מלשון עירנות.
לא עיר
מלשון עירנות.
לא עיר
יש סיבה שאת ערה?
לקום מאוחר בשבת כמנהגי..
ולך יש סיבה?
מסובך.
(חוששני שהפכתי את השורות..)
דוקא נראלי שלא
אני עומדת על שתי רגליים ב"ה
נמשיך בזה שלפרעה לא היו חסידים בכלל
ונסיים בזה ש,טוב נו, אני ישנה לפעמים![]()
נקומה נאזאת היתה המטרה
טובטוב, מחילה🤭
*תיקון- כמעט תמיד ערים
אוקי זה נשמע יותר הגיוני!
היית פעם ניק עם שם אחר?
אהה
כן

אני צכה לנקות לפסח
כמה מפתיע
אצלנו אסור לנקות אחרי 12 בלילה, מין חוק כזה שכשאמא הולכת לישון- אסור לאף אחד לצאת מהחדר
את עפה מהסמינר ?
הבנתי עכשיו פשט חדש בשולי רנד, ב"ה,
"ואז אצעק ואצטדק ואספר
איך בחושך הזה הייתי חותר
ושואל, ומבקש, וכוסף! אייכה?" (שם במילים של השיר הי'ה כתוב 'אייכה!?', אני חושב שזו הסתכלות נוראית אז אתעלם)...
אחרי שמוצאים
מגלים
שכל השאלות
היו לטובה.
לכל הסיבוכים הייתה מטרה, הם לא באו סתם.
וכשיש לך תשובה ל'אייכה'', אתה שמח ששאלת. אתה שמח בבירורים ובסיבוכים.
ואז אתה צועק: "רבותי! שאלתי אייכה! כיספתי!, ונחשו מה? גם מצאתי תשובה!"
הגמ' בשבת לא ע"א אומרת שלעתיד לבוא ישאלו את האדם כמה שאלות, בין השאר: "ציפית לישועה?". אז כן. בנאדם ששאל 'אייכה' ציפה לישועה. הוא יודע שהקב"ה טוב, ולכן שיש סיבוכים הוא אכן שואל "אייכה?". אבל הוא לא מסתפק בזה. הוא מחפש תשובה. וכשהוא מוצא, הוא מבין. הוא מבין שכל הסיבוכים באו בשביל עצם החיפוש. באו כי הוא היה צריך למצוא תשובה. לא לשמוע אותה מאנשים אחרים.
ולכן, כ"א שואל אייכה באיזשהו שלב בחיים, לא צריך להיבהל, צריך להתקדם משם, להסתכל, ולהמשיך ללכת...
(אגב @תות"ח!, אני מרשה לעצמי ללמוד משירים מסוימים בגלל דברי הרב ודברי הגר"א על קדושה בשירים, אני מרגיש שיש שירים מאוד מכוונים...)
"כל החולשות הגופניות והרוחניות, כל המחשבות הפסולות, וכל הרעיונות המדלדלים, המטשטשים את הכישרון ואת הבהירות הנשמתית, באים רק מחיסרון הארה של הנשמה העצמית. חסרון הזלת טל החיים היסודי, של הרצון וההרגשה, ההכרה והתשוקה, ממהותה הפנימית".
אבל בסופו של דבר, האדם אינו מחפש סיבוכים. הוא רוצה חיים פשוטים, מציאות פשוטה, להיות פשוט.
אז הוא מבקש.
הוא מבקש לצאת מהסיבוכים, הוא מבקש שיהי'ה פשוט.
אבל בעצם בעצם, גם אם הוא לא יודע, מה שהוא באמת מבקש זה להתחבר לעצמו. להיות עצמו. לחיות את עצמו.
כי: "כששוכחים את מהות הנשמה העצמית, כשמסיחים דעה מלהסתכל בתוכיות החיים הפנימיים של עצמו, הכל נעשה מעורבב ומסופק..."
אבל יש פתרון.:
...והתשובה הראשית, שהיא מאירה את המחשכים מיד, היא שישוב האדם אל עצמו, אל שורש נשמתו, ומיד ישוב אל הא-לקים, אל נשמת כל הנשמות, וילך ויצעד הלאה מעלה מעלה בקדושה ובטהרה".
האדם שעושה תשובה, תשובה אמיתית, עושה בעצם חזרה לפנימיות שלו. הוא לומד מי הוא באמת, מכיר את עצמו באמת. הוא הוא, ולא אף אחד אחר.
פסח זה הזמן לגלות את התשובה הזאת. בפסח אנחנו בני חורין. ומה זה בן חורין? בדיוק זה. כמו שהרב אומר:
"החירות הצביונית היא אותו הרוח הנישאה שהאדם וכן העם בכלל מתרומם על ידה להיות נאמן להעצמיות הפנימית שלו, להתכונה הנפשית של צלם א-לוקים אשר בקרבו, ובתכונה כזאת אפשר לו להרגיש את חייו בתור חיים מגמתיים, שהם שווים את ערכם. מה שאין כן בעל הרוח של העבדות, שלעולם אין תוכן חייו והרגשתו מאירים בתכונתו הנפשית העצמית, כי אם במה שהוא טוב ויפה אצל האחר השולט עליו איזו שליטה שהיא".
אם אתה רוצה להיות באמת חופשי, אתה מבקש להיות חופשי, אתה צריך להיכנס לעצמך, להכיר את עצמך. לא להיות מושפע מכוחם של צדדים אחרים, מגמתיים שלא לקודש.
ואז, לא רק שאתה בן חורין, אלא שמאליו תמצא את כל התשובות לבירורים העמוקים שלך.
אחרי שהאדם מזוכך, טהור למדרגתו, מגיעים הכיסופים.
כיסופים, בשונה מרצונות, הם קשורים מאוד באדם עצמו, עד שאי אפשר לו לרצות אחרת מהכיסופים, כי הם כבר ממש חלק מנשמתו.
האדם כוסף שהעולם יענה לעצמו על ה"אייכה". הוא ענה, עכשיו הוא רוצה שהעולם יענה. הוא רוצה לממש את התכלית שבשבילה הוא כאן. "עם זו יצרתי לי - תהילתי יספרו". (זה יסוד חוזר במהר"ל, שתכלית ישראל היא לעשות את ה' אחד, מופיע גם בפרי צדיק לפורים כזכור לי...).
הוא כוסף לגאולה. הוא כוסף ש: "וראו כל העמים כי שם ד' נקרא עליך". מתוך כך: "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדו כי פי ה' דיבר". כל בשר. האדם אוהב את כולם, בלי שום יוצא מן הכלל. כמו שאומר הרב במידות, אהבה (כדאי להסתכל בכל הפסקאות שם):
ה. אהבת הבריות צריכה להיות חיה בלב ובנשמה, אהבת כל האדם ביחוד. ואהבת כל העמים כולם, חפץ עילוים ותקומתם הרוחנית והחמרית, והשנאה צריכה להיות רק על הרשעה והזוהמא שבעולם. אי-אפשר כלל לבא לידי רום-הרוח של "הודו לד' קראו בשמו הודיעו בעמים עלילותיו" בלא אהבה פנימית, מעמקי לב ונפש, להיטיב לעמים כולם, לשפר את קניניהם, לאשר את חייהם."
כמובן שאסור לשכוח:
ח. "אע"פ שלפעמים אהבת הבריות מקפת היא את הכל, ונכנס גם רשע בכלל האהבה, אין זה מגרע כלל משנאת הרע, אדרבא היא מחזקת אותה. שהרי ודאי לא מצד הרשעות של הרע הוא נכנס בכלל האהבה, אלא מצד חלק הטוב שבו, שהאהבה אומרת שהוא נמצא בכל מקום, וכיון שמפרידים את חלק הטוב לאהבה אותו, נשארה השנאה לחלק הרע מפולשת וגמורה".
והאדם כוסף, ומכיוון שזה חלק ממנו הוא פועל בשביל זה, וכך לאט לאט מגיעה המדרגה של "אני ה', בעתה אחישנה". בעז"ה, שנזכה!
ראשית,
האדם מבין שהסיבוכים, הקשיים, הם טובים. (בשבת, יש בגולה שכולם מבינים את זה, עין אי'ה על "שבת היא מלזעוק").
לאחר מכן,
האדם שמח בייסורים, ואף מבקש אותם.
לבסוף:
האדם כוסף זאת לשאר העולם, (אז הוא כבר לא שמח בייסורים, כי הוא לא צריך מקפצות, הוא רוצה בני'ה רוחנית שלבית ומסודרת, עיי' עין אי'ה על "לא הן ולא שכרן".)
הבני'ה היא בשלבים. פרט - ישראל - כלל.
כמו שהרב אומר בעין אי'ה ברכות א א:
"... והנה בגלות, הדומה לערב, עיקר פעולתנו היא רק בנוגע לעצמנו, כדי לעמוד בפני הגלים העוברים עלינו בעז שם ד'. ע"כ בלילה שייך אמונה, מי שלא אמר אמת ואמונה ערבית לא יצא יד"ח. כי לעצמינו די לנו האמונה וקבלת אמת מאבותינו, שראו עין בעין אור ד' וכבודו. אמנם בעת הגאולה שתרום קרן ישראל, אז ממילא תבא שעת הפעולה של ק"ש דשחרית, אהבה רבה, שכל העמים יאמרו שאור ישראל יהי' לאור עולם. ע"כ אז יתגלו טעמי תורה, ולא יהי' עוד אור יקרות וקפאון, אלו טעמי תורה שיקרים בעוה"ז קפוים יהיו לע"ל..." (חשוב מאוד ללמוד את כל הפסקה...).
וזה גם עניין - "בבוקר חסדך, אמונתך בלילות" - האמונה הנה הבני'ה האישית, לעומת חסד שזה דבר שיוצא ממני החוצה, זה משהו שהאדם נותן, לא מקבל...
בעז"ה, שנזכה לכל המדרגות, ולהבין מה באמת באמת הקב"ה רוצה ממנו
במחשבה שנייה, אתה שוזר פה מהלכים ודברים של הרב זצ"ל, כך שגם אם הוצאת את זה ממילים של שיר של שולי רנד, הכל טוב..
ממש יפה ויישר כוח...
!!
חשבתי רק אני ער
זה יפה ממש ממש.
תודה לך ול@כיפת ברזל-סרוגה
ואמנם יש קדושה בשירים, אך בעיקר מתכוונים למנגינה, לא למילים, שהרי ודאי שלא נאמר שהמילים ששולי רנד כתב(עם כל הכבוד, ויש לי כבוד...), הן לא יותר עמוקות מאשר המילים שהרב זצ"ל כתב, ולכן לפי דעתי לפתוח פירוש רש"י על שירים זה מיותר, אפשר ללמוד הרבה יותר מכתבים של הרב זצ"ל וכדו'...
אבל בסדר, אם זה עושה לך טוב ואתה מוצא בזה משהו שאין בכתבים של הרב זצ"ל, תיהנה...
אבל יישר כוח על מה שכתבת, יפה מאוד...
!!
אבל לפעמים אתה יכול יותר לדבר לאנשים דרך שירים, ולא דרך פסקאות של הרב..

יישר כוח...!!
אתה לא יכול לזמזם לך פסקאות של הרב במצבים קשים, לעומת שירים של שולי


תות"ח!באמת באתי לכתוב ש@נבוכי הדור כן מזמזם פסקאות של הרב זצ"ל במצבים קשים...




תאמין לי, זה ממש כיף
למרות שיש משפטים מוכרים שאולי כן...
ויש מילים של הרב זצ"ל שהולחנו ואני מת על השירים האלו: "כנפי רוח", "ישמח ליבי" ואולי עוד שירים שאני לא זוכר כרגע...
אז אותם אתה בהחלט יכול לזמזם...
אבל בעיקרון אתה צודק..
השרשור הזה נשמע יותר קיצוני מהיחס של ברסלב וחבד לאדמורים שלהם.
@רוצה להשתחרר רואה? יש גם תופעות 'חסידיות' כאלה.
"אל תעשו לי קוקיסטים"...
אני לא חזק בקיום המימרא הזאת
ממש ממש לא מסכים...!!
חלילה וחס...!!
אנחנו הולכים בדרכו של הרב זצ"ל, אך איננו מעריצים אותו, כלל וכלל לא...!!
"את ה' תעריצי"-רק הקב"ה והרב זצ"ל אומר זאת בעצמו...!
נכון, אנחנו לומדים ממנו והולכים בדרכו, אך לא מעריצים אותו וממש לא כמו החסידות וכו'...
והחסידות זה כבר מתחיל להיות בגדר של "עבודה זרה" או "כת"...
ושלא נתחיל את הדיון הזה, בבקשה...
(בעיקר הסקתי ככה מכך שצריך היתר מיוחד להנאות ולהתחזק גם משירים ותורות אחרות. כך היה נשמע לי מהלך הרוח של התגובות אבל בסדר.
אולי אני טועה🤷♀️)
זה לא שבלעדי זה לא היינו שומעים שירים, אלא אסמכתא בעלמא.
נופת צוףיפה,שנון
אין עליך כיפה!
עדיף דברים סוערים כי אז אתה מרגיש. ויודע מה אתה מרגיש.
יש משהו מפחיד בשגרה שיש שם משהו שמתנוון, שמטשטש. שהרגשות קהים.
זה הגיוני?
--
אם זה באמת קרה,
אני לא מאמינה.
אימל'ה.
בעצם, עדיין לא מאמינה.
צריך לעכל.
ייקח זמן..
זה אמיתי?
האמת התחלתי להאמין,
כנראה הזמן עושה את שלו..
סקרנתן אותי...
הדבר האחרון שציפיתי,
זה אמור להיות משמח מאוד ומרגש
אבל אני עדיין לא מעכלת.
(לפחות ככה אני רואה את זה)
תות"ח!לרגע חששתי שמדובר במשהו שלילי...
יאללה, תעדכנו...
התכוונתי שיעדכנו מי החתן ומי הכלה...
נבוא לשמח, שיזמינו כמה עשרות של מנות משמחים...
זה סימן בשבילי,
אולי הגיע הזמן..
מי מתחתן?
פשוט זה השלב הבא בעז"ה..
אבל זה הי'ה הכי נכון, ככה אני מרגיש.
אני מקווה שעשיתי את הדבר הטוב לכולם.
ב"ה
כיף לגלות שכן התקדמתי בשנים האחרונות, גם אם ממש קצת...
"עד אי אפשר לאדם לחיות לא בשכל לבדו, ולא ברגש לבדו, תמיד צריך שיהיה ממזג את השכל עם הרגש בחוברת. כשירצה להתפרץ למעלה ממדרגתו. יאבד את הכשרון של הרגש, ויהיה מלא פגמים וחסרונות, אף על פי שיהיה בעל שכל גדול. ואין צריך לומר שאם ישתקע ברגש לבדו יפול בתהומות של סכלות, המביאים לידי כל חולשה וכל חטאת. רק תכונת המשקל השוה, המאזן את השכל עם הרגש, תביאהו לידי הצלה גמורה. מובן, שעם זה צריך להחיות תמיד את התכונה המעשית, והחוש החברותי הישר".
"הרגש הוא יותר מהיר מן השכל. ברגש, האמרה, א-לקים, מלאה היא תנובה וישות גם טרם אשר נפתר אף מעט מכל המון החידות הכמוסות בה. מה שאין כן בשכל. השכל צריך עיבוד, בלא לימוד ועיון מאומה לא ימצא. אם יתחלף הרגש בשכל, ויאבה להשתמש בשכל מבלי עבודה רוחנית, כי אם ליהנות מן המוכן, כשם שאפשר הדבר ברגש, מהרה יחשך לו עולמו, וסירים סבוכים יתגדלו בחלקתו הרוחנית, אשר בכל עת יסתבך בהם, להרבות המכשלה על דרכו הרוחני. ועת ומשפט ידע לב חכם להכנס בהיכל הרגש במילואו, להתענג מעדניו, ולעבור על חלקת השכל לעבד עבודתה. אז תבא דעת אלהים בלבבו, בצורתה היותר רצוי'ה"
"כל מחשבה אידיאלית, הפועלת בחיים, מחוברת היא מהרכבה של שכל ורגש. השכל הוא מועט בכמותו ומרובה באיכותו, והוא יסוד הנשמה של האידיאל, ההולך ונמשך, חורז את החוט של החיים. הרגש הוא הגוף, שבו מתלבש תמיד האידיאל השכלי, להסבירו לכח החיים הפועל."
"לשלימות האמיתית של האדם צריך שישתלם בשני חלקיו, שלמות השכל ושלימות הכח המדמה, שממנו נובעות כל המדות והמעשים. ובהיות כח המדמה שלם וציורי הלב עולים בדרך התורה והיראה, תהיינה התוצאות מעשים טובים והנהגות קדושות."
"ע"כ יותר קרוב שיעשו ניסים לאדם ושתתקבל תפילתו אם יפלס נתיבו בהליכותיו בהרחבת שלימות כח המדמה, אחרי שישלם שכלו. כי בהשתלם השכל ילך הכח המדמה בדרכו בטח, ואז ירויח כי יעלה במעלה מוסרית גדולה מאד. כי עד שכ"ז שהוא משתלם רק ע"פ השכל, תהי' עבודתו ויראת ד' שבלבבו מיוסדת ע"פ שכל האנושי משוערת במדה וחשבון."
לראות בטוב
וזה גם חמווווד
אנדרדוס ורנן רובין- נרדם לפני צפון גרסת הצ'יפמאנקס
ממש אהבתי תשיר, אבל זה צריך להוריד קצת מהמגניבות הזאת![]()
לעבור את הנהר
סתאם,לי יש מלא פעמים... אבל באמת די מוזר
(לא) סתם ילדהאחרונה
זה שיר אחד הטוביםםם(לא) סתם ילדהאחרונה
קפיץ
הר ומדברלמה, ריבונו של עולם, למה...😱?
במחשבה שנייה, אין לי כוח עכשיו לדיון ארוך...אולי מחר..
וואו, טענה של אנשים שרואים שלא יודעים מהי ההלכה, סליחה על החריפות...
הציטוט שהבאת מדבר על מלחמת מצווה, וההגדרה מלחמת מצווה היא שסנהדרין אישרו את המלחמה וזו לא מלחמה של הרחבת גבולות אלא כבישת הגבולות של הארץ המובטחת.
בימינו אין כזה דבר מלחמת מצווה, ולכן לא אומרים את זה...
וכן, מה שכתוב שם זה רק במצבי קיצון, כאשר אין מה לעשות וחייבים את כ-ו-ל-ם למלחמה, כמו במלחמות שכבר ראינו בעבר, והיו חייבים לגייס אפילו ילדים קטנים בשביל המלחמה, אז גייסו גם בנות, אך במצב הרגיל, ובמיוחד שיש עודף כוח אדם, כמו המצב עכשיו בצבא, לא מגייסים נשים כמו שלא מגייסים ילדים...יש להן תפקידים אחרים, אין מה לעשות..
וכן, אני מאמין שחז"ל לא דיברו על המצב שיש היום בצבא, וגם אם נגיד שיש מצווה כזו לגייס גם נשים, כידוע כתוב "אין מצווה הבאה בעבירה" ולכן לא אומרים להתגייס, ואני לא צריך לפרט מדוע זה נחשב עבירה...
@נשמה כללית
מלחמת מצוה לא צריכה סנהדרין, ורוב פעילות צה"ל היא מלחמת מצווה.
אבל אכן נשים לא יוצאות לקרב אלא לספק מים ומזון בשעה שיש צורך.
וכל שכן כמובן כשהמצב הוא כמו שכתבת - שהגיוס הוא "באה בעבירה" חמור של עבירות החמורות שדוחות פיקוח נפש,
תודה על ההערה...!!
המצאה של ארגוני נשים משוגעות. זה הכל.
אין שום תפקיד בצבא שגבר לא יכול למלא (חוץ מלהיות הנערת ליווי של המפקד. תפקיד חשוב ביותר)
וכמוש כל צבאות העולם מסתדרים עם גברים, גם צבאנו הנחמד יכול
הבנתי שטעיתי בעניין הזה, @נשמה כללית תיקן אותי, אך אין זה סותר את טענתי...
ואין לי מה להוסיף, @נשמה כללית כבר הגיב, אבל רק אגיד שממש לא, בנים יכולים לעשות כל תפקיד בצבא ואין צורך להיות מיוחד בשביל תפקיד של עורף או להיות ג'ובניק, וזה שיש בנות בצבא רק גורם נזק, מוריד את הרף, הורס את הצבא, מסיח את דעת הלוחמים, גורם לבעיות צניעות שלא רק גרועות מבחינה הלכתית אלא גורמות לתשלומים של מיליוני שקלים כל שנה על הפלות בצה"ל ועוד כל מיני בעיות שנגרמות...
אז לא, אינני רואה בכך שיש בנות בצה"ל תוספת, ולא צריך להיות מיוחד כדי להכין למפקד קפה...
קפיץ
בעולם בשביל זה. תלוי בתפקיד, יש תפקידים של ג'ובניקים שעובדים קשה ועושים המון. ויש תפקידים של ג'ובניקים שדורשים המון מיונים ומקבלים אחד מחמישים... אז לא צריך להיות מיוחד בשביל זה?הוא הגיב על הטענה שיש דברים שרק נשים יכולות לעשות. הנה נראה אם דברייך עונים על זה:
בנים יכולים לעשות כל תפקיד - כנראה שכן, אבל כל תפקיד שהוא לא קרבי גם בנות יכולות לעשות. - מובן שלא קשור.
בשביל תפקידי עורף וג'ובניקים (מה ההבדל?) לא צריך להיות מיוחד - אין מספיק בעולם בשביל זה. תלוי בתפקיד, יש תפקידים של ג'ובניקים שעובדים קשה ועושים המון. ויש תפקידים של ג'ובניקים שדורשים המון מיונים ומקבלים אחד מחמישים... אז לא צריך להיות מיוחד בשביל זה? - ברור שיש דברים קשים ומצריכים יכולות, הוא מסכים עם זה לגמרי וממילא את לא צריכה לחפש ברחבי העולם יותר מדי
, הנקודה היא שאין שום תפקיד שמצריך יחודיות שמאפיינת דווקא בנות.
אז בפעם הבאה תבדקי שוב על מה את מגיבה לפני שאת מכריזה ביומרנות ובוז "שטויות"
לשאר דברייך:
בנות בצבא גורמות רק נזק - צבא בעצם הגדרתו עושה נזק... זה התפקיד שלו. מה מה מה? מה עבר?
בעיות צניעות - יש בכל מקום בחיים. לא רק בצה"ל. - אז בואי נפתח גם בתי בושת בכיכרות העיר, כי ממילא יש בעיות צניעות. אדם נורמלי מבין שהשאלה היא כמה חמורה הבעיה.
כן. כל החיילות רק מכינות למפקד קפה. - יותר ממה שאת חושבת (ולא רק קפה, עייני ערך התפקיד החשוב ביותר שהזכרתי כאן: מסכים עם המשפט הראשון. השני הוא פיקציה. - נסיונות פעילים)
וכל הבנות שירות רק גוזרות בריסטולים לתלות על הקירות באולפנה. אנחנו נופלים לסטיגמות האלו או מדברים בצורה בוגרת? - את מוכנה להעיד על עצמך שלא דיברת בסגנון הזה לגבי בנות שירות? שנעשה בדיקה קצרה?
ולעצם העניין - אכן יותר מידי בנות עפות על עצמן ומדמיינות שתהיינה מי-יודע-מה ובסוף הן בין רל"שיות לטבחיות, מקסימום מש"קיות ת"ש... לא עניין של סטיגמות ולא קשור לבריסטולים ואולפנות. עניין של עובדות, של בנות שחושבות שהצבא זה גנון וישבץ אותן לאיפה שהן דמיינו מכיתה ז', ואז הן מגלות להוותן שלמערכת יש שיקולים משלה.
לא נראלי יהיה בזמן הקרוב מצב שלא יהיה לצה"ל מספיק חיילים גם אם לא נגייס נשים בהתחשב בעובדה שבצה"ל יש המון המון תפקידים מיותרים שלא קשורים בכלל ללחימה...
הקיצור באמת פוגע- אבל כי החיילים לא מספיק מאומנים
ולא נכון, החיילים כן מספיק מאומנים.
ובצה"ל הכל עובד לאט, הם לוקחים את הזמן ומורחים הרבה דברים, יש מלא "זמן מת" שם, ולכן אם הזמן היה יותר ממוצה ומנוצל, מספיק הרבה פחות משלוש שנים, ואכן שנתיים וחצי זה מספיק זמן אם מנצלים את הזמן היטב.
כעת את כותבת משהו אחר, אבל התשובה גם עליו היא מאוד פשוטה: התפקידים שמצריכים כישורים מאוד ספציפיים - הם תפקידים מאוד ספציפיים. ולכן - גם כשגברים בלבד מספקים את הסחורה יש מספיק, כי הצבא יודע לתעל את הכישורים לפי צרכיו - ומי שכישוריו יעילים לזה - יישלח לשם.
(כלומר: הוא יודע לתעל כישורים כל עוד אין לו על הראש ארגוני נשים מתאבדות, שמתעקשות לשלוח בובות חרסינה לשייטת...)
בכלל, טיעוני "להוריד את הרף" מפי בת שמתגייסת, מסכירות לי את המשפט החכם "מי שיש לו חמאה על הראש - שלא ייצא לשמש"
---
את מדברת שטויות, ומכח זה כבר רצה קדימה ומכריזה "אני רוצה לראות אותך יוצא בקול רם"
אם ההנחה שלך היתה נכונה - שזה לא היתה בעיה חמורה יותר מבש"ל - אכן הייתי מכריז זאת בקול רם
אך היות שזו המצאה ששלפת בזה הרגע ממוחך הקודח, אני לא הולך לצאת בשום הכרזה, נפל היסוד - נפל הבנין.
---
אם לא הייתי מכיר זה לא היה טיעון, אבל אני כן מכיר, למרות שאת נורא עפה על עצמך בזה שיש לך שלוש חבירות וחצי שפרקו עול והחליטו להתגייס. בואי תופתעי:יש עוד אנשים בעולם שבדקו דברים חוץ ממך. ובשונה ממך - אין להם אינטרס לסלף (מה אני אפסיד מזה שתתגייסי? שום דבר. אבל מה יש לך להפסיד אם לא תתגייסי? המון.. את בעלת האינטרס הבעייתי, את והארגונים שמייצגים אותך)
---
אם את כל כך בטוחה שלא דיברת ככה - אוקיי. אז באמת את ישרה בקטע הזה.
---
אני מסכים לגמרי שרל"שית טובה זה טוב לכולם. אבל זה לא ממש מה שאתן מתארות כשאתן מסבירות למה חשוב ללכת לצבא יותר מלש"ל, שימי לב איך את מפילה את עצמך בפח, אבל לשמש מזכירה נהדרת ולחסוך בירוקרטיה לאנשים - עושות המון בנות שירות ביעילות ובמסירות, את אותו דבר בדיוק - רק בלי לעבור עיבורת.
וכמובן - כל זה כשמדובר על רל"שית שבאמת עסוקה בלעזור לאנשים, ולא בלהסתובב במיטה של המפקד...
---
כמובן, כי רק דעתך שלך קשורה לעובדות, אוסף ילדות בנות שבע עשרה שגילו את האור שדור שלם לא גילה..

כן, הוא יודע, לחלוטין. שוב: בתנאי שאין עליו לחצים מגופים לא מקצועיים שמוכנים להקריב את מבצעיותו למען האג'נדה שלהם. או מבנות תינוקיות שתובעות אותו בבג"ץ כדי שיאפשרו להם להרוס לעצן את הסיכוי להרות.
אני מתווכח על דבר פשוט: אין שום דבר שבת עושה וגבר לא יכול לעשות. חוץ מלהיות נערת השעשועים של המפקד, וללכת אחר כך לעשות הפלה (כמובן - אלא אם כן היא כבר הספיקה לעבור צניחת רחם לפני זה, ואז היא באמת יכולה להסתדר עם המפקד בלי הפלות מיותרות..)
שמח לשמוע שאת נגד בנות בקרבי, נחמה פורתא
אני מכיר לא פחות ממך, כנראה.
מטרידים בכל מקום וכאמור - זה עדיין לא מצדיק הפיכת צה"ל לבית בושת מרכזי.
אף אחד לא יעביר לך משכורת, את ארגון משל עצמך.. אבל כן: את מזוהה בדיוק עם הארגונים שהזכרת - "שיש לו אינטרס לסלף דברים כדי לגרום לעוד בנות צדיקות ותמימות להתגייס", זה שתתייחסי לזה באופן ציני לא ישנה את התמונה.
כל חיילת עוברת עבירה, זה לא עיוות, זה יהדות. זה הלכה. גם אם בתורה שניצוץ נתנה בסיני זה לא מופיע, בתורה של שאר היהודים זה כן מופיע.
תתהי עד מחרתיים, אבל מותר ליהודי דתי לשמור מצוות ולא להתבייש בעמדת התורה. גם אם זה לא מוצא חן בעיני בחורה שהחליטה לפרוק עול.
ותשובה לתהייתך היא: האינטרס הוא של בחורה שנורא פינטזה על להתגייס, ולכן מוכרחת לעוות כדי להצדיק את עצמה. ולא שלי - שהנתונים האלו לא נפקא מינה לשירות שלי בכל מקרה ואני לא צריך להצדיק שום פעולה שלי בנושא.
את יכולה להתעלם, רק אל תספרי לנו שוב שדעתיש לי לא תואמת את העובדות. כי משום מה חוץ מארגונים מטורללים וכמה ילדות בנות שבע עשרה, אף אחד לא חושב כמוך. ממש כך.
עניתי לך על הטיעונים שלך, זה הכל.
וקחי עצה טובה לחיים: תמיד יכבדו אותך יותר אם כשאת עוברת עבירה תגידי "כן, קשה לי, אני נכשלת" מאשר שתגידי "זה בכלל לא עבירה, זה מצווה, ובכלל אתם לא מבינים על מה אתם מדברים"
אפילו כשאת עושה שטויות, יותר מכובד זה אם לא תבזי את עצמך בניסיונות עלובים להצטדק.
דרך איש לכבש ואין דרך אשה לכבש
ויוצאת לספק מים ומזון לבעלה.
ככה לפי חז"ל, לפחות, אולי הרב ריסקין חולק. איי דונט נואו.
לא אסביר כמה חובה יש כאן, אבל את יודעת, אפשר ללכת להצהיר ואז לא מחוייבים להתגייס...
וזה לא נחשב להשתמט..
בת דתיה יכולה להצהיר שהיא דתיה ולכן היא לא יכולה לשרת בצבא מטעמי דת, זה לא השתמטות, וזה גם מוגדר בחוק, ב"ה...
זה בסדר, בת יכולה לתרום את חלקה בשירות לאומי, זה לא נחשב שהיא משתמטת...
ולא, אמנם יש חשיבות לעשיית הדבר, אך מכיוון שיש כבר אנשים שדואגים לזה(ויש עודף של כוח אדם בצבא...), וזו מלאכה שיכולה להיעשות ע"י אחרים, ולבנות יש בעיות שיכולות לצוץ בצבא מבחינה הלכתית וכו'...אז לא הולכים לשם.
טוב... אז קודם כל שלום!
קוראים לי ג'נטלמן 😎
אחרי תקופה של כמה ימים בנוג"ה...
החלטתי גם להצטרף לפה...😁
אשמח להכיר פה את כולכם/ן😁
בברכה,
ג'נטלמן😎
זה בערך אותם אנשים..
אבל רק שתדע שזה פורום ממש לא סימפתי, בניגוד מוחלט לנוג"ה
איזה משקיען, חתיכת הודעה מעוצבת כתבת לנו פה, אה...
?
אקח את זה בתור מחמאה!
פה בפורומים לא יהיו לך הרבה מחמאות, בעיקר מחלוקות וכו'...אז תנצל כל מחמאה...
!!
ואז אני מבין שגם אני הייתי כותב כאלו שטויות עד לא מזמן...
נכון
תִּקְפֹּץ אֶל הַמַּיִם
כִּי יָדַעְתָּ שָׁמַיִם
וּמִתּוֹךְ תְּהוֹם תִּפְרַח
מֵעֵבֶר לַפַּחַד
יֵשׁ שֶׁמֶשׁ שֶׁל יַחַד
גַּם אַתָּה תִּמְצָא אוֹתָהּ בַּסּוֹף
הַאִם הַחֹשֶׁךְ יָאִיר
בַּסּוֹף נִשְׁאַרְתָּ שָׁבִיר
כְּמוֹ עֲלֵה שֶׁעָף בָּרוּחַ
הַזְּמַן יַעֲבֹר
אַתָּה תֵּצֵא מֵהַבּוֹר
מִסְתַּבֵּר שֶׁגַּם אֶת זֶה עוֹד תַּעֲבֹר
זֶה מְחֻבָּר מִדַּי חָזָק
כְּשֶׁמִּתְנַתֵּק מִיָּד נֶחְנַק
אֲבָל גַּם מִזֶּה עוֹד תַּצְלִיחַ לָלֶכֶת
בַּסּוֹף יִהְיֶ'ה טוֹב
אַתָּה עוֹד תִּרְאֶה
שֶׁהָעוֹלָם יְחַכֶּה
תַּסְפִּיק לֶאֱהֹב
בַּסּוֹף יִהְיֶ'ה טוֹב
תֵּלֵךְ אֶל עַצְמֵךְ
אֶל תּוֹךְ עֲרָפֶל
כִּי שָׂם הוּא נִמְצָא
אַתָּה תִּהְיֶ'ה שָׂמֵחַ
גַּם אִם זֶה לֹא בָּרוּר עַכְשָׁו
אַתָּה עֲדַיִן פּוֹרֵחַ
גַּם אִם אֵין מִי שֶׁיַּשְׁקֶה אֶת הַזְּרָעִים
תַּאֲמִין לִי, הֵם מְחַכִּים.
איזה כיף
כנל אני אותך
תשמע, יש לנו שיחה להשלים

בטוח יש סיבה
"מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע"
ואנחנו קוראים
תות"ח!ואוהבים גם לכתוב אותם...
אתה כותב את המגילה ואנחנו מקיימים מצוות "קריאת מגילה", אתה מזכה את הרבים, אשריך...!!
כשזה קורה זה קורה
אי אפשר להתבלבל
⬇
⬆
⬇
⬆
⬆