פורום יוצרים (עמוד 76)

בהנהלת:
שרשור חדש
שאלה בצילוםאריקל
מישהו יודע מה צריך לעשות כדי לצלם מישהו כשמאחוריו יש נוף בצורה שרק האדם יהיה בפוקוס?
תכוון את הפוקוס על האדם ותצלם בצמצם פתוח ככל האפשראוהב אמת
ואם כבר,מאחורי הקו
איך מגיעים לצמצם במצלמה דיגיטלית? זה אפשרי?
בודאי שזה אפשר השאלה באיזו מצלמה.אריקל
את מה שכתבת ניסתי וזה לא עבד לי. לא צריך בעצם לסגור אותו כמה שיותר?
אתה צריך צמצם נמוך ככל האפשר (לפחות f5.6)אוהב אמת
ותוודא שהפוקוס מכוון למקום הנכון.
כמו כן: ככל שתתקרב יותר לאדם שאתה מצלםאוהב אמת
הרקע יהיה יותר מטושטש
הצלחתי בסוף אחרי ניסיון נוסף. וגם שמתי לב בעצמיאריקל
שכמה שיותר מתקרבים לאדם הרקע יותר מטושטש. אני צריך לנסות בהזדמנות לעשות את זה במקום שהרקע רחוק יותר ולראות איך זה יצא. בתמונות שעשיתי הרקע היה כ30 מטר יותר רחוק אני חושב.
אתה אומר שאפשר גם ב5? אני השתמשתי ב3 נקודה משהו.אריקל
בחלק מהמצלמות ישידידיה ק
כפתור שמציור עליו פרח תלחץ עליו וזה יעשה תפעולה שרציתה
מצוייןאוהב אמת
אפילו תקבל תוצאות טובות יותר עם 2.8 או פחות
לדעתי הוא לא מאפשר לך את כל האפשרויות.אריקל
אין אפשרות במצבים מסוימים לעשות תמונה כזו גם במקרים שאתה לא צמוד לאובייקט? בלי זום כמובן? אם כן אני לא מאמין שבמצבים כאלו הכפתור יעבוד.
האם יש למישהו הסבר נרחב על האפשרויות בצמצם?אנונימי (פותח)
אשמח מאד לקבלו. תודה רבה! יום טוב.
בתמציתאוהב אמת
הצמצם שולט על כמה אור נכנס למצלמה. ככל שהצמצם פתוח יותר, נכנס יותר אור והחשיפה הנדרשת יותר קצרה. ככל שהצמצם סגור יותר, נכנס פחות אור
ונדרשת חשיפה יותר ארוכה.

כשמספר הצמצם גדל פי שורש 2 (מה שנקרא סטופ) נדרש פי שניים אור. למשל,
אם ב-f/5.6 החשיפה היתה 1/400, אזי ב-f/8.0
תידרש חשיפה של 1/200 , וב-f/4.0 תידרש חשיפה של 1/800

ככל הצמצם פתוח יותר (מספר קטן יותר) עומק השדה קטן והרקע יותר מטושטש.
ככל שהצמצם סגור יותר (מספר גדול יותר) עומק השדה גדל ונדרשת חשיפה
יותר ארוכה .


תודה רבה!אנונימי (פותח)
שאלה@!!!מאחורי הקו
אבא שלי קנה פנסוניק משומשת עם עדשה לייקה, עכשיו, יש בעיה שהעדשה חשופה לגמרי ואין לה שום אפשרות להברגה של זכוכית להגנה.. מה עושים?
יש כזו תוכנה ךפוקוס גם לא?חני.אחרונה
בעקבות יצירה שהועלתה כאן...ט'

האם מותר לי לפרסם בלל"ת שיר/סיפור/תמונה או כל יצירה אחרת שאינה שלי?

לא.ארגמןאחרונה
אלא אם כן קיבלת אישור מפורש מהיוצר, וגם זה רק באופן חד-פעמי ויוצא דופן, ולציין בגוף היצירה שהיא של מישהו אחר.

אם נתקלת ביצירות שלדעתך הן מועתקות שלא ברשות, פני לאחד העורכים.
עזרה.רגב

אם מישהו יודע על מכשיר פלאפון של חברת סלקום במחיר זול שמישהו רוצה למכור או למסור, זה יוכל מאוד לעזור לי.(כיבוד הורים...)

או במסר"ש או בשיחה אישית או במייל Roncha28@walla.com.

תודה רבה! אשריכם צדיקים!  

חוץ מהעני'ין שסלקום זה  ישראלילאומי,פעימהאחרונה
בס"ד

איך זה קשור!?
|תוהה|
מבנה חזותי של יצירותיעקב רובין
בס"ד

שלום וברכה!

שימו לב שליצירות שלכם יהיה להן גודל גופן סביר לקריאה, ומעבר שורה בודד (shift enter)
יצירה עם ניקוד צריכה להיות עם גופן מתאים לקריאת ניקוד (david, arial)

אני חושב שזה יחס מינימלי כלפיי הכתיבה שלכם וכתיבה בכלל.


{גם ככה מנסים לכפות עלי משקפיים לנוכח המצב המאוד אופטימלי יש לומר.. }
דרך להנחיל מורשת - סיפור עם מעוףההיא מהחוף

אילן רמון כגיבור ספרותי –דרך להנחיל מורשת

הרצל חקק, 11/08/2008

" הנער שחלם לעוף"– סיפור עם מעוף

על ספרו של משה גרנות, "הנער שחלם לעוף", הוצאת 'דני ספרים', סדרת 'הופכים דף', 2008, 79 עמודים.

ספרים לבני הנעורים היו חלק משמעותי בתהליך ההתבגרות שלנו, וכיום בעידן הטלוויזיה והאינטרנט כמו נתמעט חלקם, וחבל. לספרים טובים יש כוח להשפיע על עיצוב עולמם של הילדים והנערים, וההתמודדות עם העלילה ועם הדמויות משפיעה על הקוראים הצעירים לראות את הקורה להם מבעד לפריזמה של עולמות כתובים, מבעד ללבטים של גיבורים ספרותיים.

ספרו של משה גרנות, "הנער שחלם לעוף", מצטרף לרשימה של ספרים, שנכתבו כדי לתאר את סיפור חייהם של גיבורים בחיי האומה, והיינו עדים הן לגיבורים שקנו את שמם בתחומי החברה והתרבות כמו אליעזר בן יהודה, והן גיבורים שזכו לתהילת עולם בשל גבורתם, כמו דב גרונר ולוחמי ניל"י ואחרים.

משה גרנות כותב סיפור על גיבור לאומי בן תקופתנו, אילן רמון, אך מנסה לבנות את הסיפור תוך נסיון לשלב כאן ז'אנר נוסף – ז'אנר סיפורי הקבוצה והחבורה.

סדרות העבר שגוללו סיפוריהם של גיבורים למיניהם עשו זאת כדי להציב בפני הנוער דמויות מופת, דמויות לחיקוי, והכוונה היתה להנחיל ערכים. גרנות מזדהה עם גיבורו, והערכים שלו אכן נחשפים כערכי מופת, אבל גרנות משתדל לספר את סיפורו של אילן רמון, דרך עיני חבריו, דרך עיני הילדים שלמדו איתו. האמיתות של אמון והעקרונות שלו נחשפים כחלק מן העלילה הסיפורית, כחלק מן המעשים של הילד רמון, הנער רמון, האיש רמון.

חיבור הז'אנר ההיסטורי לז'אנר של ספרי החבורה מקרב את הקוראים לדמותו של הגיבור, וחייו זוכים הן לתיעוד היסטורי מצד אחד, והן לעיצוב כגיבור של סיפור הרפתקאות. תוך כדי תיאור התאקלמות משפחתו של אילן רמון בבאר שבע, מקבלים הקוראים פרקים בחיי העם, תקופה של מדינה בשנותיה הראשונות, משחקי הילדים של אז, הנכונות לעקור ממקום ולהתיישב במקום אחר כדי לתרום לבניית כוח המגן והכור האטומי. סיפורה של המשפחה הוא סיפורה של תקופה, תיעוד ספרותי מרגש. כדרכו של סיפור היסטורי, סוחף גרנות את הקוראים הצעירים אל אירועים המתרחשים בזמן אחר, והעבר מקבל ממד אנושי, כולל משחקי הילדים, משחקי הקבוצה, קשיי הקליטה בשכונה החדשה.

דרך תיאור חיי הילדים, דרך התיעוד הרגשי כפרקים מיומנה של נטע, מצטייר אט אט תיאור התגבשותו של אילן כמנהיג כבר בילדותו, ערכיו האנושיים כפי שהם נחשפים בתהליך הגדילה שלו, היושר והיושרה שלו במקרי מבחן, עקרונותיו המוסריים המיוחדים ברגעי משבר. כך, למשל, כאשר בנות כיתה ח' המקבילה מזמינות את אילן איתן לסרט, אילן נענה בחיוב, ובנות כיתתו נפגעות. הן כותבות לו מכתב, מציגות את הסכמתו לבנות הכיתה המקבילה כ"בגידה" ומציגות עצמן כנפגעות. אילן רמון הילד חש הזדהות עם הבנות הנעלבות, מתייסר ומבטל את קשריו עם הילדה מן הכיתה המקבילה. סיפור תמים כל כך, ובמבט שני הוא נראה די מדהים כשאנו מנסים לדמיין קשרי ילדים וילדות היום, ערכי חברות היום. כמה הכל מזוכך באותם ימים: התום, הכנות, הרגישות, מעל לכל.

המחבר בחר להדגיש דווקא את תקופת ילדותו ונעוריו של רמון, ובצדק. כדי למשוך את הילדים והנערים לעולמו של אילן רמון, חשוב ליצור יצירת ספרות שתתמקד בעולמם של הילדים ובני העשרה. התחושה היא שזה מקרב את הקוראים, שכן זו ספרות שמעניקה לקוראים הצעירים שורות הקרובות לעולמם – סיפור ורגשות המעניקים להם את מה שהם מחפשים, את עצמם, את בן גילם. המאבקים והלבטים אינם תמיד מוכרים ושגורים, אך יש בהם לתת לקוראים מבט אחר על החברה, על הערכים, על הקשר לעמם.

השימוש ברובד סיפורי ההרפתקאות, חבורת הילדים של אילן, המעקב אחר דמויות עלומות, כל אלה מסייעים לגרנות לבנות סיפור ילדים, מעבר מעולם המציאות לעולם הדמיון. דרכו המיוחד כילד, גם כשהוא מתנגד לדרכם של חבריו ונשאר נאמן לעקרונותיו, יוצרים דמות של ילד מיוחד. עיניה של נטע מציירות לנו גיבור ילדותי אהוב מאד, אליל הבנות בכיתה – ולעתים נדמה שגרנות יוצר כאן מעין דמות ישראלית אותנטית של הנסיך הקטן, ילד מיוחד במינו.

אילן מתואר כגיבור מיוחד, ספורטאי מצטיין, עורך עיתון בית הספר, והילדה נטע מיטיבה לתאר אותו כנער קונה טוסטוס ומחליף את ידיות הטוסטוס הפשוטות בידיות של אופנוע 'הארלי דוידסון'.

המחבר משה גרנות מצא דרך לשלב בין תיעוד לרגשות: כל הסיפור מסופר מנקודת ראותה של נטע, בת כיתתו של אילן רמון בבית הספר היסודי בבאר שבע. כדי להתגבר על בעיה הסיקור של חיי אילן רמון בבגרותו ובתקופת היותו טייס, הופכת נטע להיות אשת טייס, והיא עדה מקרוב לחוויות שעובר רמון כטייס וכלוחם. סיפור הרומן בין אילן לטובה בתיכון, מתאר את החששות של טובה מרצונו של אילן להיות טייס קרב. אילן מבטיח לחברתו טובה: "אני אטוס לחלל, טובה, אני מבטיח לך".

סיפורים היסטוריים טובים יודעים ליצור נקודת מפגש בין פרשיות העבר לבין חיי ההווה, והם יודעים להוביל בעדינות את הקוראים הצעירים לבעיות המעסיקות אותו היום: ערכי אנוש, תהליכים חברתיים, קשר בין הורים לילדים, דילמות ביחסי חברות בכיתה וכו'. גרנות מגולל פרשיות שונות בחיי אילן רמון הן כילד, הן כנער, הן כחייל בראשית דרכו והן כטייס לוחם – והקוראים נסחפים בזרם המאורעות – והתחושה היא כי הכל מתרחש די קרוב לעולמנו, שאנו חלק מן העולם המופלא הזה.

יופיו של הספר בכך שהמחבר לא התפתה לצייר דמויות בשחור לבן, לא צייר גיבורים אידיאליים מול דמויות מרושעות, כפי שמצאנו ברומנים היסטוריים מסוימים, אלא בחר לתאר עלילה רגשית. העלילה זורמת באופן קולח , אמין, ואין מקום לדחיסות של אירועים ופרטים טריוויאליים רק כדי ליצור תחושה של רומן מסעיר וקצבי. הילד רמון ועולמו המיוחד הן הצופן להבנת רמון הלוחם, והתגלותו כמנהיג כבר כילד, היא המפתח בסיפור זה להבנת האני מאמין של רמון. חלומו להיות טייס, משאלתו להיות טייס חלל, אלה הכוכבים המאירים את עולמו של הילד, וגרנות מיטיב לעצב את תיאור התבגרותו שלב שלב.

עדותה של נטע מובילה לימיו של אילן כטייס, כמפקד טייסת, לסיפור המבצע של הפצצת הכור בעיראק וחלקן של אילן במבצע, לסיפור ההיכרות עם רונה, לאימונים בנאס"א לקראת הטיסה לחלל.

יום האסון הוא נקודת שיא בסיפור. כדי לרכך את השבר הנורא, מסתיים הסיפור במפגש חבריו של אילן רמון, מפגש מאוחר שבו הם מספרים בדרך חווייתית את חייו כילד לצדם, את הדרך שבה ספגו משהו מרוחו.

אילן רמון היה לוחם בן ימינו – אבל ספרו של גרנות הופך אותו לגיבור ספרותי מיוחד, לסוג של קלאסיקה. אנו רגילים לחשוב שספרי קלאסיקה יוצרים פולחן של גיבורים או אלילים, אך הספר הזה בונה קודם כל דמות של גיבור אנושי מיוחד, גיבור שילדים יכולים להזדהות איתו, לחוש קרבה לעולמו המיוחד. נהוג לומר שספר ילדים טוב, הוא ספר שמבוגרים חושבים שהוא טוב. גרנות כתב ספר שמבוגרים יאהבו לקרוא, וילדים יאהבו להפליג במחוזותיו כדי ללמוד משהו על עולמו של גיבור מיוחד, כדי לשאוב משהו לעולמם שלהם.

http://www.e-mago.co.il/Editor/literature-2411.htm

השקפת עולםאורטל לאה

בס"ד

שלום שלום,

מה נישמע? שנים שלא היתי פה אז מי שזוכר או מי שלא שלום לכולם.

רציתי לשתף אתכם בזה ענין והיתי שמחה לקבל תגובות.

כמו שאתם יודעים ביהדות יש המון זרמים ליטאים, ספרדים, דתיים לאומים, אריאל, בני עקיבא המון זרמים ב"ה שעובדים את ה' יתברך.

שאלו אותי פעם: "אורטל מה את" אמרתי יהודיה אני, שאלו שוב מה אני ולאחר מספר שניות השבתי להם אין ליטאי ואין ספרדי ואין בני עקיבא יש יהודי שומר תורה ומצוות זה לא אומר שאחד חובש כיפה שחורה הוא חרדי יותר מאחד שחובש כיפה סרוגה הרי ה' יתברך אוהב יהודי אמיתי, ושאלתי את עצמי למה לא כולם אותו דבר? למה צריך כל כך זרמים והמון השקפות עולם? הרי תורה אחת נתנה לנו ויש מלא זרמים זה לא אומר שאחד הולך לפי זרם מסוים ולפי אותו רב זה לא אומר שאחר שלא הולך כפיו הוא לא הבדר שניהים בסדר הדרכים הן שונות אבל המטרה היא שוה לעבוד את ה' יתברך.

לאחר מכן התבוננתי עמוק במחשבה הזאת למה יש כך וכך זרמים ומחלוקות למה כל זרם מעיד על עצמו שהוא יותר טוב והרי כל זרם יעיד על עצמו שהוא טוב אז על מה יש להיווכח. למשל בין החרדים לציונים יש ויכוח גדול הם טוענים שהם בסדר והם טוענים גם שהם בסדר למשל החרדים טוענים שצריך ללמוד רק תורה אבל בני עקיבא טוענים שצריך גם לעבוד ולפרנס את המשפחה אבל זה החזיר אותי לכמה שנים קודמות לתקופה ההיא של הצדיקים שאף חיו בחי עוני למדו את התורה הקדושה ולא עבדו, ז"ת הכל זבזכות האמונה אדם יכול לעבוד וגם להיות באמונה שלמה בה' יתברך שהכל ממנו זה לא אומר שאחד בכולל יום שלם יש לו אמונה שלמה בה' זה לא תמיד מעיד, התבוננתי ביזה ואמרתי לעצמי מצד אחד הם חודקים ומצד שני הם צודקים ז"ת צריך לעבוד ומצד שני גם צריך להקדיש זמן לתורה כי נאמר "בזעת אפך תאכל לחם" אדם צריך לעבוד גם בשביל לפרנס את משפחתו אבל יש רבנים שאומרים שלא צריך לעבוד ורבנים אסור לחלוק עליהים וזה רבנים גדולים ויש רבנים של בני עקיבא שאומרים שכן צריך לעבוד.

מה אתם אומרים?

דבר שחשוב לברר אך האם קשור בהכרח לכאן?יעקב רוביןאחרונה
האם אנחנו אתר הפגנות? חשובות דעות שלכם....חיים ביטון

אמממ.... כתבת דעה קצרצרה שהכנתי...:

בל'מטה' של האתר מצוי לו קישור קצרצר ונחמד... הקישור הוא 'אודות' וכך כתוב בו:

" הפגנות רבות ערך המחנה הלאומי. בכל הפגנה, עלו נציגי הציבור ונאמו נאום עם ססמאות. מפגינים תלו שלטים עם ססמאות מתחרזות, אך מעבר לכך לא היה דבר יצירתי בהפגנות. שוב אותם שירים, חסידיים או ארץ-ישראליים. אף אחד לא החדיר את המסר האדיר שבנגינה.

לנגינה יש השפעה רבה על הנפש, ועל החיים בכלל, והיא כלי השפעה ושתיפת מוח רב עוצמה (עיין ערך גל שירי השלום המשודרים בתחנות הרדיו הממלכתיות והאזרויות). כמו - כן, כתיבת שיר, באה בגלל רגשות. לאחר שמישהו מכריז על תוכנית טובה או רעה לעם ישראל, יש רגשות לאנשים שהם כותבים. לצערם ולצערנו - הם נאלצו לגנוז אותם במגירות.

חלקם ניסו לפרסם, אך נתקלו בסתימת פיות מתמשכת על ידי תחנות הרדיו, העתונים ואפילו אתרים באינטרנט.

שם האתר הוענק לו לאחר שהתברר כי רק ירקות חקלאי הגוש מנוקים דיים, וכאשר צורכים תחליפים הם מקולקלים, ומרמז על תוכנו של האתר.''(/Tolaim/Page.aspx/About)

האם אנו אתר של הפגנות?! האם אנו מעלים יצירות בגלל שאין לנו שום מקום אחר להעלותם?!

 

ניסיון תירוץ - מי שם לב לזה בכלל?! מי מסתכל על זה? האם דבר זה הוא נותן תחושה לאנשים שאתר זה הוא בדיעבד?!

 

על כך פה: נתבונן בערך הקצרמר ''ללא תולעים'' בוויקיפדיה:

בתחילת 2006 הוקם אתר האינטרנט "ללא תולעים", המפרסם בעיקר יצירות בעלי גוון פוליטי לאומי-ימני.

"ללא תולעים", עלה במרץ 2006 בכתובת  notolaim.ath.cx.

 בראשית דרכו התקשה להמריא.

עם הזמן האתר התמלא בעיקר בגולשי הפורומים של ערוץ 7 ובמשתמשים אחרים שקיבלו תגובות שליליות ליצירות שהעלו במקומות אחרים (בעיקר "ביכורים", שנוקט קו מתון יחסית).

באוגוסט 2006 רכש "ערוץ 7" את האתר ואיחד את רשימת המשתמשים של "ללא תולעים" עם גולשי הפורומים בערוץ. באוקטובר 2006 - תשרי תשס"ז מוצב האתר מחדש כחלק מאתר ערוץ 7.

על אף שהורכב בתחילתו בעיקר מפורשי "ביכורים" לא ניהל האתר באופן רשמי מלחמה כנגדם. מנהליו אומרים כי האתר הוקם על מנת להוות כלי ביטוי ליצירות "לאומיות מדי" שבמקומות אחרים ברשת, לטענתם, לא מקבלים ביטוי ראוי

 

אז מה עלינו לעשות בשביל לשנות את היחס הזה? (מסקנות שלי....)

א.     להעלות את הרמה של האתר...

ב.      לשנות את התדמית... – שהרי גם ככה כבר שלא מתפרסמות יצירות בעלות גוון פוליטי מיוחד באתר... (ע''ע הפנאטידה שהיתה בהתחלה...)

ג.      להעלות את האתר ברשימת הפופולאריות של גוגל...(כשילחצו ''אתר יצירה'' זה יופיע בין הראשונים... [דבר זה נעשה ע''י חיפוש ''אתר יצירה '' ולחיצה על הקישור של ללא תולעים.. – דבר זה יקפיץ ת'קישור של האתר למעלה...])

ד.      לשנות את ''אודות האתר'' הן באתר עצמו , והן בוויקיפדיה... – דבר זה צריך להיות מקובל על הרוב המוחלט של היוצרים באתר...

ה.      לשנות את שם האתר לדבר יותר קליט , רץ ותדמיתי לשיווק...

 

קישורים חיצונים: 

Tolaim/Page.aspx/About  אודות האתר

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5_7 אודות האתר בוויקיפדיה...

 

.

 ...!!!אנחנו רוצים לשנות! אנחנו רוצים איכות! אנחנו רוצים שינוי

דעתכם חשובה...

תגובת מערכת ראשונית.יעקב רובין
בס"ד
א. אני לפחות מאז שנכנסתי וז היה כחצי שנה לאחר ההתחלה פניתי לאיבוק כל העניין של מה ביננו ובין ביכורים.

ב. הרמה עולה כל הזמן אבל זה תלוי רק ביוצרים שירצו את זה..

ד. מקבל.

ה. כשיהיה זמן לעסוק בכל העיצוב של האתר גם זה יעלה לדיון מן הסתם.
[ויותר מזה..]

יעקב יוסף.
אני מניח שזה לא יפה להגיד את זה,יהודה ו.
אבל בכל זאת.

למען האמת, עיקר מה שההודעה הזאת העלתה בי זה גיחוך, ולא כי היא מצחיקה. מין גיחוך עצוב כזה. מעבר ל - סלחו נא לי - פתטיות המסויימת שקיימת ב"אודות האתר", הדברים האלו לא חדשים. הם נאמרו תקופה ארוכה באופן רציף בין השאר על ידי, אבל לא שינו שום דבר.

"מי בז ליום קטנות - מי בזבז שולחנן של צדיקים לעתיד לבוא, קטנות שהיתה בהן, שלא האמינו בקב"ה". אז אמנם אני אינני צדיק, ובמצבי כרגע גם פולקע קטן ישמח אותי, אבל ייתכן שאני גם מעט קטן אמונה.
קשה לי להאמין שמשהו באמת משתנה באתר הזה. גם השינויים שהיו בו עד עכשיו לפי דעתי לא הגיעו בגלל שיפור של היוצרים באתר, אלא בגלל יבוא של חבר'ה מבחוץ. למען האמת, יש לי הצעה מצויינת לשיפור רמת היצירה - אבל יסקלו אותי אם אני אגיד אותה [מי שזה באמת חשוב לו יול לפנות במסרישי].

אה, ולא באתי להוריד את רוחכם. קצת מצחיק אולי אחרי כל זה, אבל זה נכון.
עלו והצליחו!
יהודה,
בסך הכל אורח.
|ואני חושב שאתה די ציני....|חיים ביטון
וחסר אופטימיות מינימאלית....
(להפנות אותך לאכולות הראשונות בביכורים? , כראיתי אותם התמלאתי תקווה ... והמון....)

נ.ב
אני רוצה שתגיד לי... במסר''ש...
האמת שיהודה ממש לא ציני וההוכחה שלך ממש לא תופסת.יעקב רובין
לא בא לי לדון על זה...(האם הוא ציני/לא...)חיים ביטון
וההוכחה שלי תופסת ++ ...
מסרישי עליה.יעקב רובין
צר לי על חוסר הידע,יהודה ו.
אבל אין לי מושג מה זה אכולות
הכוונה לאשכולות...דוידוד
נראה לי..
| כן הוא ידע את זה...|חיים ביטון
לא נעים לייהודה ו.
לגרום לך לזלזל באינטיליגנציה שלי, אבל למען האמת, לא הבנתי את זה.
כמה דברים:ההיא מהחוף
א. אני חושבת, כן יהודה, גם אליך זה מופנה, שלעבוד, להשקיע ולהזיע זה יותר קשה מאשר לשבת ולהקליד משהו על המחשב וללכת. לפתוח שירשור ולקטר.
אני חושבת שיש כאן כמה דברים נכונים, אבל כבר עבדו ועובדים עליהם. אם זה היה כ"כ פשוט זה כבר היה ברשת מזמן.
ב. אני חושבת שבמקום לקטר על רמה תציעו הצעות. וישר למסר"ש של העורכים או של המנהלים. מה הועילו כמה משפטים וקיטורים שנזרקו לחלל האויר? אף אחד לא נולד אתמול ועל הדברים שאתה מדבר כבר חשבנו הרבה לפניך, בדיוק מכויון שאת הדרך הזאת עשינו ברגליים ובעבודה קשה. כן, גם להגיע למקום הנוכחי זה עלה בזיעה רבה.
ג. זה די קטנוני לפתוח את זה פה, אז על כמה דברים כאן בינתיים אני אבליג.
ומה הבעי'ה בזה?הסנה-בועראחרונה
בס"ד
אנחנו אתר לעידוד יצירה לאומית, לא?
כי אם זה סתאם עוד אתר, אפשר לחזור לביכורים, לצורה, ויש עוד אתרים אחרים.
אני חושבת שמה שמי'וחד פה, שרוב היצירות פה הן ל י'וצרים דתי'ים עם אמירה לאומית. ובאמת חסירם לנו כא-לו.
כן, יש דברים שצריך לשפר- אז בואו נשפר!!
בצלב"א.
הנוף מבעד לחלוני(צויר במהירות).ישראל ש
לפרויקט הנוף מבעד לחלוני.ישראל ש
וזאת היתה הדרך היחידה שלי להעלות את התמונה לפורום (אי אפשר כתגובה)
ז ה  צוייר במהירות?בת שמשאחרונה
חתיכת כישרון שאתה...
בצלאל וחברותו...חיים ביטון

חברים וחברות יגיע זממנו... יום זה יגיע לחלק מאיתנו יום זה כבר עברו חלקינו.... באומנות ישנו נושא טעון נושא זה מפריע בדרך כלל לאנשים 'דתיים' ... אני לא רוצה לפרט (ואני לא אפרט) מהו בדיוק אותו הנושא , אם כי אני יכול לומר שמי שיסתכל קצת במוזיאיון אומנות , או סתם באיזו שהיא  תערוכת אמנים צעירים יבין למה  התכוונתי... דברים אלה הם אינם צנועים (כפשוטו [תרתי משמע]) ... הבעיה היא שבמקום לימודי האומנות מעבירים שיעורים גם דברים טעונים אלו.. מעטים המקומות שאינם מלמדים בתוכנית לימודים שכוללת גם את הדברים הללו - לכן אדם היוצר (שיש לו בעיה עם זה...) לא יוכל לפתח את כישרונו בבתי הלימוד הללו מסיבות אלו...

בד''כ כלל נושאים אלו הם בציור וצילום....

נו - אז מה אתם אומרים האם שייך ללכת לבצלאל וחבורתו?

 תשובות מחושבת...

תלויאליעד.
אני לא מכיר (תישיבות/תיכון) אבל אם רמת לימוד טובה אז אולי
ובקשר לשאלה. פשות תבקש מהמורה שבשיעורים האלה יגד לך ואתה לא תיכנס. מין הסתם לא כול שיעור זה אל זה.
אליעד
לענ"ד מומלץ לא להיכנס למקומות כאלה.אנונימי (פותח)
>>>שירה חדשהאחרונה
בס"ד.

המורה שלנו סיפרה לנו במסגרת שיעור צניעות אחד שאחותה לומדת ארכיטקטורה (נראה לי, משהו כזה...) ולא אמור להיות בזה משהו לא צנוע,
אבל באחד הקורסים ביקשו מהם לצייר משהו לא צנוע...
היא ממש לא הסכימה, ודיברה איתם מלא והם לא ממש הסכימו להביא לה פטור מהעניין (מקום דתי!). לא משנה שזה לא תורם לה בכלום לתחום שהיא לומדת.
בסוף אחרי הרבה לחצים הסכימו לה לעשות קורס חלופי...

בקיצור-
זה ממש תלוי באדם. עד כמה הוא באמת מסוגל לשמור על עצמו ועל העקרונות שלו למרות הפיתויים שמסביב...

אני אישית לא הייתי הולכת.
אבל אי אפשר לאסור על אנשים ללכת. שיעשו מה שהם רוצים.
[כל השרשורים החשובים נעוצים כאן, הכניסה חופשית]יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 11:57

הודעות שצריכות להיות כאן יעלו וירדו כקישור
לפי הביקוש החשיבות והצורך.

נא לא להגיב כלום בשרשור זה.

יעקב.

{תודה למעלי הרעיון אי שם)

כמה טיפים לכתיבה טובה יותר.יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 11:11
(ממש כאן)
מדריך ארגמן המקוצר לפיסוקיעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 11:15
(ממש כאן)
דיון מעניין על יצירה ככלל של ההיא מהחוףיעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ט ניסן תשס"ח 09:06
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 12:52
(ממש כאן)
- תערוכה - "הפרחת השממה"ההיא מהחוף
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך י"ד אייר תשס"ח 14:25
תערוכת צילומים וציורים חדשה מהווה הצצה להתבגרותו של יליד הארץ מימי המנדט הבריטי ועד ימינו אלה.

התערוכה "הפרחת השממה וכדומה..." 30.5.08 ועד8.7.08.
בגלריה גרשטיין, רח' בן- יהודה 99, תל אביב (כניסה מרח' ישורון)
שעות פתיחה: ימים א' –ה' 11:00-19:00
יום שישי 10:00-14:00,טל' לפרטים: 03-5293826
הכניסה חופשית, ללא תשלום.


 עוד פרטים
כללי חיפוש מתקדם באדיבות משה המסור.יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך י"ז אייר תשס"ח 06:25
ממש כאן!
סדנת ציור של ארגמן, הכניסה חופשית!יעקב רוביןאחרונה
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ה' אב תשס"ח 09:56
אז תלמדו אותנו לצייר?
איפה אפשר לקנות עפרוות שונים לציור ?נועם =)
*עפרונות(?)חיים ביטון
אממממ... ליד פיצה כמעט חינם בירושלים יש חנות ... ( נאלי קוראים לזה ידי אומן או משו כזה... ) ויש שם ה-כ-ל!!! עפרונות , דפים , מיכחולים וכל שאר תאוות העולם הזה (סוג של מעין עולם הבא...)
ובכלל - יש ברוב החניות שמוכרות דברים לאומנות...
ידי אומן זו חנות של ערבים. לא לקנות שם.AEB
יש 10 מטר למטה משם חנות אחרת, שאינני זוכר כעת את שמה, וגם במרחק רבע שעה הליכה משם יש את 'גרפוס'.
כן? לא ידעתי...חיים ביטוןאחרונה
וגם המוכרים לא היו נראים לי ערבים...
אבל אם ת' אומר וזה...
לא חסרות חנויות אומנות.אנונימי (פותח)
איפה את גרה?

בקריון יש חנות טובה לאומנות, ששכחתי את שמה. ניתן למצוא בה הכל.
אני מחפשת חנות טובה באזור פ"ת ...נועם =)
תחפשי באינטרנט...חיים ביטון
*ראיתי שאפי' ב'זאפ' יש...חיים ביטון
בקניון סירקיןבת שמש
יש חנות לכל דבר שקשור לאומנות בערך.
אבל אני לא חותמת על מה יש שם, הייתי רק פעם אחת.
ואתה? בקריות? קרית שמואל?סמיילי דוס
*זה כוון לב"שסמיילי דוס
בקרביץ- תמצא את כל מה שאתה מחפש,design08
יש גם חנות בבני ברק שקוראים לה 'הכל לתלמיד' של דובי ברח' מימון יש בה הכל מכל צכלשווה לבדוק!!!
זה משנה?אנונימי (פותח)
כפר סבא מספיק קרוב לך?אנונימי (פותח)
אצל יפת חמדת אבות על וייצמן ליד בנק המזרחי. אולי אני אפילו אהיה שם כדי למכור לך
מחפש כותרת לתמונהפינגווין

ואני יודע שהחדות לא משהו...

תודה לכולם!

זקן הנגניםהסהר האיתן
שברים תרועהסלים וארזה
צלילי החיים...הביצה שהתחפשה
"והיה כנגן המנגן"מיטל!
[יש לו שערות באף....]  נגינת הזקנים?אנאעארףף מה...מופי=]]
[כאילו שערות שיוצאות מהאף..]מופי=]]
אולירגב
צְלִילי כֶּאֱב

די מעפן... אבל זה מה שזה נראה.
ה' ישמור מתים רשעים בחייהם נקראים,לא מתאים לך?אנונימי (פותח)
תמונה מזעזעת, אני חייב לציין420mal
אמת אמרת,רק כמה שמות מתחלפים בשעה יותר ממחג השעוןאנונימי (פותח)
(סתם זה לא מפריע לי )אני מתיחסת ליצירה לא לשמות זה מה שחשוב לדעתי
איזה שמות?420mal
שמות לא נתקלתי צצים כפטריות לאחר הגשם שמות מקוריםאנונימי (פותח)
שאני מכירה ויש שמות שיאינני מכירה,כל יום שמות ארבעה חמישה מתחלפים ביצירות ,למה לא יודעת? מכבדת כל יוצר זכותו אני נשארת בשם שלי לעת עתה
בלי לשנות למה לשנות זה מבלבל ,המשך ערב נעים
ניגון של חייםשמעון_אחרונה
מנסה כאן את מזליאנונימי (פותח)

שלום,

אני מחפשת אחר מקום ללימודי כתיבה או סדנת כתיבה יוצרת ברוח היהדות באזור המרכז.

אשמח לעדכונים רלוונטיים.

תודה מראש.

תחפשי על לגבי הרשת,יעקב רובין
תשלחי מסר לגולשת רבקה אמיתי בביכורים בבקשה למידע. [היא הנחתה לא מזמן מפגש יוצרות], תבררי במשיב הרוח לגבי מזמור, זה מה שעולה לי לראש כרגע
[אני חושב שזו היא...]יעקב רובין
כן אתה צודק רבקה מיתי יודעת אני יכולה לשאול אותההסהר האיתן
בשבילך..
אשמחאנונימי (פותח)
מאוד אם תשאל אותה...
ואם לא-כיצד אני שולחת לה מסר?
אני בת,אשאל אותה בשמחה אם תרצי.הסהר האיתן
יש את של מדרשת אביב ת"א...סוד היצירה
אני לא בטוחה שהם יפתחו השנה אבל שווה לבוק אם תרצי פרטים פני אליי
אני אפנה אותך לאן שצריך.
אשמחאנונימי (פותח)
לכל פרט ופרט בנוגע לסדנאות הכתיבה מכם...
גם ממך הסהר האיתן וגם ממך מעיין.
תודה רבה רבה מראש.
מתארגנת קבוצהאנונימי (פותח)
כתוצאה מחיפושים ארוכים ללא תוצאות מספקות:
מתארגנת קבוצה של חבר'ה דתיים לסדנת כתיבה באזור המרכז.
למעוניינים-נא לפנות אלי במסר אישי
יום טוב
איזור מרכז? שזה?בדולח
המיקום המדויקאנונימי (פותח)
אינו סגור ונתון לשיקול המשתתפים
באופן כללי-אזור המרכז
פרטים כלליים בבקשהבדולח
כרגעאנונימי (פותח)
אלה הפרטים הכלליים הנתונים.
כל הרעיון בהתארגנות ותלוי במידה ניכרת במשתתפים בו.
כן אני מאד אשמח להשתתףבדולח
משום מהאנונימי (פותח)
אני לא מצליחה לשלוח מסר אישי באתר הזה...

כפתור ה"שלח" קופץ לי כל הזמן ולא מאפשר שליחה...

(נסי להיכנס לאישי>מסר חדש)משה
זה בדיוקאנונימי (פותח)
מה שלא הצלחתי לעשות משום מה
?אנונימי (פותח)אחרונה
?
אוף!חיים ביטון

(הקדמה אתם פשוט הכרחתם אותי לפתוח ת'הודעה הזאת!!! ולמה? כי אני דוגל בעמדה שמקום שנועד לתגובות ליצירה לא יראה כמו פורום...

אז - זהו הפורום ופה אנחנו נעשה את זה...(נגמרה לה ההקדמה)

אז ככה: הדיון שם התייחס בקשר ליצירה מסויימת במיוחד (הנה הקישור שלה:

/Mosaic/Read/10616#78270)

שאני טענתי ( ובצדק...) שהיא לא ברמה. כמו כן כתבתי שיש  עוד כאלה יצירות שהם אינם ברמה. אבל אני מדגיש - שהבעיה המרכזית ביצירות כאלה הם האנשים שמעלים אותם.           (הבהרה: לא להתעצבן בשלב זה!!!!!!!) אין הכוונה שלי בבטוי זה לפוצץ ת'מערכת (לל''ת) אלא רק להעיר לאנשים שיעלו ת'רמה של הצילומים(בעיקר) שלהם...                      כמו כן הבהרתי שם שאין זה אישי אלא לכל סוג האנשים שחושבים שזהו אתר להעלת תמונות יפות (!!!) והם טועים... אתר זה מוגדר כאתר יצירה (אומנות אולי?) ולא כאתר שיתוף תמונות...

לכן - תמונה יפה היא לא לעניין!!! וצריך להעלות ת'רמה.

(הבהרה- לא אמרתי שהרמה של האתר לא עלתה...)

בדברי הסתמכתי מאוד על תגובה של אדם שאינלי מושג למה הוא אינו פה כבר יותר מדי... שכתב דברים דומים עוד בתחילת דרכו של אתר זה.הוא אמר : ''אתם לא מתכוונים להעלות את הרמה'' ואני שיכללתי את זה...

כמו כן התייחסתי שם ל'כת הנחמדים' שגם אם זו אינה תמונה באיכות כלל הם יגידו תמיד 'נחמד' כדי לא להעליב. תגובות כאלה רק מעודדות השארות של יוצר ברמה נמוכה ברמה זו. שהרי אמרו לו שזה נחמד... אז למה לא להמשיך להיות נחמד?! למה לו לנסות להעלות ת'רמה אם כולם מחמיאים לו?! קיצור - זה לא לעניין...

תגובות - בבקשה תכתבו לפה , ולא לשם...

מקווה שלא הבהלתי אף אחד...(ושזה לא ארוך מדי)

ביהדות אם נלך בדרכיה יש הכול אומנות לשמה ציוריםאנונימי (פותח)
ושירים מתעלים.
למי שלא שם לב. ובגלל מי ששאלחיים ביטון

שיניתי ת'כינוי . מזל טוב לי!!!

''יערף כמטר לקחי תזל כטל אמרתי''

למי שלא אהב- יש לי שורה בשבילו '' אני אוהבת אותך אבל גם את עצמי''(קיץ , איה כורם)

בתאבון...

דביר. (נצח לנצח [לשעבר])

אמממממממממממממ.....אליעד.
למה עד שהיה שם יפה שיניתה.חבל.וזה ביגללי?
דביר גווילי??אוווריה
דביר גווילי?!????! מה???!!חיים ביטון
אני מכיר אותו , אבל זה לא אני!!!!!!!!!
הא...אוווריה
טעות בכתובת.
שבת שלום!
להא, הבאת משפט שאנו יכולים ללמוד כולנו מהשפט מתאיםאנונימי (פותח)אחרונה
יותר היה יפה לךגייטל רייזל
נצח לנצח..
נו שויין..
איפה תהילת ה' שלך ! תסקי לפנות אלי .אנונימי (פותח)
תפסיקי לפנות אלי!אנונימי (פותח)
תחרות עיצוב מחומר למוצר-2008  ההיא מהחוף

ועוד קישור עם כל התשובות שיכולות להיות בינתיים:

http://www.israelidesign.org.il/newsDetails.asp?PageID=2&tt=1&NewID=1153

האמת שאצלנו המוצר הוא לא ממש ממשימשהאחרונה
מה שלא הופך את עבודת ההכנה שלו לקלה.
לבנות את ביתו של המלךעמישב

 

כפי שאתם רואים, ידברו שם גם על האומנות (הדובר הוא שרון רג'יניאנו, שבעברו היה שחקן תיאטרון וטליוויזיה ישראלי והוליוודי). וכן, לתורת החיים יש גם בי"ס לקולנוע (שיעורים במשחק, צילום, עריכה ועוד). לכן ראיתי הקשר להעלות מודעה זו לפה...

עמישיו הכל מהמם,ואתה צודק צריכים לתקן מידותינו,אנונימי (פותח)
לבנות בית המקדש למרות, שידוע לי שירד משמים בית ה',אך צרייך השתדלות מצידינו וה' מלמעלה יסייע.
זה לא כ"כ מדוייק שהוא ירד מן השמים.עמישב
עמישיו ה' יברך אותך שבת שלוםאנונימי (פותח)
תודה.עמישבאחרונה
קישור לתמונהאנונימי (פותח)
מישהו יכול להגיד לי איך אני יכולה לדעת מה הקישור של איזושהי תמונה?????
בבקשה.................! אני חייבת דחוף!!!!

ביי
תעתיקי את השורת כתובת למעלה!דרור סמטאחרונה
ח'ברה- איך שומרים בפוטושופ??לאל

 

...מאחורי הקו
"קובץ", "שמור עותק". את בטוחה שזה מה שרצית לשאול?....
לא לא לא... אצלי הכל באנגלית.. ואיפו שזה צריךלאל
לשמור זה לא ניתן ללחיצה...

רגע- יש פוטושופ שהוא בעברית ואני סתם תקועה עם אנגלית שאנלא מבינה כלום?!?
מה הסיפור?ההיא מהחוף
SAVE AS למעלה משמאל. אין מצב שאת לא מוצאת. תחפשי.
זה לא יותר קשה מכל תוכנה אחרת.
נו זה מה שאני אומרת- אי אפשר!לאל
גם SAVE וגם SAVE AS הם באפור- אי אפשר ללחוץ עליהם!!!
נו תענווו... פלייז |מבדש|לאל
|מבקש|לאל
האם מסך הקובץ פעיל?design08אחרונה
למניעת בעיות יש ללחוץ בראש הקובץ על הגדל- יוצר מסך פעיל.

יש לבחור פקודת save מתפריט file

אם הוא אפור כנראה שהקובץ שמור, יש לך אפשרות לשמור ליתר ביטחון בפקודת save as בתפריט הנ"ל.




דקורציה


האם מסך הקובץ פעיל?design08

למניעת בעיות יש ללחוץ בראש הקובץ על הגדל- יוצר מסך פעיל.

יש לבחור פקודת save מתפריט file  

אם הוא אפור כנראה שהקובץ שמור, יש לך אפשרות לשמור ליתר ביטחון בפקודת save as  בתפריט הנ"ל.

מצלמה..פעימה

בס"ד

יש למישו המלצות למצלמה בסביבות ה1000 ש"ח[ו1500 זה ממש לא בסביבות ה1000 ש"ח..] עם אפשרויות צילום טובות, נוחה, לא עדינה מדי[ ז"א שתשרוד בתוך תיק מפוצץ דברים למשך זמן..] ושכי'יף לצלם בה?

-יואו, כמה דרישות..-

תודרבה!

 

נ.ב. אנל'א יודעת להשתמש ב'זאפ'..

 

קנון A720ISאוהב אמת
מצלחמה משפחתית טובה (עולה בסביבות 900 ש"ח).
אם את מחפשת משהו קצת יותר דומה למקצועי,פינגווין
נסי את FUJI S1000FD

ב1000 ש"ח את מקבלת:
מצלמה
כרטיס 8 ג'יגה
קורא כרטיסים
נרתיק למצלמה
מטען+ סוללות.

http://www.ynet-shops.co.il/shop/template/groupsalesproduct.aspx?came=332&AuctionId=7699846

כדאי לקנות בטריות חזקות, אחרת זמן התגובה יהיה איטי בשימוש בפלאש (כמו בכל מצלמה בקטגוריה הזאת)
היא עדינה?פעימה
ה720 נוראית מניסיון!דרור סמט
פשוט לא לקנות!
נוראית??ארגמן
אתה מוכן להסביר מה כל-כך הפריע לך בה?
לי יש את A720.ארגמן
ואני מאד מרוצה ממנה. אני קניתי אותה בערך ב-1,100 אבל בטח תוכלי למצוא זול יותר בזאפ.

היא עונה על הדרישות שלך, פחות או יותר.
יש אותה לשתי אחיות שלי+לאבא שליפעימה
בס"ד

והיא לא כוכך נוחה לי-ז"א, לא ממש הסתדרתי איתה..


תודרבה בכל מקרה..
למה בכתיבה שלי יש שינוים,להראות כאלו לא כותבת נכוןאנונימי (פותח)
מלה.תבקשי מאבי..מומו הפרה*
כאילו תשאלי אותו.
מנסגר?
צריך ללמוד להסתדר עם מצלמה.ארגמן
זה לא בא בקלות.
לרוב המצלמות שעונות על הקריטריונים שלך יש ממשק דומה.

אני לא רוצה לכפות עלייך את דעתי, אבל אני אומרת שזה משהו שכדאי לשקול פעמיים.
הי'ה לנו היום איזה אירוע אז צילמתי בה פולפעימה
בס"ד

ואני עוד תוהה אם היא טובה לי או לא..
היא גם יחסית חזקה..


אה.. ותגידי, היא לא מחסלת בטריות?!
תלוי איך את משתמשת בה.ארגמן
אני נגיד מאמצת אותה הרבה, מבחינת פוקוס ותאורה, וגם לא מטעינה את הבטריות שלי עד הסוף, אז היא די מכסחת לי את הבטריות, אבל אני חושבת שמלכתחילה היא לא עושה את זה.
לויד'ת, שמתי בטריות חדשות[לא נטענות]פעימה
בס"ד

ואחרי שתי'ים וחצי דק' [לא, בלי וידאו] זה סימן על הבטריות..

והמצלמה חדשה דנדשה לגמרי..
אולי עבר להן התאריך.משה
חדשות מהאריזה..פעימה
אפשר להשתמש בעדשה במקום במסך. זה חסכוני משמעותית.משה
עדשה זה לא רק חסכוני יותר, אלא גם נח יותר...מאחורי הקו
מרגישה כמו מפרסמת סמויה.

המלצה שלי- אולימפוס!! רק אולימפוס!! כל השאר זבל. אולי חוץ מריקו הישנות שכבר לא מוכרים אותן.. |געגוע|
אולימפוס אמנם יקרה מאד (לאיכותית 1500) אבל שווה את הטרחה בגדול!!
אולימפוס?!פחחחחחפעימה
בס"ד

יש לי טראומה.
קניתי אחת בפורים לפני שנתי'ים.
השמתשתי בה יומי'ים ורבע. התקלקלה. עד שתיקנתי וכו' לקח זמן.
חצי שנה אח"כ- נשבר המסך.
התיקון עולה- 500 שקל.

אז החלטנו[אמשלי ואנוכי] שעדיף חדשה וזהו..

טראוווומה!
מזתומרת?מאחורי הקו
זה תלוי באיזו איכות...
לאחותי יש אחת מעולה.
בכמה קנית אותה?
זה הי'ה מזמן.. לוזוכרת..פעימה
בס"ד

אבל גם אם אני אזכור זה לא המחיר המקורי כי זה הי'ה גם דרך מבצע/קני'ה מרוכזת או משו כזה..
אהא.מאחורי הקו
בד"כ הזולות הן הדפוקות (איך לא?). במצלמות רואים את זה הכי ברור..
אמרתי שהיא הי'יתה זולה?!פעימה
בס"ד

|בודק| |מחפש|

לא אמרת.מאחורי הקו
אבל ככה הבנתי |אשם|.
ובהחלט. עדשה הרבה יותר נוח.פעימה
בס"ד

וזאת עןד אחת מהבעיות במצלמה הזאת[ששני הציעה]- שכשמסתכלים דרך העדשה זה לא מה שמצלם באמת [זה קטן יותר/גדול יותר.. לא זוכרת..]
אולימפוס?שירה חדשה
בס"ד.

אני אוהבת הרבה יותר את קנון...
המלצות נוספותאוהב אמת
חשוב שתרגישי נוח עם המצלמה.
המצלמות של ניקון נחשבות לנוחות במיוחד. יכולה לנסות את
NIKON Coolpix P60.

אפשרויות נוספות:

א. CANON ISUX 860 IS
מצלמה קטנה הבנויה טוב בעלת ביצועים טובים.
ב. CANON A590 IS - מצלמה משפחתית טובה (דגם קטן וזול ופשוט יותר
מה - AS720IS)

הייתי הולך על קנון ... ומנסה בכל מקרה את מזלי במכרחיים ביטון
הייתי הולך על קנון ... ומנסה בכל מקרה את מזלי במכרזים ברחבי האינטרנט....
(כגון ב'זאפ')
כיום, מצלמות קנון נחשבות ביותרdesign08אחרונה
אני אישית מרוצה מאד!!! מהמצלמה שלי ומכירה עוד הרבה סביבי שמרוצים ממצלמות קנון, אגב, שמעתי גם המלצה של אשת מקצוע בתחום הצילום שממליצה בחום על החברה. נוסף על כך, קנון נותנת מענה לצילום ידני [manual ] ועוד הרבה אופציות שהכרנו אותם עד לא מזמן במצלמת הרפלקס [מקצועית] יש מצלמות קנון מעולות ביותר וניתן למצוא אותם כיום גם במחיר סביר, לי יש מצלמת קנון A850 [והיא איכותית מאד!] במחיר 750 ש"ח- ולא!! במכרז, אלא בחנות רגילה לחלוטין [לא יאומן, הא?] צריך לדעת לעשות לפני הקניה עבודת מחקר טובה על מחירים ומבצעים, אגב, טיפ קטן- לא תמיד מי שזול ב 100 ש"ח יותר הוא המשתלם, אני קניתי בחנות קצת יותר יקרה, אבל אנחנו לקוחות קבועים שלה וזה השפיע הרבה יותר, וכמובן שצריך המון ס"ד!!!
בכל אופן- לדעתי קנייה הבמחרזים בשום אופן לא שווה- זו קניה שאין לה אבא ואין לה אמא, ואין למי לחזור על כלצרה שלא תבוא- אז בשביל מה להסתכן?
לא שווה לחסוך אפילו 150 ש"ח בשביל לקחת ריזיקה על 650 ש"ח, גם זה הרבה כסף, לא?
בכל אופן, מקווה שתקראי עד הסוף [זה באמת היה ארוך], ושהייתי לתועלת,
והכי חשוב שיהיה לך בהצלחה!!!