שאלה בצילוםאריקל
תכוון את הפוקוס על האדם ותצלם בצמצם פתוח ככל האפשראוהב אמת
ואם כבר,מאחורי הקו
בודאי שזה אפשר השאלה באיזו מצלמה.אריקל
אתה צריך צמצם נמוך ככל האפשר (לפחות f5.6)אוהב אמת
כמו כן: ככל שתתקרב יותר לאדם שאתה מצלםאוהב אמת
הצלחתי בסוף אחרי ניסיון נוסף. וגם שמתי לב בעצמיאריקל
אתה אומר שאפשר גם ב5? אני השתמשתי ב3 נקודה משהו.אריקל
בחלק מהמצלמות ישידידיה ק
מצוייןאוהב אמת
לדעתי הוא לא מאפשר לך את כל האפשרויות.אריקל
בתמציתאוהב אמת
ונדרשת חשיפה יותר ארוכה.
כשמספר הצמצם גדל פי שורש 2 (מה שנקרא סטופ) נדרש פי שניים אור. למשל,
אם ב-f/5.6 החשיפה היתה 1/400, אזי ב-f/8.0
תידרש חשיפה של 1/200 , וב-f/4.0 תידרש חשיפה של 1/800
ככל הצמצם פתוח יותר (מספר קטן יותר) עומק השדה קטן והרקע יותר מטושטש.
ככל שהצמצם סגור יותר (מספר גדול יותר) עומק השדה גדל ונדרשת חשיפה
יותר ארוכה .
שאלה@!!!מאחורי הקו
יש כזו תוכנה ךפוקוס גם לא?חני.אחרונה
עזרה.רגב
אם מישהו יודע על מכשיר פלאפון של חברת סלקום במחיר זול שמישהו רוצה למכור או למסור, זה יוכל מאוד לעזור לי.(כיבוד הורים...)
או במסר"ש או בשיחה אישית או במייל Roncha28@walla.com.
תודה רבה! אשריכם צדיקים!
חוץ מהעני'ין שסלקום זה ישראלילאומי,פעימהאחרונה
איך זה קשור!?
|תוהה|
מבנה חזותי של יצירותיעקב רובין
שלום וברכה!
שימו לב שליצירות שלכם יהיה להן גודל גופן סביר לקריאה, ומעבר שורה בודד (shift enter)
יצירה עם ניקוד צריכה להיות עם גופן מתאים לקריאת ניקוד (david, arial)
אני חושב שזה יחס מינימלי כלפיי הכתיבה שלכם וכתיבה בכלל.
{גם ככה מנסים לכפות עלי משקפיים לנוכח המצב המאוד אופטימלי יש לומר.. }
דרך להנחיל מורשת - סיפור עם מעוףההיא מהחוף
אילן רמון כגיבור ספרותי –דרך להנחיל מורשת
הרצל חקק, 11/08/2008
" הנער שחלם לעוף"– סיפור עם מעוף
על ספרו של משה גרנות, "הנער שחלם לעוף", הוצאת 'דני ספרים', סדרת 'הופכים דף', 2008, 79 עמודים.
ספרים לבני הנעורים היו חלק משמעותי בתהליך ההתבגרות שלנו, וכיום בעידן הטלוויזיה והאינטרנט כמו נתמעט חלקם, וחבל. לספרים טובים יש כוח להשפיע על עיצוב עולמם של הילדים והנערים, וההתמודדות עם העלילה ועם הדמויות משפיעה על הקוראים הצעירים לראות את הקורה להם מבעד לפריזמה של עולמות כתובים, מבעד ללבטים של גיבורים ספרותיים.
ספרו של משה גרנות, "הנער שחלם לעוף", מצטרף לרשימה של ספרים, שנכתבו כדי לתאר את סיפור חייהם של גיבורים בחיי האומה, והיינו עדים הן לגיבורים שקנו את שמם בתחומי החברה והתרבות כמו אליעזר בן יהודה, והן גיבורים שזכו לתהילת עולם בשל גבורתם, כמו דב גרונר ולוחמי ניל"י ואחרים.
משה גרנות כותב סיפור על גיבור לאומי בן תקופתנו, אילן רמון, אך מנסה לבנות את הסיפור תוך נסיון לשלב כאן ז'אנר נוסף – ז'אנר סיפורי הקבוצה והחבורה.
סדרות העבר שגוללו סיפוריהם של גיבורים למיניהם עשו זאת כדי להציב בפני הנוער דמויות מופת, דמויות לחיקוי, והכוונה היתה להנחיל ערכים. גרנות מזדהה עם גיבורו, והערכים שלו אכן נחשפים כערכי מופת, אבל גרנות משתדל לספר את סיפורו של אילן רמון, דרך עיני חבריו, דרך עיני הילדים שלמדו איתו. האמיתות של אמון והעקרונות שלו נחשפים כחלק מן העלילה הסיפורית, כחלק מן המעשים של הילד רמון, הנער רמון, האיש רמון.
חיבור הז'אנר ההיסטורי לז'אנר של ספרי החבורה מקרב את הקוראים לדמותו של הגיבור, וחייו זוכים הן לתיעוד היסטורי מצד אחד, והן לעיצוב כגיבור של סיפור הרפתקאות. תוך כדי תיאור התאקלמות משפחתו של אילן רמון בבאר שבע, מקבלים הקוראים פרקים בחיי העם, תקופה של מדינה בשנותיה הראשונות, משחקי הילדים של אז, הנכונות לעקור ממקום ולהתיישב במקום אחר כדי לתרום לבניית כוח המגן והכור האטומי. סיפורה של המשפחה הוא סיפורה של תקופה, תיעוד ספרותי מרגש. כדרכו של סיפור היסטורי, סוחף גרנות את הקוראים הצעירים אל אירועים המתרחשים בזמן אחר, והעבר מקבל ממד אנושי, כולל משחקי הילדים, משחקי הקבוצה, קשיי הקליטה בשכונה החדשה.
דרך תיאור חיי הילדים, דרך התיעוד הרגשי כפרקים מיומנה של נטע, מצטייר אט אט תיאור התגבשותו של אילן כמנהיג כבר בילדותו, ערכיו האנושיים כפי שהם נחשפים בתהליך הגדילה שלו, היושר והיושרה שלו במקרי מבחן, עקרונותיו המוסריים המיוחדים ברגעי משבר. כך, למשל, כאשר בנות כיתה ח' המקבילה מזמינות את אילן איתן לסרט, אילן נענה בחיוב, ובנות כיתתו נפגעות. הן כותבות לו מכתב, מציגות את הסכמתו לבנות הכיתה המקבילה כ"בגידה" ומציגות עצמן כנפגעות. אילן רמון הילד חש הזדהות עם הבנות הנעלבות, מתייסר ומבטל את קשריו עם הילדה מן הכיתה המקבילה. סיפור תמים כל כך, ובמבט שני הוא נראה די מדהים כשאנו מנסים לדמיין קשרי ילדים וילדות היום, ערכי חברות היום. כמה הכל מזוכך באותם ימים: התום, הכנות, הרגישות, מעל לכל.
המחבר בחר להדגיש דווקא את תקופת ילדותו ונעוריו של רמון, ובצדק. כדי למשוך את הילדים והנערים לעולמו של אילן רמון, חשוב ליצור יצירת ספרות שתתמקד בעולמם של הילדים ובני העשרה. התחושה היא שזה מקרב את הקוראים, שכן זו ספרות שמעניקה לקוראים הצעירים שורות הקרובות לעולמם – סיפור ורגשות המעניקים להם את מה שהם מחפשים, את עצמם, את בן גילם. המאבקים והלבטים אינם תמיד מוכרים ושגורים, אך יש בהם לתת לקוראים מבט אחר על החברה, על הערכים, על הקשר לעמם.
השימוש ברובד סיפורי ההרפתקאות, חבורת הילדים של אילן, המעקב אחר דמויות עלומות, כל אלה מסייעים לגרנות לבנות סיפור ילדים, מעבר מעולם המציאות לעולם הדמיון. דרכו המיוחד כילד, גם כשהוא מתנגד לדרכם של חבריו ונשאר נאמן לעקרונותיו, יוצרים דמות של ילד מיוחד. עיניה של נטע מציירות לנו גיבור ילדותי אהוב מאד, אליל הבנות בכיתה – ולעתים נדמה שגרנות יוצר כאן מעין דמות ישראלית אותנטית של הנסיך הקטן, ילד מיוחד במינו.
אילן מתואר כגיבור מיוחד, ספורטאי מצטיין, עורך עיתון בית הספר, והילדה נטע מיטיבה לתאר אותו כנער קונה טוסטוס ומחליף את ידיות הטוסטוס הפשוטות בידיות של אופנוע 'הארלי דוידסון'.
המחבר משה גרנות מצא דרך לשלב בין תיעוד לרגשות: כל הסיפור מסופר מנקודת ראותה של נטע, בת כיתתו של אילן רמון בבית הספר היסודי בבאר שבע. כדי להתגבר על בעיה הסיקור של חיי אילן רמון בבגרותו ובתקופת היותו טייס, הופכת נטע להיות אשת טייס, והיא עדה מקרוב לחוויות שעובר רמון כטייס וכלוחם. סיפור הרומן בין אילן לטובה בתיכון, מתאר את החששות של טובה מרצונו של אילן להיות טייס קרב. אילן מבטיח לחברתו טובה: "אני אטוס לחלל, טובה, אני מבטיח לך".
סיפורים היסטוריים טובים יודעים ליצור נקודת מפגש בין פרשיות העבר לבין חיי ההווה, והם יודעים להוביל בעדינות את הקוראים הצעירים לבעיות המעסיקות אותו היום: ערכי אנוש, תהליכים חברתיים, קשר בין הורים לילדים, דילמות ביחסי חברות בכיתה וכו'. גרנות מגולל פרשיות שונות בחיי אילן רמון הן כילד, הן כנער, הן כחייל בראשית דרכו והן כטייס לוחם – והקוראים נסחפים בזרם המאורעות – והתחושה היא כי הכל מתרחש די קרוב לעולמנו, שאנו חלק מן העולם המופלא הזה.
יופיו של הספר בכך שהמחבר לא התפתה לצייר דמויות בשחור לבן, לא צייר גיבורים אידיאליים מול דמויות מרושעות, כפי שמצאנו ברומנים היסטוריים מסוימים, אלא בחר לתאר עלילה רגשית. העלילה זורמת באופן קולח , אמין, ואין מקום לדחיסות של אירועים ופרטים טריוויאליים רק כדי ליצור תחושה של רומן מסעיר וקצבי. הילד רמון ועולמו המיוחד הן הצופן להבנת רמון הלוחם, והתגלותו כמנהיג כבר כילד, היא המפתח בסיפור זה להבנת האני מאמין של רמון. חלומו להיות טייס, משאלתו להיות טייס חלל, אלה הכוכבים המאירים את עולמו של הילד, וגרנות מיטיב לעצב את תיאור התבגרותו שלב שלב.
עדותה של נטע מובילה לימיו של אילן כטייס, כמפקד טייסת, לסיפור המבצע של הפצצת הכור בעיראק וחלקן של אילן במבצע, לסיפור ההיכרות עם רונה, לאימונים בנאס"א לקראת הטיסה לחלל.
יום האסון הוא נקודת שיא בסיפור. כדי לרכך את השבר הנורא, מסתיים הסיפור במפגש חבריו של אילן רמון, מפגש מאוחר שבו הם מספרים בדרך חווייתית את חייו כילד לצדם, את הדרך שבה ספגו משהו מרוחו.
אילן רמון היה לוחם בן ימינו – אבל ספרו של גרנות הופך אותו לגיבור ספרותי מיוחד, לסוג של קלאסיקה. אנו רגילים לחשוב שספרי קלאסיקה יוצרים פולחן של גיבורים או אלילים, אך הספר הזה בונה קודם כל דמות של גיבור אנושי מיוחד, גיבור שילדים יכולים להזדהות איתו, לחוש קרבה לעולמו המיוחד. נהוג לומר שספר ילדים טוב, הוא ספר שמבוגרים חושבים שהוא טוב. גרנות כתב ספר שמבוגרים יאהבו לקרוא, וילדים יאהבו להפליג במחוזותיו כדי ללמוד משהו על עולמו של גיבור מיוחד, כדי לשאוב משהו לעולמם שלהם.
השקפת עולםאורטל לאה
בס"ד
שלום שלום,
מה נישמע? שנים שלא היתי פה אז מי שזוכר או מי שלא שלום לכולם.
רציתי לשתף אתכם בזה ענין והיתי שמחה לקבל תגובות.
כמו שאתם יודעים ביהדות יש המון זרמים ליטאים, ספרדים, דתיים לאומים, אריאל, בני עקיבא המון זרמים ב"ה שעובדים את ה' יתברך.
שאלו אותי פעם: "אורטל מה את" אמרתי יהודיה אני, שאלו שוב מה אני ולאחר מספר שניות השבתי להם אין ליטאי ואין ספרדי ואין בני עקיבא יש יהודי שומר תורה ומצוות זה לא אומר שאחד חובש כיפה שחורה הוא חרדי יותר מאחד שחובש כיפה סרוגה הרי ה' יתברך אוהב יהודי אמיתי, ושאלתי את עצמי למה לא כולם אותו דבר? למה צריך כל כך זרמים והמון השקפות עולם? הרי תורה אחת נתנה לנו ויש מלא זרמים זה לא אומר שאחד הולך לפי זרם מסוים ולפי אותו רב זה לא אומר שאחר שלא הולך כפיו הוא לא הבדר שניהים בסדר הדרכים הן שונות אבל המטרה היא שוה לעבוד את ה' יתברך.
לאחר מכן התבוננתי עמוק במחשבה הזאת למה יש כך וכך זרמים ומחלוקות למה כל זרם מעיד על עצמו שהוא יותר טוב והרי כל זרם יעיד על עצמו שהוא טוב אז על מה יש להיווכח. למשל בין החרדים לציונים יש ויכוח גדול הם טוענים שהם בסדר והם טוענים גם שהם בסדר למשל החרדים טוענים שצריך ללמוד רק תורה אבל בני עקיבא טוענים שצריך גם לעבוד ולפרנס את המשפחה אבל זה החזיר אותי לכמה שנים קודמות לתקופה ההיא של הצדיקים שאף חיו בחי עוני למדו את התורה הקדושה ולא עבדו, ז"ת הכל זבזכות האמונה אדם יכול לעבוד וגם להיות באמונה שלמה בה' יתברך שהכל ממנו זה לא אומר שאחד בכולל יום שלם יש לו אמונה שלמה בה' זה לא תמיד מעיד, התבוננתי ביזה ואמרתי לעצמי מצד אחד הם חודקים ומצד שני הם צודקים ז"ת צריך לעבוד ומצד שני גם צריך להקדיש זמן לתורה כי נאמר "בזעת אפך תאכל לחם" אדם צריך לעבוד גם בשביל לפרנס את משפחתו אבל יש רבנים שאומרים שלא צריך לעבוד ורבנים אסור לחלוק עליהים וזה רבנים גדולים ויש רבנים של בני עקיבא שאומרים שכן צריך לעבוד.
מה אתם אומרים?
דבר שחשוב לברר אך האם קשור בהכרח לכאן?יעקב רוביןאחרונה
האם אנחנו אתר הפגנות? חשובות דעות שלכם....חיים ביטון
אמממ.... כתבת דעה קצרצרה שהכנתי...:
בל'מטה' של האתר מצוי לו קישור קצרצר ונחמד... הקישור הוא 'אודות' וכך כתוב בו:
" הפגנות רבות ערך המחנה הלאומי. בכל הפגנה, עלו נציגי הציבור ונאמו נאום עם ססמאות. מפגינים תלו שלטים עם ססמאות מתחרזות, אך מעבר לכך לא היה דבר יצירתי בהפגנות. שוב אותם שירים, חסידיים או ארץ-ישראליים. אף אחד לא החדיר את המסר האדיר שבנגינה.
לנגינה יש השפעה רבה על הנפש, ועל החיים בכלל, והיא כלי השפעה ושתיפת מוח רב עוצמה (עיין ערך גל שירי השלום המשודרים בתחנות הרדיו הממלכתיות והאזרויות). כמו - כן, כתיבת שיר, באה בגלל רגשות. לאחר שמישהו מכריז על תוכנית טובה או רעה לעם ישראל, יש רגשות לאנשים שהם כותבים. לצערם ולצערנו - הם נאלצו לגנוז אותם במגירות.
חלקם ניסו לפרסם, אך נתקלו בסתימת פיות מתמשכת על ידי תחנות הרדיו, העתונים ואפילו אתרים באינטרנט.
שם האתר הוענק לו לאחר שהתברר כי רק ירקות חקלאי הגוש מנוקים דיים, וכאשר צורכים תחליפים הם מקולקלים, ומרמז על תוכנו של האתר.''(/Tolaim/Page.aspx/About)
האם אנו אתר של הפגנות?! האם אנו מעלים יצירות בגלל שאין לנו שום מקום אחר להעלותם?!
ניסיון תירוץ - מי שם לב לזה בכלל?! מי מסתכל על זה? האם דבר זה הוא נותן תחושה לאנשים שאתר זה הוא בדיעבד?!
על כך פה: נתבונן בערך הקצרמר ''ללא תולעים'' בוויקיפדיה:
בתחילת 2006 הוקם אתר האינטרנט "ללא תולעים", המפרסם בעיקר יצירות בעלי גוון פוליטי לאומי-ימני.
"ללא תולעים", עלה במרץ 2006 בכתובת notolaim.ath.cx.
בראשית דרכו התקשה להמריא.
עם הזמן האתר התמלא בעיקר בגולשי הפורומים של ערוץ 7 ובמשתמשים אחרים שקיבלו תגובות שליליות ליצירות שהעלו במקומות אחרים (בעיקר "ביכורים", שנוקט קו מתון יחסית).
באוגוסט 2006 רכש "ערוץ 7" את האתר ואיחד את רשימת המשתמשים של "ללא תולעים" עם גולשי הפורומים בערוץ. באוקטובר 2006 - תשרי תשס"ז מוצב האתר מחדש כחלק מאתר ערוץ 7.
על אף שהורכב בתחילתו בעיקר מפורשי "ביכורים" לא ניהל האתר באופן רשמי מלחמה כנגדם. מנהליו אומרים כי האתר הוקם על מנת להוות כלי ביטוי ליצירות "לאומיות מדי" שבמקומות אחרים ברשת, לטענתם, לא מקבלים ביטוי ראוי
אז מה עלינו לעשות בשביל לשנות את היחס הזה? (מסקנות שלי....)
א. להעלות את הרמה של האתר...
ב. לשנות את התדמית... – שהרי גם ככה כבר שלא מתפרסמות יצירות בעלות גוון פוליטי מיוחד באתר... (ע''ע הפנאטידה שהיתה בהתחלה...)
ג. להעלות את האתר ברשימת הפופולאריות של גוגל...(כשילחצו ''אתר יצירה'' זה יופיע בין הראשונים... [דבר זה נעשה ע''י חיפוש ''אתר יצירה '' ולחיצה על הקישור של ללא תולעים.. – דבר זה יקפיץ ת'קישור של האתר למעלה...])
ד. לשנות את ''אודות האתר'' הן באתר עצמו , והן בוויקיפדיה... – דבר זה צריך להיות מקובל על הרוב המוחלט של היוצרים באתר...
ה. לשנות את שם האתר לדבר יותר קליט , רץ ותדמיתי לשיווק...
קישורים חיצונים:
Tolaim/Page.aspx/About אודות האתר
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5_7 אודות האתר בוויקיפדיה...
.
...!!!אנחנו רוצים לשנות! אנחנו רוצים איכות! אנחנו רוצים שינוי
דעתכם חשובה...
תגובת מערכת ראשונית.יעקב רובין
א. אני לפחות מאז שנכנסתי וז היה כחצי שנה לאחר ההתחלה פניתי לאיבוק כל העניין של מה ביננו ובין ביכורים.
ב. הרמה עולה כל הזמן אבל זה תלוי רק ביוצרים שירצו את זה..
ד. מקבל.
ה. כשיהיה זמן לעסוק בכל העיצוב של האתר גם זה יעלה לדיון מן הסתם.
[ויותר מזה..]
יעקב יוסף.
אני מניח שזה לא יפה להגיד את זה,יהודה ו.
למען האמת, עיקר מה שההודעה הזאת העלתה בי זה גיחוך, ולא כי היא מצחיקה. מין גיחוך עצוב כזה. מעבר ל - סלחו נא לי - פתטיות המסויימת שקיימת ב"אודות האתר", הדברים האלו לא חדשים. הם נאמרו תקופה ארוכה באופן רציף בין השאר על ידי, אבל לא שינו שום דבר.
"מי בז ליום קטנות - מי בזבז שולחנן של צדיקים לעתיד לבוא, קטנות שהיתה בהן, שלא האמינו בקב"ה". אז אמנם אני אינני צדיק, ובמצבי כרגע גם פולקע קטן ישמח אותי, אבל ייתכן שאני גם מעט קטן אמונה.
קשה לי להאמין שמשהו באמת משתנה באתר הזה. גם השינויים שהיו בו עד עכשיו לפי דעתי לא הגיעו בגלל שיפור של היוצרים באתר, אלא בגלל יבוא של חבר'ה מבחוץ. למען האמת, יש לי הצעה מצויינת לשיפור רמת היצירה - אבל יסקלו אותי אם אני אגיד אותה [מי שזה באמת חשוב לו יול לפנות במסרישי].
אה, ולא באתי להוריד את רוחכם. קצת מצחיק אולי אחרי כל זה, אבל זה נכון.
עלו והצליחו!
יהודה,
בסך הכל אורח.
|ואני חושב שאתה די ציני....|חיים ביטון
(להפנות אותך לאכולות הראשונות בביכורים? , כראיתי אותם התמלאתי תקווה ... והמון....)
נ.ב
אני רוצה שתגיד לי... במסר''ש...
האמת שיהודה ממש לא ציני וההוכחה שלך ממש לא תופסת.יעקב רובין
לא בא לי לדון על זה...(האם הוא ציני/לא...)חיים ביטון
מסרישי עליה.יעקב רובין
צר לי על חוסר הידע,יהודה ו.

הכוונה לאשכולות...דוידוד
| כן הוא ידע את זה...|חיים ביטון
לא נעים לייהודה ו.
כמה דברים:ההיא מהחוף
אני חושבת שיש כאן כמה דברים נכונים, אבל כבר עבדו ועובדים עליהם. אם זה היה כ"כ פשוט זה כבר היה ברשת מזמן.
ב. אני חושבת שבמקום לקטר על רמה תציעו הצעות. וישר למסר"ש של העורכים או של המנהלים. מה הועילו כמה משפטים וקיטורים שנזרקו לחלל האויר? אף אחד לא נולד אתמול ועל הדברים שאתה מדבר כבר חשבנו הרבה לפניך, בדיוק מכויון שאת הדרך הזאת עשינו ברגליים ובעבודה קשה. כן, גם להגיע למקום הנוכחי זה עלה בזיעה רבה.
ג. זה די קטנוני לפתוח את זה פה, אז על כמה דברים כאן בינתיים אני אבליג.
ומה הבעי'ה בזה?הסנה-בועראחרונה
אנחנו אתר לעידוד יצירה לאומית, לא?
כי אם זה סתאם עוד אתר, אפשר לחזור לביכורים, לצורה, ויש עוד אתרים אחרים.
אני חושבת שמה שמי'וחד פה, שרוב היצירות פה הן ל י'וצרים דתי'ים עם אמירה לאומית. ובאמת חסירם לנו כא-לו.
כן, יש דברים שצריך לשפר- אז בואו נשפר!!
בצלב"א.
בצלאל וחברותו...חיים ביטון
חברים וחברות יגיע זממנו... יום זה יגיע לחלק מאיתנו יום זה כבר עברו חלקינו.... באומנות ישנו נושא טעון נושא זה מפריע בדרך כלל לאנשים 'דתיים' ... אני לא רוצה לפרט (ואני לא אפרט) מהו בדיוק אותו הנושא , אם כי אני יכול לומר שמי שיסתכל קצת במוזיאיון אומנות , או סתם באיזו שהיא תערוכת אמנים צעירים יבין למה התכוונתי... דברים אלה הם אינם צנועים (כפשוטו [תרתי משמע]) ... הבעיה היא שבמקום לימודי האומנות מעבירים שיעורים גם דברים טעונים אלו.. מעטים המקומות שאינם מלמדים בתוכנית לימודים שכוללת גם את הדברים הללו - לכן אדם היוצר (שיש לו בעיה עם זה...) לא יוכל לפתח את כישרונו בבתי הלימוד הללו מסיבות אלו...
בד''כ כלל נושאים אלו הם בציור וצילום....
נו - אז מה אתם אומרים האם שייך ללכת לבצלאל וחבורתו?
תשובות מחושבת...
תלויאליעד.
ובקשר לשאלה. פשות תבקש מהמורה שבשיעורים האלה יגד לך ואתה לא תיכנס. מין הסתם לא כול שיעור זה אל זה.
אליעד
>>>שירה חדשהאחרונה
המורה שלנו סיפרה לנו במסגרת שיעור צניעות אחד שאחותה לומדת ארכיטקטורה (נראה לי, משהו כזה...) ולא אמור להיות בזה משהו לא צנוע,
אבל באחד הקורסים ביקשו מהם לצייר משהו לא צנוע...
היא ממש לא הסכימה, ודיברה איתם מלא והם לא ממש הסכימו להביא לה פטור מהעניין (מקום דתי!). לא משנה שזה לא תורם לה בכלום לתחום שהיא לומדת.
בסוף אחרי הרבה לחצים הסכימו לה לעשות קורס חלופי...
בקיצור-
זה ממש תלוי באדם. עד כמה הוא באמת מסוגל לשמור על עצמו ועל העקרונות שלו למרות הפיתויים שמסביב...
אני אישית לא הייתי הולכת.
אבל אי אפשר לאסור על אנשים ללכת. שיעשו מה שהם רוצים.
[כל השרשורים החשובים נעוצים כאן, הכניסה חופשית]יעקב רובין
הודעות שצריכות להיות כאן יעלו וירדו כקישור
לפי הביקוש החשיבות והצורך.
נא לא להגיב כלום בשרשור זה.
יעקב.
{תודה למעלי הרעיון אי שם)
כמה טיפים לכתיבה טובה יותר.יעקב רובין
מדריך ארגמן המקוצר לפיסוקיעקב רובין
דיון מעניין על יצירה ככלל של ההיא מהחוףיעקב רובין
- תערוכה - "הפרחת השממה"ההיא מהחוף
התערוכה "הפרחת השממה וכדומה..." 30.5.08 ועד8.7.08.
בגלריה גרשטיין, רח' בן- יהודה 99, תל אביב (כניסה מרח' ישורון)
שעות פתיחה: ימים א' –ה' 11:00-19:00
יום שישי 10:00-14:00,טל' לפרטים: 03-5293826
הכניסה חופשית, ללא תשלום.
עוד פרטים
כללי חיפוש מתקדם באדיבות משה המסור.יעקב רובין
סדנת ציור של ארגמן, הכניסה חופשית!יעקב רוביןאחרונה
איפה אפשר לקנות עפרוות שונים לציור ?נועם =)
*עפרונות(?)חיים ביטון
ובכלל - יש ברוב החניות שמוכרות דברים לאומנות...
ידי אומן זו חנות של ערבים. לא לקנות שם.AEB
כן? לא ידעתי...חיים ביטוןאחרונה
אבל אם ת' אומר וזה...
אני מחפשת חנות טובה באזור פ"ת ...נועם =)
תחפשי באינטרנט...חיים ביטון
*ראיתי שאפי' ב'זאפ' יש...חיים ביטון
בקניון סירקיןבת שמש
אבל אני לא חותמת על מה יש שם, הייתי רק פעם אחת.
ואתה? בקריות? קרית שמואל?סמיילי דוס
*זה כוון לב"שסמיילי דוס
בקרביץ- תמצא את כל מה שאתה מחפש,design08
מחפש כותרת לתמונהפינגווין
זקן הנגניםהסהר האיתן
שברים תרועהסלים וארזה
צלילי החיים...הביצה שהתחפשה
"והיה כנגן המנגן"מיטל!
[יש לו שערות באף....] נגינת הזקנים?אנאעארףף מה...מופי=]]
[כאילו שערות שיוצאות מהאף..]מופי=]]
אולירגב
די מעפן... אבל זה מה שזה נראה.
תמונה מזעזעת, אני חייב לציין420mal
איזה שמות?420mal
ניגון של חייםשמעון_אחרונה
תחפשי על לגבי הרשת,יעקב רובין
[אני חושב שזו היא...]יעקב רובין
כן אתה צודק רבקה מיתי יודעת אני יכולה לשאול אותההסהר האיתן
אני בת,אשאל אותה בשמחה אם תרצי.הסהר האיתן
יש את של מדרשת אביב ת"א...סוד היצירה
אני אפנה אותך לאן שצריך.
איזור מרכז? שזה?בדולח
פרטים כלליים בבקשהבדולח
כן אני מאד אשמח להשתתףבדולח
(נסי להיכנס לאישי>מסר חדש)משה
אוף!חיים ביטון
(הקדמה
אתם פשוט הכרחתם אותי לפתוח ת'הודעה הזאת!!! ולמה? כי אני דוגל בעמדה שמקום שנועד לתגובות ליצירה לא יראה כמו פורום...
אז - זהו הפורום ופה אנחנו נעשה את זה...(נגמרה לה ההקדמה)
אז ככה: הדיון שם התייחס בקשר ליצירה מסויימת במיוחד (הנה הקישור שלה:
שאני טענתי ( ובצדק...) שהיא לא ברמה. כמו כן כתבתי שיש עוד כאלה יצירות שהם אינם ברמה. אבל אני מדגיש - שהבעיה המרכזית ביצירות כאלה הם האנשים שמעלים אותם. (הבהרה: לא להתעצבן בשלב זה!!!!!!!) אין הכוונה שלי בבטוי זה לפוצץ ת'מערכת (לל''ת) אלא רק להעיר לאנשים שיעלו ת'רמה של הצילומים(בעיקר) שלהם... כמו כן הבהרתי שם שאין זה אישי אלא לכל סוג האנשים שחושבים שזהו אתר להעלת תמונות יפות (!!!) והם טועים... אתר זה מוגדר כאתר יצירה (אומנות אולי?) ולא כאתר שיתוף תמונות...
לכן - תמונה יפה היא לא לעניין!!! וצריך להעלות ת'רמה.
(הבהרה- לא אמרתי שהרמה של האתר לא עלתה...)
בדברי הסתמכתי מאוד על תגובה של אדם שאינלי מושג למה הוא אינו פה כבר יותר מדי... שכתב דברים דומים עוד בתחילת דרכו של אתר זה.הוא אמר : ''אתם לא מתכוונים להעלות את הרמה'' ואני שיכללתי את זה...
כמו כן התייחסתי שם ל'כת הנחמדים' שגם אם זו אינה תמונה באיכות כלל הם יגידו תמיד 'נחמד' כדי לא להעליב. תגובות כאלה רק מעודדות השארות של יוצר ברמה נמוכה ברמה זו. שהרי אמרו לו שזה נחמד... אז למה לא להמשיך להיות נחמד?! למה לו לנסות להעלות ת'רמה אם כולם מחמיאים לו?! קיצור - זה לא לעניין...
תגובות - בבקשה תכתבו לפה , ולא לשם...
מקווה שלא הבהלתי אף אחד...(ושזה לא ארוך מדי)
למי שלא שם לב. ובגלל מי ששאלחיים ביטון
שיניתי ת'כינוי . מזל טוב לי!!!
''יערף כמטר לקחי תזל כטל אמרתי''
למי שלא אהב- יש לי שורה בשבילו '' אני אוהבת אותך אבל גם את עצמי''(קיץ , איה כורם)
בתאבון...
דביר. (נצח לנצח [לשעבר])
אמממממממממממממ.....אליעד.
דביר גווילי??אוווריה
דביר גווילי?!????! מה???!!חיים ביטון
הא...אוווריה

שבת שלום!
יותר היה יפה לךגייטל רייזל
נו שויין..
תחרות עיצוב מחומר למוצר-2008 ההיא מהחוף
ועוד קישור עם כל התשובות שיכולות להיות בינתיים:
http://www.israelidesign.org.il/newsDetails.asp?PageID=2&tt=1&NewID=1153
האמת שאצלנו המוצר הוא לא ממש ממשימשהאחרונה
לבנות את ביתו של המלךעמישב

כפי שאתם רואים, ידברו שם גם על האומנות (הדובר הוא שרון רג'יניאנו, שבעברו היה שחקן תיאטרון וטליוויזיה ישראלי והוליוודי). וכן, לתורת החיים יש גם בי"ס לקולנוע (שיעורים במשחק, צילום, עריכה ועוד). לכן ראיתי הקשר להעלות מודעה זו לפה...
זה לא כ"כ מדוייק שהוא ירד מן השמים.עמישב
תודה.עמישבאחרונה
תעתיקי את השורת כתובת למעלה!דרור סמטאחרונה
ח'ברה- איך שומרים בפוטושופ??לאל
...מאחורי הקו

לא לא לא... אצלי הכל באנגלית.. ואיפו שזה צריךלאל
רגע- יש פוטושופ שהוא בעברית ואני סתם תקועה עם אנגלית שאנלא מבינה כלום?!?
מה הסיפור?ההיא מהחוף
זה לא יותר קשה מכל תוכנה אחרת.
נו זה מה שאני אומרת- אי אפשר!לאל
נו תענווו... פלייז |מבדש|לאל
|מבקש|לאל
האם מסך הקובץ פעיל?design08אחרונה
יש לבחור פקודת save מתפריט file
אם הוא אפור כנראה שהקובץ שמור, יש לך אפשרות לשמור ליתר ביטחון בפקודת save as בתפריט הנ"ל.
דקורציה
האם מסך הקובץ פעיל?design08
למניעת בעיות יש ללחוץ בראש הקובץ על הגדל- יוצר מסך פעיל.
יש לבחור פקודת save מתפריט file
אם הוא אפור כנראה שהקובץ שמור, יש לך אפשרות לשמור ליתר ביטחון בפקודת save as בתפריט הנ"ל.
מצלמה..פעימה
בס"ד
יש למישו המלצות למצלמה בסביבות ה1000 ש"ח[ו1500 זה ממש לא בסביבות ה1000 ש"ח..] עם אפשרויות צילום טובות, נוחה, לא עדינה מדי[ ז"א שתשרוד בתוך תיק מפוצץ דברים למשך זמן..] ושכי'יף לצלם בה?
-יואו, כמה דרישות..-
תודרבה!
נ.ב. אנל'א יודעת להשתמש ב'זאפ'..
קנון A720ISאוהב אמת
אם את מחפשת משהו קצת יותר דומה למקצועי,פינגווין
ב1000 ש"ח את מקבלת:
מצלמה
כרטיס 8 ג'יגה
קורא כרטיסים
נרתיק למצלמה
מטען+ סוללות.
http://www.ynet-shops.co.il/shop/template/groupsalesproduct.aspx?came=332&AuctionId=7699846
כדאי לקנות בטריות חזקות, אחרת זמן התגובה יהיה איטי בשימוש בפלאש (כמו בכל מצלמה בקטגוריה הזאת)
היא עדינה?פעימה
ה720 נוראית מניסיון!דרור סמט
נוראית??ארגמן
לי יש את A720.ארגמן
היא עונה על הדרישות שלך, פחות או יותר.
יש אותה לשתי אחיות שלי+לאבא שליפעימה
והיא לא כוכך נוחה לי-ז"א, לא ממש הסתדרתי איתה..
תודרבה בכל מקרה..
מלה.תבקשי מאבי..מומו הפרה*
מנסגר?
צריך ללמוד להסתדר עם מצלמה.ארגמן
לרוב המצלמות שעונות על הקריטריונים שלך יש ממשק דומה.
אני לא רוצה לכפות עלייך את דעתי, אבל אני אומרת שזה משהו שכדאי לשקול פעמיים.
הי'ה לנו היום איזה אירוע אז צילמתי בה פולפעימה
ואני עוד תוהה אם היא טובה לי או לא..
היא גם יחסית חזקה..
אה.. ותגידי, היא לא מחסלת בטריות?!
תלוי איך את משתמשת בה.ארגמן
לויד'ת, שמתי בטריות חדשות[לא נטענות]פעימה
ואחרי שתי'ים וחצי דק' [לא, בלי וידאו] זה סימן על הבטריות..
והמצלמה חדשה דנדשה לגמרי..
אולי עבר להן התאריך.משה
חדשות מהאריזה..פעימה
אפשר להשתמש בעדשה במקום במסך. זה חסכוני משמעותית.משה
עדשה זה לא רק חסכוני יותר, אלא גם נח יותר...מאחורי הקו
המלצה שלי- אולימפוס!! רק אולימפוס!! כל השאר זבל. אולי חוץ מריקו הישנות שכבר לא מוכרים אותן.. |געגוע|
אולימפוס אמנם יקרה מאד (לאיכותית 1500) אבל שווה את הטרחה בגדול!!
אולימפוס?!פחחחחחפעימה
יש לי טראומה.
קניתי אחת בפורים לפני שנתי'ים.
השמתשתי בה יומי'ים ורבע. התקלקלה. עד שתיקנתי וכו' לקח זמן.
חצי שנה אח"כ- נשבר המסך.
התיקון עולה- 500 שקל.
אז החלטנו[אמשלי ואנוכי] שעדיף חדשה וזהו..
טראוווומה!
מזתומרת?מאחורי הקו
לאחותי יש אחת מעולה.
בכמה קנית אותה?
זה הי'ה מזמן.. לוזוכרת..פעימה
אבל גם אם אני אזכור זה לא המחיר המקורי כי זה הי'ה גם דרך מבצע/קני'ה מרוכזת או משו כזה..
אהא.מאחורי הקו
אמרתי שהיא הי'יתה זולה?!פעימה
|בודק| |מחפש|
לא אמרת.מאחורי הקו
ובהחלט. עדשה הרבה יותר נוח.פעימה
וזאת עןד אחת מהבעיות במצלמה הזאת[ששני הציעה]- שכשמסתכלים דרך העדשה זה לא מה שמצלם באמת [זה קטן יותר/גדול יותר.. לא זוכרת..]
אולימפוס?שירה חדשה
אני אוהבת הרבה יותר את קנון...
המלצות נוספותאוהב אמת
המצלמות של ניקון נחשבות לנוחות במיוחד. יכולה לנסות את
NIKON Coolpix P60.
אפשרויות נוספות:
א. CANON ISUX 860 IS
מצלמה קטנה הבנויה טוב בעלת ביצועים טובים.
ב. CANON A590 IS - מצלמה משפחתית טובה (דגם קטן וזול ופשוט יותר
מה - AS720IS)
הייתי הולך על קנון ... ומנסה בכל מקרה את מזלי במכרחיים ביטון
(כגון ב'זאפ')
כיום, מצלמות קנון נחשבות ביותרdesign08אחרונה
בכל אופן- לדעתי קנייה הבמחרזים בשום אופן לא שווה- זו קניה שאין לה אבא ואין לה אמא, ואין למי לחזור על כלצרה שלא תבוא- אז בשביל מה להסתכן?
לא שווה לחסוך אפילו 150 ש"ח בשביל לקחת ריזיקה על 650 ש"ח, גם זה הרבה כסף, לא?
בכל אופן, מקווה שתקראי עד הסוף [זה באמת היה ארוך], ושהייתי לתועלת,
והכי חשוב שיהיה לך בהצלחה!!!


