פורום יוצרים (עמוד 81)

בהנהלת:
שרשור חדש
השירה שמלווה את הגאולה - פרקי שירה השלם.אנונימי (פותח)

בס"ד

אוסף של 28 שורים ומשורר גאולה . ליצירת  אווירת גאולה . שליקט וחיברמהתנ"ך

 כמחרוזת ,יוסף יהוסף  .

האוסף נבחר ,ע"פ מדרשי חז"ל , ילקוט שמעוני ,מדרש תנחומא ,דברי קבלה ועוד..

נבחרו 28 קטעי שירה ,הטובים ביותר ומסוגלים לחולל גאולה הן ברמה הכללית והן ברמה

הפרטית .קריאת השירה כבר חווללה ישועות במיוחד בתחום רפואת הגוף והנפש,

אצל מי שקרא אותה.

בבקשה ממי שמקבל על עצמו לקרוא ,את השירה במשך 40 יום . לשלוח תגובה

כיצד השפיעה להערכתו ,קרואת השירה עליו ועל מי שבשמם הוא קרא את השירה.

נא לשלוח תגובות - לאימל : yeosef@walla.com

 20080526142732.doc

השיחה אישית שלי לא טובה וגם המסרים אז סליחה לכולםבדולח
כן, ניסיתי לכתוב לך משהו.לא קשורה בגרושאחרונה
זו בעיה טכנית?
ענבי שופררות22
לפני מספר דק' חיפשתי צילום חד ויפה בנושא: ענבים. עיינתי בו רבות.. לא יודעת מדוע אבל רעיון הצילום הוא ממש מקורי ויפה! אז חשבתי אולי זה ייתן לצלמים של הפורום גם איזה שהוא רעיון לצלם משהו כזה בסגנון.

אני מקווה שכך אתם רואיםרות22
מה 404?רות22
לא הצלחתי לעלות את התמונה מה לעשות..
גם זה קורה.
כמ ושאני מכיר את משה זה מספר תקלה.יעקב רובין
אמת. 404 - הדף/התמונה/הקובץ לא נמצא.משה
האמת, שניסיתי לעלות את התמונה דרך האתררות22אחרונה
ולא ידעתי איך...
אז עשיתי העתק הדבק ולכן קיבלתי את האיקס הזה...
יש לי בעיהאליעד מלין
אני לא מצליך לעלות כלום כבר שבועים. מישו אולי יודע מה הבעיה???
תשאל את משה...בת שמש
באיזה תחום?שירה חדשה
אמממ... מה זה כותב/מראה לך?שירה חדשה
מן הסתם בכולם. אני צודקת?בת שמש
הא! ידעתי.בת שמש
זה מה שכתוב אבל אני לא מבין בזה כלוםאליעד מלין
לא ניתן להציג דף זה
הדף שאתה מחפש אינו זמין כעת. ייתכן שקיימות בעיות טכניות באתר האינטרנט, או שעליך לשנות את הגדרות הדפדפן שברשותך.

--------------------------------------------------------------------------------

נא נסה את הצעדים הבאים:

לחץ על לחצן רענן, או נסה שוב מאוחר יותר.

אם הקלדת את כתובת הדף בשורת הכתובת, ודא שאין בה שגיאות.

כדי לבדוק את הגדרות החיבור שלך, לחץ על תפריט כלים ולאחר מכן לחץ על אפשרויות אינטרנט. בכרטיסיה התקשרויות, לחץ על הגדרות. ההגדרות אמורות להתאים לאלה שסיפק לך מנהל רשת התקשורת המקומית (LAN) או ספק שירותי האינטרנט (ISP).
בדוק אם המערכת מזהה את הגדרות החיבור שלך לאינטרנט. באפשרותך להגדיר את Microsoft Windows לבחון את הרשת ולזהות באופן אוטומטי הגדרות חיבור לרשת (אם מנהל הרשת הפעיל הגדרה זו).
לחץ על תפריט כלים ולאחר מכן לחץ על אפשרויות אינטרנט.
בכרטיסיה התקשרויות, לחץ על הגדרות LAN.
בחר באפשרות אתר הגדרות באופן אוטומטי ולאחר מכן לחץ על אישור.
אתרים מסוימים מחייבים אבטחת חיבור של 128 סיביות. לחץ על תפריט עזרה ולאחר מכן לחץ על אודות Internet Explorer כדי לברר מה עוצמת האבטחה שהתקנת.
אם אתה מנסה להגיע לאתר מאובטח, ודא שהגדרות האבטחה שלך יכולות לתמוך בו. לחץ על תפריט כלים ולאחר מכן לחץ על אפשרויות אינטרנט. בכרטיסיה 'מתקדם', גלול אל אזור האבטחה ובדוק מהן ההגדרות עבור SSL 2.0‏, SSL 3.0‏, TLS 1.0‏, PCT 1.0.
לחץ על לחצן הקודם כדי לנסות קישור אחר.



אין אפשרות לאתר את השרת או שקיימת שגיאת DNS
Internet Explorer
אחרי כמה זמן זה קורה?משה
הבנתי.משה
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך י"ח אייר תשס"ח 16:41
מה גודל הקובץ שאותו אתה מנסה להעלות?
לא יודעאליעד מליןאחרונה
מחפש מצלמהאנונימי (פותח)

אם מישהו יודע על מצלמה דיגיטלית ראויה(יד שניה) בסביבות האלף שקל אשמח אם יגיד לי.. המצלמה שלי שבקה...תודה!

 

לדעתי אפשר להשיג חדשה טובה במחיר הזהמשה
חפש את הזולות יחסית של Canon או Olympus. אני חושב שתמצא משהו טוב וחדש.
נכון מאוד.יו_יואחרונה
לך לאתר "זאפ- השוואת מחירים"
תסתכל על מצלמות קומפקטיות-דיגיטליות.

אפשר למצוא מצלמות מצויינת במחיר הזה.
תסכול.. אם משהו יכול לעזור לי...שרון כהן
בעניין השאלה:יצירה ערך בפני עצמה.אהובה קליין

אני רואה את היצירה,או את היכולת ליצור - בכל תחום: אם בשירה ,אם בציור , פיסול,ספרות,צילום.....-כמתנה מהקב"ה

על-ידי זה ניתן להפיץ קדושה כמה שיותר,אני לקחתי  רעיון זה כמשימה .

שאלה:אנונימי (פותח)

בס"ד

איך אני עורכת יצירה שכבר העלתי?

תודה!

תיכנסי ליצירה, יש "עריכה".בת שמש
אפשר לדעת למה היא לא מעלה?יעקב רובין
למה לא שהיא תעלה בעצמה?יעקב רוביןאחרונה
מונולוג -  משימת ההקשבה שלכם.ההיא מהחוף
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 11:51
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ד ניסן תשס"ח 11:47

היום הבאנו הסבר מהו מונולוג. 
זה בעצם משהו שהכי קרוב לנו. כי הוא קורה לנו בתוכנו. המחשבות שלנו, שרצות לנו בראש יכולות בכיף להרכיב מונולוג. כי מונולוג זה המחשבות שלנו, הרגשות שלנו, זה בעצם מה שרץ לנו בראש.
אז עכשיו משימתכם היא:
להקשיב היטב לאני הקטן שבתוככם, לקחת תקופה מסויימת בחייכם, או לקחת חפץ כלשהו שאתם בוחרים - ולדבר בשמו. לבנות התלבטויות, מחשבות, רגשות, מה שאתם רוצים - רק שיהיה בנוי טוב. שיהיה לזה ערך, שיהיה לזה רמה.
ומי שיעזור לו לחשוב שאני הבימאית ואני רוצה שזה יהיה חלק מהמופע שלי - אז בבקשה.
תפקידכם - לזרוק אותנו למקומות אחרים, לא מוכרים, ובמידה והם מוכרים לנו היטב -אז להביא אותם בצורה שונה. זוית חדשה ומקורית.

את המונולוגים יש לשרשר כאן, בתגובות שאחרי ההסבר.
כל מונולוג פותח תגובה חדשה לשירשור הנוכחי.
כל אחד הוא עולם עצמאי משלו. לא לשרשר את המונולוג שלכם כתגובה יוצר אחר.

בהצלחה רבה! 

 

מונולוג הוא שיחת יחיד, וקורה כאשר אדם משוחח בלי בן זוג לשיחה. מקור הביטוי ביוונית, שם מונו - יחיד ולוגוס - שיחה. כאשר חוברים שניים לשיחה אזי זה דיאלוג.

המושג קשור בעיקר לתחומי הספרות והתיאטרון. צורת המונולוג רווחת הרבה בספרות, כאשר הדמות מביעה את תחושות לבה, או רצף רעיונות מבלי "שתופרע" על ידי מישהו. במונולוגים יכולים לבוא לידי בטוי מיצוי רעיונות נשגבים והתלבטויות נפשיות, ואז מי שעומד מאחורי היצירה (הסופר במקרה זה) צריך לגלות את כוחו גם כפסיכולוג ופילוסוף.

בתנ"ך ספר איוב מורכב ממונולגים של איוב וחבריו המתייחסים לעקרון הצדק האלוהי ועל מהות החטא והעונש.

ספרריו של חיים הזז, "הדרשה" ו"דרבקין" הם בנויים על ספור שנושא אופי שבו הגיבור נושא מונולוג רציף אחד.

והנה קטע לדוגמה למונולוג של יודקא החלוץ בספור ה"דרשה":

"... ההיסטוריה היהודית משעממת, לא מעניינת. אין בה לא מעשים ועלילות, לא גיבורים וכובשי עולם, רק ציבור של דוויים וסחופים, נאנחים, נבוכים ומבקשי רחמים. הסכימו בעצמכם שזה לא מעניין. אני הייתי אוסר ללמד לילדים שלנו את ההיסטוריה היהודית. אני פשוט הייתי אומר להם: "חברה! לנו אין היסטוריה! מיום שגלינו מארצנו אנו עם בלי היסטוריה. אתם פטורים. לכו לשחק בכדור רגל...".

בשירה העברית לא חסרים שירים שהם בעצם מונולוג לירי ובמיוחד מטיבה להביע רגשתויה בסוג זה של בטוי, רחל המשוררת:

רַק עַל עַצְמִי לְסַפֵּר יָדַעְתִּי.
צַר עוֹלָמִי כְּעוֹלַם נְמָלָה,
גַּם מַשָּׂאִי עָמַסְתִּי כָּמוֹהָ
רַב וְכָבֵד מִכְּתֵפִי הַדַּלָּה.

גַּם אֶת דַרְכִּי – כְּדַרְכָּהּ אֶל צַמֶּרֶת –
דֶּרֶך מַכְאוֹב וְדֶרֶךְ עָמָל,
יַד עֲנָקִים זְדוֹנָה וּבוֹטַחַת,
יַד מִתְבַּדַּחַת שָׂמָה לְאַל.

כָּל אָרְחוֹתַי הִלִּיז וְהִדְמִיע
פַּחַד טָמִיר מִיַּד עֲנָקִים.
לָמָּה קְרָאתֶם לִי, חוֹפֵי הַפֶּלֶא?
לָמָה כְּזַבְתֶּם, אוֹרוֹת רְחוֹקִים?


בתיאטרון, המונולוג (או ה"מנלוג" ("MANALOG"), כפי שביטאו זאת בהבימה שנים אחרי שהתיאטרון עלה מרוסיה) בא למיצוי כשהשחקן מדבר בלי ש"יופרע" על ידי שחקן אחר, כשהמונולוג המפורסם ביותר הוא של "המלט" גיבור מחזה של וויליאם שייקספיר הנושא שם זה. במונולוג זה, המלט, שהפך להיות למושג של אדם מתלבט, מתלבט ומתחבט בשאלה אם "להיות או לחדול".

קטע ממונולוג זה מובא כאן בתרגומו של אברהם שלונסקי:

"להיות, או לא להיות
הנה השאלה.
מה נעלה יותר:
לשאת באורך רוח
חיצי גורל אכזר ומטחי מרגמותיו
או אם חמוש לצאת מול ים הייסורים
למרוד, וקץ לשים להם?
למות."

או בתרגומו של ט. כרמי משנת 1988 כפי שמוצג בימים אלו בתיאטרון הקאמרי:

"להיות או לא להיות,
זו השאלה:
האם נעלה יותר להתענות בפגיעותיו ובחיציו של הגורל המתאכזר;
או להניף את חרבך על ים היסורים;
להלחם בגליו הסוערים,
וכך לשים קץ גם ליסורייך.
למות - לישון, וסוף לכל.
לומר כי בשינה הזאת נשׂימה קץ לכאבי-הלב,
ואין-ספור המכות הנוחתות על כל בשר ודם.
על סוף כזה הרי חולמים כולנו
למות - לישון.

מונולוג זה הוא הקטע השיקספירי המתורגם ביותר לעברית, שכן עוד לפני שתורגם בשלמות המחזה השיקספירי העברי הראשון, כבר רווחו מספר תרגומים של המונולוג של המלט, כשאחד מהם היה תחת הכותרת "המתאונן".

מונולוג שקספירי ידוע אחר, פחות מצוטט מהמונולוג של "המלט" אך יש לו נגיעה ליהודים, הוא המונולוג של שיילוק במחזה "הסוחר מוונציה", בו הוא שופך את לבו וטוען שגם ליהודי יש נשמה וגוף כמו כל אדם אחר, אך למרות זאת ממהרים לשפוך את דם היהודים כאילו אין להם רגשות ודמם מותר.

גרסה חדישה של צורת מופע מונולוג הוא הסטנד-אפ, בו שחקן נותן מופע יחיד על הבמה, משולב בקטעים מצחיקים בדרך כלל, ובשילוב עוד מרכיבים לא מילוליים כגון קסמים או שירה, מופע שהוא כביכול ללא הכנה, ומהלכו מתכוון לפי תגובות הקהל.

קישור לויקיפדיה

קודם כל - חבל שהשרשור הזה נדחק כ"כ למטה.צחקן
בע"ה.
 
לעני'ין מונולוג, הסיבה שאני לא כותב אחד כזה (ומפרסם אותו בשמי..) נעוצה בכך שאת המחשבות שלי אני מעדיף לשמור לעצמי, ולא לפרסם אותם (לכוח המדמה יש המון כוח).
 
אני חושב שגם בשיר יש עני'ין של מונולוג (חד-שיח מעתה), וגם בסיפור (גם אם כותבים בו בדו שיח): הוא מבטא את השיח בין האדם לבין עצמו.
 
למעשה, אנחנו חי'ים כל הזמן בחד-שיח. אולי אם יעלה לי אחד מעני'ין כן אחלוק אותו, בנתים לא חושב..
 
|ואז יכתבו לי - חפרן. אבל אני אדע לעצמי שחפרנות היא תרוץ של היצה"ר לדחוק דברים עמוקים.|
 
לכן הוא נעוץ על הפיגום.יעקב רובין
קטע ממנולוג שלי..גייטל רייזל
אני מפסיקה לרגע לכתוב, מדפדפת אחורה, לראות מהו התאריך האחרון שכתבתי. משהו, שבר משפט, חלקיק של מילה, משהו. התאריך האחרון מלפני שלושה חודשים. אני מביטה בשתיקה בשיר האחרון שכתבתי, כל כך מאולץ, לא אמיתי.
ממה פחדתי? איפה הכנות שלי? הביטחון שהכתיבה תושיע? איפה?

קול משיב לי, אני מנסה להדוף אותו. לא, לא רוצה לשמוע, לדעת. טוב לי עם השאלות האלה, חוששת לשמוע את התשובה שמדי פעם לפני השינה עולה לי בהבזקים, מסוונרים, כואבים. חוסמת אותה, לוקחת mp3 שוקעת לתוך המוזיקה. לתוך השירים. להעלם, להחניק, לא לדעת את התשובה כל כך ברורה. כתובה בירוק בהיר, זוהר על פני הדף השחור.
ליבי, גוסס לו לאיטו. עת תגיע התשובה, הוא בוודאי ימות.

...................
יש המשך..
אבל זה רק להמחשה....
אוי זה חמוד!!ההיא מהחוף
חבר'ה! יש פה נחשונית...!
קדימה אחריה...

אבל אם זה בקטע של פרוזה תאריכו יותר. תכניסו אותנו ממש לתוך העולם. שנשאב לזה. זה לא בא בשניה.
(ותהילה, זה אחלה. בעיקר הסוף)
יפה!צביקה
תיקון למה שנאמראוהב אמת
בשירה אין מונולוג. רוב השירים הלירים הם אישיים. ושירים לירים אוטוביוגרפים
היתה צורת שיר חביבה עוד על הרומנטיקאים לפני כמאתים שנה.
רנסנס לפני מאתיים שנה? :-*יעקב רובין
אין שום קשר לרנסנסאוהב אמת
תודה על התיקוןיעקב רובין
מונולוגצביקה
ושוב, אני גולש.

מעבר למגבלות הזמן, אל אי שם מוכר ומנוכר, אל מישור אין סופי מסוכן ומתוכנן.

"לא הבטחת לעצמך?!", אני שואל, אבל התשובה כבר מתמוגגת בפרץ של תקתוקים קיצביים ותכליתיים, מטקבק.
לפעמים נדמה לי ששעות נעלמות מחיי, ככה סתם, לא יודע לאן.
כמו תמיד, מחר יש מבחן ומחרתיים מתכונת, ובינתיים אני כאן, עומד במקום, והזמן- חולף על פני.
האם יש תועלת בכך שאני לא פה ולא שם, שאני כאן?! אני חשוב שכן, אבל בכנות- יש תועלות טובות יותר, וגם אם אין תולעים לפעמים יש שועלים.

יש לי עוד הרבה מה לומר, מה לבטא....
חושב, כותב, מחרז, מתבזבז.
יוצר אור ונובע, בורא חושך וטובע.

אני קולט משהו, מין תהודה מאי שם בתוככי מוחי.
נראלי שהצלחתי לשכנע את עצמי.
אני... אמשיך בפעם אחרת.

רשת.
אחלה רעיון.ההיא מהחוף
רק "מתמוגגת" לא אמור להיות "מתפוגגת"? לדעתי הקטע של המבחנים קצת מוריד מהקטע, כי תחילת המונולוג שלך זורק אותנו ל"אי שם גבוה ומרחף", ופתאום אנחנו נזרקים למשהו פשוט וסטנדרטי. אפילו בחירת המילים או התיאור שלו פשוט מידי. זה באתמ מילים שעברו ל ך בראש, רואים את זה.
אבל הקטע שבא אח"כ, "יש לי הרבה מה לומר.." במשלב שפה גבוה יותר ששוב זורק אותנו לעולם עם רמה אחרת.

בקיצור- אחלה רעיון אבל עם בעיה במשלב שפה.
וסתם ככה: אהבתי מאוד את המשפט הזה: "יוצר אור ונובע, בורא חושך וטובע."

יא מוכשרון.. רואים שהיית במוזה באותו רגע שכתבת...
נשפך לך, וישירות למחשב.

שבוע טוב!
תודה...צביקה
-את צודקת, התכוונתי ל"מתפוגגת".

-גם אני הרגשתי שיש איזה סתירה במשלבים, אבל זרמתי... (זה מה שקורה שיש לך מוזה במגבלת זמן (= ) זה באמת דורש שיפוץ...

-יוצר אור ונובע, בורא חושך וטובע- קרצתי בזה לשמות שמציעים ללל"ת, "יוצר אור" ו"נביעה".

-שבוע טוב! שימחת!
יפה..גייטל רייזל
אוי, כמה שזה נכון..
"כמו תמיד, מחר יש מבחן ומחרתיים מתכונת, ובינתיים אני כאן, עומד במקום, והזמן- חולף על פני. "-: ( גם לי זה קורה..עכשיו...בגרות היום..לא למדתי..לה' הישועות..

"האם יש תועלת בכך שאני לא פה ולא שם, שאני כאן?! אני חשוב שכן, אבל בכנות- יש תועלות טובות יותר, וגם אם אין תולעים לפעמים יש שועלים."-הממ אממ..|מהורהר|

יפה..
וכן, רואים ששפכת ישר למחשב..ליטוש קל או שתיים או בכלל לא..

מונולוג- "דף חדש"בת שמש
פורסם כבר באתר.

הם רוצים שאפתח דף חדש.
הם אומרים שלא נורא, שלא קרה כלום.
תפתחי דף חדש, הם אומרים.
נשכח מהכל. נתחיל מחדש.
הם לא מבינים.
הם רוצים שאקרע את הדף הקודם, המקושקש.
הם רוצים שאקמט את הנייר, ואשליך אותו לפח.
הם לא מבינים.
הם לא רואים שהפח שלי מלא?!
עמוס עד גדותיו בניירות.
מלא בדפים מקושקשים ומקומטים.
דפים שפתחתי בעבר.
הם לא מבינים.
הם רוצים שאעביר דף, אל הדף הבא.
הלבן והנקי.
הם לא מבינים!
לא נותרו עוד דפים ביומן חיי!
כל הדפים שלי נמצאים בפח. מקושקשים ומקומטים.
איך אעביר את הדף? לאן?
מאיפה אקח דף נקי?!
אולי הם, האנשים האלה, אלו שאומרים לי לפתוח דף חדש,
יתנו לי דף.
היומן שלהם מלא, מלא בדפים לבנים ונקיים.
הפח שלהם ריק, ריק מדפים מקושקשים ומקומטים.
הם לא יתנו לי דף.
לכן אקח את הפח, וארוקן אותו.
אקח נייר- נייר, איישר את הקמטים.
אשק בשפתיי ללכלוכים- לנסיוני.
את הדפים אניח ביומני. מקומטים. מלוכלכים.
גם היומן שלי מלא. גם הפח שלי ריק.
זה יפה, אהבתי את הסימבוליקה של היומן ופח האשפהמשה
הסוף לא ממש הסתדר לי,ההיא מהחוף
אבל עד אז - זה אחלה וזרם והכל טוב ויפה.
כל הכבוד.
וגם אני אהבתי את "דפי חייך".
יישר כח!
מה לא הסתדר לך?בת שמש
מונולוגאנונימי (פותח)אחרונה
עם כולם אבל לא
עם כולם או שלא
מסביבי הרבה חברים צוחקים
אני לא ממש מרגישה שייכת
כן גם שאני ממש בתוך זה
אני בונה לעצמי עולם משלי
יש גבול שאף אחד לא עובר
יש מקום כזה בתוך עצמי
יש מקום כזה לשם אף אחד לא חודר
שם עמוק בתוכי
שאלה.הנשר

מה הקטע של הקטגוריה החדשה -"רומן", הרי לא יעשו את זה בבת אחת, יעשו את זה בהמשכים, אז פשוט כדאי לעשות את זה בתוך "סיפור בהמשכים",לא?

הנשר.

רומן זה יותר ארוךהסנה-בוער
הרבה יותר,
יש שם הרבה הרבה יותר תיאורים, וכו'.
ובד"כ עוסק ב'התאהבות' [*זולה*...].
לא נכון.בת שמש
ההגדרה של רומן הוא סיפור מורכב ומלא בדמויות, והשטויות של "רומן=רומנטיקה", זו שטות אחת גדולה.
לשאלתך, נשר, רומן, "סיפור מורכב", יכול להיות גם סיפור המורכב מקטעים מחולקים ע"י כוכביות, ולא פרקים.
רציתי לתת כאן קישורלא קשורה בגרוש
של רומן במיטבו, כדי למחות ברגע את כל הסטימגות המטופשות על ה'ורמן' כ"רומנטי" או "אהבה זולה", אבל אני מניחה שאסור (?)
בכל מקרה, מצטרפת בהחלט לבת שמש.
אנשים עירבבו בין המילה "רומן" למילה "רומנטי", והתוצאה היא הבילבול הזה.
תלוי איזה. אני מניחה. איזה?בת שמש
הכותב המעולה הוא זליג שפיץ,לא קשורה בגרוש
הבמה היא "ביכורים" ושם הרומן הוא "החוק הרביעי של ניוטון"

לא אביא קישור, אך ממולץ ביותר לקפוץ ולראות.
לא,הסנה-בוער
זה ממש לא מוגדר ככה,
וזה ממש לא חי'יב להי'ות ככה,
אבל אמרתי עובדה- ברוב [ושוב, אני מדגישה, ברוב] הרומנים יש סיפורי אהבה.
מה זה רומןאוהב אמת
הרומן נגזר מהמלה רומאנסה, צורת כתיבה ספרותית בפרוזה שהיתה מקובלת בימי הביניים ועסקה בחיי חולין. הרומן התפתח בתקופת הבארוק ליצירה ספרותית ארוכה שנכתבה כשעשוע על-ידי אצילים במסיבותיהם. בתקופה הרומנטית הרומן היה לאפוס שתיאר את חיי העם בתקופה קדומה יותר. בתקופה המודרנית הרומן הפך לנסיונות לתיאור ריאליסטי של חיי השעה.


נו, אבל זה ארוך ובגלל זה..הנשר
זה יהיה בסיפור בהמשכים!
ותודה על כל ההסברים.
הנשר.
האאורך לא תלוי בשורות או בכמה פסקאות.יעקב רובין
אפשר למרוח סיפור דל עלילה בקלות.
העניין של רומן הוא לדחוס במידה נאותה הרבה יותר בכל פרק.
אוקיי, תודה.הנשראחרונה
הנשר.
יש לכם כוח לעוד דיון?ארגמן
בכתיבה, ושירה בעיקר. היכן עובר הגבול בין השראה לגיטימית לבין העתקה?
לבנתיים אנ יחושב שהדיון מיצה את עצמו,יעקב רובין
מי שחושב/ת אחרת מוזמנ/ת לשלוח מסר.
[בכל מקרה דיון ייתפח מחדש ולא השרשור הזה, כי כך או כך הוא ענק וגם כך נפתחו בו סניפים רבים כמו בלבול ענק בין מה להשראה והעתקה ועד להתכתבות עם שיר]

שאלה לבדולח בעקבות הבאת השיר של בת שמש תלבשי לבן, לי יש שיר רימון נצור או דבר דומה אם לא נמחק על אחד השירים הראושנים באתר- סונטה על ארץ ישראל [מכורתי]. מעולם לא שמעתי טענה של העתקה.

יעקב.
אני יודעת שחרשו על הנושא הזה.. אבל:מר שמח
אני צריכה עזרה בפוטושופ..בבקשה  אנשים שיודעים להשתמש.. שיכתבו לי הודעה במסר"ש, תודה רבה!!
יש לי שאלה לבוני האתרנור
חלמה אין אפשרות לחפש יצירות באתר? (לפי שם היצירה, או האומן וכו') אני חושבת שזה היה יכול ממש לשפר את הגלישה באתר,...
מצד שמאל באתר ישנו חיפוש.צחקן
כן, בדיוק אחרי ששלחתי שמתי לב לזה, אבל..נור
א. למה אין חיפוש לפי שם של יצירות? ( או שיש.. ועוד לא גילית את זה?? )
ב. "יו-יו" שלמטה אמר לי לשלוח בקשה לעורכי האתר... אז, "יו-יו", למה אתה חושב שאני יודעת איך עושים את זה??
בעמוד הראשי בצד שמאל למטה יש רשימה של העוריכם-יו_יו
אם תלחצי על אחד מהם- תראי בכרטיס האישי שלו "שליחת הודעה פרטית"...

לא מסובך!
בהצלחה!

יוחאי
בכלליות---יו_יו
א.אני לא מבוני האתר.אז סליחה מראש.
ב.זה לא ממש קשור- כי יש הרבה מאוד שיפורים ושינויים שבוצעו הרבה לאחר הקמת אתר.
ג.כדאי לשלוח שאלות והצעות לאחד מעורכי האתר- פעם הבאה.
ד.אנחנו עובדים בדיוק על מן "תיבת הצעות ובקשות"- אליה ישלחו הצעות לייעול וכו'...
ה.יצחק כבר ענה.
ו.אז למה הגבתי???
לנעול?ארגמן
השרביט בידךיעקב רובין
אל תחשבו שלא חושבים על זה , לוקח זמן ואולם!יעקב רובין
כל דבר שמציק ויכול להועיל אנו מבקשים כמעט בתוקף לשלוח לצוות העריכה אחרת לא נדע לשנות.

יעקב.
ואם אי אפשר לשלוח כי חסמו אותך?בדולח
נא לטפל בזה בבקשהבדולח
כללי חיפוש מתקדם - מוקדש לכולםמשה
חיפוש לפי שם יצירה:
title:"תורן המטבח"
דוגמא:
Search.aspx?string=title%3A%22%FA%E5%F8%EF+%E4%EE%E8%E1%E7%22&cat=9&x=48&y=11

חיפוש לפי מחבר (במקרה שלנו - יוחאי):
Search.aspx?string=author%3A17743&cat=9

חיפוש לפי מדור:
יצירות (ותגובות) במדור צילום

Search.aspx?string=forum%3A7&cat=9&x=48&y=4


עדיין כל העסק הזה לא מובנה, אבל נתמך ועוד איך.
|הערכה אינסופית|יעקב רובין
אגב, רלוונטי גם לפורומים וגם לשאר האתרמשהאחרונה
אהמ.לא קשורה בגרוש

יש לי שאלה קטנה לחוות דעתכם, ויבורך העונה:

ידוע שלהקות בידור רבות ומגוונות משפיעות על תרבות הצחוק והבידור ברמה זו או אחרת.

אם נתבונן היטב, נוכל לראות שחלקן הגדול גם משפיעות על השפה.

(לדוגמא, יקום מי שלא מכיר את הביטוי "הצ'ופצ'יק של הקומקום", "מר חטף פתח" ו"הלו, זה רדיו?")

חוץ מכמה יוצאות דופן (ע"ע ערך כוורת, שהקפדתי לראות כל הופעה והופעה שסיפק היוטיוב.רובן ככולן מדברות שפה סבירה ולעיתים אפילו גבוהה) הלהקות אינן מקפידות על שפה גבוהה ולרוב גם יורדות מתחת לרמה הסבירה (ע"ע ארץ נהדרת. "כן יא רוסי מפגר, ירית לה בראש!") וכמעט תמיד הן גורמות נזק לשפת היומיום שלנו.

לעומת זאת, הלהקות האלו, רדודות ככל שיהיו, עושות את עבודתן נאמנה. לא קרה לי פעם אחת שהתיישבתי בבאסה מול קשת, ולא קמתי עם פרצי צחוק בלתי נשלטים (וכן, כמה טיפשי שזה רק יהיה, לראות גבר עם פיאה ושמלה נתקע בקיר, כשצריך- זה מצחיק).

מה גם שיש גם תכניות בידור שאולי משחיתות את השפה, אך הן מסתירות בתוכן מסר, או עניין כלשהוא שעליו הן מתריסות בצורת מישהו-רץ-נתקע-בכדור-והחליק-ונפל-לו-המכנס-חה-חה-חה. (ע"ע הגשש החיוור: מי שקיבל צו קריאה חודשי לתשעים יום מילואים, ונהיה עצוב כי זה לא הספיק לו - שיקום. מי שהלך לשוק עם מאתיים לירות וחזר עם עודף -שיקום. אף אחד לא קם...")

 

שאלתי היא, האם רב הנזק של להקות הבידור האלו מהתועלת שהן מפיקות?

 

 

 

זה נכון ועוד איךמשה
בשיטה הזו התקשורת (ובמילה "תקשורת" אני כורך את החדשות והבידור ביחד, שהרי אין הבדל אמיתי בניהם) משך שנים שוטפת את המוח.וזה ממש לא רק הבידור. לדוגמא ירושלים הינה "בעיה" (ואף אחד לא אוהב לחגוג בעיות), אוסלו זה "תהליך שלום".

בזמנו אני זוכר איך שראיתי פעם אצל דודה שלי את החרצופים לפני מעל עשור, ואת הבובה שהם הכינו על נתניהו, במסגרתה הם רדפו אותו והכל רק "מצחיק".


גם במקרה של להקות הבידור - השפה והתרבות שהם מעודדים מאוד מאוד בעייתית.
שימי לב איך שירים נכנסים מהר יחסית למוח ואיך את בלי לחשוב מצטטת שיר כשעולה משהו קשור במוח או בשיחת חברים, או כמה פעמים יצא לך לפזם שיר בתגובה למשהו שראית או שמעת...


זה נכון.לא קשורה בגרוש
אבל השאלה היא, אם (כשהשפה היא לא גסה, אלא רק מעוותת מעט) זה בהכרח רע?
הוצאת דיבה, זה כבר עניין אחר.
ישנן תכניות בידור רבות (שלא לומר רובן) שמה שהן עושות זה לקחת אישים ידועים, ולצחוק על כל פיפס קטן שהם רק עושים.
הם מוציאים את אולמרט מוגבל בשכלו, את השרים כפושעים וגנבים שנכנסו לכנסת רק כי אבא'שלהם ביקש, את העם שלנו כבור וחסר ערכים, ואת מדינתנו כמועדת לאבדון.
תכניות כאלו הן לא תכניות בידור, הן תכניות בואו-נעשה-כסף-בצורה-הכי-טובה-שיש-גם-אם-זה-כולל-לשחוט-אנשים-תמימים-שלא-עשו-רע-לאיש.

על רוב להקות הבדור כבר כתב דוד המלךאוהב אמת
ובמושב לצים לא ישב. כי לצון היא השחתה של הלשון.
תגדיר "לצים".לא קשורה בגרוש
זה תלוי.ארגמן
כי יש הרבה מאד סוגים.
לא רק שפעם הכל היה שונה ויותר עדין [ע"ע כוורת, שידעו להצחיק בלי בלגן] גם היום אתה יכול לראות באותה תכנית מערכונים תת-רמה ומערכונים שפשוט מצחיקים.

אם היו יותר דתיים בתקשורת היא הייתה שונה בהרבה אופנים, ואני לא חושבת שפחות טובה.
חותם בשקט על המשפט האחרון שלך.משה
עם הנושא הראשון שהעליתלא קשורה בגרוש
אני מסכימה לחלוטין. אלא שפעם (אם את קוראת לכוורת ולגשש החיוור פעם) הרוב היה פשוט מצחיק ושנון ומיעוט היה תת רמה, והיום המצב הפוך.

על המשפט האחרון אני תוהה בנוגע להקשרו.
יש גם דתיים פושעים, ויש גם דתיים רכלנים. (אני מדגישה ג ם. בכל סוג יש את הטובים ואת הרעים. חולי נפש ופושעים אפשר למצוא בכל סוג)
דתיים וחילוניים שמגיעים לתקשורת לראשונה הם (בד"כ) בני אדם תמימים, טובים, שמטרתם היא רק להתקדם.
זה פשוט שהתשקורת מקלקלת את הערכים.

לא אמרתי שהדתיים מושלמים,ארגמן
אבל בדר"כ לדתיים יש ערכים וטאבואים שהם יעמדו עליהם ולחילונים פחות. הדתיים גם בדר"כ פחות חשופים לדברים כאלו מגיל קטן ולכן זה יפריע להם יותר.
כמובן שזה יפריע יותר.לא קשורה בגרוש
אבל עד כמה זה באמת משנה?
הערכים נהרסים בד"כ כשמגיעים ל'גדולה', וזה מוכח. (כן, אני יודעת שלא הגיעו הרבה דתיים למערכת הגבוהה. בטח שלא לאומיים. ובקרב הש"ס נתגלו גם שקרנים ורמאים.)
הלוואי שהייתה ממשלה כשרה ודתית. אבל אנו זקוקים לאדם חזק שהעקרונות והאידיאלים והערכים שלו לא יישברו שיגיע למעלה. ואנשים כאלו בד"כ לא מגיעים גבוה, כי דוחקים אותם למטה.
אנשים שמטרתם היא רק להתקדםאוהב אמת
הם לרוב אנשים אנוכיים, מתנשאים ודורסנים. אין הבדל בין דתיים לחילוניים רודפי כבוד ושררה. אלה ואלה נקראים שונאיהם של ישראל.

אתה צודק.לא קשורה בגרוש
בל'התקדם' לא כיוונתי להתקדמות אישית, התתכוונתי להתקדמות כללית של כל עמ"י.
תלוי. כמו תמיד.פלפלתי
ללהקות בידור יש ערך. הן באות בתור מראה לחברה, הן כמו קריקטורות חיות מראות את הצדדים הדרושים שיפור, ובכלל, זה מקום גם לשמחה ופורקן.
אלא מה, היו זמנים שהשקיעו יותר בתוכן, בשפה, ברמת ההומור -וזה היה שווה משהו.
ככל שעברו השנים -הרמה ירדה, צנחה ואין שום ערך לצחוק ולבידור הזה וכל הדבר הזה הקרוי בידור הוא בזיון לאינטליגנציה הבסיסית של הצופים. וכל שכן של כותבי המערכונים.
איך אפשר להשוות בין שייקה אופיר למשל, שרמת המשחק שלו עולה בכמה וכמה רמות טובות על כל מה שנעשה היום, ואפילו על הגששים, שהיום כאילו נחשבים משהו..

יש אפשרות להתשמש בבידור ככלי חשוב, אבל זה תלוי במידת השכל והכישרון שמשקיעים שם. זה יכול להיות משהו שמגרה את השכל והרגישות ובאמת מוציא ממעמקי הבטן צחוק בריא וטוב, לעומת צחוק שמשתחרר סתם כי זה מצחיק ולא כי יש שם רמה מסויימת. כי הצופה מתרגל לצחוק משטויות, מרדידות, כי המוח שלו לא דורש רמה גבוהה כדי לצחוק. גם הטמטום המושמע לו -מגלגל אותו ומספיק לו.
הקומדיה כביקורת המתקנת את החברה היא דרך יווןאוהב אמת
ולא דרך ישראל. שחוק אמיתי המיטיב את הזולת איננו נמצא בתיאטרון.
ומה הבעיה עם קומדיהלא קשורה בגרוש
שמטרתה לתקן את החברה?!
אני מניח שאתה יודעיהודה ו.
שיחזקאל הוכיח א עם ישראל על שלא עשו כחוקות הגויים אשר סביבותם? ותירצו חכמינו: "כמקולקלים שבהם עשיתם, כמתוקנים שבהם לא עשיתם". יש דברים שמותר ללמוד גם מהיוונים.

ולץ, אגב, יכול להיות גם אדם רציני מאד. יש גם פרופסורים שהם ליצנים מוחלטים, וגם פרעה היה לץ ולא כי הוא היה משעשע במיוחד. לא כל צחוק הוא ליצנות, ובמיוחד לא כל ליצונת היא צחוק.

וגם אם חלק גדול מלהקות הבידור היום הן ליצניות, עדיין ברובן יש דברים טובים; כוונות טובות, ביקורת, נסיונות לתיקון. כי כשהמצב בטטה, אנשים אומרים את זה, ולא מטאטאים מתחת לשטיח, וזה בריא מאד.
אני לא מכירה אותםעם הנצח
"לדוגמא, יקום מי שלא מכיר את הביטוי "הצ'ופצ'יק של הקומקום", "מר חטף פתח" ו"הלו, זה רדיו?""
אני לא מכירה...

זוהי בעיה קשה.לא קשורה בגרוש
סתם, וואי, אבל זה באמת חתיכת מנעד.
זה ממש ידוע..
היא פשוט קטנה מידי... לא מהדור שלנו... =)פלספניתאחרונה
אז את לא מכירה את הגשש החיורבדולח
קורס צילום באינטרנטרעות =)

מצאתי סוג של קורס צילום לדעתי הוא ממש טוב ומלמד דברים בסיסיים וחשובים בצילום.

http://www.lupa.co.il/presentation.aspx

 

כל טוב!

 

 

 

 

 

יישר כח ותודה רבה!!ההיא מהחוף
נראה אחלה אתר, וראיתי שגם אחלה הסברים.
ראיתי הרבה אתרים אבל זה משו לעצלנים שרוצים ללמוד. עובר על כל הנושאים עם תמונות, קול והכל.
אחלה של קישור הבאת.
יישר כח!!
ממש טוב!!!נור
אני מתחילה, וה"קורס" הזה עוזר המון...
כל הכבוד שהבאת את זה...
וואו זה אחלה. תודרבה!פעימה
ישר כח !משהאחרונה
שאלה-עם הנצח
כמה זמן לוקח להכניס סיפור או קטע ליצירות?
>>>שירה חדשהאחרונה
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך י"ג אייר תשס"ח 02:48
בס"ד.

יש עומס יצירות באתר מכיוון שלכל יצירה יש את זמן החשיפה שלה ולכן יש גם עומס מטורף באשר"צ.
אנחנו מתנצלים על ההמתנה.
אבל תשתדלו להתאזר בסבלנות... אין ברירה...
ניתוח שיר: החול יזכורבת שמש


חברים יקרים, בעקבות יום הזיכרון- שיר זיכרון לניתוחכם.

מילים: נתן יונתן
לחן: נחום היימן

החול יזכור את הגלים אבל לקצף אין זוכר
זולת ההם אשר עברו עם רוח לילה מאחר
מזכרונם הוא לעולם לא ימחה.

הכל ישוב אל המצולות זולת הקצף הלבן.
נרות הלילה דעכו. הידידות האהבה
הנעורים שבאו פתע אל סופם.

כמוהו גם על חוף ליבם רטט אז משהו חיוור
והם רשמו בתוך החול, כשהירח העובר
האיר פתאום פנים זרות ושחוק רפה.

היו שם קונכיות ריקות שנהמו קינה של ים
ובית עלמין על הגבעות ושניים שחלפו דומם
בין החצב והקברים והשיקמה.

הכל ישוב אל המצולות זולת הקצף הלבן.
נרות הלילה דעכו. הידידות האהבה
הנעורים שבאו פתע אל סופם.

שבת שלום וב"הצלחה.

באין תשובות--יעקב רובין
בס"ד
מה רע בזה שתשבי את ותרגישי את השיר ומהו מנסה לומר?
מה את מחפשת בניתוח שלנו שלא תשיגי את?
היש תשובה אחת בניתוח שיר?

יעקב.
i allready have analyse it,בת שמש
אבל אני רוצה לשמוע חוות דעת אחרות ואאז להשלים לעצמי את התמונה.=]
שמחה.  עכשיו נשאר רק שמישהו ייענה.בת שמש
אני מניח שהשיר נכתב בין תשט"ו לתשכ"ו [לפני....]יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ו' אייר תשס"ח 00:38
לפי האזכור השיקמה וייתכן שאף נכתב בת"א של אז, ייתכן?
ייתכן.בת שמש
יעזור לך לבדוק רקעיעקב רובין
לא מצאתי בשומקום...בת שמש
כמו חבדינקי"םצחקן
בע"ה

(בעצם, כמו כל יהודי מאמין) - שנות השיני"ם הראשונות, שנות הש"י וכו' (ואח"כ -שנות הכפי"ם, הלמדי"ם, הממי"ם והנונים).

למענך ולמען ילדך, למד עברית.

בקיצור- תאריך עברי!צחקן
אז תגיד בפשטות.יעקב רוביןאחרונה
איך אני עושה צורת חלקים של פאזל בפוטושופ על תמונה?ט'

 

נמצאו תולעים ב"ללא תולעים" יו_יו

ועל כן,

אנו, עורכי ומנהלי האתר, מודיעים בזאת על פתיחת שירשור הצעות לשמות חדשים לאתרנו היקר!

כולם מוזמנים, בלי להתבייש, לשפוך כאן, בשירשור, רעיונות לשמות...

 

אז, יאללה חבר'ה...זרמו איתנו!

 

צוות לל"ת|עוד מעט כבר לא|

|רשמי| הסיפור מאוחרה |רשמי| - וגם: נק' בעד ונגד.צחקן
עבר עריכה על ידי פלפלתי בתאריך כ"ג ניסן תשס"ח 22:32
בע"ה
 
התלבטנו בין השם "ניצנים", ל"ללא תולעים" (היו עוד כמה ששחכתי...). בסופו של דבר, ברוקלי אחד מלא  חרקים שהרס לנו את השבת, הכריע את השם. וגם, כי נצנים דומה למקור. אז לא.
 
במוצ"ש*** - י"ד שבט ה'תשס"ו, עלה 'ללא תולעים'.
 
כל זה טוב(?) ויפה(???)
עד שבא יוחאי, חסר הרגשות, והחליט לשנות את השם...
 
אני לא יודע. פעם התנגדי לשינוי שם לבן החורג שלי (אין לו אמא. מסכן. אולי כי להצלחה יש רק הרבה אבות, אם כי כאן מי שדוחפת זו פלפלתי, אז אולי היא. אני די נטשתי אותו...)
 
נקודות בעד השם הקי'ים:
  • השם מיצג במידת-מה גוון לאומי, אם כי דורש קצת הקשר (ללא תולעים > חממות > גו"ק - כתום, יוצר, שתיל וכו')
  • ציטוט מהסנה- בוער "לפני שנתי'ים וחצי, כשפתחו את האתר, זה הי'ה שם כל כך מתוק, כל כך מתאים שכזה. לאור כל הטביעה בטמיאות הזו- משו קצת כשר, קצת טהור. וגם עכשי'ו זה מתאים. וגם בעתיד זה יתאים. אז למה לשנות?..."
  • עיבוד לדברי שמעון_: יש בזה הרבה שעד שמותג חדר לשוק, לאבד אותו זה לאבד את ההשקעה שיש כאן. נכון שלמעלה כתוב "יצירה", ולא "ללא תולעים", ועדי'ין זה לאבד מותג.
נקודות נגד
  • השם מיצג את מה שאנחנו לא, ולא את מה שאנחנו כן.
  • שם צריך להיות "מותג"  - קצר, חכם, מבריק וקליט, וגם פשוט. זה מקל על החדרת המותג לשוק - או החדרה מחדש, מה שאנחנו עושים כאן. בקטע הזה - "ביכורים" או "צורה" הם גאוני'ים. במה חדשה לא (השם "במה" אולי כן, אבל התוספת מיותרת).
___________________________
*** השבת היתה י"ג בשבט, יום ראשון י"ד, ומוצ"ש הוא אור ל...
אנשים יקרים.יעקב רובין
אנו צריכים לצאת עד הערב עם שם אחד,
אנא עזרו לנו בזה שבשביל שיהיו בחירות אמיתיות.

הכיוון שעלה למעלה הוא השתקפות כרגע כיוון שהוא אולי מבטא ולו חלקית את הרעיון שאדם כותב את נפשו לתוך המילים, הכל שקוף.

אם יש לכם לא רק שם בכיוון אלא כיוון אחר נשמח לשמוע אבל הערב יוצאים עם שם, תודה לכם ויום נהדר.

מחלקת נפלאות.
כמו כן מתבשל משהו ברמת המחשבה לגבי התמתנגדים.יעקב רובין
צפו לכל התפתחות בפרשה, אנו נשתדל לעדכן גם מצידנו.

האח הגדול
צופה
תמיד מראשית-

ועד סוף.
כל השמות -כל ההצעות.ההיא מהחוף
(רק בלי שמות יוצרים)


ערוץ פתוח (קריצה ללוגו ולשם של האתר ככלל),
-אשר יצר, (נותן לדעתי קונוטציה של שרותים, אבל הרעיון מדליק !)
-יוצר אור,
-עת לטעת (יתאים בכיף לפורמט הנוכחי של האתר - "חממות" וכו'),
-תחת השמש.
-קו אדום.
-השתקפויות.
-דוס מחמד [סתאאם..חח..]
- "עט חדש" (על משקל שיר חדש כמובן).
- "שיר חדש" אם כי זה לא מקורי.
- "נביעה" (מעיד שהכל (והקול..) נובע ממקום אחד. מהקב"ה)
- יביע אומר - (דופק קצת את החזותי ברמה מסויימת)
- תבואות - מקביל לביכורים, קצת בעיה אולי..
קמה -
- ראשית תבואתכם - או משו כזה, דומה לרעיון של הקמה, שזה בעצם חלק מחיותו של האדם. חיטה- לחם, מזין אותו פיזית, ויצירה וחיים רוחניים מחיים אותו נפשית.
- פסיפס -(לא צריך להסביר למה..)
- אפיקי מים - אפיקי מים, מחשבה, חיות...
-אתחלתא - למה? כי כל יצירה מתחילה מאיפושהו.. זה העקרון.. אפשר לפתח עוד.
- שימני כחותם
- מעשה ידי אָמן (משלי)
- מעשה חושב (מעשה רוקם לא שייך)
-מלאכת מחשבת
- ים הדמיון (וכותרת משנה: אספקלריא של המציאות) אתר לעידוד יצירה.בלה בלה... (כן.. הרב קוק המקור.. אבל כמה כבר ידעו..?)
- דמיונט -דמיונות ונט, אינטרנט..
- יצירונט (יענו שילוב של איזה יצירות ונט.. )
"החממה"- אם רוצים להישאר, עד כמה שניתן, נאמנים וקשורים למקור... (העומד מאחורי השם הוא פשוט- מקום שבו מגדלים ומעבדים ומצמיחים דברים...)
קטיף"- אמנם קצת (הרבה) בנאלי אך דווקא זה יכול ליצור חיבור ואהדה. אה, כן, וזה אמנם מזכיר מעט את ביכורים אבל זה לא ממש נורא
"אלו יצירות"- כמובן על משקל "אלו מציאות". יש פה רמז לגאוות יחידה, שזה טוב.
באלה הידיים *
- יצר טוב (?)
- בשתי ידיים
- במחשבה תחילה (או אולי-- סוף מעשה?)
- לכל זמן ועט *
- יריד האומנים
-השתקפות
- בבוּאה
- מעיין חיים
- שירת הנשמה
- שרטוט חיים
- גוונים
- מבין החרכים
- נשמה יוצרת
- נטפים
איך בוחרים?שמעון_
לא נתתם אף הוראות.
לכולם יש זכות בחירה או רק לעורכים? או אנערף..תפוזה 1
צריכות להיות הוראות?יעקב רובין
בחירות למועצה [רק שם לאתר בעצם]יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 00:34

יש לנו עד שלוש בצהריים מחר לצאת עם שם לאתר בנימוק משכנע מצידכם ולפי הכמות שהשם ייבחר.
כל גולש/ת נא להציע שם אחד בלבד ולנמק.

החלטת השופטים תתפרסם בהמשך.

ועדת הגבייה.
מחלקת חבל
התלייה

הבחירה שלי:ציר 60
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 01:07
"יוצר אור"
שם יפה ופשוט, מאד חיובי.
קונוטציה דתית וחיבור לריבש"ע.

בשונה מרוב הפעילות ברשת שהיא בעיקר יצירת חושך או במקרה הטוב "כיבוי" חושך, כאן יוצרים אור.

התלבטתי בין זה לבין "נביעה", אבל תחושת בטן בלתי מוסברת גרמה לי לכתוב "יוצר אור" .

(האמת, בפועל התולעת תישאר... אני לא רואה את עצמי משתמש בשם חדש, יפה ובעל משמעות ככל שיהיה)
....צחקן
בע"ה

יוצר אור- זה לא יומרה -להיות כמו הקב"ה? או שזה ביטוי לשאיפות?
בחירתי:שמעון_

בע"ה

לאחר התלבטויות ממושכות, מציקות וכמעט מורטות שיער (כן, עד כדי כך...) בחירתי היא:

נביעה

נימוק: זה שם פשוט וקליט מחד, ועמוק וחודר ותוכני מאידך. זה שם (שלא כמו, למשל, "יוצר אור") שמחבר ארץ ושמים. מימי היצירה שזורמים ומפכים פה, כולם שורש מנביעה אחת.

התלבטותי העיקרית היתה בין זה לבין "החממה". שם זה, האחרון, היה נשמע לי מאוד קליט, מאוד מתחבר לזרם, וגם עם קריצה עצמית, כאילו אנחנו "חממה". כל זאת גם עם היתרון (?) שזה איפשהו ממשיך ומתחבר לשם הקודם.

אבל-

לא החלטתי לבחור בו לבסוף, דווקא בגלל היותו בעל אפשרות ל"ירידה" של גורמים חיצוניים על האתר. זה כמו יריקה לעצמנו בפנים. "אתם צודקים, אנחנו חממה סגורה, ולא מעניין אותנו מה קורה מבחוץ". ואני מאמין שלפחות לחלקכם יהיה קשה עם הדימוי הזה.

בכל מקרה חישבו טוב. אני חשבתי, חפרתי, ולבסוף מצאתי

נביעה

 

(עד כאן תשדירי הבחירות. ונעבור לתוכנית הבאה...)

 

 

 

 

תודה שמעון על הצעתךיעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 13:51
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 09:17

נשמח לשמוע עוד הצעות עם נימוקים.


ועדת הגבייה.
מחלקת חבל
התלייה

איי, יעקב, התגובות שלך תמיד י'היו הזויות בעי'יני..הסנה-בוער
בס"ד
השתקפות ממש ממש ממש יפה!!
ואהבתי גם את יוצר אור ואשר יצר.
עלו והצליחו!
--יעקב רובין
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 13:35
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ב' אייר תשס"ח 13:34
יש לך שם אחד וסיבה?
אני בוחרת=השתקפויות!!!גייטל רייזל
פסיפס.ונדליסטית
כי הוא נשמע יפה, כי הוא מעלה תמונה יפה מאוד העיניים, כי הוא סוג מיוחד של יצירה, ובמיוחד בגלל המשמעות שלו- עם כל זה שאנחנו דוסים, יש כאן תערובת נפלאה של יוצרים.
קולע.
התלבטות שלי.צחקן
בע"ה.

כמקים, יש לי המון-המון סנטימנטים ל'ללא תולעים' (שגם הי'ה בעבר הכינוי שלי...).

- ערוץ פותח - חביב

- עת לטעת - כנ"ל

- אפיקי מים - משהו מעבר.

לא בחרתי. אולי שיהא ערוץ פותח ללא תולעים, עט(/ת) לטעת ללא תולעים, אפיקים מים ללא תולעים ושרצים, וכו'. לא יודע.
הרהורי תולעת.צחקן
בע"ה
 
יום אחד, עת לטעת החליטה התולעת שהיא רוצה ליצור אור תחת השמש, ולפתוח ערוץ לשכונתי'ה מחוץ לחממה. היא תכננה פסיפס, בינו יחגגו התולעים, יברכו לפני האוכל בורא פרי האדמה, ואחר-כך בורא נפשות רבות ואשר יצר. היא תשים כמובן גם קו אדום, לסמן את גבול התולעים - שלא תכנסנה לחממה.
 
בעט חדש, כל תולעת תכתוב שיר חדש, ותעיד על נביעה חדשה, אפיקי מים. תולעות צדיקות יותר יביעו אומר.
התבואות, לא תפגענה מהתעלול - שכן התולעת היא צדיקה ואוכלת רק עשבים שוטים, אם הם נכנסים לחממה. הרעיון יהא דו-קיום נפלא, שיהווה אתחלתא לשיתופי פעולה דומים, בין אדם לתולעת.
 
גם מנהל בית החרושת לירקות נקי'ים מתולעים "שימני כחותם", שמעשיו הם מעשי יד אמן ומעשה חושב, השאובים מין הדמיון, בעד רעיונה של התולעת. לפחות כך היא חושבת. ישנם הטוענים שבעבר יצירותיו הושפעו מיצרונט ודמיונט.

בעונות הזריעה והקטיף, הוא חושב על גוונים חדשים עת הוא זורע. כשמחמיאים לו הוא אומר, שזה כישרון של שתי ידיים והרבה-הרבה יצר טוב, וכמובן- מחשבה תחילה. זה גם מה שמביאו מעת לעת ל"יריד האומנים". נשמה יוצרת, מעיין חיים שמוציאה החוצה את שירת הנשמה מבין החרכים נטפים-נטפים.
 
בסוף, התולעת החליטה להתנגד לרעיון. הרי מה התועלת בכך, אם היא יכולה להמשיך לאכול בשקט ולבד את עלי החסה? הסתגרה לה התולעת בחממה, שוכחת וזהו. סתם עמל.
 
[יש כאן את כל או כמעט כל השמות.]
יצחק?...הסנה-בוער
בס"ד
ולדעתי פסיפס זה נדוש מידי...
כן. מה?צחקןאחרונה
טוב, התלבטתי בעיקר בין שלושה שמות...שירה חדשה
בס"ד.

ובסוף בחרתי בפסיפס.
חיפשתי משהו שיכניס את הכל וזה נראה לי הכי מתאים.
זה יכול להכיל את כל סוגי היצירות, כל סוגי היוצרים, הדעות וכו'.
זה מרכיב את הכל וזה גם די מתקשר ליצירה.
אני התלבטתי אם לשתף אתכם בהתלבטות, והחלטתי...אבינעם 7
שלא!... (-:

אני דוקא אהבתי את "החממה" - אולי בגלל שאני מאמין שדוקא כשנשמור את עצמנו בחממה ונגדל ונהיה יוצרים, ומקצועיים וכו' וכו' נוכל להוביל משהו איכותי ואחר לגמרי מכל מה שהולך היום בחוץ וכך בסופו של דבר להשפיע (וזה משהו די יומרני.. כן? אבל כך ולא אחרת) חוץ מזה שאני לא בעניין של "מה יגידו, ואיך ירדו עלינו.."

והאמת שיש עוד כמה רעיונות נחמדים במה שהוצע.
הצעה לשםישראל ש
זה נשמע קצת מועתק וזה אבל בכל זאת נראה לי שם יפה.

"נבטים"
יש לנו כבר כיוון די חד משמעי, תודה לכולכם.יעקב רובין
סתם שאלה ..שרה.גול
כמה זמן יצירה לאומית -ללא תולעים קיים?
י"ד שבט ה'תשס"ו ועד עתה.צחקןאחרונה
יצירה - ערך בפני עצמה?ההיא מהחוף
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך כ"ה ניסן תשס"ח 08:23
בעקבות השירשור הזה   
יהודה העלה שאלה, טובה ונכונה הפונה אל כל אחד מאיתנו ולא חשוב באיזה סוג יצירה הוא עוסק.  יש לכם תשובה שאלה הזאת? אני מניחה שכן, ולו בגלל שאתם פשוט עוסקים בזה.
ועכשיו - קדימה לתשובות.
אנחנו ממתינים בכליון עיניים לתשובותכם. התאירו את עיננו?

האם היצירה בכלל, והכתיבה בפרט [ולו משום שזהו הנושא הקרוב ללבי] יש לה ערך בפני עצמה? היצירה - היא מטרה או כלי? מדוע עליי "לכתוב, כמה שרק אפשר"? למה? האם אין הכתיבה - ושוב, זה מופנה גם ליצירה בכלל - אך ורק כלי להבעת מחשבות, להבעת רעיונות, לפריקה עצמית - אבל מטרה? מדוע?

עכשיו אתה גם מובן.יעקב רובין