בס"ד
שלום,
אני פונה כאן למחפשות (גם שדכניות שמחפשות) בחורים בסגנון חסידי לכיוון ברסלב (ישיבת רמת השרון, רמת גן, יצהר, תורת החיים וכו'..)
ניתן לשלוח אליי מסרון לכאן, או למס' טלפון: 0547581049.
בהצלחה!
איכה
פשוט אני..
חופשיה לנפשי
, יפה!!!בוגרת קטנהנראה לי נשמח לסיכומים כאלו מדי פעם...
אמיץ(ה)
וכל כך נכון!מעפר אני באהאחרונה
הרי תמיד יש מצלמות, ותמיד המפעיל רואה הכל ויכול להיכנס בכל רגע נתון.
לא?
פשוט אני..יש לך בין פגישה לפגישה פחדים והתלבטויות ותהיות!
את נדירה ממש...
זה אומר שיש לך דברים שבני אדם קוראים להם 'מחשבות ודמיונות', על עתיד כלשהו שאיננו כאן ועכשיו. (לכן זה לא מרגיש נעים).
לזהות ולא להזדהות
"אוי לי מיצרי" - 'מייגעני בהרהורים' (רש"י)
שאמר שאם זה *רק* בין הפגישות, אבל בפגישות הכל טוב ואין הרגשה כזאת (או דגלים אדומים כלשהם), זה בסדר גמור וגם די נורמלי.
הוא לא רוצה שיפרסמו אותו, אבל אבא שלו היה אחד המקובלים המפורסמים בדור שחיבר המון ספרים שכולם מכירים
להגדיר מאיפה נובע הפחד. זאת עבודה..
מתסכל אותי ממש שבתור נשים נוצרנו לעזור לגבר למלא את תפקידו ומרגיש לי כבד עליי שאנו צריכות גם לעזור בפרנסה נוסף על התפקידים השוטפים שלנו , להביא ילדים וכו' . והיחס אלינו לכאורה שאנחנו פחותות מהם ואני בכלל לא בקטע פמיניסטי ... אני יודעת שלכל אחד יש את התפקיד שלשמו הוא נוצר בעולם השאלה איך משנים את ההסתכלות?כל פעם זה מכה בי בחדש בכל מיני וריאציות גם מהתורה עצמה שאנחנו פסולות לעדות , מהתפילה :"שלא עשני אישה " שהבנים מברכים וכו' .
אתם קולטים שאתם לא זוכרים כלום??
לי זה קרה.. מישהו יודע מה זה אומר? זה ממש מוזר.. אני כאילו ממש לא זוכרת על מה דיברנו וזה כבר קרה לי כמה וכמה פעמים....
את מגיעה עייפה לדייטים?
זה קורה לך בעוד דברים?
לי
יש כל כך הרבה נושאי שיחה שיכולים לעלות בשעתיים, לא נשמע לי ריאלי לזכור הכל.
יתכן שבזמן החויה היית נוכחת מאוד בחויה ופחות במחשבה
ואחכ שחזרת לחשיבה לזכרון (זה מוח אחר) נראה כאילו שאין זכרון
מרוב התרגשות ולחץ..
התרגשות לחץ או שיעמום.
ולפעמים זה סתם מנגנון עיבוד מידע איטי יותר.
נראה לי שזה קורה כשיוצאים יותר מדי...
משהו כמו שהחוויה נהיית כהה ומצד שני גם יותר מדי דייטים בפרק זמן שקשה לעקוב.
אני בקושי זוכר את רוב הבנות שיצאתי איתן היום...
(גם בNLP זה קיים)
"האם המטופל רוצה להירפא"?
הרבה פעמים התשובה היא לא. למה? מה שנקרא רווח משני. כלומר אנשים לא רוצים באמת להתקדם בגלל מליון סיבות נפשיות ותת מודעות שלהם.
אם זה הסיפור, שום מאמן כזה לא יעזור. גם אם הם יפתרו לך בעיה אחת, אתה תייצר לך אחרת.
נפש חיה.קשה לי לקבל תמיכה מאנשים שאני לא מכיר או לפרוק על אנשים שאני לא מכיר..
חח לא באתי להגיד שום דבר נגדך, תראה את זה בתור פריקה ;)
אז כן, צריך אכן לראות רגישות גם אני לא מבין את הצורך הזה.
וואי ממש מזדהה איתך, יש תקופות כאלה..
שה' יאיר ויפתח לך במהרה ![]()
Half a man
)אין באמת מה לפתור כי אין באמת מה שחוסם
ולכן נשלחות הצעות
??
הצעת הגשה בלבד.
[ע"ע סיפור הבעשט והארמון ואשליית הימצאות שומרים לארמון]
---
פעולה חיובית מפיגה מחשבות רגשות תחושות שליליות
אז אולי נשלחו הצעות להוציא אותך מהבוץ... ?
קבלת הצעות (משמיים כנראה. כן?) לפעולה חיובית = להכיר, לצאת, לפגוש, לפעול
ופעולה חיובית תוציא אותך , לפחות לזמן כלשהו, אם לא לגמרי, ממה שחוסם אותך (רגשות מחשבות תחושות שליליות)
שכרווקים יחידים במשפחה, על הכתפיים שלכם מוטלות כל המשימות של ארגון אירועים משפחתיים, ימי הולדת ושות'? כי ברור שיש לכם מלאאאאאאאאא זמן?
אז ככה זה אצלנו.
לאבא שלי יש יומולדת 60 בסוף שבוע.
מנסה לארגן משהו כבר חודשיים. ומה שאני מקבלת מכולם זה מתלונות, חוסר זרימה, וציפיות גבוהות.
נמאס לי.
(רק פרקתי)
אני אוהבת לארגן ובד"כ גם עושה את זה טוב. מה שמבאס אותי כאן זה שזה מובן מאליו, ושכל השאר מסירים אחריות.
(לגבי הסוף, הרבה פעמים הפיתרון זה פשוט לקבוע עובדות בשטח, זה יהיה ביום כך וכך, זה וזה התכנית, ברגע שזה כעובדה ולא כהתייעצות, פתאום כולם מגלים שבעצם הם יכולים להסתדר עם הנתונים האלו מצויין)
זה הפתרון!
יאללה, תאזרי אומץ, ותעשי את זה.
היה לי דבר כזה לא רק עם המשפחה, אלא גם עם חברים. דווקא עם המשפחה היה לי קל יותר בקטע הזה
אמרתי להם שאני מרימה ידיים ושמי שרוצה יקח את התכנון לאחריותו.
לפעמים גם צריך לדעת לשחרר אחריות. אולי ככה מישהו יתעורר...

רחפת..העניין הוא שאין לי שום קלף לאיומים.
חוץ מהקלף שהשתמשתי בו. (זה לא באחריותי ולא מעניין אותי ותסתדרוווווווווווווו
)
אהלן, אני חדשה פה וחייבת לומר שאתם מדהימים! כל אחד עם המסע שלו, משתפים בתובנות..
שאלה שקצת מטרידה אותי..
אני בת 19.5, התחלתי לשמוע הצעות, בינתיים עוד לא הגעתי לפגישות. אבל.. מפחדת קצת מהקטע של הברורים לפני..
אני בחורה זורמת ושמחה, אבל מאד סגורה באופי. תכל'ס, אין לי חברות טובות ואין אנשים שמכירים אותי באמת.
טוב לי עם זה, אני פחות אוהבת לשתף (חוץ מקשרים שאני בטוחה בהם..) כך שאין לי כל כך מישהו שאני יכולה לתת את המספר שלו לבירורים..
מה עושים? תמיד צריך לתת מספרי טלפון או שאנשים מבררים בכוחות עצמם? ואם כן איזה סוג אנשים נותנים לבירורים?
בשקט אני אומרת לך, זה לא חייבת להיות חברה.
את יכולה לתת אחות (אם היא נשואה זה בונוס כי ככה לא ידעו שהיא אחותך), אמא דודה או בת דודה שקשורה אליך.
מחנכת שלך מהתיכון, המשפחה המאמצת שלך מהשירות או כל מישהי שמספיק מכירה אותך.
יש בחורים שלא מבררים, אבל את לא יכולה לבנות על זה (תלוי איזה תת השתייכות יש לך במגזר).
כתבתי כאן כמה דברים על עקרונות בבירורים, אולי זה יעזור לך קצת להתכוונן..
כמה מילים - לקראת נישואין וזוגיות
בהצלחה!
יש כאלה שיעדיפו לא להתקשר לבני משפחה כדי לברר אצלם (עוד לא מדבר על כאלה שיתחילו לשאול "למה היא נותנת מספר של אחות". לא מדבר על חשדנים, סתם על אנשים שיעדיפו מספר של אדם כביכול מבחוץ).
ובטח שיש הרבה שירגישו פגיעה באמון אם יתנו להם מספר טלפון ובשום שלב לא יספרו להם שבעצם מדובר באחות.
יהיו גם כאלה שהם מספיק רגישים, ויבינו. אבל זה ידרוש קפיצה מסוימת, ואני לא בטוח שכדאי.
עדיף להיות גלויים, ולומר - לפחות בטלפון "כן, אני אחותה, ואשמח לספר לך כמה אני גאה להיות אחותה", ולא לחכות שהבחור יגלה את זה חודש אחרי החתונה
לא חייבים לתת "חברת נפש", זה לא שמישהו יברר עלייך מהם הסודות הכי כמוסים שלך, איזו פאדיחה עשית בכתה ב', ומי הזמר האהוב עלייך.
בדרך כלל שואלים שאלות כלליות יותר של אופי, האם את אדם נחמד, איך את מתייחסת לחברות, מה הרמה הדתית שלך, ובאופן כללי מה דעתם עלייך.
כדי לראות אם הבנתי את הכוונה
נשמע מעניין... זה לא סיטואציה מוזרה אבל לברר אחד על השני? מנסה לדמיין את עצמי מספרת לבחור בטלפון כל מה שנאמר או נשאל בבירורים ולא חושבת שהיתי מצליחה להתבטא מולו באותה צורה כמו מול אנשים שמבררים אצלם..
יכול להיות שבאמת כמו שאתה אומר זה תלוי גיל ואולי גם מתאים לאופיים מסויימים (אופי ברבים.. ככה כותבים?
)
אתה מתייחס לבירורים מהסוג של אתרי היכרויות, ששם (א) אין שדכן שמתווך בין הצדדים (ב) המידע שנתון מראש הוא מצומצם מטבעו ומבוסס על ההנחה שתהיה התכתבות
יש סוג שני של בירורים, שזה להתרשם מהאופי של האדם - שעל זה מדובר כאן. וזה לדעתי פחות שייך בין המשודכים עצמם, כי אין הבדל מהותי בין דייט לבין שיחה כדי להתרשם מהאופי של האדם


אני זוכר מישהי שהתעקשה שהיא תשאל אותי שאלות בטלפון לפני פגישה, סוג של בירורים בעצמה.
נראה לי שהתנגדתי ולכן זה לא קרה, עברו מאז כמה שנים. אולי כן ויתרתי לה. בכל מקרה באותה תקופה מאד לא אהבתי את זה. ממש לא.
באופן כללי, לא מאמין בשיחה לפני קשר כמשהו שיכול לתת אינדיקציות לגבי התאמה. אם רוצים, אפשר פשוט להתחיל וזהו, אבל לדעתי או שנמצאים בקשר או לא
אני ממליץ להשקיע ולקנות חברה כזו שתשתפך למבררים עליך.
זה חשוב!
וקנה לך חבר. לפעמים צריך לא 'לזרום' עם החיים ולקבל חברה על הדרך, אלא צריך להשקיע ולקנות אחת!
תבחרי אחת שיש לה כושר דיבור ולא אחת רגועה\יבשה.
ותצאי איתה למקומות,תשתפי אותה בעולם שלך. אפילו שזה טרחה.
אני יודע שזה קשה אבל אל תדלגי על זה! מניסיון.
בהצלחה
שאפשר להצליח גם בלי. הרבה חברים נשואים גם כשבבירורים סיפרו עליהם דברים מוזרים, ואני מאמין שגם להיפך
זה מצוי שביינישים לא יודעים הלכות די בסיסיות
כמו למשל הלכות כשרות די רגילות? למה זה ככה?
מה אתם לומדים בישיבות? פלפולים כל היום?
מה עם תכלס?
מרגיש לי ממש מוזר שבחור שלמד 6-8 שנים ולפעמים יותר ולא תמיד יודע להגיד בשלוף דברים בסיסיים.
סליחה אם השאלה משמעת שיפוטית, פשוט רוצה להבין.
תודה.

אולי תלמד חובת הלבבות?
תחשוב שכל החיים לפניכם, שאיזה בן אדם אתה שואף להיות? מהדברים ניכר שאתה אדם
שרוצה מאד לעבוד את ה' ולעשות רצונו ע"פ התורה, אז הקדושה הזו תלווה אותך, השמירה,
הדחיית סיפוקים, הלשים את הערכים החשובים למעלה. לכל זמן ועת.
הרגש הזה הוא טוב מאד, אבל תזכור שאתה מחליט, ויש לך בחירה. ובע"ה שתשתמש בה לטובה.
)הרגשת נוכחות ה' זה לא דבר פשוט

בדוק ועובד! ללחוש, להגיד לצעוק לעצמך כמה זמן שאתה יכול ביום "ה' אני לא רוצה את זה!" (אפשר להוסיף- "לא רוצה התרגשויות מזויפות וריגושים ממכרים ועוד כל מיני דברים שתלמד על הנושא...)
אם לא מתייאשים זה עובד.
בהצלחה.
גם... ה' שלח לך את הנסיון הזה. אולי תשאל אותו- "למה"?
אולי הוא מתגעגע אליך, רוצה שתדבר איתו בשפה שלך, מזמן הוא לא שמע אותך (ואם כן אז אולי הוא רוצה רמה אחרת של עומק...)
בהצלחה אחי..
ת'אמת תודה ממש אני גם בהתמודדות דומה... עניתי גם לעצמי.
יש בניכם דו שיח רציני על הנושא?
לדוגמא לגבי החשש הכלכלי - הוא מקשיב לך בנוגע לחששות שלך? הוא הקשיב לך? יש בניכם דו שיח מכבד שכל אחד אומר מה שהוא חושב והשני מקשיב?
זה בדיוק ההתמודדויות בקשר, קורה משהו וצריך לדון עליו ביחד ולהגיע להחלטות משותפות.. אין אמת שמימית שתנחת עליכם מהשמיים שאתם צריכים להקשיב לה. נטו איך שאתם פותרים את הקשיים ביחד.
מחפש עבודה? מרגיע אותך? חושב איתך ביחד על חששות?
אם כן - כל הבעיה שלכם היא נטו כלכלית, לא?
זה ממש לא משנה מה אחרים היו עושים,
אם לך זה מאוד מפריע ומציק אל תמשיכי ואם לא אז אולי כן.
תשמעי מה יש לו לומר לגבי העתיד ואז תעשי את השיקולים שלך לפי מה ש*לך* חשוב.
בהצלחה.
או לפחות חוסר הבנה שלו. דברו על זה. תיישבו את העניינים.
שוגי~

דבר שני, כדאי שהוא ירגיש שכך את מרגישה. אם הוא כן, הכל סבבה.
בקשר לשאיפות מבחינת משפחה - לא צריך למהר. יש לך שאיפות ממש חריגות או נדירות, או את חושבת שיש לו? את הרוב אפשר לברר תוך כדי, ומה שלא - תגיו לזה.
באופן עקרוני יש הרבה גישות, אבל פגישה שלישית-רביעית בהחלט אתם עדיין יכולים להתנהל בנחת. תהנו, שיהיה לכם כיף, ואחר כך נראה מה עדיין חסר.
לגוון - אפשר לעשות טיול ממש או טיול בשטח בנוי. באופן עקרוני יש הרבה אטקרציות שאנשים עושים - לא יודע מה פתוח בימים כאלה....
בהתחלה סתם מדברים על עבודה שצריך להגיש ביחד ואח"כ סתם מפטפטים לכיף..
כדי להתחבר לבנאדם צריך דווקא להתחבר לרובד הכי פשוט שלו בחיים בדיבור של שיחות פשוטות ככה מתחברים לאדם.
השאיפות הגדולות וכל שאר הדברים היותר 'קריטים' יכולות לחכות להמשך. קודם כל חשוב שיהיה חיבור טבעי ופשוט.
אפשר משחקים פשוטים (אסיציות, so do you, אישיות וכו'), לאכול ביחד משהו קטן, ללכת למקום עם משחקים (באולינג סנוקר מה שמתאים)
אם את מרגישה שזה כבד מדי עזבי.
אני מאוד אוהב לשחק אישיות ואסוציואציות, זה נחמד כזה ובכלל לא כבד..
אולי כדאי לחשוב על ללכת למקומות מעניינים יותר.. שעושים משהו או שיש שם משהו מיוחד להסתכל עליו.
כדאי משהו בקטנה כזה אולי, לא?
אבל ממש איך שמרגיש וזורם לך, זה הכי חשוב.
פשוט משהו שדורש כוחות או יכולת ריכוז או מאמץ סביר להניח שפחות יפגיש בניכם..
שוגי~
שוגי~so do you לפגישה שישית והיה מעולה ממש!
לדעתי שווה אפילו לקנות אבל אפשר גם להשאיל...
אבל לדעתי לא כדאי לפני חמישית בערך, תלוי בקשר, כי זה באמת עמוק.
הרבה פעמים בתהליך הזה של לחפש את הבחור שאיתו ארגיש בנוח, וכיף, אבל שיהיה גם רגש ועומק
אה וכמובן גם משיכה ואיך לא חייב גם שיהיו מטרות זהות וכיוון רוחני דומה וסגנון ומנטליות... (מתיש)
בכיוון של ההצעות יש לי איזה בלבול או איזה פיזור מסוים
המגזר ההוא או השקפה כזאת או ישיבה כזאת ומצד שני ישיבה שונה לגמרי ובקיצור סלט....
אממ ויותר ויותר אני מבינה משהו
שמשהו בפנים צריך להיות שלם
משהו בפנים צריך להיסגר
משהו בפנים צריך להחליט
אז איפה את? לאיפה את באמת שייכת/משתייכת?
איזה מגזר יותר מדבר אלייך?
איזה ציבור יותר שייך לך?
זה במובן המגזרי/השקפתי
אבל לדעתי יש עניין יותר עמוק, אולי הכי עמוק והוא השורש של הבחירה והוא קשור לרוחניות
מאז שהתחלתי לעבוד את ה' ולהיות במודעות לזה אני מרגישה שכאילו משהו בפנים לא פתור
הסתירה הזאת בין מי שאני לבין השאיפות שלי
בין התנודות של הרגעים הגבוהים לבין אפרוריות
בין הרגעים של לרצות קדושה וניתוק מהעולם לבין לאהוב את העולם ומה שיש לו להציע
צריך להבין,
עבודת ה' זה לא רק מצוה, עבירה, נפילה בעבירה, או עליה במצוה.
לא, זה הרבה מעבר.
זה עולם, זה פנימיות. זה מחשבות. זה תובנות.
זה קרבת ה' ואז ריחוק, קרבה, ריחוק.
טאעטע, זה יחסים שלמים.
זה לבעור לבעור לבעור, ולחשוב שזהו הייעוד שלי זה בקודש ורוחניות ולא מזיז לי מה העולם הזה דורש ממני (פרנסה, קריירה וכו')
זה לפעמים לרצות להיסגר במערה (ר' שמעון) ולהכיר את בוראי ברמות הכי עמוקות שיש
ואז להיזרק לקצה השני ובכלל לחשוב "אני רציתי את זה? מה ? כאילו, מאיפה?" ולהרגיש בכלל ניתוק לעולם הרוחני וקרירות
ולעבוד רגיל. תפילה פה תפילה שם. מצווה פה מצווה שם. הלב רגיל. לא משתוקק, לא כוסף, סתם כזה.
וזה כנראה אנשי הקיצון, שהם או פה או שם, קשה להם להתבטא באמצע, בבינוניות.
אבל לך תהיה קדוש, או לך תהיה עובד ה' ממוצע.
הראשון קשה ומתיש ולפעמים חונק (בעיקר כשמתמידים) והשני לא מספק...
אממה, איפה זה נכנס לשידוכים?
שכל העולם הפנימי הזה מתבטא גם בהצעות.
כי כשאתה בהיי רוחני אתה חושב שגם מתאים לך משהו בהתאם,
וכשאתה בהתקררות אתה אומר רגע זה חונק לי מדיי, ופתאום החבר'ה הפתוחים יותר מדברים אליך
בקיצור, יש הרבה דיבור פנימי אולי בין הרצונות של הנשמה לבין הנפש הבהמית
זה מושך לכאן וזה מושך לכאן
לא רק ברוחניות
גם בבחורים
וזה יוצר פיזור בנפש.
אבל אולי זאת מלחמה נצחית =/
ואני תוהה לעצמי מה הצדיקים עברו, אולי אצלם הנפש הבהמית פחות גסה ויותר עדינה ואולי הנשמה יותר דומיננטית אצלם מהטבע ולכן קל להם יותר לבחור להיות צדיקים. או שהם גם היו במלחמה ופשוט תמיד בחרו בטוב עד שניצחו....
ואני חוזרת לקטע של הבחירה.
מה אני בוחרת?
האם אני בוחרת ללכת עם הנשמה שלי עד הסוף אבל עד הסוף.
או שאני אהיה קצת עובדת וגם קצת נהנית מהעולם הזה בנחת וברגוע,.
אולי זה מה שנדרש ממני, אולי מה שאני דורשת מעצמי הוא לא לכלים שלי בכלל, לא מה שנועד לי.
ואני גם נהנית מהממוצע זה לא שלא. כיף לי לעבוד את ה' בנחת וגם אוכל טוב, חברות, תאוות בהתר וכו'
אבל לאורך זמן בפנים יש רצון למשהו יותר גבוה. אבל זה דורש מאוד ולא יודעת אם אני מסוגלת לזה.
וזה העניין של הבחירה. מה אני בוחרת. וכנראה יש לי איזה בראש תפיסה שזה גם קשור לחתן שלי ולסגנון בית שאני אקים.
כי אני יכולה, אם אבחר, להיות פתוחה, להרשות לעצמי להקים בית שיש בו גם אנטרנט (סתם לדוג') ופחות לחיות בבועה
ואני יכולה להקים בית אחר לגמרי, יותר סגור, יותר שמרן. וזה הרבה יותר קשה כמובן.
ויש ימים שאני בוחרת בזה ויש ימים שאני בוחרת בזה. עדיין אין החלטה (וגם לא יודעת אם יום אחד יהיה)
זה הקונפליקט.
וזהו, צריך שהבחור יבוא כבר כדי שתהיה יותר השלמה פנימית.
או להגיע להשלמה פנימית בלעדיו ואז יהיה לו יותר קל להגיע.
(וזה למה אני בעד לפתוח פורום של עבודת ה'....אם כי זה דברים עמוקים ואישיים שאולי עדיף שלא יודברו ככה בפומבי...ובכלל לאחרונה אני בעד לחוות את העולם ופחות את המסך. בכל אופן, מי שקרא עד פה, יישר כוח. )
#דרוש פסיכולוג בעבודת ה'

התחברתי מאוד
גם אני מוצאת את עצמי בקונפליקט פנימי לבין איך שאני פועלת בחיי היום יום עם הדברים הגשמיים והרצונות הגשמיים מול השאיפה לבן זוג שיהיה תורני וכו
זה באמת מתסבך 
~מישי~הארת את עיני 
לב אוהבבשמחה ונחת
עם כל הסתירה ביחס לכך שאת רוצה לרצות לבעור, חובה גמורה להכיר במקום שבו האדם נמצא.
תדמיני שתחיי עם מישהו שאת לא ברמה הרוחנית שלו, זה יפגע בך מאוד.
זה השעות שהוא יחזור בלילה, והשעות שהוא יקום בבוקר, והוא ילמד יותר מדי שעות בשבילך? יחמיר "יותר" מדי בהלכה,
מצד שני, מי רוצה אדם בלי אש? זה לא רק שזה לא מספק, זה אדם מת.
אז מחפשים אדם עם רצון, אבל רצון לא מיושם.
ברוך ה' יש אנשים רבים בעולם, חלק רוצים פי כמה ממך, וחלק הרבה פחות,
וכן ביחס למעשה עבודת ה', ולא רק למימד ההכרתי.
בהצלחה לך!
זה לא פסיכולוג לדתיה שלבה בוער בה, אבל זה כמעט מקום להזדהות.
הספר 'האנוס' של מארקוס איגניס, מספר על יהודי אנוס שלבו פועם בקרבו כפשוטו. אין איך לתאר את ההרגשה מהקריאה, ואף רגשותינו לא יהיו שווים. זה סיפור של גבורה בעמידה על דעותיו, אבל זה הרבה יותר מזה, זה סיפור של אדם המכיר באמת. לא מכיר בשכל, והוא אכן כן הכיר, ובצורה עמוקה ביותר, אבל אחרי הבנה זו באה התמימות, אותה תמימות שאני אישית מוצא בשרשורים שלך, תמימות לא רק מבורכת, אלא אמת.
ספר משווה קריאה, לא כספר, אלא כספר קודש בעיני.
מקסים אחותי, אחד לאחד.!
שתזכי בע"ה להארה הפנימית ולבחור המתוק שישלים את המקומות האלה במהרה ![]()
בתכלס , בחיים מלאים, שלמים, נוכחים, נינוחים
בבית, בחיי חומר מקודשים, בנחת
עם הויה והווה והרמוניה
הכל אחרת
משתלב
בשלוה
וזו התכלית השלמה
בחינת שבת. מלאות פנימית
שכינה
לא פורקן בהמי ליברלי
ולא בהיי רוחני חולף
וגם לא "קדושה" נוצרית מנותקת שהושרשה בנו בגלות.
"מבשרי אחזה אלוה"
וכבר שמענו וכבר הבנו דברים בחיים...
כולנו חכמים כולנו נבונים...
זה לא בהבנה, זה בחויה
וצריך לקפוץ למים בחיים
לחוות אותם
בנחת.
[אחרת בררות המחדל של חשיבה ועשיה ימשיכו...]
הרפיה...
המקום השלם תמיד קיים מאז ומעולם
לחזור אליו
להזכר בו
-----
"היד ה' תקצר"?!
"היפלא מה' דבר"?!
אין סוף להתלבטויות וכו'
בהתיחסות לעניין הזוגי המתיש, כדבריה
השאלה היחידה שצריכה להיות, כמו שמדריכים מומחים חרדים
"האם תלכי איתו לאי בודד"
נקודה
וכמובן לחיות כך גם אחכ 
תמימות ופשטות
באמת ממה שאני רואה ומכירה בעולם החרדי
ההתייחסות לקשר הזוגי היא באמת ברמה תמימה ופשוטה.
הבחינות הן: האם כיף לי ונעים לי איתו יש שיחה זורמת ורצון להמשיך.
איך המידות שלו השקפה וכיוון כללי תואמים.
עבודת ה' זו בחינה שלא באמת ניתנת למדידה לפני החתונה גם אם נראה לנו שכן.
לכולנו יש ימים או תקופות שאנחנו יותר מחוברים ותקופות שפחות וזה טבעי ונורמלי.
לכן בעיני אין כל כך משמעות לדברים שיכולים להשתנות.
הבנאדם יכול להיות לפני החתונה הלמדן הכי הכי רציני ומתמיד שיש. עם אש בעינים וכו'
ואחרי החתונה פתאום זה כבר לא קיים ולא חסרים מקרים.
וכן להיפך.
אבל מידות טובה, תקשורת טובה וקשר שיש בו חיבור זה בעיני הדבר הכי חשוב
וכן שתהיה הסכמה כללית על דרך חיים משותפת
בסופו של דבר הקב"ה מבקש מאיתנו לבנות בית. זו המצווה.
אנחנו לא מצווים שהבית הזה יהיה בית שכל היום וכל הלילה לומדים בו רק תורה.
ולכן אם יש אדם שיש איתו חיבור טוב ואפשר לבנות איתו בית
זה פספוס גדול להיתפס לכמה הוא עובד ה'. כמה הוא קדוש. כמה הוא רוחני או כמה הוא ארצי.
כל הדברים האלה כל כך משתנים כשחיים ביחד והם הופכים להיות כל כך חסרי משמעות.
מול המקום הענק של בניית בית, הקמת משפחה.
חבל כל כך להיתפס אליהם.

אוי טאטע!בגלל האלימות. לא בגלל דוסיות.
והאמת היא, יש בזה משהו.
שלא לדבר על הסאדיזם של האחים גרים
א. האם צפיה בסרטים של דיסני היא זאת שחושפת את הילד לרע שבעולם ומכינה אותו להתמודדות איתו?
זתומרת, ראיתי את סקאר הורג את מופאסה כילדה, וזה באמת לא נתן לי כלים להתמודד עם מוות (לא טבעי, לא בעקבות פיגועים, לא ממחלה..).
ב. האם החלטה לדאוג שהילד לא ייחשף לתכנים מסוימים (שיש בהם גם אלימות, גם חוסר צניעות במקרים מסוימים, וגם כלמיני עיוותי מוסר), או לפחות לחשוף אותו אליהם באופן מבוקר, בשלב שבו כבר יש לו יכולת להבחין בין דמיון למציאות, ובין טוב לרע היא עצימת עיניים..?
אם כבר, אני חושבת שיש בזה משהו שמקהה את החושים אל מול אותם הדברים המורכבים (כי זה לא אמיתי, כי אפשר להריץ, כי אלף ואחת סיבות שגורמות לזה שלא נמצמץ למראה אותם התכנים על המרקע..)
ג. לגבי התהייה השניה- וואלה אני לא בטוחה שזה הכי נכון להשוות בין התורה לסרטי דיסני(;
אבל אם להתייחס לתכל'ס, כן. גם בתנ"ך מופיעים סיפורים מורכבים...
הוא דיבר איתנו על מורכבויות, זה ממש לא התעלמות.
בסרט הזה יש הרבה אלימות, והוא לא רצה שנחשף לזה.
ובבקשה אל תכניס את השאלה של התנ"ך, כי זה ממש לא קשור לדיון.
"חרדלניקים"
"דוסים"
"דוס אבל פתוח"
"פתוח אבל דוס"
להכניס אנשים שהם עולם ומלואו לתוך טייטל צר שלא אומר כלום.
במיוחד שיש בזה הרבה פעמים מן הגאווה ("אני דוס!") או זלזול ("אהה הדוסים האלה").
מומלץ לשדרג את השיח בלי פילוגים ומחנות.
יש רבנים גדולים שתמיד שהם מזכירים את המונח 'חילוני' הם מסתייגים מהקביעה החברתית שמפרידה בין האנשים. טוב ללכת בדרכם.
(אני יודע שצחקת, אבל זה כנגד כל התגובות הרציניות על הנושא)
אז למה לא להשתמש במונחים יותר רציניים כמו 'יראת שמיים' במקום 'דוס'/'חרדלניק'?
ברגע שאתה מברר על הבחורה אתה יכול להבין מלאן היא הולכת ומה היא עושה באיזו סקאלה היא. אין שום צורך לשאול איך היא מגדירה את עצמה.
למה להשתמש במונחים עיתונאיים?
אפילו שמשתמשים במונח 'חילוני' ו'דתי' צריכים לדעת באשלייה שקיימת בהם.
בטח שזה מפלג - אם אני 'דתי' אז אני כבר לא חלק מה'חילוניים' וכן להיפך.
ברגע שחותכים את עמ"י למגזרים אז מראש יוצרים סוג של אדישות בין המגזרים השונים. כי הגיוני שלבנאדם יהיה יותר יחס כלפי ה'קבוצה' בה הוא נמצא. אבל באמת זאת לא חלוקה אמיתית. הדם שלי לא יותר אדום מהדם של חברי שבמגזר אחר.
לעומת זאת -כשאני משתמש במונחים רציניים לא מגזריים - 'יראת שמיים' 'קיום מצוות' וכולי אז לא מתרחק מאף אחד כי לא שייכתי את עצמי לשום קבוצה על ידי המונח הזה.
זה חרדלניק זה ליברל? מה הצורך זה? - אתה רוצה משהי עם השקפה כמו שלך אתה לא צריך להשתמש באיזו הגדרה תת מגזרית חברתית. אני לא רואה צורך בהגדרות בכלל.
אז הוא תומך בבנ"ע מעורב - אז לכן אגדיר אותו בצורה שונה? למה שאני יעשה את זה? מה זה יתן לי בחיים?
אם זה הסוגיות שעל פיהם אני מקטלג אנשים אפשר גם לקטלג את מי שלא מבין את התוס' כמוך בצורה שונה ממך, אין לדבר גבול.. ויותר מזה אין לדבר תועלת.
כמו כן, אני חושב שבאופן בלתי נמנע הגדרות יוצרות גדרות בין אנשים. כל השיח המפריד הזה הוא מחלחל לבנאדם בפנים. השיח הזה יוצר באופן מובנה את החשיבה שיש 'הם' ויש 'אנחנו', וזאת תחושה מוטעת.
הסברתי למה זה מפלג אע"פ שאתה טוען שאתה לא מרגיש את זה. כל עוד את יוצר מונחים מבטאים שיש "אנחנו" ו"הם", זה מפלג בהגדרה. לכן גם אם אהבת כלל ישראל מתפרצת מקרבך - אתה עסוק בפילוג. כל עוד אתה מרגיש שמשהו בהשקפה אחרת משלך הוא כבר ב"הם" זה פילוג. לא משנה איך תקרא לזה. זאת טענה נטו שיכלית, בלי קשר למה אתה מרגיש או לא.
הדוגמא לגבי התוספות - אינה דמגוגיה ואסביר את כוונתי. איך להבין את התוס' זה משהו פרטני. אני חושב שגם תפיסות של בעד בנ"ע מעורב או נגד הם תפיסות פרטניות. אני בהחלט חושב שכל אחד צריך להתחתן עם משהי שהשקפה הדתית שלו. אך שוב, כל החלוקה של "הם" ו"אנחנו" ו"קו" ו"לא קו" - הייתי משאיר לחבר'ה מתלהבים בתחילת שיעור א'..
אל תכעס עלי, אין לי שום סיבה להתנגח מולך, יש לי סיבה לדון איתך.
מה הכוונה שאתה אומר שזה לא נכון ב'מציאות'? מי זאת המציאות הזאת ומה קורה בה?
כל עוד אתה מדבר במונחים של "אנחנו" ו"הם" - אז זאת המציאות! יש "אנחנו" ויש "הם" - זה לא פילוג? זאת לא מציאות של פילוג? פספסתי משהו?
לגבי ההשוואה של השבטים - כל שבט היה לו תכונה מסויימת שאפיינה אותו. זה דבר שהוא הרבה יותר גדול מהשקפה כזאת או אחרת. ההשקפות הם נטו הסתכלות במבט אחר על המציאות, אינן מבטאות אופי. הם מבטאות דרך שיכלית. תפיסת עולם. ולכן אין בניהם למונחים תכונה ואופי במשותף. לכן ההשוואה בין השקפות שונות ליחס בין השבטים השונים הוא לא נכון. שבט זה אופי תכונה. זה הרבה יותר עמוק.
בעצם זה שכבר הגדרת את השני בתור 'אחר' יצרת את הפילוג.
גם אם אתה הכי אוהב אותו בעולם.
אפשר לעשות חלוקה ע"פ גברים ונשים, ימנים שמאלניים, דתיים חילונים וכן על זה הדרך..
אך בעצם ההגדרות שאני בוחר - אם אני בוחר להתייחס למפריד או שאני מתייחס למשותף.
אני חושב שזה חבל להתעסק במפריד כל כך שולי. זה מה שגורם לחוסר הדברות בין הצדדים המוגדרים, שכל דבר שולי הופך להגדרה שונה. "אנחנו" ו"הם" זאת חלוקה, וזאת חלוקה מיותרת על דבר שולי, ולכן זה פילוג.
אם זה משהו מהותי כמו שבטים אז כן. אם זה משהו שולי אז סתם חבל.
החלוקה לשבטים היא חלוקה משמעותית, ולכן היא מראה כוחות שונים באומה וע"י ההבחנה בניהם יש אור גדול. החלוקה ע"פ השקפות היא לא משמעותית ולכן היא מחלקת סתם, קרי מפלגת.