אבל ככה הבנתי את הדברים)
רק בשמחה.
אין על רבנו!שהעניין שלהם בעולם הזה הוא התפתחות רוחנית ועשיית רצונו יתברך.
היא כתבה לך שזה בתגובה לכך שרצית מקור. מקור למה? יש קישור?
שבכל זאת אפשר לתרץ את דבריך על המהרח"ו, שמרגע גילוי הקבלה יש ללמוד אותה (או לפחות ללמוד את החסידות ושאר הספרים שתירגמו את הקבלה למילים פשוטות), ושמי שאינו עושה כן "דומה לגוף היושב בחושך בלתי נשמת אדם".
אמנם לא כל כך הבנתי את דבריך כראוי ואני מרגיש שתגובתי לא כל כך קשורה. אשמח אם תתקן אותי ותבהיר יותר על מה הדיון..
מי שלא ראוי ללמוד קבלה ולומד, סתם מביא לעצמו ייסורים.
אני יכול להפנות אותך לשיעור ששמעתי לא מזמן.
הרב מקובל בעצמו, ואת תשמעי כמה הוא מצטט את מהרחו והזוהר וכו
תשמעי, ותביני מה שתביני.
בשות שלו הוא גם כתב תשובה שלא ראוי לכל אחד ללמוד קבלה,
ומנגד האריך במעלתה. להגיד שמעלת הקבלה ומי שלא לומד אותה הוא חסר - זה ודאי.
אבל כל זה רק במי שראוי.
השיעור זה בעצם תמצות של התשובה שלו בספר.
אם תרצי.
הוא מדבר מעניין, עושה את זה מעניין.
החסידות בנויה על הקבלה
אבל חסידות אפשר ללמוד. אוצרות חיים לא. שער הגלגולים לא.
גם בחסידות יש רמות. לא סתם אומרים את זה.
גם יש דברים בכלל בלימודי אמונה שהם בנוים אחד על השני ומסובכים יותר שלא הייתי ממליץ לכולם ללמוד.
בכוונה אני נותן דוגמא את הרב קוק, כי אצלו ממש הכל קבלה
אבל
את יודעת שלרב צבי יהודה היה שיעור באורות הקודש והיה שם סינון מי נכנס לשיעור ומי לא.
קבלה מקרבת את הגאולה וכל זה,
ובפרט שמגיעים לארץ. כן. הכל נכון. רק למי שראוי. מי שלא ראוי סתם מתעלל בעצמו.
זה אחד הדברים שהוא אומר שם בשיעור.
פנימיות התורה בסדר. קבלה כקבלה לא.
Masterpieceאחד מדיוני החג היה מי צריך את מי יותר, האיש את האשה או האשה את האיש.
אני סה"כ די נמנעתי מלהביא דעה מוגבשת, אבל אמרתי שלפחות לפני החתונה האשה צריכה יותר את האיש. וההוכחה לכך: יש יותר בל"חיות מבלחי"ם!
אחותי סתרה את הטיעון באומרה שאכן נשים רוצות יותר להתחתן, אבל לא בגלל האיש, אלא בגלל שהן רוצות ילדים.
האמנם?
אולי זה אומר שפעם/מבחינת האמת הא-להית כך זה צריך להיות...
השאלה היא מי יותר מרגיש את זה בנפש.
הנה, אני בן ואני לא יודע 
עדיין אפשר לנחש ולהעלות סברות, כשמסתכלים על המציאות.
הדיון היה על הצורך הנפשי, לא על איזה אמירה אובייקטיבית שמיימית (דרך אגב, מבחינת ההסתכלות השמיימית אפשר לומר שדווקא האיש מצווה לישא אישה, ולהיפך זה לא כזה ברור).
מבחינתי, לצורך הדיון הזה אין כזה הבדל בין צורך-נפשי לרצון. אם כי אפשר להתפלסף בעניין.
ב.
זה שיש הבדל בין אדם לאדם לא סותר את זה שאפשר להכליל.
@רק בשמחה. חשוב לי לשמוע מה דעתך...

חסוי מאודשן אחת מקדימה כי נשכתי מזלג מלפני איזה שבועיים וכל כמן זמן היא רוצה להזכיר לי שהיא אמורה להיות שבורה.
ושן טוחנת מאחורה בצד שמאל שהרופא אמר שצריך לעקור. ואני מפחד ולא בא לי.
זה דבר מזעזע.
אשרי אברהם אבינו וצדיקנו הקדמונים שלא סבלו מדברים כגון דא.
והדם הוא לחצי שעה וזהו..
מדברת מי שעקרו לה 7 שיניים ( 3 חלבי ו4 בשרי)
(שהייתה אמורה להיעקר בכיתה ב' אבל ברחתי מהרופא ורק לאחר הרבה שנים נעקרה..)
ועדיין, כואב קצת אח"כ, וגם עצם הישיבה על הכסא של הרופ"ש רומת לי לרעידות בכל הגוף.
דשא סינטטי

עברי אנכייש פה חבר'ה שגרים שם
את מכירה משפ' אוזן אצלכם?
גרו אצלנו בעבר
לא. נראלי שזה אצלכםעברי אנכיטוב,
הגיוני שאת לא מכירה את כולם 
ממש לא מכירה את כולםריעות.
עכשיו יוצאים חזרה הביתה. על מושגים שמדברים בהם היום ומשתמשים בהם בהפך הגמור שלהם.
לדוג'- חירות. היום מסבירים את המושג הזה כחופש לעשות "מה שבא". מה שה"אני שלי" רוצה ולא מה שמכתיבים לי. רוצה קנאביס - קיבלת. רוצה להתחתן לא ברבנות - זכותך. וכו'...
הפירוש הזה הוא הפוך לפירוש הנכון! "אין לך בין חורין אלא מי שיושב ועוסק בתורה. זה החירות האמיתית. להבין שללא חוקים והרכנת ראש בגאווה (נשמע לכם תרתי דסתרי? חבל.) אנחנו מאבדים משמעות ואת עצמינו. אנחנו בעצם לא חירותיים ולא חופשיים. אנחנו כבולים ברצונות ובנורמות חברתיות הרסניות.
דוגמא שנייה ונפוצה לא פחות - פמיניזם. משום מה אנשים נוטים לחשוב שפמיניזם זה לדאוג לשוויון בין הגבר ולאישה כדי להיטיב עם האישה. "הפוך גוטה, הפוך!" מסכנה האישה! למה היא צריכה להיות כמו גברים? לא חבל? היא אישה, שתשאר אישה! בשבילה!
זה הפמיניזם האמיתי. הדאגה והערכת האישה מהמקום האמיתי שלה! להעריך את האישה בגלל מה שהיא ולא בגלל מה שהיא לא. אף אחד לא היה רוצה שיגידו לו להיות מישהו אחר. "תהיה אתה" כולם אומרים. "זה הכי חשוב". אז למה שזה מגיע לזה פתאום כולם מזדעקים וקוראים "שוביניסט"? אולי הפוך? מי שרוצה לשנות את האישה שתהיה משהו אחר, שווה למשהו אחר ולא למה שהיא, הוא השוביניסט והאדם ששומר על זכויותיה האמיתיות של האישה בתור אישה ולא בתור משהו אחר, ומעריך אותה בזכות מה שהיא ולא בזכות מה שהיה רוצה שתהיה, הוא הפמיניסט האמיתי?
עובד על זהלפני שנתיים נתקעתי בתפילה בכותל ביום ירושלים זה היה נוראי
נתנו לאיזה חזן אשכנזי כבד כזה לעלות שלאיודע לסלסל. וכל התפילה הוא סלסל וזה היה ארוך בקטע מצייקקקק
ואמרו הלל?
הרב אומר אחרי קדיש תתקבל, לא?
מה לא הבנת פה?
אפשר את המשפט בשלמות בלי ציניות?
זה היה עם הרב שמואל? ומתי אמרו הלל?