שלום שלוםנפתלי הדג
וואי הלוואישרבוב
הדבר היחיד שעזר לי זה אדרנלין

למה לא ריטלין?לפטי
פעילות גופנית.מישי' מאפושו'
נשמע הפוך, אני יודעת.. אבל בגדול זה מגביר את ייצור הדופמין שזה גם מה שהריטלין עושה, ככה שזה בד"כ עוזר.
ריצה לפני הישיבה ללמוד. או כל פעילות אחרת.. אני מכירה מישהו שנכנס לרכב ושם מוסיקה מקפיצה על פול ווליום, זז עם זה קצת ומגיע נמרץ ומרוכז..
לימוד אינטרקרטיבי. אם אתה מקריא בקול, מסביר לעצמך כאילו יש שם עוד מישהו, אפילו קורא לעצמך בראש אבל בטון דיבור מותאם זה גם עשוי לעזור.
בהצלחה
פעילות גופנית אכן עוזרתשרבוב
ורק תיקון אחד קטנטן
ריטלין לא מיצר דופמין
אלא "משמן" את מערכת העצבים שהדופמין שיש יזרום יותר טוב ומהר.
בעצם מתקן את הבעיה.
ספורט זה לא מתקן את הבעיה כי עדיין הדופמין לא זורם מספיק טוב
אבל בגלל שהמוח מייצר יוצר דופמין זה מפצה על כך שהדופמין לא מגיע כמו שצריך
אני הבנתי שזאת מחלוקות בין החוקרים
מישי' מאפושו'
האם הבעיה היא בייצור הדופמין [ושאר נוירוטרנזמיטורים קשורים] או במעבר שלהם בין התאים [תפקוד הנוירוטרנספורטרים] (כן, זה מגניב אותי להשתמש במילים מגניבות כאלה. זה גורם לי להרגיש שאני יודעת על מה אני מדברת
)
ואולי כולם צודקים וההפרעה הנוירולוגית שונה אצל אנשים שונים..
בכ"מ, פעילות גופנית זה משהו שתמיד טוב.. ותכלס, לא מזיק לנסות. זאת טכניקה שעוזרת לפעמים.
וואלה מגניב לא ידעתי תודה על החידוששרבוב

מממליצה לחפש ביוטיובאמא ו7 גמדים
סרטונים תחת הכותרת brain gym
ן - senam otak
הסרטונים מראים תירגולי ריכוז.
בקצה ועל קצה קצה קצה המזלג: תרגילי הצלבות למיניהם מסייעים לתיאום עבודה בין שתי האונות של המח: ימין ושמאל.
התמדה בתירגולים תראה שיפור ניכר תוך שבועיים.
כתיבהתרחיב לבי
ובמקרה שלך - אתה ממש טוב בזה

אם הספר נמצא באינטרנט תגדילי את האותיותגאולה- לגאולהאחרונה
מחפש ישיבה לל״לTamimTihyeh
ממ מעדיפה לא להגיב בניידשרבובאחרונה
שאלה בקשר לריטליןאנונימי (פותח)
אבל אני ממש סובלת מזה כי אני לא מצליחה לישון טוב ולהירדם בלילה בגלל זה.
חברה שלי אמרה לי שיכול להיות שהכדור משפיע עלי 8 שעות.
הגיוני?
יכול להיות שההשפעה של התופעות לוואי אצלך ארוכותחוזרתאחרונה
יש לי חברה שאם היא לוקחת ב8 בבוקר היא ב10-12 בלילה מותשת ולא נרדמת, לרוב היא עושה לילה לבן מהכרח
צודק. ערכתישרבובאחרונה
מתחברת
ישראל שלי
אוף!אנונימי (פותח)
המורה דיברה על הציונים ואז אמרתי לה שזה לא הוגן שאין אפשרות לעשות מבחן חוזר כי למדתי מלא זמן ובסוף לא הצלחתי ואז חברות שלי ירדו עליי ואמרו שאני סתם מגזימה אז צעקתי על המורה שנגמר לי מהמקצוע הזה וברחתי מהכיתה עם דמעות ואז נרדמתי והפסדתי שלושה שיעורים ועכשיו אני כועסת על עצמי.
אוווףףף!!!
אשמח שתפתחו ותגיבואנונימי (פותח)
אני שונאת לקחת ריטלין!!!!!!! ממש שונאת!!!! זה עושה אותי אדישה ואני מרגישה שזה קצת מבדיל אותי מחברית שלי...
ההורים שלי והמחנכת שלי ממש מחייבים אותי לקחת! אפילו פעם אחת היה יום שלא למדנו בו ולא רציתי לקחר אז המורה אמרה לי שאו שאני לוקחת או שאני עפה הביתה!!!!!!!!! מה לעשת?????
באופן עקרוני,נפתלי הדג
^^^ תנסי לבדוק מינון וסוג אחר של כדורשטות
אתה צודקהדסי שושה
אבל בסופו של דבר הריטלין ממש עזר לי להתרכז בלימודים וגם הקפיץ לי את הציונים שהיו כמו מידות של נעליים,קבלתי תעודת בגרות מלאה וב''ה אני מרוצה מעצמי.
זה לא מבדיל מאף אחד,היום כל אדם שני לוקח ריטלין,אין מה להתבייש בזה זה המצאת המאה!
באסה...זה באמת מציק...ילדה גי'נגי'ת
אין לי ממש הצעות אבל...ילדה גי'נגי'ת
אפשר אולי לקבוע לשבת ולדבר על העיניין נראלי שבסה"כ הם רוצות רק לטובתך. שיהיה לך טוב,שתצליחי
תחשבי על זה...אם זה לא יעזור אני ינסה לחשוב על רעיון
בהצלחה
יש תחליף בריא - אפשר להתיעץ איתיסוג'וק
מהצד של סטודנט בכיתה מקדמתאנונימי (5)
זה משתק.
ובנוסף היחס של הרבה מורים הורים זה הרטלין זה הקביים שלך, שבלעדיו אי אפשר!
חבל, באמת.
יש דרכים להתמודד.
אין כלים.
צריך לנסות להבין את הצד של המורה שלא מסוגל להתמודד עם זה. והיא מאוד רוצה, אבל זה כנראה לא ביכולת שלך.
בהצלחה!
אני מבין אותך.
אז ככה:sami
אפשרות נוספתחבילת טישו
זה חייב להיות בצורה שאת מוכיחה את עצמך כי אחרת כמו שכתבת לא יאפשרו את זה בבית ספר.
זו משימה לא פשוטה, אבל להיות בן חורין זה נכס..
ממש חשובbattt
לפעמים המינון לא מתאים.
אבל נשמע שבמקרה שלך יתכן שצריך תרופה אחרת )לפי תגובת ההורים והמורים צריך תרופה כל שהי...) לפעמים במקום ריטלין נותנים תרופות שבדרך כלל משמשות לדברים אחרים ואז התוצאות טובות יותר וזו תופעה ידועה מאוד!!! הפלוס הגדול הוא שלפעמים שימוש של מספר חודשים בתרופה מסוג אחר מביא אותך למקום של שליטה עד כדי כך שלא תזדקקי בכלל לתרופות!!! שווה בדיקה אצל נוירולוג
כדור אחרeinshem
אל תאמיני לקשקושים הטבעיים, שום דבר לא עובד.
תנסי קונצרטה, ואם עדיין לא טוב תנסי אדרל (Adderall) למרות שזה כדור יקר ולא בסל הבריאות.
אפשר גם לנסות להפחית במינון.
אל תקחיישראל שלי
אני שונאת שאומרים לי לקחת...
אז מי שאומר לי אני אומרת לא שיקח הוא יראה כמה סבל יש בזה ואז יגיד לי לקחת!
את מקסימהיהלומים
את כל כך צודקת שאת לא רוצה להיות אדישה!! את בעצם לא מוותרת עלייך ועל החיים הנפלאים. נשמע מתוך הדברים שלך שמאוד קשה לך עם זה..
מצד שני נשמע שהאנשים שקרובים ואוהבים אותך חושבים שבלי זה זה לא אפשרי.. וגם נשמע שיש "דיבור" ביינכם על הדבר הזה..
אני רוצה להציע לך שתי הצעות:
1. לא לוותר על הרצון הטוב לעזור לעצמך ולדבר עם האנשים הקרובים לך- יש סוגים שונים של ריטלין שיש להם תופעות לוואי שונות ויכול להיות שזה ענין של התאמה.. כדאי מאוד מאוד להתייעץ עם ניורולוג ילדים או מבוגרים (לא יודעת בת כמה את..) ולספר לו איך את מרגישה אני יכולה להמליץ לך על אחת מדהימה..
2. להמשיך לדבר עם הורים, מורים, יועצת.. חשוב מאוד לעשות תהליך כזה יחד איתם!!
ואל תוותרי!!!
אני לא חושב שהמורה יכולה לומר דבר כזה..ד.
בפרט יום שלא לומדים בו.
אבל אפשר לנסות קצת שינוי. למשל, אם את לוקחת sr, להתייעץ עם נוירולוג עם לא עדיף la. יש כאלה שהsr עושה אותם ככה, יש כאלה שהשני לא טוב להם. צריך להגיד להורים שיש הבדלים, ולהתייעץ עם הרופא. כך גם לגבי המינון. הריטלין במצב הראוי שלו, אמור להביא לשיפור הריכוז, ללא הרגשת "קיפאון" בהפסקות, עם החברות, וכד'.
דברי עם הרופא - ולנסות עד המצב האופטימלי.
הצלחה רבה.
מחזק את ידייך - ריטולין זה לא תרופה זה סם ממריץem
עקרונית את יכולה לסרב גם להורים, אין בזה שום פגיעה בכיבוד אב ואם, לא חושב שילדה יכולה לעמוד בלחץ כזה.
הייתי רוצה לעזור אבל לא יודע איך. אולי למצוא איש מקצוע שידבר עם ההורים שלך? אולי שהם ינסו לקחת כדור בעצמם? אוכל לשלוח לך שלל לינקים על נזק ריטולין . 0525760085
יש לך פיתרון אחר שיגרום לך ללמוד?מחקר גרעינים
נעים להכיר!
מורה ביסודי.
בשישי האחרון קיימתי שיחה עם תלמיד ואמו בנושא.
הוא גם שונא!!!מאותן סיבות.
מה עושים? כשהוא לא שותה הוא מרביץ/מפריע, ממש הורס שיעורים לכל הכיתה.
מורות מקצועיות אומרות לי שכולם לומדים ורק הוא לא נותן להם ללמד.
מפוזר ושוכח דברים, מקלל.
הוא עצמו אומר שהוא לא יודע למה זה קורה לו שהוא לא רוצה להפריע אבל הוא נדחף לצעוק/לשיר לצאת בלי רשות.
כל החכמים שיודעים לומר אל תשתי ריטלין יודעים גם לתת פיתרון למורה שדואג לתלמיד שיוצא בלי רשות ומסתובב בחוץ ואני לא יכול לדעת מה יקרה לו????
אנחנו חיים במדינה שתקעו את כולם באותה כיתה ומצפים מכולם להיות כמעט אותו הדבר, דבר שאיננו הגיוני לגמרי, אני מאמין שיש תלמידים שהיה מתאים להם לא להגע לביה"ס ויתור לשחק בחוץ, אך זה המצב הנתון.
במצב העקום הנתון לא נמצא פיתרון אחר חוץ מהריטלין (ושלא יגידו לכם שתרופות צמחיות למינהן עוזרות...).
אני חושב שצריך לבדוק שאכן התלמיד זקוק לריטלין ולא שסתם תוקעים את זה לכל ילד שמפריע.
בהצלחה לך, תחזיקי מעמד, עוד מעט תסיימי תיכון ולא תזדקקי לזה.
גם אם אין פתרון, כזה נורא לוותר על הבגרות?em
אבל א. חייבים לצמצם המלצות לריטלין רק למי שהורס שיעורים ומרביץ, בנות בדרך כלל לא.
ב. להציף את הבעיה כדי למצוא פתרונות ברמה של כל החברה שגם יטיבו לכל מערכת חינוך. לא ייתכן להרוס בריאות גופנית ונפשית של ילדים בגלל בעיות במערכת
כןנפתלי הדג
אפשר אחרתbindaued
תזונה בלא עמילנים וסוכר, ספורט יומיומי, ולנסות מדיטציה קצרה. הכדורים זו אופציה אחרונה. קודם כל, לנסות בלי כדורים, ובשעת הצורך, לצרוך המינימום האפשרי. את הסוכר היומי לקחת מפירות. לא ממתקים, לא דגנים מעובדים. לא לחם קנוי. אם יש צורך ללחם, שיהיה משיפון וכוסמין. אם דגני בוקר, מעט שיבולת שועל מלא עם פירות. בלי סוכר. לאכול בשר בהמה, קפוא, מיובא מדרוםאמריקה. עוף בלא אנטיביוטיקה, נקרא עוף טוב. לא לשתות משקאות ממותקים. רק מים או תה ירוק. לא חטיפים.
חומוס, טחינה, ירקות, מרוצים מאוד. לא לחשוב שאנו חייבים משהו לחברה, להורים או למורים ומנהלים של בית הספר. רק לעשות ולקיים כפי יכולתנו ורצוננו. בלי לחץ, בלי פורמאטים. לנסות לשמוח כמה שיותר. לקרוא בתנ"ך סיפורים מעניינים ולהאמין חזק שהשם אלוקים הוא טוב, ואין הרעות יורדות מלמעלה. הוא מקור הטוב ורוצה ואוהב רק טוב. מייחל לנו טוב. ואנחנו מנסים להדבק לטוב הזה ולקבל ממנו רוגע ושלווה, חמלה ויושר. מייחל לך בריאות ושמחת חיים.
סליחה, אבל אתה מחרטטחוזרת
זה לא עוזר לכולם, וגם אם עוזר- לא כולם מסוגלים לזה (קח בחשבון שנערה רווקה זה אומר שזה מעיק מאוד על ההורים שלה/היא באולפנה עם פנימיה ולא יכולה)
אני רואה שזו הודעה יחידה שלך ומשערת שלא אקבל תשובה...
יש כדור רטלין שגם לומדים איתו וגם מךתנהגים רגיל!תבדקי
אווה''הכל לטובה''אחרונה
יש לזה בסיס גנטי, אבל זה לא אומר כלום...חוזרת
למה זה מפריע לך עכשיו?
בעיקרון, זה תורשתי.מישי' מאפושו'
אומרים ש60-90 % מהצאצאים [תלויי אם להורה אחד או לשנייהם יש לקויות קשב..] של מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז יהיו גם הם עם הפרעות קשב ברמה כזאת או אחרת.
אבל הפרעות קשב וריכוז מושפעות גם מכל מיני גורמים חיצוניים כמו תזונה, פעילות גופנית, חשיפה לגירויים, חינוך וכו'..
אולי ההשפעה החזקה ביותר על הביטויי של הפרעת קשב וריכוז בחיים היא חינוך.
לא נכון.הזקן בן המאה
מניסיון...
כן, לזה התכוונתי.מישי' מאפושו'
הביטויי של ההפרעה במהלך החיים תלויי בחינוך להתמודדות איתה.
בתוספת שסימפטומים של הפרעות קשב יכולים להופיע גם אם אין קצר ניורולוגי.
אם יש רק סימפטומיםהזקן בן המאה
הריטלין משפיע גם אם התפקוד הניורולוגי תקין.מישי' מאפושו'
יותר דופמין משפיע.
ממש כמו פעילות גופנית, אצל לקויי קשב היא תכפה על ההפרעה. אבל היא עוזרת גם למי שלא לקויי..
לא..הזקן בן המאה
ההוכחה- באבחון עושים מין מבחן כזה בלי ריטלין ואז עושים את אותו מבחן עם ולפי הפערים בתוצאות קובעים אם יש הפרעת קשב
מבחן TOVAמישי' מאפושו'
בדיוק מה שאמרת, זה בהתאמה לפערים.
מי אמר שמי שאין לו הפרעת קשב לא רואים אלו פערים?
ובלי קשר, משימות יומיומיות ומשימות לימודיות במסגרות הקיימות היום הם לא תנאי מעבדה של משימה משעממת כמו במבחן TOVA
דווקא ביומיום הפערים אמורים לקטוןהזקן בן המאהאחרונה
ויקיפדיה: יש מחקרים המעידים על כך שגם בקרב מי שאינו סובל מהפרעת קשב, נטילת מתילפנידאט משפרת את הזיכרון[22], ומפחיתה החלטות אימפולסיביות[23].
מתילפנידאט=החומר הפעיל בריטלין, la וקונצרטה. זה ההתייחסות היחידה לשימוש בריטלין של אנשים רגילים
*»$%(%»(+@&=כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן!&^#&@&%*^הדובדבן שבקצפת
דחוף בבקשה אני חייבת עזרהחסויה בריבוע
גם אצלכם רק לשלוש ילדים מכול כיתה בערך יקבלו את מה שמגיע להם באבחון? איך מסבירים לבצפר שאני לא יכולה ללמוד אם אני לא יודעת מה הולך איתי ומה מגיע לי ?
ולמה???????? למה רק דבר ראשון נותנים לי לקחת כדורים שלא עוזרים וגורמים לי תסכול אין סופי שמיילא קיים
למה רק חושבים מה לעשות איתי ולא מה איתי?
למה הם לא מבינים שאני צריכה רק את המבוגר הזה שיחבק אותי ויאהב אותי כמו שאני? שיסמוך עלי?!! ושלא ילחיץ אותי שאני חייבת להשקיע ולא לוותר?
אבל איך אני לא יוותר אם אני לא יודעת איך? איך אני ירצה לקום בבוקר לבצפר? וזאת אשמתי שרע לי ואני לוקחת דברים לא נכון? אם אני החדרתי לעצמי עמוק בפפנים שאני כלואה במקום שלא טוב לי אפשר לשנות גישה?אני לא מצליחה! למה האנשים רק מדברים ולא עושים כלום? הם לא רואים שזה מקשה עלי שאני יודעת על עצמי כמה הגבלות יש לי ואיך כל הזמן שוכחים ממני ואני בינתיים נהרגת מבפנים? ואומרים לי שאני לא יצליח ללמוד בכיתה אם אני לא ינסה אבל אני לא רוצה לנסות עוד לבד ולהתמודד לבד ולהילחם לבד כשלכולם כבר זה יותר מידי מסובך?
למה העולם אכזר לילדים טובים?
איך אני אמורה לחכות בסבלנות שם יעשו טובה וידברו עלי כשבינתיים אני כל הזמן חוטפת עונשים וכעסים וגם כעסים שלי על עצמי?
איך מוצאים מישו שעבר את זה ויכול לעזור לי להבין את עצמי ואת הסביבה ואם אפשר להתגבר עלזה?או שאין דבר כזה...
נגמר לי הכוח לקרא לעזרה וכולם רק מנסים להרגיע.. זה לא מרגיע אני באמת צריכה פסיכולוגית ויועצת ומלא כאלה אז למה אומרים לי לשבת בצד ולחכות ?
תעשיהלב בוער למלך
תעשי איבחון פרטי עולה הרבה כסף אבל משתלם. לבית ספר אין כח לטפל בקשי למידה או מעדיף 2 ואז הוא "יצא לידי חובה"
עשיתי
חסויה בריבוע
בהצלחהמתנחלת גאה!
טנקס!חסויה בריבוע
ה' אוהב אותך כמו שהוא ברא אותך!נקודה
בס"ד
המערכת הזאת היא שמעוותת לגמרי!
אם בכיתה אחת יש 8 ילדים שצריכים ריטלין,
ועוד ילדים שצריכים הקלות,
וילדים שבאים בלי חשק,
וילדים שלא מצליחים להבין את החומר,
ולעומתם ילדים שלא יודעים מה לעשות עם השעמום כי הם כבר הבינו מזמן את כל החומר..
מי שצריך שינויים זה המערכת.
ובא לי לצעוק בקול הכי גדול (אני מבוגרת, כן?)
בית ספר מבחנים והשגים זה לא הכל בחיים!!
וכואב הלב על ילדים שכל הילדות שלהם נהרסת בגלל המסגרת המטופשת שלא מוציאה את הכוחות האמתיים מאף אחד.
אלא שמסוגלים ליותר - לא ממצים את הפוטנציאל,
אלא שזקוקים לעזרה אמתית- נופלים בין הכיסאות,
התלמידים "צריכים" ריטלין,
והמורים צריכים צפרלקס.
די.
תחשבי על עצמך.
בשביל מה את צריכה בית ספר?
מה את אוהבת לעשות?
את רוצה ללמוד משהו עיוני ולעסוק בזה בחייך?
אני היום בת שלושים מסתכלת על בית ספר ולא מבינה איך 12 שנים מהחיים שלי הלכו בצורה כל כך מבוזבזת.
לימודים שלמדתי- וזוכרת עד היום,
אך מי צריך את זה?
מה אכפת לי שקליגולה קיסר רומא היה משוגע?
מה מעניין אותי מה אמרה מרי אנטואנט לנתיניה לפני שרצחו אותה?
בשביל מה אני צריכה לחקור פונקציות?
להוציא אינטגרלים? (טוב האמת מתמתיקה אהבתי זה היה כייף. אבל לחיים מה זה נותן? לי כלום בכל אופן)
מה אכפת לי שיש מוזיאון שעווה באנגליה??
מה אכפת לי מזג האוויר בסינגפור?? (שעל קו המשווה ויש שם מזג אוויר אחיד כל השנה..)
איך זה קידם אותי בחיים?- כל אינסוף הפרטים חסרי המשמעות שהמוח שלי אוגר....
תורה, משנה, הלכה, מחשבת נ"ך- כל זה לפחות מצווה של קיום תורה.
אלו באמת נכסים לחיים.
קצת ביולוגיה- גם טיפה שימש פה ושם.
אבל ככלל- כמות אדירה של חומר לא רלוונטי.
תחשבי על עצמך.
מה את צריכה.
מה את רוצה.
עזבי מי אוהב או לא אוהב אותך.
את אוהבת את עצמך!!!
תפנקי את עצמך.
פרגני לעצמך להשקיע במה שעושה לך טוב.
אם יש לך תועלת אמתית בלימודים - פתחי את זה.
אם יש לך רצון שתעודת הבגרות שלך תפתח לך דלתות של לימודים אקדמאיים- פרגני לעצמך-
כי זה מגיע לך.
אבל אם החלומות שלך לעיסוק עתידי קשורים לתחומים אחרים,
קחי את הלימודים בפרופורציה אחרת.
ואל תתני לשום ציון, בשום מקצוע, לספר לך משהו על הערך העצמי שלך.
בתור מישהי שהוציאה תעודת בגרות מושלמת אני אומרת לך-
הציונים משקפים לכל היותר כמה כמות של חומר לא רלוונטי בעליל ישכון במוחך.
(וזה בניגוד לרוב חברתיי שלא זוכרות כמעט כלום אחרי שמסיימות את המבחנים)
ואחרי שהוצאתי את כל הרגשות שעלו בי נוכח הכתיבה שלך-
אני בטוחה שיש הרבה מבוגרים שאוהבים אותך ומקבלים אותך איך שאת.
אם הורייך דואגים מה לעשות איתך זה כי את חשובה להם.
אולי יש דרך יעילה יותר לשתף אותם במה שעובר עלייך.
אולי היועץ בבית הספר, מורה מחנכת, מישהו שתוכלי לבקש ממנו עזרה מעשית.
כי הם לא באמת אנשים חסרי רגש, חלקם מתקשים לקרוא את המציאות.
אם תשתפי במה שבאמת עובר עלייך אולי יהיה קל יותר להבין אותך ולעזור לך איפה שאת באמת צריכה.
בהצלחה יקירה!!
את צודקת צריך לשתף..חסויה בריבוע
הפעם באמת נמאס לי והייתי שבורה כי השקעתי המון והמורות כועסות כל הזמן.. כי זה עדיין לא כמו כולם
אבל סיפרתי להורים שלי והם ממש תמכו והם אמרו בדיוק כמוך שהבית ספר זה דבר ממש קטן מהחיים ותעודת בגרות לא תשפיע על החיים כאילו לא צריך למות בגללה
ואז היועצת (וכל הצוות דיברו איתי )רוצה שאני יעשה רק ארבע בגרויות במקצועות שאני מסתדרת איתם כי ישלי פערים בכל המקצועות
הבעיה שיש לי שכל.. פשוט אי אפשר לנצל אותו מהקשב וריכוז..
קיצור.. למדתי שחייבים לשתף
ושבית ספר זה דבר חרה חחח
אבל את רואה למשל את גדולה את יודעת מה את תעבדי ואם תצטרכי תעודה או לא.. אז קל לקחת בפרופורציה. חוצמיזה כשכל היום חושבים על לימודים זה רודף אותך לכל מקום ומוציא לך תהגיון;)
טוב שוב באתי והתפרקתי כאן חחח סורי
ובאמת תודה!!
בהצלחה רבה רבה!!נקודה
בס"ד
לדעתי כדאי גם שתנסי להקשיב לעצמך, ולחפש מה את אוהבת.
איזה תחום מעניין אתך.
צילום, אומנות, בישול, גרפולוגיה לא יודעת. סתם כותבת דברים בלי קשר.
12 שנות לימוד מכניסים את הילד לתלם,
שהוא צריך ללמוד כל מיני דברים כי מישהו החליט בשבילו שזה חשוב.
אח"כ אנשים יוצאים בגיל 18 מהמערכת ולא יודעים מה הם רוצים מעצמם.
גם לא אחרי שירות לאומי.
ולפי המחקרים יש אחוז גבוהה מאד של אקדמאים שלא עובדים במקצועות שלמדו, למרות התואר שלהם.
ואחוז עוד יותר גבוה של אנשים שהתחילו ללמוד תחום אחד ועזבו, ולפעמים ככה כמה פעמים.
כל זה כי מאלצים אותנו כל הזמן להיות משהו, שאף אחד לא בדק אם הוא בכלל מתאים לנו.
ואת היכולת להקשיב פנימה, לברר מי אני, ומי אני רוצה להיות... שוחקים ומפספסים.
גם לילד שלי רוצים שאתן ריטלין, ואני שואלת מי שמכם???
מי החליט שהוא חייב בכלל בגרות? וללמוד באקדמיה?
אם הוא לא מסוגל לשבת וללמוד בכיתה ב',
והוא לומד רק תוך כדי תיפוטף, תנועה, נדנוד כיסא וכ',
וזה משהו אובייקטיבי במבנה המוח שלו,
אז למה שאני אתערב בזה?
נכו עם ריטלין הוא יכול להיות רופא.
אז מה??
מי אמר שזה תפקידו?
אם יש קשיים אובייקטיביים להסתדר עם הדרישות,
צריך לבחון האם יש טעם בכלל לעמוד בדרישות האלו.
לרגע להתנתק מהכל ולבדוק מה את אוהבת?
עבודה עם הידיים יותר?
עבודה עם ילדים?
אני לא מדברת כרגע על פרנסה אלא תחומי עניין.
תפתחי אותם!
תקשיבי לעצמך.
למה את כן נמשכת?
תפתחי את הכישרונות שיש בך!
לפעמים צריך קודם לגלות ורק אז ניתן לפתח...
כדי שלימודים,
ותסכולים מלימודים לא יתפסו חלק כל כך משמעותי בחיים שלך,
כדאי שתתני מקום לדברים נוספים.
ולפעמים דווקא שם, באותם התחביבים שאת מאמצת, מפתחת ומגלה את עצמך מחדש,
טמון גם הכוח לךהתפרנס בכבוד כשיגיע הזמן.
ובכל מקרה עצם העיסוק במה שאת אוהבת מעניק שמחה,
סיפוק, והצלחות. באמת מנסיון של המון המון נשים,
זה גם מה שבסוף היה שימושי.
(חברה שלי למדה תואר בהוראה עבדה בזה שנתיים ברחה, וכעת היא עושה מה שתמיד היתה טובה בו-
ספורט. קבוצות ריצה לנשים וכד'. חברה אחרת גם בגלל שהיא גאון אמתי 5 יחידות מתמתיקה וכ',
למדה משהו מתאים הנסה ביו רפואית היום גננת עם ילדים בגיל הרך, כי את זה היא אוהבת.
מישהי אחרת שלמדה עודה סוציאלית והיות היא צלמת- גם אחרי 3 שנות תסכול בעבודה הסוציאלית.
המורה שלי למוסיקה למד תואר מהנדס, כי אביו לחץ עליו שממוסיקה לא עושים כסף, וכיום הוא מורה למוסיקה ומתפרנס מזה בכבוד... משותף לכולם- כולן לפני שלמדו את התארים כתחביב עסקו בהתנדבות בתחומים שבסוף חזרו אליהם..
ספורט, עבודה עם ילדים, צילום מוסיקה- ויש עוד הרבה .
תקשיבי לעצמך.
למדי להזין לרצון של הנפש שלך.
יש לך שכל. כמובן.
מי אמר שרק בלימודים עיוניים ומשעממים עד מוות צריך שכל?
בשכל שלך בע"ה את משתמשת יום יום שעה שעה.
אבל חפשי את מה שאת אוהבת, מה שיעשה לך טוב,
ותראי איך בע"ה תתחילי לפרוח.
בהצלחה רבה!!!
המון המון הצלחה!
מממ צודקת!!! אני אוהבת המון דברים שלא קשורים לעיון..את חכמהחסויה בריבועאחרונה
זה לא קשור לבית ספר זה משרד החינוך ולפי דעתי חייביםט1
למחות על זה
מה החוק הטיפשי הזה לפי אחוזים אם שובצתי בכיתה שאחוז הילדים עם אבחון גבוהה אז זה אומר שאני לא צריחה אבחון?!
אני ממש רוצה לאדעת מה לעשות להם חח שיכחדו אמןחסויה בריבוע
הם סתומים ולא יודעים מעצמם כלוםםםםםםם והורגים תלמידים על הדרך
ניסיתי וקרה משהו מוזרממעל ממש
ניסיתי לקחת ריטלין,
אחרי שיכנועים רבים.
של 10 מ"ג הכי רגיל (ל4 שעות)
על בטן מלאה וכו'..
אולי זה שיפר את הקשב שלי. אבל צחקתי והתעצבנתי המון,
סוג של יותר היפראקטיבית, אבל גם יותר קשובה...
זה הגיוני?
יכול להיות שזה בגלל הריטלין?
יש תופעת לוואי כזו?
בד"כ אומרים להיפך,
שריטלין מרגיע, אפילו מדכא טיפה...
וזה גם לא פגע לי בכלל בתיאבון!
אני טיפשה וכך נולדתי!אנונימי (פותח)
ושום דבר שאני לומדת לא נכנס לראש! למדתי למבחנים וקיבלתי ב-אנגלית 43 ובביולוגיה 68 . מזל שלפחות בלשון קיבלתי ציון טיפה נורמאלי 83.
מרגישה רע עם עצמי כ"כ ובא לי לצרוח לעולם שאני לא מסוגלת!! אני לא ברמה המתאימה! ולא באשמתי! אז עד מתי תאמללו אותי??? לומדת למתמטיקה ולא מבינה כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואני בשלוש יחידות, כיתה י'.
את טיפשה וכך נולדת?מישי' מאפושו'
שום דבר לא נכנס לראש?
הציון, מצביע על מה שלמדת? אולי הוא מצביע על כמה הצלחת לקלוע למה שהמורה חיפש במבחן?
חשבת פעם, אולי את בסדר? אולי רק קצת שונה. אז השיטה של כולם לא מצליחה לך? אולי מבחן בעייתי? אולי יש משהו לעזות כדי להוציא ממך את מה שאת כן יודעת?
מכירה את הסרט "מורה לחיים"/"סיפורו של רון קלארק" [זה אותו סרט..]?
בתחילת הסרט יש סצינה יפה על תלמיד שאמרו לו שהוא לא יכול ללמוד כלום.
את מסוגלת.הלב בוער למלך
השלמה מדבריהלב בוער למלךאחרונה
גם אני חשבתי ככה בכיתנ י אבל השתנתו. ודווקא לא בלחרוש... אלא בלילמוד שיטה חדשה של לימוד
סטיגמות ורושם ראשוני כושלאנונימי (פותח)
זה המתכון לכישלון.
אל תנסו אותי.
לפרט דוגמאות?
1. חברה שלי שיושבת לידי צורחת בשיעור. במי המורה דופקת מבט רצחני? אם ניחשתם שבי אז צדקתם, אם חשבתם אחרת אז אתם תמימים מידי.
2.חברה שלי מקשקשת על השולחן ומוחקת אז ביקשתי ממנה להפסיק כי זה מפריע לי לכתוב. למי מורה אמרה לצאת מהכיתה? שוב לי! (בסוף צעקתי על המורה שזה פשוט לא הוגן כי זה לא היתה אני אז היא השאירה אותי.
3. היה קשור עלי סוודר מהבוקר, ואז יצאתי לשירותים בלי לבקש רשות(זה הנוהל אצל המורה הזאת- צריכה שירותים?- צאי בלי להרעיש) ואז כשחזרתי שמתי את הסוודר אז איך שאני נכנסת המורה אומרת לי- "כנסי וזה לא בסדר שהלכת לפנימייה בלי רשות(לפנימייה אסור לשירותים ולשתות מותר)" "מה! אבל המורה לא הלכתי לפנימייה! הייתי בשירותים!" "כן?! כל כך הרבה זמן?" "לא המורה! אני יצאתי לפני חצי דקה!!" "טובטוב כנראה לא שמתי לב, שבי"
קיצררר....
מוכר...ישראל שלי
--משוגעת נחמדה
תקשיבו, אני לא מאובחנת, והקפיציות באה לי ממש לפי תקופות ולפי מה לומדים עכשיו...
כאילו- תושב"ע נגיד, אז יש לנו רב תותח שמקפיץ ת'כיתה ואז אני מה-זה קפיצית, ואחכ יש מתמטיקה ואני לא מצליחה להרגיע ת'צמי ואני קפיצית ומפריעה
או אחרי א.צהריים... בחד"א אני תופסת אנרגיות ואז מוציאה בשיעור....
או סתם מצברוח כזה שהתעוררתי איתו...
ולפעמים יש שיעורים שבמקום להיות שותפה ופעילה אני נרדמת...
ואני כולה חמשושה, ולא רציתי להציג ת'צמי ככה...![]()
עצות??![]()
אבחון..הייתי כאן
כי לעשות אבחון בגיל מאוחר זה יותר בעיה אחכ לשלב את זה בבגרויות..
יכול להיות שיש לך סוג של היפראקטיבי.. של מרץ מסויים..
וסתם המלצה, רצוי לא לאכול הרבה דברים מתוקים כי זה גורם למרץ יתר..
וואי וואי אני בדיוק כמוךאופל
יש לי את השיעורים של המחנכת אז אני כזה מרחפת ואז בשיעור מטמטיקה וחשבון אני כולי עם אנרגיות אני מפריעה ומתפרעת! זה לא בכוונה זה שפשוט יש מורות שמוציאות לי את האנרגיות
אני כמעט לא אוכלת מתוק...משוגעת נחמדה
לפחות לא בזמן הלימודים...
ואבחון זו בעיה כי ההורים לא רוצים
ו@אופל מה את עושה עם זה?
וגם- יוצא לכם שאתם מקשיבים ממש ממש ואז פתאום אתם מתנערים כזה וקולטים שפיספסתם חצי ממה שהמורה אמרה?
((ראיתם שזה הגיע לעמוד ראשי?))משוגעת נחמדה
![]()
![]()
![]()
חחחח אני לא עושה עם זה כלום......אופל
ולפעמים כיף להשתחרר
גם אם זה בא על חשבון אחרים...........
לא כשיש כבר פעמיים הורדת ציוןמשוגעת נחמדה
מתחילת שנה ועפת כבר לפחות שלוש פעמים מהכיתה![]()
![]()
אני עפתי פעמייםאופל
אל זה שקראתי למורה שלי שקרנית ובפעם השניה שבאתי עם חצאית קצרה וחולצה פתוחה
|מגלגל עיניים| למה. קראת. למורה. שלך. שקרנית???משוגעת נחמדה
כי היא התחילה לספר עלי שקרים למנהלת ולמחנכתאופל
וזה באמת לא היה נכון אז זה בטעות נפלט לי......
אופס
משוגעת נחמדהאחרונה
אוקיי.. אבל למה זה מבאס?מישי' מאפושו'
כי זה באסה שאני צכה להיות תלויה במשו כדי להצליח במבחן...משוגעת נחמדה
ממש באלי לדבר איתך על הנושא הזה.מישי' מאפושו'
אם אפשר
כי תלות זה עניין של תחושה.
אפשר להגיד שאני תלויה במשקפיים או בקוביות שבשיניים.. וברור לכולם שזה שונה..
אין לי בעיה לדבר איתך...משוגעת נחמדה
רק אני לא מצליחה לפתוח איתך ש"א אז את מוזמנת...משוגעת נחמדהאחרונה
נראלי פשוט לתרגל הרבה קטעי שמיעהישראל שלי
לי היה ככה בהתחלה אחרי 10 שניות איבדתי אותם, אח"כ אחרי 20 שניות... ככה לאט לאט זה משתפר...
ברגע שאת קולטת שאיבדת את הקטע שמיעה תנסי להכנס לזה שוב...
והכי חשוב לתרגל והרבה...
אנ-דנ-דינו לשאלות האמריקאיותחוזרת
להתרגל לשמוע שפה.מישי' מאפושו'
ואם אפשר, לחלק את הזמן ככה שאפשר לקרוא את השאלות לפני השמיעה.
לתרגל קטעי שמיעה, לראות סרטים בלי תרגום, לשמוע שירים בלי תרגום, להקשיב לדוברי אנגלית..
אני חושבת כשמבינים את השפה פחות קשה לעקוב. ויותר קל לחזור להתרכז אחרי שמאבדים קשר.
לי היה דיסק אישי.ילדה מיוחדת!!אחרונה
זה בא לי בהקלות של האבחון. תבררי על זה.
שאלה קצת מוזרה אבל היא מטרידה אותי....אנונימי (פותח)
ואני גם לוקחת כל פעם במינונים שונים (או שתיים של 20 מג/אחד של שלושים + רסקיו)
ויש לי קשב וריכוז ופיצול קשב, וכל פעם שאני לוקחת שמתי לב שאני נהיית כאילו שמחה כזאת...
חברותית יותר, קפיצית כזאת וזה...
וזה מוזר כי לפי מה שהבנתי ריטלין גורם לדכאון, חהרגשת ניתוק מהעולם, הרגשה כמו חייזר כזאת
אז זה מוזר לי שהתופעות אצלי ממש שונות
ואני מפחדת שאולי בגלל שזה כאילו סוג של סם ולכן אני מרגישה כזה בהיי
כי ההורים שלי אומרים לי שזה סם אבל המורה שלי אומרת שזה שטויות
אז סורי על החפירות ותודה לעונים

לא שאלה מוזרה בכלל
חוזרת
אולי את שמחה וקפיצית כי זה יותר נעים לך עם ריטלין?
ריטלין נקרא אצל חלק מהאנשים סם דיכאון, מה שכן הוא ממשפחת הממריצים ולכן משפיע כמו קוקאין (או קפאין), ככה שיכול להיות שתרגישי קצת בהאי ולחלק מהאנשים זה אומר שהם לא צריכים ריטלין (אני יודעת על מישהי שלקחה ריטלין בלי שהיא צריכה וזה המריץ אותה), במקרה שלך אני משערת שאת רואה שיפור עם הריטלין, לכן ההשערה שלי היא שסתם זה משמח אותך כי את יכולה לצאת מהקשיים של היומיום... אבל אני ממש לא מומחית... אז קחי את התשובה שלי בע"מ... (זה סיכום של כלמיני דברים שקראתי...)
כמו שכתבו כאן, ריטלין הוא כעיקרון חומר ממריץ..אדם כל שהואאחרונה
כמו קפאין.
לכן קשה להרדם תחת השפעת ריטלין, ולכן תופעת לוואי נפוצה שלו היא חוסר שקט.
בכל זאת במקרים של היפר אקטיביות בדרך כלל הוא מרגיע, ולפעמים גם גורם להשפעות שליליות מהסוג שהזכרת.
נראה לי נורמלי שזה ישפיע בצורה משמחת, ראי בקישור לשרשור אחר (זה לא התגובה היחידה באותו שרשור שמתארת השפעה כזו)
לי הוא עושה שמח - נוער וגיל ההתבגרות
יש לך רק הפרעת קשב וריכוז, ולא היפראקטיביות? _(אני מנחש שזה יכול להיות קשור, אבל לא יודע).
אבל אם זה לא סתם מצב רוח טוב, אלא משהו קיצוני יותר, נראה לי חשוב לפנות לרופא.
תשובות:חוזרת
אני לספר רק על עצמי ידעתי 
א. אני לרוב עושה מבחנים עם ריטליןו, לפעמים גם לומדת איתו- אבל משתדלת פחות כי הוא מציק לי
, היו מבחנים שעשיתי בלי ריטלין והיה לי קשה- כי ראיתי איך אני מסוגלת עם הריטלין (שהקפיץ לי את הציונים ב60 נקודות בממוצע!) ופתאום בלי זה מוזר
ב. תלוי בך, ליח אחרי שפגה ההשפעה של הריטלין לרוב כמה שעות אני לא ככ מצליחה לישון ומרגישה רע וכו', אבל זה תלוי בך, 10 מ"ג נראלי לא אמור להפריע כ"כ, אבל שוב- זה תלוי רק בך
ג. ההנחיה בארץ היא לא לתת לילדים כל הזמן (לפעמים בשבת לא לתת, לפעמים בחופשות, תלוי), בארה"ב מי שמתחיל עם ריטלין- נשאר איתו לכל החיים... אבל זה לא אמרו להיות מסוכן
לגבי התמכרות, בעלון התרופה של משרד הבריאות כתוב..אדם כל שהוא
אין הוכחה לכך שמטופלים עם ADHD מתמכרים לריטלין, או שהם נוטים להתמכר לסמים או לתרופות בשלב מאוחר בחייהם.
[אני לא יכול להתחייב לנכונות הדברים, אבל זה נראה לי מקור די אמין].
לגבי ריטלין.. [המעט שלמדתי והרבה ניסיון אישי.]מישי' מאפושו'אחרונה
כמו שכבר אמרו פה, זה בעיקר תלויי בך.
ההשפעה של הריטלין על פעולת הניאוטרנספורטרים [נכון מילה מגניבה?
] במוח שווה אצל כל בני האדם.
אבל התרגום של זה להשפעות בחיי היומיום שונה אצל אנשים שונים..
לא מתמכרים לריטלין. זה לא חומר פסיכואקטיבי כמו סמים.
אבל בהחלט אפשר להתרגל לריטלין.
לפעמים אחרי שמתרגלים להעזר בו, מגלים שבלעדייו עוד יותר קשה. [ממש כמו שמסתדרים נהדר בחיים עד שעושים משקפיים, אבל אחרי זה כל עלייה של חצי מספר כבר מפריעה..]
תופעת הלוואי של קושי להרדם היא רק אחת התופעות של ריטלין. שווה לבדוק את זה.. יש כאלה שגם אם לוקחים בבוקר לא נרדמים בלילה ויש כאלה שגם שעתיים אחרי שלקחו כדור אין להם בעיה להרדם. פשוט מנסים
[עוד תופעת לוואי של ריטלין היא תחושת עייפות. כשזה בא ביחד עם קושי להרדם זה ממש מחרפן
]
לא מסוכן לא לקחת בקביעות. יש כאלה שאומרים דווקא לא לקחת על הזמן, רק רק רק כשממש צריך.
כדי לא להתרגל לזה. כדי להמשיך לפתח כלים להתמודדות בלי זה.
דווקא עכשיו- הזמנה להצטרף לפורום הר הבית!די"מ
הר הבית הינו המקום הקדוש ביותר בעולם.
לדאבוננו בית המקדש נחרב לפני כאלפיים שנה ושועלים מהלכים בו.
המשטרה מתנכלת ליהודים העולים להר ואסרת עליהם להתפלל או לקיים כל אקט דתי.
כאן זהו המקום בו תוכלו להתעדכן על הפעילויות הקשורות להר,
לפרסם תמונות וסרטונים מההר,
לדון בדרכים איך לקדם את המצב הקיים,
דיונים הלכתיים בנוגע להר הבית והמקדש.,
פה זה המקום!
דווקא עכשיו בעת מתוחה זו כאשר תוקפים את הנושא מכל צד,
הערבים טוענים שכל הפיגועים הם בגלל הפגיעה באל אקצה ולכן חשוב לבן שהר הבית הוא לב העניין! נוותר על הר הבית כל השאר יתפורר!
אך מהצד השני ישנם רבנים שמתנגדים ואומרים שאסור לעלות להר חלקם גם טוענים שדם הנרצחים הוא על ידי העולים להר.
הצטרפו אלינו ונלבן את הסוגייות והמחלוקות השונות.
בפורום ישנם פעילי רבים לצד ת"ח שבקיאים בכל מה שנוגע להר הבית והמקדש.
הצטרפו אלינו- /
הפורום בשיתוף עם תנועת חוזרים להר שחבריה נמצאים כאן אתם מוזמנים לשאול אותם ולשמוע מהם על פעילותה.

