אני ב''ה בשעה טובה סיימתי י''ב והייתי בכיתה קטנה עכשיו סתאם מעניין אותי מה אני יעשה כשאני יהיה אחרי שרות כי אני לא יצליח ללמוד תואר וזה..אשמח סתאם לעצות מה אפשר כן אפשר לעשות..
מה את אוהבת לעשות?שרבוב
היי בטוחה בכך
לעלות על סטארטפ משלךשולם עלייכם
אם את תאהבי אתזה לא נראה לי יהיה לך קשהחסויה בריבועאחרונה
תגידו ליממעל ממש
אני בכיתה י',
תמיד הסתלבטו בקריצה שיש לי הפרעת קשב,
כי אני לא מסוגלת להתרכז במשו אחד יותר מרבע שעה...
אני מתפקדת כתלמידה מזעזעת (תמיד הייתי) כאילו אין לי מושג איך מכינים ש.ב או לומדים למבחנים.
עד כיתה ט' הסתדרתי ככה, המורות אהבו אותי וב"ה(מתנת שמיים) קיבלתי תמיד מעל 90 והציונים שלי היו מעולים+
מרגע שהתחיל לחץ לימודים גדול יותר ואי אפשר להסתדר עם אילתורים וידע אישי קודם.
ובמיוחד עם התוכנית החדשה- שמודדת על פי השקעה ולא על פי תוצאות.
הציונים שלי לאט לאט יורדים,
המורות מגלות פחות התחשבות ולא מבינות למה אני יוצאת אחרי 20 דק' מהמבחן או כל 10 דק' מהשיעור.
גם אם אני יושבת בשקט אני לא מצליחה לחשוב על אותו דבר אלא רצה עם דמיונות ומחשבות...
אני לא מצליחה לשמור על מחברות וקלסרים וזה רק מחמיר עם הזמן.
כאילו לא מצליחה לכתוב בהם קבוע,
פשוט חייבת (כמו שמישו חייב לשירותים)לעשות משו אחר חוץ מלכתוב במחברת.
הכתב שלי נוראא מבולגן ושאני כותבת מהר הוא מתחבר והופך ללא קריא..
לאחרונה יצא לי לקרוא מאמר שנותן קווים כלליים להתנהגות של בעלי הפרעת קשב ללא היפראקטיביות,
והייתי המומה לגלות ש90 אחוז מהדברים שם מתארים אותי בצורה מדויקת.
כאילו כתבו אתזה עלי.
מיותר לציין שכמה מורות (במיוחד המחנכת בכיתה ח') דיברו איתי (בעדינות
)
שאולי כדאי שאלך להתאבחן,
ולא ראיתי בזה צורך כי הסתדרתי גם ככה מעולה בלימודים (וב"ה ב"ה גם עם החברות)
חשבתי שזה פשוט כי אני צריכה לעבוד על עצמי...
ניסתי תקופה ארוכה ורק נהייתי מתוסכלת יותר,
אפילו במקומות שהיה חשוב באמת להוכיח לעצמי שאני מסוגלת להשקיע-
אני לא יודעת אם יש לי הפרעת קשב...
לא הגיוני שעד עכשיו לא עלו על זה!!!
דעתי מוסחת בשניות,
ואם מישו מדבר לידי נגיד בזמן מבחן אני לא יכולה להמשיך לכתוב,
מסתומא יש כאן כאלה שמבינים בזה...
אמא שלי לא רוצה שאלך לאיבחון,
היא חושבת שאם הסתדרתי עד עכשיו
למה לחפש בעיות?
ובכל מקרה היא לא תסכים שאקח ריטלין אז
חבל על הזמן ושאני פשוט צריכה להתחיל להתאמץ.
זה סתם עצלנות וחוסר חינוך או באמת הפרעת קשב וריכוז?
ציטוט מתוך הפורום שזה פשוט אני:
"אבל במשך הרבה שנים ההורים שלי לא הסכימו לבדוק את זה אפילו.
בכתה ט' התחילה לי ירידה משמעותית בציונים,ובכתה י' עוד יותר.(מתעודה שרובה מאיות לממוצע שמונים או פחות..)"
אין לי כוח לצטט את המאמר ועוד תיאורים שהייתי בשוק לקרוא..
מה אתם אומרים??
וסורי על המגילה הזו...
זה יכול להיות הפרעת קשב וריכוזהעוגב
(אז מה?
זה לא אומר שלא צריך לעבוד על עצמי...
אצלי המאבחן אמר שיש לי בעקרון הפרעה יותר חזקה מאיך שזה נראה כלפי חוץ כי עבדתי על זה..)
ובקשר למה שאמא שלך חושבת.. הרבה מאיתנו מסתדרים מצויין עד כיתה ח' ואז פתאום זה בא בבום...
*ולא בהכרח שעד עכשיו לא עלו על זה, יכול להיות שראו שאת מסתדרת והניחו לזה...*
אישית קלטתי את המצב עוד בכיתה ט' (שמכיתה י' אני אצטרך להשקיע כדי להצליח) ולכן עבדתי על למידה לפני מבחנים, עשיית ש"ב..אז זה עוד היה בתקופה שהלך לי חלק ולפעמים הרגשתי שאני סתם עושה... אבל עכשיו זה הרבה יותר קל (לא קל, אבל הכל יחסי)..
תנסי לעבוד על זה... לא לקום מהעבודה עד... (שעה/ גמירת מטלה וכו'..) ישר אחרי הלימודים לשבת על מה שצריך... (אחרי זה הרבה יותר קשה להכנס לראש..)
ב"הצלחה!! 
ב"הצלחה ממש!!
גם אני בדיוק כמוך!הדובדבן שבקצפת
אף פעם לא עשיתי אבחון, רק הלכתי לנוירולוג שיתן לי ריטלין ובאמת כשאני עם ריטלין אני מתפקדת כמו תלמידה נורמלית...
כמו ש'העוגב' אמרה, זה לא אומר שלא צריך לעבוד עלזה...
אבל הרבה פעמים כשיש הפרעות קשב מגלים את זה בתיכון, כשהציונים מתחילים פתאום לרדת.
בהצלחה!
נראה לי ש..ט1
תנסי לעשות איבחון בגלל שי מלא תלמידים שרוצים ולא נתנו להם אז אם נותנים לך סימן שיש עניין בגו...
את ממש מודעת לעצמך, זה מקסיםשרבוב
הייתי סטודנטית. ץעלינו על זה במקרה בעקבות אבחון של אחי
ואז הרבה צרות בלימודים שלי היו מובנות.
כי הסתדרתי בלימודים וקיבלתי ציונים סבירים
אבל היה לי קשה ללמוד
ולא קיבלתי ציןן בהתאם לרמת הידע
וגם לא הבנתי למה זה קורה לי והדימוי העצמי שלי ירד.
אז חבל שאם את מודעת לכך שאת צריכה משקפיים לא תקבלי אותם.
אם את צריכה ריטחין אני מקווה שאמא שלך תראה זאת ותסכים.
לא רק מי שבקושי עובר בגרות צריך לקחת
גם מי שמקבל ציונים של 70 אבל יכול יותר מגיע לו יותר
אם זה בעזרת כדור
וזה חשוב לביטחון העצמי שלו
זה יכול להיות הפרעת קשב וריכוזהכהניסט הנודד
וואי בדיוק נכנסתי לפורום הזה כדי לכתוב הודעה דומה!!!אנונימי (2)
אני עולה לט' ואף פעם לא עברתי אבחון. תמיד הייתי כזאתי קפיצית בכיתה וזה והחברות תמיד ירדו עלי על זה... באחת הפעמים שחברה שלי ירדה עלי אמרתי לה שאין לה זכות דיבור כי היא הרבה יותר ממני, אז היא אמרה לי שאני חיה בסרט והחלטנו לשאול את הבנות בכיתה מי יותר קפיצי ו"בעיתית" קיצור יצא שלי היו הרבה יותר קולות ממנה, מה שאומר שאני יותר בעייתית בקטע הזה.... תוך כדי חברות שלי הראו לי דברים שלא שמתי לב אליהם לפני- כאיךלו- שמתי לב שאני מתנדנדת המון על הכיסא בזכות ההערות של המורות "שבי ישר זה מסוכן" (אהה כן מה את אומרת, נראלי יותר מסוכן בשבילך זה שאני אפסיק להתנדנד...) אבל נגיד לא שמתי לב שאני מתופפת כזה על השולחן או זזה על הכיסא בלי סוף (זה מה שחברות שלי ואמרות...) וכאלה דברים. היתה לנו ישיבה של כל אחת עם המחנכת שלנו לקראת התעודה ואז המורה אמרה לי שיש שני דברים שאני בעיקר צריכה לעבוד עליהם שהם הדיבורים בכיתה וההסתובביות מפעם לפעם אז אמרתי לה שאני פשוט מאבדת אותה, אז אני מציירת במחברת כדי להתרכז, וכשמורות מעירות לי על ציורים במחברת, אני פשוט מתחילה לדבר, ולהסתובב בכיתה.אז היא אמרה לי שהיא תדבר עם אמא שלי על אבחון ושבינתיים אני יעשה את ההשתדלות שלי. רק מה- 8 שנים נאי בבית ספר ואף מורה לא חשבה לדבר עם אמא שלי על אבחון... אז אמא שלי אמרה שאני לא היפר אקטיבית ושזו פשוט צריכה להיות ההשתדלות שלי...
אבל אני משתגעת--- כל תחילת שנה, אמצע וסוף מחצית אני מחליטה שזהו מעכשיו אני תופסת את עצמי בידיים ומתחילה להתאמץ יותר- וזה לא עובד!!!!
בתהליכי הקבלה לאולפנות היתה איזו מנהלת שאמרה שאני פשוט מוסחת מיותר מידי דברים תוך כדי השיעור במקום להתרכז בשיעור. אז יופי- אולי זה נכון אבל לי זה לא עוזר כי היא לא מאבחנת מוסמכת רק מידע כללי שלה... אז גם לזה אמא שלי לא התייחסה ברצינות.
היה איזה ראיון, שהמראיינת שאלה אותי שאלה ואז באמצע שעניתי- היה צלצול. איבדתי כל קצה חוט של מחשבה, הלך הראיון ולא התקבלתי. איזה כיף.
תמיד כשהמורה נותנת חומר למבחן בעיקר במתמטיקה, אני עוברת על נושאים ומגלה שאני יודעת הכל מצוין ואז מגיע המבחן, לא רק שהמורה מתחשבת בי ונותנת לי הארכת זמן, אני גם נכנסת ללחץ מזה שאני אחרונה ומוציאה 70.
כל שיחה שיש לנו בבי"ס, בנוער, בישוב או משהו כזה, אני מתרכזת, מתרכזת, מתרכזת ופלופ- פתאום מאבדת את מי שמעביר את השיחה. לא יודעת מה אמר לא כלום. ואז בבית " על מה הוא דיבר"? אאאהה... לוידעת בעיקר כזה על זה וזה. מה שכן הצלחתי להקשיב.
אני מתחרפנת ולא יודעת מה לעשות. אמא שלי לא תיקח אותי לאבחון, ואני גם לא אבקש ממנה...
תודה למי שקרא את ההרצאה שלי עד פה... אני לא מצליחה לקרוא כאלה מגילות ארוכות...
אה.. ושכחתי- אניאנונימי (2)
הייתי בחידון תנך כזה בבית ספר שנה שעברה והשנה. (פומבי)
שנה שעברה לקחתי איזושהיא תרופת הרגעה שאני לא זוכרת מה היא, והייתי די רגועה,
והשנה חצי שעה לפני החידון גיליתי שהוא נגמר אז לא היה לי מה לעשות וכל החידון רעדתי ובסוף הייתי מקום שני...
זה גם קשור?
מישהו יכול להסביר לי בקטנה (אין לי כח לקרוא מאמרים ארוכים) מה זה הפרעות קשב ומה התופעות שלהם? מה ההבדל בין כל סוג של הפרעות וכדומה?
מממש תודה!!
הפרעת קשב וריכוזיהושבעט5
לגבי הפרעת קשב. הרבה תלמידים שמסתדרים עד התיכון ,כשעולה רמת הלימודים לפני הבגרויות הציונים שלהם יורדים.
לגבי אבחון להפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה .אבחון זה עסק יקר של כמה אלפי שקלים תלוי בסוג האבחון(דידקטי, פסיכודידקטי ,אבחון של הפרעת קשב ועוד)
רק לידע כללי רבים ממאותגרי הקשב הם בעלי אינטלגנציה גבוההוכן הם הסתדרו ללא שום טיפול.
אני לא בעד מתן ריטלין גורף למאותגרי קשב, זה משהוא אינדודואלי.
אבחון עשוי לתת הקלות בבגרויות .
ההחלטה אם לעשות אבחון צריך לשקול אותה עם ההורים שלכם.
בהצלחה לכולם.
תגידו נראה לכם הגיוני?פוסעת
בסוף שנה (כיתה ח') היה לנו מיצ"ב במתמטיקה.
ואז המורה שלנו אמרה משהו כזה:" אני עכשיו אקרא לכל בת בנפרד מהבנות שלא יכולות לעשות את המיצ"ב" כי הן לא השקיעו ולא למדו כל השנה" משהו בסגנון.
ואז היא קראה לחצי מההקבצה בערך (הקבצה ב') ואמרה להם שהם לא עושות כי הן לא השקיעו!
וזבה ממש ממש לא נכון!!
היו שם בנות שממש (!!!) השקיעו כל השנה והיו שם בנות שאמנם לא למדו בכיתה אבל לקחו שיעורים פרטיים כל שבוע.
והיו שם גם בנות שלא למדו כי הם פשוט לא למדו או כי לא היה להם כח או כי הם היו מאובחנות והמורה הזו בקושי יודעת ללמד!!
אבל כמעט כל הבנות שם היו מאובחנות!
בת שממש משקיעה כל השנה לא יכולה לעשות את המיצ"ב כי היא מאובחנת!!!
עכשיו יש שם בנות שבמבחנים יכולות להוציא הרבה יותר ממני, אוהשקיעו השנה כמוני אם לא יותר, אבל לא יכולות לעשות את המיצ"ב כי הם מאובחנות ויורידו את הצוין של ההקבצה!!!
אני לא יודעת כמה הוצאתי במבחן אבל בכלל לא בטוחה שכזה ציון טוב, ולמה המורה לא אמרה שגם אני לא עושה? ממה שנראלי זה פשוט כי מבחינה שכלית אני יכולה להיות מצויין בהקבצה א' אבל ירדתי השנה מתוך בחירה כי פשוט לא הסתדרתי לא עם הקצב הלימודי ולא עם המורה אז כנראה שאני יקבל ציון טוב. ובת שלא עשתה את המבחן כי היא מאובחנת הייתה יכולה לקבל ציון הרבה יותר גבוה כאבל לך תדע מה היא תעשה במבחן אז שפשוט לא תעשה בכלל... ככה זה היה נראה הגישה של המורה וזה ממש עיצבן אותי כי כאילו מה- מי שמאובחנת זה אומר שהיא גם הרבה יותר סתומה גם מכולם?? ממש לא!! יש שם בנות ממש חכמות!!! קיצור עיצבנה אותי ממש.... והיו שם בנות שממש ממש נפגעו!
ווואוווכמה כתבתי..
נשמע לי לא בסדר.להבה ירוקה
נשמע לי מאוד לא חינוכי ומאוד לא הגוןנפתלי הדג
לא רק שזה דבר דוחה לעשות לתלמידה, אני גם די בטוח שכל מטרת המיצ"ב היא לבדוק את הרמה הממוצעת של ביה"ס ע"י זה שבוחנים את כל התלמידים...
הייתי משתף בזה את ההורים.
אבל באמת שזה פחות חשוב - הרבה יותר חשוב זה התחושה שלך כלפי עצמך. אל תתני להתנהגות לא ראויה ולא הגונה כזאת לפגוע לך בבטחון העצמי! את יכולה ואת מוצלחת - חבל שטפשות של מורים תגרום לך לחשוב אחרת.
אני עשיתי.פוסעת
כי המורה חשבה שבגלל שאני עברתי הקבצה אני יותר טובה מהם.
וזה פשוט לא נכון! נראלי הורדתי לה את הממוצע של כולם כי אני ומתמטיקה לא בדיוק חתן וכלה...
וגם-פוסעת
היא כאילו מורה כזאתי שיורדת על בנות בקטע פוגע.... "הסברתי מלא פעמים מה לא הבנת פה??" , "מישהי רוצה להסביר לה עוד פעם?"
לפני שירדתי הקבצה אז קיבלתי 80 באיזה מבחן במתמטיקה ואז המורה אמרה לי ציפיתי ממך ליותר, זה בכלל לא ציון טוב וכו.....
(שזה ממש טוב בשבילי כי הרוב יוצא לי 70, לא מתלוננת... סבבה ציון רק אני תמיד מרגישה שיכולתי יותר אם הייתי יותר מרוכזת ורגועה במבחן...)
לדעתי כדאי לדבר עם המחנכת שלך על המורהלהבה ירוקה
עכשיו כבר מאוחר מדי...פוסעתאחרונה
כי אני עוברת בי"ס... זה בי"ס עד ח'.
אבל גם המורות יודעות מזה רק עם תירוצים מגוונים של המורה... ולא תמיד נכונים...
זה תלוי בבת- אם ההורים שלה היו מסכימים שהיא לא תעשה מיצב, היא דיברה עם ההורים, ואם לא אז עם הנהלה של בי"ס...
ואני בטוחה שאם הייתי מאובחנת,גם לי היא לא היתה נותנת... היא פשוט מפחדת מזה...
התייעצותהכהניסט הנודד
מאוד חשוב לי לשמוע את דעתכםהכהניסט הנודד
עונה
דורשת קרבתך
לדעתי יש עניין לנסות למצוא דרכים אחרות שיועילו.
שיטות שאתה מנסה להמציא שעוזרות לך.
אני באופן אישי בסופו של דבר התייאשתי ולקחתי ריטלין. ממש רציתי להצליח בבגרויות וזה עוזר מה נעשה..
אם אתה מרגיש שזה פוגע לך ביכולות בעבודה באופן משמעותי אולי כדי לשקול לחפש שיטות.או משהו טבעי יותר.
אם לא- אז ריטלין במימון הנמוך ביותר.
וכמובן יש את התופעות לןואי שמשתנות לכל אדם אבל בגדול: דכאון. חולשה. כאבי בטן ראש וכו
בהצלחה!
אני דוקא לא נבהלת מהרעיוןתמיד נשאר אני
צלחתי את כל שנות היסודי התיכון והתואר בלי ריטלין והיה בסדר, אבל הייתי צריכה להשקיע המון מאמצים כדי להתרכז וללמוד.
בתואר השני החלטתי שנמאס לי להשתגע ולקחתי ריטלין (יום בשבוע). ההבדל היה ברור, המאמץ שהשקעתי היה קטן פי כמה והציונים היו גבוהים בהרבה.
כדאי לך לשקול את התועלת והנזק עם רופא.
בהצלחה!
זה כמו שתשאל אם להרכיב משקפייםגם יועצת
באופן כללי ריטאלין הוא כלי שמסייע במיקוד כמו שמשקפיים עוזרות לקצרי רואי (או אלו שזקוקים למשקפי קריאה). אך מי שנוטל ריטאלין וזה עוזר לו בכל מיני דברים בחיים, הוא מרגיש טוב, חווה הצלחה וכו וזה משפר את כל האטמוספירה שלו. תופעות הלוואי של הריטאלין מינוריות (מדובר על אובדן תיאבון, על ריבאונד וכו) ובוודאי בגיל שלך, 30. עם זאת חשוב ללכת להתייעצות עם רופא/נוירולוג שיעזור לקבל החלטה האם זה האמצעי שדרוש לך. למשל ציינת שלאחרונה אתה מרגיש פחות מרוכז ממה שהיה בעבר. ואולי זה לא על רקע ה ADHD אלא תגובה טבעית למצב שאתה מודאג/מוטרד/לא טוב לך.. למעשה כמעט כולם חווים בזמן זה או אחר בחיים ירידה בריכוז שנובעת מכל מיני נסיבות די רגילות שמשפיעות על הריכוז כמו - מינוס בבנק, בעיות בריאות, קשיים בעבודה או בלימודים ובעיות ביחסים וכו וכו..
לקחת ריטאלין והמינון רק בהתאם למרשם נוירולוג. יכול לשנות אתארלט
איכות חייך. ואגב לעיתים המינון לא בדיוק מתאים בהתחלה, אך צריך לנסות שינוי במינון ובסוג עד שמתאים. חבל לוותר מראש.
בסופו של דבר, כמו הרבה דברים בחיים,נפתלי הדג
זאת שאלה של רווח מול הפסד.
לריטלין יש חסרונות מסוימים - תופעות לוואי, מצב רוח וכו'
ויתרונות מסוימים - עזרה לריכוז בלימוד, לסדר וכדו'
הסתכל על המצב שלך, שקול את הבעיות הקונקרטיות ואת התועלת שתצמח לך - ותחליט בהתאם.
לא ממליץ בכלל על רטליןדי"מאחרונה
בשביל לעבור את הבית ספר והבגרויות ניחא.
בגיל מבוגר אני ממליץ לך למצוא משהו שמתאים לך ולא לחיות על סמים שגורמים לעצבות.
אוף!אנונימי (פותח)
אחותי בכיתה ב התחילה אבחון בכיתה א' כי אמא שלי ראתה שהיא לא בקצב של הכיתה למרות שהיא השקיעה את הנשמה שלה בלימודים.(כיתה א'...
)
קיצור בינתיים ההורים שלי מימנו מעצמם שיעורי עזר פרטיים בערך פעמיים בשבוע למשך כמה חודשים. ואז המאבחן אמר לאמא שלי שהיא סתם אמא לחוצה כי הילדה בקצב של הכיתה. אבל היא היתה בקצב של הכיתה רק בגלל השיעורים האלה!!!
עכשיו היא מסיימת כיתה ב' עם מורה מהכיס של ההורים וכשהיא עושה שיעורים בבית אז כשמנסים לעזור לה כולם יוצאים מתוסכלים.
מאבחן לא אמור להבין שיש איזושהיא בעיה??
אמא שלי בכלל לא אמא לחוצה, יהיא הילדה החמישית בבי"ס!
זה ממש מתסכל אותה ואותנו
שאלה.הדובדבן שבקצפת
אם מגלים ADHD בגיל מאוחר יחסית, זה אומר שהוא היה כל הזמן ופשוט רק עכשיו גילו אותו, או שרק עכשיו הוא התפתח?
היה אבלשרבוב
או שסתם לא גילית...
למה את מתכוונת כשאת כותבת ADHDנפש אלוקית
ללקויות למידה או קשב וריכוז?
אלו שני דברים שונים שלא מחייב שבאים ביחד.
עם הלקויות למידה נולדים אלה אם כן קרה אירוע פיזי פגיעת ראש וכו..
גם אם קשב וריכוז ניתן להיוולד. אך הוא יכול להתפתח גם על רקע רגשי, תזונה לקויה. ועוד דברים.
צריך לבחון את מצב האדם בכדי להגיע למסקנה.
^^אביגיל.
אבל בעיקרון נולדים עם זה.
זו חוזרת. רק לא מהניק שליאנונימי (3)
אמתנפש אלוקית
זה משהו שאת/ה נולד עם זה......שולם עלייכם
לדעתי זה משו שיכול להתפתח מאוד.ילדה מיוחדת!!אחרונה
עוד דבר שיכול להיות,שאולי זה תמיד היה לך אבל ברמה חלשה שלא הפריע לך בדברים. וזה התגבר עם הזמן ואז גילו לך אתזה..או שהתחלת לעשות דברים שהHDHD הפריע לתפקוד שלהם ואז זה בלט יותר וגילו לך את זה.
שאלון- עבודה סמינריוניתג'ניה
אנו ג'ניה מדובוי ועדי עמירם סטודנטיות לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. השאלונים שלפניך הינם חלק ממחקר שאנו עורכות במסגרת עבודה סמינריונית לקראת סיום התואר. המחקר עוסק בהשוואה בין לקויי למידה וכאלו שאינם לקויי למידה בתחומי חיים שונים.
לצורך המחקר, אנו מבקשות ממך למלא את השאלון בלינק הבא:
https://docs.google.com/forms/d/1fA5ppVl4V2Y9-kZrVrny323bG_XhyqforAD8HPm_MxE/viewform
הנך רשאית להפסיק בכל שלב את מילוי השאלון ואף להימנע משליחתו. עם זאת, על מנת לסייע בהצלחת המחקר נוכל לעשות שימוש רק בשאלונים מלאים, ולכן נשמח אם תסכים/י להשלים את כל הפרטים הדרושים.
כאשר תסיימו למלא את השאלונים המצורפים, לחצו על אישור בתחתית הדף.
הקובץ יישלח אוטומטית באופן אנונימי לחלוטין.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר
ג'ניה מדובוי
jennia15@gmail.com
עדי עמירם
adiamiram@gmail.com
תודה על שיתוף הפעולה!
גם אני זקוקה לעזרהahuvaben2אחרונה
היי,
לצערי לא יכולתי לעזור בגלל הגיל.
אשמח אם תוכלו לעזור לי במילוי השאלון שלי
שמי אהובה ואני סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. השאלונים שלפניך הינם חלק ממחקר שאני עורכת במסגרת עבודה סמינריונית לקראת סיום התואר. מטרת המחקר היא לבחון את הקשר בין עישון סיגריות לבין שינה ורווחה נפשית והאם הקשר מתבטא באופן שונה בין גברים לנשים.
לצורך המחקר, אני מבקשת ממך למלא את השאלונים המופיעים בקישור הבא:
http://goo.gl/forms/DCT1LVSv0C
תודה על שיתוף הפעולה
אהלן אשמח שתיכנסו לפה..טל אורה
שאני צריכה לעשות פסיכומטרי. אני מחפשת פסיכומטרי
שעוזר ללקויי לימדה (משהו שמותאם אישית..)
וידוע לי שהקרס הזה נימצא בירושלים.
מישהו יודע? או שמע על זה?
תודה מראש
אין לי מידע..בהצלחה!!שרבוב
עדין רלוונטי? ?כיבשהאחרונה
וגם בקידןם בחלק סניפים תלוי איפה
התגעגעתי לכאן... ADHD בצבא. ג'וב. יפריע?נחשון מהרחברון
אתה צריך גוב שמתאים לךשרבוב
עם חויה
ןעם דברים שאפשר לפתח ונותנים לך מקום לביטוי עצמי
אם לא אתה תשתגע או תכבה מעבודה ברוטינה
מודיעין... זה מה שאני רוצה\נחשון מהרחברון
תשאל מישהו שהיה בזהשרבובאחרונה
מה עושים ואיך זה
ותנסה לדמיין את עצמך שם אם אתה מסדר עם זה או לא
יש דבר כזה?קפיץ...
רק היפראקטיביות בלי קשב וריכוז???
כן.מישי' מאפושו'אחרונה
נדיר יחסית. אבל קיים.
יותר נפוץ אצל בנים.
העניין הוא שמבחינת מורה בכיתה ההשלכות כמעט זהות..
אממ↓↓↓אנונימי (פותח)
אבל לא על זה רציתי לשאול,
אממ אני לא ממש יודעת איך לאמר את זה שתבינו, אבל יש לי כל מיני דברים שאני פשוט לא יודעת אם זה מוזרויות שלי או שזה בגלל הבעיות קשב,
לדוגמא: אני לא רצינית וזה... אני די ילדותית, נגיד אני הולכת לגינה עם חברות אז אני עולה על כל המתקנים ומשתוללת, ונגיד אני שמה לב למלא דברים שאחרים לא שמים לב ותמיד שאני אומרת את זה אז אומרים לי כאילו איך שמת לב לזה בכלל? (אני מרותקת מחיפושיות , ציפורים, אנשים)
קשה לי לשבת, מאוד!!! בשיעור/באוטובוס/באוטו/בבית אני מנדנדת רגליים, דופקת עם הרגל על הכיסא, אני מוסחת מכל צלצול, נשימה, גיחוח, לחישה, ציפור, טריקת דלת,
ויש לי מצבי רוח מלחיצים,אני רגע אחד יכולה למות מצחוק, ושנייה אחכ עצבנית רצחחחחח
אני מאוד נקייה ומסודרת, אני אוהבת להתאפר, לשים קרמים, לקים, שיער מסודר, להריח טוב וכו...
ואני אוהבת מאוד לסדר ולנקות
אבל קשה לי לשמור על הסדר הזה, כאילו אני מנקה מסדרת והכל ויום אחרי החדר כבר הפוך!
יש לי בעיות ריגשיות...
ושאני לוקחת ריטלין התופעות לוואי היחידות שיש לי זה חוסר רעב ודכאון, אני ממש מרגישה כמו חייזר שמסתכל על כל מה שקורה מבחוץ,
אני מאוד אדישה! גם בלי הריטלין,
אני אוהבת לבשל, זה מרגיע אותי, ואני מכורהההה לשירים!!!!! אבל שאני אומרת מכורה זה מכורה! אני קמה בבוקר (ב-6) ומיד שמה שירים עד שאני יוצאת מהבית, שאני יוצאת מהבית אני עם הפון שלי שומעת שירים כל הנסיעה, בבצפר אני לא שומעת, בנסיעה חזור לבית אני שומעת שירים בפון, אני מגיעה לבית ומיד שמה שירים עד שאני הולכת לישון ואני עושה הכלללל עם השירים: תולה כביסה, עושה שיעורים, לומדת למבחנים, עושה מערכת, משחקת בפון, מדברת עם חברות/משפחה, ונרדמת עם שירים בפון (עם אוזניות) וכו...
ואני גם מנגנת על מיליוןןןןן כלים (אין לי כוח לפרט), ויש דברים שטיפה מטרידים אותי בזה...כאילו יש לי לי בעיות קשב אז איך אני בדיוק יכולה לעשות שב וללמוד למבחנים רקקקק עם שירים? (כאילו זה ממש מרכז אותי)
וגם שאני נדלקת על שיר אני יכולה לשמוע אותו בלופים שעותתתתת עד שצורחים עלי שאני יחליף כבר שיר ( לא שזה מעניין אותי, אני ממשיכה לשמוע)
אני מאודדד עקשנית (מזל שור), וכאילו אם אני רוצה משו ימות העולם ואני ישיג/יעשה אותו, ולא משנה מה יאמרו לי,
ומצד שני אני משתכנעת בקלות לא משנה מתי, כמה, למה, או על איזה נושא, וזה משגע אותי,
אני רגישה מאוד, אבל בחייםםםםם לא ראו אותי בוכה,
קיצורררר אניייי פשוטטט יצוררררררר
אבל בבקשה בבקשה אני ממש מתחננת , תעזרו לי!
Pleassss Helpppppp meeeeee
יואו, את ממש לא היחידה!!העוגב
*אם זה מנחם אותך
*
אני מאובחנת רשמית משנה שעברה (לא שלא ידעו קודם..), ואני כרגע בכיתה יא, הפסקתי ריטלין...
משפטים שנכונים גם אליי-
אני שמה לב למלא דברים שאחרים לא שמים לב ותמיד שאני אומרת את זה אז אומרים לי כאילו איך שמת לב לזה בכלל? (אני מרותקת מחיפושיות , ציפורים, אנשים)
אני מוסחת מכל צלצול, נשימה, גיחוח, לחישה, ציפור, טריקת דלת,
אני מאוד נקייה ומסודרת אבל קשה לי לשמור על הסדר הזה, כאילו אני מנקה מסדרת והכל ויום אחרי החדר כבר הפוך!
ולא נראלי יש מישו שאין לו שום בעיה רגשית...
אני אוהבת לבשל, זה מרגיע אותי, ואני מכורהההה לשירים!!!!! (אותו דבר כמו בדוגמא שלך רק בוריאציה משלי..)
וגם שאני נדלקת על שיר אני יכולה לשמוע אותו שעות עד שצורחים עלי שאני אחליף כבר שיר
אני מאודדד עקשנית (המורה שלי לנהיגה מתחרפנת..) ומצד שני אני משתכנעת בקלות לא משנה מתי, כמה, למה, או על איזה נושא, וזה משגע אותי, מאוד!
וזה, כמובן- אני רגישה מאוד, אבל בחייםםםםם לא ראו אותי בוכה..
והרבה אומרים לי שאני יצורה וכו'...
עכשיו לעידוד?..
זה קצת מוזר, אבל לא מפריע לי שאני כזאת בגלל הרשימה הזאת... מפריע לי שלפעמים אני לא מצליחה להבין אף אחד כי אני מתנהגת שונה וחושבת אחרת.. והרשימה הזאת שעושה אותך יצורה... ברגע שתאהבי את זה ותדעי שתכל'ס זאת את (זה לא אומר להתעלם מהדרוש תיקון), הסביבה שלך תקבל את זה ואפילו תאהב את זה (אם זה חלק מהבעיה..), לא על ההתחלה, אבל תוך פחות משנה זה כבר יכול לקרות..
תקראי שוב את הרשימה שלך... תראי איזה אדם תוסס נמצא שם
והתוססים הם טעם החיים, כן?! 
הרוב המוחלט של מה שכתבת קשור
שרבובאחרונה
תהני מהכיף במה שאת אוהבת ותמשיכי להיות מודעת לעצמך!!
אני כבר לא מצליחה להתרכזחוזרת
ואין לי ריטלין זמין, ולא שווה לי עכשיו לקחת גם
למרות שיש לי עוד 3 וחצי שעות לימודים
ומחר יש לי עוד מלא לימודים
והריטלין ארוז בארגז לא ידוע 
סרט קצר על גבולותדליה 1234
הי למישהי יש רעיון לסרט קצר וצנוע בנושא גבולות כהכנה לחופש הגדול?
"ריטלין אינו התשובה"- קראתם?טאבולה ראסה
שכנע אותי והכל...
עד שחשבתי על עצמי
(ונזכרתי במחשבות שלי שברגע שאלך לעשות תואר שני ברור לי שאנסה לקחת ריטלין במקום לסבול)
מה דעתכם?
לא קראתי.די"מ
קראתי את "בלי רטלין" ודיברתי עם אנשים שונים.
אבל מה שגרם לי להפסיק זה בעיקר כי נמאס לי.
לקחתי קטלין מכיתה א' והפסקתי בתחילת י"א..
לא מכירה.. מה הפיתרון החלופי שלהם?שרבובאחרונה
בעז"ה יהיה טוב גם אם מקבלים אפס אפס עוד אחד זה מאההמצב חסה
ווואי... מלאמלא... בהצלחה!!!ש!למ*ת
100 במתמטיקה זה מושלללם!!!
ישראל שלי
מושלם לקבל מאה במתמטיקה.אנונימי (4)
אבל לא מושלם בכלל להיות מתנדנדת בין הציונים.
אם הייתי תלמידה חלשה, אולי הייתי משלימה עם זה, הייתי יודעת שאלו הנתונים ודי.
אבל אני לא משלימה עם זה, כי אני יודעת שאני יכולה הרבה יותר
יותר ממה שקורה אצלי בשטח וגם יותר מהחברות שלי.
ובכל זאת אני לא מצליחה לשלוט בזה.
ולכן, אני פשוט מתוסכלת
אהה... מבינה ומסכימה...ישראל שלי
גם ככה ^^העוגב
תתחילי לעקובנפתלי הדג
בהצלחה

גיוון....נקבבה
אני חושבת שזה ממש נחמד שיש גיוון של ציונים....
ולא כל הזמן רואים את אותו ציון....
וגם כל פעם מחכים לראות איזה ציון יצא עכשיו..........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
סחטיין עלייך אחותי - איזה ציונים
כל הכבוד!!מיכל =>
זה לא נוראה...גם אצלי זה ככה מתמטיקה 100 אבל לשון - 67/5
אני גרועה בלשון!
אבל אני לא מתייאשת -מודה שיש רגעים של פריקה כואבים ,
אבל אני מאמינה שאם אני באמת ארצה זה יצליח ,אולי לא ל-100 אבל ציון עובר זה מספיק לי .
טיפ קטן - אם את יודעת שאת חלשה בנושא הזה , אל תצפי ל100%..
תתני את כולך כדי להגיע לציון עובר!
-כאילו מהציון ועבר מתחיל ה-100 שלי (במבחן הזה) מקסימום תקבלי 110
מאמינים בך ,בהצלחה בהמשך!!!
חחחה מיכל נראלי אנחנו תאומות....ישראל שלי
מתמטיקה -הולך לי סבבה לגמרי...(חמש יחידות נכון לעכשיו)
לשון-....פה מתחילה הבעיה...
אני והלקות שלי לא אוהבים ללמוד את זה....
המורה שלי ללשון בשביעית מצאה דרך שאלמדחוזרת
איזו השקעה..אשריהשרבוב
שאלה לחוזרתקפיצית
באיזה אולפנה את לומדת???????????
כבר סיימתי
חוזרתאחרונה
מישו יכול להסביר מהזה ההקלה הזאת 'הגדלת שאלון'?ילדה מיוחדת!!
במקום שאני אראה את המילים על דף רגיל אז אני רואה אותם על דף בגודל השולחן.
בחיים לא הבנתי מה המטרה של ההקלה הזאת.
יש כאלה שקשה להם להתרכזשרבוב
נגיד כשמישהו כותב הודעה בלי אנטרים והכל צפוף בלי פסקאות ממש קשה לקרוא את זה
אני היחידה מהשכבה (ובין היחידות באולפנא)ילדה מיוחדת!!אחרונה
זה לא באמת עוזר. אני לא מרוכזת בלי קשר לזה..
מעניין מה הביא אותם לתקוע לי את זה.
יאאו דיי!!Tal.
אני נוסעת בהסעה בבוקר והנהג עוצר מעבר לכביש ככה שאני צריכה לעבור את הכביש.
תמיד שאני רואה את הכביש הסואן הזה זה עושה סחרחורות ומוציא אותי מריכוז.
תמיד אני עם עוד אחת שהיא עוזרת לי ומחזיקה לי יד (לא לצחוק זה מציל לי את החיים כל פעם מחדש).
אבל יש ימים שהיא לא באה ונגיד היה יום שאהיתי לבד רציתי להיתגבר ולחצות את הכביש אבל הלכתי עקום ונתקעתי במכונית
ב"ה לא קרה לי כלום.
אבל אי אפשר ככה נכון יש את הנהגים שהם חברים שלנו ומעברים אותי לצד השני אבל הם לא תמיד איתנו.
מה לעשות?
באמת לא נעים... הרבה הצלחה!ילד שכזה
וואי נשמע ממש סכנת נפשות לעבור את הכביש לבדשרבובאחרונה
אולי צריך להגיד לנהג שאם אין איתך אף אחד הוא צריך לרדת לעזור?


