היה לי יום מוזר
לא עשיתי בו מה שתכננתי, אבל עשיתי דברים שלא תכננתי
מקווה שמחר יהיה יותר טוב
היה לי יום מוזר
לא עשיתי בו מה שתכננתי, אבל עשיתי דברים שלא תכננתי
מקווה שמחר יהיה יותר טוב
פרח-אשאחרונההיה לי יום ממש עמוס אבל גם כיף ממש
עשיתי הרבה דברים שעושים לי טוב אבל חושבת שבעיקרון היה עמוס מדי טיפה (נקודות לפעם הבאה )
מאוחר
נכון מסופר על ר' הורקנוס שהיה "בור סוד שאינו מאבד טיפה"? אז הייתה לי תכונה כזאת בקטנה פעם. ב"ה גדלתי עם אמונה חזקה, ועם כישרון הקליטה הזה הייתי עם ידע תורני רחב ממש. יש בעיה אחת. שזה עובד לשני הצדדים. כישרון הספיגה הזה פועל לדברים הטובים וגם לדברים הרעים.. כשהייתי לומדת משהו הייתי זוכרת אותו אחרי פעם אחת כי זה השאיר בי רושם, אבל גם אחרי שהייתי רואה סרט לדוגמא הוא היה משאיר עליי רושם חזק, ולרוב- לרעה. כל הרשמים שסרטים משאירים עלינו בתת מודע? אצלי זה היה נכנס למודע ישר. לא הבנתי למה אני לוקחת דברים קשה כל כך ומתייחסת לזה ברצינות לעומת אנשים "נורמלים". החלטתי שאני לא יכולה לתת לכל דבר להשפיע עליי כל כך ואני צריכה לייחס לדברים פחות חשיבות כדי שאוכל לאפשר לעצמי יותר, לשחרר את משמעת הגבולות, ולא להיות המומה אחרי כל פעם שאני נחשפת למשהו. אם הייתי נחשפת רק לדברים טובים אולי לא היה צורך בזה אבל הייתי מבולבלת ו... אחרי עבודה- הצלחתי לאבד את הכישרון הזה. להתייחס לדברים בציניות ודוקרניות כדי שהם לא יהיו חשובים, וירדתי בירא"ש שלי. נהייתי ממש זולה. הרגשתי חסרת ערך. כישרון שהסתבכתי בליישם במציאות שלי. אז כבר אסור להיות רציניים בעולם הזה? להרגיש דקויות?
אחד הדברים שגרם לי לרצות להשתנות היה הסודיות שלי. לא הייתי אדם נורמלי. חייתי את העולם ברובד אחר שלו. ולא היו לי באמת חברות. אם אתם לא מבינים את זה, רק תדעו שזה היה סבל ולא מרצון רע. אני עד היום לא יודעת מה הייתה הבעיה ומה יכולתי לעשות אחרת. רק שזה כנראה תהליך שאני צריכה לעבור ואני באמצעו. אז שוב, ניסיתי להיות זולה ופשוטה- לא להעריך דברים יותר מדי כדי להיות "נורמלית" ולהתחבר לאנשים... היה נראה שזה עובד, אבל כן, הצלחתי ליהנות מחברות רדודה. ביקשתי רמה נמוכה? קיבלתי. לקח זמן עד שהבנתי שזה חסר פואנטה ולא מה שביקשתי. עד שהצלחתי להעריך ערכים שוב. אבל מה יהיה איתי? אני חוזרת לעצמי אבל... שוב לחזור לאותו מקום? מה הלקח שאני צריכה ללמוד מזה? למצוא את האיזון? באמת?... או שזה זה או שאני לא יודעת מה הדרך...
אם עוד מישהו עבר דבר דומה
שישלח מסר
אני לא מתכוונת להשתפך, רק לשמוע דברים מעשיים, בסדר?
ה' יברך אתכם.
יש עוד אנשים מיוחדים בעולם שאת יכולה להתחבר אלהם ושיהיו לך חברויות עמוקות גם אם הם לא בדיוק כמוך ולא תמיד מבינות אותך עד הסוף
ותקשיבי פנימה תסימי מסננים איפה שאת צריכה ( כן גם אם זה אומר שלא כל סרט עם החברות מתאים ושאת עובדת בקצב שלך )
צריך למצא איזון
לפעמים אפשר למצא אותו לבד ועם פיטבקים מהסביבה ולפעמים צריך טיפול שילמד כלים איך להכיר את עצמך יותר טוב ולמצא איזונים (ממליצה לוודא שזה מטפל שמתאים לאנשים רגישים מאוד מאוד חשוב ועדיף רגיש מאוד בעצמו [ מניחה שאם את כותבת כאן אז את יודעת על עצמך שאת כזו])
וזה דווקא לא הצד הרגיש והמקפיד אלא הצד השני... שמצליח לזרום, להשתטות קצת... הרגיש לי שזה או זה או זה
אולי סתם נכנסתי למשבצת אבל זה חנק אותי
נראה לי שהפתרון הוא בכלל לא לחשוב על פתרון אלא לקבל את המציאות כמו שהיא לנסות להיות פשוטה ולשתוק
לא לצפות, פשוט להבין שזה מה שזה, זה מה שצריך להיות לומר תודה ולהתקדם
ולהיות בבית כמה שיותר איפה שאני מרגישה הכי בנוח להיות עצמי באמת🙃
נשמע לי כמו דפוס שווה לעבוד עליו ולשחרר אותו
את בטוח יכולה לתת הרבה לעולם 
קראתי.
עוד לפני שיש מה להגיד, רציתי להגיד שזה מה שקראתי.
אני רוצה למצוא זמן להאריך פה. כרגע אין לי.
צוחקת או בוכהיכול לתת לך מקום לרגישות ולצור תחושת קרבה בקשר
אני הייתי מתנסחת בערך ככה
בטח אתה שם לב כבר אבל אני רוצה לשתף למראת זאת שאני רגישה מאוד
מה זה אומר ? לכל אחד יש רמת רגישות שונה ויש 20 אחוז מהעולם בערך שהם יותר רגישים באופן משמעותי וזה נקרא אנשים רגישים מאוד
בסהכ זה אומר ששמים לב יותר לכלמני פרטים קטנים מה שיכול להיות דבר מדהים וטוב ויכול להיות קצת קשה בסיטואציות מסוימות ( לפרט מה זה אומר עליך כי בעצם כל אחד שונה ועל כל אחד זה משפיע אחרת .. ואיפה זה בה לידי ביטוי בקשר שלכם) ולאפשר לה לשאול מה שעולה לה
השאלה אם טוב לך איתה ואם היא מקבלת אותך כמו שאתה ויש לך מקום לרגישות שלך איתה. אחרי זה אפשר גם להזכיר את זה ולספר איך זה מתבטא אצלך לדוגמא...
שתרגיש בנוח איתה זה ממש חשוב
ז"א כל החיים הגדירו אותי פשוט "מאוד רגישה" ולא הפריע לי שזה לא שם אבחוני.. פשוט הכירו שאני רגישה מהרגיל, חושבת על דברים לעומק... אבל זאת כמו עוד תכונה שלי, משמעותית.
אם אתה מצליח להביא את עצמך בצורה שלמה ואתה רגוע, אז זה לא באמת משנה אם תאמר או לא תאמר.
הסיבה הראשית: מחר את עלולה להשתגע בגלל עומס חושי או רגשי, והבחור האומלל לא יבין מה את רוצה ממנו. אם הוא יודע שזה תכונת נפש יהיה יותר קל להבין את זה גם לו וגם לך.
הוא לא הבין מה עובר ונבהל
לא הבין למה אני מוציאה אותו מאיפה שכבר החלטנו שאוכלים והרטיע אותו
אבל לי זה היה הרבה יותר גרוע כי נכנסתי ללחץ מזה שמוצפת ולא ידעתי מה לעשות זה היה בערך כמו להיות במערבולת ולהצתרך לתפקד ולהראות בסדר כי מסכן והוא לא יודע מה עובר ומה לעשות ...
אני חושבת שאם רק באחת הפעמים לפני הייתי מספרת לו על הרגישות יכולתי לומר לו תקשיב אני מוצפת מXYZ בנתיים לא צריכה לצאת אבל אולי אחכ אצתרך להתאוורר או שנמשיך למקום אחר או משו ...
ואז לה הייתי נבהלת ככ מההצפה ומגבירה אותה בבהלה וכו ואז מגיעה למצב הזה וגם אם כן הייתי יכולה לבקש שנצא ולומר שאני צריכה לנשום ומקום עם פחות אנשים וכזה וזה היה עוזר ...
אני חושבת במבט לאחור שהחוויה הזו גרמה לי להינעל בקשר ולהרגיש לא בנוח לידו יותר הרבה מצפון ותחושה שהייתי לא הכי בסדר
משהלכל אחד התגובות של עצמו יהיו לו בצבע כחול
פרח-אשנושמת פנימה ובוטחת במה שעולה
איזה דבר קטן ופשוט היה לכם הכי טוב השבוע ?
שבת שלום שבת רגיעה ומנוחה
למדתי פעם ששבת היא הזמן שבו אנחנו אמורים להיות (פשוט להיות בעכשיו) בלי לנסות להסיג ולעשות וכו
מתחברת לזה עכשיו מחכה לשבת
מה שאת כותבת על שבת זה נכון. כשאי אפשר להיות שם, או שמייצרים עומס (אורחים תוכניות קריאה) או שפשוט מחכים לסוף.
הדבר הטוב ביותר השבוע? הצלחתי לדייק כמה אתגרי נפש מורכבים. להבין מה קשה לי ועכשיו נמשיך עם זה הלאה.
צוחקת או בוכהאחרונהואני לא מכירה אישית אף אחד שמאובחן כאדם רגיש מאוד
אני לא יודעת על מקומות רשמים שמאבחנים את זה
רוב הפסיכולוגים למינהם (לפי מה שנאמר לי ונאמר בקבוצות פייסבוק של רגישים ) לא מתיחסים ברצינות לרגישות גבוהה אלה אם כן הם רגישים מאוד בעצמם (נראלי פשוט אנשים לא ממש מבינים שזה לא רק הגזמה)
אבל בשאלון של דר ארון https://www.stillwaters.co.il/hsp/hsp-test/ קיבלתי ציון מאוד גבוהה ואי אפשר לפספס שאני מאוד רגישה אחרי שמכירים אותי קצת ידעתי את זה עוד הרבה לפני ששמעתי שיש כזה דבר
אז אם את מרגישה חלק את מוזמנת מוזמנת גם לעשות את המבחן בקישור או בספר (הם שונים קצת)
ברוכה הבאה
ברוכה הבאהפרח-אשאיך מתמודדים עם זה?
אין לי כל כך את מי לשתף בתקופת הקורונה כי אין כל כך איך,
ואני עובר דברים לא פשוטים.
ובגלל הרגישות יתר אז זה רק עוד יותר..
ואני מרגיש שהעולם גדול עליי. יותר מדי פעמים מרגיש ככה לאחרונה
והלוואי שזה היה לגיטימי להרגיש ככה, כאילו... שהיו נותנים לי את התחושה שזה בסדר להיות ככה.
שאני בסדר, שאני טוב. שהרגישות הזאת זה דבר נהדר ולא- ילדותי, לא גברי ומוזר.
אני מרגיש שהעולם משאיר אותי לבד בהתמודדויות שלי
![]()
קודם כל צא מנקודת הנחה שאתה טוב, ושיש לך כוחות מדוייקים לך ואתה יכול לנהל את עצמך בלי קשר לאף אחד...
ועכשיו באמת תחשוב מה נותן לך כוח, מה עושה לך טוב... אצלי באמת זה תפילה וחיזוק משמיעת שיעורי תורה
אני חושבת שאין קשר בין אדם עם ביטחון עצמי או בוגר לרגישות... אולי להיפך
וכל אישה חולמת על גבר רגיש שיבין אותה והיא תוכל לדבר איתו
מקווה שתצליח להתמודד עם הרגישות כמו שהיא, בלי קשר למה זה נראה כי אז תוכל באמת להיות שלם לדעתי...
איך שה' ברא אותך זה הכי הכי הכי הכי בסדר בעולם.
תן חיוך הכל לטובה ובעז"ה ה' ישלח לך ישועה ועזרה
לפעמים היו לי תקופות שהרגשתי שכדי לחות פה בעולם אני צריכה להילחם כל הזמן אז נראלי מבינה
עכשיו לגבי ההצפות
הצפה זה בעצם שיש יותר מדי עוררות (עודף גירויים ) אני סמתי לב שאצלי הצפה נובעת יותר בקלות מרעש או המון אנשים ופחות מדברים אחרים אז דבר ראשון ממליצה לך להקשיב פנימה מה הכי מציף אותך ?מה אולי כדאי להמעיט אותו
וגם מה שעוזר לי זו רשימה שעשיתי פעם של כל הגירויים האפשריים ופתרונות שלהם
כי הרבה פעמים שמגיעה להצפה או לכיון אני לא ככ יכולה לחשוב ואז פותחת את הרשימה ושואלת את עצמי:
רעבה? -לא
צמאה -
רעש
אור
שירותים
מגע (חסר או עודף או משהו מגרד..)
וכו ומגיעה לדברים שמפריעים לי ( שלא תמיד יצרו את ההצפה מראש אבל) אם מורידים אותם זה ממש יכול להקל
וגם אני מנסה אם אפשרי לתת לי חצי שעה הפסקה ממה שאפשר (אידאלי מתחת לסמיכת כובד בחדר שקט חשוך אבל גם לצאת מחתונה החוצה נגיד זה טוב )
מקווה שיעבור השלב הזה כי רגישות היא באמת דבר נהדר בכנות אני לא אוכל לסמוך על גבר שלא רגיש או שחושב שרגישות זה ילדותי
בהצלחה
נ.ב. קראתי שוב וראיתי שכתבת שתקופה כזו שיותר קשה כי אתה עובר דברים בתקופות רגשיות יותר עוזר לי להקפיד יותר על שתיה
מהניסיון שלי אם מסבירים על זה לא בתור בעיה רוב האנשים מגיבים טוב (מנסה להבין)
לכתוב את ההצפה -
להפוך אותה למילים ושורות ומשפטים ונקודות
עצם הסדר בפנים יכול להיות דבר שמקל עלייך לארגן את ההצפה. אפשר להבין מה שייך למה וזה לא כל כך נורא.
לפני סיטואציה תמימה לגמרי, שאני ממש מתכונן כמו לפני קרב. אשכרה ישבתי מול המחשב שלי וחשבתי על דברים אפשריים שאני יכול לחטוף (חושית) ואיך להתכונן לזה.
זה בסדר. להגדיר את הבעיה זה עשרות אחוזים מהפיתרון.
ואולי לקבל את זה שלפעמים את משותקת.
אפשר להעלות אחר כך למה את משותקת ולדייק למה זה, אבל בזמן אמת אולי עדיף פשוט לחוות את זה ולקבל וזה בסדר.
משתדלת לנשום לזה ולקבל את זה
הבעיה היא אם יש עבודה לדוגמה או משהו חשוב אחר שצריכה לחזור לחיים בשבילו ...
זה בעיה לפספס יום עבודה כי מוצפת ...
אני משותקת לא בכיוון הפיזי רק שלא יכולה לחשוב על כלום (לחודה בתוך ההצפה לא יכולה לחשוב על השעה או על להתארגן או משהו בלי להפוך יותר ויותר מוצפת) אני יודעת למה זה קורה כי בדרכ בשינה מתאפסת מכל הגיירויים של יום לפני אבל בפעמים נדירות שלא מצליחה להרגע קצת לפני השינה ונרדמת מאוד מצפת ו/או לא ישנה טוב אז קמה ככה ,אבל לא יודעת איך למנוע את זה מראש
ומוזיקה פחות מתאימה לי (נדמה לי שכתבתי לך פעם ) קולות מוזיקה וכו בדרכ לא עוזרים לי אלה מציפים יותר אבל אולי אני צריכה באמת למצא את המנגינה שבדיוק תתאים כמו שלפעמים טוב בערב ולשמור אותה זמינה לאז 🤔 באמ תמחפשת רעיונות להכין לי מראש כדי שאני אוכל להפעיל בלי להצתרך לחשוב או להתעסק בזה אז ..
אבל זה כבר אישי ולא מתאים כמענה גלוי בפורום. בגדול צריך לחפש מה הטריגר שגורם לדברים האלה ולנסות לטפל בו כיחידה עצמאית.
פרח-אשוקוסמים
סתם לכיף
אולי ללכת למקום שיעשה לך טוב? אם זה לבד, אם זה לבית...
אולי טיול לכותל (לא הכי רלוונטי אבל הרעיון הוא ללכת להשתפך לה' שינקה את הלב...)
קשה להאמין לזה כשכל כך הרבה זמן לא מוצאים פתרון ונראה ששום דבר לא ישתנה... אבל השם כן גדול מהחיים האלה ומהפחדים ביחד. את/ה לא לבד. יגיעו ימים מוארים של טוב ומנוחת הנפש, שתראי/ה כמה את/ה חשוב/ה פה לעולם- לעצמך ולאחרים... לפעמים צריך לעשות מה שרק אנחנו יודעים שטוב... באמת בפנים. האמת חזקה ונותנת גם כוח כשאוחזים בה. לא לתת לעצמנו להיכלא בתנאים או כללים של אחרים ומה שמסביבנו. אני לא יודעת מה המקרה הספציפי אבל מנסה לשלוח מילות עידוד ולחזק כי כולנו בהתמודדות הזאת אני מבינה את הכאב ומקוה שתצליח/י... יהיה בסדר!🌹
לגמרי. זה פשוט ניסיון אין לי מילה אחרת... לפעמים אני חושבת לעצמי שאין מה לעשות עם זה באמת פשוט להישמע לדחפים הבסיסיים... נקווה שיהיה יותר טוב בהמשך❤
היום היה לי יום עמוס מטורף. הודעתי פה שאני זקוק לחצי שעה לבד, קיבלתי אותה, ואז ניצלתי את חלקה כדי לעבוד גם כן .
מה עוד היה לי?
במקום לעבוד לבד בשקט במשרד-בית הייתי במשרד שהוא openspace רועש. הייתי במסיבה עם המון אנשים.
היה נחמד, אבל דרש ממני פי 100 אנרגיה ממה שאני רגיל מימי עבודה בכל אופן.
תזכורת
לפטר את המחשב הנייד---לפטר את המחשב הנייד---לפטר את המחשב הנייד---לפטר את המחשב הנייד---לפטר את המחשב הנייד---לפטר את המחשב הנייד---
הוא כואב לי בעיניים וזה מפריע לי.
פרח-אשבאיחור אני עייפה היום והשרשור הצליח להמחק באמצע
לא עשיתי היום כמעט כלום 'רק' רגשות ואחרי יומים של הצפה ועוררות יתר לסרוגין והשאירו אותי גמורה ...
אז מה עשיתם בשבילכם היום?
אני פירגנתי לי עוד ניסיון עם בחור שהתלבטתי ושמחה על זה
ותמונה של מעין ביטון (אישה רגישה מאוד מטפלת בCBT נדמלי ועוסקת המון בנושא הרגישות הגבוהה וכנראה עוד תשמעו עליה ממני ) שעשתה לי נעים להתקל בה היום

צוחקת או בוכהאחרונהאני היום סתם כתבתי לי דברים וזה נחמד


אבל גם מכירה חברות רגישות מאוד שלא (אבל אני יותר רגישה מהן גםבתוך הרגישות הגבוהה יש הבדלים )
מרגישה את המקום של הנפש של הבן אדם,
אפשר להרגיש את החסימות, פחדים, צער/כאב, דאגה, ביטחון עצמי, מסיכות
או אם הוא מתאר סיטואציה מסוימת אז להרגיש אותה בתמונה או לחוות אותו בצורה שהוא מתאר
כאילו בלי שהוא יצטרך לדבר יותר מדיי...
אבל אני לא ממש מזהה את עצמי כאדם רגיש מאוד, יותר אולי מהמקום שקולט את הבן אדם שמולי...
אם יש התנהגות טרולית ספציפית שמרתיע בהקשר הפורום הזה ?
כי אני לא יודעת אם נכון שהפורום יהיה סגור
אבל בכל מקרה אני רוצה ליצור פה אווירה נעימה תומכת ומפרגנת
תהיה מודעות לאנשים רגישים מאוד ושהם חווים דברים אחרת, ולא יזיק גם להם להיות טיפה יותר רגישים זה משהו שצריך להעלות אליו את המודעות, לדעת לחוש אנשים אחרים, לקלוט את המסר האמיתי שאנשים רוצים לומר לנו...
וגם אי אפשר להגיע לפורום מהראשי נראלי... אז אולי להזכיר שיש פורום כזה וככה אולי יגיבו פה יותר... נכון שבעיקר אנשים רגישים יכולים להבין אבל לא רק הם יכולים לעזור אלא כל מי שזה נגע בו.
והייתי רוצה שישימו פה קישורים להרצאות מעניינות, או דברים שאנשים נחשפו אליהם ועזרו להם מבחינה אישית לווסת את הרגישות הזאת ולהתייחס אליה נכון.
וגם לשמוע חוויות יומיומיות... בעיקר מעצימות. איך התכונה הזאת עזרה היום למישהו? אני חושבת שזה מיוחד וכדאי שירימו לאנשים הרגישים האלה את המצב רוח למרות שהם טוענים לרוב שהם מסתדרים לבד כי הם מכירים את עצמם הכי טוב
אז בעיקר דרבונים לחיוב, השתתפות ומרחב שאפשר לפתוח בו את הלב בלי להתפדח.
אפשר אפילו לעשות שרשור הכרות אנונימי מצדי. מה אכפת? כל אחד יכול לכתוב עליו, נכיר את האישיות רק שהשם יהיה אנונימי. זה מאוד מובן שאנשים לא רוצים שיקטלגו אותם... אז שרשור כזה עדיף מכלום. כמובן מי שאין לו בעיה (נגיד אני שכבר די חשפתי את עצמי) יכול לכתוב מהניק הרגיל
מה דעתכם?

פרח-אש
פרח-אשאז מתחשק לי שיהיה פה משהו קצת בסגנון מי ער רק אחר שמתאים יותר לאנשים רגישים מאוד לנו (דבר שהיה לי חסר בפורומים) 
רוב האנשים הרגישים מאוד זקוקים ליותר שעות שינה (במקרה שלי 8-9) וגם מרוויחים יותר מאנשים אחרים מהתכנסות והכנה(כיוונון) לשינה חשבתי על שרשור לילה טוב ואני מקווה שתזרמו ויהיה קבוע
(אם יש הארות או רעיונות שאולי יכולים לשפר את השרשור מוזמנים כרגיל להציע )
הרעיון הוא כזה ב8 בערב שרשור לילה טוב שבפנים יש שאלה בסגנון מה היה לכם טוב היום ובונוס למי שמכניס פנימה משהו שעושה לו נעים כמו שיר או קטע נחמד כתוב ומותר לנצלש חופשי 
אז לילה טוב
על מה מגיע לכם כל הכבוד היום ?
@משה @צוחקת או בוכה @בתוך בני ישראל @אנונימי @אנונימי ...
פרח-אשפתחתי את השרשור (לא יודעת למה אבל חששתי מאוד )
בשעה מסוימת
אבל זה רעיון מגניב... נראה איך ילך
אז היום-אולי על זה שעשיתי עם אמא שלי הליכה... למרות שזה טוב לשתינו תכלס אבל היא שמחה שאני הולכת איתה
על זה שלא נשארתי בעבודה אלא נסעתי (עם 2 ילדים) לעשות משהו שיהיה לי נחמד.
על זה שישנתי עד מאוחר כי זה מה שהגוף שלי היה זקוק לו.
שיר שאני אוהב?
שמתאים
שכל הכבוד שאכלתילמרות חוסר כח והכנתי לי משהו נחמד
Galaxyכי לא כיף שכולם אנונימיים.
על מה כל הכבוד? על כמה דברים טכניים מסובכים שהצלחתי לפתור בסוף למרות שהיה אפשר להפיל את הסיוט הזה על מישהו אחר.
גם לך 🏅פרח-אש
אנונימי (פותח)אבל - אני רציתי להציע לך גם הצעה.
תנסי לשים לב מה גורם לך להתנהג ככה. אני שמתי לב עם השנים שיש דברים מסויימים ש"מטרגטים" אותי. שהופכים את החיים שלי לקשים יותר וגורמים לי לרצות לברוח ולהסתגר במחשב או בעבודה.
תקשיבי לעצמך. לגוף שלך, לכאב, לאיפה שזה יושב בנפש. ותנסי לדייק מה בדיוק את מרגישה. זה צעד אחד בדרך לקבל וויסות קצת יותר הגיוני וגם אם לא - לא תהיי חסרת אונים.
בהצלחה ! 
(ובכובע השני שלי, שמח לעזור תמיד בשמחה, אבל זה אי אפשר לאנונימי).
מה שעוזר לי גם בסגר ליצור סדר בוקר עם דברים טובים (כותבת מה אני אוהבת לעשות אבל תבחרי מה מדבר אלייך )
מים ולצאת (אפילו דקה לחצר ) מטיחות או משהו ולדמין לכמה דקות איך נראה היום טוב
וגם לעשות במהלך היום דברים שעושים לי טוב ( חמש דקות לצייר ללמוד משהו קצר לשמוע שירים ...)
מזמור לאל ידי
פרח-אשגם פחות מזיק וגם הרבה פעמים יותר יעיל...
לדאורדורנט יש טיפ ידוע להשתמש באבקת סודה לשתיה פשוט לוקחים מעט ושמים על מקום שהרטבנו לפני (כדי שידבק) וזה מונע ריח זיעה. בכללי סודה לשתיה זה דבר יעיל מאוד למלא שימושים תבדוק על זה אם בא לך
אבל אבקת סודה לשתיה יוצרת אצל הרבה אנשים גירויים אז צריך להיזהר בזה
יש הרבה דורדורנטים טיבעיים כמו פוראוור ושל מיכל סבון טבעי ועוד עדיף לא רק אבקת סודה לשתיה יש גם מתכונים שמעבים גם אבקת סודה לשתיה ויכול להיות יותר טוב
אני אכתוב שלאנשים רגישים יש איזשהו כוח שהרבה פעמים יכול להיות חיסרון- אבל כששולטים בו- יתרון, וזה- הדמיון✨ כן הדמיון- עוזר לנו להתנתק מהמציאות. שזה דבר רע. אבל אם משתמשים בו כדי לחזור למציאות טובים יותר, ומתחמים (מלשון תחום) אותו בזמן, אז הוא נהיה כלי עצום.
ע"י דמיון אפשר לדמיין מצבים ואת ההתמודדות שלנו, וכך אנחנו כבר "מוכנים מראש" כי חווינו את זה כבר לפני. וזה מפתח לתושיה וקור רוח. כך שלמרות שאתם רגישים- אתם לא פגיעים אלא דווקא⬅ ערנים למצב במיוחד. הרבה פעמים זה היה קורה לי (בתקופה המדהימה שלי,אני כבר לא כזאת אבל בתפילה) וזה נותן המון ביטחון עצמי ויכולת הנהגה.
מותר לדמיין את עצמנו עם איכויות וכשרונות שאנשים לא מאמינים שיש לנו. אבל אתם מכירים את עצמכם ויודעים למה הלב שלכם נמשך הכי טוב... לדוגמא כל מי שמשחק את עצמו במקלחת זמר שנוגע באנשים, או מדמיין שהוא נסיך או גיבור על, או מפקד בקרב או רופא מיוחד, או המשכין שלום בין אנשים... יש לך שליטה על הדמיונות האלו, הם לא סתם נותנים לך תחושה טובה של כוח, הם נועדו להכין אותך למצבים, לתרגל אותך כבעל אחריות, ולהראות לך את הטוב שבעצמך. וזה המקום ליצירתיות. כמובן דורש סינון, לא לדמיין דברים לא טובים, או אנוכיים, או לא צנועים, ולא לברוח מהמציאות- כל אלה סכנות שבדמיון. אבל גם לא להזניח את זה כי זה חלק מהכוח של אנשים כאלו.
סיימתי לחפור, אלו מסקנות אישיות ואני אשמח לתיקונים/ תגובות/ תובנות.
בהצלחה ורק סייעתא דשמיא בכל דבר טוב.
כן כח מדהים
יוצא לי לההעזר בו הרבה (פעם יותר אבל גם עכשיו )
אני חושבת שגם לבריחה הוא טוב לפעמים אבל בגבולות
צוחקת או בוכהאחרונהבבקשה תבדקו אפשרות לטיפול בשיטת פרחי באך
ואתם יכולים אפילו לעיין בתמציות שנקראות
clematis- מאפיינת אנשים רוחניים ומעט חולמניים
ובמיוחד את התמצית walnut שהיא מאפיינת אנשים רוחניים, אינטואטיביים, שמרגישים שהם חשופים לסביבה, מרגישים את הסביבה שלהם בעוצמות ברמה שזה משפיע עליהם נפשית/רגשית ואפילו פיזית...
אנשים כאלו זקוקה למעין בועת הגנה אנרגטית מהסביבה, והתמצית הזאת מסייעת לעשות את זה...
פרחי באך אלו תמציות אנרגטיות (הפקת אנרגיה מהצמח) שמאפיינות סוגי אישיות. כל תמצית מתאימה לסוג אישיות אחר או מצב נפשי מסוים...
את לא אשמה בזה. ככה זה ילדים/צעירים.
וכן. זה מעיק. ואת לא יודעת כמה.
יש מצב שהם הפוכים? כלומר היפוסנסיטיב?
תת רגישים במקום רגישים מדי?
הורים זה לפעמים המכשול הכי גדול לדברים האלהמשהאחרונהאף אחד לא לימד אותם לעשות את זה גם שהם לא אנשים רעים.
תשימי לב שמה שמגרד לך הוא כנראה נפשי, ולא פיזי. החלפת בגדים וקרם גוף זה נחמד, אבל תנסי לבודד מה מציק לך ולמה.