מה עושים עם זה?
לכל אחד יש תופעות שונות שמקבות עלייו בעקבות הADD/ADHD
אצלי זה בעיקר הדחיינות. לדחות לדחות לדחות.
פשוט לא לעשות את מה שצריך.
מכירים?
מה עושים עם זה?
מה עושים עם זה?
לכל אחד יש תופעות שונות שמקבות עלייו בעקבות הADD/ADHD
אצלי זה בעיקר הדחיינות. לדחות לדחות לדחות.
פשוט לא לעשות את מה שצריך.
מכירים?
מה עושים עם זה?
(למי שמכיר ויודע - יש לי פורום שלם לעניין הזה).
כל פעם שיש לי משהו לעשות או רעיון מבריק אני כותב אותו.
לפעמים זה מתבצע למחרת ולפעמים אחרי שבוע.
למדתי לזהות "התקפי יעילות" (זמנים שבהם בא לי להיות יעיל ולעשות משהו), ואני מנצל אותם למטלות.
אם אין לי כח - אני עושה מטלות קטנות ולא חשובות. זה עוזר כדי לנקות את הרשימה וברגע שיהיה לי יותר כח אוכל להספיק יותר.
כשאני בעבודה (או מול מחשב באופן כללי) - אני מחלק את הזמן ליחידות של 6 דקות. אם הצלחתי לעבוד 6 דקות אני רושם את זה בטבלאות שאני מגיש ללקוחות שלי.
אם חיסלתי מטלה קטנה בערב, לא אצטרך לבצע אותה בבוקר בעבודה. זה לבד עוזר לי להשלים פער של כשעתיים-שעתיים וחצי עבודה כל שבוע.
רשימות כלליות, רשימות מפורטות, רשימות בהתאם ללו"ז שבועי, רשימות בחלוקה של שעות כולל הפסקות וחישובי זמן הגיוניים, רשימות על דפים, רשימות ביומן, רשימות אלקטרוניות למיניהן.
אבל לקום ולעשות. 
איך הקטע הזה של ה6 דקות עובד? זה נשמע מעניין וחדש..
נגיד עכשיו אני מתקדמת דיי יפה
ח"ח שרה.
זה שיטה שפיתחתי בגלל שיש לי יותר מדי עניינים על הראש, ואני בתור ADD נוטה להחליף בניהם ולברוח ממטלה אחת לאחרת.
מה שקרה זה שאני התחלתי לרשום שעות בצורה עשרונית, כלומר 0.1 שעה = 6 דקות.
אם דעתי הוסחה מעבודה אחת לאחרת, אני זורם עם מה שבא לי לעשות באותו רגע, מבצע אותו, כותב בטבלה ואחר כך חוזר לעניין המקורי.
ככה אני מצליח לחסל בעיות קטנות / דחופות / "דחופות" סתם בגלל שהן נתקעו לי בעיניים (למשל בגלל טלפון או מייל של הודעת שגיאה).
מה כתוב לך ברשימות שאת לא מצליחה לעשות?

שרבוב
חוזרתתקפידי על מהירות איטית, ושעות ריקות ומלווה שנח לך מאוד מאוד איתו!
ומקסימום- קחי עוד שיעור-2 של נהיגה, זה עוזר...
ובתור התחלה- תנסי רק נסיעות קצרות ובאותו מסלול שאת מכירה את האזור ולאט לאט תגדילי...
המון המון הצלחה!!!
ילדה מיוחדת!!
אני כבר שנתיים עם רישיון ב"ה, ועדיין יש לי פחדים כאלה.. לא ברמה שלך אבל קצת...
אם את גרה ביישוב, ממש ממש טוב להתחיל לנהוג טוב בתוך היישוב, כי זה בלי רמזורים ופקקים וכו'... בכללי- כדאי מאוד להתחיל לנהוג במקומות שקטים ורגועים, בלי מיליון מכוניות, ולאט לאט לנהוג במקומות קצת יותר מרכזיים...
לי זה ממש עזר- בהתחלה נהגתי רק ביישוב שלי- נגיד למכולת, ולאט לאט התחלתי לנהוג למקומות מחוץ ליישוב, עד שהגעתי למצב שאני יכולה לנסוע לבד נסיעות ארוכות!!! (הפחד שלי הוא שאין לי מלווה... אבל זה אותו עיקרון).
בהצלחה ממש!!
"אין תורה כתורת ישראל"הדובדבן שבקצפתבעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!
בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.
מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.
לפרטים:
בנים- 0506792013
בנות- 0549226946
נשמח אם תעזרו להפיץ.
בשביל עבודה לאיזה קורס... צריכה גם לדעת מה המקור המדוייק, והתאריך.
תודה מראש 
האפיונים של תלמידים עם ליקויי למידה מבוססים על ההגדרות הפורמליות המקובלות על חוגים רחבים של אנשי מקצוע בתחום של ליקויי למידה.
להלן הגדרת ה -NJCLD - National Joint Committee on Learning Disabilities, 1994:
"ליקויי למידה הוא מונח כללי המתייחס לקבוצת הפרעות הטרוגניות המתבטאות בקשיים משמעותיים ברכישת הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, המשגה ו/או יכולות מתמטיות ובשימוש בהם. הפרעות אלו הן פנימיות, ומניחים שהן נובעות מדיספונקציה נוירולוגית מרכזית, ויכולות להתגלות לאורך מעגל החיים. אף שלקות למידה יכולה להתרחש בו-זמנית עם תנאים מגבילים נוספים (פגיעה חושית, פיגור שכלי, הפרעה רגשית או חברתית או תנאים חיצוניים – הבדליםתרבותיים, הוראה לא מספיקה או לא מתאימה) – ליקויי הלמידה אינם תוצאה ישירה של תנאים אלו".
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/LikuyeyLemida/yeda/Hagdara.htm



להבה ירוקהאולי תנסי ריטלין קבוע, ותוך שבוע שבועיים התופעות ירדו?
חוזרתאחרונהבגלל מצב נפשי/פיזי... ריטלין לא עוזר בכזה מצב, פשוט מחכים שיעבור, ואם זה נפשי- כדאי ללכת לטיפול... לא בהכרח משהו אצל פסיכולוגית. פשוט כדי לפרוק ושתהיה אוזן מקצועית ששומעת (היועצת של הבית ספר- בשביל זה היא נמצאת...)
א. יכול להיות אפקט פלצבו.
ב. לא לכולם מינון נמוך מפריע
נדנדה כתומה.
נדנדה כתומה.אצלנו בקרית ארבע ובטח בעוד מקומות במרכז להתפתחות הילד יש חומר מיוחד שמיוצר בכמה דרגות קושי שהוא מר גמיש מקצועי .עולה 40 שח שווה כל שקל.
חוץ מזה יש אתרים למוצרי 5 החושים
קפצתי במקרה לא אראה תגובות .
שווה לך להשיג ...
בשעה טובה התחלתי ביום שישי למלא טפסים של אבחון... רק מלחשוב על זה נהיה לי רע.... בעעעעעע.....
קיצור, אני צריכה לתפוס את אמא שלי שתמלא חלק מהאבחון... ולשלם עליו (מאיפה
) וזה כשאני מגלה ששוב, נכשלתי בסמסטר
ואני לא רוצה לוותר על הלימודים שלי.... אני אוהבת את המקצוע הזה... ונכשלתי בגלל שטויות
נמאס לי כבר להשקיע |מיואשת|
וזה חוץ מהקורס אנגלית המעצבן שאני לוקחת עכשיו... 
)בס"ד
אני הבנתי שאין הקלות למי שיש איבחון..
פרואקטיביות
זהו מונח מקובל היום בעולם הניהול
המשמעות הנרחבת : לקיחת יוזמה. אין פירושו של כך להיות שתלטן, דוחה או תוקפן
המשמעות : להכיר באחריותנו, לגרום לדברים להתרחש.
המשמעות היא : שכבני אנוש אנו אחראים לחיינו.
התנהגותנו היא פועל יוצא של החלטותינו ולא של התנאים שבהם אנו נתונים.
יש לנו היכולת להכפיף רגשות לערכים בידינו היוזמה והאחריות לגרום לדברים שיתרחשו.
היכולת לבחור בתגובה.Response ability = Responsibility .
התנהגות פרואקטיבית היא פרי של בחירה מודעת, המתבססת על ערכים.
מסתבר כי, אנו פרואקטיבים מטבענו ולכן אם חיינו הם פועל יוצא של התניה ותנאים אין זאת אלא משום שבחרנו להעצים את כוחם של הדברים האלם לשלוט בנו, בין במודע או בשל מחדל.
אנשים פרואקטיבים מהווים בעצמם את הפיתרון נוטלים יוזמה לעשות מה שצריך ודבקים כל העת בעקרונות נכונים לביצוע המשימה.הכוונת אנשים לדבוק באחריות מחזקת אותם.
ריאקטיביות -תגובה לסביבה, השפעה סביבתית.
אנשים ראקטיבים מושפעים מסביבתם החברתית- ממזג אויר חברתי. כאשר לא מתייחסים אליהם יפה, הם מתגוננים או מגוננים. אנשים לעיתים מחכים שמישהו יעשה עבורם דברים, ידאג להם, מעלים בעיות ומחכים שמישהו יביא את הפיתרון
אנשים ראקטיבים בונים את חייהם הרגשיים על פי התנהגותם של אחרים ובכך מחזקים את חולשות הזולת ונותנים בידו את השליטה.
אנשים ראקטיבים מונעים מכוח הרגש, הנסיבות, התנאים והסביבה.
לא מה שקורה פוגע בנו, אלא תגובותינו למה שקורה פוגע בנו. אנשים עם תלות רגשית גבוהה, יגיבו באופן ראקטיבי.
מועתק מהמאמר על פרואקטיביות, ריאקטיביות ומה שבינהם/ מאת כוכי אורן לוטן
תודה!!!!!!!!
בהצלחה!!!
נא להתפקד

אני רק לא יודעת אם יש היפר
עזבי....
יש לי אח אחד שהוא אומר שכשהוא לוקח רטלין הוא מרגיש שהוא עומד למות ושני האחרים הם בדיכאון כל היום הם לא אוכלים והם עצבניים מוות פשוט אי אפשר להתקרב אליהם אבל האח שלי האחרון אומר שזה ממש עוזר לו
נראה לי שכדאי שתיקחי אם את חושבת שאת רוצה ואת רוצה להצליח אבל אל תשכחי לאכול משהו לפני למה אחרת את תהיי בדיכאון כל היום !!!!!
אני גילתי שלא משנה מה אני יעשה כולם חושבים שאני סתם ילדה סתומה בת 12 שלא מבינה כלום מהחיים שלה והרגע בקעה מהביצה אבל חוץ מאח שלי שאני ממש קרובה אליו אף אחד לא באמת מאמין לי ומקשיב לי
תתנהגי להורים יפה למה אחרי הכל הם רק מנסים לעזור (גם אם לפעמים הם מאוד מעצבנים רק היום הייתה לי מריבה קטלנית עם אמא שלי אבל עזבו)
גם לי רצו להביא רטלין כי אני קצת היפרית ומופרעת נגיד הלכתי לעשות חור שני בל לשאול אף אחד ויש לי קצת בעיות קשב וריכוז כי כל דבר קטן מסית אותי מהנושא
ולא הייתי מוכנה כי ראיתי איך אחים שלי סובלים חוץ מאחד
אז תיקחי רק אם את מוכנה לזה ולא כשיכריחו אותך הבנת???
שרצו להביא לי רטלין
ADD
זה רק קשב בלי היפר
יש מה שנקרה ADD שזה רק חולמנות קושי בלהיתרכז שזה שונה מהיפר אקטיבי שזה ADHD שיש קושי לשבת בשקט אימפולסיביות וצורך כל הזמן להתעסק במשהו
זהירות!!
יש כאלה שזה ממש עוזר להם..
חוזרים אליו והוא משנה מינון ו/או סוג- אפשר להגיע אחרי זמן מה למינון והסוג המתאים.
אם מצליחים להגיע לכך- זה יכול לשנות את החיים- הקשבה, ריכוז, הצלחה במבחנים, היכולות השכליות באות לידי ביטוי וזה שווה
אם אובחנה אצלך בעיית קשב ע"י נוירולוג אז אין פה עניין של להכנע. זה באמת ממש קשה להתרכז בלי ריטאלין.
אגב, בינתיים תנסי לעשות פעילות גופנית כמו אירובי לפני שאת צריכה ללמוד ולהתרכז, זה עוזר לזמן מסוים.

אני מתחילה מקום חדש בכיתה ט' ואני לא בטוחה ב100% שזה המקום שהכי מתאים לי.
זה מקום שדורש הרבה יכולת לימודים, ריכוז והשקעה, ואין לי מושג איך התקבלתי בכלל....
ואני ממש ממש מפחדת.
ואני יודעת שאני יהרוס את כל הדימוי שלי בשבוע הראשון.
בחיים לא הייתי תלמידה טובה ואני ממש רוצה להצליח להיות תלמידה טובה שלא עושה מליון בעיות.
ואני יודעת שמורות יתייאשו ממני בחודש הראשון.
ואני לא יודעת מה לעשות!! ואני בלחץ!!!
עצות???
להבה ירוקהקודם כל, גם אם את לא מסתדרת במקום מסוים- תמיד אפשר לעבור. הרבה עושים את זה.
לבקש מה' שיעזור...
אני ממש לא בטוח שמורות יתיאשו. ממש לא.
הרבה הצלחה, תמיד אפשר לפנות...
את לא מכירה אותי!
אני פשוט בנאדם בעייתי ואין לי אבחון ככה שכאילו אין סיבה לציונים שלי ולהתנהגות שלי....
וזה מעצבן ומייאש!!!
אבל אני בטוח שאת נשמה טהורה.
אולי כדאי לנסות אבחון?
ציונים זה לא מדד לשום דבר, גם התנהגות לא מעידה על הנשמה של הבן אדם...
אני חושב שיהיה לך טוב איפה שתתחילי שנה הבאה, ואני בטוח שאם לא- אז תמצאי את המקום שטוב לך עם סייעתא דשמיא...
הרבה בהצלחה!
מוזמנת לפנות באישי אם רואה צורך...
אפשר במסר?
הכי גרוע אביא לך ניק ישן שלי ותוכלי דרכו
ח'דבר ראשון הכל בסדר נשמה!!
ה' למעלה והוא מכוון ודואג! תתפללי
תמיד עוזר!:*
וגם בכלל לא בטוח שהמורות יתיאשו ממך, את החלטת את זה!
בתיכון לרוב יש הרבה מורות עזר.באולפנה שאני לומדת בה יש מלא מלא עזרה! וזאת נקראת אולפנה ברמה ממש גבוהה..
יש מורות פרטיות ומורות עזר לפני מבחן ושעורים לקבוצות שמורות עושות.
וגם אם אין עזר אפשר לקחת מורה פרטית על בסיס קבוע.
ותמיד צריך לזכור, שלמודים זה לא הכל בחיים!! זה לא אומר כלום על אישיות ומידות..
זה לא אומר כלום על חברה..
ובכל מצב אםשר לעבור, והרבה עושות כך.
בהצלחה!
ומוזמנת לאישי בכיף!!
זה אולפנא עם רק 5 יחידות מתמטיקה ו4-5 יחידות אנגלית.
לכן הייתי ממש בשוק שהתקבלתי.פשוט סימנתי איקסים מקוקשים במבחנים וה רצה שזה יהיה נכון....
ויש מספיק מורות שהתייאשו ממני גם אם הם לא הראו את זה...
שרבוב
תודה
משוגעת נחמדהאחרונה
משוגעת נחמדה
שאתה יושב מול מבחן אחרי שבאמת למדת טוב!!, ופשוט לא יודע את התשובה (במילים אחרות - בלק אווט)
- מה אתם עושים כשזה קורה ?
או שאתה יודע את התשובה אבל לא מצליח לסגנן אותה נורמאלי לדף..זה יכול לחרפן!!
כמה ימים לפני המבחן ואח"כ לחזור עוד פעם יום לפני יכול לעזור,
ככה החומר מתיישב יותר טוב במוח.
(לא מנסיון אישי כי ב"ה זה אף פעם לא קרה ל, אבל ככה אמרו לנו)

לומדת יום לפני אם זה הרבה יומיים לפני ,אם זה תרגילים (כמו מתמטיקה וזה..) אז מתי שיש זמן עושה כמה תרגילים
לפעמים גם כמה ימים לפני ..
במבחנים תמיד הייתי מקבלת בלאק-אאוט מוחלט.
לא משנה אם למדתי שבועיים או שעתיים לפני המבחן, אם ידעתי את החומר מעולה ואפילו אם זה היה מבחן בעל פה.
ברגע שהייתי צריכה לענות הכל היה נמחק...
בהתחלה נאבקתי בזה, מורות חסרות סבלנות הורידו לי את הביטחון לגמרי, אז הגשתי מבחנים ריקים ובסוף לא טרחתי לגשת למבחנים בכלל.
תעודת בגרות הוצאתי על הנקודה בקושי גדול והרבה דמעות. הלוואי והיו לי עצות איך להתמודד עם זה.
גם היום, עשר שנים אחרי, זו אחת הנקודות הרגישות והכאובות אצלי.
בהצלחה!! ![]()
זה קרה לי לפני שבוע!!
וזאת לא הייתה הפעם הראשונה...
אני יודעת אישית עלי שזה קורה לי במבחנים של מתמטיקה.. פתאום אני שוכחת הכל!!
כשזה קרה לי ניגשתי למורה והסברתי לה מה קרה... ומחר יש לי מבחן אחר...
קרה לי אותו דבר בשנה שעברה!!
והגעתי למסקנה עם המורה שכשאני יודעת שיש צפיות ממני אני נכנסת ללחץ.. ושפשוט אני יעשה מה שאני יודעת בלי לחץ...
ואני מקווה שיהיה טוב מחר
לוקחת בבגרויות או במסכמים גדולים..
לא יודעת למה זה -אבל מחוץ לכיתה יש לי הרבה יותר ריכוז...
ולמרות שגם יש לי את האפשרות הזאתי לצאת- תמיד מנסים להכניס אותי לכיתה.. (רציני עשו לי את זה כזה סיוט!)
בס"ד
בד"כ אני קוראת את השאלה הראשונה, מגלה שאין לי מושג מה לענות עליה ועוברת לשאלה הבאה- שם קופצים לי פרטים מהצד ואני רושמת אותם ליד השאלה, כי אני עדיין לא באמת יודעת מה לכתוב..
ככל שאני יותר מתקדמת אני נזכרת בחומר... ככה שבד"כ אחרי סריקה שעל המבחן אני חוזרת לשאלה הראשונה ופשוט עונה על השאלות.. ואם אני שוכחת שוב יש לי את השרבוטים בצד שכתבתי בהתחלה..
*בד"כ אני לומדת יום לפני (אלא אם זה נוגע לתרגול/ עודף חומר) וביום עצמו אני חוזרת רק על עיקרי הדברים כדי לקבל תמונה כוללת, להתאפס..*
ב"הצלחה!! 
שלום לך
יש מוצר שניקרא MIND TUNE
עשוי מצמחים. לפני המבחן תקחי מזלף ותראי שיהיה לך יותר קל להיות נוכחת בהווה
מה שיאפשר לך לשלוף ביתר קלות מידע מהמח.
לפרטים נוספים 0502708017
פתחתי ניק חדש בשביל הפורום הזה!
(יש יותר מידי אנשים שמכירים אותי אישית בניק הקודם...)
מי שמעוניין לדעת מי אני הייתי קודם מוזמן לאישי
